abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 mei 2024 @ 11:52:58 #276
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_213615312
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:41 schreef StateOfMind het volgende:
Met al die ruzies, relletjes, ophef en onenigheid die er eigenlijk al sinds het begin zijn, zie ik de boel eigenlijk nog wel klappen voor ze begonnen zijn :D
Het is en blijft een wankel bouwsel met weinig liefde tussen de partijen, vooral tot stand gekomen door druk van de kiezer en de afkeer van PVDA/GL bij NSC en VVD.

Maar ik acht de kans groter dat het wel gebeurt dan dat het nu nog mis gaat. Laten we zeggen 70/30.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_213615325
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:28 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Er wordt wel een behoorlijke hetze gevoerd tegen Plasterk.
Mooi zeg, wanneer een radicaal rechtse FoK!-er een PvdA-er verdedigt omdat hij kans maakt op MP-schap van een regering met de PVV.

Was je altijd al zo positief over onze Ronald? Of is dat toch louter iets van de laatste paar weken?

Tot zover de integriteit van de PVV-stem.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213615356
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Achja, jet is zo voorspelbaar bij dat soort simpele types. Als het hun vriendjes betreft moet ineens alles door de vingers gezien worden.
Een vriendje die dezelfde PVV-ers twee maanden geleden nog volop haatten, want links tuig wat het land verwoest en verraden heeft.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:56:45 #279
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_213615357
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Het is en blijft een wankel bouwsel met weinig liefde tussen de partijen, vooral tot stand gekomen door druk van de kiezer en de afkeer van PVDA/GL bij NSC en VVD.

Maar ik acht de kans groter dat het wel gebeurt dan dat het nu nog mis gaat. Laten we zeggen 70/30.
Ik zie het ook niet gebeuren dat het nu al klapt. Maar ik ga er wel van uit dat het binnen 1 à 2 jaar klapt.

En kennelijk gaan de coalitiepartijen daar ook van uit. Anders ga je niet nu in het begin voor concrete maatregelen voor lastenverlichting en pas aan het eind voor de regeerperiode voor de (pijnlijke) kostenbesparingen. Als ze uit zouden gaan van 4 jaar uitzitten zouden ze de prettige maatregelen vlak voor de volgende verkiezingen plannen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213615522
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:40 schreef recursief het volgende:

[..]
Maar wat vind je ervan dat bij kranten iets over de aangifte tegen Plasterk is te vinden, behalve bij de Telegraaf?
Prima @HowardRoark dan negeer je de vraag. Zegt wat mij betreft ook genoeg.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 19 mei 2024 @ 12:10:14 #281
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_213615530
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Mooi zeg, wanneer een radicaal rechtse FoK!-er een PvdA-er verdedigt omdat hij kans maakt op MP-schap van een regering met de PVV.

Was je altijd al zo positief over onze Ronald? Of is dat toch louter iets van de laatste paar weken?

Tot zover de integriteit van de PVV-stem.
De PVV-stemmer vindt het prachtig dat een eventueel premierschap van Plasterk de PvdA in verlegenheid brengt. Of hij nou geschikt en integer is doet voor hun niet echt ter zake. Alles waar Timmermans mee getreiterd kan worden is meegenomen.
pi_213615558
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:10 schreef Breekfast het volgende:

[..]
De PVV-stemmer vindt het prachtig dat een eventueel premierschap van Plasterk de PvdA in verlegenheid brengt. Of hij nou geschikt en integer is doet voor hun niet echt ter zake. Alles waar Timmermans mee getreiterd kan worden is meegenomen.
Dat is triest. En het is best genant dat het niet eens uitmaakt of die persoon een beetje zuiver op de graat is.
  zondag 19 mei 2024 @ 12:14:26 #283
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213615560
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:41 schreef J.B. het volgende:

[..]
Misschien moeten ze dan gewoon met haalbare oplossingen komen. Een uitkoopplan voor de boeren is bijvoorbeeld aanzienlijk haalbaarder dan de EU (weer!) om allerlei op-outs gaan vragen die je toch niet (niet meer) krijgt. In plaats van het effectief aanpakken van problemen staat het hele akkoord vol luchtkastelen en worden de problemen weer vooruit geschoven. Ik vermoed overigens dat dat bewust is, zo kan aan het einde van de rit weer iemand anders (in dit geval de EU) de schuld in de schoenen worden geschoven.
Dit zou betekenen dat buigen de enige mogelijkheid is. Hetzelfde zie je mbt migratie, volgens sommigen is de oplossing om dit gewoon maar zoveel mogelijk te faciliteren. Komen er meer migranten? Dan bouwen we gewoon meer AZC's en zetten meer mensen in om alles zo snel mogelijk te verwerken. Als we namelijk migratie afremmen worden er internationale verdragen en mensenrechten 'geschonden', zo wordt dan wel het argument gemaakt.

Het betreft een wereldbeeld waar je simpelweg niet iedereen van gaat overtuigen. Voornamelijk ook met betrekking tot stikstof is het namelijk bijzonder om te zien dat de veel Europese landen hun cijfers niet eens aan de EU rapporteren. Waarom doet Nederland dit dan wel als men weet dat het vervolgens op de vingers gaat worden getikt?

Naar de EU wijzen is overigens ook een logisch gevolg, want waarom zou Brussels moeten bepalen wat Nederland wel en niet mag doen mbt de eigen landbouw? Regels die dus door andere lidstaten niet eens worden nageleefd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213615620
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Naar de EU wijzen is overigens ook een logisch gevolg, want waarom zou Brussels moeten bepalen wat Nederland wel en niet mag doen mbt de eigen landbouw? Regels die dus door andere lidstaten niet eens worden nageleefd.
Nederland heeft er zelf mee ingestemd en was zelfs een van de initiatiefnemers.

Als land in Europa staan we in de absolute top qua smerige lucht. Wat dat betreft is het een zegen dat onze regering gedwongen wordt om beter voor de burger te zorgen ipv te kijken naar de boer en industrie. Een schonere lucht is voor iedereen fijn
pi_213615701
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nederland heeft er zelf mee ingestemd en was zelfs een van de initiatiefnemers.

Als land in Europa staan we in de absolute top qua smerige lucht. Wat dat betreft is het een zegen dat onze regering gedwongen wordt om beter voor de burger te zorgen ipv te kijken naar de boer en industrie. Een schonere lucht is voor iedereen fijn
Dat komt omdat we het laagste land zijn en alle vieze lucht uit het Ruhr-gebied en Antwerpen hier naar afzakt.
Dat is tenminste wat we vroeger op school kregen te leren.

Zelfde met de rivieren, ander landen dumpen er allemaal zooi in onderweg en als hier hier komt is het vervuilt.
pi_213615775
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:29 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Dat komt omdat we het laagste land zijn en alle vieze lucht uit het Ruhr-gebied en Antwerpen hier naar afzakt.
Dat is tenminste wat we vroeger op school kregen te leren.

Zelfde met de rivieren, ander landen dumpen er allemaal zooi in onderweg en als hier hier komt is het vervuilt.
Dat en de industrie van Antwerpen heeft zeker een flinke invloed. Daarnaast is ongeveer elke centimeter in Nederland in gebruik dus er blijf geen natuur over om de vervuiling te compenseren. Wij hebben een flinke vleesindustrie en dat is grotendeels voor de export, die vervuiling pakken jij en ik als burger gewoon volledig. Het levert zelfs nauwelijks iets op. Ik begrijp niet waarom een deel van Nederland hier zo blij van wordt en ik hoop dat iemand het me ooit wil gaan proberen uitte leggen
pi_213615949
quote:

[..]
Dit zou betekenen dat buigen de enige mogelijkheid is. Hetzelfde zie je mbt migratie, volgens sommigen is de oplossing om dit gewoon maar zoveel mogelijk te faciliteren. Komen er meer migranten? Dan bouwen we gewoon meer AZC's en zetten meer mensen in om alles zo snel mogelijk te verwerken. Als we namelijk migratie afremmen worden er internationale verdragen en mensenrechten 'geschonden', zo wordt dan wel het argument gemaakt.

Het betreft een wereldbeeld waar je simpelweg niet iedereen van gaat overtuigen. Voornamelijk ook met betrekking tot stikstof is het namelijk bijzonder om te zien dat de veel Europese landen hun cijfers niet eens aan de EU rapporteren. Waarom doet Nederland dit dan wel als men weet dat het vervolgens op de vingers gaat worden getikt?

Brussel bepaalt niet, Nederland heeft meegestemd over de Habitatrichtlijn en zelf in de periode 2008-2010 de Natura 2000 gebieden aangewezen. Beetje onnozel om vervolgens meer dan een decennium niks te doen en wanneer puntje bij paaltje komt de EU de schuld te geven van de eigen incompetentie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2024 12:50:19 ]
  zondag 19 mei 2024 @ 12:50:55 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213615963
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:10 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben geen PVV stemmer en het maakt mij eerlijk gezegd vrij weinig uit wie er premier gaat worden, de persoon moet gewoon geschikt zijn.

Echter in tegenstelling tot die "getreiter" opmerking van je zie ik bij de club die de verkiezingsuitslag nog steeds niet heeft verwerkt vooral een heleboel rancune en zijn de "wacht maar als wij de meerderheid hebben!" opmerkingen niet van de lucht...

En verder staat het die advocaat vrij om aangifte te doen.
pi_213616042
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ben geen PVV stemmer en het maakt mij eerlijk gezegd vrij weinig uit wie er premier gaat worden, de persoon moet gewoon geschikt zijn.

Echter in tegenstelling tot die "getreiter" opmerking van je zie ik bij de club die de verkiezingsuitslag nog steeds niet heeft verwerkt vooral een heleboel rancune en zijn de "wacht maar als wij de meerderheid hebben!" opmerkingen niet van de lucht...

Dus een koekje van eigen deeg richting de PVV én diens electoraat?

Maar nu is het wél iets wat veroordeeld moet worden?
  zondag 19 mei 2024 @ 13:00:07 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213616057
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:58 schreef probeer het volgende:
Dus een koekje van eigen deeg richting de PVV én diens electoraat?

Maar nu is het wél iets wat veroordeeld moet worden?
Waar zeg ik dat precies? Ik constateer gewoon een enorme dosis rancune aan de linkerzijde van het politieke spectrum.
pi_213616063
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat precies?
Je lijkt er aardig kritisch op te zijn, nietwaar?
  zondag 19 mei 2024 @ 13:01:23 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 19 mei 2024 @ 13:05:34 #293
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_213616129
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij zijn aan de rechterkant de opmerkingen over ‘linkse tranen’ ook niet van de lucht. Zelfs mensen die erkennen dat het akkoord niet goed is maar toch blij zijn omdat links boos is. Dat vind ik ongezond cynisch.
I am a black hole shitting into the void
  zondag 19 mei 2024 @ 13:09:34 #294
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_213616184
Ronald Plasterk vroeg Sywert van Lienden zijn bedrijf te financieren

Plasterk bevestigt tegen GS: 'We hebben stad en land afgezocht naar financiers'

Ronald Plasterk heeft Sywert van Lienden gevraagd te investeren in zijn bedrijf Frame Therapeutics. Dat bevestigt de oud-informateur zondag aan GeenStijl. Van Lienden plaatste zaterdagavond een tweet van die strekking die hij daarna verwijderde. Plasterk tegen GS: "Toen het bedrijf Frame een eerste klinische trial had voorbereid, maar als kleine startup geen geld voor de uitvoering had, hebben we stad en land afgezocht naar financiers om ons product naar de kliniek te brengen. Er is toen ook kort contact met hem geweest; dat heeft geen vervolg gehad. Uiteindelijk is er gekozen voor overname door een degelijk Duits vaccinbedrijf CureVac dat nu het product inderdaad in klinische trials naar de patiënt brengt."

Van Lienden schreef zaterdagavond op Twitter:

Volgens Van Lienden is hij benaderd door Plasterk op donderdag 3 juni 2021. Op maandag 31 mei dat jaar kwam naar buiten dat Van Lienden 9 miljoen euro had overgehouden aan zijn mondkapjesdeal met de overheid.

In de bewuste Telegraaf-column schrijft Plasterk op donderdag 24 juni 2021 onder meer over het CDA en Van Lienden die zijn lidmaatschap had opgezegd: "De tweede opzegger Sywert van Lienden personifieerde een oud (voor)oordeel over sommige CDA’ers, namelijk de neiging tot sjoemelen en ritselen."

Benieuwd of er straks nog meer excuses aangeboden moeten worden.

Dus terwijl Wilders Sywert cum suis voor rotte vis uitmaakte belde Ome Roon of hij misschien wat centjes had
twitter

https://www.geenstijl.nl/5176352/sorry-sywert#fold

:W :W :W ome Roon :R
  zondag 19 mei 2024 @ 13:23:46 #295
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213616311
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:05 schreef Gimmick het volgende:
Volgens mij zijn aan de rechterkant de opmerkingen over ‘linkse tranen’ ook niet van de lucht. Zelfs mensen die erkennen dat het akkoord niet goed is maar toch blij zijn omdat links boos is. Dat vind ik ongezond cynisch.
Vooralsnog vindt zo'n 80% het blijkbaar allemaal wel prima.

zondag 19 mei 2024 @ 13:25:30 #296
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_213616330
quote:

[..]
Dit zou betekenen dat buigen de enige mogelijkheid is. Hetzelfde zie je mbt migratie, volgens sommigen is de opl
Naar de EU wijzen is overigens ook een logisch gevolg, want waarom zou Brussels moeten bepalen wat Nederland wel en niet mag doen mbt de eigen landbouw?
Misschien omdat Nederland een handtekening gezet heeft onder verdragen? Precies dezelfde reden als waarom de bank kan bepalen dat ik elke maand hypotheek overmaakt: Ik heb er een handtekening onder gezet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 19 mei 2024 @ 13:36:28 #297
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_213616417
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat maakt wat ik zeg toch niet minder waar?

Daarnaast ben ook ik blij dat er na zes maanden een akkoord is, maar ik vind het wel een slecht akkoord. Ik vind dit kabinet een logische uitkomst van de verkiezingen. Ik bang dat de ‘teleurgestelde kiezer’ nog meer teleurgesteld raakt na dit kabinet. Omdat er beloftes worden gedaan waarvan de andere coalitiepartijen nu al zeggen dat ze waarschijnlijk niet haalbaar zijn. Mocht dit kabinet een mislukking worden hoop ik wel dat de verantwoordelijkheid bij deze vier partijen wordt gelegd en niet bij ‘links’.
I am a black hole shitting into the void
pi_213616425
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
daarnet was de constatering nog dat er bij links een flinke dosis rancune zit. Dat plaatje correspondeert daar niet mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')