abonnement Unibet Coolblue
pi_52566165
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:17 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ten eerste kunnen de meeste van die mensen ook gewoon Frans.

Proper is dat! Zo zou je ook kunnen zeggen dat die Vlamingen wel Frans kunnen. Dat mag toch geen argument zijn.
quote:
Ten tweede is het een fundamenteel verschil in die zin dat die mensen ook nooit dat recht op bestuurszaken in hun taal hebben gehad, terwijl het voor de Franstaligen al meer dan 175 jaar geldt. Bovendien gaat het om een veel kleinere concentratie dan de Franstaligen in Brussel, waar het gaat om honderduizenden mensen.

Niet vergeten dat de Franstaligen in Vlaanderen ooit bijna een veroordeling hebben kunnen bewerkstellingen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens hé. Ze dienden klacht in omdat ze in Vlaanderen geen Franstalig onderwijs konden volgen. Het EHRM heeft (gelukkig) geoordeeld dat dat inderdaad een differentiatie is, maar dat het gewettigd was enkel en alleen omdat a) het doel het algemeen belang dient en vooral b) er voldoende alternatieven zijn aan de Waalse grens en in Brussel.

Als je Brussel eentalig maakt valt die tweede reden weg en zit er dus dik een fameuze veroordeling in.

Trouwens ik vind het een louter hypothetische discussie want een onafhankelijk Vlaanderen met Brussel erbij is onrealistisch imo. Als er ooit een splitsing komt, zal het inderdaad wel richting een EU-stadstaat met bestuur in Engels, Frans en Nederlands gaan.
Zij mogen in de Rand wel Franstalig onderwijs organiseren, alleen zal dat dan zonder subsidies gaan. Ze zouden beter hun "grande patrie" Frankrijk daarover eens op de vingers tikken, dat gewoon nergens subsidies wil geven aan het onderwijs in het Duits, Baskisch, Bretoens, Occitaans,....
pi_52566867
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:38 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Zo klein is dat percentage echt niet hoor, wees gerust. 19% VB stemmers, en dan nog iets van een 10% NVA-stemmers, dus je zit op rond de 30% Vlamingen die zéker die splitsing wil, terwijl mensen die vb op de liberalen stemmen misschien even goed voor kunnen zijn...
[..]

Omdat walen & vlamingen een compleet ander volk zijn, het geheel werkt niet en dat is al jaren zo, dus dat moet eindelijk eens opgelost raken. Het zij door splitsing, het zij door zéér sterke staatshervormingen waardoor we eigenlijk niets meer met Wallonië te zien hebben.
Niet iedereen die voor het Vlaams blok of de NV-A stemt, wil een splitsing. Zeker niet de vlaamsblok-stemmers. Uit peilingen van tijdens de vorige verkiezingen komt het percentage neer op ongeveer 4% van alle Vlamingen die echt een splitsing willen.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_52567243
Waarom maakt Vlaanderen niet gewoon een eind aan die steun van 11 miljard? Of deze geleidelijk verlagen tot het bedrag van nul euro?
pi_52569781


Bron:
http://www.trouw.nl/laats(...)oor_fusie_Vlaanderen
quote:
AMSTERDAM (ANP) - Twee derde van de Nederlanders ziet een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen wel zitten. Ruim 85 procent is voor intensievere samenwerking met de Belgen.
Dat blijkt dinsdag uit een onderzoek dat TNS Nipo in opdracht van RTL heeft uitgevoerd. In België woedt een politieke discussie over het hervormen van Vlaanderen en Wallonië.

Meer dan 60 procent van de ondervraagden denkt dat beide landen beter worden van een fusie. Een op de vijf Nederlanders denkt dat Nederland en Vlaanderen na samenvoeging geleid moeten worden door de Oranjes. Afschaffing van beide koningshuizen is volgens 16 procent de beste optie. 17 Procent denkt dat beide landen hun eigen koninklijke familie moeten behouden.

Ongeveer vijf van de zes respondenten (83 procent) denkt dat België zelfstandig blijft voortbestaan. Ongeveer 14 procent denkt dat dit niet het geval is. Een kwart van de Nederlanders denkt dat Vlaanderen en Wallonië gescheiden moeten worden.
De geleidelijke en voorzichtige fusie van Vlaanderen met de rest van Nederland zou een waar geluk en een hele eer voor ons Vlamingen zijn.
pi_52570014
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:06 schreef zuiderbuur het volgende:
[afbeelding]

Bron:
http://www.trouw.nl/laats(...)oor_fusie_Vlaanderen
[..]

De geleidelijke en voorzichtige fusie van Vlaanderen met de rest van Nederland zou een waar geluk en een hele eer voor ons Vlamingen zijn.
Spreek voor jezelf.
pi_52570101
Als je zo graag bij Nederland wil horen, verhuis er dan naar toe. Ik blijf liever Belg...
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:22:37 #157
157986 FitzChevalric_Ziener
Registrated Trademark
pi_52570384
Maar hoe is de situatie op de straat en hoe staat de bevolking momenteel. Leeft het of laat het men koud op straat. Hoe actueel is de splitsing of een politiek drukmiiddel?

Als wallonie en vlaanderen splits dan kan vlaanderen nooit op zichzelf redden en hebben ze wel die politieke en maatschappelijke steun nodig. Denk ik tenminste. Maar wallonië heeft natuurlijk een nog veel groter probleem
BEAUTY, truth, and rarity,
Grace in all simplicity,
Here enclosed in cinders lie.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:29:34 #158
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_52570629
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:06 schreef zuiderbuur het volgende:
[afbeelding]

Bron:
http://www.trouw.nl/laats(...)oor_fusie_Vlaanderen
[..]

De geleidelijke en voorzichtige fusie van Vlaanderen met de rest van Nederland zou een waar geluk en een hele eer voor ons Vlamingen zijn.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_52570752
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:22 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
Maar hoe is de situatie op de straat en hoe staat de bevolking momenteel. Leeft het of laat het men koud op straat. Hoe actueel is de splitsing of een politiek drukmiiddel?

Als wallonie en vlaanderen splits dan kan vlaanderen nooit op zichzelf redden en hebben ze wel die politieke en maatschappelijke steun nodig. Denk ik tenminste. Maar wallonië heeft natuurlijk een nog veel groter probleem
Ik zou zeggen, kijk naar Een en Canvas, die ontvang je toch?

Over de splitsing wordt in elk geval in de media hardop gesproken, dat is wel een duidelijke evolutie. Bij bijna elk debat over de staatshervorming komt het aan bod.
De gemiddelde Vlaming weet eigenlijk veel te weinig van de situatie (velen weten niet eens dat wij zeven parlementen hebben in dit land), en ik vraag me dus ook af hoeveel er weten voor wat ze nu eigenlijk gaan stemmen bij de regionale verkiezingen.
Vlaanderen kan WEL op eigen benen staan, er zijn kleinere landen en er zijn landen met een kleinere bevolking (Slovenië, Letland, Estland, Ierland,...)
Wij hebben dus Nederland ook niet nodig, en zij ons niet. Eerst Vlaanderen stabiel onafhankelijk (dan gezellig praten ).

De Walen zullen eindelijk inzien hoe ver het gekomen is, bedelen bij Vlaanderen of aansluiting zoeken bij Frankrijk, vrees ik. (Maar zoals al vaak geschreven hier, bij Frankrijk zal dat grapje met die werkloosheidsuitkeringen niet doorgaan)

De splitsing is actueel in die mate dat van de 88 Vlaamse zetels in de nationale Kamer (op 150), 27 voor de ontbinding zijn. In het Vlaams Parlement is het 38 op 124.
De N-VA die nu in kartel zit met CD&V doet mee aan de onderhandelingen in Brussel over een land dat zij uiteindelijk willen opdoeken.
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Elk zijn mening.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:37:30 #160
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52570931
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het zal denk ik niet gaan gebeuren, maar wat heb je er op tegen?
pi_52571220
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:22 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
Maar hoe is de situatie op de straat en hoe staat de bevolking momenteel. Leeft het of laat het men koud op straat. Hoe actueel is de splitsing of een politiek drukmiiddel?
naar wat er door de bevolking gevraagd wordt, kan je afleiden dat ze niet zozeer die splitsing van België willen, maar wel een verdere overdracht van bevoegdheden naar de gewesten, en ook een terugbrengen van de miljardensteun die door Vlaanderen afgedragen wordt aan Wallonië. Zoals gezegd in dit topic is het voor mij persoonlijk ook niet al te erg gevonden dat er 11 miljard verdwijnt in Vlaanderen, eerder blokkering van veel voor Vlaanderen interessante investeringen (door er een wederdienst voor te eisen, soms zelfs als het met Vlaams geld gesubsidieerd wordt), de amper wijzigende mentaliteit van het blijven voor de PS stemmen, terwijl de corruptie daar al meermaals aan het licht gekomen is (en daar waren toch héél vaak PS-kopstukken bij betrokken...)
Die paar miljard zijn voor mij het probleem juist niet, als er daar tenminste ook de wil is om te werken en om voor werk eventueel verder te gaan kijken dan de omliggende 30km. Waar ik soms projecten uitvoer zijn er vb nog 2 posten open, en zijn er onlangs 2 ingenomen door Fransmannen die dagelijks bijna 150km enkel rijden (dus elke dag anderhalf uur gaan en anderhalf uur keren) om toch maar werk te vinden, terwijl de 2 andere openstaande vacature's ingevuld kunnen worden door ongeschoolden, dus door laat zeggen gelijk welke waal (en het dichtste punt naar wallonië toe ligt op ongeveer een 50km, wat ik een mooie afstand vind, zeker doenbaar). Er heeft echter nog geen enkele waal gesolliciteerd (en de vacature is zelfs op specifiek waalse vacaturesites gepubliceerd in het frans, dus het is niet dat ze die vacature niet kunnen lezen. De enige eis die volgens mij te hoog gegrepen is, is dat er een basis van het nederlands verlangt wordt. Als een Fransman probleemloos mee kan draaien, dan zou een Waal die wél Nederlands gehad heeft in zijn lessenpakket dat ook moeten kunnen denk ik.
quote:
Als wallonie en vlaanderen splits dan kan vlaanderen nooit op zichzelf redden en hebben ze wel die politieke en maatschappelijke steun nodig. Denk ik tenminste. Maar wallonië heeft natuurlijk een nog veel groter probleem
politiek niet echt, de politieke structuren zijn al volledig aanwezig. Vlaanderen heeft een eigen regering, er zijn eigen gemeentebesturen... die structuur kan dus blijven en ipv als tweede rang te fungeren direct als eerste rang fungeren. Die structuur bestaat daar ondertussen al jaren, dus het lijkt me niet dat ze nog kinderziekten vertoont. Uiteraard kunnen daar wel eventueel wijzigingen in doorgevoerd worden, maar echt noodzakelijk zijn die niet.
Maatschappelijke steun hebben we ook niet nodig lijkt me, politiediensten zijn nu per zone volledig georganiseerd (de lokale dan), en dan heb je inderdaad de federale politie, maar die zou betrekkelijk snel te splitsen moeten zijn door dezelfde organisatie te behouden.
Gezondheidszorg is op zich ook goed geregeld, daar kunnen de "belgische" reglementeringen op zich van overgenomen worden, evenals van onderwijs (wat naar mijn weten zelfs als bij Vlaanderen zit, dus op dat vlak is er zelfs geen opsplitsing nodig).

Wat hierboven al aangehaald wordt als zijnde een eer om weer bij nederland te mogen, spreek inderdaad voor jezelf. Ik heb niets tegen nederlanders ofzo, maar ik zie ook niet in wat de eer is van het "weer bij nederland" komen, aangezien de kans op een tweede fiasco zoals belgie een is dan best reëel is. Er zijn namelijk een hele hoop minder belangrijke punten waar je snel kan over heen gaan, maar dingen zoals de vastgoedmarkt gaan altijd een zéér belangrijk en zéér moeilijk op te lossen probleem zijn, de kloof tussen de in nederland bijna door de overheid beheerde vastgoedmarkt en de in België volledig vrijgelaten vastgoedmarkt is gewoon zéér groot, en aangezien een huis een van de belangrijkste investeringen is die een mens in zijn leven maakt, is het een heikel punt om daar veranderingen in aan te brengen.

Als we ooit zelfstandig kunnen worden (waar ik zelfs voor vrees, ik denk dat we gewoon blij moeten zijn telkens we een stap in de goede richting maken dmv een staatshervorming), dan zie ik het liever zo te blijven en effectief zelfstandig te zijn, en niet weer een onderdrukte rol gaan spelen in een nieuw land (wat bij Nederland best wat kans maakt, aangezien ze daar met een heel pak meer zijn dan wij Vlamingen).

Als ik zo naar de problemen kijk die ik van de nederlandse jeugd opvang (youtube filmpjes; nieuws op de frontpage...) vraag ik me soms zelfs af of het wel vlaanderen is die een maatschappelijk probleem gaat krijgen, of dat het gewoon het nederlands maatschappelijk probleem gaat zijn dat zich zal uitbreiden naar vlaanderen.

beschuldig mij eens van one-liners neer te zetten
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:48:24 #162
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_52571328
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het zal denk ik niet gaan gebeuren, maar wat heb je er op tegen?
Nederland is een land waarvan de cultuurverschillen en het verschil in mentaliteit en levenswijze met Vlaanderen zowaar nog groter zijn dan die met Wallonië.

Overigens is het hele idee ridicuul, kunnen we in Vlaanderen beginnen mee betalen om het Nederlandse onderwijs op ons niveau te brengen, om de Nederlandse zorg van hun wachtlijsten af te helpen, ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_52571432
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het zal denk ik niet gaan gebeuren, maar wat heb je er op tegen?
dat het dom zou zijn om ons snel weer in eenzelfde situatie te brengen. Echt veel meerwaarde is er voor Vlaanderen niet aan om bij Nederland te gaan, dus waarom zouden ze het doen (en zeker direct, het lijkt me dan beter dat het eventueel een paar jaar na de splitsing kan gedaan worden om te zien waar Vlaanderen uitkomt.

Ik zou zeggen, eerst de kwestie hier regelen, en als dat ooit gesplitst raakt, dan is er nog tijd genoeg om over eventuele aansluiting met nederland te onderhandelen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52571789
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:51 schreef Athmozz het volgende:


Ik zou zeggen, eerst de kwestie hier regelen, en als dat ooit gesplitst raakt, dan is er nog tijd genoeg om over eventuele aansluiting met nederland te onderhandelen.
Inderdaad, er is al genoeg verdeeldheid in het Vlaamse kamp, Vlaamse onafhankelijkheid is veel belangrijker dan de terugkeer naar Nederland die pas nadien op de agenda mag komen.
Allen - linkse separatisten, rechtse separatisten, grootnederlanders..- moeten wij samen tegen België strijden.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:24:08 #165
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_52572457
Unitaristen willen referendum over toekomst van België
Als het van de Belgische Unie - Union Belge (BUB) - afhangt, moet er een referendum komen over de toekomst van het land. Daarbij zou elke inwoner kunnen kiezen tussen unitarisme, federalisme of separatisme. De volksraadpleging zou best plaatsvinden in mei 2009, net voor de regionale verkiezingen. Intussen moet een overgangsregering het land leiden.

Een referendum is volgens de BUB de enige oplossing om uit de impasse te raken. Dat referendum zou worden georganiseerd over twee rondes. Enkel het nationaal resultaat telt, een gewone meerderheid beslist en de opkomst is verplicht. Een onafhankelijke commissie moet ook controleren of elke optie - unitarisme, federalisme en separatisme - evenredig aan bod komt in de media.

Volgens de BUB kan een overgangsregering, onder leiding van bijvoorbeeld Didier Reynders, het referendum voorbereiden en het unitaristische kamp de gelegenheid bieden zich degelijk voor te bereiden. Voor de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde lijkt het de BUB aangewezen een - eventueel gedeeltelijke - nationale kieskring te creëren. (belga/hln)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_52572572
quote:
Enkel het nationaal resultaat telt
Nja zo is het natuurlijk makkelijk.

Maar een referendum over zo'n onderwerp lijkt me eigenlijk allesbehalve opportuun.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:28:19 #167
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_52572614
Dewinter wil dat Vlaams parlement onafhankelijkheid uitroept
Vlaams Belang meent dat het Vlaams parlement het lot in eigen handen moet nemen. Fractieleider Filip Dewinter vraagt de dringende bijeenroeping van het Uitgebreid Bureau van het Vlaams parlement na de vaststelling "dat de federale regeringsonderhandelingen onder meer door het 'non' van de Franstaligen op niets uitdraaien". Er is nog nooit zoveel steun geweest voor de Vlaamse onafhankelijkheid als nu, stelde Dewinter op de Nederlandse radiozender Radio 1.

Catalonië
Het Vlaams Belangkopstuk verwijst naar Catalonië, waar het parlement soeverein een autonomiestatuut heeft aangenomen en door een volksraadpleging heeft laten bekrachtigen. "Het Vlaams Parlement is het enige legitieme parlement van Vlaanderen en moet zich zelf desnoods een aantal bevoegdheden toe-eigenen (gezondheidszorg, het volledige mobiliteitbeleid, het volledige energiebeleid, volledige fiscale autonomie, het volledige werkgelegenheidsbeleid, het sociale zekerheidsbeleid, enz.) en dit in uitvoering van de Vlaamse resoluties. Dit Vlaams 'autonomiestatuut' dient voorgelegd te worden aan de Vlaamse bevolking door middel van een referendum", aldus Filip Dewinter.

Brussel
In zijn antwoord op een vraag van de Nederlandse journalist stelde Dewinter dat Brussel de hoofdstad van Vlaanderen is en moet blijven. De Franstaligen die er leven zijn volgens hem overigens geen Walen maar verfranste Vlamingen die zich niet zullen afkeren van Vlaanderen.

Impasse
Volgens hem hebben de kaarten nog nooit zo goed gelegen als vandaag door de communautaire impasse die heerst. "De Franstaligen willen met hun eis voor uitstel tot na de regeringsvorming voor alle dossiers waarvoor een tweederde meerderheid nodig is, nogmaals duidelijk maken dat zij absoluut gekant blijven tegen een ernstige staatshervorming met echte bevoegdheidsoverdrachten. Van het realiseren van de Vlaamse communautaire resoluties van het Vlaams parlement komt dus helemaal niets in huis", stelt de Vlaams Belanger vast.

CD&V
Maar Dewinter stelt dat er binnen de CD&V steeds meer parlementsleden te vinden zijn om de weg van de onafhankelijkheid te bewandelen. Kartelpartner N-VA is de onafhankelijkheid van Vlaanderen genegen. "In het Vlaams parlement is een meerderheid van de leden de onafhankelijkheid genegen, maar ze moeten wel van hun partij mogen", aldus nog Dewinter in het KRO-programma.

Deadline
Op een deadline liet hij zich niet vastpinnen op de Nederlandse radio. Zoals het nu loopt, hoeft het uitroepen van de Vlaamse republiek niet lang op zich laten wachten, "maar binnen de week kan de toestand helemaal veranderen en kunnen de Vlaamse partijen en Yves Leterme plat op hun buik gaan voor de Franstaligen zoals in het verleden altijd is gebeurd", besloot hij. (belga/hln)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:29:15 #168
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_52572646
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:27 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Nja zo is het natuurlijk makkelijk.

Maar een referendum over zo'n onderwerp lijkt me eigenlijk allesbehalve opportuun.
Ik denk dat ze eerder hopen dat er een meerderheid voor een unitair België uit zou komen
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_52572669
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nederland is een land waarvan de cultuurverschillen en het verschil in mentaliteit en levenswijze met Vlaanderen zowaar nog groter zijn dan die met Wallonië.
Het is een misverstand dat je elkaar lief moet vinden als je in een federatie zit. De Nederlanders en de Grieken (bijvoorbeeld) hebben niets met elkaar. Toch zitten ze beide in de EU, omdat de EU economische muren omver werpt. Datzelfde zou ook voor Vlaanderen en Nederlanden kunnen gelden in een kleinere omgeving en met een andere motivering dan de economische noodzaak.
quote:
Overigens is het hele idee ridicuul, kunnen we in Vlaanderen beginnen mee betalen om het Nederlandse onderwijs op ons niveau te brengen, om de Nederlandse zorg van hun wachtlijsten af te helpen, ...
Wie heeft je die verhaaltjes aangepraat? De Franstaligen?
pi_52572700
quote:
Brussel
In zijn antwoord op een vraag van de Nederlandse journalist stelde Dewinter dat Brussel de hoofdstad van Vlaanderen is en moet blijven. De Franstaligen die er leven zijn volgens hem overigens geen Walen maar verfranste Vlamingen die zich niet zullen afkeren van Vlaanderen.
Vreemd. En diezelfde man gaat gewoonlijk zo tekeer tegen de verfransing van Brussel en de rand?
pi_52572783
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik denk dat ze eerder hopen dat er een meerderheid voor een unitair België uit zou komen
Welja, daarom zeg ik dat het simpel is... met een nationale kieskring hebben ze op voorhand gewonnen natuurlijk.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:33:51 #172
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_52572798
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:29 schreef DrWolffenstein het volgende:


Wie heeft je die verhaaltjes aangepraat? De Franstaligen?
Die verhaaltjes zijn de realiteit. Voor mijn werk heb ik vaak uitwisselingen met mensen uit het Nederlandse onderwijs en dat is een verschrikkelijke puinhoop vgl met Vlaanderen. En dat wij hier totaal geen wachtlijsten ed in onze zorg kennen is toch bekend?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_52572806
http://www.vrtnieuws.net/(...)k/070821vlaamsbelang
-- had Joost al gepost blijkbaar--


http://www.filipdewinter.be/
quote:
21/08/07 KRO Nederland 1

Filip Dewinter te gast in het Nederlandse radioprogramma "De dingen die gebeuren" over het einde van België.

Het radioprogramma en gevarieerd nieuwsmagazine “De dingen die gebeuren” besteedt deze namiddag vanaf 14.00. uur op de Nederlandse Radio 1 (KRO) een uur lang aandacht aan de Belgische regeringsformatie en de mogelijkheid tot een splitsing van België.

Hierbij wordt ook Vlaams Volksvertegenwoordiger en Vlaams Belang-fractievoorzitter Filip Dewinter geïnterviewd over de politieke crisis en de mogelijkheden die deze biedt voor de totstandkoming van een onafhankelijke Vlaamse staat.

vanaf morgen hier te beluisteren
pi_52572848
*meldt zich voor de strijd,
op voorwaarde dat we deze keer wel in Brussel blijven tot de strijd losbarst,
niet zonder slag of stoot terugkeren.
Waarom gaf Willem II zo snel op, zeker Antwerpen en Namen, zelfs Brussel hadden gered kunnen worden mits wat inzet.

De Nederlanden herenigt, the best of both worlds, of zie ik dat te rooskleurig.
De koningshuizen kunnen samen hokken, vindt ze sowieso rand incestueus, nu met twee domme broertjes erbij.

pi_52572863
Om een goed beeld van de hele situatie te krijgen moet je nu écht Dewinter uitnodigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')