abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2026 @ 20:24:24 #101
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_220187883
Ik moet eerst maar eens zien dat ik na mijn verhuizing ergens ingedeeld wordt. Bij de Kamerverkiezingen kwam ik uiteindelijk niet eens op de reservelijst van de reservelijst.

Nu ben ik opnieuw niet direct ingedeeld, maar sta ik in elk geval op de (eerste) reservelijst.
pi_220191239
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:08 schreef Mathijz het volgende:
Kom het topic nu pas tegen maar deze verkiezingen voor het eerst als teller geweest. Wel een grijze massa :')
Als ik 67 jaar ben of wordt, dan lijkt het mij ook wel een leuke dagbesteding. Een lange dag pieken met gezelligheid lukt me dan wel, als je de volgende dagen weer vrij bent.
pi_220191798
Ikzelf werk nooit op de donderdagen, dus prima te doen. Anders was ik er na 1-2x wel klaar mee geweest :D

Hier in Enschede zijn de stembureauleden redelijk gemixt qua leeftijd en de extra tellers altijd jong, met dank aan de universiteit hier. :P

De komende is mijn vijfde keer sinds 2023, heb er weer zin in.
pi_220193804
quote:
7s.gif Op maandag 23 februari 2026 20:01 schreef miss_sly het volgende:
Ja, het stembureau waar ik zit is vijf minuten fietsen.
I’m vind het wel fijn zo. Op tijd beginnen, thuis lunchen en even relaxen, dan weer een paar uur en lekker thuis eten. En daarna nog tellen. Helemaal prima.

Wat een negatieve reacties.
Als je het zelf een prettig tijdschema vindt, dan is daar niets mis mee, maar mijn ding zou het niet zijn.

Je moet dus 's morgens om 7:15 uur aanwezig zijn. Ik neem aan dat andere stembureauleden van jouw stembureau wel al eerder aanwezig moeten zijn om alles klaar te zetten voor de stemming?
  Moderator dinsdag 24 februari 2026 @ 18:31:14 #105
5428 crew  miss_sly
pi_220194236
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 17:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als je het zelf een prettig tijdschema vindt, dan is daar niets mis mee, maar mijn ding zou het niet zijn.

Je moet dus 's morgens om 7:15 uur aanwezig zijn. Ik neem aan dat andere stembureauleden van jouw stembureau wel al eerder aanwezig moeten zijn om alles klaar te zetten voor de stemming?
Nee, we starten allemaal om 7.15.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220194252
quote:
7s.gif Op maandag 23 februari 2026 17:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een schema gekregen, waarin ik twee blokken daar aanwezig ben en daarna om 21 uur terugkom om te tellen. Ik open mee, dus start om 7.15 tot 11.00 en dan van 15-18 uur.

Ik heb er wel zin in :)
Heeft jouw gemeente met dit systeem nog steeds een overschot aan stembureauleden? Fijn dat het voor jou ideaal is, maar als mijn gemeente hetzelfde schema zou hanteren, dan zou ik me niet meer opgeven als stembureaulid. Het lijkt me ook niet bevordelijk voor de doorstroming. Bij de wisseling van de wacht moet je toch elke keer weer alles overzetten en staan mensen 5 minuten te wachten. Nu heb je dus 4x zo'n wisseling.
  Moderator dinsdag 24 februari 2026 @ 18:37:28 #107
5428 crew  miss_sly
pi_220194269
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 18:34 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Heeft jouw gemeente met dit systeem nog steeds een overschot aan stembureauleden? Fijn dat het voor jou ideaal is, maar als mijn gemeente hetzelfde schema zou hanteren, dan zou ik me niet meer opgeven als stembureaulid. Het lijkt me ook niet bevordelijk voor de doorstroming. Bij de wisseling van de wacht moet je toch elke keer weer alles overzetten en staan mensen 5 minuten te wachten. Nu heb je dus 4x zo'n wisseling.
De gemeente regelt dit niet, de voorzitter heeft dat schema gemaakt.

Maar goed, het is voor mij de eerste keer. Ik ga er blanco in en ben dat negatieve gedoe hier nu al wel zat. Dus ik kom wel weer terug over een paar weken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220194430
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 18:37 schreef miss_sly het volgende:
De gemeente regelt dit niet, de voorzitter heeft dat schema gemaakt.

Maar goed, het is voor mij de eerste keer. Ik ga er blanco in en ben dat negatieve gedoe hier nu al wel zat. Dus ik kom wel weer terug over een paar weken.
Ik ben er niet negatief over, maar ik ben er vooral verbaasd over dat bepaalde dingen in jouw gemeente kennelijk heel anders gaan dan wat ik zelf in mijn gemeente ervaren heb.
pi_220194874
Jongens, wat maakt het uit hoe jullie het zelf zouden willen? :D

Zij vindt het ideaal. Dan is het toch gewoon klaar. :P
Hotapnyc
pi_220210834
De namen van mijn mede stembureauleden zijn bekend. Gegoogled en de voorzitter schijnt iets gemeen over een FvD'er gezegd te hebben op Twitter/X, ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt.
pi_220211392
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:28 schreef DJKoster het volgende:
De namen van mijn mede stembureauleden zijn bekend. Gegoogled en de voorzitter schijnt iets gemeen over een FvD'er gezegd te hebben op Twitter/X, ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt.
Als stembureaulid moet je tijdens het uitoefenen van je functie politiek neutraal zijn. Maar daarbuiten mag je natuurlijk wel gewoon je politieke mening uiten. Als dat ook al niet meer zou mogen en een belemmering zou zijn om stembureaulid te mogen zijn, dan zou bijna niemand meer stembureaulid mogen worden.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 11:16:37 #112
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220211426
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:28 schreef DJKoster het volgende:
Toen ik stembureaulid was ging een vrouw die ook mee moest tellen en dus waarschijnlijk in de middagploeg zat heel boos stampen op een stem voor Gideon van Meijeren lol @Doug_Heffernan
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 5 / 5
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')