]http://forum.fok.nl/topic/1005607[/quote][/url]quote:Op donderdag 26 april 2007 14:06 schreef Triggershot het volgende:
Kan dit niet in:
[url=http://forum.fok.nl/topic/1005607
deze gaat over argumeten de andere kant op.quote:
Maar kunnen ook gelovigen in reageren waarom ze tegen de argumenten ingaan...quote:Op donderdag 26 april 2007 14:10 schreef slaveloos het volgende:
deze gaat over argumeten de andere kant op.
godsbewijzen lijkt me een beetje sterk, aanwijzingen zou ik eerder bedoelen. zin hebben vind ik erg vaag, maar als je goede argumenten hebt waarom het zin heeft hoor ik die ook graag.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wil je Godsbewijzen of redenen waarom geloven zin heeft?
thanks, gooi maar dicht als er niks uitkomt hoor. Ik ben vrij nieuw in WFL.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar kunnen ook gelovigen in reageren waarom ze tegen de argumenten ingaan...
Maar goed, jouw topic, jij bent the boss
is dat een argument? Zal je iets beter uit moeten leggen als je daar een argument inziet.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:10 schreef Aitan het volgende:
Eeuwige niets of eeuwige iets, Wat vind je enger?
Geef maar even een gilletje naar [WFL Feedback #24] Akersloot is weer wat anders. als je hulp nodig hebt, of het niet gaat zoals je wenst.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:13 schreef slaveloos het volgende:
[..]
thanks, gooi maar dicht als er niks uitkomt hoor. Ik ben vrij nieuw in WFL.
Als God jou zelf de overtuiging geeft dat Hij bestaat, dan is DAT het belangrijkste argument om te gaan geloven. Blijkbaar wil je dat niet als antwoord, omdat je zegt: "En dan niet ik voel dat het zo is." Je kunt denken aan:quote:Op donderdag 26 april 2007 14:02 schreef slaveloos het volgende:
Laatst kwamen er jehova-getuigen aan de deur, met hele slechte argumenten om me over te halen in hun God te geloven. Ik heb daar een topic in klaagbaak over geopend, en iemand vroeg me wat dan goede argumenten zouden zijn, maw argumenten die mij zouden kunnen overtuigen. Die argumenten zijn er niet, maar ik vroeg me af zijn er argumenten om wel een monotheistisch wereldbeeld erop na te houden? En dan niet ik voel dat het zo is. Prima als je dat zo voelt, maar ik voel dat niet, en ga dat ook niet voelen als je bij me langskomt.
Ook dat de voorganger zo'n fijne vent is vind ik geen echt argument.
Wat zijn wel echte argumenten om te geloven?
Nee het is een vraag, dat zie je aan dat rare kromme lijntje met een punt aan het einde van de zin.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef slaveloos het volgende:
[..]
is dat een argument? Zal je iets beter uit moeten leggen als je daar een argument inziet.
sorry, eeuwig zegt me niks, eng in combinatie met eeuwig zegt me helemaal niksquote:Op donderdag 26 april 2007 14:15 schreef Aitan het volgende:
[..]
Nee het is een vraag, dat zie je aan dat rare kromme lijntje met een punt aan het einde van de zin.
Angst voor de dood.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:02 schreef slaveloos het volgende:
Wat zijn wel echte argumenten om te geloven?
dit is wel precies wat ik bedoel, geen flauwekul argumenten. Dat gevoel is heel persoonlijk, dat probeer ik ermee te zeggen.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:15 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Als God jou zelf de overtuiging geeft dat Hij bestaat, dan is DAT het belangrijkste argument om te gaan geloven. Blijkbaar wil je dat niet als antwoord, omdat je zegt: "En dan niet ik voel dat het zo is." Je kunt denken aan:
1. Antropisch principe (natuurconstanten staan zo dat er uberhaupt leven mogelijk is)
2. Oerknal (begin van tijd en ruimte)
3. Gebedsgenezing
4. Profetien in de bijbel (bv Jesaja 53)
5. Betrouwbaarheid van bijbelse teksten door de eeuwen heen (zie bijvoorbeeld Qum'ran)
6. De noodzaak dat hier leven ontstond. De aarde kan bijna niet anders (zie leeftijd aarde- leeftijd leven)
7. Volk Israel dat bijzonder genoeg weer een eigen land heeft tegenwoordig.(zie ook Ez 37:21)
8. Aanwezigheid van orde/natuurwetten in het heelal.
(9. Paranormale verschijnselen)
Allemaal geen dwingende argumenten, maar die bestaan denk ik principieel niet.
Is wel een aardige jaquote:
Dus men gelooft omdat men bang is? Lijkt me geen sterk argument.quote:
dat is geen argument denk ikquote:
quote:Op donderdag 26 april 2007 14:21 schreef Knoflook het volgende:
3. Gebedsgenezing
Is neit echt sterk, je kan door je gedachte iets aan brengen aan je lichaam. net als Stigmata als je er zo erg in geloofd krijg je echt wond vorming.
Of als je denkt dat je een ziekte heb, ben je er meteen vatbaarder voor.
Ik leg het niet helemaal goed uit, maar met je gedachte kan je meer doen dan je denkt.
Ik ook niet, maar ik ben er van overtuigd dat vele geloven hierop gebaseerd zijn. Het niet kunnen accepteren dat het na de dood gewoon over is. Het geloven in een god en een hiernamaals maken de dood beter te verdragen.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Is wel een aardige jaMaar het zou mij niet overtuigen. Ben niet bang voor de dood.
dat ben ik volledig met jee eens, maar om daar nu ook monotheist voor te worden?quote:Op donderdag 26 april 2007 14:26 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik ben er van overtuigd dat vele geloven hierop gebaseerd zijn. Het niet kunnen accepteren dat het na de dood gewoon over is. Het geloven in een god en een hiernamaals maken de dood beter te verdragen.
Daarom is het ook fijn om te zien dat mensen die niet weten dat er voor hen gebeden wordt ook nog sneller genezen dan mensen waar niet voor gebeden wordt.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:21 schreef Knoflook het volgende:
3. Gebedsgenezing
Is neit echt sterk, je kan door je gedachte iets aan brengen aan je lichaam. net als Stigmata als je er zo erg in geloofd krijg je echt wond vorming.
Of als je denkt dat je een ziekte heb, ben je er meteen vatbaarder voor.
Ik leg het niet helemaal goed uit, maar met je gedachte kan je meer doen dan je denkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |