Same! Ik heb me ook ingeschreven.quote:Op zondag 14 december 2025 14:33 schreef karr-1 het volgende:
Heb de oproep voor de komende gemeenteraadsverkiezingen alweer gehad, eens kijken of ik er bij ben
Is dit Bloemendaal of wat zijn dit voor bizarre bedragen?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:23 schreef Dagoduck het volgende:
Zojuist de mail gehad voor aanmelden binnenkort. Vergoeding (stembureaulid) is omlaag gegaan van ¤275 naar ¤200
Voorzitter wel ¤325 gebleven en plaatsvervangend lid ook ¤175 gebleven. Beetje uit verhouding zo?
De duur van de werkzaamheden is hetzelfde gebleven?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:23 schreef Dagoduck het volgende:
Zojuist de mail gehad voor aanmelden binnenkort. Vergoeding (stembureaulid) is omlaag gegaan van ¤275 naar ¤200
Voorzitter wel ¤325 gebleven en plaatsvervangend lid ook ¤175 gebleven. Beetje uit verhouding zo?
Den Helder.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Is dit Bloemendaal of wat zijn dit voor bizarre bedragen?
Ah, dat is het, stembureaulid neemt niet langer deel aan de telling. Dat is jammer. Vond het altijd wel een mooie dag met beide taken.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:40 schreef Cirilico het volgende:
[..]
De duur van de werkzaamheden is hetzelfde gebleven?
Wat doe je dan precies als plv lid?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:41 schreef Dagoduck het volgende:
Plaatsvervangend lid is ook nog een aantrekkelijke optie met afwisseling (zowel zitten als tellen). 2/3e van de tijd bezig t.o.v. een gewoon lid maar wel 7/8e vergoeding t.o.v. een gewoon lid.
Als je de hele dag van 's morgens vroeg nog voordat het stembureau opent tot 's avonds als het stembureau sluit, op het stembureau moet zitten, dan ben je aan het eind wel gaar. Dan kan ik me voorstellen dat ze je dan niet meer laten tellen. Maar wie gaat de stemmen dan tellen? Hebben ze aparte tellers?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:24 schreef Dagoduck het volgende:
Ah, dat is het, stembureaulid neemt niet langer deel aan de telling. Dat is jammer. Vond het altijd wel een mooie dag met beide taken.
Rond het middaguur en rond avondetentijd twee uur (4 uur totaal) zitten om de stembureauleden en voorzitter te vervangen als die pauze hebben. En dan vanaf 21 uur tellen tot 0/1 uur.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:11 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Wat doe je dan precies als plv lid?
Zo was het dus wel altijd, in ieder geval sinds ik stembureaulid ben sinds 2019. Ik kreeg juist weer energie van het tellen na zo'n dag zitten. Ik heb wel oudere stembureauleden meegemaakt waarvoor het wel echt te lang is, maar ik denk niet dat het bij mij (32 jaar) enige invloed heeft op het tellen. Waarom niet de keuze bij de vrijwilliger laten of je alleen wil zitten of naast zitten ook wil tellen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als je de hele dag van 's morgens vroeg nog voordat het stembureau opent tot 's avonds als het stembureau sluit, op het stembureau moet zitten, dan ben je aan het eind wel gaar. Dan kan ik me voorstellen dat ze je dan niet meer laten tellen. Maar wie gaat de stemmen dan tellen? Hebben ze aparte tellers?
Begrijp ik hieruit dat je als plaatsvervangend lid dan niet de hele dag op het stembureau hoeft te zitten, maar alleen twee uur tijdens lunchpauze, twee uur rond avondetenstijd en vanaf 21:00 uur bij het tellen, en dat je na de lunchpauze dus gewoon naar huis kan om tegen avondetenstijd weer terug te komen?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:44 schreef Dagoduck het volgende:
Rond het middaguur en rond avondetentijd twee uur (4 uur totaal) zitten om de stembureauleden en voorzitter te vervangen als die pauze hebben. En dan vanaf 21 uur tellen tot 0/1 uur.
Yep. Tussen 13:30 en 16:30 en tussen 18:30 en 20:45 ben je vrij.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Begrijp ik hieruit dat je als plaatsvervangend lid dan niet de hele dag op het stembureau hoeft te zitten, maar alleen twee uur tijdens lunchpauze, twee uur rond avondetenstijd en vanaf 21:00 uur bij het tellen, en dat je na de lunchpauze dus gewoon naar huis kan om tegen avondetenstijd weer terug te komen?
Oh, dat klinkt heel relaxt. 😲 Als plaatsvervangend voorzitter (actieve vice-voorzitter) van 06:00-16:00 ontvang ik ¤155. Mijn aflos van 16:00 - einde werkzaamheden ontvangt ¤180.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:44 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Rond het middaguur en rond avondetentijd twee uur (4 uur totaal) zitten om de stembureauleden en voorzitter te vervangen als die pauze hebben. En dan vanaf 21 uur tellen tot 0/1 uur.
Vooral bij een stembureau dicht bij huis is dit niet zo erg, loop je gewoon even heen en weer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |