abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:20:50 #1
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49471713
Vervolg op Depressief door de hormonen, Deel 5
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:07 schreef Fuente het volgende:
Sugar, wat moeilijk. Wel heel goed van je dat je weer aan het werk bent! Je kan niet verwachten van jezelf dat je meteen weer volop meedraait, het is niet erg dat je nog niet veel doet...

Ik ben gister bij de HA geweest voor een verwijzing naar een psycholoog (deels vanwege depressie dat nog steeds af en aan opduikt sinds Sara's geboorte en deels ivm vermoedens van ADD). De HA schrok heel erg van mijn verhaal over de periode na Sara's geboorte. Wij zijn destijds niet bij de HA geweest. Mij boeide het allemaal niets op dat moment, en achteraf (toen ik minder depressief werd) schaamde ik me zo over de manier waarop ik over Sara dacht dat ik niet eens hulp wou op dat moment.
In ieder geval, hij verwees me door naar de SPV'er, die zit in dezelfde praktijk, en ik kon meteen terecht. 'k heb d'r anderhalf uur gezeten, flink gejankt enz. Ik mag volgende week donderdag weer. De bedoeling is dat ik er 6 keer naartoe ga. Hij probeert in die tijd een diagnose te stellen en vervolgens verwijst hij me (indien nog nodig) naar een psycholoog of andersoortig hulpverlener. Er wordt ook eventueel gekeken naar medicijnen die ik kan krijgen, maar dat gaat met name richting het ADD gedeelte, waarvoor eerst een diagnose gesteld moet zijn.
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:16 schreef Brighteyes het volgende:
Fuente, wat dapper van je dat je nu toch naar de HA geweest bent, en wat fijn dat je nu al gelijk terecht kon bij die man!
Heel veel sterkte in het komende traject!
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:00 schreef Belana het volgende:
sugar, ik ben trots op je meid. kan me je gevoel ergens wel voorstellen, maar wat de anderen zeggen, iedere kleine stap is er toch 1

Fuente, wat goed dat je hulp bent gaan zoeken, heel veel sterkte meid!
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 09:47 schreef Fuente het volgende:
Dank jullie! Ik denk dat dit ook wel goed voor me is. Het gaat vaak goed, maar blij vlagen niet, en ik ben bang dat die vlagen weer langere perioden worden. Maar goed, maar zien hoe het de komende tijd gaat.
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeh, herkenbaar...
Afschuwelijk he, welke gedachten door je hoofd kunnen spelen?
Succes hoor, met de stappen die je gaat zetten!
(En de eerste heb je al gezet.... ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_49471820
Moonah, inderdaad, hoe je over je kindje kan denken. Sugar schreef hier laatst een een stukje, uit een stuk over hoe haar gedachten waren richting Storm, en dat was griezelig herkenbaar. We komen er allemaal wel, dat weet ik zeker, maar het is toch een periode waarin je blij zou moeten zijn, of gelukkig of weet ik veel, en dat heb je dan gemist, en dat vind ik erg jammer.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 17 mei 2007 @ 13:59:13 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49477658
Fuente, wat goed en dapper van je dat je naar de huisarts bent gestapt! Heel veel succes met de volgende stappen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:04:23 #4
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49713007
Succes weer vandaag, Fuente! Ook ik vind het dapper dat je weer even wat steun hebt gezocht.

Ik red het steeds nog nét niet. Dan gaat het eigenlijk gewoon hartstikke goed en merk ik dat het allemaal zoveel lichter is geworden, maar dan ineens is het er weer. Wel veel korter en dus minder erg, hoor! Maar het frustreert enorm.
En eigenlijk moet ik niet klagen, want het is eindelijk echt veel beter! Maar ik heb nog geen emotionele weerstand ofzo en raak acuut boos en verdrietig bij dit soort kutdagen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:52:38 #5
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_49713587
Wat moet het rot zijn om te ontdekken dat het nog niet is zoals je gehoopt had Sugar. Het is een verraderlijk proces. Die frequentie-verandering herken ik heel erg. De "downs" minder vaak, en minder lang, maar ze blijven hardnekkig terugkomen. De "ups" duren daardoor langer, maar de impact hiervan voel je minder dan andersom.

Wat een lange weg ben je al gegaan, en hij is nog helemaal voorbij, maar al met al krijg ik toch echt de indruk dat je al heel erg ver bent gekomen lieve Sugar. Dat is iets om trots op te zijn, maar ook om je aan vast te houden als het even wat minder gaat.

Ik probeer altijd lichtpuntjes te vinden om naar uit te kijken. In jouw geval zal dit wellicht de a.s. verhuizing zijn. Dat is me nogal niet een lichtpunt! Heb je daar steun of houvast aan?
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 24 mei 2007 @ 09:02:30 #6
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49713766
Lief, fluf.

Ja, ik kijk daar wel naar uit, naar het nieuwe huis. Heb er zin in daar te zitten en ee beetje opnieuw te beginnen. (slik)
Maar verder is de toekomst nog heel erg een toekomst van moeten en moeten lukken enzo. Ander werk op den duur, dan zal me dat pas een goed gevoel geven. En hopelijk als die therapie start, word ik langzaam gewoon steeds weer wat blijer met mezelf, mijn leven, mijn gezin, mijn mensen, mijn werk. Dat is dus wel iets waar ik naar uitkijk, maar tegelijkertijd confronteert het me met hoe lastig het nu soms is.

Laten we het erop houden dat vandaag niet mijn dag is.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:38:59 #7
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49716444
Herkenbaar hoor Suugje. Dat op en af-gedoetje.
Niet dat ik daar momenteel last van heb hoor, ik ben nu redelijk stabiel gelukkig.
Blijf je op zo'n kutdag realiseren dat het tijdelijk is. Dat het over gaat. Dat je al zó veel hebt bereikt.

En over die toekomst en dingen die dan moeten lukken.... Ik moest, mede door de woorden van Phluph, aan deze spreuk denken:

There is no way tot happiness, happiness ís the way.

Dus wellicht die 'idealen' wat relativeren. Straks in het nieuwe huis, áls ik maar dun ben, áls ik nieuw werk heb.... want ook dán ben jij gewoon Sugar met alle bagage die je meedraagt in je leven.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:47:13 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49716685
Die spreuk is goed, ja.

En ik bedoel met toekomstdingen ook juist de toekomst van: mezelf wat makkelijker ook goed genoeg vinden. Wat meer afgaan op waar ik echt behoefte aan heb, dan mezelf drillen in een richting waarvan ik vind dat ik die op zou moeten gaan. En dat ik dan juist van een hoop ballast af ben, die ook niet per se gaat over mij en mijn ware ik (stom gezegd).

Ik ben blij dat jij wel stabiel bent! En inderdaad, ik moet zeker voor ogen houden dat het tijdelijk is. Dat is gelukkig waar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:51:38 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49716801
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:47 schreef Sugar het volgende:

En ik bedoel met toekomstdingen ook juist de toekomst van: mezelf wat makkelijker ook goed genoeg vinden. Wat meer afgaan op waar ik echt behoefte aan heb, dan mezelf drillen in een richting waarvan ik vind dat ik die op zou moeten gaan. En dat ik dan juist van een hoop ballast af ben, die ook niet per se gaat over mij en mijn ware ik (stom gezegd).
Niet stom gezegd! Ik snap precies wat je bedoelt.
Dat is ook precies wat ík bedoel!

En even een voor Yppy.
Ik las in het BVtopic dat je dosis toch wat verhoogd is. Ik hoop zó dat je er dan meer profijt van hebt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:09:12 #10
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49717350
Het is zo herkenbaar Sugar. Ik vind het moeilijk om blij te zijn met de dagen die wel goed gaan, omdat ik zo ontzettend bang ben dat het weer achteruit gaat. Een paar dagen terug ging het 's ochtends super goed, had energie enzo. J. zegt 1 verkeerd dingetje (het ging over niks) en ik ben weer helemaal terug bij af. Het gaat steeds om dingen die er totaal niet te doen, maar die wegen dan ineens zo zwaar.

Mijn medicatie is inderdaad verhoogd. Wel een mindere verhoging dan 'normaal'. Van 50 naar 75 mg. Anna drinkt veel minder nu, dus ik durf het wel aan. De psychiater zei wel wat goede dingen, soms makkelijk en soms moeilijk om te horen, maar wel goed dat hij het zegt. Over vijf weken (eerst op vakantie) ga ik terug en dan volgende week al naar de spv'er.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:36:12 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49720481
Ik hoop dat de hogere dosering je wat gaat helpen, YPPY. En je gesprek met de psychiater klinkt wel als nuttig, als er rake dingen worden gezegd. Ik ben het even kwijt, denk ik, maar krijg je nu ook therapie of niet? Of kunnen die gesprekken met de svp'er ook wel als zoiets gezien worden?

Natuurlijk herken ik wat jij schrijft helemaal, over kleine dingen en grote gevolgen in gevoel. Bah!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:27:31 #12
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49727372
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:09 schreef YPPY het volgende:
Het is zo herkenbaar Sugar. Ik vind het moeilijk om blij te zijn met de dagen die wel goed gaan, omdat ik zo ontzettend bang ben dat het weer achteruit gaat.
Dat is zo jammer he. Dan kun je al niet eens meer genieten van de momenten die wél goed zijn.
Ik heb het al tegen Sugar gezegd in dit topic, en ik zeg het nu ook tegen jou, niet uit betweterigheid, maar uit eigen ervaring. Probeer écht in het hier en nu te leren blijven. Geniet (of ben je iig bewust) van wat er nú goed gaat, ook al is het maar iets kleins.
quote:
Een paar dagen terug ging het 's ochtends super goed, had energie enzo. J. zegt 1 verkeerd dingetje (het ging over niks) en ik ben weer helemaal terug bij af. Het gaat steeds om dingen die er totaal niet te doen, maar die wegen dan ineens zo zwaar.
Ja, kut is dat, als je lief iets verkeerds zegt. Toch heb ik zelf geleerd om daar (meestal!!!!) anders mee om te gaan. Daar waar ik vroeger (en dan heb ik het over écht lang geleden) van een opmerking suicidaal kon raken, kan ik nu dingen van me af laten glijden. Het bij de ander laten. En vaak is hetgeen die ander zegt niet verkeerd, maar vat je het zelf verkeerd op. Trek je het je aan op een manier die niet nodig is. Maar ik weet ook dat relativeren heel lastig is als je niet lekker in je vel zit. Toch is het de moeite om het te proberen Ypske!
quote:
Mijn medicatie is inderdaad verhoogd. Wel een mindere verhoging dan 'normaal'. Van 50 naar 75 mg. Anna drinkt veel minder nu, dus ik durf het wel aan. De psychiater zei wel wat goede dingen, soms makkelijk en soms moeilijk om te horen, maar wel goed dat hij het zegt. Over vijf weken (eerst op vakantie) ga ik terug en dan volgende week al naar de spv'er.
Jullie gaan met vakantie? Dapper! En leuk ook, hoop ik.
Fijn dat je vlg week al bij je SPV'er terecht kunt. En goed dat de medicatie toch een stukje omhoog is gegaan. Resultaat van je mailtje? Well done beeb!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:34:24 #13
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49727675
Moonah, mag ik wat vragen? Wat bedoel je met suicidaal worden van een opmerking? Wilde je dan echt zelfmoord gaan plegen of probeerde je het zelfs? Of bedoel je dat je gedachten dan acuut naar dat gingen? Gewoon om te begrijpen wat je met die term bedoelt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:46:15 #14
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49728240
Oeps, ja het staat er een beetje erg heftig zie ik nu.
Maar als in het verleden iets 'verkeerds' tegen me werd gezegd (en dan met name door een geliefde, want dat komt het hardste binnen) trok ik me dat enorm aan. Dan raakte ik snel in een neergaande spiraal met als dieptepunt suicidale fantasieën. Dus niet direct een poging hoor. Bij mij fungeerden die fantasieën als vluchtgedachten. Uiteindelijk gaven ze me rust.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 27 mei 2007 @ 11:42:04 #15
105850 Fuente
mamamuts
pi_49813772
Ik heb echt een onwijze baalweek. Het speelt vast mee dat Sara deze week veel gehuild heeft, ze is niet lekker, ze kan er niets aan doen maar ik word er vreselijk opgefokt van. Tel daarbij op dat mijn SPV'er stug blijft volhouden dat ik burn out ben en allerlei conclusies trekt waar ik me totaal niet in kan vinden (even geen zin om heel uitgebreid te doen) en een manlief die ik vandaag even niet zo lief vind. Dit maakt me tot iets van AAAARRRGGHHHHH...

zo, dat lucht op.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_49813854
Fuente
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 27 mei 2007 @ 13:26:14 #17
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49816349
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:42 schreef Fuente het volgende:
Ik heb echt een onwijze baalweek. Het speelt vast mee dat Sara deze week veel gehuild heeft, ze is niet lekker, ze kan er niets aan doen maar ik word er vreselijk opgefokt van.
Oeh, dat is lastig ja. Je weet dat je kind niet voor niets huilt maar je kunt er niet goed mee omgaan. Dat had ik ook zo erg toen het slecht met me ging. Probeer je er niet schuldig om te voelen hoor Fuente. Het voelt heel lullig, maar je doet het niet expres!
quote:
Tel daarbij op dat mijn SPV'er stug blijft volhouden dat ik burn out ben en allerlei conclusies trekt waar ik me totaal niet in kan vinden (even geen zin om heel uitgebreid te doen)
Dat lijkt me vervelend, als je hulpverlener een andere visie op het geheel heeft als jij. En die schrijft uiteindelijk ook jouw diagnose voor verdere verwijzing he? Weet je, ik merk in therapie regelmatig dat ik blinde vlekken heb tav mezelf. Later zie ik dan pas dat mijn haptodame het juist had gezien/ingeschat. Zou dat bij jou ook zo kunnen zijn? Anyway, het lijkt me lastig praten als je niet op één lijn zit en je wellicht niet goed gehoord voelt.
quote:
en een manlief die ik vandaag even niet zo lief vind. Dit maakt me tot iets van AAAARRRGGHHHHH...
Hopelijk vind je hem morgen weer wat liever.
quote:
zo, dat lucht op.
Mooi zo. Sterkte deze dag.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 27 mei 2007 @ 14:17:17 #18
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49817993
He bah, Fuente, klinkt niet best deze week. Hopelijk is Sara snel weer wat makkelijker, dat scheelt zoveel als je kindje "meewerkt" om het maar stom te zeggen.
Sterkte!

Hier alles weer meer in balans.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 27 mei 2007 @ 17:23:59 #19
105850 Fuente
mamamuts
pi_49824921
Thnx allemaal!

Inmiddels maar weer goedgemaakt met manlief

Moonah, blinde vlekken heb ik zeker wel. Het zit zo, ik volg een opleiding (verpleegkunde BBL) en ga vanaf volgende week 32 uur werken in het ziekenhuis. Manlief werkt ook 32 uur in loondienst en daarnaast runt hij zijn eigen bedrijfje (fotografie) en is dus vaak weg. We hebben best een druk leven. De SPV'er (waar ik nu 2 keer geweest ben) concludeert dat ik een te hoog levenstempo heb, daardoor burn out ben en dat ik moeite heb met het leven naar schema's (een soort autoriteitsprobleem) en daardoor een postnatale depressie heb (gehad).
Ik kan me in bepaalde dingen best vinden, ik heb echt veel moeite gehad (en soms nog steeds) met wennen aan Sara, aan haar ritme, aan het niet meer vrij zijn. Maar dat gaat nu over het algemeen goed. Verder ben ik gewoon absoluut niet burn out, 100 % totaal niet. Ik ben wel druk, maar niet overspannen, en dat vindt hij van wel.
Nou goed, om de discussie niet meteen na te gaan heb ik er de afgelopen dagen eens over nagedacht, maar ik kan me er niet in vinden.
Daarbij vertoon ik veel kenmerken van ADD, de spv'er betrekt dat op de periode na de geboorte van Sara (dat toen alle problemen begonnen), maar dit was ver daarvoor ook al. Dus het een zal wel verband houden met het ander, maar goed. Ik vind het gewoon geen fijne SPV'er omdat hij heel snel is met conclusies en daar houd ik niet van.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 29 mei 2007 @ 07:14:18 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_49876624
fuente, dat klinkt niet zo leuk idd met diue spv'er kun je een andere krijgen?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:34:50 #21
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49878095
Dat is vervelend Fuente, als je je al niet goed voelt bij hem. Kun je hem niet omwisselen? Is dat met de spv'er echt therapie of zijn het meer 'gewoon gesprekken'
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:33:28 #22
105850 Fuente
mamamuts
pi_49888410
Het is geen therapie, hij probeert een diagnose te stellen voordat ik doorverwezen word. Ik heb voo mezelf besloten dat ik het nog even probeer, misschien als ik aangeef het zo niet prettig te vinden, dat hij dan zijn werkwijze wat aanpast. Volgende week dinsdag moet ik pas weer, dus ik heb nog even te gaan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:39:22 #23
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50117374
Het gaat weer zo moeizaam hier. Afgelopen donderdag wéér zo'n dramatische dag gehad als de donderdag evoor. Ik zie wel verband met het werken op woensdag, maar ik wil eigenlijk niet dat het daarmee te maken heeft. En misschien went dat ook, zeg maar. Het werk is niet zwaar of rot, maar de tijd die ik over houd is wel korter en ik heb het idee dat dat me op donderdag de das om doet. Niet genoeg opgeladen.

En nu dus weer mis, na gisteren hartstikke goed mijn best gedaan te hebben én ook een goede dag met ze te hebben. Ik denk steeds meer aan toch maar die AD, hoewel ik meteen bang ben voor allerlei dingen (dat het niet werkt, maar wel veel bijwerkingen geeft, dat ik er dik van word, dat ik niet "echt" en puur mezelf ben als ik zoiets nodig heb...). Ik denk er nog verder over na, maar ik stel mezelf steeds zo teleur, dat ik mezelf steeds meer haat. En dat is gewoon echt zo destructief.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:55:14 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50117650
Maar Sugar... ben je nu wel echt, puur jezelf dan?
Nee toch? Je herkent jezelf toch niet in wie je nu bent? Je wil toch zo heel graag anders zijn dan je nu bent?
Dan valt dat 'bezwaar' van AD al af.

Of het werkt of niet en welke bijwerkingen je wel of niet gaat krijgen kan niemand je van te voren voorspellen. De kans is echter groot dat het wel werkt, er zijn zoveel mensen die er wel baat bij hebben, die (na de start van opbouwen en afstellen) zich meer zichzelf voelen dan in die donkere periode ervoor.

Ik zou bijna zeggen 'gun het jezelf en gun het je kindjes en Sebastiaan'. Probeer het, als het niet werkt kan je altijd nog stoppen toch? Niet geschoten is altijd mis?

Ik heb makkelijk lullen. Heb geen ervaring met AD of met depressies for that matter, maar het gaat nu al zo lang niet goed met je, en afgezien van periodes waarin het weer wat beter gaat, gaat het ook nog steeds niet heel veel beter. Dat is hier te lezen, dat is in je 'nooit meer' topic te lezen en dat is in het 'hoe gaat het nu met' topic te lezen...

Lieve meid, laat jezelf helpen... Het is rotzooi die AD, maar wel rotzooi die jou voor nu kan helpen de boel weer wat makkelijker aan te kunnen en onder ogen te zien. Echt, die 100-en, zo niet 1000-en mensen slikken het niet voor niets.

***
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:00:48 #25
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_50117756
Ow meisje toch. Ik ben het helemaal met BE eens.

Onze dochter heeftvorig jaar februari een kindje gekregen en werd ook depressief, na een lange tijd van aanmodderen kon ze niet meer en wij kregen het ook moeilijk met het steeds maar weer opvangen van het gezinnetje, ze zijn hier met zijn drieen een poos in huis geweest.
Uiteindelik is ze toch maar aan de AD gegaan en met 1 pilletje per dag wa ze na drie maanden weer helemaal de oude en er niet dik van geworden hoor.

Meisje er mist een stofje in je hersenen dus gun jezelf die toevoeging en zoals BE al zei, je kunt er weer mee stoppen.

Iedereen gunt jou een fijn leven met jouw gezinnetje.
Gun het jezelf alsjeblieft ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door ayla1 op 05-06-2007 09:09:40 ]
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:01:54 #26
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50117772
Ik ben het helemaal met BE eens.
Verder komt het op mij ook nog steeds over alsof je te hoge eisen stelt. Aan jezelf en aan de situatie. Natuurlijk wil je niet dat het werken zo'n impact op je gevoel heeft. Maar uitsluitend niet willen lost het niet op.
Er zijn maatregelen nodig, Sugar, hoe vervelend ook. Zo kan het niet doorgaan, de lollie is bijna op.
... ♥ ik mis je ♥
  Jubileum moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 09:25:26 #27
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50118251
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 08:39 schreef Sugar het volgende:
(dat het niet werkt, maar wel veel bijwerkingen geeft, dat ik er dik van word, dat ik niet "echt" en puur mezelf ben als ik zoiets nodig heb...).
Ik weet dat Phil er meer verstand van heeft maar wat ik wel weet uit ervaring:
Niet van alle AD wordt je dik, de AD van tegenwoordig heeft wel bijverschijnselen maar niet meer zo heftig als de vorige generatie AD. Het grappige aan bijwerkingen is wel dat artsen daarmee vaak kunnen zien of het middel aanslaat of niet. En niet echt en puur jezelf? Dat ben je nu ook niet maar je innerlijke Sugar veranderd niet van AD hoor.
Het zorgt alleen dat het piekeren in je hoofd minder wordt. Dat zaken, waar je je nu heel erg druk over maakt, minder belangrijk worden zodat je beter kunt relativeren.

Ik zie je nu al zo lang worstelen lieve Sugar en ik gun je zo graag meer rust. Ik wil al maanden tegen je schreeuwen "probeer het dan gewoon, wie weet scheelt het" maar ik weet wat een enorme stap het is.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:28:27 #28
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50118318
Suug, AD is geen rotzooi. Tenminste, als je het nodig hebt niet.
Er zijn idd tig mensen die het onnodig slikken, het wordt immers erg makkelijk voorgeschreven en voor veel mensen is het onderdrukken van symptomen een fijnere optie dan daadwerkelijk de onderliggende problematiek aan te pakken.
Maar..... Jij bent al zó druk bezig met jezelf. Je hebt therapie, je krijgt nóg meer therapie, je hebt inzicht in jezelf, je doet wat je kunt. Echt, AD kan een hele fijne steun in je rug zijn. En ik ben het levende voorbeeld van iemand die met AD meer zichzelf is dan zonder... Niks afstompen of zombiegevoelens. Gewoon lekker relaxed in mijn vel zitten. Ik snap wel je twijfels. Die had ik indertijd ook, toen ik voor de eerste keer AD ging slikken. Maar feit dat je het hier nu aankaart zegt voor mij iig dat je er steeds meer aan toe bent.

Oh, en ben jij ineens twee volle dagen per week gaan werken? Dat ben ik even kwijt...
Zo ja, dat is dan ok wel érg pittig om weer mee te beginnen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:32:10 #29
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50118412
Sugar toch.
De AD is voor mij een heel fijn hulpmiddel. Om me te helpen beter te worden. En het helpt me zeker. Ik moet er zelf ook veel voor doen, maar die AD is zo fijn voor erbij. Ik ben met een lichte variant begonnen en een lage dosis. Ik ga langzaam weer voelen, en dan echt voelen, niet het zombie gebeuren. En langzaamaan genieten.
Ik vind het moeilijk om je zo te zien worstelen. Ik wil je niet aan de AD praten, maar overweeg het eens. Overigens ben ik er ook niet van aangekomen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:35:36 #30
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50118489
Dat klinkt goed Yp! Heel fijn voor je!

Overigens ben ik ook niet aangekomen van mijn AD.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:14:59 #31
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50119334
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 08:39 schreef Sugar het volgende:

Ik zie wel verband met het werken op woensdag, maar ik wil eigenlijk niet dat het daarmee te maken heeft. En misschien went dat ook, zeg maar.
Wel zien, maar niet willen dat het daarmee te maken heeft, dat Sugar, dat is niet eerlijk tegenover jezelf. Tuurlijk is er niets mis met nog even proberen en kijken of het minder wordt als het went. Maar als het dat niet gauw doet, dan is het de rottijd die je daarna hebt helemaal niet waard. Vol = Vol, weet je nog?

En voor de rest, lieve Sugar, hou vol en zoek oplossingen. Waar het ook aan ligt, dit duurt wel heel lang zo voor jou en dat moet opgelost worden. Wat er ook kan helpen, pak alles aan. Je bent nu ook niet puur jezelf. Dit is wat die depressie met jou doet en hoe die depressie er is gekomen en wat het met je heeft gedaan, dat moet ook opgelost. Maar je moet ook in het nu kunnen leven en dat gaat niet als je steeds gevoed wordt door zoveel kwaads. Iedereen heeft z'n goede en slechte kanten, waar normaal wel mee te leven is maar niet op deze manier. Wees niet zo boos op jezelf om de slechte dingen die je nu (al dan niet terecht, laten we dat in het midden houden) ziet, het wordt je veel te moeilijk gemaakt de goede kanten aan jezelf te laten zien.

'On a different day if I was safe in my own skin
then I wouldn't feel so lost and so frightened
But this is today and I'm lost in my own skin'

Dido - Honestly oke

Zie jezelf niet als Sugar die vandaag dit en dat niet goed gedaan heeft, of niet of juist wel dit of dat gevoel heeft maar als Sugar, die het gewoon verdient om gelukkig te zijn. En die deel uitmaakt van een gezin dat geluk verdient. Het is moeilijk en heel zwaar al die dingen en zulke dingen moeten leren, ik weet het. En als er dingen zijn die je daarbij kunnen helpen: doen! En angst is een slechte raadgever. Ik geloof in je.

Yppy, fijn dat het zo gaat, hopelijk blijft het beter gaan.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:36:24 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_50119915
sugar, mag ik zeggen dat ik het inmiddels zelfs dom vind als je die AD niet gaat proberen? het wordt echt tijd voor maatregelen hoor, dit gaat zo toch niet meid? ga het nou op zijn minst eens proberen, iemand hierboven zei al: je kunt altijd weer stoppen ermee! kom op meid!
stormy waters...
sailin'
pi_50122631
Lieve Sugar, misschien is het een idee om het toch te proberen. Niet iedereen heeft zoveel bijwerkingen. Laat ik voor mezelf spreken... Ik heb nagenoeg geen bijwerkingen, ben niet aangekomen, niet afgestompt of vlak ofzo. Het is voor mij het steuntje in de rug wat ik blijkbaar nodig heb.
Het is geen wondermiddel, zo van 1 pilletje per dag en alles is weer goed. Maar het kan het misschien wel wat makkelijker maken voor je.

Bevalt het niet, is het toch niet wat je dacht, kan je er altijd weer mee stoppen. Maar geef het wel de tijd.
Sterkte
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:34:11 #34
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50125479
Bedankt voor jullie erg fijne en lieve reacties. Meen ik echt heel erg.
Ik schiet steeds vol als ik jullie zinnen lees (over een lollie die op raakt, over dat ik het mijzelf en de rest móet gunnen, over hard bezig zijn en over in mij geloven ). Echt heel lief.

Ik ga vrijdag naar de huisarts, heb een afspraak gemaakt. Ik wil dat dit ophoudt, echt heel erg graag.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:36:31 #35
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50125538
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:34 schreef Sugar het volgende:
Ik ga vrijdag naar de huisarts, heb een afspraak gemaakt. Ik wil dat dit ophoudt, echt heel erg graag.
Heel goed van je, lieve Sugar!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:48:47 #36
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50125982
"Let it be" volgt toch op de regel onder je avatar? Dus!
... ♥ ik mis je ♥
pi_50126479
Goed zo Sjoeg Ik hoop heel erg dat het je gaat helpen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:38:10 #38
24188 Belana
kloon van belana
pi_50127570
goed zo sugar
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:09:32 #39
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50128533
Suug, het is je zó gegund dat het leven wat makkelijker (en liefst ook weer leuker!) voor je wordt....
Goed dat je de stap naar de HA neemt!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50128949
Fijn Sugar, je weet hoe ik over de AD denk bij jou. En ik denk dat nu écht het moment is aangebroken dat je het niet meer tegenover jezelf (maar ook tegenover je omgeving) kunt maken om het niet te proberen. En ik gun het je ook zó erg om je gewoon weer even wat lekkerder te voelen, wat meer lucht te krijgen, gewoon weer jezelf te zijn.

Kaart vooral aan voor welke bijwerkingen je bang bent. De bijwerkingen verschillen namelijk nogal per middel, maar ook per persoon. Heel veel mensen komen er helemaal níet van aan, maar bijvoorbeeld Prozac werd zelfs vaak gebruikt bij boulemia-patienten omdat het een positief effect heeft op vreetbuien. Om maar een voorbeeld te noemen. Dus niet bang zijn om dat te noemen, dan kan je arts er rekening mee houden. Die moderne middelen hebben trouwens steeds minder bijwerkingen, de ontwikkelingen gaan daar razendsnel.

Nog even over wel of niet jezelf zijn met AD. Ik heb het hier al eerder geblaat, maar ik ben mezelf niet als ik depressief ben. AD maakt mij juist weer mezelf, de persoon die ik ben met een gezonde serotonine-balans. Verkijk jezelf daar niet op. Bij iemand zonder serotonineproblemen haalt zo'n AD niets uit qua persoonlijkheid, als het werkt betekent het dat je het nodig hebt.
mooi he, alles
pi_50129021
Hoe is het trouwens met Luchtbel?
mooi he, alles
  Jubileum moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 20:12:52 #42
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50138937
Sugar hartstikke goed van je
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:38:53 #43
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50139977
Sugar, dat waren dus precies de bijwerkingen waar ik ook zo bang voor was en waar ik dus nooit last van heb gekregen. Dapper dat je die stap durft te nemen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_50140436
Sugar, goed van je .
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 6 juni 2007 @ 08:51:30 #45
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50152817
Moonah, ik ben niet 2 dagen aan het werk, hoor. Ik werk deze week nog maar 1 ochtend (afgelopen 3 weken ook gedaan) en vanaf volgende week 2 ochtenden.

Yppy, ik vergat nog te zeggen dat je post inderdaad goed klonk en dat ik dat heel fijn vind voor je!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:32:44 #46
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50179418
Mss moet je eerst nog maar even 1 ochtend per week werken Suug. De bedoeling van reïntegratie is nl dat je langzaam opbouwt... Zo te lezen ga jij voor nu te snel. En dan loop je het risico terug te vallen en daar is helemaal niemand bij gebaat. Neem jezelf goed in acht, je hoeft je niet te bewijzen, je moet vooral luisteren naar jezelf. /vingertje

Succes morgen bij de dokter!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:40:01 #47
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50179784
Ja, dat werken. Ik zit er nu ook over te denken om het wat anders te doen.
Ik wil maandagochtend erbij doen, omdat ik dan "tijd-met-de-kinderen" ervoor inlever. Maandag en dinsdag vallen me soms zwaar, omdat het 2 dagen volle bak met de kindjes bezig zijn betekent. Daarom dacht ik: als ik die ochtend al werk, heb ik 's middags wel weer ruimte voor tijd-met-de-kinderen en de dag erna (hopelijk) ook. Dat denk ik ook nog steeds.

Nu werk ik dus op woensdagochtend. Woensdag was normaal een dag alleen maar voor mezelf, want de kinderen zijn dan op het kdv. Die dag is dus nu gehalveerd en ik heb dus minder tijd voor mezelf. Niet zo'n slimme zet geweest dus om juist op woensdag te starten, beter was maandag geweest. Maar om nu de woensdag te laten vallen en de uren op maandag te gaan maken? Sja, kan wel natuurlijk. Maar ben bang dat mijn werkgever dat stom vindt, als ik dat nu ineens zeg.

Dankjewel voor het aanzwengelen van mijn gedachten erover in elk geval.
En de huisarts is vrijdag pas, maar thanks!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:48:20 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_50180148
sugar, niet gaan invullen wat je werkgever denkt voordat je dat weet he! ws maakt het hem niet uit welke dag je komt. en je kunt het toch uitleggen? als dat beter voor jou is moet je dat doen.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:50:49 #49
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50180268
Helemaal niet raar als je dat bij je werkgever aankaart!
Juist heel logisch en slim. Hij heeft er ook het meest aan als jij weer goed in je vel zit. Bovendien, als je terug komt zal hij ook van je op aan willen. Dan kun je imo beter op tijd aangeven dat je het ietsje langzamer wil opbouwen dan in eerste instantie geplanned, dan dat je later evt een terugval zou krijgen.
Voor nu is het toch erg belangrijk dat jij meer Sugartijd hebt? Nou, de woensdag heb je dus keihard nodig. En als je maandagochtend werkt, heb je mss ook meer energie met je kindertjes. dat klinkt heel plausibel hoor.

En ja, ik wist dat je vrijdag die afspraak hebt, maar ik dacht even dat het vanavond al donderdag was.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50180448
sugar, gaan ze op maandag niet naar 't kdv dan? succes er mee. ik vind dat je alles maar weer dapper aan pakt! zelfs nu dus toch die enge stap naar antidepressiva, echt heel knap (al klinkt het misschien raar maar ik meen het wel).

fuente ik zou me ook rot ergeren aan zo'n spv-er die allerlei foute conclusies trekt. want hij zit er toch steeds behoorlijk ver naast als ik jou zo lees. laat 't hem vooral weten dat jij het niet zo ziet! sterkte!
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:57:04 #51
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50180601
Bix, mijn moeder komt straks (als ik weer op maandag werk) een halve dag oppassen. We hebben dat nu nog niet in laten gaan, omdat ik nog niet werkte. Maar zodra ik met de maandag start, komt zij dus hier om op te passen.
Ik ga het misschien maar zo aangeven ja. Dankjulliewel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50180992
Ik sluit mij aan bij de anderen... het toch proberen te zeggen. Daar hebben zowel jij als je baas meer aan denk ik.
Pas goed op jezelf!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:54:58 #53
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50234858
Ben je al bij de dokter geweest Sugar?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:39:19 #54
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50243259
Ik ben ook erg benieuwd wat de HA zei en of er iets besloten is.

Weet je Sugar, ik moest er opeens aan denken dat jullie over een paar maanden (al!) gaan verhuizen. Eerst keek ik daar een beetje tegenaan als een mogelijk positief afleidingsobject voor je, iets om al je creativiteit en zo op los te gaan laten. Maar aan de andere kant is het natuurlijk best een belasting erbij, al dat geregel, veel ge"moet" en zo.
Dus wat dat betreft zou het wel fijn zijn als je je wat sterker zou voelen. Wanneer je beter in je vel zit kun je niet alleen meer aan, maar kun je ook meer genieten van de fijne aspecten van de verhuizing, en da's toch weer mooi meegenomen.

Ik hoop dus heel erg op goed nieuws. Voor alle dames hier natuurlijk.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:54:38 #55
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50243776
Wij zijn bewust niet meer naar huizen aan het kijken. Eerst moet ik maar beter worden. We hebben wel een nieuwe bank, tvmeubel en bureau gekocht en dat vind ik al lastig. Ik wil het allemaal onder controle hebben en precies weten wat er wanneer gaat gebeuren. Dat gaat natuurlijk niet, maar ik heb nu wel de neiging mezelf voorbij te gaan lopen. Zo sta ik in deze hitte een kast te demonteren die pas maandag naar het grofvuil gaat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:13:29 #56
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50244424
Ach YPPY toch, ik moet er stiekem wel een beetje om lachen! Voel je je nu dan goed, als je toegeeft aan zoiets? Of komt er weer iets nieuws voor in de plaats?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:44:04 #57
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50245325
Yppy, als je weet dat je jezelf voorbij loopt, waarom doe je het dan toch?
Wellicht geeft dat op de korte termijn een bevrediging van je controlebehoefte, maar op de langere termijn raak je óp als je daarmee doorgaat. Mss kun je eea wat relativeren door te bedenken wat nu toch het allerergste is als je die kast niet nu in de hitte demonteert. En dan is 'kast' natuurlijk vervangbaar door elk ander ding waar je je te veel mee bezig houdt.
Overigens erg slim om de huizenjacht even te staken. Beslissingen nemen is nu heel lastig. Ik weet nog wel dat indertijd (bij mijn allereerste crisis) mijn wasmachine kapot was en ik een nieuwe moest kiezen. Man, ik kon niet eens bedenken wat ik zou aantrekken, wat ik moest eten, welke boodschappen ik nodig had.

Suug, ik ben ook benieuwd naar je gesprek met de HA en wat eruit is gekomen. Tevens ben ik het met Phluphy eens dat een verhuizing een behoorlijke aangelegenheid is. Het staat in de top 10 (of zelfs 5?) van meest stressvolle life-events.
En heb je je werkgever al gesproken?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:07:21 #58
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50246137
Vanochtend bij de ha geweest en meteen aangegeven dat ik vind dat ik nu die stap naar AD moet maken. Ze vond het ook een goed idee en heeft ze voorgeschreven. Expres Zoloft, omdat ik aangaf bang te zijn voor gewichtstoename en dat schijnt bij deze erg mee te vallen (en is sowieso minder geworden in de loop der jaren, gaf ook zij aan). Ik heb er vandaag meteen één ingenomen. Voel me opgelucht door deze stap en hoop echt dat het me gaat helpen met stabieler worden.

Het is trouwens ook zo (schijnt) dat heel veel vrouwen met een PPD willen verhuizen of willen scheiden. De drang tot veranderen, controleren, de neiging weg te willen uit de situatie die zo rot is... Gelukkig is dit huis voor ons meer dan die vlucht, we zijn er echt alleen maar heel blij mee. Ik zie inderdaad wel op tegen de stress van het pakken en verhuizen straks, maar heb al aangegeven dat S het in het ergste geval echt veel met vrienden en familie moet doen. Zodat ik desnoods een paar dagen weg ga, ofzo.

Ik heb mijn werk gemaild met mijn veranderde voorstel, maar heb daar nog niks op gehoord. Maandag ben ik er sowieso, dus ik hoor de reactie anders dan wel. Voel me gelukkig daarin wel safe, want ik ben nog niets verplicht, werk nog op arbeidstherapeutische basis.

Yppy, pas goed op jezelf. Je moet jezelf juist aan de hand nemen, niet er voorbij hollen. Dat is helemaal niet vriendelijk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:10:38 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50246249
Sugar! Ik vind het heel knap van je dat je de stap nu gezet hebt!
Hopelijk doen ze voor je wat ze moeten doen!
***
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:17:02 #60
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50246457
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:07 schreef Sugar het volgende:.
Voel me opgelucht door deze stap en hoop echt dat het me gaat helpen met stabieler worden.
Gelukkig!

Ik hoop dat het erg goed gaat uitpakken voor jullie allemaal!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:49:27 #61
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50247614
Sugar, goed om dit bericht te lezen. Ik hoop voor je dat je vlug resultaat zult merken! Succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:56:16 #62
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50247853
Nou Sugar, ook ik hoop natuurlijk van harte dat je medicatie snel en goed werkt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:10:47 #63
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50248469
Ik vind het slim dat je het op je werk wilt veranderen Sugar. Je baas heeft er ook niks aan als je straks terug bij af bent en helemaal opnieuw moet beginnen. Zoloft heb ik ook, krijg jij dat voorgeschreven van je huisarts? Ik moet ervoor bij de psychiater zijn.

Verhuizen staat al jaren op de plannen, alleen door mijn ontslag en daarna mijn zwangerschap was het uitgesteld, dus niet dat het een opwelling is. We willen hier ook echt nog wel weg, maar we hebben nog ruim 2 jaar (voor Anna naar school gaat willen we verhuizen).

De wasmachine was hier een tijd terug ook kapot Moonah. Echt erg! Ik heb tig vergelijkingssites gehad en recensies gelezen en weet ik veel allemaal. En uiteindelijk was ik het helemaal eens met alles wat J. zei, zodat ik maar niet hoefde te kiezen. Als ik kleren uitzoek, trek ik gerust 4 combinaties aan en laat ik J. kiezen wat het beste staat. Dit moet echt een keer over gaan.

Ik weet dat het niet goed is, maar toch doe ik het. J. heeft ook de hele week gewerkt en zondag ga ik de hele dag weg, dan moet hij voor Anna zorgen. Ik wil hem er ook niet mee laten zitten. Hij moet al de computerhoek leegruimen, het bureau in elkaar zetten en alles weer aansluiten. En het geeft me wel een goed gevoel. Ik ben de laatste tijd toch al zo bezig met opruimen en weggooien. Net of ik het verleden achter me wil gaan laten. De berging wordt steeds leger en in de kasten gaan we misschien zelfs ruimte overhouden. Het zorgt ervoor dat mijn hoofd ook leger wordt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:30:07 #64
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_50251314
Sugar en Yppy kan er meer gewoon niet van maken vandaag
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_50254511
Sugar, fijn dat het je ook wel een opgelucht gevoel geeft. Ik hoop dat je er snel effect van gaat merken!

Yppy, pas je goed op jezelf...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_50256178
Sugar, goed van je hoor dat je de stap eindelijk hebt durven zetten en ook dat je je werk hebt gemaild! Op het gevaar af zeikerig of betweterig te klinken: hou je er rekening mee dat je klachten de eerste twee weken nog iets erger kunnen worden? Dat is nu eenmaal een bijwerking van het instellen van die medicatie, maar als je erop voorbereid bent schrik je er wat minder van en kun je er ook beter doorheen komen (maar helaas vergeten veel artsen het te vermelden als ze het voorschrijven). Komende twee weken dus sowieso heel lief voor jezelf zijn en jezelf niets kwalijk nemen of dingen "moeten". Dat moet dan maar even wacht tot daarna, tot het begint aan te slaan.
mooi he, alles
  zaterdag 9 juni 2007 @ 09:47:15 #67
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50262502
Dankjulliewel allemaal.

Phileine, dat wist ik eigenlijk wel, maar was ik weer vergeten, inderdaad! Goed dat je het nog een keer zegt, hoor.
Probleem is wel dat S over een week op vakantie gaat. De tweede week met Zoloft is dus een week waarin ik absoluut wel dingen 'moet'. Maar we zullen zien.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 10:02:16 #68
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50262647
Maar er is 'moeten' en 'moeten' he Sugar?!
Laag pitje en jezelf aan de hand nemen zoals je Yppy adviseerde.
En wellicht valt het ook reuze mee, die bijwerkingen. Dat kan. Niet iedereen heeft er in dezelfde mate last van.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50264599
zoals Moonah zegt, vooral niet te hoge eisen aan jezelf stellen, dat bedoel ik met "moeten". Niet alles perfect hoeven doen. Niet kwaad worden op jezelf als het toch even niet gaat zoals je het allemaal zou willen, maar het over je heen laten komen en denken "daar ga ik dan straks wel weer aan werken"
mooi he, alles
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:37:49 #70
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50277400
Ja, dat is een goed advies. Dank, dames.

Yppy, mijn huisarts schreef het inderdaad gewoon voor. Slik jij nu 100 mg. of meer?
Ik heb wel last van de bijwerkingen, maar het is niet heel erg rot. Ik voel me dizzy, beetje suf en alsof ik een klein beetje onder invloed ben. Soms misselijk, soms ineens doodmoe. Maar allemaal niet het schrikbeeld dat ik vooraf had gelukkig.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50281410
Sugar, fijn dat de bijwerkingen niet heel rot zijn!
Ik sluit me aan bij Moonah en phileine, stel niet te hoge eisen aan jezelf.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 10 juni 2007 @ 00:25:46 #72
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50286577
Goed gedaan lieve Suiker. Hopelijk valt het mee en wordt het alleen maar beter allemaal.
  zondag 10 juni 2007 @ 23:16:05 #73
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50315374
Goede stap Sugar! Knap van je! De bijwerkingen die je beschrijft had ik in het begin ook. Gingen best snel weer over. (Overigens heb ik een andere. )
  maandag 11 juni 2007 @ 20:50:47 #74
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50346610
Sugar, ik heb maar 75 mg, ben begonnen op 50. Ik denk dat ik het nu zelf niet hoger wil, omdat ik best veel last heb van slaperigheid en nog erger wordt gevaarlijk in de auto. De spv'er vertelde wel dat de meesten op 100 mg zitten. Heb jij dat nu?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 11 juni 2007 @ 21:28:29 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50348672
Ik slik nu ook 50, de eerste 2 weken. Daarna verhogen we naar 100 mg. en dan bekijken we of dat genoeg doet. Ik heb ook last van slaperigheid (en ook slapeloosheid). Ik zou ook geen auto durven rijden nu, als ik dat normaal wel deed. Voel me een beetje stoned af en toe. Maar het is echt gelukkig een meevaller, die bijwerkingen. Tegelijk maakt dat me weer bang: was er niet een verband tussen veel bijwerkingen en veel positief effect?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 juni 2007 @ 21:36:26 #76
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50349108
Ik weet niet of er een verband is, ik weet wel dat je pas na een paar weken zeker weet of ze aanslaan, nu kun je alleen maar wachten. In het begin twijfelde ik voortdurend van 'voel ik me vandaag wat beter door de medicijnen of zou ik me anders ook beter gevoeld hebben?'
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_50349733
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:28 schreef Sugar het volgende:
Ik slik nu ook 50, de eerste 2 weken. Daarna verhogen we naar 100 mg. en dan bekijken we of dat genoeg doet. Ik heb ook last van slaperigheid (en ook slapeloosheid). Ik zou ook geen auto durven rijden nu, als ik dat normaal wel deed. Voel me een beetje stoned af en toe. Maar het is echt gelukkig een meevaller, die bijwerkingen. Tegelijk maakt dat me weer bang: was er niet een verband tussen veel bijwerkingen en veel positief effect?
Volgens mij is er geen verband Sugar... In mijn geval, het middel waar ik "de meeste" (relatief nog weinig hoor als ik het wel eens van anderen lees) bijwerkingen van had, dat werkte niet. Met mn huidige medicatie heb ik eigenlijk nagenoeg geen bijwerkingen, maar het werkt wel!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 12 juni 2007 @ 09:11:40 #78
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50362317
Oké, dankjewel Nijna.

Mijn werk heb ik nu inderdaad op 1 ochtend per week gehouden. Gelukkig weer begripvol.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50363200
Goed zo Sugar!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 14 juni 2007 @ 08:32:03 #80
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50438345
Pfff, de bijwerkingen vallen best mee, maar ik ben alleen echt zo ontzettend hondsmoe ervan. Ik kan de hele dag zomaar in slaap vallen en heb er koppijn van. Verdwijnt dat wel echt?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50440521
ja dat moet wel minder worden sugar. maar hou er wel rekening mee dat als je een beetje begint te ontspannen je ook opeens heel erg moe kunt worden
mooi he, alles
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:22:53 #82
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_50441097
Geduld Sugar met de AD..
Je lichaam en jij moeten aan iets heel nieuws gaan wennen..
Het komt allemaal wel goed, echt !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_50598272
Sugar, hoe is het nu?
mooi he, alles
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:10:10 #84
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50604306
Het gaat best goed. Ik ben wel nog behoorlijk moe en heb wat meer koppijn, maar heb me ook sinds de beslissing niet meer zó rot gevoeld. Dus de stap werkt al, misschien het stofje zelfs ook, maar ik weet niet of dat kan. Voel me er in elk geval nog goed over.

Gisteren werd Storm 's avonds wakker en natuurlijk sta ik er nu alleen voor, omdat S weg is. Ik bleef heel rustig, ook al had ik gisteren overdag wel een paar mindere momenten gehad. Dacht ook: wat kan er nu gebeuren, dat ik hem even in slaap moet wiegen? Dat is niet erg en hij gaat heus weer slapen. Relativeren dus, dat lukt ineens dan. Misschien een debiel voorbeeld, omdat het doodnormaal is om zo te denken in zo'n geval, maar voor mij was dat vaak niet normaal.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50604371
Dat klinkt ok Sugar !
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_50607237
Klinkt best goed Sugar. Juist dat dingen als relativeren makkelijker worden, dat is een goed teken en betekent volgens mij al dat die medicatie iets aan het doen is. Wat die koppijn betreft: probeer regelmatig een extra glas water te drinken, dat was bij mij de truuk.
mooi he, alles
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:14:36 #87
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50611600
Ga ik proberen.
Ik hoop zo dat het inderdaad al iets doet, de medicatie zelf echt. Dan ben ik zo blij!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50615276
ik hoop 't ook voor je!!!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 17:25:40 #89
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50620980
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:14 schreef Sugar het volgende:
Ga ik proberen.
Ik hoop zo dat het inderdaad al iets doet, de medicatie zelf echt. Dan ben ik zo blij!
Ik hoop het ook héél erg voor je.
Wat zal het heerlijk zijn als je weer onbezorgd van alle mooie dingen kunt genieten.
... ♥ ik mis je ♥
  Jubileum moderator dinsdag 19 juni 2007 @ 19:18:05 #90
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50624753
Wat fijn Sugar! Ik herken het zo, van het ineens wel kunnen relativeren! Ik had nadat ik gestopt was daar zo veel moeite mee en toen ik weer begon kon ik al snel weer zeggen "wat is nou het ergste wat er kan gebeuren". Dat miste ik zonder de AD.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:31:52 #91
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50724832
Ik post net in het moederstopic dat ik zo blij ben dat het zo goed gaat nu!

Vanochtend zoals besproken de huisarts gebeld en gezegd hoe medicatie verloopt nu. Vanaf morgen dus 100 mg. slikken en kijken of het dan zo blijft gaan, zo goed. Ik ben echt mezelf weer aan het terugvinden en dat voelt vertrouwd, fijn en erg goed.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:37:45 #92
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50725035
Wat fijn Sugar dat je de stap naar AD hebt gezet en dat het lijkt aan te slaan. Ik heb zo voor je gehoopt dat je die stap durfde te zetten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:57:40 #93
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50725658
Wat een geweldig nieuws Sugar! Ik ben blij voor je!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:01:14 #94
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_50725766
goed zo Sugar je bent de goede weg ingeslagen
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:28:43 #95
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50726719
Suug, heerlijk voor je! Knap dat je je over je angst voor medicatie hebt heengezet. En geweldig dat het aanslaat! Geniet maar lekker!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50727213
Sugar, super dat de medicatie aanslaat
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:43:25 #97
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_50727254
Sugar, wat een goede berichten!
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:06:15 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50728102
Sugar, wat heerlijk zeg!
***
pi_50728190
Sugar wat fijn dat je eindelijk weer een beetje kan ademhalen. En heel goed dat je echt zo duidelijk effect merkt, dan doet het dus echt iets voor je.
mooi he, alles
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:34:04 #100
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50735292
Goed zo lieve Sugar. Beide berichten. Hartstikke fijn. Het is je gegund.
En hoe goed het ook gaat en hopelijk blijft gaan, goed voor jezelf zorgen ook, qua tijd enzo.
  Jubileum moderator vrijdag 22 juni 2007 @ 20:04:59 #101
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50740276
Wat ontzettend fijn Sugar, ik krijg er helemaal een brok van in mijn keel.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50743487
Sugar wat ontzettend fijn om te lezen!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:36:40 #103
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50747640
Sugar wat fijn zeg!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:19:38 #104
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50753963
Weet iemand (uit ervaring of gewoon) of je met een hogere dosering ook weer meer bijwerkingen krijgt? Zou logisch zijn, maar ik hoop van niet, dus als iemand me gerust wil stellen?

Vanochtend weer even de kantjes gevoeld. Ze waren vanaf 5 uur wakker en dan gaat het gewoon allemaal wat moeilijker om positief te blijven. Uiteindelijk nu wel weer oké, dus ach.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:41:44 #105
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50754236
Ik weet niets over bijwerkingen bij een hogere dosering maar het lijkt me logisch dat je lijf zich daar weer even op in moet stellen en je dus wel iets merkt. Ik denk ook niet dat je moet verwachten dat je met die AD alleen maar positief blijft. Het maakt de dalen minder diep (en bij mij de pieken jammer genoeg ook iets minder hoog) en het helpt je relativeren maar net als ieder ander zonder depressie zal je af en toe ook wel ergens van balen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:45:12 #106
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50754283
Oh, maar ik bedoel met wat ik schreef over de kantjes voelen ook niet "gewoon balen van iets", maar meer het voelen van dat erg negatieve.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:50:23 #107
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50754343
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:45 schreef Sugar het volgende:
Oh, maar ik bedoel met wat ik schreef over de kantjes voelen ook niet "gewoon balen van iets", maar meer het voelen van dat erg negatieve.
Dat heet hier het zwarte gat
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:02:21 #108
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50755520
Normaal gevoel toch Sugg zou ook nog niet op kindjes zitten te wachten om 5 uur s'ochtends

Vond de bijwerkingen met verhoging wel meevallen had het gevoel dat ik het ergste wel achter de rug had van de bijwerkingen.
pi_50755732
meestal merk je niet zoveel van bijwerkingen na verhoging, kan weer even iets moeier zijn en iets meer last van je maag krijgen maar meestal valt het erg mee.
Hoe is het inmiddels met de hoofdpijn?

Overigens is het natuurlijk niet zo dat al het negatieve nu opeens weg gaat en alles van een leien dakje gaat. Maar als je je wat beter voelt en beter kunt relativeren, dan heb je gewoon wat meer lucht en energie om daar goed mee om te leren gaan.
mooi he, alles
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:44:20 #110
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50756344
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:19 schreef Sugar het volgende:
Weet iemand (uit ervaring of gewoon) of je met een hogere dosering ook weer meer bijwerkingen krijgt? Zou logisch zijn, maar ik hoop van niet, dus als iemand me gerust wil stellen?

Vanochtend weer even de kantjes gevoeld. Ze waren vanaf 5 uur wakker en dan gaat het gewoon allemaal wat moeilijker om positief te blijven. Uiteindelijk nu wel weer oké, dus ach.
Dat is het ook als je niet depressief bent Sugar!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:59:49 #111
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50756658
Ik weet niet precies hoe ik jullie posts op moet vatten, merk ik. Ik voel me een beetje terecht gewezen, omdat ik een moment aankaartte dat het weer even rot ging en verder ging dan wat ik ken van mezelf. Ik wil het helemaal niet negatiever zien dan nodig in elk geval, als dat jullie indruk was. En ik weet ook dat anderen ook niet blij zijn als ze om 5 uur al wakker zijn door de kinderen, maar voor mijzelf was het gevolg in gevoel te groot, dat bedoelde ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 13:56:45 #112
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50758021
Voor mij was de opmerking meer als opkikker bedoelt van iets dat het een logisch gevolg heeft. Ik weet ook en ik heb ze nu nog dat als mijn nacht of begin van de dag niet lekker loopt ik daar ook de hele dag last van heb. Als je dus om 5 uur wakker wordt gemaakt en daar ben je echt niet aan toe op dat moment, dat zijn dan de valkuilen voor weer zo'n kutmoment.
pi_50759105
oh ik bedoelde het helemaal niet als terechtwijzing hoor sugar, juist als opstekertje dat je je geen zorgen hoeft te maken als niet alles gelijk fantastisch is. En volgens mij bedoelden de anderen dat ook.
mooi he, alles
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:37:53 #114
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50768542
Wat goed dat je positiever klinkt Sugar. Ik ben wel gewaarschuwd voor wat bijwerkingen bij de verhoging (van 50 naar 75), maar dat was vooral omdat ik er in het begin zo veel last van heb gehad en het zou minder erg zijn. Dat klopte, het viel me ontzettend mee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:41:52 #115
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50768636
Maar YPPY, hoe is het met jou nu? Terug van vakantie dus en hoe voel je je?

Rottdog en Phileine, dankjulliewel voor de verduidelijking. Ben blij dat ik het vroeg, nu blijft het niet spoken in mijn hoofd.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:09:18 #116
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  zondag 24 juni 2007 @ 19:46:25 #117
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50796043
Heb je een pm gestuurd Sugar. Kort gezegd ging het goed op vakantie. Het was fijn om rustig aan te doen, geen 'gezeur' op mijn werk, geen verplichtingen van familie, gewoon doen wat we willen. Een avond was wat minder geslaagd. Ik zou naar de schoonheidsspecialiste gaan (iets dat echt voor mezelf was) en dat ging niet door. Dat wist ik niet, waardoor ik in de stromende regen stond te wachten, gelukkig wel met paraplu.

Morgen naar de psychiater, gaat het over de medicijnen, de dosis gaat zeer waarschijnlijk niet meer omhoog, dus ik denk dat er daarna flink langer tussen gaat zitten voor ik weer naar hem toe ga. Volgende week naar de spv'er. Dan wil ik aankaarten hoe ik op bepaalde momenten beter met mijn omgeving (bepaalde personen) om kan gaan, merk dat ik daar veel moeite mee heb.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 24 juni 2007 @ 20:58:50 #118
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50798709
Wat fijn YPPY, dat je de rust had op je vakantie!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 24 juni 2007 @ 21:14:07 #119
393 phileine
española
pi_50799239
Yppy, fijn dat je een beetje tot rust hebt kunnen komen. Naar aanleiding van je laatste zin, zou een cursus sociale vaardigheden en/of RET niet iets voor jou zijn? Juist nu het iets beter gaat zou je daar wel eens veel aan kunnen hebben.
mooi he, alles
  zondag 24 juni 2007 @ 21:50:15 #120
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50800424
Dat is het niet zozeer phileine. Ik heb zelf sova trainingen gegeven, dus ik weet redelijk hoe dat gaat. In praktisch alle situatie kan ik me prima redden, het is echt heel specifiek een bepaald iets. Pm wel even, het is niet verstandig het openbaar zetten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_50801479
Yppy wat fijn dat het goed ging op vakantie .
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 25 juni 2007 @ 21:44:27 #122
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50836474
Vandaag was ik bij de psychiater, de medicijnen blijven voorlopig hetzelfde. Over een half jaar ga ik terug omdat ik ze minimaal nog zo lang moet slikken. Of tussentijds als het eerder nodig is. Toevallig is er deze maand een nieuwsbrief verschenen over AD tijdens de zwangerschap en bv, dat had hij bewaard en bovenop een stapel in de kast liggen. Er stond niets nieuws in (de eerste psychiater had al advies gekregen van de schrijfster van het artikel), maar ik vond het wel erg attent dat hij het apart had gehouden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:48:00 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50964833
YPPY, dat vind ik inderdaad ook attent van hem. Fijn idee dat de dosering gewoon zo blijft?
Succes met je gesprek komende week en het plan om je beter te weren tegen bepaalde mensen. Goed dat je zelf zo duidelijk voor ogen hebt wat lastige zaken zijn, toch?
En natuurlijk heel fijn dat de vakantie voor het grootste deel goed was.

Ik startte deze week met psychotherapie. Eergisteren eerste gesprek en vanmiddag de tweede keer. Het is een fijne therapeute en ik ben benieuwd hoe alles gaat.
Wat betreft de medicatie gaat alles nog steeds oké. Moe, maar niet vreselijk rot door bijwerkingen. En moe ben ik ook door korte nachten dankzij Stormpje, dus ach. Ik ben in elk geval nog steeds blij met de stap naar AD (dankjulliewel, dat hielp). Volgens mij werkt het gewoon echt.
Nu nog via therapie allerlei gedoe aanpakken. Lalalala.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:54:02 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_50965046
sugar, wat fijn dat je de AD hebt geprobeert e dat ze nog werken ook! daar ben ik echt heel blij om meid!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:56:43 #125
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50965145
Dat is ook rot Sugar. Maar dat maakt dingen straks wel beter.
En het scheelt dat medicatie nu goed is en dat de therapeute fijn is, dat scheelt allemaal weer. Succes.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:35:19 #126
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50966619
Sugar, super dat je een goede klik hebt met je therapeut!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:34:17 #127
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50972559
Je bent al met de medicijnen begonnen Sugar, dat is een gigantisch grote stap geweest. En je bent de week vakantie prima doorgekomen en al gestart met de psychotherapie, de rest lukt je ook wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:02:06 #128
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50973509
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:48 schreef Sugar het volgende:
Nu nog via therapie allerlei gedoe aanpakken. Lalalala.
Herkenbaar!
Ik heb soms ook dat ik denk: "Gats, weer therapie. "
Maar toch he, als ik dan ben geweest en er weer iets ontrafeld is, of ik weer wat meer helderheid heb over het een of ander voelt het wél altijd weer goed!
Maar jij weet zelf ook wel dat het goed is om 'allerlei gedoe' aan te pakken he Suug?! Eigenlijk juist fijn, want de medicatie is nu natuurlijk een opluchting, maar als je de onderliggende 'gedoetjes' aanpakt kun je op den duur wrs wel zonder. Da's toch ook een mooi vooruitzicht?!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:04:25 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50973598
Ik zie nu dat ik helemaal niet op jou heb gereageerd Yppy...
Ik heb wel een vermoeden tegen wie jij je wil leren weren.... Ik zal je zondag wel vragen of ik het bij het rechte eind heb.
Tenzij je het er dan niet over wil hebben...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:23:23 #130
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50974406
Dat weet je inderdaad denk ik. Ik wil het er best over hebben, het is alleen niet verstandig het openbaar online te zetten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 8 juli 2007 @ 19:53:12 #131
105850 Fuente
mamamuts
pi_51267932
Het is hier rustig! Maar dat is alleen maar goed lijkt me. Hoe is het met de dames hier?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 9 juli 2007 @ 06:47:48 #132
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51280786
Met mij gaat het gewoon echt best wel goed!
Hoop met de anderen ook? Fuente, hoe is het met je?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 9 juli 2007 @ 15:28:52 #133
105850 Fuente
mamamuts
pi_51292978
Sugar, super dat het zo goed gaat Het is dus een verstandige keuze geweest, van de medicijnen? Echt heel fijn

Hier gaat het op en af, momenteel af. Ik heb besloten te stoppen met mijn opleiding (verpleegkunde BBL) omdat het echt te zwaar was. Maar goed, ik vond het wel heel erg leuk werk. Het voelt als falen, weer geen diploma. Maar doorgaan is falen tegenover Sara, die ik amper zie op deze manier.
Het is een goede keuze, maar met gemengde gevoelens. De komende 2 weken ga ik even helemaal niets doen, rustig nadenken over hoe nu verder. Morgen heb ik weer een gesprek met de SPV'er, kijken wat daar uitkomt.
Deels twijfel ik of dit wel in dit topic hoort, maar ik denk het wel, aangezien de meeste problemen na mijn bevalling/zwangerschap zijn ontstaan en ik inmiddels merk dat ik nog steeds enorm labiel ben.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 9 juli 2007 @ 19:40:18 #134
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51301297
Dat is fijn Sugar.

Het stoppen met je opleiding hangt dus ook met Sara samen, als ik het goed begrijp? Dan past het toch hier? Wel ontzettend balen dat het niet ging, wel verstandig dat je het even rustig aan gaat doen.

Met mij en Anna gaat het erg goed, ik vind haar echt leuk nu. Op andere gebieden (zoals werk) gaat het nu duidelijk minder, dat kan ik niet zo makkelijk meer van me afzetten, maar dat is wel erg offtopic.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 9 juli 2007 @ 19:56:50 #135
105850 Fuente
mamamuts
pi_51301814
Ja, het heeft zeker te maken met Sara. Ik wil er gewoon voor d'r zijn als ik thuisben, vandaar ook de keuze, maar ook omdat ik het gewoon echt niet trek.

Wat fijn dat het goed gaat met jou en Anna! Dat besef dat het toch heel leuk is, is een mooi gevoel he? En tellen de andere gebieden niet mee? Of heeft dat op zich niets met depressiviteit te maken?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator maandag 9 juli 2007 @ 19:59:24 #136
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51301881
Ik trek niet zo'n heftige scheidingslijn hoor Yp, dus als je wilt spuien hier hoef je het daarvoor niet te laten.
Als de oorzaak (de PND) duidelijk hormoon gerelateerd is hoort wmb de gevolgen daarvan hier helemaal thuis.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 9 juli 2007 @ 20:07:04 #137
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51302094
Het komt idd door de PND Lois. Toen ik me zo slecht voelde, kon ik bijvoorbeeld de dreigende reorganisatie/fusie/opheffing (???) van mijn werkgever makkelijk van me afzetten, nu ga ik me daar steeds meer zorgen over maken, het raakt me meer. Dat is zo dubbel. Ik ben zo blij dat ik nu veel meer voel voor Anna en blijer kan zijn, van de andere kant zie ik er nu wel steeds meer tegenop om te gaan werken. Over een half jaar moet er zekerheid zijn, maar dat is zo lang. Bij mijn vorige werkgever (3 jaar geleden) was er ook zoiets, maar nu vind ik het heftiger, ik weet niet of dat door de PND komt of door wat anders.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 9 juli 2007 @ 20:11:10 #138
105850 Fuente
mamamuts
pi_51302224
quote:
Op maandag 9 juli 2007 20:07 schreef YPPY het volgende:
Het komt idd door de PND Lois. Toen ik me zo slecht voelde, kon ik bijvoorbeeld de dreigende reorganisatie/fusie/opheffing (???) van mijn werkgever makkelijk van me afzetten, nu ga ik me daar steeds meer zorgen over maken, het raakt me meer. Dat is zo dubbel. Ik ben zo blij dat ik nu veel meer voel voor Anna en blijer kan zijn, van de andere kant zie ik er nu wel steeds meer tegenop om te gaan werken. Over een half jaar moet er zekerheid zijn, maar dat is zo lang. Bij mijn vorige werkgever (3 jaar geleden) was er ook zoiets, maar nu vind ik het heftiger, ik weet niet of dat door de PND komt of door wat anders.
Dat kan best door de PND komen. Ik merk bij mezelf dat ik veel meer behoefte heb aan rust en structuur sinds ik bevallen ben en me zo slecht gevoeld heb. Veranderingen, drukte, stress, ik kan het niet handelen. Natuurlijk verandert iedereen na een bevalling, en ik geloof ook wel dat moeders en vaders meer behoefte hebben aan structuur dan mensen zonder kinderen, maar het gaat hier meer in extremen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 9 juli 2007 @ 20:11:36 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51302238
Ik zou me zo voor kunnen stellen van wel Yppy.
Het zijn allemaal een soort van onzekerheden en juist dat lijkt me een van de dingen waar je lastiger mee om kan gaan tijdens een depressie. Veranderingen, niet weten waar je aan toe bent etc.

Wel fijn om te lezen dat je je mbt Anna stukken beter voelt.
***
  maandag 9 juli 2007 @ 20:31:00 #140
393 phileine
española
pi_51302921
Ik denk dat het beiden is. Als verse moeder heb je ook behoefte aan duidelijkheid, vastigheid, veiligheid, en een depressie maakt dat allemaal nóg belangrijker voor je.

Fuente, een stapje terug is misschien wel een hele goede beslissing. Het hoeft toch ook niet definitief te zijn? Ik heb mijn studie ook een paar jaar onderbroken, dat gaf eigenlijk niks. En dan kan je stapje voor stapje eens gaan opbouwen wat je nu precies wilt.

Sugar, goed om te horen *duimenomhoogding*!
mooi he, alles
  maandag 9 juli 2007 @ 20:48:51 #141
105850 Fuente
mamamuts
pi_51303509
quote:
Op maandag 9 juli 2007 20:31 schreef phileine het volgende:
Ik denk dat het beiden is. Als verse moeder heb je ook behoefte aan duidelijkheid, vastigheid, veiligheid, en een depressie maakt dat allemaal nóg belangrijker voor je.

Fuente, een stapje terug is misschien wel een hele goede beslissing. Het hoeft toch ook niet definitief te zijn? Ik heb mijn studie ook een paar jaar onderbroken, dat gaf eigenlijk niks. En dan kan je stapje voor stapje eens gaan opbouwen wat je nu precies wilt.

Sugar, goed om te horen *duimenomhoogding*!
Helaas is het hier wel definitief. Dit was het laatste jaar dat ze hier de BBL opleiding gaven. Nou kan ik later nog wel de HBO variant doen (heb m'n havo diploma) maar dat is dan toch weer heel anders.
Geeft verder niet, want wat jij zegt, stapje terug is voor nu echt goed.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 9 juli 2007 @ 21:18:02 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51304407
Lastig, he, als er onzekere dingen zijn waarover beslist moet worden of waartoe je je alleen al moet verhouden.

Fuente, sterkte met je besluit en het accepteren. Moet je als je 80 bent gelukkig zijn geweest of moet je als je 80 bent op zo veel mogelijk vlakken gepresteerd hebben?

Yppy, hopelijk kun je met wat hulp om leren gaan met de dingen die er buiten je gezin soms spelen. Kan me erg goed voorstellen hoe lastig dat soort dingen nu is. Goed te lezen dat het júist op het gezinsvlak zo goed gaat, erg goed is dat!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51311048
fuente, wat een moeilijke beslissing, ik herinner me nog dat je juist het (weer?) oppakken van die studie als heel positief ervaarde. lijkt me echt lastig om dat nu dan toch weer te moeten stoppen. maar wees niet te streng voor jezelf, je hebt 't tenminste echt geprobeerd, en wie weet is er over een tijdje toch wel weer genoeg ruimte voor een opleiding in die richting. sterkte ermee.

sugar, heel erg fijn dat 't zo goed gaat!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:08:39 #144
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51315518
Yppy, step by step... Ik ben zo blij voor je dat je van Anna kunt genieten! Niets zo afschuwelijk als weinig/niets voor je kind voelen... Dat werk en de rust komt vast. En dat gesprek aangaan gaat je ook vast lukken!

Fuente, dat was een lastig dilemma. Jammer, maar zoals je zegt, voor nu het verstandigst.

Suug, tja, wat moet ik zeggen. Heerlijk voor je!

Met mij gaat het ook goed, maar dat moge duidelijk zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:57:30 #145
105850 Fuente
mamamuts
pi_51323664
Moonah, fijn dat het goed gaat!

Vanmiddag heb ik een heel lang gesprek gehad met mijn afdelingshoofd. Hij gaf aan wat zijn standpunt was en dat hij dacht dat stoppen met de opleiding niet de juiste keuze was. Tevens gaf hij aan dat ik terug mag naar 32 uur (ipv 36 uur). Hij zei dat ik altijd kan zeggen voor mezelf, dat ik het een half jaar probeer, en dan besluit om te stoppen of door te gaan. Nou, eigenlijk vind ik dat ook, ik twijfel weer ontzettend, maar ik denk dat ik het wel ga proberen. Het zijn toch minder uren, het geeft wat meer rust enz.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:05:39 #146
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51323951
Moonah, fijn!

Fuente, sterkte met de uiteindelijke beslissing. Volg je hart.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51324353
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:18 schreef Sugar het volgende:

Fuente, sterkte met je besluit en het accepteren. Moet je als je 80 bent gelukkig zijn geweest of moet je als je 80 bent op zo veel mogelijk vlakken gepresteerd hebben?
Mooi gezegd vind ik. Ik ben dan wel niet depressief maar toch raakt het me Veel sterkte voor iedereen hier!
pi_51326843
Fuente, sterkte met het maken van die beslissing. Het lijkt me op zich wel prettig dat je afdelingshoofd meedenkt. Maar het blijft jouw keuze he! .
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:04:26 #149
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51357635
Ik worstel een beetje met de stappen die ik wil gaan zetten. Het gaat veel beter nu met me, dus ik wil het werken verder gaan opbouwen. Tegelijkertijd ben ik bang dat het me weer terug laat vallen als ik minder tijd voor mezelf houd. En weer aan de andere kant ben ik bang dat ik anders te veel ben ingesteld op de hoeveelheid tijd die ik nu voor mezelf heb en dat het straks helemaal een klap wordt als ik dat nog lang zo handhaaf. Moeilijk. Kleine stapjes, zei de vrouw van het UWV. Dat is lief en mooi gezegd. Ik denk dat het nu tijd is weer voor een volgend stapje dan. Bijvoorbeeld van nog een halve dag werken. Dan werk ik 2 halve dagen en heb ik nog 1 hele dag voor mezelf.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:15:31 #150
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51357946
Dat klinkt goed hoor Sugar!
Kleine stapjes zijn zo belangrijk! Mijn arboarts heeft letterlijk tegen me gezegd dat hij me tegen mezelf in bescherming wil nemen omdat hij denkt dat ik mezelf overschat ( ). Ik ga na de zomervakantie beginnen met twee ochtenden, therapeutisch. Dus er is ook nog een back-up voor me. Hoewel ik in eerste instantie dat een beetje overbodig vond, moet ik eerlijk zeggen dat dat nu wel veilig voelt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:17:15 #151
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51357984
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:04 schreef Sugar het volgende:
En weer aan de andere kant ben ik bang dat ik anders te veel ben ingesteld op de hoeveelheid tijd die ik nu voor mezelf heb en dat het straks helemaal een klap wordt als ik dat nog lang zo handhaaf.
Weet je, nú heb je die tijd nog nodig. Dus langzaam afbouwen en wennen aan minder expliciete tijd voor jezelf.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:29:02 #152
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51360369
Ja, dat is dan ook mijn bedoeling. Rustig aan proberen te blijven doen.

En verder is het gewoon jammer dat mijn werk echt een "moetje" is en niet iets waaruit ik voldoening haal. Maar het is wél iets waarvan ik nu (in deze periode) onzeker word. Namelijk niet de meest veilige omgeving om me in te bevinden en tegelijkertijd dus ook niet werk dat me wat oplevert (want: onder mijn niveau, bijbaan, niksig).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51363403
Sugar, hele kleine stapjes en pas als je helemaal comfortabel bent met de nieuwe stap weer een volgende nemen. Is dat werk van je financieel nodig, of doe je het om andere redenen?
mooi he, alles
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:01:57 #154
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51363667
Dat is wel een goede leidraad: als het één helemaal goed voelt pas denken aan de volgende stap.

Ja, het is financieel nodig.
Ik wilde natuurlijk na mijn bevalling direct leuker werk zoeken, maar ja, het liep anders. Nu ben ik afgestudeerd en zit ik nog in dat baantje. Ik voel me totaal niet capabel om nu aan het werk te gaan in mijn vakgebied (tekstschrijven, oftewel: een netwerk gaan opbouwen, aaargh!). En tegelijkertijd word ik somber van weer iets dat nu niet lukt en mijn huidige werk dat me steeds laat zien dat ik iets doe wat nergens op slaat.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:02:35 #155
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51374207
Rustig opbouwen Sugar, beter dan dat je straks weer terug bij af bent.

Soms ben ik jaloers, dat ik wel al die tijd gewerkt heb, zeker nu ik er zo met tegenzin naartoe ga. Dat is daar maar doe alsof het goed gaat, dat er geen problemen zijn. Na de zomer ga ik het denk ik toch vertellen aan m'n directe omgeving. Al is het maar als verklaring voor de keren dat ik zo afwezig ben.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:21:29 #156
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51374949
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:02 schreef YPPY het volgende:
Soms ben ik jaloers, dat ik wel al die tijd gewerkt heb, zeker nu ik er zo met tegenzin naartoe ga. Dat is daar maar doe alsof het goed gaat, dat er geen problemen zijn. Na de zomer ga ik het denk ik toch vertellen aan m'n directe omgeving. Al is het maar als verklaring voor de keren dat ik zo afwezig ben.
Laat het een troost zijn: mijn leven was de afgelopen 10 maanden nou niet echt om jaloers op te zijn.
Maar ik begrijp best dat je nu misschien niet meer achter je eerdere keuze staat. Misschien moet je nu alsnog naar je gevoel luisteren.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:42:01 #157
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51375763
Zo bedoel ik het niet, maar ik merk zo goed het verschil met een week geleden, toen we vakantie hadden. Het gaat me meer om het niet verplicht de hele dag gezellig en positief moeten doen. Niet de hele dag de schijn ophouden bij vreemden. Niet glashard staan liegen omdat ik niet durf te vertellen hoe het echt zit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51379394
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:42 schreef YPPY het volgende:
Zo bedoel ik het niet, maar ik merk zo goed het verschil met een week geleden, toen we vakantie hadden. Het gaat me meer om het niet verplicht de hele dag gezellig en positief moeten doen. Niet de hele dag de schijn ophouden bij vreemden. Niet glashard staan liegen omdat ik niet durf te vertellen hoe het echt zit.
Mja, dat deed ik ook. En ik moet zeggen dat ik dat nu nog wel doe op mijn werk. Wel heb ik 't mijn leidinggevende en mijn werkbegeleider (opleiding) verteld, vooral omdat ik er nog steeds mee worstel. En weet je? Het levert vaak veel begrip op! Ook in mijn omgeving, familie/vrienden die nu veel beter snappen waarom ik zo gespannen was en soms ben.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 12 juli 2007 @ 12:58:40 #159
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51391608
Knap Fuente dat je het hebt verteld! Give it a try Yp!
Ik ben er ook gewoon open over hoor. Zelfs toen ik me indertijd heb laten opnemen heb ik dat laten weten. Mensen hadden er alleen maar heel veel respect voor (tenminste, andere reacties heb ik iig niet gehoord!). Het fijne ervan is dat je geen mooi weer hoeft te spelen, dat je niet hoeft te liegen. Plus ik kreeg ook veel post van mijn collega's (e.a.).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 16 juli 2007 @ 09:30:10 #160
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51512959
Wat was het knokken de afgelopen maanden. Of al een jaar eigenlijk, want ik was in mijn zwangerschap al depressief, weet ik nu. Wat was alles wankel en wat was ik weg.

Nu vind ik steeds stukjes van mezelf terug. Sommige herken ik niet eens meer en aan andere durf ik me nauwelijks te verbinden. Weer andere stukjes voelen heel vertrouwd en maken me aan het lachen. En nog weer andere stukjes moet ik nog vinden.
De lijm staat klaar en ik ben ook al begonnen met de stukjes die nu al passen. Welk (suiker)potje er precies uitkomt, weet ik niet. Een potje waarvan ik weet en vóel dat het goed is. Dat het klopt.

Uiteindelijk vind ik alle stukjes terug die er toe doen. En dáár maak ik een potje van.
Mijn eigen potje, waarmee ik wil leven.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51513019
Wat klinkt dat goed Sugar. Ik ben echt heel erg blij.
Dikke kus voor jou Je hebt het echt geweldig gedaan!

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 juli 2007 @ 09:46:50 #162
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51513272
Fijn lieve Sugar en het komt echt wel goed met je
Ik ben trots op je.
  maandag 16 juli 2007 @ 10:49:49 #163
593 sjak
Juffie Bloem
pi_51514882
Sjoegie, knap hoor dat je er zo'n potje van maakt en dat zal vast en zeker een heel mooi potje worden, NOG mooier dan het al was!!!
Lekker douchen!
  Jubileum moderator maandag 16 juli 2007 @ 12:20:50 #164
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51517632
Sugar wat word ik daar blij van zeg
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 16 juli 2007 @ 12:23:57 #165
103793 kozakken
Living the life
pi_51517739
Sugar, wat fijn dat de stukjes op hun plek beginnen te vallen.
  maandag 16 juli 2007 @ 16:48:09 #166
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51526453
Wow wat mooi om te lezen. Wat ik vooral fijn vind is de overtuiging, het vertrouwen. Dat vind ik toch wel veelzeggend. Goh Sugar, wie had dat gedacht een paar maanden geleden.
Ik ben heel heel heel blij voor je.

Mijn geluk zou compleet zijn als de andere moeders in dit topic, ook diegenen die er niet (zo vaak) in meeposten, ook zo'n berichtje zouden kunnen plaatsen.
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 16 juli 2007 @ 16:56:28 #167
393 phileine
española
pi_51526732
Inderdaad phluph, voor het eerst het échte vertrouwen bij Sugar dat het nu weer goedkomt. Dat hebben we lang niet echt kunnen lezen in alle berichtjes, zelfs als ze positief van toon waren. Maar Sugar, voor het eerst klink je alsof je gewoon weer adem kunt halen.

Meer van zulke berichten hier zou ook geweldig zijn.
mooi he, alles
  maandag 16 juli 2007 @ 19:24:42 #168
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51531459
Wat goed Sugar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 16 juli 2007 @ 19:28:19 #169
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51531618
Wat een lieve reacties en wat goed dat jullie me nog eens wijzen op dat vertrouwen dat er in doorklinkt. Dat is goed om me te realiseren, want dat zit er inderdaad in, voor het eerst sinds lang. Dankjulliewel.

Dat ik dit de andere dames hier ook erg gun, dat wil ik graag nog eens met nadruk zeggen. Ik gun het jullie. Ook al ben ik er nog niet, het is fijn om weer grip te voelen. Zo fijn!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 16 juli 2007 @ 20:40:57 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_51534262
sugar, wat een heerlijke post, ik ben zo blij voor je! wat goed, wat goed wat goed!!!
stormy waters...
sailin'
  maandag 16 juli 2007 @ 21:33:56 #171
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51536486
Superpost Sugar! Goed om te lezen (en niet in het minst omdat je zo goed met woorden bent!)

Je verdient het!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 16 juli 2007 @ 21:45:28 #172
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_51536953
Sugar
  maandag 23 juli 2007 @ 15:18:23 #173
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51749176
En dan trekt mijn zoontje een schriftje uit de kast. Er vallen twee blaadjes uit en ik herken ze meteen: schrijfsels uit een heel slechte tijd. Daar kruipt dan dat babyjongetje overheen, zijn kontje bedekt een blaadje, zijn voetjes verfrommelen het andere. Hij laat het niet méér zijn dan wat het letterlijk is. Inkt op papier. Zoals hij aan zoveel betekenis geeft en zoals hij zoveel in de juiste proportie terugbrengt. Hij is nog geen jaar, maar kan het zoveel beter dan ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sugar op 23-07-2007 15:44:49 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 23 juli 2007 @ 16:41:14 #174
105850 Fuente
mamamuts
pi_51752188
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:18 schreef Sugar het volgende:
En dan trekt mijn zoontje een schriftje uit de kast. Er vallen twee blaadjes uit en ik herken ze meteen: schrijfsels uit een heel slechte tijd. Daar kruipt dan dat babyjongetje overheen, zijn kontje bedekt een blaadje, zijn voetjes verfrommelen het andere. Hij laat het niet méér zijn dan wat het letterlijk is. Inkt op papier. Zoals hij aan zoveel betekenis geeft en zoals hij zoveel in de juiste proportie terugbrengt. Hij is nog geen jaar, maar kan het zoveel beter dan ik.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator maandag 23 juli 2007 @ 20:21:47 #175
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51759318
Sugar
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 23 juli 2007 @ 20:23:54 #176
103793 kozakken
Living the life
pi_51759433
Suug, wat mooi!!
(en wat waar )
  maandag 23 juli 2007 @ 20:49:15 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_51760644
sugar (want ik heb ff geen woorden verder)
stormy waters...
sailin'
pi_51760823
wat mooi hoe je dat omschrijft hoe je dat ziet Sugar
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 23 juli 2007 @ 21:12:30 #179
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51761695
Sugar

Volgende week ga ik naar de bedrijfsarts, zoals het nu gaat, gaat het niet veel langer. Kijken wat hij ervan vindt en hoe ik het kan verbeteren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 23 juli 2007 @ 21:23:03 #180
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51762159
Sugar, ik vind je lief en stoer en dapper! En ik hou van je! Zo!

  Jubileum moderator maandag 23 juli 2007 @ 21:27:35 #181
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51762384
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:12 schreef YPPY het volgende:

Volgende week ga ik naar de bedrijfsarts, zoals het nu gaat, gaat het niet veel langer. Kijken wat hij ervan vindt en hoe ik het kan verbeteren.
Yppy wat jammer maar heel dapper dat je het kunt toegeven. Heel veel sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51762620
yppy, wat rot dat 't nog zo zwaar gaat. ik vind 't ook toch erg goed dat je wel steeds weer aan de nodige bellen trekt. veel sterkte, hopelijk kan je bedrijfsarts goed meedenken.

sugar, hartstikke fijn!
  maandag 23 juli 2007 @ 21:37:28 #183
24188 Belana
kloon van belana
pi_51762851
yppy, sterkte meid, wat vreselijk rot toch allemaal
stormy waters...
sailin'
pi_51762892
YPPY, ik hoop dat dat je echt gaat helpen

Sugar, mooi
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51765294
Yppy, sterkte en dapper dat je aan de bel trekt
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_51768678
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:12 schreef YPPY het volgende:
Sugar

Volgende week ga ik naar de bedrijfsarts, zoals het nu gaat, gaat het niet veel langer. Kijken wat hij ervan vindt en hoe ik het kan verbeteren.
  maandag 23 juli 2007 @ 23:50:27 #187
393 phileine
española
pi_51768956
He YPPY.....

(je weet me te vinden als je even een ei kwijt moet he?)
mooi he, alles
  dinsdag 24 juli 2007 @ 08:43:11 #188
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51774145
YPPY, wat rot dat het zo slecht gaat. Ik wilde dat ik je kon helpen! Ik heb jke gepmd, wie weet kan ik op afstand wel iets voor je doen.

Ik vind het ook goed en verstandig dat je aan de bel gaat trekken. Dat is ook de enige manier om het tij te kunnen keren, met hulp en met oog voor jezelf en je gezin. De rest mag wijken nu. Ik hoop echt dat het vlug wat minder uitzichtloos voor je voelt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 09:51:16 #189
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51775164
Even snel vanaf het werk (telefoonlijntje), het is denk ik minder dramatisch dan het over komt. Mijn werk loopt op het moment echt niet, of nu nog wel, maar ik zie het niet zitten dat straks de drukte weer begint en daarmee het overzicht dat ik moet gaan bewaren. Met Anna, J. en de rest gaat het juist wel goed. Later zal ik wel uitgebreider reageren, dit is al moeilijk genoeg voor de telefoon.

Bedankt voor de lieve reacties.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51775262
YPPY, ik denk dat het ook hartstikke moelijk is om op je werk je mond te moeten houden. Dat geeft toch een bepaalde druk denk ik. Wie weet lucht het enorm op als het daar ook duidelijk is allemaal.
Werkse voor vandaag
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:55:47 #191
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51776788
Sugar, wat ontzettend mooi!

YPPY, rot zeg. Misschien zeg ik wel te veel, maar KAN werken nu wel? Doet het je goed om te werken, of zou het je meer rust geven even niet te hoeven werken?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:43:27 #192
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51795401
Het werken geeft me nu geen energie PM, ik ga eigenlijk omdat het zo hoort en omdat ik weet dat het verschrikkelijk moeilijk zal zijn om terug te komen als ik 'ziek' ben geweest. Daarnaast vind ik het zo raar om mezelf ziek te melden om iets wat op zich niks te maken heeft met mijn werk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51795792
yppy, maar 't zou misschien veel vervelender zijn als het wel met je werk te maken had? althans, in zo'n geval lijkt terugkeren me juist moeilijker dan nu. deze ziekte kan op zich net zo goed als een andere ziekte een reden zijn om een tijdje niet te kunnen werken. naja, hoe dan ook, ik hoop dat je voor jezelf een goede besilissing kan nemen. sterkte daarbij!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:55:06 #194
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51795876
Dat is ook wel weer zo. Ik wacht nu eerst maar het gesprek met de arbo arts af en een week later ga ik weer naar de spv'er, dan kan ik er rustig over nadenken wat ik doe.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:29:10 #195
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51797310
YPPY, het is ook moeilijk. Ik kreeg uit je posts een beetje het idee dat je inderdaad werkt omdat het zo hoort, maar dat het anderzijds ook wel een belasting voor je is. Het is goed om dingen af te wegen, zeker iom de bedrijfsarts en de spv'er! Succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_51861848
De SPV'er verwijst me door naar een instelling hier in de regio (HSK groep ofzo?). Het gaat momenteel echt niet lekker, en bij de SPV'er ben ik nu uitbehandeld, daar kon ik maar voor max. 6 keer terecht, die zitten er nu op.
Tevens raad hij aan in de overdracht om eventuele medicatie te bespreken, de paniekaanvallen hakken er weer flink in hier en zo kan ik niet functioneren. Enerzijds ben ik opgelucht dat we nu verdergaan, anderzijds gewoon enorm verdrietig
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:58:56 #197
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51861929
Oh, Fuente, wat rot dat het zo slecht gaat weer nu. Wel heel goed om eerlijk te blijven kijken naar wat er nodig is. Qua werk, qua studie, qua medicatie en hulp. Ik hoop dat het snel weer wat meer bergopwaarts zal gaan met je. En ik wilde dat ik wat zinnigers kon zeggen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:46:56 #198
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51863524
Wat erg Fuente, ga je een stap verder, maar dat is misschien ook wel goed. Hoe denk je zelf over medicatie? Zie je dat als optie?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:58:39 #199
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51863881
Hè Fuente, wat rot voor je!!! Een dikke voor jou!
pi_51867343
Fuente .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_51869077
Alles wat gezegd wordt is zinnig naar mijn mening Sugar

Yppy, ik weet nog niet goed hoe ik erover denk. Deels ben ik zo op zoek naar rust dat ik er vrijwel alles voor overheb, deels ben ik bang dat ik af vlak, of duf wordt en daardoor niet kan functioneren in mijn werk. Ik vind mijn opleiding/werk superleuk, maar het maakt mijn controlebehoefte momenteel enorm groot, ik ben te dwangmatig bezig om nu goed de functioneren dus als het met medicatie beter gaat dan vind ik het wel een optie.
En ook in mijn onrust naar Sara toe, ik heb vreselijk moeite met het loslaten momenteel, denk in extremen, wil eigenlijk het liefst een thuisblijfmoeder zijn, terwijl ik rationeel gezien weet dat ik dat niet wil, maar het is een gevoel.
Moeilijk uit te leggen, maar er schiet van alles door m'n hoofd momenteel.

Jullie zijn allemaal lief
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:53:53 #202
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51870550
L. dikke
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:27:38 #203
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51884769
Wat moeilijk allemaal Fuente. Wel goed dat je verder gaat met behandeling. Ik hoop voor je dat je vlug wat meer lucht krijgt, succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:58:09 #204
393 phileine
española
pi_51889831
Moeilijk hoor Fuente
Ik wil alleen maar zeggen dat ik wel heel vaak heb gezien dat medicatie een enorme opluchting kan zijn (kijk maar naar Sugar) en je net wat meer adem en energie kan geven om de dingen aan te pakken die je wil (en moet) aanpakken. Maar ik begrijp je bezwaren en je angsten. Al vind ik de "vervlakking" altijd behoorlijk meevallen (of is dat gewoon iets wat je op zo'n moment erg goed kunt gebruiken) en zijn die bijwerkingen als dufheid een stuk minder met de nieuwere middelen, dan heb je er vooral in het begin even last van maar het wordt meestal snel minder. Sterkte!
mooi he, alles
pi_51889931
Fuente wat rot weer voor je.

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:04:02 #206
24188 Belana
kloon van belana
pi_51890029
ach Fuente wat naar en zwaar allemaal! sterkte meid!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:32:49 #207
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51994448
Hoe is het nu, Fuente?

En YPPY, heb je gepraat met de bedrijfsarts?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:35:08 #208
105850 Fuente
mamamuts
pi_51994515
Morgen kan ik een verwijsbrief bij de HA ophalen voor de doorverwijzing, dan een afspraak maken, en hopelijk kan ik dan snel terecht. Verder gaat het redelijk
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:21:59 #209
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51998821
Goed onthouden Sugar. Hoe is het bij jou? Werken de medicijnen zoals je hoopte?

De bedrijfsarts had natuurlijk niet zomaar een oplossing. Hij opperde dat ik een coachingstraject zou gaan doen waarbij dan speciaal aandacht is voor mijn grenzen binnen het werk en het feit dat ik die nu anders moet stellen dan normaal. Ook zou het dan gaan over de vraag of ik het moet vertellen. Dit moet wel betaald worden door mijn werkgever. Volgende week dus mijn baas proberen te pakken te krijgen. Daarnaast is er de mogelijkheid dat ik kortere/minder dagen ga werken en/of een deel thuis werk. Ik heb er veel moeite mee dat ik nooit echt rustig kan werken. Er kan altijd iemand binnenlopen. Door gedeeltelijk thuis te werken kan ik dat opvangen. Ik ga hier nu goed over nadenken wat mij verstandig lijkt. Wel ontzettend fijn dat hij het goed vindt als ik mezelf gedeeltelijk ziek zou melden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:48:45 #210
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52001471
Ik vind het ook heel goed dat je het gesprek bent aangegaan, joh. Echt. Het is alleen maar heel erg zinvol en waardevol als je de koe nu echt bij de horens vat. Well done, dit gesprek.

Fuente, ik hoop met je mee dat het snel gaat. Hou vol, dame.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:50:14 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52052049
Yppy, rare meid.
Deze 'ziekte' heeft dan niets met je werk te maken, maar als je griep hebt meld je je toch ook ziek? En krijg je dát dan wel van je werk? Goed dat je een gesprek bent aangegaan. En zo'n coach is best fijn, heb ik ook een poosje gehad een hele tijd terug. Ik PM je straks even terug over.

Fuente, paniekaanvallen zijn afschuwelijk. Yuk. Medicatie kan daar heel goed tegen helpen. Bij mij iig wel. Plus dat het de controlebehoefte en de gespannenheid absoluut vermindert. En qua vervlakking, ik heb nergens last van. Heus, als je medicatie krijgt voorgeschreven die bij je aanslaat, dan kan dat een enorme opluchting voor je betekenen. Sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52052853
Yppy, wat fijn een meedenkende bedrijfsarts! Ik ben heel benieuwd wat je baas ervan vindt, de ideeen die de bedrijfsarts aandraagt zien er op zich goed uit!

Moonah, heb jij nog steeds medicatie? Ik heb er zoveel vragen over. Ben je er van aangekomen? Ik ben al behoorlijk zwaar en het laatste wat ik wil is aankomen. Fijn dat je niets merkt van vervlakking! Het zal toch kijken zijn hoe en wat.
De verwijsbrief is weg, ik wordt nu binnen een week gebeld voor een afspraak.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:44:21 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52053339
Ja, ik heb nog steeds medicatie. AD moet je minimaal een half jaar slikken. Bovendien moet je je volgens mijn HA zeker 3 maanden voelen zoals de bedoeling is, en dan kun je evt gaan afbouwen. Maar als je korter slikt dan 6 maanden loop je de kans dat je klachten terug komen.
Ik ben absoluut niet aangekomen van mijn meds. Dat verschilt geloof ik per merk/soort. Ik heb alleen de eerste twee weken wat last gehad van duizelingen maar verder heb ik helemaal geen bijwerkingen (oh ja, wel trouwens, blauwe plekken. Raar he? ).
In R&P loopt een topic specifiek over dergelijke medicatie. Wellicht kun je daar nog je vragen kwijt, er zijn daar veel meer ervaringsdeskundigen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:08:07 #214
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52054049
YPPY, ik had je bericht gemist, sorry.
Thuis werken klinkt rustiger, ik neem aan dat Anna dat niet thuis zou zijn, zodat je echt rustig kunt werken? En goed dat je bekijkt of het niet tè veel is, werken nu. Succes!!

Fuente, ik heb er natuurlijk weinig verstand van, maar ik als ik zo lees en hoor, kan AD toch heel wat betekenen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:13:45 #215
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52056153
Fuente ik slik seroxat tegen angst/paniekaanvallen en ben er dus wel van gegroeid. Als je dus wat wilt weten mag je het ook gerust aaan me vragen.
  Jubileum moderator donderdag 2 augustus 2007 @ 21:17:06 #216
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52056250
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:13 schreef Rottdog het volgende:
Fuente ik slik seroxat tegen angst/paniekaanvallen en ben er dus wel van gegroeid.
Dit zou mijn tekst kunnen zijn maar ik ben liever dik dan steeds zo in paniek.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52056736
Ben inmiddels het topic aan het doorspitten.

Ik ben ook liever dik dan in paniek, maar als je al ver over de 100 kilo weegt is het ook niet gezond om nog meer aan te komen. Maar goed, ik neem aan dat dat wel in overweging wordt genomen..

Als ik nog vragen heb Rottdog laat ik het je zeker weten, thnx voor je aanbod!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_52057441
Ik slik prozac (voor mn stemming), niet aangekomen en ook weinig last van bijwerkingen en ook niet het idee dat ik afgevlakt ben ofzo. Vragen staat vrij hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:30:04 #219
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52060665
Fuente met wie/ watvoor iemand bespreek je (eventuele) medicatie? Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden voor bepaalde situaties (dus ook als je met je gewicht zit enzovoorts), laat je goed voorlichten en kaart alles aan. Succes.
pi_52062852
St.janskruid helpt tegen depressie. Chocolade ook trouwens.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 01:35:12 #221
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_52062949
En St.Janskruid in combinatie met een anti-depressiva is niet altijd zonder gevaar. Misschien overbodig, maar ik noem het toch maar even.
Maargoed, ik begrijp dat hier nog geen ad geslikt wordt door Fuente. Wat hier al meer werd geopperd; laat je goed voorlichten.

En ohja, chocola mag altijd!
pi_52064997
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 01:35 schreef Smirre het volgende:
En ohja, chocola mag altijd!
't Is wel een antidepressivum waarvan je zéker weet dat je aan gaat komen
pi_52135269
Nou vanmorgen ben ik gebeld, vanmiddag kan ik al langskomen! Zit wel in de bibbers nu, maar ik denk dat het wel goed is dat het zo snel gaat, kan ik ook niet te lang zenuwen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:39:49 #224
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52135611
Fuente, is dat dan bij een groep, omdat je eerder schreef over een HSK-groep? Of is het een intake bij een psycholoog/psychiater/psychotherapeut?

Ik hoop echt dat je er beter geholpen kunt worden. Dat moet gewoon. Fijn dat je zo snel terecht kunt en succes met het vertellen van je verhaal. Ik hoop dat je er open in kunt stappen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:16:01 #225
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52136665
Wat spannend Fuente! En zenuwen zijn best normaal hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52137355
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:39 schreef Sugar het volgende:
Fuente, is dat dan bij een groep, omdat je eerder schreef over een HSK-groep? Of is het een intake bij een psycholoog/psychiater/psychotherapeut?

Ik hoop echt dat je er beter geholpen kunt worden. Dat moet gewoon. Fijn dat je zo snel terecht kunt en succes met het vertellen van je verhaal. Ik hoop dat je er open in kunt stappen.
De organisatie heet de HSK groep. Hoe het precies zit weet ik eigenlijk nog niet, dus ben heel benieuwd naar vanmiddag.
Linkje: http://www.hsk.nl/
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:43:40 #227
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52138990
Succes vandaag Fuente en het is misschien inderdaad best een voordeel dat je niet te lang hoeft te zenuwen (nog afgezien van wachten) van te voren!
pi_52141390
Succes Fuente! Fijn dat je zo gauw terecht kan!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_52148464
Hoe ging het Fuente? Heb je het idee dat het kan helpen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:19:25 #230
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52149002
Fuente wat snel! Maar wat goed ook! Hoop dat je je snel beter zult voelen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52149036
Heb anderhalf uur vragenlijsten beantwoord en dingen toegelicht. Morgen word ik gebeld voor het maken van een afspraak voor het tweede deel van de intake. Die vindt of bij de psychiater plaats, of weer gewoon bij de intake. Dat is afhankelijk van de uitslagen van vandaag.

Ik heb eigenlijk nog geen idee of het me gaat helpen, er is nog niets concreets gedaan, dus nog maar weer afwachten.

Thnx allemaal
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 07:17:30 #232
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52159027
Fuente, ik hoop dat je vervolggesprek ook snel gepland kan worden. En natuurlijk dat het je straks echt gaat helpen. In elk geval goed dat je stappen zet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 07:52:38 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_52159156
fuente sterkte meid! idd goed dat je actie onderneemt!
stormy waters...
sailin'
pi_52184713
Fuente wat goed dat je actie hebt ondernomen. Sterkte!
pi_52248465
Ik heb me inmiddels ziekgemeld op mijn werk. Mijn afdelingshoofd is gelukkig heel relaxed en begrijpend, dus voorlopig even rust. Maandag kan ik terecht voor het tweede deel van de intake, erna ga ik ook met mijn afdelingshoofd overleggen wanneer ik voor een paar uurtjes ga werken, zo blijf ik er toch in en kom ik ook buiten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:16:24 #236
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52251938
Wat fijn van je afdelingshoofd Fuente! Goede keus!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52289711
Wow, goed afdelingshoofd.

Hier ook een update, kan niet heel specifiek zijn, dan is het te duidelijk waar ik werk, maar het komt erop neer dat ik voorlopig 'op kantoor' ga werken en veel minder 'op locatie'. Hopelijk geeft mij dit meer rust en kan ik me dan beter concentreren. Daarnaast komt mijn baas dinsdag toch al 'op locatie' en dan zal ze aangeven wat er speelt. We hebben daar lang over gesproken, ook met een collega die hier ervaring mee heeft en volgens ons is het verstandigste om mijn baas het te laten zeggen. Het gaat toch opvallen als ik er bijna niet meer ben.
Wanneer dit niet genoeg 'rust' geef, kan ik minder gaan werken, dat wordt ik ziekgemeld. Was een idee van de bedrijfsarts. Die overigens erg ok was.

Vandaag heb ik wat filmpjes van Anna zitten kijken en ik ben zo ontzettend blij dat we die toen gemaakt hebben. Het lijkt alsof ik het nu pas echt meemaak als ik haar als klein hulpeloos baby'tje terug zie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:11:11 #238
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52290383
YPPY, ik ben blij te lezen dat je deze keus hebt gemaakt, of eigenlijk, dat de keus voor jou is gemaakt. Het lijkt me ook zo moeilijk, omdat je uit het werk ook weer bepaalde dingen kunt halen, ook al zijn ze belastend.

En wat heerlijk toch he, die filmpjes!! Geniet ervan!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:49:05 #239
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52291205
Heel goed besloten, YP. Echt heel verstandig.
En het is nooit te laat om te genieten, dus speel maar vaak af, die filmpjes.

Fuente, ook goede actie. Hou vol daar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 12 augustus 2007 @ 07:23:08 #240
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52299870
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:42 schreef YPPY het volgende:

Vandaag heb ik wat filmpjes van Anna zitten kijken en ik ben zo ontzettend blij dat we die toen gemaakt hebben. Het lijkt alsof ik het nu pas echt meemaak als ik haar als klein hulpeloos baby'tje terug zie.
En wat heb ik spijt dat ik dat nooit gedaan heb met mijn kinderen. Voor mij is de babytijd heel ver weg. Zo ver weg dat ik af en toe serieus overweeg om toch maar voor een derde te gaan, om het toch eens mee te maken, een leuke babytijd.
Niet dat ik er ooit aan zou beginnen. Met twee kindjes zijn we rijk genoeg en het risico dat het weer fout is mij veel te groot. Ik geniet nu veel te veel van een leven zonder depressie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 10:56:46 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52301021
Yppy, bravo! Ik hoop dat dit besluit je meer lucht geeft. En wat heerlijk dat je iig die filmpjes nog hebt!
En idd wat jammer voor jou Tink.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52331809
Yppy wat een fijn besluit!

Tink, wij hebben dat helaas ook veel te weinig gedaan, wel ladingen foto's maar amper gefilmd..

Nou het tweede deel van de intake gehad. Het was best verhelderend, ik had het gevoel dat deze dame me echt 'doorhad' en ze wist precies haar vinger op de zere plek te leggen.
Omdat niet geheel duidelijk is wat mijn depressie/paniek/dwang veroorzaakt wil ze toch een psychiatrisch consult. Tevens om de medicatie dus te bespreken.

Het is dus niet helemaal duidelijk of het wel veroorzaakt wordt door de postnatale depressie, hoewel het toen wel opkwam. Maar ik heb in het verleden met iets soortgelijks te kampen gehad, dus vandaar dat ze toch verder willen kijken.

Mijn 'baas' heb ik ook gesproken, we hebben afgesproken dat ik donderdag een halve dag ga werken om eens te kijken hoe het gaat.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 13 augustus 2007 @ 16:37:07 #243
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52333640
Fuente, YPPY en de anderen die het nodig hebben, even een knuffel
  maandag 13 augustus 2007 @ 20:40:13 #244
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52340834
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:39 schreef Fuente het volgende:
ik had het gevoel dat deze dame me echt 'doorhad' en ze wist precies haar vinger op de zere plek te leggen.
Da's mooi! Het lijkt erop dat je goede stappen aan het zetten bent.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:01:21 #245
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52350816
Morgen weer therapie sinds een week of 4. Ik zie er zo tegenop. Ik wil gewoon niet. En ik wil ook klaar zijn met die telefoontjes van instanties (UWV en arbodienst). Alleen om die reden wil ik wel weer gewoon volledig werken. Het heeft te maken met stilstaan bij mezelf, met alles maar aangaan. Ik wil er gewoon klaar mee zijn, denk ik. Ik wil niet meer periodes van fucking grote onzekerheid kennen, ik wil niet uitpluizen waarom ik mezelf soms verschrikkelijk vind. Ik wil gewoon dat allemaal niet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:18:06 #246
103793 kozakken
Living the life
pi_52350940
Och meid joh...
Betekent weerstand gewoon niet heel vaak dat je op de juiste weg zit? Dat je eigenlijk weet dat je de goede kant op zit maar er gewoon helemaal geen zin in hebt?
En mss gaat het gewoon veel beter met je. En kost de 'afwerking' ipv 'crisisbehandeling' je ook gewoon meer moeite juist vanwege die reden.
Sterkte vandaag lieve Suug
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:00:57 #247
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52351378
Ja, misschien is het inderdaad wel gewoon omdat het confronterend zal zijn weer.

Ik zit gewoon weer erg met mijn lijf en moeite met mezelf accepteren. Bang dik te zijn en lelijk. En dat veroorzaakt makkelijk een groot gevoel van mezelf erg stom vinden.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:47:58 #248
24188 Belana
kloon van belana
pi_52354593
ik dacht vanmorgen toen ik dit las, misschien ben jij wel zo iemand met simpelweg dat stofje tekort en zijn de AD afdoende om je te helpen, maar nu ik weer lees over je slechte zelfbeeld denk ik toch dat je de therapie wel kunt gebruiken. tja, therapie is nooit leuk, heb het zelf ook nooit als leuk ervaren, maar als je een goeie therapeut hebt kan het wel verdomd goed zijn. kop op meissie, het is voor jou! en sterkte vandaag
stormy waters...
sailin'
pi_52355061
Sugar Sterkte meis!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:40:28 #250
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52357323
Ik heb respect voor jullie openheid hier. En het raakt me ook om te zien hoe sommigen over zichzelf praten, die onzekerheid en wantrouwen van zichzelf. Dan kan ik wel dingen zeggen als 'niet doen, je bent sterk en je komt er wel', maar dat helpt misschien niet zoveel. Ik hoop van harte dat het omslagpunt voor een ieder gauw komt en dat jullie zonder 'ja maar' in het leven kunnen staan. Gewoon onbesuisd genieten van wat je hebt. Dat al die zorgen maar gauw voorbij mogen gaan.
Hele dikke
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:16:18 #251
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52370719
Lief wat jullie zeggen, Belana, Fuente en Dutchie.
Ik heb er vast ook wel weer wat aan morgen, maar ik kan soms mezelf maar beter uit de weg gaan, denk ik. Is natuurlijk geen echte oplossing, ik weet het. Worstelen gewoon soms.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 06:57:27 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52380200
Succes vandaag Suug. Zoals je zelf al zegt, je hebt er vast wel weer wat aan. Al is de tegenzin herkenbaar.
Ik 'hoef' pas weer in september.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:24:26 #253
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52382499
Succes Sugar.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:57:13 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52394877
Dankjewel nog.

Het was goed en viel mee. Er komen wel goede dingen uit gewoon.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52395996
Fijn Sugar, dat je er wel wat aan hebt, de goede dingen, daar doen we het voor

Ik zit onwijs in de zenuwen, morgen werken, en de paniek giert momenteel door m'n lijf. Pfff, voorlopig maar echt bij halve dagen houden. Anderzijds denk ik dat het goed is dat ik morgen weer ga werken, anders komt het er niet meer van..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_52396139
Fijn dat het meeviel sugar .

Fuente, sterkte, vervelend dat je zo in de zenuwen zit. Pas goed op jezelf he
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:05:06 #257
24188 Belana
kloon van belana
pi_52398177
ik moest aan je denken vandaag sugar
hoe vaak ga je er nu heen? ik heb zelf ervaren dat regelmaat erin wel prettig is. in het begin iedere week, dan iedere 2 weken en langzamerhand naar minder.

Funete, rustig aan meid, en jezelf ook niet voorbij lopen
stormy waters...
sailin'
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:20:44 #258
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52400311
Sugar, goed dat je weer hebt ervaren dat de therapie toch nuttig is.

Fuente, als je je werkelijk zo enorm paniekerig voelt bij alleen al de gedachte aan werk, is het dan wel verstandig om te gaan? Je kunt wel met je ratio bedenken dat 'het er anders niet meer van komt', maar je lijf geeft niet voor niets signalen af he... Gierende zenuwen gaat wel wat ver hoor meid...

Ypsel, hoe is het met jou?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52400721
Sugar toch, jammer dat je zo tegen die therapie op ziet. Hoe gaat zoiets? Niet in detail, maar is het een soort verhoor ofzo? Of moet je de hele tijd vertellen of luisteren?

Maandag heb ik het verteld aan een eerste groep op mijn werk. Die reacties waren goed, had ik ook van hen verwacht. Gisteren, samen met mijn baas, een tweede groep. Daar wel reacties van 'vroeger kregen ze ook kinderen, toen hadden ze dat ook niet', precies van de personen waar ik het van had verwacht. Soms zijn mensen zo voorspelbaar. Anderen waren heel meelevend, maar toch vandaag weer heel veel van me vragen. Komende week met mp3 speler rustig op kantoor zitten, proberen of dat werkt. Ik vind het een fijn idee dat het bekend is, maar zie wel een beetje op tegen de reacties volgende week.

Verder heb ik last van een terugval. (daarom ben ik ook weer wat minder online) Zie op tegen het komend weekend met veel drukte en zondag dan alles doen voor Anna's verjaardag. Maar het gaat wel lukken. Op zo'n moment ben ik blij dat plannen mijn werk is. Mijn geduld, ook naar Anna toe, is nu wel wat minder, maar ik vind het fijn dat ik het van mezelf herken. "Nee, ik ben niet echt boos, dat is mijn zieke deel maar." En pms erbij helpt ook niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52401026
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:20 schreef Moonah het volgende:
Sugar, goed dat je weer hebt ervaren dat de therapie toch nuttig is.

Fuente, als je je werkelijk zo enorm paniekerig voelt bij alleen al de gedachte aan werk, is het dan wel verstandig om te gaan? Je kunt wel met je ratio bedenken dat 'het er anders niet meer van komt', maar je lijf geeft niet voor niets signalen af he... Gierende zenuwen gaat wel wat ver hoor meid...

Ypsel, hoe is het met jou?
Ik weet het niet, een deel van me blert dat ik thuis moet blijven, een ander deel vind dat ik gewoon moet gaan.
Ik denk dat ik gewoon ga, en dan morgen zie hoe het gaat, als het echt niet wil, dan blijf ik weer thuis tot ik wat meer hulp heb, of me iig wat beter voel..

Yppy, wat naar dat je een beetje een terugval hebt. Goed dat je het gezegd hebt op je werk, en sch**t aan de mensen die het niet kunnen/willen begrijpen, ik snap werkelijk niet waarom die mensen zich geroepen voelen om zoiets te zeggen, bah! Dikke voor jou!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:32:47 #261
24188 Belana
kloon van belana
pi_52403114
yppy, wat rot ff weer een terugval, hopenlijk tijdelijk
stormy waters...
sailin'
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:51:21 #262
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52404021
Yppy, Fuente zegt het netjes, maar ik dacht het ongecensureerd: SCHIJT hebben aan dergelijke kutreacties. Mijn hemel, calvinisme ten top. Lieverd, ik hoop echt dat je je dat gelul van mensen die er geen hout van snappen naast je neer kunt leggen. Je was er blijkbaar enigszins op voorbereid, gelukkig, maar laat je er niet door uit het veld slaan hoor.

Fuente, dat klinkt als een goed compromis. soms is het ook juist goed om een dremp[eltje te nemen. maar je klonk zó in nood.
Niet jezelf onnodig groot houden he?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52413380
Nou, toch vanmorgen gebeld dat ik niet kom. Pfff, opluchting. Ik werd wakker en de paniek raasde door m'n lijf, letterlijk. Straks even bellen met het hoofd van de afdeling en dan maar verder zien.

Moonah, je had me door
Ben nu wel opgelucht hoor, het is nu ook even goed zo, dit wordt het echt even niet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 augustus 2007 @ 07:29:32 #264
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52413392
Goed gedaan, Fuente. Luisteren naar jezelf.

Ik moest gisteren sporten van mezelf, anders blijf ik mezelf stom vinden. Ik was er, heb een kwartier meegedaan met de les en toen besloten te luisteren naar mezelf. Er was een vervangende docent en ik had zoveel weerstand en tegenzin. Hup, ik heb mijn tas gepakt en ging. Dat was wel goed, want het ging tegen mijn opgelegde 'moeten sporten' in.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 16 augustus 2007 @ 07:31:23 #265
103793 kozakken
Living the life
pi_52413400
Wat goed Suug!!
Dat is echt een megastap!!
pi_52413584
Sugar, super
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_52413695
Luisteren naar jezelf, je échte zelf, is essentieel.
Well done dames!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Jubileum moderator donderdag 16 augustus 2007 @ 08:47:12 #268
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52414016
Dappere Fuente! Goed gedaan, voor jezelf kiezen!
Sugar op dezelfde manier ook zo goed bezig, knap om die beslissing te nemen
Yppy wat ontzettend jammer van je terugval maar ik vind het heel goed dat je het herkent in jezelf.

Dikke voor jullie allemaal, jullie zijn ontzettend goed bezig
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 16 augustus 2007 @ 20:58:25 #269
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52433669
YPPY wat superknap dat je het op je werk zo vertelt. Knap van je!

Fuente, goed dat je voor de rust gekozen hebt

Sugar, held!! Ik doe het je niet na (in twee opzichten zelfs, want ik ga niet eens sporten )
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52612112
Afgelopen week heb ik een half dagje gewerkt, in de middag. Ging heel goed! Het was best fijn om er even te zijn en wat bij te kletsen met collega's. Het afdelingshoofd heeft de afdeling enigzins ingelicht, niet uitgebreid maar wel over de paniekaanvallen. Dat was eigenlijk heel fijn, ik heb geen scheef oog van wie dan ook gehad en iedereen was heel begrijpend.
Vanmorgen zouden we weer 2,5 uurtjes proberen, maar ik heb om 10 uur een afspraak met de psychiater en dit bij elkaar wordt me toch teveel, als in, heb de halve nacht wakker gelegen van de druk.
Dus ik ga me voor vanmorgen afmelden en dan na het weekend weer proberen!
Verder heb ik binnenkort nog een afspraak met de bedrijfsarts, ook wel fijn.
Dus het gaat gestaag wel de goede kant op, al zitten er soms flink mindere dagen bij, zeker met de drukte die ik afgelopen week had. Dan is het toch moeilijk om alles onder controle te houden. Ik merk wel nu ik meer thuis ben dat ik veel meer rust in m'n lijf heb, ook richting Sara.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_52613203
Fijn hoor, dat het werken zo goed ging. En ook dat je collega's begripvol waren. Dat lijkt me wel essentieel om je daar op je gemak te voelen.
Succes bij de psychiater alvast.

Hoe gaat het met jou Sugar? En in het nieuwe huis? Dat lijkt me zo moeilijk, van de ene kant is het fantastisch om ergens anders opnieuw te kunnen beginnen (en die kasten ) van de andere kant lijkt het me veel stress geven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 07:26:33 #272
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52640924
Lief, YPPY.
Ja, het geeft wel stress, maar toch kan ik hier actief wat mee (namelijk schilderen enzo). Dat is wel fijn. Maar morgen, op de verhuisdag zelf, ben ik er expres niet bij. S en ik krijgen in die spanning veel te vlug ruzie en dat vind ik rot voor hem, voor mij en voor de sfeer die ook léuk kan zijn. Met zijn vrienden kan hij er nu gewoon een beetje een leuke verhuisdag van maken.

Ik kijk er erg naar uit om dit huis, met alle onrust die er is geweest, achter me te laten. Niet dat ik verwacht dat ik me nooit meer onrustig ga voelen, maar het is wel een scheidslijn.
En verder denk ik nu even niet na over mezelf en de dingen die ik nog moet oplossen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 07:29:47 #273
24188 Belana
kloon van belana
pi_52640937
voor jullie meiden
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:52:43 #274
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52641653
Fuente, wat goed dat je naar jezelf luistert.
En Sugar, klinkt als een verstandige beslissing om het daadwerkelijke verhuizen maar even niet mee te maken.

Yppy, hoe gaat het met jou? Of wil je niet vertellen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:29:32 #275
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52694944
Ik hoop dat het inderdaad een mooie nieuwe start is en blijft Sugar!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52762921
Eerst maar het huis Sugar, en dan de rest. Alles tegelijk gaat ook niet.

Op sommige momenten merk ik zo goed dat het mis gaat. Gisteren moest ik vroeg op mijn werk zijn, het is echt superdruk nu. De auto wilde niet starten, omdat J. de lichten aan het laten staan. Ik was zo boos, dat ik helemaal weer wazig en zombieachtig werd. Dan merk ik goed dat de grens zo broos is en dat ik zo makkelijk weer terugschiet.
Vandaag was het Murphy's law op mijn werk met allemaal gezeur en gezeik (sorry mensen daar!), maar echt alles ging dus fout. Het is mijn werk om problemen van anderen op te lossen, maar nu merk ik goed dat ik echt bijna niks kan hebben. Ik was zo blij dat ik met een vriendin had afgesproken om te gaan lunchen. Die is van alles op de hoogte, dus het was goed om even alles te spuien.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52763042
YPPY
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:02:05 #278
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52763256
YPPY, wat rot voor je. Fijn dat je met je vriendin even hebt kunnen praten. Is er met de bedrijfsarts iets afgesproken over situaties als deze? Want het lijkt me een behoorlijke druk geven zo?

Kun je nu rust inbouwen voor jezelf, of iets leuks (Fok bijvoorbeeld )? Lijkt me wel belangrijk!

Succes
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52763339
Het geeft veel druk inderdaad, maar ik houd mezelf steeds vol dat het nog twee weken is, dan is 'het project' afgelopen. Daarnaast ben ik degene (door mijn functie) die klachten e.d. krijgt wanneer het fout loopt. Daarom vind ik het wel belangrijk er dicht bovenop te zitten. Anders krijg ik nog meer drukte. Ik denk dat ik na 'het project' maar wat extra dagen vrij neem, kan ik bijkomen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:18:07 #280
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52763731
Gelukkig maar, dat dit tijdelijk is. Maar niks móet he!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52776047
Yppy, ooh herkenbaar! Fijn dat je even je hart kon luchten. Hopelijk zijn de 2 weekjes voor jou snel om

Hier gaat het redelijk. De psychiater stelde een depressie, angst/paniekstoornis en impulsiviteitsstoornis vast. Impulsiviteit heb ik altijd wel een probleem mee gehad, de rest is ontstaan na de bevalling.
In ieder geval start ik na mijn vakantie (we gaan vrijdag weg) met een soort gedragstherapie om de angst/paniek aan te pakken, aangezien dat me momenteel het meest hindert. Erna wordt gekeken naar de rest. De therapie bestaat uit opdrachten die je moet toepassen in je dagelijks leven, aanpakken van stressgevoelens, angstgevoelens enz. Zo leer je dan langzaam aan om dingen anders te bekijken en te ontspannen wanneer er angst of paniek komt.
Voorlopig geen medicatie, daar zitten bijwerkingen aan die ook averechts kunnen werken, mocht het toch nodig zijn dan kan het altijd nog, aldus de psych. Daar ben ik wel opgelucht van, want ik heb er toch een soort angst voor op dit moment.
Ik heb deze week ook niet gewerkt, na de vakantie zien we wel verder.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:53:21 #282
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52782864
Dat klinkt als een hoopgevende aanpak Fuente! Heb je er zelf ook vertrouwen in?
En heb je zin in jullie vakantie?

Yp, heb jij nu ook wat uren ziekteverlof, of helemaal niet? Ben ik even kwijt...

Ik had afgelopen week een informatieavond op mijn werk (basisschool). Ik werk nog op arbeidstherapeutische basis, dus er is nog een andere leerkracht in de groep, als back-up. Ik moest dat natuurlijk wel 'verklaren'. Ik heb de ouders gewoon open en bloot verteld dat ik na mijn zwangerschapsverlof een postnatale depressie heb gehad (heb het zo maar genoemd, postpartum is toch nog een wat onbekende term). Ik kreeg de indruk dat er veel respect was voor het feit dat ik eerlijk was. Dat voelde heel fijn. Ik heb ook geen zin om er vaag ofzo over te doen. Beter dat ik zelf de reden aangeef, dan dat er gegist, geroddeld en verzonnen wordt.
Vanochtend was ik bij de Arbo en het streven is dat ik per 1 oktober één dag hersteld word gemeld. daarna weer verder gaan opbouwen. Het voelt veilig dat de arts voorzichtig met me is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52784250
Ja ik heb er wel vertrouwen in. Al ben ik bang dat het zo lang gaat duren en ik wil me gewoon nu nu nu beter voelen. Maar dat moet ik gewoon loslaten, dat is ook niet realistisch.
Ik heb heel veel zin in de vakantie, al bouwt de spanning van het 'gaan' en alles eromheen zich wel op nu.

Wat fijn dat het vertellen zo goed ging Moonah! Ik denk dat je een goede keus gemaakt hebt door eerlijk te zijn over wat er aan de hand is. En goed dat de arbo arts je zo de tijd laat nemen! Klinkt allemaal positief
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:16:21 #284
103793 kozakken
Living the life
pi_52791635
Fuente, dappere dame. Wat fijn dat je begeleiding hebt en dat je het een rustgevend gevoel geeft.

Moonah Dapper! (en wijs, denk ik)
Lieve knappe dame
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:22:55 #285
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52791925
Yppy, her-ken-baar. Als je weer eens achter de schermen je hart wil luchten: pm, he?

Moonah, goed gedaan. Eerlijkheid en kwetsbaarheid zijn vaak de beste wapens tegen onbegrip of vervelende oordelen.

Fuente, heftig wat zo'n psychiater allemaal vertelt dan, he? Klinkt alsof er nog een flinke weg te gaan is voor je, maar vergeet niet dat je in elk geval wel een weg met wegwijzers gevonden hebt. En een eindbestemming. Eerst zat je zonder die dingen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:51:33 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_52793124
moonah wat goed en moedig van je!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:09:48 #287
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52794009
Nou, bedankt voor de complimenten qua dapperheid.
Eerlijk gezegd vond ik het niet zo moeilijk hoor. Ik stel me vrij makkelijk kwetsbaar op. Daar bereik je meestal toch het meeste mee, voor alle partijen.
Overigens schoot ik wél een beetje vol, eventjes.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52794611
Stoer hoor Moonah. Je hebt wel gelijk dat het vaak het beste is om het 'gewoon' te vertellen. Wat fijn ook dat de arboarts heb zo rustig aan wil doen.

Zal ik doen Sugar, geldt ook voor jou.

Nog anderhalve week, nog anderhalve week, nog anderhalve week. Ik heb maar veel vrije dagen ingepland voor na het weekend. Heerlijk, wat rust. Vanavond ben ik weer gaan hardlopen, echt fijn om zo lichamelijk bezig te zijn en lichamelijk moe te worden. Dan is het geestelijke even weg.
Maandag ga ik weer naar de spv'er, dat is wel even goed om alles op een rijtje te zetten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:27:45 #289
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52824959
Wat dapper en goed van je, Moonah, petje af!

YPPY, heerlijk dat je zo kunt ontspannen met het rennen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 5 september 2007 @ 13:53:36 #290
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52959169
Vandaag heb ik therapie en ik zie er elke keer hartstikke tegenop. Maar vandaag en de afgelopen dagen heb ik weer zo'n hekel aan mezelf, dat ik er juist wel behoefte aan heb. Maar nu check ik mijn agenda net, omdat ik om half drie er moest zijn, blijkt het juist al om half 2 te zijn. En dat zag ik om 13.35 u.. Ik voel me schuldig, alsof ik iets ergs heb gedaan en ik voel me rot, omdat ik het juist wel nodig had vandaag. Ik moet echt hard huilen ervan, stom maar waar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 5 september 2007 @ 14:01:22 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52959383
Och Sugar toch...
Schuldig voelen hoeft niet he. Je doet het niet expres.
Wel balen.
En ik vreesde al dat het wat minder met je ging gezien je signature...
Niet vergeten: Twee stappen vooruit en helaas toch af en toe eentje terug. En mss soms zelfs wel eens twee terug. Maar onthoud juist in deze lastige tijden (ook een weerslag van de verhuizing??) dat je wel degelijk veel progressie hebt gemaakt!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52959677
ooh wat balen sugar. maar meid je hebt ook zulke hectische weken en dagen achter de rug, niet gek dat je eens een afspraak verkeerd onthoudt. en ook helemaal niet gek dat je juist na zo'n hyper-tijd weer even een terugval hebt. hopelijk kun je snel een inhaal afspraak maken? of vervalt deze keer gewoon?

nog een paar dagen yppy! gaat 't nog?
  woensdag 5 september 2007 @ 15:12:37 #293
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52960894
Bedankt.
Mijn therapeute belde me nog terug, maar er is geen eerdere afspraak te plannen verder. Ze vond het vooral vervelend voor mij en zei ook dat het kan gebeuren. Dat scheelt al iets. Maar waarom ik mezelf weer zo weinig waard vind, bah. Ik kan gewoon niet normaal doen over mezelf.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52961094
Je kunt je zelf dan voor je kop slaan he...

Herkenbaar hoor, op een gegeven moment was ik zo van slag dat ik ook een aantal keer compleet de afspraken met de psycholoog gewoon vergat,
Hij belde dan ineens op...
Ik huilen en overstuur aan de telefoon, je hebt het voor je gevoel dan zo hard nodig en dan vergeet je het gewoon helemaal.
Ook hier vond hij het meer vervelender voor mij.
Lieve Sugar ja het is menselijk, we vergeten het wel eens, maar op dat moment voelt het zo vervelend, baal je zo gigantisch.

Een dikke knuffel voor jou
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_52966413
Wat erg Sugar. Ik zou zo kwaad worden op mezelf als dat me overkwam. Juist als het zo nodig is, gaat het mis. En dan ben je boos op jezelf. Het is zo krom, ik wil vanalles tikken wat je kunt doen en dat het goed komt en dat het 'later' beter gaat en dat je wel ok bent en niet stom, maar weet ook dat zoiets geen zin heeft. Ik zit nog steeds in die flinke terugval. Gisteren en vandaag ging het helemaal slecht. Ik zie er zo tegenop dat ik na het werk naar huis ga met Anna en dan moet koken, opruimen, was opzetten oid en dat terwijl Anna alleen maar wil worden vastgehouden en steeds huilt als ik haar even op de grond zet. Dat vreet energie. Dan word ik ook zo kwaad op mezelf. Vind mezelf een stomme moeder, want ik laat mijn dochter huilen. Als ik haar oppak en knuffel (dan is ze stil) vind ik mezelf een slechte moeder omdat op hetzelfde moment de spinazie aan staat te branden en ik niet bij het vuur durf te komen terwijl ik haar vast heb. Het is zo stom. Ergens, heel diep van binnen, weet ik dat het niet zo is. Toch zijn die gedachtes zo sterk.

Nog drie dagen werken en dan heb ik een week vakantie. Waarvan twee dagen voor mezelf. Echt lekker. Er zijn ook positieve punten dus. O ja, m'n conditie schiet vooruit nu ik zo vaak ga hardlopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 5 september 2007 @ 20:31:50 #296
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52966829
Oh Yppy, wat herkenbaar. Dat schuldgevoel. Het idee dat binnenin je brand en alleen maar sterker wordt met alles dat niet gaat zoals jij het wilt. en hou vol.

Sugar.........dat wat Yppy zegt en

Moonah....super. Eerlijkheid..... super!!!

Ik schrijf hier niet mee, omdat ik van mening ben dat ik niet depresief ben van de hormonen, maar ik ben er inmiddels wel achter dat de hormonen een boel losgemaakt hebben. En inmiddels is het voor mij duidelijk dat ik dit niet alleen ga redden. Ik bel morgen met mijn psycholoog voor een afspraak. Deze zeer lieve dame heeft me toen ik zwanger was van Fleur en de hormonen door mijn lichaam gierde geholpen met het verwerken rondom het verlies van mama. Nu mag ze me gaan helpen om mezelf beter te gaan begrijpen. Waarom ben ik voor mezelf niet belangrijk? En hoe ga ik er voor zorgen dat ik mezelf wel ga waarderen en niet meer de drang heb zelfdestructief te zijn op emotioneel vlak.
  woensdag 5 september 2007 @ 20:56:02 #297
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52967383
Yppy, rot dat het nog zo slecht gaat. Ik kan er ook niks beters op zeggen, sorry. Ik hoop dat een week niet werken je goed gaat doen.

Kun je je meteen heel veel rotter voelen als je je medicatie bent vergeten die dag? Weet iemand dat misschien? Bedankt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sugar op 05-09-2007 21:02:47 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 5 september 2007 @ 21:07:40 #298
24188 Belana
kloon van belana
pi_52967669
ach lieverds wat hebben jullie het toch zwaar, bah en dan nog zo boos zijn op jezelf.
het kan gewoon gebeuren
stormy waters...
sailin'
pi_52967705
Ik ben dan wel geen moeder, maar ik heb wel medicatie gehad.
En ik merkte het wel als ik ze een dag niet heb geslikt.
Ik weet niet of dat bij iedereen is, maar bij mij dus wel.
E.
pi_52969303
Ik merk het niet gelijk als ik het een keer ben vergeten, maar ben sowieso niet zo gevoelig voor bijwerkingen of ontwenningsverschijnselen volgens mij.

Sugar, vervelend dat je je afspraak bent vergeten of eigenlijk niet vergeten, maar net niet de juiste tijd voor ogen had. .

Yppy, gewoon een knuffel voor jou! Hopelijk ga je je gauw weer wat beter voelen.

Chaca, goed dat je besloten hebt aan de bel te trekken. Of het nou door hormonen is of niet, het is gewoon verrot als je je zo voelt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_52970151
Er schijnt binnenkort weer verbeterde medicatie op de markt te komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')