abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47620381
Wist niet of dit nou in R& P of Lifestyle moest aangezien het op beiden betrekking heeft.
Tot een aantal jaren geleden scheen ik er jong uit te zien voor mijn leeftijd.
Maar sinds een paar jaar hoor ik mensen zeggen dat ik veel ouder lijk, er slecht uitzie.
Dit heeft dan vooral betrekking op de wallen die ik onder m'n ogen heb en de rimpels die er in aan het groeien zijn.

Nou ben ik niet lelijk van nature. Maar vind dit natuurlijk toch kut om te horen.
Ik wil me niets aantrekken van die meningen maar doe dat stiekem toch wel.
Nu hoopte ik op enige adviezen, of bemoedigende woorden van nog oudere users.
Ik heb jaren veel gerookt, ben daar mee gestopt.
Ben een echte stressvogel, dat wel, en kan dat moeilijk van me afzetten.
Merk nu dat ik in een soort vicieuze cirkel terecht ben gekomen. Door die spottende opmerkingen ga ik er alleen maar slechter uitzien.
Ik probeer aan meditatie te doen, doe aan krachtsport.
I
k ben 33, en voor mijn gevoel zou ik me geen zak moeten aan trekken van dat soort commentaar.
Toch doe ik dat.
Blijkbaar draag ik veel opgekropte woede en of frustratie met me mee, want veel mensen kijken me hoofdschuddend na.
Ik werk ook op een afdeling met 40 mensen en ben daar toch wel de meest gehate figuur.
Kan best humeurig zijn maar ben fundamenteel best aardig, en zeer behulpzaam. Alleen lijkt niemand dat te zien.
Damn, ik moest er gisteren zelfs om huilen.
Had sinds mijn kindertijd niet meer uit zelfmedelijden gehuild.
Kortom, ik voel me zwaar klote.
Heeft iemand constructieve tips?

In ieder geval bedankt voor de aandacht!
Keeping an eye on the world going by my window.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 20:39:26 #2
145708 4gent_Orang3
alle vrouwen zijn bi
pi_47620695
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 20:39 schreef 4gent_Orang3 het volgende:
Beseffen dat je te oud bent ??
Er is een verschil tussen meneer genoemd worden, en 50 genoemd worden terwijl je 33 bent.
pi_47621268
Hmm, zie geen foto in je fobo dus kan daar verder niet over oordelen.

Ben je man of vrouw?
Een ander (hip) kapsel kan veel doen. Laat je eens adviseren bij een goede kapper. Ook als je een bril draagt zou je een hip montuurtje kunnen proberen. Draag jonge kleding (niet té jong, maar je bent 33 dus je kan best wel hip en leuk gekleed gaan!)

Verder is het nogal wat als je zegt de meest gehate figuur op je afdeling te zijn!! Dénk je dat of ís dat zo? (uitgesproken naar jou?) Want dat ontstaat natuurlijk niet zomaar, waarmee ik niet wil zeggen dat het terecht is. Maar dan zou je écht iets aan je houding moeten veranderen! Als je naar iedereen uitstraalt hoe slecht je het wel niet met jezelf getroffen hebt, dan worden anderen daar gewoon moe van. En dan val je binnen de kortste keren buiten de boot. Heb je het gevoel dat er binnen de afdeling toch weinig meer aan te veranderen is, probeer dan ergens anders een nieuwe start te maken. Dus ga solliciteren! Nieuwe kans voor jou om je eens goed te profileren!

Succes !
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  zaterdag 24 maart 2007 @ 21:06:20 #5
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_47621836
pics!
pi_47622098
Foto heeft geen zin. Heb een webcam en op internet vind men mij wel enigzins aantrekklijk, er naar mijn leeftijd uit zien.
In het dagelijks leven echter heb ik de uitstraling van pak yoghurt. Zuur.
Als ik me daar bewust van ben en ik probeer vrolijkheid uit te stralen doe ik dat weer zo extreem dat het ongeloofwaardig is.
Ik denk dat ik gewoon depressief ben.
Ik wil waarschijnlijk gewoon horen dat ik weer terug kan naar waar ik ooit was.
Toch wel handig om op te schrijven wat je dwars zit.
Maar desondanks zit er toch mee. En word ik dus versneld ouder.
pi_47622307
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:06 schreef kalemero het volgende:
pics!
De foto's die mijn webcam maakt zijn niet zo gedetailleerd dat je kunt zien hoe belabberd ik er in het dagelijks leven uitzie.
Dus heeft weinig nut.
pi_47622328
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:09 schreef Thelonious het volgende:
Foto heeft geen zin. Heb een webcam en op internet vind men mij wel enigzins aantrekklijk, er naar mijn leeftijd uit zien.
In het dagelijks leven echter heb ik de uitstraling van pak yoghurt. Zuur.
Als ik me daar bewust van ben en ik probeer vrolijkheid uit te stralen doe ik dat weer zo extreem dat het ongeloofwaardig is.
Ik denk dat ik gewoon depressief ben.
Ik wil waarschijnlijk gewoon horen dat ik weer terug kan naar waar ik ooit was.
Toch wel handig om op te schrijven wat je dwars zit.
Maar desondanks zit er toch mee. En word ik dus versneld ouder.
En dan nu iets doen met de tips!
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
  zaterdag 24 maart 2007 @ 21:12:59 #9
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_47622340
Mensen die bijna niet lachen worden ook snel ouder. Lach je wel eens?
pi_47622412
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:12 schreef Martijn_fijn het volgende:
Mensen die bijna niet lachen worden ook snel ouder. Lach je wel eens?
Goede opmerking. Ik lach inderdaad heel weinig. En als ik lach is het meer een grimas.
pi_47622555
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:14 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Goede opmerking. Ik lach inderdaad heel weinig. En als ik lach is het meer een grimas.
Vind je jezelf ook vaak zielig (serieuze vraag)? want dan neem je jezelf misschien iets te serieus, kan ook veel helpen om om jezelf te lachen en een beetje zelfspot te hebben!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 21:19:17 #12
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_47622739
Tja..als je een zure uitstraling hebt..daar wordt niemand blij van en jij nog minder.En geforceerd blij kijken werkt zeker niet.
Als je denkt dat je depressief bent, waarom maak je niet eens een afspraak met je huisarts?
Ouder worden hoort er nu eenmaal bij, en dat gaat helaas gepaard met rimpels en minder strakke huid enz..
Ik ben zelf 34,maar heb het omgekeerde, ik zie er jonger uit. Deels ligt dat aan mijn kleding en kapsel van deze tijd..dat scheelt al veel.Deels ligt dat ook aan mijn instelling,ik ben niet depressief en heb geen zure uitstraling
Verder smeer ik mijn gezicht 2 keer per dag in met een goede creme,dat vertraagt het ouderdomsproces..
Het is ff wat moeite, maar dan heb je ook wat!
Kijk om je heen en vergelijk jezelf met mannen van je leeftijd..misschien heb je wel een verkeerd beeld van jezelf..
pi_47622894
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:15 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Vind je jezelf ook vaak zielig (serieuze vraag)? want dan neem je jezelf misschien iets te serieus, kan ook veel helpen om om jezelf te lachen en een beetje zelfspot te hebben!
Ja, vind mezelf vaak wel zielig nadat ik een aantal van die opmerkingen heb gehoord.
pi_47623035
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:20 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Ja, vind mezelf vaak wel zielig nadat ik een aantal van die opmerkingen heb gehoord.
Dan moet je dus echt iets aan je zelfbeeld gaan doen. En, echt, dat begint met een nieuw uiterlijk! Want als je er goed uitziet, dan voel je je al een stuk zelfverzekerder. En ga naar je huisarts, leg uit waar je mee zit. Je moet er aan gaan werken want de situatie zoals ie nu is is zeker niet goed voor je...

Dus, ga aan de slag!
pi_47623179
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:19 schreef kalemero het volgende:
Tja..als je een zure uitstraling hebt..daar wordt niemand blij van en jij nog minder.En geforceerd blij kijken werkt zeker niet.
Als je denkt dat je depressief bent, waarom maak je niet eens een afspraak met je huisarts?
Ouder worden hoort er nu eenmaal bij, en dat gaat helaas gepaard met rimpels en minder strakke huid enz..
Ik ben zelf 34,maar heb het omgekeerde, ik zie er jonger uit. Deels ligt dat aan mijn kleding en kapsel van deze tijd..dat scheelt al veel.Deels ligt dat ook aan mijn instelling,ik ben niet depressief en heb geen zure uitstraling
Verder smeer ik mijn gezicht 2 keer per dag in met een goede creme,dat vertraagt het ouderdomsproces..
Het is ff wat moeite, maar dan heb je ook wat!
Kijk om je heen en vergelijk jezelf met mannen van je leeftijd..misschien heb je wel een verkeerd beeld van jezelf..
Ik wil geen modern kapsel en moderne kleding. Ik ben een retro-man. Ik hou van de kapsels, kleding e.d. van vroeger. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik er als een duffe dodo bijloop. Maar ik geloof niet in oudere mannen met stekels e.d.
Ik heb wallen onder mijn ogen, en daar zijn rimpels in aan het ontstaan.
Andere mannen van mijn leeftijd en ouder hebben dat niet.
Ik moet zeggen dat ik er door die opmerkingen erg op ben gaan letten.
Zo zag ik net Marco van Basten van dichtbij op tv. Hij heeft dat niet.
Maar juist van mezelf vergelijken met anderen word ik alleen maar gekker.
Misschien is een afspraak met een psych ofzo inderdaad wel het beste wat ik kan doen.
En hoe kun je oprechte blijheid uitstralen als je het niet bent.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 21:25:25 #16
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_47623250
Die mensen die opmerkingen maken zijn zelf perfect zeker??
pi_47623352
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:25 schreef kalemero het volgende:
Die mensen die opmerkingen maken zijn zelf perfect zeker??
Dat is het probleem waardoor ik zo "gehaat" word.
Als mensen opmerkingen maken heb ik zin om te zeggen: "Van jouw kont kan een dorp in Afrika een jaar eten" Dan doe ik dan net niet. Maar zo maak je natuurlijk ook geen vrienden.
pi_47623669
Van je posts straalt ook één en al negativiteit uit. Dus ik begrijp je punt. Je gaat uit van: waarom zou ik? Ook die opmerking over die kont, grappig hoor, maar vooral heel cynisch.

En je hebt helemaal gelijk over dat je oprechte blijheid niet kunt uitstralen als je het niet bent. Dus... maak maandag meteen een afspraak bij de huisarts!!

Enne... van een huisdiertje kun je ook vrolijk worden!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 21:37:01 #19
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_47623897
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:24 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Ik wil geen modern kapsel en moderne kleding. Ik ben een retro-man. Ik hou van de kapsels, kleding e.d. van vroeger. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik er als een duffe dodo bijloop. Maar ik geloof niet in oudere mannen met stekels e.d.
Ik heb wallen onder mijn ogen, en daar zijn rimpels in aan het ontstaan.
Andere mannen van mijn leeftijd en ouder hebben dat niet.

Ik moet zeggen dat ik er door die opmerkingen erg op ben gaan letten.
Zo zag ik net Marco van Basten van dichtbij op tv. Hij heeft dat niet.
Maar juist van mezelf vergelijken met anderen word ik alleen maar gekker.
Misschien is een afspraak met een psych ofzo inderdaad wel het beste wat ik kan doen.
En hoe kun je oprechte blijheid uitstralen als je het niet bent.
Dat zijn zeker mannen die er jonger uit gaan zien naarmate ze ouder worden?
Die wallen zullen dan wel in je genen zitten..verder niks aan te doen of je moet plastische chirurgie overwegen.
Van Basten zal wel onder de make-up hebben gezeten en dan zie je het niet..misschien ook een tip? lol..
Inderdaad..oprechte blijdschap kun je niet uitstralen als je het niet bezit..zekerheid kun je wel uitstralen,maar dan moet je tevreden zijn over jezelf.Iemand die zo'n uitstraling heeft kan de hele wereld aan, hoe die er verder ook ziet!
Laatste noot; als iemand een rotopmerking geeft, geef dan terug wat zij geven..dan maar geen vrienden.Of ze zijn werkelijk bezorgd maar jij ziet dat als een aanval?
pi_47624077
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:32 schreef KinkyGiraf het volgende:
Van je posts straalt ook één en al negativiteit uit. Dus ik begrijp je punt. Je gaat uit van: waarom zou ik? Ook die opmerking over die kont, grappig hoor, maar vooral heel cynisch.

En je hebt helemaal gelijk over dat je oprechte blijheid niet kunt uitstralen als je het niet bent. Dus... maak maandag meteen een afspraak bij de huisarts!!

Enne... van een huisdiertje kun je ook vrolijk worden!
Ja, ik ben inderdaad cynisch, en heb geen zelfrelativering.
Heb wel gevoel voor humor maar inderdaad het komt er altijd zo rottig uit.
Vind het toch een grote stap naar de huisarts.
Dus ik laat dat idee even op me inwerken.
Maar hartelijk dank voor alle tips en positiviteit.

Heb sinds 4 maanden een katje. Is zeker wel een waardevolle aanvulling.
pi_47624316
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:41 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Ja, ik ben inderdaad cynisch, en heb geen zelfrelativering.
Heb wel gevoel voor humor maar inderdaad het komt er altijd zo rottig uit.
Vind het toch een grote stap naar de huisarts.
Dus ik laat dat idee even op me inwerken.
Maar hartelijk dank voor alle tips en positiviteit.

Heb sinds 4 maanden een katje. Is zeker wel een waardevolle aanvulling.
Kijk, das de goede instelling. je hebt dit topic al geopend, en nu ga je nadenken hoe jij er iets aan kan veranderen...!! Goed man, en laat je niet tegenhouden door het idee dat je er misshcien niets aan hebt om naar de huisarts te gaan, want nee heb je, ja kun je krijgen!

En de waarde van een huisdier moet je inderdaad niet onderschatten, gaat vaak veel rust vanuit en natuurlijk
pi_47624361
Ik heb zelfs een foto van mezelf in mijn fotoboek gezet.
Vind dat wel eng, maar men kan niets tegen mij zeggen wat ik niet dagelijks hoor.
pi_47624508
Beste Thelonious, ik zie net je foto enne... ik vind het er prima uitzien! En dat zeg ik niet omdat ik je zielig vind ofzo! Mooie haarkleur, leuke bakkebaarden ( dat bedoelde je vast met retro) en je gezicht is ook prima! Dus het zal echt je uitstraling zijn en daar kun je wat aan doen als je je zelf beter gaat voelen
pi_47624632
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:52 schreef KinkyGiraf het volgende:
als je je zelf beter gaat voelen
Ja, maar dat is dus het punt. Dat gaat beetje bij beetje. En ondertussen krijg ik toch nog die opmerkingen. Het moeilijke is om dan toch beetje bij beetje je beter te voelen. Ik begin maandag vaak met goede moed, goede voornemens e.d. Maar tegen de tijd dat het vrijdag is is dat helemaal weggevaagd.
Dan bouw ik mezelf weer in het weekend op, en dan begint die week weer.
pi_47624705
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:56 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus het punt. Dat gaat beetje bij beetje. En ondertussen krijg ik toch nog die opmerkingen. Het moeilijke is om dan toch beetje bij beetje je beter te voelen. Ik begin maandag vaak met goede moed, goede voornemens e.d. Maar tegen de tijd dat het vrijdag is is dat helemaal weggevaagd.
Dan bouw ik mezelf weer in het weekend op, en dan begint die week weer.
Jeetje... nieuwe baan niks voor je dan?
pi_47624772
Ben met een studie bezig.
Maar inderdaad, moet maar actief op zoek naar ander werk, en met een schone lei beginnen.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 22:00:43 #27
92279 N.icka
Windforce 11
pi_47624794
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 20:34 schreef Thelonious het volgende:

Ik werk ook op een afdeling met 40 mensen en ben daar toch wel de meest gehate figuur.
pi_47624941
Als ik in je fotoboek kijk, zie ik als eerste zin staan:
quote:
Ben een arbeider uit Brabant. In mijn vrije tijd doe ik ook een studie aan de Open Universiteit. Maar noem me gerust dom, dat doen mijn arbeider-collega's ook.

Tja. Met die insteek maak je het sowieso niet lekker voor jezelf, hoe waar het misschien ook moge zijn.

En dat heb ik met je hele verhaal. Je weet precies aan te wijzen waar het fout gaat, waar je tekort schiet, wat er beter kan. Maar nergens hoor ik je over de dingen die je wel kunt. Wat zijn je positieve karakterpunten? Wat maakt jou het waard om als vriend te hebben? Hobby's, passies?

Als je daadwerkelijk op zo'n manier in het leven staat, eindig je inderdaad in een flinke vicieuze cirkel. Je straalt negativiteit uit, dingen worden daardoor verkeerd opgevat, sfeer wordt minder, enzovoorts.
Aan jou de taak om die te doorbreken. Als je het meest gehate figuur bent op je werk, wat doe je daar dan nog? Kijk eens rond voor eventuele alternatieven qua werk. Niks ergers dan iedere ochtend je naar een plek te moeten slepen waar je absoluut niet gewenst bent.

Daarnaast: ga eens praten met een psycholoog. Je kunt wel een nieuw kapsel aanmeten, of eens een andere winkel naar binnen stappen, maar dan zien mensen je als 'die lul met dat hippe kapsel', en dat werkt op jou door.
Ga eerst aan de slag met jezelf. Dat kan in groepsverband, zodat je het meteen in de praktijk kunt brengen, maar constructief naar oplossingen zoeken in gesprekken is ook een goed idee.

Mocht je trouwens je meer willen focussen op tips om er jonger uit te zien, dan kan het altijd nog naar LIF. Maar een gezond lijf moet nu eenmaal samen gaan met een gezonde geest, om dat ook echt tot z'n recht te laten komen. Wat dat betreft staat het hier prima.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 22:07:46 #29
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_47624988
Wat goed dat je toch je foto erop heb gezet!! Naar mijn mening verschil je niet veel met mannen van dezelfde leeftijd.Wél zie je er vermoeid uit, en dat heeft denk ik dan ook te maken met wat je eerder schreef.
Jij weet zelf wel het beste wat er scheelt, en het is dan aan jou om bepaalde stappen te zetten om daaruit te komen.
Het is misschien even moeilijk, maar niet geschoten is altijd mis! Kom voor jezelf op en zorg dat je happy wordt..Niemand kan dat anders doen dan jijzelf!
pi_47625023
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 22:00 schreef N.icka het volgende:

[..]

Nou, grappig joh.
pi_47626622
Connie B. die doet er wat mee
  zaterdag 24 maart 2007 @ 22:58:32 #32
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_47626916
Op je foto zie je er qua looks inderdaad niet slecht uit voor 33, maar wat wel opvalt is dat je er onzeker en "breekbaar" uit ziet. Dat is dus waar je aan moet werken, maar dat is vooral iets wat in jouw hoofd zit en eruit moet.

O en ga jezelf niet (teveel) vergelijken met anderen, zoals je net met van Basten deed. Iedereen ziet er anders uit en iedereen heeft iets wat iets minder mooi is. Bij jou misschien dus die wallen, maar andere dingen zien er bij jou weer beter uit. En grote kans dat die wallen ook minder worden zodra je je minder depressief voelt.
pi_47626989
Ik zou zeggen 1x in de week een kuurtje sauna
  zondag 25 maart 2007 @ 05:19:29 #34
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_47633088
Ik heb het zelf ook, ik zie er jonger uit, mensen geloven niet als ik zeg dat ik rijbewijs heb omdat ik er veel jonger uit ziet dan 20, ook heb ik vaak het gevoel niet serieus te worden genomen en ook met vriendinnen is het altijd weer afwachten, vooral omdat ik nog beetje een baby face heb

ook heb ik last van wallen maar dat is meer omdat ik nu vaak aan het leren ben tot 12 uur en er dan half 6 weer uit moet.

Ik ben benieuwd hoe ik er over 5 jaar uitziet.
Because they will last that long.
pi_47636131
Als ik me belabberd voel dan ga ik er ook belabberd uit zien.

All about state of mind.
pi_47636363
quote:
Op zondag 25 maart 2007 05:19 schreef Pascal86 het volgende:
Ik heb het zelf ook, ik zie er jonger uit, mensen geloven niet als ik zeg dat ik rijbewijs heb omdat ik er veel jonger uit ziet dan 20, ook heb ik vaak het gevoel niet serieus te worden genomen en ook met vriendinnen is het altijd weer afwachten, vooral omdat ik nog beetje een baby face heb

ook heb ik last van wallen maar dat is meer omdat ik nu vaak aan het leren ben tot 12 uur en er dan half 6 weer uit moet.

Ik ben benieuwd hoe ik er over 5 jaar uitziet.
Da's wel vaker hoor, met jongens. Over vijf jaar zie je er waarschijnlijk niet meer "baby face"-achtig uit. En die wallen gaan wel weer weg
  zondag 25 maart 2007 @ 14:02:07 #37
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_47638962
Is er een reden voor dat je een negatieve grondstemming hebt? Is het altijd al aanwezig geweest of zijn er dingen recentelijk gebeurd waardoor je steeds humeuriger bent geworden. Het is gewoon je algehele uitstraling die maakt dat het mensen opvalt dat je er ouder uitziet dan je werkelijke leeftijd. Probeer te acherhalen wat je dwarszit, als je positiever door het leven gaat en af en toe weer een lach op je gezicht tovert, dan zie je er zo wie zo beter uit.
  zondag 25 maart 2007 @ 18:35:05 #39
167723 sanni
Acima de seu
pi_47646745
Hey TS, kan begrijpen dat je het vervelend vindt maar helaas is ouderdom iets waar je niet
aan kunt doen. Hooguit uitstellen maar niet meer dan dat. Mischien helpt het als je eens op
de reacties van andere ingaat en vraagt hoe het komt dat hun haarlijn zo dun is geworden
of dat ze zo begaan zijn met jouw voorkomen. Mischien helpt het als je segt dat je God het
zo heeft gewild dat je er al ouder zag omdat wijsheid met het ouder worden komt iets wat
waarschijnlijk bij de anderen nog niet is ingezet. Tis maar een idee en mischien scheelt het een psychiater.
pi_47654008
quote:
Op zondag 25 maart 2007 18:35 schreef sanni het volgende:
Hey TS, kan begrijpen dat je het vervelend vindt maar helaas is ouderdom iets waar je niet
aan kunt doen. Hooguit uitstellen maar niet meer dan dat. Mischien helpt het als je eens op
de reacties van andere ingaat en vraagt hoe het komt dat hun haarlijn zo dun is geworden
of dat ze zo begaan zijn met jouw voorkomen. Mischien helpt het als je segt dat je God het
zo heeft gewild dat je er al ouder zag omdat wijsheid met het ouder worden komt iets wat
waarschijnlijk bij de anderen nog niet is ingezet. [afbeelding] Tis maar een idee en mischien scheelt het een psychiater.
Ik denk dat het toch iets dieper zit dan dat.
pi_47664261
En toch wil ik foto's zien
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 26 maart 2007 @ 10:31:06 #42
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_47664426
Leef je gezond? Nachtrust? 2 liter water per dag? Groete en fruit?

Maar als ik je verhaal lees moet je vooral zorgen dat t tussen je oren weer goed komt te zitten.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_47664919
Zoals al eerder gezegd in dit topic: Je post stralen één grote brok negativiteit uit. Je vindt je zelf zielig? Dude: je bent 33! Zelfrelativering rules en die zou je al lang moeten hebben! Wanneer je jezelf minderwaardig voelt, straal je dat ook uit. Je koppie gaat hangen, je schouders gaan naar voren, etc etc. En dat is wat je collega's oppikken.

En wallen is een lame excuse: ik heb ze sinds mijn 23e, en na 11 jaar kan ik mijn ex niet meer de schuld geven...
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_47665292
Gewoon met kleine dingen beginnen... Zet een zonnebril op..
Lach eens vriendelijk tegen die superchagerijnige muts achter de kassa... Een glimlach is al voldoende...
Trakteer een klein ettertje op een ritje in zo'n auto in een willekeurig winkelcentrum...
Help een zure oma oversteken en zeg gewoon vriendelijk tegen iedereen goede dag...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_47839630
Hoe issie? Ben je bij de huisarts geweest?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:12:26 #46
18026 Thelonious
le samouraï
pi_47844212
Ben druk bezig en heb daardoor geen tijd om bij nutteloze dingen stil te staan.
Ik denk dat dat de beste weg voorwaarts is. Verder probeer ik dromen die ik ooit had nieuw leven in te blazen. Dus probeer me een beetje muzikaal te uiten.
De huisarts laat ik voorlopig links liggen.
Bedankt voor de interesse, Kinky.
pi_47846851
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:12 schreef Thelonious het volgende:
Ben druk bezig en heb daardoor geen tijd om bij nutteloze dingen stil te staan.
Ik denk dat dat de beste weg voorwaarts is. Verder probeer ik dromen die ik ooit had nieuw leven in te blazen. Dus probeer me een beetje muzikaal te uiten.
De huisarts laat ik voorlopig links liggen.
Bedankt voor de interesse, Kinky.
Ok, als jij je er maar prettig bij voelt maar als je merkt dat je er niet uit komt zelf... toch ff die huisarts bellen hoor
  vrijdag 30 maart 2007 @ 23:38:20 #48
81237 releaze
best of both worlds
pi_47849115
klinkt als een typische 30er fase van tegenwoordig trouwens. het uiterlijk als een manifestatie van het 'hoe ben ik hier godsnaam terecht gekomen en is er nog tijd om het terug te draaien voordat ik straks 50 ben idee' ..nuja, ik zie dat vaker bij 30+ ers. ik vind het wel geinig om te zien dat de zoektocht naar identiteit niet begint en eindigt bij de puberteit, maar een continue ongoing iets is.. ik vraag me af of dat getriggerd wordt door onze huidige samenleving, het individualistische karakter en nadruk op zelfontplooiing, of dat dat 200 jaar geleden ook al zo was... hmm.

Nuja goed.. dat kan wellicht een onderliggende oorzaak van je zelfbeeld zijn, niet weten wat dat zelfbeeld nu eigenlijk meer inhoudt op dit moment in je leven.
Je uiterlijk dat volgens anderen niet lijkt te corresponderen met het innerlijke beeld dat je van jezelf hebt, kan het ook zijn. Zij zeggen dit maar ik voel me dat, wie heeft er nu gelijk? Zij of ik?

Ik geloof dat die beelden elkaar aanvullen, niet elkaar uitschakelen. Jij kent jezelf van binnen, zij kennen jou vooral van buiten. Er zit natuurlijk een kern van waarheid in wat anderen vinden hoe je bent, key is om dat te leren relativeren en integreren in je systeem. Beetje zelfreflectie enzo.

Dat is dan meer naar de kern werken, als dat al de kern is. 'Symptoombestrijding' wil ook wel werken je zelfbeeld op te krikken of te definieren. Wat betreft je uiterlijk, je mag het wellicht useless vinden, maar maak gewoon fotos van jezelf en bekijk ze en laat alle gevoelens die je krijgt gewoon toe. Gevoelens van schaamte, gevoelens van angst, kutgevoel om een bepaalde foto, euforie om andere fotos. Kijk gewoon naar jezelf en ontdek naast je slechte kanten ook je mooie kanten, die absoluut zeker ook op de fotos te zien zijn. Wellicht dat het helpt.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 12:44:46 #49
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_47857597
Midlifecrisis..Weten dat je geen 20 meer bent, zowel uiterlijk als innerlijk, maar je toch jong voelen.
Weten dat je zo oud ook nog niet bent,maar toch te oud om nog roekeloos en onbevangen dingen te ondernemen, door mogelijke bagage en ervaringen die je inmiddels opgedaan hebt.
Op een gegeven moment ga je ook denken; wat heb ik nu eigenlijk bereikt? Wat is uitgekomen van mijn doelen/ wensen die ik 10-15 jaar geleden had?
Wat het uiterlijk betreft; als je de media moet geloven moeten we er allemaal maar strak en jong uit blijven zien. Een rimpeltje?? Oei, tijd voor harde maatregelen,snel een botoxbehandeling nemen, want het is not done om te verouderen.Foei dat je jezelf zo laat gaan en geen aandacht aan jezelf schenkt.Slap vel? Hup naar de sportschool of anders maar een buikwandcorrectie.Slappere borsten?Schaam je vrouwmens! Dé oplossing;een nieuwe cup D.
En zo kan ik wel ff doorgaan..
Natuurlijk doe ik er zelf ook wat aan om het 'verval' zo klein mogelijk te houden , voor zover het mogelijk is en ik heb mijn grenzen. Maar je ontkomt er toch niet aan dat het allemaal wat minder wordt.
Het is voor mij belangrijker dat je lekker in je [slappe] vel zit en dat je gelukkig bent met hetgeen wat je hebt en wat je kan.

[ Bericht 1% gewijzigd door kalemero op 31-03-2007 13:04:24 ]
  zaterdag 31 maart 2007 @ 14:01:52 #50
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_47859378
Vandaag vroeg iemand of mijn moeder en ik zusjes waren, m'n oma zei dat we moeder en dochter zijn en toen vroeg ie ook nog wie dan de moeder en wie de dochter is. En het was nog een serieuze vraag ook. Ik zat daar echt als verbijsterd gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')