abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juli 2025 @ 23:31:27 #51
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_218334724
Volgens mij starten de aanmeldingen hier (Zeist) pas in september, maar peilen ze iedereen die ooit eerder mee gedaan heeft nu al op beschikbaarheid of niet.

Heb een paar keer meegedraaid als voorzitter en soms als plv voorzitter. Gaat me prima elke keer dus ik voorzie geen problemen. Het is elke keer een hele zit, maar vind het op zich wel grappig om te doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_218334926
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:15 schreef kalinhos het volgende:
Ben ik het niet mee eens, zeker in het licht van het argument dat ze alrijd veel tijd nodig hebben.

Werf gewoon iedereen nu en 10% teveel en check 3 (of 5 voor mijn part) weken vantevoren nog eens of iedereen nog kan.

Het argument dat ze veel tijd (4 maanden ofzo) nodig hebben om oa stembureauleden te werven valt wel af als je van die 4 maanden 2 maanden en 2 weken precies niks doet om ze te werven.
Het is natuurlijk niet dat dat het enige is wat ze moeten doen. Alle andere zaken zijn ze natuurlijk al een tijdje aan het voorbereiden, dat hoeft niet op een indeling te wachten
pi_218335045
Maar al die mensen moeten ook nog getraind worden waarbij ze niet altijd kunnen (ik ben altijd blij als er 1 datum is waarop ik wel kan, en iedereen moet hier elke keer opnieuw een training doen, online of bij een eerste keer sowieso fysiek), mensen reserveren die datum niet als ze zich nog niet hebben op hoeven te geven dus je loopt ervaren mensen mis etc. Ze maken het zichzelf gewoon moeilijk door het zo laat pas te doen. Ik heb vorige maand al een plekje geclaimd, dezelfde als vorige keer. Met een beetje geluk ook deels hetzelfde team nu je je voor een specifieke locatie inschrijft.
pi_218335204
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:15 schreef kalinhos het volgende:
Werf gewoon iedereen nu en 10% teveel en check 3 (of 5 voor mijn part) weken vantevoren nog eens of iedereen nog kan.
Een stembureaulid kan zelfs op het laatste moment nog verhinderd zijn om wat voor reden dan ook. In Den Haag kun je je, al de aanmelding voor alle stembureaufuncties vol is, je aanmelden als reserve-stembureaulid. Als reserve-stembureaulid mag je dan tijdens de hele shift op het stadhuis of op een van de andere stadskantoren koffie en thee gaan zitten drinken, en daar krijg je dan zelfs nog een vergoeding voor. Mocht er dan ergens op een stembureau iemand verhinderd zijn of niet komen opdagen, dan kun je als reserve-stembureaulid worden opgeroepen om in te vallen.
pi_218335605
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:53 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet dat dat het enige is wat ze moeten doen. Alle andere zaken zijn ze natuurlijk al een tijdje aan het voorbereiden, dat hoeft niet op een indeling te wachten
Qua verantwoordelijkheden voor een gemeente zijn mensen de grootste factor van onzekerheid, waarom zou je daar mee wachten tot 5 weken voor het einde?

Stemlokalen zijn in 98% van de gevallen altijd hetzelfde. Er zal er eens 1 afvallen en er zal er wel eens 1 bijkomen maar thats it.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 27 juli 2025 @ 14:54:08 #56
152789 karr-1
pi_218339876
Ik kies bewust nooit voor een vaste locatie, ik laat me graag verrassen. Ben zo al op diverse verrassende plaatsen geweest in mijn eigen woonplaats.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 17:14:45 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_218342445
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik kies bewust nooit voor een vaste locatie, ik laat me graag verrassen. Ben zo al op diverse verrassende plaatsen geweest in mijn eigen woonplaats.
Gezien de pauze binnen shifts, die soms maar 2/3uurtjes zijn zit ik wel graag in mn eigen buurt :s) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_218343594
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik moet als voorzitter van de 1e shift de locatie openen en ben dan in m’n eentje aanwezig het eerste kwartier. Een locatie waar je al een beetje bekend bent is dan wel fijn, anders kan het echt zoeken zijn. Ik heb 4 locaties in deze stad gehad. De kerk die mijn voorkeur heeft is geadopteerd door een gemeente-team helaas. En ik ben toen ze nog indeelden ook wel eens aan de andere kant van de stad ingedeeld, op dik 35 minuten fietsen. Daar heb ik ook geen zin in om 6 uur (en ook niet om 14:00 uur, 20:45 en 23:30 nog eens, dat scheelt me 2 uur reistijd… ) nu moet ik 5 minuten fietsen.
pi_218347800
Hier in Enschede altijd dichtbij stembureaulid geweest.
Maar verder weg zou ik niet erg zijn omdat we tussendoor geen officiële pauzes hebben.
Het is of van 07:00 tot 17:00 of van 17:00 tot en met einde tellen. Pauzes spreken we onderling af en dat is vaak goed te doen met een voorzitter en drie stembureauleden als bemensing.
  maandag 28 juli 2025 @ 22:58:23 #60
152789 karr-1
pi_218357740
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:14 schreef Rene het volgende:

[..]
Gezien de pauze binnen shifts, die soms maar 2/3uurtjes zijn zit ik wel graag in mn eigen buurt :s) !
Pauze regelen we over het algemeen binnen het team en levert eigenlijk nooit problemen op. Ik ga in ieder geval niet naar huis tussendoor, maar maak een wandeling in de buurt of ga even naar een winkelcentrum als dat in de buurt is.
  Moderator dinsdag 29 juli 2025 @ 18:57:56 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_218364235
Ah. Wij hebben na 3/3:30u 2a3uurtjes vrij. Dus twee pauzeblokken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 3 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')