Hebben de fokkers een favoriete serie uit de jaren 80?
wie kent er trouwens
Ulyses 31
the mysterious cities of gold?
en ben ik nu de enige of zijn die oude series soms kwalitatief veel beter dan die van nu?
Transformers, wie keek er nu niet naar? Veel mensen en ook meisjes, hebben toch altijd een herleving van hun jeugd wanneer ze terug denken aan dat soort oude shows.
Ik ook.
speelgoedreclames
Nee, ik kan ze missen als kiespijn die series. Maar ik zou wel heel erg graag nog eens Captain Power And The Soldiers Of The Future willen zien. Was mijn God tot mijn negende, tiende.
bogus.
Captain Power is niet eens een tekenfilm
Ik dacht dat het over jaren 80 series in het algemeen ging. Doh
bogus.
quote:
op 04-11-2000 om 09:46 PM schreef Cairon het volgende:het was een serieuze vraag...
of ik de troetelbeertjes mis?
nou eh, nee, niet echt. Als nou the getalong gang had geroepen, allaa. Maar de troetelbeertjes, nee. Sorry
He-Man
"By the power of greyscull, I HAVE THE POWER"
Orko was ook leuk
Man, dat overheerste echt wel.
vond dat soort tekenfilms altijd errug cool.
boeken daarover ook, weet alleen niet meer welke boeken.
WAnderer's 2 cents
Wanderer
De freggels!!!
Maar verder keek ik ook naar de troetelbeertjes, my little pony, de snorkels, de smurfen, de gummiebeertjes..
jeugdsentiment
ff terug naar de topic, je had natuurlijk ook de poppels, she-ra, top cat, inspector gadget, seabert
Allemaal (geloof ik) bij The d.j.cat show, met een piepjonge Linda de Mol op Sky channel
------------------
"there can be only one"
[Dit bericht is gewijzigd door fanmale (Datum 12 April 2000).]
quote:
op 04-12-2000 om 10:52 AM schreef fanmale het volgende:
ff terug naar de topic, je had natuurlijk ook de poppels, she-ra, top cat, inspector gadget, seabert
Allemaal (geloof ik) bij The d.j.cat show, met een piepjonge Linda de Mol op Sky channel
Geweldig elk weekend gelijk de TV aan om te kijken
------------------
life is like a box of chocolats you never know what you gonna get
* billy the kid vindt dat paarse wel grappig.
[Dit bericht is gewijzigd door billy the kid (Datum 12 April 2000).]
quote:
op 04-12-2000 om 10:52 AM schreef fanmale het volgende:
Bogus?
ben jij niet in de war met "Captain Planet"
dat was wel een tekenfilm.
Ik kan me nog herinneren dat zijn hulpjes krachten hadden als water wind aarde etc.ff terug naar de topic, je had natuurlijk ook de poppels, she-ra, top cat, inspector gadget, seabert
Daar ben ik zo NIET mee in de war En trouwens, Captain Power was altijd op Sky met dj cat en linda. Deze bedoel ik:
Dus niet spotten met de Captain (niet Beefheart). POWER ON! (ik voel me weer even 10, met mijn zelf gemaakte helmpje op en zwaard gereed onder mijn riem gestoken )
bogus.
[Dit bericht is gewijzigd door beelzebub (Datum 12 April 2000).]
(sorry geen tekenfilm)
3 dikke vrouwen op de VPRO (grrr, en maar elke zondag die dikke taarten in hun bek douwe) en die hele programmering: de kast, sexuele voorlichting, grote beer vertelt
(hadden jullie ook altijd om 11 uur een klein dipje? Want de reiziger in muziek kwam er daarna op)
Op de ARD:
Allo Spencer!
Der Mause
SesamStraBe
En heel veel is hier al genoemd
ooh en dit ook nog:
Candy Candy
Yam
ennuh wat nog meer?
Ooh ja die Zweedse serie met die blonde jongentje die altijd iets verkeert doet zijn vader wil hem dan meppen en dan sluit hij zichzelf op in de schuur en gaat dan poppetjes in hout snijden
Haha die was errrug grappig (kweeniemeerhoehetheethoor)
ik heb er nog een; Nils Holgerson (?)
quote:
op 04-12-2000 om 02:23 PM schreef Priscella het volgende:
Ooh ja die Zweedse serie met die blonde jongentje die altijd iets verkeert doet zijn vader wil hem dan meppen en dan sluit hij zichzelf op in de schuur en gaat dan poppetjes in hout snijdenHaha die was errrug grappig (kweeniemeerhoehetheethoor)
Jongetje heette Emiel, maar ik weet niet zeker of de serie ook zo heette.
Jaren tachtig veel gekeken, maar eigenlijk van alle tijden: Loony Tunes, liefst Roadrunner vs Wile E. Coyote (?toch?) en Bugs Bunny vs Yosemite Sam.
Natuurlijk ook Transformers (Megatron!), Inspector Gadget en ik keek met mijn broertje ook altijd naar een of andere ruimtetekenfilm, waarbij de helden een half soort vogelpak hadden (beetje krom uitgelegd, maar als je het kent herken je dit wel). Mijn broertje had daar zelfs nog een stickerverzamelalbum van, maar ik kan echt niet meer op een titel komen. Iemand anders wel?
Thunder...thunder...thundercats. HOOOoooooo
kent iemand die nog?
met Lion-O, en wiley-kit (en cat) en Snarf.
quote:
op 04-12-2000 om 02:31 PM schreef fanmale het volgende:En dat niet alleen, ook m'n eerste sexuele fantasie (ik was 10), of hoort dat op een ander forum?
ik heb er nog een; Nils Holgerson (?)
quote:
[b]op 04-12-2000 om 04:29 PM schreef
kent iemand die nog?
Tuurlijk.
maar Transformers was echt wel beter
Tokus
Al spring je hoog
Al spring je laag
Het zit erop.........helaas
dat was het voor vandaag
Het is elf uur
Kom dichterbij
Dan krijg je nog als troost een extra zoen van mij
Wat dachten jullie van Maja de Bij????
Er is een land ik weet niet waar
daar leefde eens een kleine bij
en die beleefde het klinkt raar
een avontuur voor jou en mij
En Belfi en Lillibit........The Wuzzles, Gummiberen en niet te vergeten die gigantisch gespierde Blackstar (vreselijk liedje van een nog vreselijkere Georgie Davis)
Wie kent ze niet meer Paulus de Boskabouter, De Fabeltjeskrant De Berenboot en natuurlijk...
Bolke, Bolke, Bolke de Beer
Daar is 'ie weer, daar is 'ie weer
* Sweetheart wordt er net op gewezen dat al die door haar genoemde series meer uit de jaren '70 als uit de jaren '80 komen.
quote:
op 04-12-2000 om 04:29 PM schreef PhalanX het volgende:
kent iemand die nog?
Thundercats, met die vreselijk enge slijmerige skeletten-kop!
quote:
op 04-12-2000 om 02:31 PM schreef fanmale het volgende:
Jaaaaaah candy candy,
een van de eerste manga's
God wat heb ik zitten janken om dat wijffie.
Eindelijk iemand gevonden die ook naar Candy Candy keek. Ik moest ook huilen toen de prins dood ging.
Verder keek ik naar He-man, Top Cat, Scooby Doo, Flintstones en de Jetsons.
Er was ook nog een tekenfilm over een cowboy in de toekomst met een robotpaard... (hmm.. klinkt debiel.. maar goed... het bestond) ben alleen de titel kwijt. En ik keek ook altijd naar The Lone Ranger op super channel in het weekend. En ik geloof dat ik ook nog naar de VPRO keek s 'ochtends... Maar ik vond de aktie in tekenfilms veel leuker.. haha
Lusten jullie ook bloemkolen?
Bloemkole met een sausie?
Of lusten jullie POEP?
Neeheeee
Deze vuist op deze vuist
deze vuist op deze vuist
Hej Anja goed zeg! Was Ome willem al helemaal vergeten
Maar goed, jaern 80 tekenfilm zijn echt heel relax, kijk nu ook nog zo vaak als het kan. Zal jeugdsentiment wel zijn...
quote:
op 04-17-2000 om 10:12 PM schreef Xhorder het volgende:
Er was ook nog een tekenfilm over een cowboy in de toekomst met een robotpaard... (hmm.. klinkt debiel.. maar goed... het bestond) ben alleen de titel kwijt.
Dat was volgens mij BraveStarr, op super channel bij de fun bus (dacht ik).. Ik keek ook altijd naar Voltron: defenders of the universe, ook retecool, met 5 enorme robotleuwen die samen 1 megarobot vormden.. zucht...
Bij de transformers snapte ik er op een gegeven moment niets meer van, er waren opeens allemaal anderen, maar dat was omdat er ook een film van was die ik niet had gezien.
die jaren 80 tekenfilms waren toch veel beter dan al die zooi van tegenwoordig
Optimus ging toen dood en toen nam Rodimus zijn "spark" weer over.
Dat was dan erg ver in de toekomst omdat Megatron in Galvatron was veranderd en het hele gebeuren inderdaad ergens anders dan op aarde afspeelde....volgens mij.
Thundercats....ging over een groep mens/kat-achtige die van hun planeet naar de onze kwamen (die noemden ze trouwens 3rd Earth...denk ik) op onze planeet had je dan weer gevaar in de vorm van Mumra! (een oud lijk dat wanneer hij zei "deform this decaying body into the ever living MUMRAAAAAA!!" in een "vitaal vers" nieuw lijk veranderde met een hele hoop nieuwe krachten.
Ik had thuis het "sword of Omen" dat lion-o altijd gebruikte om de anderen te roepen en om ergens anders te kunnen "kijken"
Poppels....heerlijk die "dingen" die in blletjes kunnen veranderen... wie heeft er geen gehad als kind!?
ik heb gewoon een goed geheugen, of ik ben gewoon triest dat ik dit nog allemaal weet...waarschijnlijk beide
* An-ja had een oranje.
ik had ook een my little pony knuffel en een troetelbeertje.
Erg leuk allemaal
(Sieburt ook al istie klein,
kijk maar eens
hoe slim
een zeehondje kan zijn!)
quote:
op 04-12-2000 om 02:23 PM schreef Priscella het volgende:Ooh ja die Zweedse serie met die blonde jongentje die altijd iets verkeert doet zijn vader wil hem dan meppen en dan sluit hij zichzelf op in de schuur en gaat dan poppetjes in hout snijden
Haha die was errrug grappig (kweeniemeerhoehetheethoor)
Ja, die was inderdaad heel leuk!
Die serie heet Michiel, maar in het zweeds is het Emil.
Is Scooby Doo eigenlijk al genoemd?
Scooby rules!
Behalve die vliegende dubbeldekker met een professor, kwam op zondag: de tekst van het liedje was boemboem tsjakketsjakke boemboem tsjakketsjakke boemboem tsjakketsjakke boemboemn en dat gaat de hele tijd zo door.
Maar dat was geen tekenfilm, Oja
Toen ik vier was kwam er volgens mij voor Candy Candy (waar ik ook mijn eerste jankbui bij had....dan zag je die grote ogen weer glimmen en dan wist je dat het weer zo laat was.....) en dat was geloof ik ook op woensdag een tekenfilmserie Dr.Snuggels. Hij had twee helpers, een wasbeer en nog iets. "Dr.Snuggels vliegt naar de regenboog.."
En als laatste (volgens mij ook nog niet genoemd... TEDDY RUXPIN. Die teddybeer met een rups, tubby heette die volgens mij... en een professor gimic. Dan had die twee tegenstanders Tweek en eeh...Leroy of zo.
En voor de rest zijn het allemaal dezelfde tekenfilms waar we na gekeken hebben.
We zijn volgens mij allemaal voor de televisie groot geworden, best wel erg.
--------------------------
Volgens mij was mijn TV ook altijd mijn beste vriend. Hij stond op mijn slaapkamer en we waren bijna altijd bij elkaar....**zucht** Die goede oude tijd.....
quote:
op 04-18-2000 om 05:52 PM schreef Re-man (not a borg) het volgende:
Wat valt er eigelijk nog aan het lijstje toe te voegen??? Volgens mij is alles al genoemd.....
Ik mis nog een sci-fi tekenfilm over een jongen (Jason) die samen met één of ander ruimtevolk op zoek was naar zijn vader. Tijdens de zoektocht deden ze allerlei planeten aan, wat meestal resulteerde in flinke veldslagen... De tekenfilm werd uitgezonden op Sky Channel en de jongen (Jason, dus) had vreemd haar; bruin met grijze strepen aan de zijkant.
Maarrrr hoe heette die serie nu ook weer??
En alle Donald Ducktekenfilmpjes bij dit is Disney!
quote:
op 04-18-2000 om 10:52 PM schreef Fiep het volgende:
Ik mis nog een sci-fi tekenfilm over een jongen (Jason) die samen met één of ander ruimtevolk op zoek was naar zijn vader. Tijdens de zoektocht deden ze allerlei planeten aan, wat meestal resulteerde in flinke veldslagen... De tekenfilm werd uitgezonden op Sky Channel en de jongen (Jason, dus) had vreemd haar; bruin met grijze strepen aan de zijkant.
Maarrrr hoe heette die serie nu ook weer??
De serie heette Jayce and the wheeled warriors en hij moest telkens vechten tegen een plantachtig ras wat gemaakt was door zijn eigen vader. Hij is op zoek naar zijn vader en hoopt via de leider van het plantenras zijn vader te vinden.
Ik heb deze serie ook veel op Sky gezien en was inderdaad een van mijn favoriete series...
Transformers was ook altijd tof. Ik vond de tweede serie zelfs mooier, nadat Optimus Prime was overleden en er een nieuwe leider was. Er waren ook van die transformers met hoofden die ook robots konden worden. Dat was echt tof. jammer dat ze dat niet meer laten zien.
quote:
op 04-17-2000 om 09:04 PM schreef MuadDib het volgende:
Thundercats, met die vreselijk enge slijmerige skeletten-kop!
Ik denk dat je Skellator uit He-Man bedoelt
quote:
op 04-11-2000 om 09:14 PM schreef Cairon het volgende:
Ulyses 31
the mysterious cities of gold?
Dit is echt één groot feest van herkenning
Ulysses 31 was echt super, jammer dat dat er niet meer is. Bijna lle mythologische kennis die ik toen had was daarop gebaseerd
En Cities of gold heb ik ook van begin tot eind gevolgd..
En al het andere wat hier genoemd wordt ook!!
Heel vroeger: HongKongFoey (een van de vaste tekenfilms in Avro's kinderbios: detective hond met slimmere kat als probleem oplossers).
Iets later: een soort voorloper van Rem & Stimpy waarvan ik de naam niet meer weet. Erg agressief en er kwam een figuur in voor dat voordurend de tong uit stak en dan balla-balla-balla riep... Weet iemand het eigenlijk wel waar ik het over heb. Kent iemand de naam?
Heden: Ik vind chicken & cow ook wel vaak erg melig...
Transformers (eerste generatie) *****
Robotech *****
Mask **
Dungeons & Dragons ****
Candy Candy ***
Alleen op de Wereld **
Nils Holgerson(?) ***
Smurfen ***
Jayce and the Wheeled Warriors *
Thundercats **
Troetelbeertjes (jaja) *
He-man **
She-ra **
En van alle tekenfilms cq. half uur durende reclamespotjes heb ik alleen van de Transformers en Robotech speelgoed van gehad.
Nu koop ik nog steeds Robotech / Macross(=originele Japanse versie) robots, uit nostalgische redenen en omdat deze transformerende robots de Transformers in detail verslaan.
Inspector Gadget, Scooby Doo, Ovide, Roadrunner, Quick & Flupke... ooh.. Boes. Mag Boes niet vergeten. en zelfs Beavis & Butt-head, maar dat is volgens mij jonger.
(En met Pinokkio bedoel ik niet die serie die de laatste jaren op TV te zien is).
Geinig vond ik dat Nils een marmotje onder z'n muts had zitten (Kruimel), en Pinokkio een eendje (Gina).
Kan iemand mij trouwens helpen aan pics van Pinokkio met Gina ? Heb al gezocht bij o.a. Google, maar kan het niet vinden.
Mijn alltime favoriet: De familie Robinson
Wat heb ik daar van genoten zeg. Prachtig hoe ze in een grote dikke boom een huis hebben gemaakt enzo.
Kzou 't écht tof vinden als ze die serie es gaan herhalen, [nerdmode]dan teep ik ze allemaal[/nerdmode]
Tot m'n 12e (1992) hadden we thuis alleen ned 1 2 3 etc.
Dus keken we noodgedwongen naar Villa 8erwerk op zondag, destijds had ik 't gevoel dat ik écht wat miste dat we geen rtl4 hadden enz., maar daar denk ik nu heel anders over.
Wat was dat tof die zondagochtend
[offtopic] vooral die zweedse films roeleerden, met stip op nr 1. 'Hunden sum Log' ofzo, in ned 'Onze hond'. Heb ik nog steeds op video [/offtopic]
En die 3 dikke vrouwen waren fantastisch
quote:Ik heb er nog steeds eentje... de witte
Poppels....heerlijk die "dingen" die in blletjes kunnen veranderen... wie heeft er geen gehad als kind!?
* An-ja had een oranje.ik had ook een my little pony knuffel en een troetelbeertje.
Erg leuk allemaal
quote:Dinoriders
Op dinsdag 26 februari 2002 14:42 schreef Ceased2Be het volgende:
Dinowarriors toch?
quote:
Op maandag 18 februari 2002 16:26 schreef dr_diablos het volgende:
weet iemand hoe die ene tekenfilm op sky-channel heette die tijdens de dj cat show werd uitgezonden:
't was een humoristische tekenfilm over een superhero die volgens mij mr rogers o.i.d. heette en die in mijn herrinering altijd rondvloog in een vliegtuigje en al z'n neefjes ofzo die vlogen ook altijd mee. Was een redelijk korte tekenfilm.
Morgen is weer een nieuwe da-haag
Wat een he-heerlijk a-havontu-huur
- deze regeltjes ontbreken -
Candy, Candy wat zal het zijn,
Wat zal het zijn, Candy klein.
Wie weet wie weet zie je de prins,
als hij de heuvel opklimt
Misschien roept hij je,
Ja hij roept je!
Luister goed:
Dan hoor je je naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-haaaaaaaaaaam
Candy
[echo] Candy
Ca-handy
[echo] Candy
Ca-handy
[echo] Candy
Ca-handy, Ca-ha-handy
[echo] Candy
Liefs,
Helga
[Dit bericht is gewijzigd door mvt op 28-02-2002 21:39]
quote:En dan gingen ze met die laatste zin soms een beetje freestyle jammen of zo...
Op woensdag 12 april 2000 19:14 schreef m@x het volgende:
Ik ken dat liedje van die 3 dikke VPRO-vrouwen nog steeds uit mijn hoofd<P>Al spring je hoog<BR>Al spring je laag<BR>Het zit erop.........helaas<BR>dat was het voor vandaag<BR>Het is elf uur<BR>Kom dichterbij<BR>Dan krijg je nog als troost een extra zoen van mij
quote:Teun, Toon en August!
Op maandag 17 april 2000 23:11 schreef Priscella het volgende:
Jaaaaa Ome willem!<P>Lusten jullie ook bloemkolen?<BR>Bloemkole met een sausie?<BR>Of lusten jullie POEP?<P>Neeheeee<P>Deze vuist op deze vuist<BR>deze vuist op deze vuist<P>Hej Anja goed zeg! Was Ome willem al helemaal vergeten
TRANSFORMERS RULES
Good old days.....
Het allerbeste nog, Samples??
quote:Soundwave........ Ik heb stad en land afgezocht naar die transformer nooit gevonden
Op vrijdag 12 juli 2002 16:51 schreef Phaelanx het volgende:
Vooral Transformers!
'Soundwave' roeleerde grote tijd!
Ook Starscream was top
*plaatje opslaat* thnx! ook namens alle Fok!kers!
Aleen zijn die ghostbusters niet de echte hé, je had ook nog een andere serie met de echte karakters ofzo..
quote:Neeej, volgens mij waren het eerst die met die aap en kreeg je daarna die andere van de film. In de tekenfilm daarvan noemen ze zich dan 'the REAL ghostbusters'. Maar weet niet zeker wie eerst was.
Op dinsdag 16 juli 2002 12:04 schreef Phaelanx het volgende:
mr_FOK = bringing back sweet memories!Aleen zijn die ghostbusters niet de echte hé, je had ook nog een andere serie met de echte karakters ofzo..
Net met kazaa een aflevering van He-Man gedownload. Lache zeg dat "I HAVE THE POWER".
Weet iemand nog hoe die serie heette?
quote:Ovide Rulez!!! hoe gaat dat liedje nou ook alweer
Op dinsdag 16 juli 2002 20:58 schreef THPSrulez het volgende:
OVIDE!!!!![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En natuurlijk Teddy Ruxpin, Alfed J Kwak, Dr Snuggles, The Raccoons (d8 ik), iets wat volgens mij Starstreet heette, mijn zus keek altijd My Little Pony..
En "Buurman Bolle" maar da was geen tekenfilm...
*Nostalgie*
Absolute favoriet destijds was toch wel transformers!
Ook veel:
- Scooby Doo
- He-Man
- Turtles
- Pieter Post (ik weet dat het geen tekenfilm is, maar mijn broertje moest het altijd zien
- Bassie & Adriaan (zelfde verhaal als bij Pieter Post)
- De simpsons (is dat net jaren 80?)
- Jetsons
- Spiderman
- De Hulk
- Fabeltjeskrant
(Geen tekenfilm, blijft leuk)
- Snorkels (Heb er nog knuffels van gehad.
- Inspector Gadget
- Dungeon & Dragons
- Teddy Ruxpin
- Troetelbeertjes!
- Smurfen
- Plons de kikker
- De Bluffers
- Foofur?
- Thundercats (kon het me eerst niet herinneren, maar kheb een plaatje opgezocht en toen wist ik het weer)
- X-men
En vast nog veel meer dan ik zo snel kan bedenken.
Heb ik nog een vraag:
- Zijn tekenfilms van tegenwoordig even leuk om naar te kijken?
Ik zie namelijk nu tekenfilms die ik persoonlijk geen bal aan vind. Komt waarschijnlijk door de manier van tekenen.
Ik bedoel niet series als Dexter (die lijken nog een beetje op de oude stijl), maar andere. Kan niet op namen komen, want ik kijk ze dus nooit
(voor de duidelijkheid: Ben nog niet zo oud, pas 21. )
quote:Kijk uit malloot een kokosnoot ,tadadaddadad,ovide en ze vriendjes tadadadad ....Ken hem niet zo heel erg goed.
Op dinsdag 16 juli 2002 23:05 schreef spacemangraig het volgende:[..]
Ovide Rulez!!! hoe gaat dat liedje nou ook alweer
quote:Macron one?
Op woensdag 17 juli 2002 10:56 schreef Markelientje het volgende:
Hoe heete die serie die op, ik meende, NBC of zoiets was?
Het was aan het eind van de jaren 80. Het ging over een jongen die beschermd werd door een groep van 3 of 4 personen in een heel groot vliegend geval.
Daarin zat dan ook een hele grote robot, die geactiveerd werd door er met 3 kleine vliegtuigen? in te vliegen.
Die jongen moest beschermd worden tegen een groep van robotvechters?
Blackstar
1) Ducktales (mijn favoriet)
2) De Smurfen
2) Alfred J Kwak (gedeelde tweede plaats)
(verder geen volgorde, maar hier keek ik dus ook naar ze komen vast niet allemaal uit de jaren 80)
Dinoriders
Scooby Doo (waren twee series van geloof ik)
X-Man
Spiderman
Gummybears
Ovide
Familie Robinson
Snorkels
Inspector Gadget
Seabert
Dungeons & Dragons
Transformers
Turtles
Samourai Pizza Cats
Beestenbos is boos (?)
En natuurlijk keek ik ook nog naar de volgende tekenfilms (maar daar weet ik vrij zeker van dat ze NIET uit de 80's komen)
Donald Duck*
Mickey Mouse
Flinstones
Tom & Jerry
Bugs Bunny (en overige Warner Bros cartoons)
*)Over Donald Duck gesproken. Ik zoek nog de titel van een bepaalde aflevering. Misschien dat hier iemand de titel weet? In die aflevering gaan kwik kwek en kwak sigaren kopen en oproken in hun boomhut. Dit is alles wat ik er nog van weet.
quote:Die ken ik. Donald komt er achter dat k,k & k een doos sigaren in hun boomhuis hebben en denkt dan dat ze roken. Hij gaat ze achterna en ze proberen het te verbergen. Uiteindelijk heeft hij ze te pakken en moeten ze alles in een keer oproken tot hij een briefje in het doosje sigaren vindt.....
Op donderdag 18 juli 2002 00:54 schreef JedaiNait het volgende:
*)Over Donald Duck gesproken. Ik zoek nog de titel van een bepaalde aflevering. Misschien dat hier iemand de titel weet? In die aflevering gaan kwik kwek en kwak sigaren kopen en oproken in hun boomhut. Dit is alles wat ik er nog van weet.
quote:JAAAAAAAAAAAAA Ovide was tof!! *vara* vooral dat muziekje!
Op dinsdag 16 juli 2002 20:58 schreef THPSrulez het volgende:
OVIDE!!!!![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En natuurlijk Teddy Ruxpin, Alfed J Kwak, Dr Snuggles, The Raccoons (d8 ik), iets wat volgens mij Starstreet heette, mijn zus keek altijd My Little Pony..
En "Buurman Bolle" maar da was geen tekenfilm...
*Nostalgie*
quote:Ik heb eens de openingstune geript via een stereo video. Moet nog ergens op mijn HD staan.
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:13 schreef SuzukiSwift het volgende:
De Samoerai pizza cats vond ik ook altijd geweldig, en dan voornamenlijk het commentaar van die "voice over"
quote:Die ja! Die heb ik eens gezien toen ik klein was en ik vond het een van de leukste. Maar omdat ik geen titel weet kan ik hem niet meer vinden
Op donderdag 18 juli 2002 12:07 schreef mr_FOK het volgende:[..]
Die ken ik. Donald komt er achter dat k,k & k een doos sigaren in hun boomhuis hebben en denkt dan dat ze roken. Hij gaat ze achterna en ze proberen het te verbergen. Uiteindelijk heeft hij ze te pakken en moeten ze alles in een keer oproken tot hij een briefje in het doosje sigaren vindt.....
- He-man
- Smurfen
- Heathcliff was absoluut de tofste
- Foofur
- Dungeons en Dragons
- Inspector Gadget
en de series:
- Saved by the bell
- the fresh prince
- The WWF worstelen
quote:Ja dat was goed! Met van die personificaties van witte en rode bloedlichaampjes en virussen enzo. Die hadden dan ook evil-gezichten die de 'bad guys' in de macro-wereld ook hadden
Op donderdag 18 juli 2002 12:39 schreef SoM het volgende:
'Het menselijk lichaam' !
Dat was zo'n serie met van die langhoodige mannetjes die met spaceshuttles in iemands lichaam gingen en daar dan vrolijk kijkend rondzwommen e.d.
quote:Ik kan me ooit herinneren een aflevering gezien te hebben, lang geleden, het leek me wel leuk, maar ik heb het nooit meer teruggezien
Op donderdag 18 juli 2002 16:43 schreef MSXUser het volgende:
Zie heel wat tekenfilms de revue passeren, maar '2 Stupid Dogs' heb ik nog niet gezien. Goed, ze kwamen pas in de jaren 90 op de Nederlandse TV, maar de filmpjes zelf zijn uit de jaren 80.
quote:jaaaaa (saved the pics) deze shit heeft me diep geraakt en komt nu (na ehmm 15 jaar ofzo?) weer boven..shitt is daar een dvd van ofzo?
Op donderdag 18 juli 2002 00:45 schreef mr_FOK het volgende:
Heb de smaak te pakken. Kent iemand deze nog, heeeel oud:Blackstar
Voor de rest:
- Snorkels
- Smurfen
- Scooby Doo
- Pink Panther
- Tom and Jerry
En die Asterix en Obelix film met die romeinen staat me ook goed bij !
quote:The Transformers en Mask zijn natuurlijk de tekenfilms van de jaren tachtig.
Op zondag 08 september 2002 01:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mr.Fok heeft bijna alle goeie al gepost.
Vooral Jayce and the Wheeled Warriors waren goed.
Maar Starcom, The Ring Raiders, C.O.P.S. en The Centurions. heb ik nog niet gezien.
Maar C.O.P.S. (Central Organisation Of Police Specialists) blijft ook nog steeds een goeie serie.
Waarom herhalen ze deze tekenfilms niet nog ff.
quote:starcom was echt mega gaaf, ik had daar een hoop speelgoed van, alles plakte dmv magneten aan elkaar, de poppetjes konden over de zijkant van me bed lopen
Op zondag 08 september 2002 01:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mr.Fok heeft bijna alle goeie al gepost.
Vooral Jayce and the Wheeled Warriors waren goed.
Maar Starcom, The Ring Raiders, C.O.P.S. en The Centurions. heb ik nog niet gezien.
heatcliff
the bionic six
darkstar
superted
bananman
die hadden allemaal de dopeste intro/theme's!!
quote:JAAAA wie kan zich die aflevering herinneren dat idd rodimus die spark ging overnemen ofzo ergens in een ruimteschip in de ruimte (hahah) en toen die dat ding , een soort kristal, in zn borst kreeg zag ie alle leiders voor zich en hoorde je een megawreed liedje...iets van I GOT THE POWER zongen ze ofzo..hmm zou dat liedje wel willen hebben... anyone?
Op dinsdag 18 april 2000 14:08 schreef PhalanX het volgende:
<P>Optimus ging toen dood en toen nam Rodimus zijn "spark" weer over.<BR>Dat was dan erg ver in de toekomst omdat Megatron in Galvatron was veranderd en het hele gebeuren inderdaad ergens anders dan op aarde afspeelde....volgens mij<P>
quote:Ik dacht dat ik de enige was! Ik heb er de hele avond wakker van gelegen.
Op woensdag 12 april 2000 19:18 schreef m@x het volgende:
Ik heb ook nog tranen met tuiten gehuild om candy candy....... Ging ze eindelijk met Prins Anthony trouwen, viel ie van zijn paard en brak ie zijn nek... in en in triest gewoon.<P>
quote:Dat is allemaal ruim jaren negentig.
Op donderdag 18 juli 2002 12:41 schreef SoM het volgende:[..]
Ik heb eens de openingstune geript via een stereo video. Moet nog ergens op mijn HD staan.
Ook die van Eek! the cat trouwens...
quote:Er is nog een forum van met plaatjes en verhaaltjes, zoek maar onder captain power and the soldiers of the future
Op dinsdag 11 april 2000 21:49 schreef bogus het volgende:
Waar het hart vol van is....<P>Captain Power is niet eens een tekenfilm [afbeelding]<BR>Ik dacht dat het over jaren 80 series in het algemeen ging. Doh [afbeelding]<P>bogus.
ook klassiek: de transformers rip-off The Challenge of the Go-Bots
1 - Transformers (Starscream rules)
2 - Jayce and the wheeled warriors
3 - Starcom (tenminste als dat die tekenfilm is met de magneten)
Ik vond het altijd jammer als Maple Town kwam want dat vond ik saai en dan moest ik weet een half uur wachten voordat dit voorbij was.
Is er niet toevallig een internetzender die al die series uitzend?
quote:c.o.p.s. central organization of police specialists
Op zondag 8 september 2002 01:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
... C.O.P.S. [/b] heb ik nog niet gezien.
tetetetete tadam... cops!
Zeg waarom heb ik CAPTAIN N - the game master [eggplant, king hippo en motherbrain roeleren grote tijd y'all !], SUPER MARIO BROS. SUPER SHOW nog niet gezien? [hey paizannos it's the super mario super show! tiedietietiedie tie tu!] en natuurlijk BUCKY 'O HARE! [je weet wel dat groene konijn met die vierhandige eend! classic shit mate!]
Mijn favoriete jaren 80 shit was
-TMHT [Teenage Mutant Hero Turtles voor intimi..]
-Transformers
-Ringraiders
-Dinoriders
-Exo Squad
-Heathcliff
-Quick en Flupke
-SUSKE EN WISKE POPPENKAST
-GI JOE
weet iemand toevallig wat nu precies het verschil was tussen de oude transformers en de nieuwe? Was het nu bij die oude transformers dat ze robotten hadden in menselijk vorm [soort cyborgs] en bij die nieuwe dat ze in auto's en shit konden veranderen?
Al uw jaren 80 shit op een rijtje [inclusief films etc]
en deze:
Transformers
He-Man
Dr. Snuggles
Bananaman
Inspector Gadget
Jayce and the Wheeled Warriors
De Snorkels
The Ghostbusters (met die aap)
PS How about STRIJD DE PLANETEN? Wheeee! Gieforsteam rules!
quote:idd... kwam paar maanden geleden achter dat ik deze serie vroeger ook is gezien had
Op zondag 8 december 2002 06:09 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Super Ted.... Suuuuper Ted.... SUPER Ted!
ken me er alleen nix meer van herinneren...
quote:Ja!
Op woensdag 12 april 2000 14:23 schreef Priscella het volgende:
Op de ARD
Allo Spencer
Der Maus
SesamStraBe
..
Ooh ja die Zweedse serie met die blonde jongentje die altijd iets verkeert doet zijn vader wil hem dan meppen en dan sluit hij zichzelf op in de schuur en gaat dan poppetjes in hout snijdenHaha die was errrug grappig (kweeniemeerhoehetheethoor)
met dat paard en dat geweer thirthy-thirthy
quote:Eyes of the hawk, strength of the bear and speed of the puma!
Op maandag 16 december 2002 15:05 schreef Gunsmoke het volgende:
Marshall Bravestar?met dat paard en dat geweer thirthy-thirthy
quote:Was ooit eens een MB aflevering over drugs, die vonnik best wel eng. Ik ben vanaf dat moment bang voor verdovende middelen
Op maandag 16 december 2002 15:14 schreef dr_diablos het volgende:[..]
Eyes of the hawk, strength of the bear and speed of the puma!
quote:Snarf! Ja ik ben elke aflevering die ik kan vinden op Ka*kuch* aan t downloaden!
Op maandag 9 december 2002 17:11 schreef goflow het volgende:
Thundercats!!!met natuurlijk:
Thundercats roeleren! samen met de transformers!
quote:Dat paard heette toch 30-30?
Op maandag 16 december 2002 15:05 schreef Gunsmoke het volgende:
Marshall Bravestar?met dat paard en dat geweer thirthy-thirthy
en nog zon vage. waar de held. zo sluw als een puma was, zo sterk als een beer en zo snel als een cheetah
Er was een tekenfilm waar ik altijd naar kijk, maar nu even niet meer op de naam kan komen.
Het ging over een kale man en die had de zoon van een professor onder z'n hoede. Samen woonden ze met 2 jongens en meisjes in zo'n enorm ruimteschip die kon praten. Dat schip was gemaakt door die professor.
En hij had ook nog 3 vliegtuigen gemaakt die samen in een grote robot konden veranderen. En als het echt moeilijk werd dan kwam er nog zo'n supergrote robot uit het vliegtuig waar ze in konden docken.
Natuurlijk veel vijanden, waarvan eentje een soort van prins was met lang haar en heel erg ijdel.
Wie weet hoe deze tekenfilm heet? Ik weet het echt niet meer en de namen in dit topic komen me ook niet bekend voor.
Hoe heette trouwens die serie met dino's en die twee idiote holbewoners waarvan er een een abonnement op Nurofen nodig had...
Was dat nu Dinoriders of Thunderlizards of....
En als we nu ook de non-animatieseries erbij halen:
De Zevensprong!
Die was ech eng....
en zo ken ik nog wel effe doorgaan...
[Dit bericht is gewijzigd door drag0nsden op 13-03-2003 16:02]
Verder heb ik niet echt een favoriet, ze zijn hier bijna allemaal genoemd heb ik het idee
Je bedoelt de Ring Raiders. Ook een geweldige serie. Ik heb zelfs nog van die ringen gehad met die vliegtuigen eropquote:Op dinsdag 16 juli 2002 22:01 schreef Spike-man het volgende:
ik heb ook in die tijd (volgens mij eind jaren tachtig) een serie gezien met vliegtuigen. Al die piloten hadden een ring, als ze die gebruikten, waren ze ononverwinnelijk met die vliegtuigen.Weet iemand nog hoe die serie heette?
The Bionic Six
Marshall BraveStarr
C.O.P.S
Dino-Riders
G.I Joe: A Real American Hero
Ghostbusters
He-Man and The Masters of The Universe
MASK
Starcom: The U.S. Space Force
Teenage Mutant Ninja Turtles
ThunderCats
Transformers
quote:ik heb ZO lang gezocht naar die naam. ik dacht dat het "The secret city of gold" heette (ik was nog jong).
Op dinsdag 11 april 2000 21:14 schreef Cairon het volgende:
<BR>heerlijk die oude series zoals Transformers, Dungeons and Dragons, Mask en natuurlijk de troetelbeertjes.<P>Hebben de fokkers een favoriete serie uit de jaren 80?<P>wie kent er trouwens<P>Ulyses 31<BR>the mysterious cities of gold?<P>en ben ik nu de enige of zijn die oude series soms kwalitatief veel beter dan die van nu?<P>Transformers, wie keek er nu niet naar? Veel mensen en ook meisjes, hebben toch altijd een herleving van hun jeugd wanneer ze terug denken aan dat soort oude shows.<P>Ik ook.
thank you, thank you
quote:gigantische flashback!!
Op maandag 18 februari 2002 14:16 schreef deGVR het volgende:
Jayce and the Wheeled Warriors!!!
quote:Weet alleen niet meer hoe dat heet
Op dinsdag 18 april 2000 17:52 schreef Re-man (not a borg) het volgende:
Behalve die vliegende dubbeldekker met een professor, kwam op zondag: de tekst van het liedje was boemboem tsjakketsjakke boemboem tsjakketsjakke boemboem tsjakketsjakke boemboemn en dat gaat de hele tijd zo door. Maar dat was geen tekenfilm,
En keek er niemand naar bikermice from mars? (weet niet zeker of het jaren 80 is, kan begin 90 zijn)
Geweldig! die ratten op hun motorfietsen
*denkt terug aan goeie oude tijd*
btw, die nieuwe tekenfilms vind ik ook niks, nee
Kijk op zondag nog wel eens naar de Freggles Komen op de belg geloof ik, rond 9 uur
quote:Dus toch
Op maandag 18 februari 2002 14:14 schreef DrMarten het volgende:
Waarom heeft nog niemand Bananaman (of zoiets) genoemd??!
Superteddy kan ik me ook nog heel vaag herinneren.
quote:CP rules...
Op dinsdag 11 april 2000 21:48 schreef bogus het volgende:
Precies, reclames ja. Want je hoorde er zonder GI JOE action figure niet bij. <P>Nee, ik kan ze missen als kiespijn die series. Maar ik zou wel heel erg graag nog eens Captain Power And The Soldiers Of The Future willen zien. Was mijn God tot mijn negende, tiende.<P>bogus.
Net even gekeken, Mutley is nog steeds niet van ze astma af.
Dat liedje zit wel in me hoofd nu......Catch the Pigeon, Catch the Pigeon.....
Blijft een mooie serie
jezus echt flashback, in die serie ging ie samenwerken met de princes, zo'n uideltuit en een schoor mannetje die pijlen afschoot en megaman.quote:Op woensdag 7 december 2005 01:02 schreef Stansfield het volgende:
Kan iemand me helpen. Ik zoek een serie/tekenfilm van jaren geleden. In de tijd dat nintendo echt booming was. Je had zelf een programma met 2 mannen in een mario en lugie pak. Maar je had ook zo'n tekenfilm waarin een jongen en een hond het beeldscherm ingezogen werden terwijl ze zaten te spelen. Het begon altijd met dat die moeder zei kevin go clean up your room en toen werd hij erin gezogen. Hij had dat pistool als wapen en een gamepad riem waardoor hij dan hoog kon springen.
Weet iemand hoe dat tekenfilmpje heette??
Dat was zo vet, damn hoe heette dat nou ook alweer.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:21 schreef Carl-Noten het volgende:
[..]
jezus echt flashback, in die serie ging ie samenwerken met de princes, zo'n uideltuit en een schoor mannetje die pijlen afschoot en megaman.
de tegenstander was een brein met ogen in een groot aqaurium, echt een vage serie.
weet echt niet meer hoe die serie heette.
je had trouwens ook zo'n nintende tekenfilm met alle populaire characters van toen, een pratende tomaat, een soort he-man een basketballer en een grote auto. zat in een programma over nintendo en een jongen presenteerde dat, ging ie skatend naar de bank met een bak popcorn die tekenfilm kijken
Had ik al gepostquote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:26 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Dat was zo vet, damn hoe heette dat nou ook alweer.
edit: Captain Nintendo.
[afbeelding]
Dragonball Z is natuurlijk wel gewoon een jaren 80 tekenfilmquote:Op donderdag 13 maart 2003 16:06 schreef Koningin het volgende:
Starstreet??quote:Op zondag 7 december 2008 19:22 schreef japsoll het volgende:
people.
weeet iemand misschien hoe dat tekenfilmpje heetten over harige beestjes met een hartje als neus. ze hadden hoorntjes en een soort van leeuwenstaart en ze woonden volgens mij op een planneet in de vorm van een ster.
ik zou echt niet meer weten hoe dat nou heette..
grz japsoll
care-bears? http://www.agkidzone.com/carebears.actionquote:Op zondag 7 december 2008 19:22 schreef japsoll het volgende:
people.
weeet iemand misschien hoe dat tekenfilmpje heetten over harige beestjes met een hartje als neus. ze hadden hoorntjes en een soort van leeuwenstaart en ze woonden volgens mij op een planneet in de vorm van een ster.
ik zou echt niet meer weten hoe dat nou heette..
grz japsoll
bedoel je intro van de jaren 60 serie?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |