Het is en blijft een wankel bouwsel met weinig liefde tussen de partijen, vooral tot stand gekomen door druk van de kiezer en de afkeer van PVDA/GL bij NSC en VVD.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:41 schreef StateOfMind het volgende:
Met al die ruzies, relletjes, ophef en onenigheid die er eigenlijk al sinds het begin zijn, zie ik de boel eigenlijk nog wel klappen voor ze begonnen zijn
Mooi zeg, wanneer een radicaal rechtse FoK!-er een PvdA-er verdedigt omdat hij kans maakt op MP-schap van een regering met de PVV.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:28 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Er wordt wel een behoorlijke hetze gevoerd tegen Plasterk.
Een vriendje die dezelfde PVV-ers twee maanden geleden nog volop haatten, want links tuig wat het land verwoest en verraden heeft.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Achja, jet is zo voorspelbaar bij dat soort simpele types. Als het hun vriendjes betreft moet ineens alles door de vingers gezien worden.
Ik zie het ook niet gebeuren dat het nu al klapt. Maar ik ga er wel van uit dat het binnen 1 à 2 jaar klapt.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is en blijft een wankel bouwsel met weinig liefde tussen de partijen, vooral tot stand gekomen door druk van de kiezer en de afkeer van PVDA/GL bij NSC en VVD.
Maar ik acht de kans groter dat het wel gebeurt dan dat het nu nog mis gaat. Laten we zeggen 70/30.
Prima @HowardRoark dan negeer je de vraag. Zegt wat mij betreft ook genoeg.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar wat vind je ervan dat bij kranten iets over de aangifte tegen Plasterk is te vinden, behalve bij de Telegraaf?
De PVV-stemmer vindt het prachtig dat een eventueel premierschap van Plasterk de PvdA in verlegenheid brengt. Of hij nou geschikt en integer is doet voor hun niet echt ter zake. Alles waar Timmermans mee getreiterd kan worden is meegenomen.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Mooi zeg, wanneer een radicaal rechtse FoK!-er een PvdA-er verdedigt omdat hij kans maakt op MP-schap van een regering met de PVV.
Was je altijd al zo positief over onze Ronald? Of is dat toch louter iets van de laatste paar weken?
Tot zover de integriteit van de PVV-stem.
Dat is triest. En het is best genant dat het niet eens uitmaakt of die persoon een beetje zuiver op de graat is.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De PVV-stemmer vindt het prachtig dat een eventueel premierschap van Plasterk de PvdA in verlegenheid brengt. Of hij nou geschikt en integer is doet voor hun niet echt ter zake. Alles waar Timmermans mee getreiterd kan worden is meegenomen.
Dit zou betekenen dat buigen de enige mogelijkheid is. Hetzelfde zie je mbt migratie, volgens sommigen is de oplossing om dit gewoon maar zoveel mogelijk te faciliteren. Komen er meer migranten? Dan bouwen we gewoon meer AZC's en zetten meer mensen in om alles zo snel mogelijk te verwerken. Als we namelijk migratie afremmen worden er internationale verdragen en mensenrechten 'geschonden', zo wordt dan wel het argument gemaakt.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan gewoon met haalbare oplossingen komen. Een uitkoopplan voor de boeren is bijvoorbeeld aanzienlijk haalbaarder dan de EU (weer!) om allerlei op-outs gaan vragen die je toch niet (niet meer) krijgt. In plaats van het effectief aanpakken van problemen staat het hele akkoord vol luchtkastelen en worden de problemen weer vooruit geschoven. Ik vermoed overigens dat dat bewust is, zo kan aan het einde van de rit weer iemand anders (in dit geval de EU) de schuld in de schoenen worden geschoven.
Nederland heeft er zelf mee ingestemd en was zelfs een van de initiatiefnemers.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Naar de EU wijzen is overigens ook een logisch gevolg, want waarom zou Brussels moeten bepalen wat Nederland wel en niet mag doen mbt de eigen landbouw? Regels die dus door andere lidstaten niet eens worden nageleefd.
Dat komt omdat we het laagste land zijn en alle vieze lucht uit het Ruhr-gebied en Antwerpen hier naar afzakt.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nederland heeft er zelf mee ingestemd en was zelfs een van de initiatiefnemers.
Als land in Europa staan we in de absolute top qua smerige lucht. Wat dat betreft is het een zegen dat onze regering gedwongen wordt om beter voor de burger te zorgen ipv te kijken naar de boer en industrie. Een schonere lucht is voor iedereen fijn
Dat en de industrie van Antwerpen heeft zeker een flinke invloed. Daarnaast is ongeveer elke centimeter in Nederland in gebruik dus er blijf geen natuur over om de vervuiling te compenseren. Wij hebben een flinke vleesindustrie en dat is grotendeels voor de export, die vervuiling pakken jij en ik als burger gewoon volledig. Het levert zelfs nauwelijks iets op. Ik begrijp niet waarom een deel van Nederland hier zo blij van wordt en ik hoop dat iemand het me ooit wil gaan proberen uitte leggenquote:Op zondag 19 mei 2024 12:29 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat komt omdat we het laagste land zijn en alle vieze lucht uit het Ruhr-gebied en Antwerpen hier naar afzakt.
Dat is tenminste wat we vroeger op school kregen te leren.
Zelfde met de rivieren, ander landen dumpen er allemaal zooi in onderweg en als hier hier komt is het vervuilt.
Brussel bepaalt niet, Nederland heeft meegestemd over de Habitatrichtlijn en zelf in de periode 2008-2010 de Natura 2000 gebieden aangewezen. Beetje onnozel om vervolgens meer dan een decennium niks te doen en wanneer puntje bij paaltje komt de EU de schuld te geven van de eigen incompetentie.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zou betekenen dat buigen de enige mogelijkheid is. Hetzelfde zie je mbt migratie, volgens sommigen is de oplossing om dit gewoon maar zoveel mogelijk te faciliteren. Komen er meer migranten? Dan bouwen we gewoon meer AZC's en zetten meer mensen in om alles zo snel mogelijk te verwerken. Als we namelijk migratie afremmen worden er internationale verdragen en mensenrechten 'geschonden', zo wordt dan wel het argument gemaakt.
Het betreft een wereldbeeld waar je simpelweg niet iedereen van gaat overtuigen. Voornamelijk ook met betrekking tot stikstof is het namelijk bijzonder om te zien dat de veel Europese landen hun cijfers niet eens aan de EU rapporteren. Waarom doet Nederland dit dan wel als men weet dat het vervolgens op de vingers gaat worden getikt?
Naar de EU wijzen is overigens ook een logisch gevolg, want waarom zou Brussels moeten bepalen wat Nederland wel en niet mag doen mbt de eigen landbouw? Regels die dus door andere lidstaten niet eens worden nageleefd.
Ik ben geen PVV stemmer en het maakt mij eerlijk gezegd vrij weinig uit wie er premier gaat worden, de persoon moet gewoon geschikt zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:10 schreef Breekfast het volgende:
De PVV-stemmer vindt het prachtig dat een eventueel premierschap van Plasterk de PvdA in verlegenheid brengt. Of hij nou geschikt en integer is doet voor hun niet echt ter zake. Alles waar Timmermans mee getreiterd kan worden is meegenomen.
Dus een koekje van eigen deeg richting de PVV én diens electoraat?quote:Op zondag 19 mei 2024 12:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben geen PVV stemmer en het maakt mij eerlijk gezegd vrij weinig uit wie er premier gaat worden, de persoon moet gewoon geschikt zijn.
Echter in tegenstelling tot die "getreiter" opmerking van je zie ik bij de club die de verkiezingsuitslag nog steeds niet heeft verwerkt vooral een heleboel rancune en zijn de "wacht maar als wij de meerderheid hebben!" opmerkingen niet van de lucht...
En verder staat het die advocaat vrij om aangifte te doen.
Waar zeg ik dat precies? Ik constateer gewoon een enorme dosis rancune aan de linkerzijde van het politieke spectrum.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:58 schreef probeer het volgende:
Dus een koekje van eigen deeg richting de PVV én diens electoraat?
Maar nu is het wél iets wat veroordeeld moet worden?
Nope, ik doe een constatering. Niks meer niks minder.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:00 schreef probeer het volgende:
Je lijkt er aardig kritisch op te zijn, nietwaar?
Volgens mij zijn aan de rechterkant de opmerkingen over ‘linkse tranen’ ook niet van de lucht. Zelfs mensen die erkennen dat het akkoord niet goed is maar toch blij zijn omdat links boos is. Dat vind ik ongezond cynisch.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben geen PVV stemmer en het maakt mij eerlijk gezegd vrij weinig uit wie er premier gaat worden, de persoon moet gewoon geschikt zijn.
Echter in tegenstelling tot die "getreiter" opmerking van je zie ik bij de club die de verkiezingsuitslag nog steeds niet heeft verwerkt vooral een heleboel rancune en zijn de "wacht maar als wij de meerderheid hebben!" opmerkingen niet van de lucht...
En verder staat het die advocaat vrij om aangifte te doen.
Vooralsnog vindt zo'n 80% het blijkbaar allemaal wel prima.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:05 schreef Gimmick het volgende:
Volgens mij zijn aan de rechterkant de opmerkingen over ‘linkse tranen’ ook niet van de lucht. Zelfs mensen die erkennen dat het akkoord niet goed is maar toch blij zijn omdat links boos is. Dat vind ik ongezond cynisch.
Misschien omdat Nederland een handtekening gezet heeft onder verdragen? Precies dezelfde reden als waarom de bank kan bepalen dat ik elke maand hypotheek overmaakt: Ik heb er een handtekening onder gezet.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zou betekenen dat buigen de enige mogelijkheid is. Hetzelfde zie je mbt migratie, volgens sommigen is de opl
Naar de EU wijzen is overigens ook een logisch gevolg, want waarom zou Brussels moeten bepalen wat Nederland wel en niet mag doen mbt de eigen landbouw?
Dat maakt wat ik zeg toch niet minder waar?quote:Op zondag 19 mei 2024 13:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vooralsnog vindt zo'n 80% het blijkbaar allemaal wel prima.
[ afbeelding ]
daarnet was de constatering nog dat er bij links een flinke dosis rancune zit. Dat plaatje correspondeert daar niet mee.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vooralsnog vindt zo'n 80% het blijkbaar allemaal wel prima.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |