Ik ben ook geen held met SAP, zoals hierboven al gezegd is is het erg gebruikersonvriendelijk. Je raakt erg snel het overzicht kwijt.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:29 schreef Cassius het volgende:
[..]
De beste stuurlui hebben de Sepo, blijkt maar weer.
dat dusquote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:25 schreef Yozzz het volgende:
Ah, ik dacht even dat dit een TalpaTien-bash-topic zou worden en SAP het nieuwe tv-programma van Bridget Maasland en Jack Spijkerman was.
Helaas.
quote:SAP is een zeer uitgebreid databaseprogramma
SAP is toch echt een ERP systeem.quote:Erg gebruikersonvriendelijk MRP-systeem idd
Sanduhr Anshau Program was 't toch?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:33 schreef maduropa het volgende:
Systeme, Anwendungen, Produkte in der Datenverarbeitung.
Potééto, potááto.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:48 schreef MrFl0ppY het volgende:
SAP is toch echt een ERP systeem.
SAP is een hoerenkutklotetyfus programma. Ik kan altijd nét niet wat ik wil...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:23 schreef PDOA het volgende:
Hoerenprogramma!
Maak je een foutje, moet je 20 schermen doorploegen om dat ene kutfoutje te verbeteren!
Voor de leken: SAP is een zeer uitgebreid databaseprogramma en vrij ingewikkeld als je er nog nooit mee hebt gewerkt. Nou werk ik er al een tijdje mee, maar het blijft een hoerenprogramma!
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:19 schreef FoXje het volgende:
SAP
En bij ons moet je dan es aa pee zeggen![]()
![]()
Vooral geen SAP zeggen dan worden ze boos.quote:
Dan hebben ze wel de rotste code van Oracle gejatquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:23 schreef pc-fr34k het volgende:
Ze stelen van oracle!.
http://tweakers.net/nieuw(...)edrijfsspionage.html
Bij ons ook! Ik stond een keer te praten met een manager van het andere team:quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:19 schreef FoXje het volgende:
SAP
En bij ons moet je dan es aa pee zeggen![]()
![]()
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:26 schreef PDOA het volgende:
[..]
Bij ons ook! Ik stond een keer te praten met een manager van het andere team:
ik: ja, en blablabla... ...SAP!
hij: Es Aa Pee
ik: pardon?
hij: het is Es Aa Pee.
ik: Ja, SAP.
hij: nee, je spreekt het uit als Es Aa Pee.
ik: SAP ja.
Echt verschrikkelijk inderdaadquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:26 schreef PDOA het volgende:
[..]
????quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:23 schreef PDOA het volgende:
Hoerenprogramma!
Maak je een foutje, moet je 20 schermen doorploegen om dat ene kutfoutje te verbeteren!
Voor de leken: SAP is een zeer uitgebreid databaseprogramma en vrij ingewikkeld als je er nog nooit mee hebt gewerkt. Nou werk ik er al een tijdje mee, maar het blijft een hoerenprogramma!
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:26 schreef PDOA het volgende:
[..]
Je bedoelt dat die dure SAP consultants het ook fout kunnen implementeren?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:42 schreef Matty___ het volgende:
SAP kan erg kut zijn als het verkeerd geimplementeerd is. Maar als het goed is gedaan is het een goed product...
Wat een cliche, dat is toch met alle software zo?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:42 schreef Matty___ het volgende:
SAP kan erg kut zijn als het verkeerd geimplementeerd is. Maar als het goed is gedaan is het een goed product...
GOEIEquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:26 schreef PDOA het volgende:
[..]
jah hoor...Als je al in begin een fout maakt bij de blueprint...Weet niet waar ik dat las maar meer dan 50% van de sap implementaties kunnen als foutief worden aangemerkt.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:48 schreef Misstique het volgende:
[..]
Je bedoelt dat die dure SAP consultants het ook fout kunnen implementeren?.
en hoe meer mensen het gebruiken en allemaal van die stompzinninge runnetjes draaien hoe trager het wordt...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:59 schreef Karina het volgende:
Inderdaad een kut programma SAP, traaaag, niet gebruiksvriendelijk en totaal niet flexibel.
Dit is een beetje het 'probleem' van SAP.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:42 schreef Matty___ het volgende:
Shit And Problemsquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:11 schreef Deetch het volgende:
Scheiss Arsch Program
Shit Ass program
Schijt Anus Programma
Me pa krijgt er rond de 100 euro per uur voor.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:14 schreef morpheus_at_work het volgende:
waarom denk je dat die sap consultants altijd zo prijzig zijn
Vast welquote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:55 schreef HPoi het volgende:
Mee eens. SAP is KLOTE!!!!!!!!!!!!!!! Het is nog makkelijk om op papier
Uiensapquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:34 schreef KlootMajoor het volgende:
eeerst met Oracle 10g gewerkt
toen met SAP , AP module
en nu weer met Oracle 11i
SAP is ECHT wel vele malen beter, al is het alleen de UI
Je was ook alleen een SAP help topic aan het lezenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:19 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja, idd.
Mijn zin is btw niet goed en niet af, maar mijn baas kwam net binnenlopen.![]()
zal wel maar van baan is niets meer over...quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:26 schreef Arjan het volgende:
SAP zuigt.
BaaN was echt stuk-ken beter. Echt.
Vandaar!! http://speeltuin.flabber.nl/jeweet/quote:
Als een bedrijf iemand inhuurt die vaardigheden heeft in SAP dan weten ze ook zeker dat ze echt een professional inhuren.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 07:54 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik knap er ook totaal op af als ik in sommige advertenties zie dat ze SAP vragen. Dan denk ik echt: succes daar met dat programma.
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:42 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Vandaar!! http://speeltuin.flabber.nl/jeweet/
als je het verschil niet weet, kan je ook gewoon die kutpenguin gaan beffenquote:
zei de vuilnisman vol trotsquote:
Sap r/3 danquote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:03 schreef cixx6 het volgende:
SAP is een duits bedrijf, geen programma. En het is ook geen MRP, het is een ERP.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:14 schreef morpheus_at_work het volgende:
waarom denk je dat die sap consultants altijd zo prijzig zijn
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:00 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Als een bedrijf iemand inhuurt die vaardigheden heeft in SAP dan weten ze ook zeker dat ze echt een professional inhuren.
Volgens mij is het Tomééto, Tomááto?quote:
Als het goede software zou zijn, zou je het in principe ook niet verkeer kunnen implementeren.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat een cliche, dat is toch met alle software zo?
quote:Op zondag 25 maart 2007 00:54 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als het goede software zou zijn, zou je het in principe ook niet verkeer kunnen implementeren.
[..]
Als het goede software zou zijn, zou je het in principe ook niet verkeer kunnen implementeren.
[..]
Volgens mij heet het bedrijf Es A Pe.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:02 schreef Aanvoerder het volgende:
Bij SAP BSCE in Praag zeggen ze gewoon SAP (sep) en niet es ee pee.
De uitspraak van SAP is inderdaad Es A Pequote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:15 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Volgens mij heet het bedrijf Es A Pe.
Maar werk je met sap r/3 srm bw noem het maar op.
Eens!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:50 schreef McKillem het volgende:
Mensen die niet met SAP kunnen werken moeten leren omgaan met computers.
Ik doe als klus momenteel 4e Lijns Beheer in IS-U voor een van onze klanten. Maar als je ziet wat users daar soms paraat maken dan ga je bijna huilen. Het is waar dat er fouten in SAP zitten, vandaar ook dat SAP constant bezig is om notes te ontwikkelen, maar je praat ook wel over een enorm pakket.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:07 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Eens!![]()
Werk er ook mee totaal geen problemen.![]()
Wij zijn ook sinds kort over op SAPquote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:28 schreef Misstique het volgende:
Erg gebruikersonvriendelijk MRP-systeem idd. Mn huidige werkgever denkt er ook over op SAP over te gaan. Geen idee waarom iedereen zo vol lof is hierover.
dan vraag ik me af hoe getest wordt. Als de gebruikers maar half testen moeten ze niet achteraf gaan zeiken dat er iets niet helemaal zo gaat als het moet.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik doe als klus momenteel 4e Lijns Beheer in IS-U voor een van onze klanten. Maar als je ziet wat users daar soms paraat maken dan ga je bijna huilen. Het is waar dat er fouten in SAP zitten, vandaar ook dat SAP constant bezig is om notes te ontwikkelen, maar je praat ook wel over een enorm pakket.
Microsoft Dynamics?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:28 schreef MNR het volgende:
Uhm, krijgt SAP vanwege zijn gebruikersonvriendelijkheid niet een opvolger? Een ander bedrijf dat een databasesysteem heeft opgezet dat veel (!) minder fouten bevat en veel fijner is om mee te werken. Heeft iemand ook dat gerucht gehoord?
Je zal wel gelijk hebben, maar daar zeggen ze wel allemaal sep. Ik kan het weten, want ik ben er door aangenomen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:15 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Volgens mij heet het bedrijf Es A Pe.
Dat zegt genoeg over ERP systemen.quote:Op zondag 25 maart 2007 00:46 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Wat een drama's hoerhierowieototyfusgezeik hier weer over het mooiste ERP systeem dat er is in de wereld. Stelletje VMBO-ers!
SAP is net beton.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:28 schreef MNR het volgende:
Uhm, krijgt SAP vanwege zijn gebruikersonvriendelijkheid niet een opvolger? Een ander bedrijf dat een databasesysteem heeft opgezet dat veel (!) minder fouten bevat en veel fijner is om mee te werken. Heeft iemand ook dat gerucht gehoord?
Ik ben er al eenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:20 schreef jap85 het volgende:
Niets mis met SAP kan er alles uithalen wat ik nodig heb. Ik ben binnenkort trouwens SAP consultant dus kom misschien nog wel eens bij iemand van jullie langs om tegen een goed uurtarief wat dingetjes te fixen![]()
Als je zelfstandig senior SAP consultant bent kan je pas geld verdienen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:20 schreef jap85 het volgende:
Niets mis met SAP kan er alles uithalen wat ik nodig heb. Ik ben binnenkort trouwens SAP consultant dus kom misschien nog wel eens bij iemand van jullie langs om tegen een goed uurtarief wat dingetjes te fixen![]()
Als niet-zelfstandig SAP consultant krijg je anders ook zéér goed betaald hoor, check monsterboard maar :wquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:53 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Als je zelfstandig senior SAP consultant bent kan je pas geld verdienen.![]()
Maar het is stukken moeilijker om aan een klus te komen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:53 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Als je zelfstandig senior SAP consultant bent kan je pas geld verdienen.![]()
Wat dacht je van banken, ziekenhuizen en overheid. Hiervoor heb je eigen content die je naast het eigenlijke r/3 kunt gebruiken.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:02 schreef drexciya het volgende:
Het zegt genoeg wanneer iemand in de financiele wereld kan "zien" dat een bedrijf bezig is met de implementatie van een ERP pakket. Op zich is het idee achter dit soort software niet verkeerd, maar dan in de juiste hoek en het juiste soort bedrijf.
Voor kleine bedrijven kost dit soort software veel te veel geld en voor bedrijven die niet iets met productie of logistiek doen, maar in de dienstverlenende hoek zitten is het van zichzelf te star. Dan kun je het wel aan laten passen, maar dat kost zoveel geld dat je het beter niet kan doen.
Ik vind sowieso het concept van de organisatie aanpassen aan het pakket ietwat discutabel, dat vereist heel wat werk om de gebruikers te "winnen" voor het gebruik van de software. Natuurlijk hebben ze geen keus, maar het werkt beter wanneer de gebruikers ook wat makkelijker ermee kunnen werken.
M'n vader die heeft anders altijd een klus voor een paar maanden. Als senior kan je heel makkelijk aan een klus komen.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:23 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Maar het is stukken moeilijker om aan een klus te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |