Eén of andere vrouw heeft dit allemaal onderzocht en Turkije zou Turkije niet zijn als ze haar hier niet op aan zouden klagen. Dus dat is natuurlijk ook gebeurt.quote:De Soemerische beschaving kende haar hoogtepunt in het vierde millennium voor Christus, in Mesopotamië. In haar boek schrijft Cig dat de oorsprong van het dragen van een hoofddoek daar gezocht moet worden. Een deel van de priesteressen in Soemerische tempels werkte immers als prostituee, wat in die tijd een heilige taak was. Die vrouwen moesten, om zich te onderscheiden van andere priesteressen, hun hoofd bedekken.
Och, even googlend bleek dat die vrouwen, vroeger dus, jonge mannen onderwezen in de seksualiteit zónder sex met ze te hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 07:42 schreef Viking84 het volgende:
Nou, haha, lachen, hoor. Kun jij al die moslima's even lekker smiechtig aankijken op straat. Ik vind het een aardig weetje, maar meer ook niet. Bovendien gaat het erom welke betekens ze er nú aan geven. Het christendom bevat ook elementen van heidense religies. So what?
ik zou sowieso niet blij zijn met een doekquote:Op vrijdag 23 maart 2007 07:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Eén of andere vrouw heeft dit allemaal onderzocht en Turkije zou Turkije niet zijn als ze haar hier niet op aan zouden klagen. Dus dat is natuurlijk ook gebeurt.
Ik zou niet meer zo blij zijn met die doek als ik dit wist.
Daar is men het niet over eens.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 07:43 schreef Gia het volgende:
De Indusbeschaving was een hoogontwikkelde beschaving in de oudheid (ca. 3300-1300 v. Chr., met een bloeitijd van 2600–1900 v. Chr.).
Sumerische beschaving rond het 4de millenium v. Chri.
Sumerische is dus ouder.
ik was er wel altijd blij mee. Effe snel haar uit het gezicht zonder dat er iets aan je hoofdhuid trekt of van die irritante bobbels op je hoofd van staartjes of knotjes oid en nog lekker warm ook meteen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 07:51 schreef tis_wat het volgende:
[..]
ik zou sowieso niet blij zijn met een doek
vind mn haar veel te mooi om te bedekken
Was dat maar waar, dan was er misschien WEL iets te erven geweest...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:43 schreef Croga het volgende:
Leuke triviantjes inderdaad....
Ik weet nog goed dat zo'n 20 jaar geleden alle wat oudere vrouwen in Nederland ook met een hoofddoekje liepen. Mijn oma had er altijd een op als ze buiten liep.... Zo'n jaar of 40 geleden was het heel normaal dat vrouwen in Nederland een hoofddoekje droegen.... Wat wil je nou zeggen; dat alle Nederlandse omas vroeger prostituee geweest zijn?
Het verhaal van Muazzez Ilmiye Cig is vrij bekend omdat ze met haar claims in Turkije werd aangeklaagd voor belediging. Waarvan ze overigens gewoon werd vrijgesproken door de Turkse rechtbank.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:38 schreef tntkiller het volgende:
er is eens een docu geweest waar dit ook in zat, kan helaas niet meer herinneren of het op discovery of discovery civilization was.
daar werd ook gesproken over een temple waar vrouwen iets met sex te doen hadden en zodoende gesluierd waren.
5000 jr oud is 3de millenium voor Christus...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 07:53 schreef Causa het volgende:
[..]
Daar is men het niet over eens.
Ik sta achter de opvatting dat de vedische beschaving zeker 5000 jr. oud is.
Maar zulk gemuggenzift is me niet aangelegen. Meer wat Viking zegt, het gaat om de betekenis van vandaag de dag, die bestaat al heel lang. En die is tegenovergesteld aan het mogelijke en loeioude gebruik van een bevolkingsgroep ooit.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:47 schreef Triggershot het volgende:
Dus zitten alle nonnen in de prostitutie als er een breed link getrokken moet worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |