abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220009436
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 08:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is inderdaad sinds de afgelopen verkiezingen zo, ben benieuwd of gemeentes daardoor nog problemen krijgen. Bij ons waren ook wel wat lijstduwers/lijstopvulling standaard stembureaulid.

De kieslijsten zijn trouwens pas morgen definitief, dus ze zijn wel wat snel.
Ja ik snap dat je elke vorm van schijn wilt vermijden. Effectief moet je toch echt je best doen om jezelf in de raad te frauderen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220022291
De lijsten zijn nu officieel vastgesteld!

Lekker met de hele familie de politiek in (nummers 1,2, 9 en 12).
  zaterdag 7 februari 2026 @ 14:37:58 #78
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_220026094
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 07:55 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Je mag trouwens wel stembureaulid zijn in een andere kieskring (in dit geval een andere gemeente). Is dat geen optie voor jou?
Wie weet ik zal er eens naar kijken
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 7 februari 2026 @ 14:38:50 #79
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_220026098
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 17:01 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja ik snap dat je elke vorm van schijn wilt vermijden. Effectief moet je toch echt je best doen om jezelf in de raad te frauderen
Ja ik sta er op dat klopt, maar op een onverkiesbare plek en dat is een bewuste keuze. Theoretisch zou het natuurlijk kunnen dat, maar dan moet ik goed mijn best doen. Ach ja, ik snap het ergens ook wel.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_220026285
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 23:49 schreef DJKoster het volgende:
Lekker met de hele familie de politiek in (nummers 1,2, 9 en 12).
Ze hadden het beter Lijst Brouwer-Reijnders kunnen noemen.
De ondersteuningsverklaringen zullen ze ook wel uit de familiekring hebben opgehaald.
pi_220061253
Artikel over de verschillen in werkwijze en vergoeding tussen de grootste 20 gemeenten bij met name het tellen van de stemmen: https://www.bnr.nl/nieuws(...)o-hoog-als-in-arnhem
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220062176
Vandaag zou in Den Haag de aanmelding voor stembureauleden open gaan. Dus ik heb even op de betreffende site ingelogd. Nu blijkt dat de aanmelding voor stembureauleden op de verkiezingsdag nog niet open is, maar wel voor de centrale telling de dag daarna. Daar heb ik me nu dus aangemeld als telleider voor de centrale telling. Dat is me nog net gelukt. Inmiddels zijn daar geen plaatsen meer beschikbaar.
  Moderator / Colorchick woensdag 11 februari 2026 @ 11:07:01 #83
382129 crew  Donna
pi_220062617
Ik ben er ook weer bij als teller!
pi_220063857
Na een tijdje wachten heb ik me nu ook kunnen aanmelden voor de verkiezingsdag. Ik ben plaatsvervangend voorzitter in een stembureau bij mij in de buurt. Dat laatste is wel fijn, want je moet er al om 6:00 uur zijn en dan rijdt er dus nog geen openbaar vervoer.
pi_220078692
Kom er nu achter dat ik mij voor een stembureau met uitgebreide hulpmiddelen heb ingeschreven:

quote:
Stembureau met hulpmiddelen
Het stembureau Metropool (Willem Wilminkplein 2) is speciaal ingericht zodat iedereen makkelijk kan stemmen. Deze hulpmiddelen zijn aanwezig:

-Stemmal met voelbare cijfers en braille die over het stembiljet kan
-Stembox die opleest welke partijen en kandidaten op het stembiljet staan
-Tolk op afstand, dit is een gebarentolk of schrijftolk
-Communicatiepost die de stem van een medewerker in het stembureau omzet naar uw hoortoestel of hoofdtelefoon
-Geleide lijnen op de grond

Ook is dit stembureau tot 17.00 uur prikkelarm. Dit betekent dat er meer rust en ruimte is dan bij andere stembureaus.
Ben benieuwd! Mijn shift begint pas om 17:00, dus niet prikkelarm voor mij (helaas :P)
pi_220084853
7 partijen bij onze gemeente, wat een klein biljet zal dat zijn O+
pi_220103934
Weer als voorzitter aangewezen (2e keer). We mochten nu onze voorkeur opgeven voor de stembureau indeling. Daardoor zit ik samen met een vriendin, wel leuk dat dat kan
pi_220104656
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:23 schreef Dagoduck het volgende:
Zojuist de mail gehad voor aanmelden binnenkort. Vergoeding (stembureaulid) is omlaag gegaan van ¤275 naar ¤200 ;(

Voorzitter wel ¤325 gebleven en plaatsvervangend lid ook ¤175 gebleven. Beetje uit verhouding zo?
Dat is wel een forse daling zeg. Hier was de voorzitter afgelopen keer 300 en stembureaulid 275. Dat vind ik dan wel weer te dicht bij elkaar. We moeten als voorzitters de week van tevoren namelijk ook een avond naar het gemeentehuis voor uitleg.

Edit: Ik zie nu waarom, dan is de daling wel logisch. Zelf wil ik het tellen er ook wel bij hebben, omdat ik het wel interessant vind hoe er gestemd is. Naast de interesse in het volledige stemproces natuurlijk
pi_220113813
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 12:18 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Dat is wel een forse daling zeg. Hier was de voorzitter afgelopen keer 300 en stembureaulid 275. Dat vind ik dan wel weer te dicht bij elkaar. We moeten als voorzitters de week van tevoren namelijk ook een avond naar het gemeentehuis voor uitleg.

Edit: Ik zie nu waarom, dan is de daling wel logisch. Zelf wil ik het tellen er ook wel bij hebben, omdat ik het wel interessant vind hoe er gestemd is. Naast de interesse in het volledige stemproces natuurlijk
Dat “hoe er gestemd is” is toch alleen te bepalen voor het stembureau waar je telt en ook dan is het nog afhankelijk welke buurt het bureau staat etc. Het zegt eigenlijk niks in mijn ogen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 februari 2026 @ 15:47:24 #90
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_220117178
Ik ben vorige week wederom benoemd tot voorzitter van mijn vaste stembureau :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_220118281
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:24 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dat “hoe er gestemd is” is toch alleen te bepalen voor het stembureau waar je telt en ook dan is het nog afhankelijk welke buurt het bureau staat etc. Het zegt eigenlijk niks in mijn ogen.
Klopt, ik zie het ook niet als graadmeter voor Nederland. Nu met de gemeenteraad is het natuurlijk al meer relevant voor het eindresultaat, maar ik vind vooral het vergelijk wel interessant.

Sowieso tel je pas nadat de exitpolls er al zijn, dus voor je de uitslag van je eigenstembureau weet, weet je al voor 90% welke richting het op gaat.
pi_220118455
Ik ga voor de eerste keer als stembureaulid meewerken 18 maart.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220118630
Ook weer als stembureaulid benoemd.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220120349
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga voor de eerste keer als stembureaulid meewerken 18 maart.
Succes en have fun :)
  Moderator vrijdag 20 februari 2026 @ 18:51:47 #95
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_220156661
Plaatsvervangend weer. In het centrum :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 4 / 4
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')