Ja ik snap dat je elke vorm van schijn wilt vermijden. Effectief moet je toch echt je best doen om jezelf in de raad te frauderenquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is inderdaad sinds de afgelopen verkiezingen zo, ben benieuwd of gemeentes daardoor nog problemen krijgen. Bij ons waren ook wel wat lijstduwers/lijstopvulling standaard stembureaulid.
De kieslijsten zijn trouwens pas morgen definitief, dus ze zijn wel wat snel.
Wie weet ik zal er eens naar kijkenquote:Op donderdag 5 februari 2026 07:55 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Je mag trouwens wel stembureaulid zijn in een andere kieskring (in dit geval een andere gemeente). Is dat geen optie voor jou?
Ja ik sta er op dat klopt, maar op een onverkiesbare plek en dat is een bewuste keuze. Theoretisch zou het natuurlijk kunnen dat, maar dan moet ik goed mijn best doen. Ach ja, ik snap het ergens ook wel.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:01 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja ik snap dat je elke vorm van schijn wilt vermijden. Effectief moet je toch echt je best doen om jezelf in de raad te frauderen
Ze hadden het beter Lijst Brouwer-Reijnders kunnen noemen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 23:49 schreef DJKoster het volgende:
Lekker met de hele familie de politiek in (nummers 1,2, 9 en 12).
Ben benieuwd! Mijn shift begint pas om 17:00, dus niet prikkelarm voor mij (helaasquote:Stembureau met hulpmiddelen
Het stembureau Metropool (Willem Wilminkplein 2) is speciaal ingericht zodat iedereen makkelijk kan stemmen. Deze hulpmiddelen zijn aanwezig:
-Stemmal met voelbare cijfers en braille die over het stembiljet kan
-Stembox die opleest welke partijen en kandidaten op het stembiljet staan
-Tolk op afstand, dit is een gebarentolk of schrijftolk
-Communicatiepost die de stem van een medewerker in het stembureau omzet naar uw hoortoestel of hoofdtelefoon
-Geleide lijnen op de grond
Ook is dit stembureau tot 17.00 uur prikkelarm. Dit betekent dat er meer rust en ruimte is dan bij andere stembureaus.
Dat is wel een forse daling zeg. Hier was de voorzitter afgelopen keer 300 en stembureaulid 275. Dat vind ik dan wel weer te dicht bij elkaar. We moeten als voorzitters de week van tevoren namelijk ook een avond naar het gemeentehuis voor uitleg.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:23 schreef Dagoduck het volgende:
Zojuist de mail gehad voor aanmelden binnenkort. Vergoeding (stembureaulid) is omlaag gegaan van ¤275 naar ¤200
Voorzitter wel ¤325 gebleven en plaatsvervangend lid ook ¤175 gebleven. Beetje uit verhouding zo?
Dat “hoe er gestemd is” is toch alleen te bepalen voor het stembureau waar je telt en ook dan is het nog afhankelijk welke buurt het bureau staat etc. Het zegt eigenlijk niks in mijn ogen.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:18 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Dat is wel een forse daling zeg. Hier was de voorzitter afgelopen keer 300 en stembureaulid 275. Dat vind ik dan wel weer te dicht bij elkaar. We moeten als voorzitters de week van tevoren namelijk ook een avond naar het gemeentehuis voor uitleg.
Edit: Ik zie nu waarom, dan is de daling wel logisch. Zelf wil ik het tellen er ook wel bij hebben, omdat ik het wel interessant vind hoe er gestemd is. Naast de interesse in het volledige stemproces natuurlijk
Klopt, ik zie het ook niet als graadmeter voor Nederland. Nu met de gemeenteraad is het natuurlijk al meer relevant voor het eindresultaat, maar ik vind vooral het vergelijk wel interessant.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:24 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat “hoe er gestemd is” is toch alleen te bepalen voor het stembureau waar je telt en ook dan is het nog afhankelijk welke buurt het bureau staat etc. Het zegt eigenlijk niks in mijn ogen.
Succes en have funquote:Op maandag 16 februari 2026 19:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga voor de eerste keer als stembureaulid meewerken 18 maart.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |