als dit geen extreemrechts gehuil is , dan is het wel extreem stupide..quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:12 schreef pberends het volgende:
Wat staat ons te wachten: dat de linkse kerk en de moslims wederom gewonnen hebben en dat vrijheid van meningsuiting niet meer bestaat in Nederland.
Pff, dat paupervolk kan zich de C1000 toch niet veroorloven.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:07 schreef Toeps het volgende:
Och, ik mag toch niet hopen dat je dan in elke C1000 voortaan hoort: "Geert had het zo gewild..."
Je kan veel over hem zeggen, maar dom is hij niet. Naief wellicht in jouw ogen, maar dom ... neuh.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, ik vind hem een beetje dommige, zelfingenomen egotripper.
Hij is misschien goed in z'n vakgebied, maar erg intelligent komt hij niet over.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:31 schreef Boze_Appel het volgende:
Je kan veel over hem zeggen, maar dom is hij niet. Naief wellicht in jouw ogen, maar dom ... neuh.
Dit toont weer eens aan dat jij het helemaal niet begrepen hebt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:54 schreef Visitor1982 het volgende:
Ik denk weer wat rust in de Nederlandse samenleving. Totdat weer zo'n gek opstaat.
Nee idd. Ik begrijp totaal niet dat er daadwerkelijk mensen zijn die stemmen op die gek.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dit toont weer eens aan dat jij het helemaal niet begrepen hebt.![]()
dat heet nou democratie en vrijheid.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:11 schreef Visitor1982 het volgende:
Nee idd. Ik begrijp totaal niet dat er daadwerkelijk mensen zijn die stemmen op die gek.
Jij begrijpt niet dat Fortuyn, Pastors en Wilders gevolgen zijn van onrust in de samenleving, geen oorzaken? Dan ben je toch redelijk wereldvreemd. Maar ja, wat verwacht je van een Pechtold-groupie.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:11 schreef Visitor1982 het volgende:
Nee idd. Ik begrijp totaal niet dat er daadwerkelijk mensen zijn die stemmen op die gek.
Nee, eerder wat gehuil dat de moord indirect de schuld was van van Gogh en Fortuijn en dat de moordenaar een eenzame gek was.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:56 schreef PJORourke het volgende:
Nou, hopelijk is de bewaking integer en adequaat en loopt het zo'n vaart niet. Wel geloof ik dat er nu eerder een linkse gek zal opstaan met een plannetje dan pakweg een maand of twee geleden.
Mocht het ondanks alles toch gebeuren, waar ik niet van uitga, dan verwacht ik weer het gebruikelijke hypocriete gehuil van de haatzaaibrigade, en er zullen wel wat relletjes uitbreken. Uiteraard hoeven we niet op het aftreden van de minister van BiZa te rekenen.
Ik denk dat er iets meer onrust zal ontstaan onder de bevolkingquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:45 schreef retteketet het volgende:
Wat er zou veranderen? Niks. Er zou hooguit weer een andere profiteur opstaan om te profiteren van de weinige zwakke plekken die de democratie heeft.
Als Wilders vermoord wordt, doet jouw volk alleen nog maar dansjes in Turkije.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Bij Pim en de vetklep genaam Theo, heb ik er nogal laconiek op gereageerd. Bij een onverwachte moord op peroxidekop of Ahali zou ik het waarschijnlijk niet laten om een vreugdesdansje te doen.
Ja maar zeker niet iets waar een kabinet over hoeft te vallen. Als hij het niks meer vindt kan hij ook zelf opstappen, dan hoeven de andere PvdA bewindslieden niet mee opzich.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:53 schreef PJORourke het volgende:
Die Plasterk is an accident waiting to happen.
sorry hoor. Maar wilders heeft behoorlijk boter op zijn hoofd. Zijn opmerkingen naar anderen toe zijn net zo hard. Nu gaan zeiken om demonisering en een moordsfeer creeren is juist daaraan meewerken. Wilders weet ook dat sinds fortuyn dit roepen het goed doet bij bepaalde delen van de bevolking.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:56 schreef PJORourke het volgende:
Nou, hopelijk is de bewaking integer en adequaat en loopt het zo'n vaart niet. Wel geloof ik dat er nu eerder een linkse gek zal opstaan met een plannetje dan pakweg een maand of twee geleden.
Mocht het ondanks alles toch gebeuren, waar ik niet van uitga, dan verwacht ik weer het gebruikelijke hypocriete gehuil van de haatzaaibrigade, en er zullen wel wat relletjes uitbreken. Uiteraard hoeven we niet op het aftreden van de minister van BiZa te rekenen.
jij blijkbaar ook niet. Je hebt juist de vrijheid om op iemand te stemmen. Dat noemen ze vrijheid en democratie. Alleen mensne mogen daar ook tegeningaan. Staat nergens dat het niet mag.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:15 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
dat heet nou democratie en vrijheid.
alleen dat begrijpt links maar vaak niet. die respecteren niks wat dwars op hun eigen mening staat.
Vind ik niet. Alle linske haat en agressie wordt gericht op een persoon, dat doet Wilders niet.quote:Op zondag 25 maart 2007 00:13 schreef One_of_the_few het volgende:
Zijn opmerkingen naar anderen toe zijn net zo hard.
Die situatie hebben we gecreeerd omdat er niet zakelijk over de migratieproblemen gesproken kan worden. Nog steeds niet, en als het wel zou kunnen, is het eik te laat. Er groeien generaties op die elkaar haten. Wat mag, kan en wil je er aan doen?quote:Op een school, waar ik iemand ken, lopen jochies van 13 die keihard roepen dat ze 'gewoon' een hekel aan buitenlanders en zwarten hebben. Hakenkruisen tekenen op straat en de welbekende groet doen. Extreem geweldadig. Dát is pas erg![]()
Nee, die doet dat op een miljoen. En kiest dan af en toe een individu of een klein clubje.quote:Op zondag 25 maart 2007 00:33 schreef PJORourke het volgende:
Vind ik niet. Alle linske haat en agressie wordt gericht op een persoon, dat doet Wilders niet.
Ben ik het niet mee eens. Wat mij betreft had hij het nooit op Arib en co moeten gooien maar algemene taal moeten uitslaan. Dan had je ook een zuiverder debat gehad. Ben dan nog niet met hem eens, maar dan had hij meer een punt. Maar goed, daar zullen wij het nooit eens over worden.quote:Op zondag 25 maart 2007 00:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Vind ik niet. Alle linske haat en agressie wordt gericht op een persoon, dat doet Wilders niet.
Dat ben ik met je eens. Ik begrijp ook wel dat vele aanhaners van wilders, waaronder jij, echt niet alle joden willen uitroeien. Maar wilders trekt ook deze mensen aan. Je kan je afvragen of de methode cohen of de methode wilders goed is. Het vervelende is dat met dit soort jongeren als die ik beschreef niet te praten valt. Tegen, 'ik haat gewoon negers' helpt geen discussie of iets anders. als je bij beelden van kampen zegt dat ze voor propaganda zijn opgezet, dan is de mogelijkheid tot enige discussie weg. Je komt dan in TRU 9-11 achtige discussies. 'de twin towers vallen sneller dan volgens natuurwetten kan, dat zie je op dit filmpje'quote:[..]
Die situatie hebben we gecreeerd omdat er niet zakelijk over de migratieproblemen gesproken kan worden. Nog steeds niet, en als het wel zou kunnen, is het eik te laat. Er groeien generaties op die elkaar haten. Wat mag, kan en wil je er aan doen?
Ducktape.quote:Op zondag 25 maart 2007 00:46 schreef One_of_the_few het volgende:
eerlijk gezegd weet ik niet hoe je dit echt kan aanpakken. Jij?
Hoe kan je het algemeen houden? Iedereen weet toch dat het om Arib zou gaan.quote:Op zondag 25 maart 2007 00:46 schreef One_of_the_few het volgende:
Ben ik het niet mee eens. Wat mij betreft had hij het nooit op Arib en co moeten gooien maar algemene taal moeten uitslaan. Dan had je ook een zuiverder debat gehad. Ben dan nog niet met hem eens, maar dan had hij meer een punt. Maar goed, daar zullen wij het nooit eens over worden.
Wilders is overigens zeer pro-joden, en maar goed ook, want ik ben zelf van joods afkomst.quote:Dat ben ik met je eens. Ik begrijp ook wel dat vele aanhaners van wilders, waaronder jij, echt niet alle joden willen uitroeien. Maar wilders trekt ook deze mensen aan. Je kan je afvragen of de methode cohen of de methode wilders goed is. Het vervelende is dat met dit soort jongeren als die ik beschreef niet te praten valt. Tegen, 'ik haat gewoon negers' helpt geen discussie of iets anders. als je bij beelden van kampen zegt dat ze voor propaganda zijn opgezet, dan is de mogelijkheid tot enige discussie weg. Je komt dan in TRU 9-11 achtige discussies. 'de twin towers vallen sneller dan volgens natuurwetten kan, dat zie je op dit filmpje'![]()
eerlijk gezegd weet ik niet hoe je dit echt kan aanpakken. Jij? Buiten het bespreekbaar maken om.
schijnt na 50 jaar los te latenquote:
hm, ik ga maar eens slapen. Ben het er niet helemaal mee eens, maar dat had je al verwacht.quote:Op zondag 25 maart 2007 01:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hoe kan je het algemeen houden? Iedereen weet toch dat het om Arib zou gaan.
[..]
Wilders is overigens zeer pro-joden, en maar goed ook, want ik ben zelf van joods afkomst.
Er valt idd niet meer met die lui te praten, maar met moslimextremisten valt ook niet te praten. Marokkanen zijn sowieso slecht aanspreekbaar, en schieten makkelijk in de slachtofferrol. Dat helpt niet.
Ik denk echt dat het het beste is als de politiek dit eens echt serieus ging nemen en ook maatregelen ging treffen. Terugkeerbeleid, uitzetting, zero tolerance voor kerkgenootschappen die oproepen tot geweld. Dan komt er geleidelijk rust in de tent en zullen dit soort gevoelens wegebben. Racisme kun je aanpakken, maar doe dat dan ook van niet-blanken.
Het kabinet doet dit alles af als een VROM-probleempje en denkt dat er wel rust komt als je 40 probleemwijken aanpakt. Een vreselijk provinciaalse gedachtegang, natuurlijk, want het probleem is pan-Europees zo niet mondiaal. En alleen de Denen lijken op de goede weg.
Wilders richt zich juist heel erg op de personen, hij heeft er meer dan 1 om op te richten, maar er is maar 1 mafkees zoals Wilders, dus richt links zich op hem. Lijkt mij niet zo vreemd.quote:Op zondag 25 maart 2007 00:33 schreef PJORourke het volgende:
Er wordt door alle hoeken van de tweede kamer gesproken over migratieproblemen. Elke hoek wil het alleen anders oplossen. Dat jij en de PVV een andere visie voor ogen hebben wil niet zeggen dat de anderen er niet over praten.quote:Die situatie hebben we gecreeerd omdat er niet zakelijk over de migratieproblemen gesproken kan worden. Nog steeds niet, en als het wel zou kunnen, is het eik te laat. Er groeien generaties op die elkaar haten. Wat mag, kan en wil je er aan doen?
Dat beweren meerdere users idd; ik ben er niet zeker van. Ik hoop maar dat onze Nederlandse staat er alles aan doet om links-, rechts- en moslimextremisten in check te houden en Wilders zo nodig (net als Hirsi Ali een tijdje) onder te brengen in het buitenland oid. Mocht Wilders iets gebeuren dan ben ik er niet zeker van dat de vlam niet in de pan slaat eigenlijk.quote:Op zondag 25 maart 2007 10:46 schreef Gia het volgende:
Er gebeurt dan weer helemaal niks. Iedereen roept een keer boe, er fikken weer wat moskeeën af en JP gaat weer theedrinken om de gemoederen te sussen.
Klaar.
Dommertjes als jij, die denken dat er in Europa alleen softies wonen zouden zich eens wat bewuster moeten zijn dat er in datzelfde Europa percentueel nu ongeveer evenveel moslims wonen als er in 1939 Joden woonden. Europa is het bloeddorstigste continent van de hele wereld en er is geen enkele reden om aan te nemen dat het nu plotseling voor eeuwig een eiland van vrede is geworden.quote:Op zondag 25 maart 2007 10:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat is het voordeel van de welbekende nederlandse cultuur van afzijdigheid en de opvatting "zolang je mij er niet mee lastig valt ga je je gang maar". Ja, er zullen wat kleine brandjes woeden in wat moskeeen en daarna in wat kerken en synagoges. Ja, er zullen wat moslimkinderen door neo-nazi's worden mishandeld. Ja er zullen wat racisten-koppen een make-over krijgen. Maar na 2 weken is de rust weer wedergekeerd om dan te wachten op de volgende fascist die opstaat.
Ah, recht in eigen hand nemen, nee, dat zal inderdaad snel zorgen voor rust.quote:Op zondag 25 maart 2007 10:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat is het voordeel van de welbekende nederlandse cultuur van afzijdigheid en de opvatting "zolang je mij er niet mee lastig valt ga je je gang maar". Ja, er zullen wat kleine brandjes woeden in wat moskeeen en daarna in wat kerken en synagoges. Ja, er zullen wat moslimkinderen door neo-nazi's worden mishandeld. Ja er zullen wat racisten-koppen een make-over krijgen. Maar na 2 weken is de rust weer wedergekeerd om dan te wachten op de volgende fascist die opstaat.
In de laatste grote oorlog hebben we onderling 60.000.000 Europeanen gedood en het continent in puin gelegd. Mijn ouders hebben die oorlog aan den lijve ondervonden. Denk jij serieus dat mensen zo snel zo volledig veranderen? Dan ben je pas echt naïef.quote:
Pffrt, waar was jij toen die columnist dankzij 2 regels tekst over Balkenende de bak in moest?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:12 schreef pberends het volgende:
Wat staat ons te wachten: dat de linkse kerk en de moslims wederom gewonnen hebben en dat vrijheid van meningsuiting niet meer bestaat in Nederland.
WTF? Wat was dat?quote:Op zondag 25 maart 2007 12:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Pffrt, waar was jij toen die columnist dankzij 2 regels tekst over Balkenende de bak in moest?
Dit: Jaar cel geëist tegen bedreiger Balkenende Al ben ik de update even kwijt.quote:
Je kunt je natuurlijk afvragen of na twee zulke zaken het ritueel dat je nu beschrijft al volledig geformaliseerd is en of er na een derde incident niet een zogenaamde Ausnahmezustand optreedt, bekend uit Carl Schmitts repertoire.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:06 schreef Oud_student het volgende:
Na de moord op Wilders zaler idd maar weinig gebeuren.
In Nederland is vrijwel allles geformaliseerd en geritualiseerd, voor alles lijkt een bepaald protocol te bestaan. De discussies in de 2e kamer zijn zoals Nawijn ooit opmerkte een merkwaardig ritueel.
Alle kamerleden vielen over hem heen, immers zo'n waarheid hoor je niet en plein publique uit te spreken (denk aan het sprookje van de kleren van de Keizer)
OT:
Het ritueel voor een moord op een bekend persoon is het volgende
Polititici zijn "geschokt" en roepen het volk op tot ruste en kalmte
Verantwoordelijke bestuurders, politie, AIVD, Justitie, BZ, etc geven 2 minuten na de moord te kennen dat de moord een eenmans actie van een gestoorde was
Het platform allochtonen en Islam brengt naar buiten "dat het gelukkig niet om een allochtoon ging"
De PVV aanhangers roepen "de kogel kwam van links"
De media vullen hun zendtijd en kranten met overloos gelul
De begrafenissen, stille tochten en huichelachtige toespraken worden integraal op deTV uitgezonden.
De crisis is weer ritueel bezworen
.... en gaat over tot de orde van de dag![]()
Ik zie geen reden Wilders in verband te brengen met deze anti-semitische rechtsfilosoof.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:22 schreef Ryan3 het volgende:
Je kunt je natuurlijk afvragen of na twee zulke zaken het ritueel dat je nu beschrijft al volledig geformaliseerd is en of er na een derde incident niet een zogenaamde Ausnahmezustand optreedt, bekend uit Carl Schmitts repertoire.
De link met Maria Trepps ideeen is idioot, maar van een noodtoestand zal dan wel sprake kunnen zijn, aangezien ik denk dat de verharding steeds groter wordt na de zoveelste politieke/religieuze moord.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:41 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik zie geen reden Wilders in verband te brengen met deze anti-semitische rechtsfilosoof.
Bovendien behoort het beoordelen of het gaat om een Ausnahmezustand en uitvoeren van maatregelen die daarbij horen tot het recht van de (heersende) staat.
Ik denk niet dat onze regering de ideeën van Carl Schmitt deelt, zij houden het liever op "de boel bijelkaar houden".
Ja want alleen Moslims vermoorden mensenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:49 schreef du_ke het volgende:
Rassenrellen moet je wel op rekenen inderdaad.
Brandende moskees enzo.
Zie je wel dat je als een normaal mens kunt reageren.quote:Op zondag 25 maart 2007 11:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
In de laatste grote oorlog hebben we onderling 60.000.000 Europeanen gedood en het continent in puin gelegd. Mijn ouders hebben die oorlog aan den lijve ondervonden. Denk jij serieus dat mensen zo snel zo volledig veranderen? Dan ben je pas echt naïef.
Mijn punt is dat ik zie dat de samenleving in een hoog tempo radicaliseert. En het helpt absoluut niemand als er ook nog eens olie op het vuur wordt gegooid. Niet de hele samenleving hoeft te radicaliseren om de zaak volledig uit de hand te laten lopen 10% kan al tot rampen leiden .quote:Op zondag 25 maart 2007 13:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zie je wel dat je als een normaal mens kunt reageren.
Je vergeet dat de leefomstandigheden van toen heel anders waren vergeleken met nu. Er is nu welvaart en dankzij de ontkerkelijking, hoe ironisch, is het saamhorigheidsgevoel verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor het extreme individualisme. Voor de gemiddelde europeaan is er niets om voor te sterven.
Kortom, zo'n vaart zal het niet lopen. Het is nogal naief om de situatie van toen gelijk te trekken met die van nu, terwijl er qua leefomstandigheden een wereld van verschil tussen zit.
Nee hoor, het zijn vooral leuke clowns die goed scoren bij mensen die altijd al een pokkehekel hadden aan politici die ze steevast zakkenvullers noemen en die altijd bang zijn voor het vreemde en dat altijd zullen blijven. Het zijn de boer Koekoeken van nu, dat is Wilders zeker. Met inhoud heeft het geen zak te maken: ik zou graag eens een goed onderzoek zien onder mensen die op hem gestemd hebben. Denk je dat die van zoveel dingen daadwerkelijk last hebben of een echte politieke visie hebben?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet dat Fortuyn, Pastors en Wilders gevolgen zijn van onrust in de samenleving, geen oorzaken? Dan ben je toch redelijk wereldvreemd. Maar ja, wat verwacht je van een Pechtold-groupie.![]()
Hoezo ga je dan op Moslim Razziaquote:Op zaterdag 24 maart 2007 23:37 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Als Wilders vermoord wordt, doet jouw volk alleen nog maar dansjes in Turkije.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |