En dus denk ik in guldens, niet in euro's.
Ik kom nooit meer in populaire kroegen, maar in de wat laidback kroegen, daar is alles vaak veel goedkoper
wat ik eigenlijk wil zeggen: het is flauwekul om nog steeds een koers van 2,20 te hanteren.
stel je voor dat iets 10 euro kost, en je gaat dat omrekenen: o jee, dat is 22 gulden.
daar zit de fout. dat was 22 gulden in 2001. en dat zouden zonder de invoering van de euro nou ook gewoon 21 guldens zijn.
dit lijkt mierenneukerij, maar als mensen niet af leren om te rekenen doen ze het nooit. en als je over 15 jaar nog steeds omrekent wordt het wel gevaarlijk:
5 euro voor een brood. dat is 11 gulden!
nee, dat was 15 jaar geleden 11 gulden, dus nu veel minder.
[Dit bericht is gewijzigd door gunhead op 02-06-2003 18:45]
Het zal nog wel een hele tijd duren voordat iedereen in euro's zal denken. We zijn allemaal opgegroeid met de ouderwetse gulden en die plotselinge omschakeling is voor de één lastiger te maken dan voor de ander.
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 06-06-2003 11:36]
Als ik een Eurobedrag waarneem, reken ik het heel vaak even globaal om naar guldens.
echt waar...
Als ik iets koop dan kijk ik eigenlijk niet naar de valuta, maar naar het
percentage dat het product is van mijn vermogen (d.w.z. datgene wat ik
op mijn betaalrekening heb staan).
Ik heb voor mezelf een vast bedrag wat ik elke week mag uitgeven en ik bekijk elk product (bier, cd's, kleren, schoolzooi) in verhouding tot dat bedrag. Valuta van dat bedrag is dus bepalend dan..en aangezien ik mijn loon in euro's krijg, bekijk ik producten ook in euro's.
Lekker vaag, maarja zo doe ik het
.
Alle bedrijfsgegevens zitten in mijn hoofd in guldens: opbrengst, winst, verlies, kosten, balans. En dan kun je niet verwachten dat ik al die getallen nu al in Euro's weet. Dat wordt wel 2005.
quote:Ik ook eigenlijk
Op vrijdag 6 juni 2003 17:05 schreef yozd het volgende:
...aangezien ik mijn loon in euro's krijg, bekijk ik producten ook in euro's.Lekker vaag, maarja zo doe ik het
.
Als ik me bedenk hoeveel ik per uur verdien, en hoe duur een product is, dan is het snel uitgerekend hoeveel uur ik voor zoiets moet werken. Als ik voor een paar laarzen ruim een dag moet werken, dan bedenk ik me 'heb ik het wel voor deze laarzen over om tien uur te werken?'. Zo ja, dan koop ik ze (als het eraan zit natuurlijk
) en zo nee, dan koop ik ze niet.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 21:20 schreef -roys- het volgende:
Dollars mag dat ook
Ik denk alleen nog maar in groene biljetten met George Washington, Thomas Jefferson, Abraham Lincoln, Alexander Hamilton, Andrew Jackson, Ulysses Grant en Benjamin Franklin erop!
als ik iets zie van 50 euro denk ik , ohw het is maar 50 euro , en als je het gekocht heb denk je KUT das meer dan 100 piek ![]()
en elke keer weer
ik denk dus nog steeds dat het guldens zijn
Het is wel bijna elke keer schrikken dan trouwens.
Maar meestal denk ik tegenwoordig in percentages van mijn inkomen. Bijvoorbeeld; oh, die auto kost me een half jaar werk.
ik reken alles om. Ik denk niet dat het de komende 5 jaar zo erg zal gewennen, omdat je altijd beetje gefrustreerd blijft over het feit dat sommige personen (ik noem een "horeca"
) gruwelijke prijzen hanteren. Geen gezeur dat "dat niets met de invoering van de Euro te maken heeft" want normale kratjes bier zijn ook niet explosief in prijs gestegen!
Taiwanese dollars omrekenen naar guldens? Is dat nog een beetje te doen (en krijg je nog wel zinnige uitkomsten, rekening houdend met prijsverschillen tussen Nederland en Taiwan?)quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |