Het is natuurlijk niet dat dat het enige is wat ze moeten doen. Alle andere zaken zijn ze natuurlijk al een tijdje aan het voorbereiden, dat hoeft niet op een indeling te wachtenquote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:15 schreef kalinhos het volgende:
Ben ik het niet mee eens, zeker in het licht van het argument dat ze alrijd veel tijd nodig hebben.
Werf gewoon iedereen nu en 10% teveel en check 3 (of 5 voor mijn part) weken vantevoren nog eens of iedereen nog kan.
Het argument dat ze veel tijd (4 maanden ofzo) nodig hebben om oa stembureauleden te werven valt wel af als je van die 4 maanden 2 maanden en 2 weken precies niks doet om ze te werven.
Een stembureaulid kan zelfs op het laatste moment nog verhinderd zijn om wat voor reden dan ook. In Den Haag kun je je, al de aanmelding voor alle stembureaufuncties vol is, je aanmelden als reserve-stembureaulid. Als reserve-stembureaulid mag je dan tijdens de hele shift op het stadhuis of op een van de andere stadskantoren koffie en thee gaan zitten drinken, en daar krijg je dan zelfs nog een vergoeding voor. Mocht er dan ergens op een stembureau iemand verhinderd zijn of niet komen opdagen, dan kun je als reserve-stembureaulid worden opgeroepen om in te vallen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:15 schreef kalinhos het volgende:
Werf gewoon iedereen nu en 10% teveel en check 3 (of 5 voor mijn part) weken vantevoren nog eens of iedereen nog kan.
Qua verantwoordelijkheden voor een gemeente zijn mensen de grootste factor van onzekerheid, waarom zou je daar mee wachten tot 5 weken voor het einde?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:53 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet dat dat het enige is wat ze moeten doen. Alle andere zaken zijn ze natuurlijk al een tijdje aan het voorbereiden, dat hoeft niet op een indeling te wachten
Gezien de pauze binnen shifts, die soms maar 2/3uurtjes zijn zit ik wel graag in mn eigen buurtquote:Op zondag 27 juli 2025 14:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik kies bewust nooit voor een vaste locatie, ik laat me graag verrassen. Ben zo al op diverse verrassende plaatsen geweest in mijn eigen woonplaats.
Ik moet als voorzitter van de 1e shift de locatie openen en ben dan in m’n eentje aanwezig het eerste kwartier. Een locatie waar je al een beetje bekend bent is dan wel fijn, anders kan het echt zoeken zijn. Ik heb 4 locaties in deze stad gehad. De kerk die mijn voorkeur heeft is geadopteerd door een gemeente-team helaas. En ik ben toen ze nog indeelden ook wel eens aan de andere kant van de stad ingedeeld, op dik 35 minuten fietsen. Daar heb ik ook geen zin in om 6 uur (en ook niet om 14:00 uur, 20:45 en 23:30 nog eens, dat scheelt me 2 uur reistijd… ) nu moet ik 5 minuten fietsen.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik kies bewust nooit voor een vaste locatie, ik laat me graag verrassen. Ben zo al op diverse verrassende plaatsen geweest in mijn eigen woonplaats.
Pauze regelen we over het algemeen binnen het team en levert eigenlijk nooit problemen op. Ik ga in ieder geval niet naar huis tussendoor, maar maak een wandeling in de buurt of ga even naar een winkelcentrum als dat in de buurt is.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:14 schreef Rene het volgende:
[..]
Gezien de pauze binnen shifts, die soms maar 2/3uurtjes zijn zit ik wel graag in mn eigen buurt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |