Ik doe dat nog wel Ff vermenigvuldigen met 2 en iets eraf erbij
T is niet dat ik zo oud ben ofzo (17) maar t is gewoon handig
En jullie?
[Dit bericht is gewijzigd door eMAeRCe op 01-06-2003 03:17]
quote:heb jij nou zoiets van ....het is allemaal niet zo duur geworden? vind je het gek als je niet goed rekend
Op zondag 1 juni 2003 03:15 schreef eMAeRCe het volgende:
Een paar jaar nadat de gulden verleden tijd is vraag ik me af of er nog mensen zijn die eerst nog naar gulden omrekenen bij de prijsIk doe dat nog wel
Ff vermenigvuldigen met 2 en iets eraf en er nog een s 10% bij
En jullie?
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 01-06-2003 03:24]
quote:20% ERBIJ!!!!
Een paar jaar nadat de gulden verleden tijd is vraag ik me af of er nog mensen zijn die eerst nog naar gulden omrekenen bij de prijsIk doe dat nog wel
Ff vermenigvuldigen met 2 en iets eraf
En jullie?
quote:Bier he
Op zondag 1 juni 2003 03:17 schreef nikky het volgende:[..]
heb jij nou zoiets van ....het is allemaal niet zo duur geworden? vind je het gek als je niet goed rekend
Mag ik ontopic reacties?
quote:Ik deed meestal vermenigvuldigen met 2 en iets erbij..
Ik doe dat nog welFf vermenigvuldigen met 2 en iets eraf
quote:ja, euro's
Op zondag 1 juni 2003 03:18 schreef eMAeRCe het volgende:[..]
Bier he
Mag ik ontopic reacties?
alleen als iets mij heel duur lijkt heb ik de neiging om terug te rekenen, maar dat is maar een heel enkele keer
quote:eh... Volgens mij stijgt de gulden dan mee hoor
Op zondag 1 juni 2003 03:19 schreef ixi het volgende:[..]
Ik deed meestal vermenigvuldigen met 2 en iets erbij..
das meteen een antwoord op je vraag. Ik denk in Euro's. Een vergelijking met de gulden is niet echt meer mogelijk, gezien de prijsstijgingen etcetcetcetcetcetc
quote:Doemaar 10%
Op zondag 1 juni 2003 03:17 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
20% ERBIJ!!!!
Als ik de prijs lees in ¤ zie ik meestal automatisch al het bedrag in f in een fractie van een seconde ernaast staan in gedachten.
quote:schrik je dan wat het eigenlijk kost? aangezien je het niet mogelijk vind om om te rekenen?
Op zondag 1 juni 2003 03:19 schreef ixi het volgende:[..]
Ik deed meestal vermenigvuldigen met 2 en iets erbij..
das meteen een antwoord op je vraag. Ik denk in Euro's. Een vergelijking met de gulden is niet echt meer mogelijk, gezien de prijsstijgingen etcetcetcetcetcetc
als iets ¤1.00 is is dat omgerekend FL 2.20
als het dan word verhoogd naar ¤ 1.50 is dat omgerekend FL 3.30.
of snap ik je nu niet goed?
quote:wij nemen 1 euro
Op zondag 1 juni 2003 03:23 schreef nikky het volgende:
[..]
schrik je dan wat het eigenlijk kost? aangezien je het niet mogelijk vind om om te rekenen?
als iets ¤1.00 is is dat omgerekend FL 2.20
als het dan word verhoogd naar ¤ 1.50 is dat omgerekend FL 3.30.of snap ik je nu niet goed?
quote:Ik doe het vooral bij prijsverschillen. Als bijv. cigaretten opeens 10 eurocent duurder wordt denk ik van, shit, da's wel mooi 20 cent
Ff vermenigvuldigen met 2 en iets eraf erbij
En jullie?
quote:Nee, er komt 20 cent van die 1 euro bij
Op zondag 1 juni 2003 03:27 schreef ixi het volgende:[..]
wij nemen 1 euro
maal 2 = 2
doen er iets bij + 0.20
en hebben het bedrag in guldens: 2.20was idd een beetje wazige post van me.. wat wil je op dit tijdstip?
quote:Wanneer naaie wij dan ?
Op zondag 1 juni 2003 03:30 schreef AngelWings het volgende:
reken omlaat me nie naaie
quote:Ik werk meestal met grotere bedragen dus ik gebruik gewoon 2.20371
Op zondag 1 juni 2003 03:31 schreef eMAeRCe het volgende:[..]
Nee, er komt 20 cent van die 1 euro bij
Dus toch 10%
quote:Ik wil ook wel een rekenmachine in me hasses
Op zondag 1 juni 2003 03:32 schreef Steijn het volgende:[..]
Ik werk meestal met grotere bedragen dus ik gebruik gewoon 2.20371
quote:Net als ik.
Op zondag 1 juni 2003 03:37 schreef AchJa het volgende:
Maak ik mij niet druk om........ik zit gelukkig in een dusdanige positie dat ik mij daar niet echt druk om hoef te maken.
quote:oooooow ja kijk, als je nou vanuit mijn positie zou moeten rekenen zou het een stuk lastiger zijn...
Op zondag 1 juni 2003 03:37 schreef Steijn het volgende:[..]
hoezo
, 1 miljoen euro is gewoon 2,20371 miljoen gulden.
9231323123 Miljoen Euro op jaar basis
De prijzen zijn tegenwoordig vaak toch niet meer vergelijkbaar met de prijzen die in te tijd van de gulden gebruikelijk waren. Ik vergelijk de prijs van een product met vergelijkbare producten.
hoorde laatst op de radio dat onderzoek had uitgewezen dat de prijzen gemiddeld iets van 50% hogen liggen nu... en nou m'n salaris nog...
dus als ik een trui zie van ¤ 70,- denk ik hmm best goed koop maar als ik veel later stiekem toch terug reken, denk ik -oeps-
Huizen in euro lukt me overigens nog niet.
Ik probeer het wel langzaam om te bouwen naar euro door regelmatig te denken; 'van mijn netto salaris kan ik dit zoveel keer doen'.
Zit ik in Engeland dan reken ik de ponden ook om naar guldens. Niet naar Euro's
van mij mag ie ook zo terugkomen trouwens maarja....
---
beetje offtopic maar weten jullie dat er vlak na de 2e Wereldoorlog er een waardeverandering van de Frank heeft plaatsgevonden in Frankrijk. Toen de Euro werd ingevoerd waren er nog mensen die dat omrekende. En misschien doen velen van ons dat over 50 jaar nog wel.
-------
Ik merk trouwens wel waar de grens zit. Jongeren die toen zo'n 15 a 16 jaar waren rekenen het om en denken in guldens. Diegene die jonger waren vaak niet. Die zijn al helemaal overgeschakelt op Euro's
quote:In 5 jaar, das aardig verschil.
Op zondag 1 juni 2003 08:36 schreef Dropslurf het volgende:
hoorde laatst op de radio dat onderzoek had uitgewezen dat de prijzen gemiddeld iets van 50% hogen liggen nu... en nou m'n salaris nog...
quote:Yep, maar dat ligt ook aan het product, van de meeste heb je een prijs (in euro) in je kop die 'normaal' is en waarmee je kan vergelijken.
Op zondag 1 juni 2003 13:17 schreef PLAE@ het volgende:
Ik merk trouwens wel waar de grens zit. Jongeren die toen zo'n 15 a 16 jaar waren rekenen het om en denken in guldens. Diegene die jonger waren vaak niet. Die zijn al helemaal overgeschakelt op Euro's
quote:kent u het thaise geld? dat is mooi. leuke sig. btw.
Op zondag 1 juni 2003 13:54 schreef D.Rose het volgende:
Onbewust reken ik nog weleens in guldens, om het waardegevoel te krijgen. Maar ik irriteer me wel aan de staatsloterij en call-tv, die vinden het meestal nodig om ff te noemen hoeveel de prijs in guldens is, om maar ff een hoog bedrag te kunnen noemen.
quote:ik ken het probleem, de euro was net een paar maanden ingevoerd en toen kon ik gaan betalen in zwitserse franken.
Op zondag 1 juni 2003 21:07 schreef Fogel het volgende:
Ik reken om van Noorse kronen naar euro's, als ik echt wil weten hoeveel iets kost. Over het algemeen reken ik er gewoon op dat standaard alles goedkoper is in Nederland, en dus maak ik me niet druk over de koers.
Begin april was ik in Nederland en vroeg ik de supermarkt of ik 50 gulden kon pinnen (en toen werd ik dus een beetje raar aangekeken). Euro is voor mij net zo'n 'vreemde valuta' als de Spaanse peseta was toen we nog guldens hadden. Ik ben voor de invoering van de euro verhuisd en heb deze muntsoort nog maar een keer of 10 gebruikt. Voor mij maakt het niet veel uit of ik door met 3,6 moet vermenigvuldigen of met 8, rekenen moet ik toch.
Als ik het niet doe, geef ik véél te veel uit.
Ik loop tegenwoordig wel steds vaker met veel geld rond. Vroeger was ik echt bang dat ik mijn portemonnee zou verliezen als er 100 gulden in zat, nu pin ik geregeld 50 euro. Het lijkt veel minder. Maar dat kan ook komen doordat ik ouder geworden ben en nu ongeveer het 3dubbele verdien van toen ik 16 was.
En dus denk ik in guldens, niet in euro's.
Ik kom nooit meer in populaire kroegen, maar in de wat laidback kroegen, daar is alles vaak veel goedkoper
wat ik eigenlijk wil zeggen: het is flauwekul om nog steeds een koers van 2,20 te hanteren.
stel je voor dat iets 10 euro kost, en je gaat dat omrekenen: o jee, dat is 22 gulden.
daar zit de fout. dat was 22 gulden in 2001. en dat zouden zonder de invoering van de euro nou ook gewoon 21 guldens zijn.
dit lijkt mierenneukerij, maar als mensen niet af leren om te rekenen doen ze het nooit. en als je over 15 jaar nog steeds omrekent wordt het wel gevaarlijk:
5 euro voor een brood. dat is 11 gulden!
nee, dat was 15 jaar geleden 11 gulden, dus nu veel minder.
[Dit bericht is gewijzigd door gunhead op 02-06-2003 18:45]
Het zal nog wel een hele tijd duren voordat iedereen in euro's zal denken. We zijn allemaal opgegroeid met de ouderwetse gulden en die plotselinge omschakeling is voor de één lastiger te maken dan voor de ander.
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 06-06-2003 11:36]
Als ik een Eurobedrag waarneem, reken ik het heel vaak even globaal om naar guldens.
echt waar...
Als ik iets koop dan kijk ik eigenlijk niet naar de valuta, maar naar het
percentage dat het product is van mijn vermogen (d.w.z. datgene wat ik
op mijn betaalrekening heb staan).
Ik heb voor mezelf een vast bedrag wat ik elke week mag uitgeven en ik bekijk elk product (bier, cd's, kleren, schoolzooi) in verhouding tot dat bedrag. Valuta van dat bedrag is dus bepalend dan..en aangezien ik mijn loon in euro's krijg, bekijk ik producten ook in euro's.
Lekker vaag, maarja zo doe ik het .
Alle bedrijfsgegevens zitten in mijn hoofd in guldens: opbrengst, winst, verlies, kosten, balans. En dan kun je niet verwachten dat ik al die getallen nu al in Euro's weet. Dat wordt wel 2005.
quote:Ik ook eigenlijk
Op vrijdag 6 juni 2003 17:05 schreef yozd het volgende:
...aangezien ik mijn loon in euro's krijg, bekijk ik producten ook in euro's.Lekker vaag, maarja zo doe ik het
.
Als ik me bedenk hoeveel ik per uur verdien, en hoe duur een product is, dan is het snel uitgerekend hoeveel uur ik voor zoiets moet werken. Als ik voor een paar laarzen ruim een dag moet werken, dan bedenk ik me 'heb ik het wel voor deze laarzen over om tien uur te werken?'. Zo ja, dan koop ik ze (als het eraan zit natuurlijk ) en zo nee, dan koop ik ze niet.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 21:20 schreef -roys- het volgende:
Dollars mag dat ook
Ik denk alleen nog maar in groene biljetten met George Washington, Thomas Jefferson, Abraham Lincoln, Alexander Hamilton, Andrew Jackson, Ulysses Grant en Benjamin Franklin erop!
als ik iets zie van 50 euro denk ik , ohw het is maar 50 euro , en als je het gekocht heb denk je KUT das meer dan 100 piek
en elke keer weer ik denk dus nog steeds dat het guldens zijn
Het is wel bijna elke keer schrikken dan trouwens.
Maar meestal denk ik tegenwoordig in percentages van mijn inkomen. Bijvoorbeeld; oh, die auto kost me een half jaar werk.
ik reken alles om. Ik denk niet dat het de komende 5 jaar zo erg zal gewennen, omdat je altijd beetje gefrustreerd blijft over het feit dat sommige personen (ik noem een "horeca" ) gruwelijke prijzen hanteren. Geen gezeur dat "dat niets met de invoering van de Euro te maken heeft" want normale kratjes bier zijn ook niet explosief in prijs gestegen!
Taiwanese dollars omrekenen naar guldens? Is dat nog een beetje te doen (en krijg je nog wel zinnige uitkomsten, rekening houdend met prijsverschillen tussen Nederland en Taiwan?)quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |