abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 maart 2007 @ 07:35:03 #1
3542 Gia
User under construction
pi_47570701
Zat ik gisteren rustig naar 2 voor 12 te kijken, komt er ineens een verhaaltje voorbij over de oorsprong van de hoofddoek.

Ik natuurlijk één en al oor!

Daarna een half uur dubbelgelegen van het lachen:
quote:
De Soemerische beschaving kende haar hoogtepunt in het vierde millennium voor Christus, in Mesopotamië. In haar boek schrijft Cig dat de oorsprong van het dragen van een hoofddoek daar gezocht moet worden. Een deel van de priesteressen in Soemerische tempels werkte immers als prostituee, wat in die tijd een heilige taak was. Die vrouwen moesten, om zich te onderscheiden van andere priesteressen, hun hoofd bedekken.
Eén of andere vrouw heeft dit allemaal onderzocht en Turkije zou Turkije niet zijn als ze haar hier niet op aan zouden klagen. Dus dat is natuurlijk ook gebeurt.

Ik zou niet meer zo blij zijn met die doek als ik dit wist.
pi_47570756
Ik geloof niet echt dat dit het oorspronkelijke hoofddoek verhaal in de wereld is.
In de oudere vedische beschaving werd het vrouwenhoofd ook bedekt, en niet perse door prostituees
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  vrijdag 23 maart 2007 @ 07:42:45 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47570776
Nou, haha, lachen, hoor. Kun jij al die moslima's even lekker smiechtig aankijken op straat . Ik vind het een aardig weetje, maar meer ook niet. Bovendien gaat het erom welke betekens ze er nú aan geven. Het christendom bevat ook elementen van heidense religies. So what?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 07:43:48 #4
3542 Gia
User under construction
pi_47570779
De Indusbeschaving was een hoogontwikkelde beschaving in de oudheid (ca. 3300-1300 v. Chr., met een bloeitijd van 2600–1900 v. Chr.).

Sumerische beschaving rond het 4de millenium v. Chri.

Sumerische is dus ouder.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 07:46:25 #5
3542 Gia
User under construction
pi_47570798
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 07:42 schreef Viking84 het volgende:
Nou, haha, lachen, hoor. Kun jij al die moslima's even lekker smiechtig aankijken op straat . Ik vind het een aardig weetje, maar meer ook niet. Bovendien gaat het erom welke betekens ze er nú aan geven. Het christendom bevat ook elementen van heidense religies. So what?
Och, even googlend bleek dat die vrouwen, vroeger dus, jonge mannen onderwezen in de seksualiteit zónder sex met ze te hebben.
Dus wellicht was die hoofddoek toen al bedoeld om te zorgen dat die mannen niet opgewonden raakten van bloot haar.
pi_47570830
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 07:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Eén of andere vrouw heeft dit allemaal onderzocht en Turkije zou Turkije niet zijn als ze haar hier niet op aan zouden klagen. Dus dat is natuurlijk ook gebeurt.

Ik zou niet meer zo blij zijn met die doek als ik dit wist.
ik zou sowieso niet blij zijn met een doek
vind mn haar veel te mooi om te bedekken
pi_47570843
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 07:43 schreef Gia het volgende:
De Indusbeschaving was een hoogontwikkelde beschaving in de oudheid (ca. 3300-1300 v. Chr., met een bloeitijd van 2600–1900 v. Chr.).

Sumerische beschaving rond het 4de millenium v. Chri.

Sumerische is dus ouder.
Daar is men het niet over eens.
Ik sta achter de opvatting dat de vedische beschaving zeker 5000 jr. oud is.
Maar zulk gemuggenzift is me niet aangelegen. Meer wat Viking zegt, het gaat om de betekenis van vandaag de dag, die bestaat al heel lang. En die is tegenovergesteld aan het mogelijke en loeioude gebruik van een bevolkingsgroep ooit.
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_47570852
Als dit waar is ga ik me a dood lachen en b zorgen maken om die meiden die er 1 dragen
pi_47570875
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 07:51 schreef tis_wat het volgende:

[..]

ik zou sowieso niet blij zijn met een doek
vind mn haar veel te mooi om te bedekken
ik was er wel altijd blij mee. Effe snel haar uit het gezicht zonder dat er iets aan je hoofdhuid trekt of van die irritante bobbels op je hoofd van staartjes of knotjes oid en nog lekker warm ook meteen.
Tegenwoordig maakt iedereen de associatie met moslima's, zelfs als de helft van je haar nog te zien is
  Moderator vrijdag 23 maart 2007 @ 08:08:21 #10
5428 crew  miss_sly
pi_47570940
Grappig weetje, inderdaad, maar wat dit nou verder te maken heeft met de huidige moslima's ontgaat me. Waarom daar dan zo ontzettend om gelachten moet worden, ongaat me ook.

Ik ben het niet eens met de idee achter het dragen van de hoofddoek, maar ik kan me niet voorstellen dat moslima's nu ineens niet meer blij zijn met het dragen van hun doek, vanwege dit mogelijke stukje geschiedenis....
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 08:20:23 #11
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47571024
God ja en in bepaalde streken werden mensenoffers in een rood gewaad aangekleed voor ze gedood werden. Dus iedereen die een rode jurk draagt uitlachen jongens ha-ha-ha.

Het is ook complete onzin om over "de oorsprong" van hoofddoeken te spreken. De mens draagt al kleding hoelang? Minstens enkele tienduizenden jaren. Wie weet hoeveel functies het al heeft gehad wanneer een vrouw een doek om haar hoofd deed.
pi_47571219
er is eens een docu geweest waar dit ook in zat, kan helaas niet meer herinneren of het op discovery of discovery civilization was.

daar werd ook gesproken over een temple waar vrouwen iets met sex te doen hadden en zodoende gesluierd waren.
pi_47571271
Leuke triviantjes inderdaad....

Ik weet nog goed dat zo'n 20 jaar geleden alle wat oudere vrouwen in Nederland ook met een hoofddoekje liepen. Mijn oma had er altijd een op als ze buiten liep.... Zo'n jaar of 40 geleden was het heel normaal dat vrouwen in Nederland een hoofddoekje droegen.... Wat wil je nou zeggen; dat alle Nederlandse omas vroeger prostituee geweest zijn?
  vrijdag 23 maart 2007 @ 08:51:17 #14
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_47571377
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:43 schreef Croga het volgende:
Leuke triviantjes inderdaad....

Ik weet nog goed dat zo'n 20 jaar geleden alle wat oudere vrouwen in Nederland ook met een hoofddoekje liepen. Mijn oma had er altijd een op als ze buiten liep.... Zo'n jaar of 40 geleden was het heel normaal dat vrouwen in Nederland een hoofddoekje droegen.... Wat wil je nou zeggen; dat alle Nederlandse omas vroeger prostituee geweest zijn?
Was dat maar waar, dan was er misschien WEL iets te erven geweest...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 08:54:32 #15
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47571434
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:38 schreef tntkiller het volgende:
er is eens een docu geweest waar dit ook in zat, kan helaas niet meer herinneren of het op discovery of discovery civilization was.

daar werd ook gesproken over een temple waar vrouwen iets met sex te doen hadden en zodoende gesluierd waren.
Het verhaal van Muazzez Ilmiye Cig is vrij bekend omdat ze met haar claims in Turkije werd aangeklaagd voor belediging. Waarvan ze overigens gewoon werd vrijgesproken door de Turkse rechtbank.

Het is maar een hypothese en zelfs al zou hij kloppen, moet je er dan mensen nu om beschimpen?

En dè oorsprong kun je nooit claimen natuurlijk. Nefertiti droeg ook hoofddoeken.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:45:49 #16
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_47572362
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 07:53 schreef Causa het volgende:

[..]

Daar is men het niet over eens.
Ik sta achter de opvatting dat de vedische beschaving zeker 5000 jr. oud is.
Maar zulk gemuggenzift is me niet aangelegen. Meer wat Viking zegt, het gaat om de betekenis van vandaag de dag, die bestaat al heel lang. En die is tegenovergesteld aan het mogelijke en loeioude gebruik van een bevolkingsgroep ooit.
5000 jr oud is 3de millenium voor Christus...
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_47572403
Dus zitten alle nonnen in de prostitutie als er een breed link getrokken moet worden?
pi_47602724
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 09:47 schreef Triggershot het volgende:
Dus zitten alle nonnen in de prostitutie als er een breed link getrokken moet worden?

@ TS: Heb je wel eens op een boerderij buiten gewerkt en gevoeld hoe vies je haar dan wordt?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_47603468
zouden de huidige hoofddoekjes die je rondlopen een achtergebleven element uit een ouwere cultuur en verlangen zijn dat inhieldt dat elke man een eigen prostitue/slaafje zou willen en dat door de sterkere hand al dan niet is ingewilligd en indirect dit voor lief wordt aangenomen ?

klinkt hoe dan ook merkwaardig, maar zit wel grappige gedachte aan
mensen die een 'slechte' daad ondergaan bedekken vaak de gezicht... zeg maar een bankoverval met bivakmuts
pi_47606619
dus wat je wil zeggen is dat moslima's met een hoofddoek eigenlijk prostituees zijn ?

[ Bericht 8% gewijzigd door osho op 24-03-2007 11:37:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')