abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47617298
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:12 schreef pberends het volgende:
Wat staat ons te wachten: dat de linkse kerk en de moslims wederom gewonnen hebben en dat vrijheid van meningsuiting niet meer bestaat in Nederland.
als dit geen extreemrechts gehuil is , dan is het wel extreem stupide..
Geloof je er zelf wel in ?
pi_47617402
Och, ik mag toch niet hopen dat je dan in elke C1000 voortaan hoort: "Geert had het zo gewild..."
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:29:29 #153
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47618050
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:07 schreef Toeps het volgende:
Och, ik mag toch niet hopen dat je dan in elke C1000 voortaan hoort: "Geert had het zo gewild..."
Pff, dat paupervolk kan zich de C1000 toch niet veroorloven.
  † In Memoriam † zaterdag 24 maart 2007 @ 19:31:37 #154
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47618107
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 18:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, ik vind hem een beetje dommige, zelfingenomen egotripper.
Je kan veel over hem zeggen, maar dom is hij niet. Naief wellicht in jouw ogen, maar dom ... neuh.
Carpe Libertatem
pi_47618290
Nee niet dom nee. Maar heeft wel oogkleppen op.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:40:54 #156
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47618412
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:31 schreef Boze_Appel het volgende:
Je kan veel over hem zeggen, maar dom is hij niet. Naief wellicht in jouw ogen, maar dom ... neuh.
Hij is misschien goed in z'n vakgebied, maar erg intelligent komt hij niet over.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47618834
Dan scheelt dat heel wat topics op het Forum en nieuws op de FP.

Dan kunnen er wat servers uit worden gezet wegens onderbelasting.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 21:54:39 #158
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_47624573
Ik denk weer wat rust in de Nederlandse samenleving. Totdat weer zo'n gek opstaat.
the truth is out there... and it hurts!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 21:56:02 #159
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47624618
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:54 schreef Visitor1982 het volgende:
Ik denk weer wat rust in de Nederlandse samenleving. Totdat weer zo'n gek opstaat.
Dit toont weer eens aan dat jij het helemaal niet begrepen hebt.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 22:11:34 #160
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_47625123
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dit toont weer eens aan dat jij het helemaal niet begrepen hebt.
Nee idd. Ik begrijp totaal niet dat er daadwerkelijk mensen zijn die stemmen op die gek.
the truth is out there... and it hurts!
  Donald Duck held zaterdag 24 maart 2007 @ 22:15:28 #161
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47625286
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 22:11 schreef Visitor1982 het volgende:
Nee idd. Ik begrijp totaal niet dat er daadwerkelijk mensen zijn die stemmen op die gek.
dat heet nou democratie en vrijheid.
alleen dat begrijpt links maar vaak niet. die respecteren niks wat dwars op hun eigen mening staat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 24 maart 2007 @ 22:47:13 #162
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47626483
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 22:11 schreef Visitor1982 het volgende:
Jij begrijpt niet dat Fortuyn, Pastors en Wilders gevolgen zijn van onrust in de samenleving, geen oorzaken? Dan ben je toch redelijk wereldvreemd. Maar ja, wat verwacht je van een Pechtold-groupie.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 23:31:43 #163
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_47627861
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:56 schreef PJORourke het volgende:
Nou, hopelijk is de bewaking integer en adequaat en loopt het zo'n vaart niet. Wel geloof ik dat er nu eerder een linkse gek zal opstaan met een plannetje dan pakweg een maand of twee geleden.

Mocht het ondanks alles toch gebeuren, waar ik niet van uitga, dan verwacht ik weer het gebruikelijke hypocriete gehuil van de haatzaaibrigade, en er zullen wel wat relletjes uitbreken. Uiteraard hoeven we niet op het aftreden van de minister van BiZa te rekenen.
Nee, eerder wat gehuil dat de moord indirect de schuld was van van Gogh en Fortuijn en dat de moordenaar een eenzame gek was.
Daarna zal er uiteraard een politicus opstaan die nog veel rechtser is in zijn denkbeelden en nog meer stemmen gaat trekken. Gevolgd door Wouter Bos die zijn pamper volschijt.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zaterdag 24 maart 2007 @ 23:36:05 #164
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47628011
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:45 schreef retteketet het volgende:
Wat er zou veranderen? Niks. Er zou hooguit weer een andere profiteur opstaan om te profiteren van de weinige zwakke plekken die de democratie heeft.
Ik denk dat er iets meer onrust zal ontstaan onder de bevolking
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 24 maart 2007 @ 23:37:18 #165
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_47628047
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Bij Pim en de vetklep genaam Theo, heb ik er nogal laconiek op gereageerd. Bij een onverwachte moord op peroxidekop of Ahali zou ik het waarschijnlijk niet laten om een vreugdesdansje te doen.
Als Wilders vermoord wordt, doet jouw volk alleen nog maar dansjes in Turkije.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_47628049
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 01:53 schreef PJORourke het volgende:
Die Plasterk is an accident waiting to happen.
Ja maar zeker niet iets waar een kabinet over hoeft te vallen. Als hij het niks meer vindt kan hij ook zelf opstappen, dan hoeven de andere PvdA bewindslieden niet mee opzich.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 25 maart 2007 @ 00:13:43 #167
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47629279
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:56 schreef PJORourke het volgende:
Nou, hopelijk is de bewaking integer en adequaat en loopt het zo'n vaart niet. Wel geloof ik dat er nu eerder een linkse gek zal opstaan met een plannetje dan pakweg een maand of twee geleden.

Mocht het ondanks alles toch gebeuren, waar ik niet van uitga, dan verwacht ik weer het gebruikelijke hypocriete gehuil van de haatzaaibrigade, en er zullen wel wat relletjes uitbreken. Uiteraard hoeven we niet op het aftreden van de minister van BiZa te rekenen.
sorry hoor. Maar wilders heeft behoorlijk boter op zijn hoofd. Zijn opmerkingen naar anderen toe zijn net zo hard. Nu gaan zeiken om demonisering en een moordsfeer creeren is juist daaraan meewerken. Wilders weet ook dat sinds fortuyn dit roepen het goed doet bij bepaalde delen van de bevolking.
Elke politici moet kunnen zeggen wat ze willen, ook Wilders. Ik vind het jammer dat hij weinig weerspraak in zijn partij lijkt te hebben. Mensne als Spruyt die misschien net even de nuance kunnen brengen waardoor dezelfde boodschap aankomt en over de inhoud wordt gepraat dan ruzie maken, wat ik ook wel eens doe , over of het wel of niet rascistisch is.

Ik denk dat een enkeling van zijn volgelingen extreem-rechts zijn en nazi aanhangers zijn, maar wilders zelf niet. Dat geloof ik niet.
Op een school, waar ik iemand ken, lopen jochies van 13 die keihard roepen dat ze 'gewoon' een hekel aan buitenlanders en zwarten hebben. Hakenkruisen tekenen op straat en de welbekende groet doen. Extreem geweldadig. Dát is pas erg
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 25 maart 2007 @ 00:16:57 #168
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47629394
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 22:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

dat heet nou democratie en vrijheid.
alleen dat begrijpt links maar vaak niet. die respecteren niks wat dwars op hun eigen mening staat.
jij blijkbaar ook niet. Je hebt juist de vrijheid om op iemand te stemmen. Dat noemen ze vrijheid en democratie. Alleen mensne mogen daar ook tegeningaan. Staat nergens dat het niet mag.
kritiek op personen als fortuyn, pastors of wilders wordt vaak aangevallen als'dat heet nou democratie' Loze opmerking en alleen bedoeld om mensen weg te zetten als anti democratisch.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 25 maart 2007 @ 00:33:42 #169
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47629932
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:13 schreef One_of_the_few het volgende:
Zijn opmerkingen naar anderen toe zijn net zo hard.
Vind ik niet. Alle linske haat en agressie wordt gericht op een persoon, dat doet Wilders niet.
quote:
Op een school, waar ik iemand ken, lopen jochies van 13 die keihard roepen dat ze 'gewoon' een hekel aan buitenlanders en zwarten hebben. Hakenkruisen tekenen op straat en de welbekende groet doen. Extreem geweldadig. Dát is pas erg
Die situatie hebben we gecreeerd omdat er niet zakelijk over de migratieproblemen gesproken kan worden. Nog steeds niet, en als het wel zou kunnen, is het eik te laat. Er groeien generaties op die elkaar haten. Wat mag, kan en wil je er aan doen?
pi_47630264
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:33 schreef PJORourke het volgende:
Vind ik niet. Alle linske haat en agressie wordt gericht op een persoon, dat doet Wilders niet.
Nee, die doet dat op een miljoen. En kiest dan af en toe een individu of een klein clubje.
  zondag 25 maart 2007 @ 00:46:01 #171
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47630287
quote:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Wat mij betreft had hij het nooit op Arib en co moeten gooien maar algemene taal moeten uitslaan. Dan had je ook een zuiverder debat gehad. Ben dan nog niet met hem eens, maar dan had hij meer een punt. Maar goed, daar zullen wij het nooit eens over worden.
quote:
[..]

Die situatie hebben we gecreeerd omdat er niet zakelijk over de migratieproblemen gesproken kan worden. Nog steeds niet, en als het wel zou kunnen, is het eik te laat. Er groeien generaties op die elkaar haten. Wat mag, kan en wil je er aan doen?
Dat ben ik met je eens. Ik begrijp ook wel dat vele aanhaners van wilders, waaronder jij, echt niet alle joden willen uitroeien. Maar wilders trekt ook deze mensen aan. Je kan je afvragen of de methode cohen of de methode wilders goed is. Het vervelende is dat met dit soort jongeren als die ik beschreef niet te praten valt. Tegen, 'ik haat gewoon negers' helpt geen discussie of iets anders. als je bij beelden van kampen zegt dat ze voor propaganda zijn opgezet, dan is de mogelijkheid tot enige discussie weg. Je komt dan in TRU 9-11 achtige discussies. 'de twin towers vallen sneller dan volgens natuurwetten kan, dat zie je op dit filmpje'
eerlijk gezegd weet ik niet hoe je dit echt kan aanpakken. Jij? Buiten het bespreekbaar maken om.
And that is the news.''
pi_47630342
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:46 schreef One_of_the_few het volgende:
eerlijk gezegd weet ik niet hoe je dit echt kan aanpakken. Jij?
Ducktape.
  zondag 25 maart 2007 @ 01:05:47 #173
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47630695
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:46 schreef One_of_the_few het volgende:
Ben ik het niet mee eens. Wat mij betreft had hij het nooit op Arib en co moeten gooien maar algemene taal moeten uitslaan. Dan had je ook een zuiverder debat gehad. Ben dan nog niet met hem eens, maar dan had hij meer een punt. Maar goed, daar zullen wij het nooit eens over worden.
Hoe kan je het algemeen houden? Iedereen weet toch dat het om Arib zou gaan.
quote:
Dat ben ik met je eens. Ik begrijp ook wel dat vele aanhaners van wilders, waaronder jij, echt niet alle joden willen uitroeien. Maar wilders trekt ook deze mensen aan. Je kan je afvragen of de methode cohen of de methode wilders goed is. Het vervelende is dat met dit soort jongeren als die ik beschreef niet te praten valt. Tegen, 'ik haat gewoon negers' helpt geen discussie of iets anders. als je bij beelden van kampen zegt dat ze voor propaganda zijn opgezet, dan is de mogelijkheid tot enige discussie weg. Je komt dan in TRU 9-11 achtige discussies. 'de twin towers vallen sneller dan volgens natuurwetten kan, dat zie je op dit filmpje'
eerlijk gezegd weet ik niet hoe je dit echt kan aanpakken. Jij? Buiten het bespreekbaar maken om.
Wilders is overigens zeer pro-joden, en maar goed ook, want ik ben zelf van joods afkomst.

Er valt idd niet meer met die lui te praten, maar met moslimextremisten valt ook niet te praten. Marokkanen zijn sowieso slecht aanspreekbaar, en schieten makkelijk in de slachtofferrol. Dat helpt niet.

Ik denk echt dat het het beste is als de politiek dit eens echt serieus ging nemen en ook maatregelen ging treffen. Terugkeerbeleid, uitzetting, zero tolerance voor kerkgenootschappen die oproepen tot geweld. Dan komt er geleidelijk rust in de tent en zullen dit soort gevoelens wegebben. Racisme kun je aanpakken, maar doe dat dan ook van niet-blanken.

Het kabinet doet dit alles af als een VROM-probleempje en denkt dat er wel rust komt als je 40 probleemwijken aanpakt. Een vreselijk provinciaalse gedachtegang, natuurlijk, want het probleem is pan-Europees zo niet mondiaal. En alleen de Denen lijken op de goede weg.
  zondag 25 maart 2007 @ 01:14:34 #174
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47630837
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:48 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ducktape.
schijnt na 50 jaar los te laten
And that is the news.''
  zondag 25 maart 2007 @ 01:19:04 #175
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47630898
quote:
Op zondag 25 maart 2007 01:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hoe kan je het algemeen houden? Iedereen weet toch dat het om Arib zou gaan.
[..]

Wilders is overigens zeer pro-joden, en maar goed ook, want ik ben zelf van joods afkomst.

Er valt idd niet meer met die lui te praten, maar met moslimextremisten valt ook niet te praten. Marokkanen zijn sowieso slecht aanspreekbaar, en schieten makkelijk in de slachtofferrol. Dat helpt niet.

Ik denk echt dat het het beste is als de politiek dit eens echt serieus ging nemen en ook maatregelen ging treffen. Terugkeerbeleid, uitzetting, zero tolerance voor kerkgenootschappen die oproepen tot geweld. Dan komt er geleidelijk rust in de tent en zullen dit soort gevoelens wegebben. Racisme kun je aanpakken, maar doe dat dan ook van niet-blanken.

Het kabinet doet dit alles af als een VROM-probleempje en denkt dat er wel rust komt als je 40 probleemwijken aanpakt. Een vreselijk provinciaalse gedachtegang, natuurlijk, want het probleem is pan-Europees zo niet mondiaal. En alleen de Denen lijken op de goede weg.
hm, ik ga maar eens slapen. Ben het er niet helemaal mee eens, maar dat had je al verwacht.

Begrijp wel dat wilders zich druk maakt over mensen die roepen dat homo's met hoofd naar beneden van een gebouw moeten worden gegooid. Blijkbaar houd wilders van SCH zodat SCH de hetze van links in stand kan houden . Nee wat ik bedoel, waarom hoor je wilders over dit punt zich wel ageren tegen de moslims, maar niet tegen de streng christelijken. 'je gaat naar de hel als je niet gelooft als ons'. vind ik weinig gezelligheid uitstralen en net zo extreem als moslimextremisten. Wat dat betreft heeft wilders net zo bepertke blik als waar wilders de rest van de politiek van beschuldigd.
And that is the news.''
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 09:18:43 #176
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47633529
quote:
Wilders richt zich juist heel erg op de personen, hij heeft er meer dan 1 om op te richten, maar er is maar 1 mafkees zoals Wilders, dus richt links zich op hem. Lijkt mij niet zo vreemd.

En aggressie? Ik kan mij niet herinneren dat Wilders in elkaar is geslagen door linkse parlamentsleden ...
quote:
Er wordt door alle hoeken van de tweede kamer gesproken over migratieproblemen. Elke hoek wil het alleen anders oplossen. Dat jij en de PVV een andere visie voor ogen hebben wil niet zeggen dat de anderen er niet over praten.

Overigens denk ik dat de visies en uitspraken van Wilders nou niet echt bijdragen aan een vriendelijke leefomgeving. Prima, als hij dat voor ogen heeft en een hij zij iets wil creeeren, maar lijkt mij niet echt bevordelijk voor de haat.
Carpe Libertatem
  zondag 25 maart 2007 @ 10:46:32 #177
3542 Gia
User under construction
pi_47634125
Er gebeurt dan weer helemaal niks. Iedereen roept een keer boe, er fikken weer wat moskeeën af en JP gaat weer theedrinken om de gemoederen te sussen.

Klaar.
pi_47634210
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:46 schreef Gia het volgende:
Er gebeurt dan weer helemaal niks. Iedereen roept een keer boe, er fikken weer wat moskeeën af en JP gaat weer theedrinken om de gemoederen te sussen.

Klaar.
Dat beweren meerdere users idd; ik ben er niet zeker van. Ik hoop maar dat onze Nederlandse staat er alles aan doet om links-, rechts- en moslimextremisten in check te houden en Wilders zo nodig (net als Hirsi Ali een tijdje) onder te brengen in het buitenland oid. Mocht Wilders iets gebeuren dan ben ik er niet zeker van dat de vlam niet in de pan slaat eigenlijk.
I´m back.
pi_47634216
Dat is het voordeel van de welbekende nederlandse cultuur van afzijdigheid en de opvatting "zolang je mij er niet mee lastig valt ga je je gang maar". Ja, er zullen wat kleine brandjes woeden in wat moskeeen en daarna in wat kerken en synagoges. Ja, er zullen wat moslimkinderen door neo-nazi's worden mishandeld. Ja er zullen wat racisten-koppen een make-over krijgen. Maar na 2 weken is de rust weer wedergekeerd om dan te wachten op de volgende fascist die opstaat.
pi_47634240
Tot nu toe hebben we in Nederland alleen prutsers van het type 'Hofstadgroep' gehad die alleen maar in staat waren tot acties tegen doelen die nagenoeg opzettelijk niet bewaakt werden. Vooralsnog denk ik niet dat er een veel effectievere nieuwe garde is opgekomen. Wilders zou er moeite voor moeten doen om vermoord te worden. Meer dan hij nu doet in ieder geval.
pi_47634296
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat is het voordeel van de welbekende nederlandse cultuur van afzijdigheid en de opvatting "zolang je mij er niet mee lastig valt ga je je gang maar". Ja, er zullen wat kleine brandjes woeden in wat moskeeen en daarna in wat kerken en synagoges. Ja, er zullen wat moslimkinderen door neo-nazi's worden mishandeld. Ja er zullen wat racisten-koppen een make-over krijgen. Maar na 2 weken is de rust weer wedergekeerd om dan te wachten op de volgende fascist die opstaat.
Dommertjes als jij, die denken dat er in Europa alleen softies wonen zouden zich eens wat bewuster moeten zijn dat er in datzelfde Europa percentueel nu ongeveer evenveel moslims wonen als er in 1939 Joden woonden. Europa is het bloeddorstigste continent van de hele wereld en er is geen enkele reden om aan te nemen dat het nu plotseling voor eeuwig een eiland van vrede is geworden.

Als jij denkt dat je met je stoere praat ook maar enige echte indruk maakt dan sla je de plank volledig mis. Je behoort tot een minderheid en binnen die minderheid ben je ook nog eens een minderheid. Maak de meerderheid lang genoeg kwaad en jij en iedereen die je lief is wordt weggemept als een lastige mug.
pi_47634335
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dommertjes als jij blablabla
  zondag 25 maart 2007 @ 11:29:10 #183
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47634658
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ah, recht in eigen hand nemen, nee, dat zal inderdaad snel zorgen voor rust.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_47635221
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

In de laatste grote oorlog hebben we onderling 60.000.000 Europeanen gedood en het continent in puin gelegd. Mijn ouders hebben die oorlog aan den lijve ondervonden. Denk jij serieus dat mensen zo snel zo volledig veranderen? Dan ben je pas echt naïef.
  zondag 25 maart 2007 @ 12:00:23 #185
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47635261
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:12 schreef pberends het volgende:
Wat staat ons te wachten: dat de linkse kerk en de moslims wederom gewonnen hebben en dat vrijheid van meningsuiting niet meer bestaat in Nederland.
Pffrt, waar was jij toen die columnist dankzij 2 regels tekst over Balkenende de bak in moest?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_47635279
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:00 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Pffrt, waar was jij toen die columnist dankzij 2 regels tekst over Balkenende de bak in moest?
WTF? Wat was dat?
  zondag 25 maart 2007 @ 12:06:50 #187
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_47635433
Na de moord op Wilders zaler idd maar weinig gebeuren.
In Nederland is vrijwel allles geformaliseerd en geritualiseerd, voor alles lijkt een bepaald protocol te bestaan. De discussies in de 2e kamer zijn zoals Nawijn ooit opmerkte een merkwaardig ritueel.
Alle kamerleden vielen over hem heen, immers zo'n waarheid hoor je niet en plein publique uit te spreken (denk aan het sprookje van de kleren van de Keizer)

OT:
Het ritueel voor een moord op een bekend persoon is het volgende
Polititici zijn "geschokt" en roepen het volk op tot ruste en kalmte
Verantwoordelijke bestuurders, politie, AIVD, Justitie, BZ, etc geven 2 minuten na de moord te kennen dat de moord een eenmans actie van een gestoorde was
Het platform allochtonen en Islam brengt naar buiten "dat het gelukkig niet om een allochtoon ging"
De PVV aanhangers roepen "de kogel kwam van links"
De media vullen hun zendtijd en kranten met overloos gelul
De begrafenissen, stille tochten en huichelachtige toespraken worden integraal op deTV uitgezonden.

De crisis is weer ritueel bezworen

.... en gaat over tot de orde van de dag
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 25 maart 2007 @ 12:10:18 #188
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47635516
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:01 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

WTF? Wat was dat?
Dit: Jaar cel geëist tegen bedreiger Balkenende Al ben ik de update even kwijt.

On topic denk ik dat sommigen het zouden zien als excuus, als hun eigen Pearl Harbour.
Wilders-aanhangers zijn over het algemeen van 'eigen verantwoordelijkheid' en vinden smoesjes als 'maar ik deed dat omdat ik niet genoeg moedermelk kreeg' simpelweg kutsmoesjes. Maar als dit gebeurt zegt men 'maar van de [insert achtergrond dader] mocht hij niet genoeg moedermelk drinken dús is de [achtergrond] schuldig'.

[ Bericht 33% gewijzigd door Yildiz op 25-03-2007 12:18:30 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_47635809
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:06 schreef Oud_student het volgende:
Na de moord op Wilders zaler idd maar weinig gebeuren.
In Nederland is vrijwel allles geformaliseerd en geritualiseerd, voor alles lijkt een bepaald protocol te bestaan. De discussies in de 2e kamer zijn zoals Nawijn ooit opmerkte een merkwaardig ritueel.
Alle kamerleden vielen over hem heen, immers zo'n waarheid hoor je niet en plein publique uit te spreken (denk aan het sprookje van de kleren van de Keizer)

OT:
Het ritueel voor een moord op een bekend persoon is het volgende
Polititici zijn "geschokt" en roepen het volk op tot ruste en kalmte
Verantwoordelijke bestuurders, politie, AIVD, Justitie, BZ, etc geven 2 minuten na de moord te kennen dat de moord een eenmans actie van een gestoorde was
Het platform allochtonen en Islam brengt naar buiten "dat het gelukkig niet om een allochtoon ging"
De PVV aanhangers roepen "de kogel kwam van links"
De media vullen hun zendtijd en kranten met overloos gelul
De begrafenissen, stille tochten en huichelachtige toespraken worden integraal op deTV uitgezonden.

De crisis is weer ritueel bezworen

.... en gaat over tot de orde van de dag
Je kunt je natuurlijk afvragen of na twee zulke zaken het ritueel dat je nu beschrijft al volledig geformaliseerd is en of er na een derde incident niet een zogenaamde Ausnahmezustand optreedt, bekend uit Carl Schmitts repertoire.
I´m back.
pi_47635980
Tegenstanders van Wilders zullen wel gaan roepen dat de allochtonen of de linkse dan eindelijk weer wat nuttigs hebben gedaan en dan kan het knuffelen weer beginnen
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 12:31:49 #191
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47636031
Zo zo, Maria Trepp wordt maar weer eens geciteerd.

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 25 maart 2007 @ 12:41:47 #192
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_47636271
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:22 schreef Ryan3 het volgende:

Je kunt je natuurlijk afvragen of na twee zulke zaken het ritueel dat je nu beschrijft al volledig geformaliseerd is en of er na een derde incident niet een zogenaamde Ausnahmezustand optreedt, bekend uit Carl Schmitts repertoire.
Ik zie geen reden Wilders in verband te brengen met deze anti-semitische rechtsfilosoof.
Bovendien behoort het beoordelen of het gaat om een Ausnahmezustand en uitvoeren van maatregelen die daarbij horen tot het recht van de (heersende) staat.
Ik denk niet dat onze regering de ideeën van Carl Schmitt deelt, zij houden het liever op "de boel bijelkaar houden".
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 12:45:19 #193
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47636348
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:41 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik zie geen reden Wilders in verband te brengen met deze anti-semitische rechtsfilosoof.
Bovendien behoort het beoordelen of het gaat om een Ausnahmezustand en uitvoeren van maatregelen die daarbij horen tot het recht van de (heersende) staat.
Ik denk niet dat onze regering de ideeën van Carl Schmitt deelt, zij houden het liever op "de boel bijelkaar houden".
De link met Maria Trepps ideeen is idioot, maar van een noodtoestand zal dan wel sprake kunnen zijn, aangezien ik denk dat de verharding steeds groter wordt na de zoveelste politieke/religieuze moord.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_47637266
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:49 schreef du_ke het volgende:
Rassenrellen moet je wel op rekenen inderdaad.

Brandende moskees enzo.
Ja want alleen Moslims vermoorden mensen
Pim Foruyn lieverd
pi_47637625
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

In de laatste grote oorlog hebben we onderling 60.000.000 Europeanen gedood en het continent in puin gelegd. Mijn ouders hebben die oorlog aan den lijve ondervonden. Denk jij serieus dat mensen zo snel zo volledig veranderen? Dan ben je pas echt naïef.
Zie je wel dat je als een normaal mens kunt reageren.

Je vergeet dat de leefomstandigheden van toen heel anders waren vergeleken met nu. Er is nu welvaart en dankzij de ontkerkelijking, hoe ironisch, is het saamhorigheidsgevoel verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor het extreme individualisme. Voor de gemiddelde europeaan is er niets om voor te sterven.

Kortom, zo'n vaart zal het niet lopen. Het is nogal naief om de situatie van toen gelijk te trekken met die van nu, terwijl er qua leefomstandigheden een wereld van verschil tussen zit.
pi_47648598
quote:
Op zondag 25 maart 2007 13:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zie je wel dat je als een normaal mens kunt reageren.

Je vergeet dat de leefomstandigheden van toen heel anders waren vergeleken met nu. Er is nu welvaart en dankzij de ontkerkelijking, hoe ironisch, is het saamhorigheidsgevoel verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor het extreme individualisme. Voor de gemiddelde europeaan is er niets om voor te sterven.

Kortom, zo'n vaart zal het niet lopen. Het is nogal naief om de situatie van toen gelijk te trekken met die van nu, terwijl er qua leefomstandigheden een wereld van verschil tussen zit.
Mijn punt is dat ik zie dat de samenleving in een hoog tempo radicaliseert. En het helpt absoluut niemand als er ook nog eens olie op het vuur wordt gegooid. Niet de hele samenleving hoeft te radicaliseren om de zaak volledig uit de hand te laten lopen 10% kan al tot rampen leiden .
  zondag 25 maart 2007 @ 21:25:31 #197
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_47652263
goed topic. alleen inhoud is niet al te sterk hier en daar.
doet me beetje denken aan die film Death of a President
over wat er zal gebeuren bij de dood van bush.
pi_47653802
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 22:47 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet dat Fortuyn, Pastors en Wilders gevolgen zijn van onrust in de samenleving, geen oorzaken? Dan ben je toch redelijk wereldvreemd. Maar ja, wat verwacht je van een Pechtold-groupie.
Nee hoor, het zijn vooral leuke clowns die goed scoren bij mensen die altijd al een pokkehekel hadden aan politici die ze steevast zakkenvullers noemen en die altijd bang zijn voor het vreemde en dat altijd zullen blijven. Het zijn de boer Koekoeken van nu, dat is Wilders zeker. Met inhoud heeft het geen zak te maken: ik zou graag eens een goed onderzoek zien onder mensen die op hem gestemd hebben. Denk je dat die van zoveel dingen daadwerkelijk last hebben of een echte politieke visie hebben?
pi_47662773
Bij moord op Wilders denk ik een combi van wat er gebeurde bij Fortuyn en wat er gebeurde bij Wilders, afhankelijk vd dader. Is het een radicale moslim dan gaan buiten de parkeergarage op het Binnenhof ook een hele hoop Moskeen de hens in.

Verder zal het na een week of 4 wel weer rustiger worden MAAR de onrust in de samenleving onderling zal alleen maar erger worden.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47667190
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 23:37 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Als Wilders vermoord wordt, doet jouw volk alleen nog maar dansjes in Turkije.
Hoezo ga je dan op Moslim Razzia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')