abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:45:34 #201
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_48790594
Popcorn iemand?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:57:34 #202
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48790930
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:45 schreef ATuin-hek het volgende:
Popcorn iemand?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:00:16 #203
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_48791011
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 08:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, dan zit je dichter bij JOUW opvatting van de waarheid. (Ik heb het vermoeden dat er ergens in je definitie wel het woord 'islam' voorkomt.)
Schrijft de persoon die schreef "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden " is "de definitie van zelfverdediging". Terwijl hij ook nog eens in zijn signature voerde "de VVD wil herinvoering van de doodstraf. Lekker terug naar de Middeleeuwen. "

Maar to the point. Zou het jullie niet kunnen schelen als je door wikipedia een antisemiet genoemd wordt
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:05:41 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_48791178
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 21:00 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Schrijft de persoon die schreef "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden " is "de definitie van zelfverdediging". Terwijl hij ook nog eens in zijn signature voerde "de VVD wil herinvoering van de doodstraf. Lekker terug naar de Middeleeuwen. "

Maar to the point. Zou het jullie niet kunnen schelen als je door wikipedia een antisemiet genoemd wordt
Ruuustig maar Akkersloot. Koest maar. Al die oude koeien mogen wel in de sloot blijven (voor zover ze bestaan natuurlijk). Pak een lekkere mok thee
Onikaan ni ov dovah
pi_48791195
Hoi, zijn we nu klaar met zn allen?
  zaterdag 28 april 2007 @ 02:25:59 #206
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_48798657
Edit: Klaar zei ik.

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2007 06:22:48 ]
  zaterdag 28 april 2007 @ 07:45:05 #207
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48799620
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:25 schreef Tiesemans het volgende:
Nee, je vroeg het.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 21:06 schreef Triggershot het volgende:
Hoi, zijn we nu klaar met zn allen?
Op een vraag kun je ook als antwoord 'nee' krijgen, ook als dat niet het antwoord is wat je wilt hebben.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_48806266
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 07:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, je vroeg het.
[..]

Op een vraag kun je ook als antwoord 'nee' krijgen, ook als dat niet het antwoord is wat je wilt hebben.
Mwuah, tis maar net hoe je het bekijkt.. Je kan ook zeggen dat ik het schreef. Overigens zeg je ook iets in een vraag. En was het meer een retorische vraag.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2007 14:48:26 ]
  zaterdag 28 april 2007 @ 14:50:11 #209
66444 Lord_Vetinari
pi_48806305
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, tis maar net hoe je het bekijkt.. Je kan ook zeggen dat ik het schreef. Overigens zeg je ook iets in een vraag. En was het meer een retorische vraag.

"Nu zijn we allemaal klaar, he?"

Dat is een retorische vraag
pi_48806417
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

"Nu zijn we allemaal klaar, he?"

Dat is een retorische vraag
Veel te warm voor, goed hoor, wat jij wilt.
  zondag 29 april 2007 @ 05:03:33 #211
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_48824962
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:25 schreef Tiesemans het volgende:
quote:
'Er zijn vele mensen die fouten vinden in perfecte woorden, als de fout in hun eigen gebrekkige waarneming bestaat.'
Durf kritisch te zijn!
Men is zo ruimhartig als dat men kleingeestig is ..
Dat blijkt wel weer hé ..
Succes Triggershot met het verdere "op eieren lopen".
En klaar ben ik met jou
  zondag 29 april 2007 @ 19:05:25 #212
60090 Akkersloot
pi_48845716
Sinds wanneer is "je punt is duidelijk" een reden om een topic met een stelling te sluiten ?

Anti-judaisme is géén antisemitisme !

En dat terwijl 90 % het verschil tussen Joden en joden niet kent.

En verder wordt ook op Fok maar vaak genoeg kritiek op een religie (met name de islam) afgedaan als racisme.

Ook een reden om het topic Anti-judaisme is géén antisemitisme ! terug open te gooien.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_48845855
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:05 schreef Akkersloot het volgende:
Sinds wanneer is "je punt is duidelijk" een reden om een topic met een stelling te sluiten ?

Anti-judaisme is géén antisemitisme !

En dat terwijl 90 % het verschil tussen Joden en joden niet kent.

En verder wordt ook op Fok maar vaak genoeg kritiek op een religie (met name de islam) afgedaan als racisme.

Ook een reden om het topic Anti-judaisme is géén antisemitisme ! terug open te gooien.
Sinds helft van je stelling wordt gebaseerd op Wikipedia en het klagen er van. Terminologie, historie en oorlog hoort niet dus in WFL.
  zondag 29 april 2007 @ 19:22:45 #214
60090 Akkersloot
pi_48846103
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sinds helft van je stelling wordt gebaseerd op Wikipedia en het klagen er van. Terminologie, historie en oorlog hoort niet dus in WFL.
(Anti)-Judaisme wel.

En waar denk je dat mijn "90 % kent het verschil tussen Joden en joden niet" op sloeg ? Ook op wikipedia ?
pi_48846284
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:22 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

(Anti)-Judaisme wel.
Ja, maar niet terminologische gedeelte.
quote:
En waar denk je dat mijn "90 % kent het verschil tussen Joden en joden niet" op sloeg ? Ook op wikipedia ?
Als je het zuiver had gehouden over het onderwerp had je wel degelijk een kans gemaakt, je vorige topic is door je Wiki obsessie gesloten en toen ook aangegeven en toen onderwierp je weer je tweede poging aan Wiki belag en is het dus ook mede daardoor gesloten.
  zondag 29 april 2007 @ 19:45:39 #216
60090 Akkersloot
pi_48846616
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, maar niet terminologische gedeelte.
[..]

Als je het zuiver had gehouden over het onderwerp had je wel degelijk een kans gemaakt, je vorige topic is door je Wiki obsessie gesloten en toen ook aangegeven en toen onderwierp je weer je tweede poging aan Wiki belag en is het dus ook mede daardoor gesloten.
Omdat jij dat wou sluiten.

zondag 29 april 2007 @ 19:52:10 #217
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_48846804
Ruustig maar Akkersloot Denk aan je bloeddruk.
Onikaan ni ov dovah
pi_48846927
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:45 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Omdat jij dat wou sluiten.

Lijkt me niet zo vreemd, gezien ik moderator ben.
  zondag 29 april 2007 @ 20:08:44 #219
60090 Akkersloot
pi_48847290
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo vreemd, gezien ik moderator ben.
Eigenlijk dienen moderators onafhankelijk te zijn. En dus geen topics te sluiten die willen onderstrepen dat kritiek op een religie geen racisme is.
pi_48847467
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:08 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Eigenlijk dienen moderators onafhankelijk te zijn. En dus geen topics te sluiten die willen onderstrepen dat kritiek op een religie geen racisme is.
Ik voer WFL beleid als je het niet kent, lees het gerust nog eens.. Als je er niet mee eens bent, hoef je er ook niet aan deel te nemen.
pi_48847588
  maandag 30 april 2007 @ 22:01:20 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48873097
He, Teamlead / Triggershot kun je die topics ook even mergen ofzo? Anders moet ik alle nuttige dingen die in het andere topic gezegd zijn copy pasten naar het nieuwe topic. Ik heb natuurlijk niet gepost met het doel dat er een slotje op kwam .

Oh, het gaat over het topic: Waarom geloven mensen in God? We moesten maar verder gaan in 'argumenten voor het bestaan van God'.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 30 april 2007 @ 22:02:22 #223
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48873130
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:01 schreef Viking84 het volgende:
He, Teamlead, kun je die topics ook even mergen ofzo? Anders moet ik alle nuttige dingen die in het andere topic gezegd zijn copy pasten naar het nieuwe topic. Ik heb natuurlijk niet gepost met het doel dat er een slotje op kwam .
ik zal het ff achter aankaarten
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_48873134
Triggershot, maar goed

- edit te laat.-

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2007 22:03:11 ]
  maandag 30 april 2007 @ 22:04:47 #225
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48873219
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:02 schreef Triggershot het volgende:
Triggershot, maar goed

- edit te laat.-
we hadden ons er allebei al mee bemoeid
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_48873232
Waarom heb je Waarom geloven mensen in God (deel 2 van een KLB topic) gesloten?
Dat topic heeft een heel andere insteek dan Argumenten om in God te geloven

In Waarom geloven mensen in God (deel 2 van een KLB topic) worden geen argumenten aangedragen maar juist een persoonlijke motivatie om te geloven.
Daar is in Argumenten om in God te geloven geen plek voor juist omdat 'onderbuikgevoelens' geen argumenten zijn.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48873254
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:05 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom heb je Waarom geloven mensen in God (deel 2 van een KLB topic) gesloten?
Dat topic heeft een heel andere insteek dan Argumenten om in God te geloven

In Waarom geloven mensen in God (deel 2 van een KLB topic) worden geen argumenten aangedragen maar juist een persoonlijke motivatie om te geloven.
Daar is in Argumenten om in God te geloven geen plek voor juist omdat 'onderbuikgevoelens' geen argumenten zijn.
Komt een merge.
pi_48873312
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Komt een merge.
Slecht plan. Het gaat echt om twee totaal verschillende topics.
Maar goed, jij bent de mod.
Zou je dan mijn posts willen deleten? Die hebben namelijk geen enkele relevantie in een topic dat over argumenten gaat.
  maandag 30 april 2007 @ 22:11:13 #229
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48873432
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:07 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Slecht plan. Het gaat echt om twee totaal verschillende topics.
Maar goed, jij bent de mod.
Zou je dan mijn posts willen deleten? Die hebben namelijk geen enkele relevantie in een topic dat over argumenten gaat.
Het begon als 2 totaal verschillende topics, maar de discussie gaat toch echt weer op dezelfde argumenten gevoerd worden. Een merge is dan de betere optie. Wellicht kun je in het gemergde topic jouw visie alsnog kwijt?
pi_48873835
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:11 schreef teamlead het volgende:

[..]

Het begon als 2 totaal verschillende topics, maar de discussie gaat toch echt weer op dezelfde argumenten gevoerd worden. Een merge is dan de betere optie. Wellicht kun je in het gemergde topic jouw visie alsnog kwijt?
Nee.
quote:
Op donderdag 26 april 2007 16:40 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Die zijn er ook niet.
Argumenten zoeken om te geloven komt neer op eerst zien dan geloven, en zelfs dan kan je al niet meer spreken van geloven omdat het dan weten zou zijn.
Op deze post na heb ik in dat topic niets inhoudelijks toe te voegen en die staat er al. Geloven is m.i. niet te beargumenteren. Ik heb een motivatie voor hoe ik naar het geloof kijk maar dat zijn geen argumenten om wel of niet te geloven, het zijn mijn beweegredenen.

Ik zou het dus erg waarderen als een van jullie zo vriendelijk wil zijn om mijn posts te deleten.
Wat ik in Waarom geloven mensen in God (deel 2 van een KLB topic) geschreven heb zou ik nooit in een topic zetten dat om argumenten vraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 30-04-2007 22:54:29 (typo) ]
  maandag 30 april 2007 @ 22:32:17 #231
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48874198
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:22 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Op deze post na heb ik in dat topic niets inhoudelijks toe te voegen en die staat er al. Geloven is m.i. niet te beargumenteren. Ik heb een motivatie voor hoe ik naar het geloof kijk maar dat zijn geen argumenten om wel of niet te geloven, het zijn mijn beweegredenen.

Ik zou het dus erg waarderen als een van jullie zo vriendelijk wil zijn om mijn posts te deleten.
Wat ik in Waarom geloven mensen in God (deel 2 van een KLB topic) geschreven heb zou ik nooit als in een topic zetten dat om argumenten vraagt.
ja, een beetje jammer van die merge, maar goed. Ik heb een reactie op jou gepost in 'Argumenten om in God te geloven' .
Niet meer actief op Fok!
pi_48874566
ik had idd ook wat toe te voegen op dat topic, maar goed, dus totaal niet na die merge, laat dus idd maar zitten
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48876279
Beide topics betreffen het vraag naar motivering van geloof/geloven.. Dat de een expliciet over het geloven in God gaat is vrij irrelevant anders hebben we dadelijk het geloven in meerdere Godsbeelden, entiteiten etc.

Teamlead heeft dan ook gevraagd aan TS om in zijn OP te vertellen waarom er een ander topic voor nodig was, is genegeerd, als de verdedigers van het topic er alsnog een reden voor inzien, open een nieuw topic met een concreet OP en geef er aan waarom het verschilt van het eerste topic en het zal zeker open blijven, we zijn de ergste niet
pi_48877050
Ik heb niet echt de behoefte om een nieuw topic te openen maar misschien denkt iemand anders daar anders over.
Ik snap ook wel dat jullie de wildgroei aan God topics die er op het moment is een beetje willen inperken maar door een merge van deze topics verliezen de posts (of in ieder geval mijn posts) in 'Waarom geloof je in God' alle relevantie.
pi_48877099
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 00:11 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb niet echt de behoefte om een nieuw topic te openen maar misschien denkt iemand anders daar anders over.
Ik snap ook wel dat jullie de wildgroei aan God topics die er op het moment is een beetje willen inperken maar door een merge van deze topics verliezen de posts (of in ieder geval mijn posts) in 'Waarom geloof je in God' alle relevantie.
Dat hoeft niet, want de merge van beide topics heeft OP van het topic waar in jij reageerde niet aangetast, alleen moet er misschien wel een nieuw TT bedacht worden voor na de merg.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 10:49:25 #236
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48882624
Goedemorgen ,

ik zou graag een topic over contradicties in de Bijbel willen maken, zodat er over deze contradicties gediscussieerd kan worden. Nu noem ik bepaalde contradicties her en der in andere topics, maar dan gaan we daar off-topic en de discussie wordt ondergesneeuwd door de hoofddiscussie. Dat vind ik zonde. Het is een mooi en belangrijk onderwerp en het verdient een eigen topic.

Mee eens? .
Niet meer actief op Fok!
pi_48891719
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:49 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen ,

ik zou graag een topic over contradicties in de Bijbel willen maken, zodat er over deze contradicties gediscussieerd kan worden. Nu noem ik bepaalde contradicties her en der in andere topics, maar dan gaan we daar off-topic en de discussie wordt ondergesneeuwd door de hoofddiscussie. Dat vind ik zonde. Het is een mooi en belangrijk onderwerp en het verdient een eigen topic.

Mee eens? .
Het is maar net hoe je het wilt aanpakken natuurlijk, om maar een geslaagd voorbeeld te nemen van WFL.. Denk aan evolutie topics. Je hebt een Centraal evolutietopic waar er wetenschappelijke linkjes, weetjes, discussies etc komen, waar geen Creationisme en pseudowetenschappelijke posts zijn toegestaan en we hebben een topic om Evolutie te weerleggen, waarin de bovengenoemden wel mogen.

En als TS is men verantwoordelijk voor het topic, kan altijd nog een mod er bij geroepen worden

Edit:

Heb een tvp in het topic geplaatst, maar ik zal er natuurlijk niet altijd zijn en hou ook andere topics in de gaten als je vindt dat ik iets over het hoofd zie, laat je het even weten?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2007 15:55:54 ]
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:16:12 #238
60090 Akkersloot
pi_48898528
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:49 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen ,

Mee eens? .
Een contradictie vind ik bijvoorbeeld dat ten tijde van Noach er van God wel dieren geofferd moesten worden ("van alle dieren twee exemplaren aan boord, behalve van de offerdieren vier"), dat God wel gewoon kon spreken tot Adam, Noach en Abraham maar met Paulus en Petrus via "visioenen" moest communiceren en de zelfde God de sabbath heeft afgeschaft.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:17:52 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48898592
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:16 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Een contradictie vind ik bijvoorbeeld dat ten tijde van Noach er van God wel dieren geofferd moesten worden ("van alle dieren twee exemplaren aan boord, behalve van de offerdieren vier"), dat God wel gewoon kon spreken tot Adam, Noach en Abraham maar met Paulus en Petrus via "visioenen" moest communiceren en de zelfde God de sabbath heeft afgeschaft.
Er is al een topic over .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:46:43 #240
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48899702
*Klaag*: Mijn topic over contradicties in de Bijbel is verworden tot een wedstrijdje linkdumpen .
Niet meer actief op Fok!
pi_48899928
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:46 schreef Viking84 het volgende:
*Klaag*: Mijn topic over contradicties in de Bijbel is verworden tot een wedstrijdje linkdumpen .
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:57:04 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48900089
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

dank je .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:05:30 #243
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48925709
Maak toch gewoon een apart religieforum. Wetenschap en filosofie is zo enorm onderverdeeld, terwijl dit onnoemlijk veel interessanter is dan het zoveelste gezanik over christenen, moslims en andere dwazen
Zyggie.
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:06:28 #244
66444 Lord_Vetinari
pi_48925736
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:05 schreef Zyggie het volgende:
Maak toch gewoon een apart religieforum. Wetenschap en filosofie is zo enorm onderverdeeld, terwijl dit onnoemlijk veel interessanter is dan het zoveelste gezanik over christenen, moslims en andere dwazen
WFL onderverdelen in sub-fora.
pi_48925814
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gamma.
pi_48925890
Edit: Ga even een lange wandeling maken naar Antwerpen ofzo.

[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2007 14:18:28 ]
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:11:55 #247
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48925906
Edit: Ook jij mag wegwezen uit dit topic met zulke reacties.

[ Bericht 86% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2007 14:19:02 ]
Zyggie.
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:15:15 #248
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48926011
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

- Daar dus. -

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2007 14:20:26 ]
Zyggie.
pi_48926187
Komt geen 2e waarschuwing.
pi_48926264
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Edit: Ga even een lange wandeling maken naar Antwerpen ofzo.
Ik laat mijzelf en mijn geloofsgenoten niet voor dwaas uitmaken.

Dat jij daar geen moeite mee hebt is jouw zaak. Maar je laat je wel kennen zo, met je verdediging van mensen die ook jouw broeders voor dwaas uitmaken en de bestraffing van diegene die je broeders verdedigt.

Maar blijkbaar weegt modschap zwaarder dan andere zaken.
pi_48926377
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik laat mijzelf en mijn geloofsgenoten niet voor dwaas uitmaken.

Dat jij daar geen moeite mee hebt is jouw zaak. Maar je laat je wel kennen zo, met je verdediging van mensen die ook jouw broeders voor dwaas uitmaken en de bestraffing van diegene die je broeders verdedigt.

Maar blijkbaar weegt modschap zwaarder dan andere zaken.
Dan opper jij een soortgelijk reactie over atheisten, agnosten, satanisten en hun inbreng in dit topic, maar wanneer het zicht beperkt tot een user, dan is het mijn taak om in te grijpen, zou je ook wel geweten hebben na zo vaak in WFL te zijn en toch zo vaak zelfde fout te maken.

Wat mijn broeders betreft, ik ben niet hier in WFL om mijn broeders te beschermen of te verdedigen op geen enkel manier.

Verder PM/Mail je maar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2007 14:29:15 ]
pi_48926484
Nee, jij hebt wel aangegeven hoe je in deze zaak staat. Mij is alles duidelijk. Ik hoop dat je wel van je modschap kan blijven genieten aangezien het duidelijk zeer belangrijk voor je is.
pi_48926590
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, jij hebt wel aangegeven hoe je in deze zaak staat. Mij is alles duidelijk. Ik hoop dat je wel van je modschap kan blijven genieten aangezien het duidelijk zeer belangrijk voor je is.
Blij dat er duidelijkheid heerst. Verder wens ik u nog een fijne dag.
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:09:45 #254
60090 Akkersloot
pi_48936489
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2007 19:11:39 ]
pi_48962511
Kan iemand even naar deze banaanvraag kijken?

Argumenten om in God te geloven # 2

Ik meen mij te herinneren dat een banaanvraag automatisch een ban oplevert voor de aanvrager.
pi_48964771
Er is notitie van gemaakt.
pi_49007963
Wat is dit voor onzin? Waarom wordt het gesloten? Gelovigen als geestelijk ziek zien en helpen met medicijnen
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:09:39 #258
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49008021
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat is dit voor onzin? Waarom wordt het gesloten? Gelovigen als geestelijk ziek zien en helpen met medicijnen
zie mijn slotpost in 1 van de daaropvolgende pogingen tot humor
pi_49008101
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:09 schreef teamlead het volgende:

[..]

zie mijn slotpost in 1 van de daaropvolgende pogingen tot humor [afbeelding]
Dat is geen reden. Wat is er mis met dat topic? De beredenering is loepzuiver. Blijkbaar kan je het niet aan of zo, zeker zelf regelmatig met de handjes over elkaar te vinden terwijl je in jezelf praat?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:19:09 #260
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49008377
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is geen reden. Wat is er mis met dat topic? De beredenering is loepzuiver. Blijkbaar kan je het niet aan of zo, zeker zelf regelmatig met de handjes over elkaar te vinden terwijl je in jezelf praat?
Ik ben het helemaal met je eens. We gaan ook medicijnen ontwikkelen tegen bepaalde politieke voorkeuren en ongewenst sociaal gedrag. In de jaren '60 is er overigens uitvoerig getest met lobotomie. Met name wanneer in de frontale kwab lijkt dit tot een uitbanning van ongewenst gedrag te leiden. De bijwerking is wel dat iemand zijn persoonlijkheid verliest, maar die collateral damage moeten we maar voor lief nemen.
pi_49009856
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens. We gaan ook medicijnen ontwikkelen tegen bepaalde politieke voorkeuren en ongewenst sociaal gedrag. In de jaren '60 is er overigens uitvoerig getest met lobotomie. Met name wanneer in de frontale kwab lijkt dit tot een uitbanning van ongewenst gedrag te leiden. De bijwerking is wel dat iemand zijn persoonlijkheid verliest, maar die collateral damage moeten we maar voor lief nemen.
Ja, misschien kunnen we dan ook nog iemand beïnvloeden en er een 3e mod bij terugnemen voor WFL.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:01:19 #262
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49009965
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, misschien kunnen we dan ook nog iemand beïnvloeden en er een 3e mod bij terugnemen voor WFL.
oeh.. da's wel een goeie invalshoek inderdaad
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:03:11 #263
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49010039
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

vrijdag 4 mei 2007 @ 17:04:18 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49010077
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kan iemand even naar deze banaanvraag kijken?

Argumenten om in God te geloven # 2

Ik meen mij te herinneren dat een banaanvraag automatisch een ban oplevert voor de aanvrager.
, wat een NSB'er ben jij . Je kunt er niet tegen als je met de neus op de feiten gedrukt en dus ga je hier maar komen janken .

Oh, wat dat gesloten topic betreft... waarom is die gesloten? . Ik vind het helemaal niet zo'n gek punt, moet ik zeggen.
Niet meer actief op Fok!
pi_49010196
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

pi_49010262
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

, wat een NSB'er ben jij . Je kunt er niet tegen als je met de neus op de feiten gedrukt en dus ga je hier maar komen janken .

Oh, wat dat gesloten topic betreft... waarom is die gesloten? . Ik vind het helemaal niet zo'n gek punt, moet ik zeggen.
Kan dat niet per PM?

Sorry, maar zulke discussies worden niet hier gevoerd, stel je voor zeg.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:11:47 #267
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49010348
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan dat niet per PM?

Sorry, maar zulke discussies worden niet hier gevoerd, stel je voor zeg.
hoezo niet?
Ik bedoel: wat is nu het onderscheid tussen een schizofreen en een gelovige? Je gelooft toch allebei in iets waarvan je niet kunt bewijzen dat het bestaat? Alleen staat een schizo alleen in zijn overtuiging, dus wordt hij opgesloten, terwijl gelovigen als collectief schizo beschouwd zouden kunnen worden en als volstrekt normaal behandeld worden.

Waar ligt volgens jou de scheidslijn tussen godsdienst en krankzinnigheid? Dat is toch een zinnig topic? Het is natuurlijk niet nodig om direct te veronderstellen dat gelovigen maar het gesticht in moeten, maar het is wel een interessante vraag, vind ik, en die vraag wordt ook door onderzoekers gesteld.

Als jij dit topic angstvallig vermijdt, vind ik je wel behoorlijk biased en mod-onwaardig .
Niet meer actief op Fok!
pi_49010466
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hoezo niet?
Ik bedoel: wat is nu het onderscheid tussen een schizofreen en een gelovige? Je gelooft toch allebei in iets waarvan je niet kunt bewijzen dat het bestaat? Alleen staat een schizo alleen in zijn overtuiging, dus wordt hij opgesloten, terwijl gelovigen als collectief schizo beschouwd zouden kunnen worden en als volstrekt normaal behandeld worden.

Waar ligt volgens jou de scheidslijn tussen godsdienst en krankzinnigheid? Dat is toch een zinnig topic? Het is natuurlijk niet nodig om direct te veronderstellen dat gelovigen maar het gesticht in moeten, maar het is wel een interessante vraag, vind ik, en die vraag wordt ook door onderzoekers gesteld.

Als jij dit topic angstvallig vermijdt, vind ik je wel behoorlijk biased en mod-onwaardig .
Volgens mij heb ik dan ook niet moderatie op me genomen om jou te pleasen, maar goed daar gaat het niet over.

Stel je voor dat er een topic komt waarin homo's worden gezien als geestelijk/biologisch onwel en zij moeten behandeld worden omdat het niet bij ze zou 'kloppen'. Een dwangneurose omdat ze 'ziek' zijn en zo de mensen weer te laten 'genezen'

De dag dat het vastgesteld wordt dat geloof een ziekte is mag het slotje er vanaf tot dan mag men lekker zijn gal spuien in TRU als je daar al wordt toegelaten.
pi_49012155
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee onvergelijkbaar. Politieke voorkeuren en sociaal gedrag zijn meetbare en concrete zaken. Religie is iets totaal onmeet- en bewijsbaars. Er is echt de facto geen verschil tussen een iemand die stemmen in zijn hoofd hoort en denkt dat die wat van die stemmen moet doen of iemand die denkt dat hij wat voor een god moet doen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:27:30 #270
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_49012753
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:02 schreef Invictus_ het volgende:
Edit: Als je niets toe te voegen hebt blijf weg, wil je.
Je bedoelt zoiets?
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:47 schreef Triggershot het volgende:
Hou het netjes!
[ Bericht 88% gewijzigd door Triggershot op 04-05-2007 17:54 ]
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_49012807
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:27 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Je bedoelt zoiets?
[..]
Ja.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:33:06 #272
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49012925
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dan ook niet moderatie op me genomen om jou te pleasen, maar goed daar gaat het niet over.

Stel je voor dat er een topic komt waarin homo's worden gezien als geestelijk/biologisch onwel en zij moeten behandeld worden omdat het niet bij ze zou 'kloppen'. Een dwangneurose omdat ze 'ziek' zijn en zo de mensen weer te laten 'genezen'

De dag dat het vastgesteld wordt dat geloof een ziekte is mag het slotje er vanaf tot dan mag men lekker zijn gal spuien in TRU als je daar al wordt toegelaten.
je snapt het niet. Een homo is heel wat anders dan een gelovige.
En als mod moet je onbevooroordeeld zijn en dat ben jij duidelijk niet, aangezien je zelf gelovig bent.
Niet meer actief op Fok!
pi_49013008
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

je snapt het niet. Een homo is heel wat anders dan een gelovige.
En als mod moet je onbevooroordeeld zijn en dat ben jij duidelijk niet, aangezien je zelf gelovig bent.
Geloven is wat anders dan je aangetrokken voelen tot het zelfde geslacht klopt, onvergelijkbaar en beide stellingen betreft pseudowetenschap.

Dus als ik een soortgelijk topic open over Atheïsten, mag een atheistische mod ze niet sluiten of mod zijn?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:35:43 #274
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_49013016
quote:
Heb je enig idee hoeveel mensen (vooral religieuzen) dat oprecht denken? En dat getolereerd wordt onder de paraplu van de vrijheid van meningsuiting cq. godsdienst?

Het onderwerp staat je misschien niet aan, maar ik zie niet in waarom het éne blijkbaar wel mag worden gepropageerd, en het andere niet.
'Nuff said
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:39:10 #275
66444 Lord_Vetinari
pi_49013123
quote:

[..]

Mag ik je eraan herinneren, dat een imam dit een paar jaar geleden in het openbaar inderdaad geroepen heeft? En daarmee weg kwam onder het mom 'vrijheid van godsdienst'? Waarom zou een niet-gelovige dan niet zoiets mogen zeggen van gelovigen?
pi_49013173
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:35 schreef Doffy het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoeveel mensen (vooral religieuzen) dat oprecht denken? En dat getolereerd wordt onder de paraplu van de vrijheid van meningsuiting cq. godsdienst?

Het onderwerp staat je misschien niet aan, maar ik zie niet in waarom het éne blijkbaar wel mag worden gepropageerd, en het andere niet.
Ook jij weet heel goed dat ik nooit door jou gezien ben als een persoon die oprecht zo denkt en jouw moderaties hebben er ook nooit wat mee te maken mee gehad. Maar men vindt het nodig om de achtergrond van een moderator er bij te nemen om een argument te maken, terwijl het er absoluut niets mee te maken heeft, genoeg topics waar geloof en de gelovigen worden bekritiseert, niet?

Discriminatie is discriminatie en is verboden volgens de NLse wet, boeit me dus verder ook niet of je een homo, gelovige of een dwerg bent.

Er is niets mis met de onderwerp, zie het topic wat nu nog open staat, maar de manier waarop het werd gepresenteerd. Ik zie ze allebei liever niet, zonder onderscheid te maken, maar als er vraag naar is, wie zijn wij dan om dat te belemmeren mits het op een respectvolle manier gebeurt voor beide kanten volgens regels van FAQ
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:42:28 #277
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49013211
, respect voor religie. We hebben al veel te lang toegestaan dat godsdienstwaanzinnigen konden roepen wat ze wilden. Dat moet nu maar eens afgelopen zijn.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:44:23 #278
66444 Lord_Vetinari
pi_49013283
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

genoeg topics waar geloof en de gelovigen worden bekritiseert, niet?
Bepaal jij dat? Ik dacht dat ik onlangs nog ergens las dat de users de topics bepaalden? Ik meen me ook nog een richtlijn van danny uit mijn mod-tijd te herinneren, dat slotjes het ultieme ding zijn en alleen te gebruiken als topics echt echt echt niet kunnen.
quote:

Discriminatie is discriminatie en is verboden volgens de NLse wet, boeit me dus verder ook niet of je een homo, gelovige of een dwerg bent.
Er is geen sprake van discriminatie, er wordt een stelling geponeerd.
pi_49013287
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mag ik je eraan herinneren, dat een imam dit een paar jaar geleden in het openbaar inderdaad geroepen heeft? En daarmee weg kwam onder het mom 'vrijheid van godsdienst'? Waarom zou een niet-gelovige dan niet zoiets mogen zeggen van gelovigen?
Volgens mij wil je dan ook geen lijstje van mijn reacties waar ik me keerde tegen betreffende Imam?
Eerste topic wat is gesloten is niet echt genuanceerd en door mijn collega dus op slot gegooid samen met nog wat andere topics, voor verdere toelichting zie mijn repliek op doffy.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:44:43 #280
27698 Doffy
pi_49013288
Trigger, ik zeg ook niets over jouw mening en/of jouw of mijn moderaties in het verleden. Ik stip alleen hetzelfde punt aan als Lord_Vetinari. Discriminatie of oproepen tot onverdraagzaamheid is helemaal niet verboden in Nederland, tenminste niet zolang het gebeurt onder de vlag van 'godsdienst'. Dat is scheef, en dat stip ik aan. En daarom ben ik ervoor om het betreffende topic open te houden.
'Nuff said
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:46:26 #281
66444 Lord_Vetinari
pi_49013347
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij wil je dan ook geen lijstje van mijn reacties waar ik me keerde tegen betreffende Imam?
Eerste topic wat is gesloten is niet echt genuanceerd en door mijn collega dus op slot gegooid samen met nog wat andere topics, voor verdere toelichting zie mijn repliek op doffy.
Dit is, wat men noemt, 'je er makkelijk vanaf maken". Het boeit geen fluit hoe veel jij gereageerd hebt op die imam. Het gaat erom, dat je een topic sluit, waar in principe op een discussieforum niks mis mee is. het kan een onsmakelijk idee zijn, je kunt het er mee eens zijn of niet, maar zolang het topic niet over de grens van discriminatie gaat, heb je het niet te sluiten.
pi_49013371
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bepaal jij dat? Ik dacht dat ik onlangs nog ergens las dat de users de topics bepaalden? Ik meen me ook nog een richtlijn van danny uit mijn mod-tijd te herinneren, dat slotjes het ultieme ding zijn en alleen te gebruiken als topics echt echt echt niet kunnen.

Met 'genoeg' bedoel ik niet: "nu is het genoeg", maar eerder dat ik er niets op tegen heb ondanks al de topics die er lopen.
quote:
Er is geen sprake van discriminatie, er wordt een stelling geponeerd.
Ik discrimineer niet in het beslissen van welke topics er wel/niet mogen besproken worden, ik heb het over mezelf, of het nu een homo, moslim, christen of dwerg is.
pi_49013428
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:44 schreef Doffy het volgende:
Trigger, ik zeg ook niets over jouw mening en/of jouw of mijn moderaties in het verleden. Ik stip alleen hetzelfde punt aan als Lord_Vetinari. Discriminatie of oproepen tot onverdraagzaamheid is helemaal niet verboden in Nederland, tenminste niet zolang het gebeurt onder de vlag van 'godsdienst'. Dat is scheef, en dat stip ik aan. En daarom ben ik ervoor om het betreffende topic open te houden.
Éen van de topics is open, al ver voor dat jullie in dit topic arriveerden
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:49:24 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49013450
Dat Triggershot dat topic als discriminatie beschouwt, geeft wel weer aan dat hij zich persoonlijk aangesproken voelt en dat hij biased is. Geloofwaardige mod, hoor (not!).
Als WFL nog eens wordt opgedeeld, kan de mod van L het best een agnost zijn. Iemand zoals zwambtenaar / fuifduif . Hoewel ik mezelf ook een agnost noem, ben ik te sterk op het atheïsme gericht om onbevangen tegen de materie te kunnen staan. Deze mensen zijn er echter wel.
Niet meer actief op Fok!
pi_49013551
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit is, wat men noemt, 'je er makkelijk vanaf maken". Het boeit geen fluit hoe veel jij gereageerd hebt op die imam.

Het gaat erom, dat je een topic sluit, waar in principe op een discussieforum niks mis mee is. het kan een onsmakelijk idee zijn, je kunt het er mee eens zijn of niet, maar zolang het topic niet over de grens van discriminatie gaat, heb je het niet te sluiten.
Jij haalt een zinloos voorbeeld aan omdat als die imam een user was op FOK! en het in zijn topic op een soortgelijke manier zo opperde ik het alsnog gesloten had. De Imam heeft een aantal uitspraken gedaan wat tegen mijn geloof en moderatie principes gaan en heeft dus verder weinig mee te maken met me er makkelijk van af maken. Overigens loopt de discussie, is het niet dicht gedaan. na dat een aantal users er over begonnen te klagen, vooral de users die serieus er over wouden discussieren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2007 18:54:45 ]
pi_49013610
pfff
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:49 schreef Viking84 het volgende:
Dat Triggershot dat topic als discriminatie beschouwt, geeft wel weer aan dat hij zich persoonlijk aangesproken voelt en dat hij biased is. Geloofwaardige mod, hoor (not!).
quote:
Ik discrimineer niet in het beslissen van welke topics er wel/niet mogen besproken worden, ik heb het over mezelf, of het nu een homo, moslim, christen of dwerg is.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:54:44 #287
27698 Doffy
pi_49013641
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Éen van de topics is open, al ver voor dat jullie in dit topic arriveerden
Dat is bezijden het punt, en daarbij was het andere topic explicieter in de "oplossing". En dáár triggerde onze hautaine teringdwerg op - althans, de sluitpost was nu niet bepaald goed onderbouwd, wel? Dat geeft toch een onaangename bijsmaak van willekeur en de invloed van een persoonlijke mening.

Ik vind dat er best gepraat zou mogen worden over het genezen van gelovigen - of het zou moeten en of het helpt, zijn dan weer andere kwesties.
'Nuff said
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:55:47 #288
27698 Doffy
pi_49013671
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij haalt een zinloos voorbeeld aan omdat als die imam een user was op FOK! en het in zijn topic op een soortgelijke manier zo opperde ik het alsnog gesloten had. De Imam heeft een aantal uitspraken gedaan wat tegen mijn geloof en moderatie principes gaan en heeft dus verder weinig mee te maken met me er makkelijk van af maken. Overigens loopt de discussie, is het niet dicht gedaan. na dat een aantal users er over begonnen te klagen, vooral de users die serieus er over wouden discussieren.
Trigger, nogmaals, het gaat helemaal niet om jou of jouw meningen. Het gaat over het recht om discussies te voeren over in principe ieder willekeurig onderwerp, of jij het nu mee eens bent of niet.
'Nuff said
pi_49013740
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:54 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dat is bezijden het punt, en daarbij was het andere topic explicieter in de "oplossing". En dáár triggerde onze hautaine teringdwerg op - althans, de sluitpost was nu niet bepaald goed onderbouwd, wel? Dat geeft toch een onaangename bijsmaak van willekeur en de invloed van een persoonlijke mening.

Ik vind dat er best gepraat zou mogen worden over het genezen van gelovigen - of het zou moeten en of het helpt, zijn dan weer andere kwesties.
Dat mag en kan best geconcludeerd worden, de beweegredenen van Teamlead zijn natuurlijk enkel bij hem werkelijk duidelijk, ik geloof niet dat ik in eerste instantie een niet veel andere gedrag zou laten zien, maar mening van de andere users geeft aan hoeveel vraag naar is en dat het best op een genuanceerde manier, dan wel op een zeer provocatief, maar respecterende manier gevoerd kan worden.

Verder staat eerste TS bekend als een uitlokker, misschien speelde dat een rol, wie weet.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:00:52 #290
66444 Lord_Vetinari
pi_49013845
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij haalt een zinloos voorbeeld aan omdat als die imam een user was op FOK! en het in zijn topic op een soortgelijke manier zo opperde ik het alsnog gesloten had. De Imam heeft een aantal uitspraken gedaan wat tegen mijn geloof en moderatie principes gaan en heeft dus verder weinig mee te maken met me er makkelijk van af maken.
Jij sluit het topic met het verweer 'discriminatie is verboden in nederland'. Ik zie niet in waarom een imam dit soort dingen wel mag roepen gedekt door vrijheid van godsdienst en een user niet. Tenslotte is atheisme ook een geloofskeuze.
pi_49013865
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:55 schreef Doffy het volgende:

[..]

Trigger, nogmaals, het gaat helemaal niet om jou of jouw meningen. Het gaat over het recht om discussies te voeren over in principe ieder willekeurig onderwerp, of jij het nu mee eens bent of niet.
Wat mijzelf betreft reageer ik alleen op een voorbeeld aangehaald over de Imam, niet expliciet over het topic. Zoals reeds aangegeven mag het besproken en er over gediscussieerd worden, ik vind het alleen erg onnozel om dan de achtergrond van een moderator er bij te betrekken zoals gedaan bij TL, al kan ik ik ook begrijpen als dat wordt gedaan.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:03:37 #292
27698 Doffy
pi_49013937
Nee dus, een moderator hoort een topic te sluiten met een goed beargumenteerde sluitpost, en z'n persoonlijke overtuigingen er geheel buiten te laten. Denk aan Voltaire.
'Nuff said
pi_49013953
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij sluit het topic met het verweer 'discriminatie is verboden in nederland'.
Klopt, dus dat ik geen onderscheid zal maken in wat wel en niet mag besproken worden, wat en wie het ook zou betreffen.
quote:
Ik zie niet in waarom een imam dit soort dingen wel mag roepen gedekt door vrijheid van godsdienst en een user niet. Tenslotte is atheisme ook een geloofskeuze.
En daarom zeg ik ook, als de imam zijn uitspraken op het forum had gedaan had hij een slotje ontvangen, gezien hij het publiekelijk mag zeggen, mag ook een user dat zeggen, zou dat misschien niet de reden zijn waarom het topic nu nog open is?
pi_49014015
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:03 schreef Doffy het volgende:
Nee dus, een moderator hoort een topic te sluiten met een goed beargumenteerde sluitpost, en z'n persoonlijke overtuigingen er geheel buiten te laten. Denk aan Voltaire.
Wellicht dat er tekortkomingen waren in zijn sluitpost, misschien stond hij niet stil bij het gedachte dat het niet bevredigend genoeg zou zijn, maar of zijn persoonlijke overtuiging er een rol bij speelt, weet ik niet.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:05:54 #295
27698 Doffy
pi_49014017
Ik ga op de Dam eens wat doden herdenken. Ik wens u allen veel vrijheid, gelijkheid en broederschap toe
'Nuff said
pi_49014053
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:09 schreef teamlead het volgende:

[..]

zie mijn slotpost in 1 van de daaropvolgende pogingen tot humor [afbeelding]
Als zo'n topic dan gesloten wordt, zet dan in de sluitpost even wat er mis mee is zou ik zeggen Ook al is een topic nog zo ongenuanceerd, het sluiten met "ja daahaaag" vind ik een beetje simplistisch. Op zich was het niet eens zo heel slecht, naar mijn bescheiden mening. Het stipt de verheven positie die religie vaak krijgt aan, en daar valt genoeg over te discusseren
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:06:46 #297
66444 Lord_Vetinari
pi_49014057
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:05 schreef Doffy het volgende:
Ik ga op de Dam eens wat doden herdenken. Ik wens u allen veel vrijheid, gelijkheid en broederschap toe
Ik geloof het verder ook wel. Ik heb nooit het nut ingezien van tegen muren praten...
pi_49014058
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:05 schreef Doffy het volgende:
Amen-Amien-A-men
pi_49014184
De arrogantie van sommige users buitengelaten, alles wat hier gepost wordt is met een doel en wordt ook zo opgenomen, de waardering is er en komt van en na het geven van kritiek wordt wil van de user beter begrepen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2007 19:11:05 ]
pi_49015085
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:42 schreef Viking84 het volgende:
, respect voor religie. We hebben al veel te lang toegestaan dat godsdienstwaanzinnigen konden roepen wat ze wilden. Dat moet nu maar eens afgelopen zijn.
Lijkt me meer voer voor het topic dan Fb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')