Nee hoor, zo werkt het nog steeds. Met de toevoeging dat een lolletje op z'n tijd prima kan, het leven moet niet té serieus genomen worden. De lolligheid moet echter ook niet uit de klauwen groeien, dat is het enige.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:49 schreef Larissa het volgende:
"Vroeger" was R&P altijd serieus. En was je dat niet, dan verhuisde je topic naar Onzin, Klaagblaak of ook wel General Chat.
Worden er tegenwoordig te veel topics aangemaakt om dat weer te gaan doen?
Je herkent je probleem al, waarom zoek je geen hulp? Automutulatie is niet gezond.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:18 schreef Strychnine het volgende:
Dat weet ik, ik heb niet voor niets mogen genieten van 3 jaar opname en 10 jaar gesprekken, en die heb ik nog steeds. Het gaat er niet zo zeer om hoe mijn persoonlijke situatie is, het gaat er meer om hoe mensen ermee omgaan als je dit soort dingen zegt op dit forum. Dus laat ik het even een persoonlijk voorbeeldje noemenquote:Op maandag 26 maart 2007 23:24 schreef Camplo het volgende:
[..]
Je herkent je probleem al, waarom zoek je geen hulp? Automutulatie is niet gezond.
En hoe wil je controleren dat degene het serieus meent. Ik kan een kloon aanmaken, een PB sturen met de mededeling dat ik echt een serieus probleem heb en alsnog lopen fucken met de mensen hier.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:18 schreef Strychnine het volgende:
Kan het niet zo zijn dat serieuze klonen verplicht een PB'tje moeten sturen naar een mod hier? Zodat een mod ervan weet in ieder geval wie het is, en dat het dus geen nonsense is?
Bij klonen is het vaak dat ze zeggen dat ze nieuw zijn, dus dan hebben we weinig posthistory om na te kijken. En waarom zou iemand die in onz post geen echt probleem kunnen hebben?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:13 schreef Larissa het volgende:
Als je een beetje`"bekend" bent met sommige users dan is het volgens mij wel in te schatten of het serieus is of niet. Kan ook wel aan de postgeschiedenis afgeleid worden. Als het iemand is die altijd loopt te trollen in serieuze fora zou ik ook twijfels hebben.
Veel mensen maken een kloon aan voor hun probleem waar ze in R&P over willen praten, omdat het erg gevoelig ligt voor ze, vandaar dat ze dat anoniem willen doen. In zo'n geval is het voor de users onmogelijk om het verschil te zien tussen een kloon met een serieus probleem en een relkloon. Dit kan denk ik alleen opgevangen worden door de mods en/of admins.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:13 schreef Larissa het volgende:
Als je een beetje`"bekend" bent met sommige users dan is het volgens mij wel in te schatten of het serieus is of niet. Kan ook wel aan de postgeschiedenis afgeleid worden. Als het iemand is die altijd loopt te trollen in serieuze fora zou ik ook twijfels hebben.
Verklaart nog steeds niet het gedrag van RB-tje die zogenaamd iemand aan de haak sloeg op zijn werk maar nooit geen milimeter vertelde over HOE het nu precies ging.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:13 schreef Larissa het volgende:
Ik zeg toch ook "klieren in de serieuze fora". Als ze trollen in Onzin zegt dat natuurlijk helemaal niets over hoe serieus ze zijn. Maar als ze serieuze topics verpesten zegt dat wel iets over hun mentaliteit.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:20 schreef Pheno het volgende:
Bij klonen is het vaak dat ze zeggen dat ze nieuw zijn, dus dan hebben we weinig posthistory om na te kijken. En waarom zou iemand die in onz post geen echt probleem kunnen hebben?
Mijn respect dat je dit hier neer zet, dat is één, en verders ben ik het in de lijn zeker met je eens. Dit is een serieus subforum waar te vaak gekut wordt en opzettelijk kuttopics worden geopend door zgn. leukerds. Heel jammer. Doe dat inderdaad in ONZ ofzo.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:18 schreef Strychnine het volgende:
verhaal
Het hele bestaansrecht van fok bestaat bij de gratie van gelul over problemen die best zelf op te lossen zijn en gemekker over problemen die er in eerste instantie niet zouden zijn zonder fok. Daaronder horen ook die zogenaamde 'relklonen'.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:59 schreef yvonne het volgende:
Het loopt de laatste tijd de spuigaten uit met de idiote topics in R&P met bijhorende pretklonen.
1) Ben je 15,16,17 en je hebt een leuke meid/jongen gezien, stap er op af
2) wil je van je vriend af, GA
3) Weet je niet hoe je iets moet zeggen? Koop een boek van Dr Phil
4) Wil je oeverloos mekkeren maar geen hulp? Open een weblog of koop een dagboek
Lolbroekklonen gaan de prullenbak in, en de originele eigenaar ook.
Tiskloar.
Ja, maar relklonen willen graag grappig zijn volgens mij, en dan is het nogal triest als je gaat liegen tegen een mod/admin over je kloon, zodat jij even 3 minuten grappig kan doen in R&P.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 07:57 schreef Pheno het volgende:
[..]
En hoe wil je controleren dat degene het serieus meent. Ik kan een kloon aanmaken, een PB sturen met de mededeling dat ik echt een serieus probleem heb en alsnog lopen fucken met de mensen hier.
Lolbroekklonen zijn ook zwaar kut. Je moet gewoon van je eigen originele account al een lolb.r.oek(hoest) zijn, dan ben je tenminste konsekwent.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daar heb ik het toch ook over?![]()
Lolbroekklonen
Ik snap je irritatie, en die deel ik ook gedeeltelijk.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:18 schreef Strychnine het volgende:
-knip.
Dat verhoogt de drempel voor mensen om hier hun verhaal te doen, en weerhoudt baggeraars er ook weer niet genoeg van om weg te blijven.quote:Kan het niet zo zijn dat serieuze klonen verplicht een PB'tje moeten sturen naar een mod hier? Zodat een mod ervan weet in ieder geval wie het is, en dat het dus geen nonsense is?
Een kuttopic is en blijft gewoon dat: een kuttopic.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 16:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Lolbroekklonen zijn ook zwaar kut. Je moet gewoon van je eigen originele account al een lolb.r.oek(hoest) zijn, dan ben je tenminste konsekwent.
Jij onderschat de effort en creativiteit die er voor nodig is om een echt goed kuttopic te brouwen, daar is de research van Mulisch voor 'De ontdekking van de hemel" nog kinderspel bij.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:33 schreef Nosh het volgende:
[..]
Een kuttopic is en blijft gewoon dat: een kuttopic.
Ook al bespaar je jezelf de moeite door er niet speciaal een kloon voor te maken, dan nog is het bijzonder slecht. Zelfs voor wat-tegenwoordig-voor-ONZ-moet-doorgaan-begrippen.
Ja, dat is zo. Ergens is er natuurlijk ook weer het punt dan van; god, je weet dat mensen er hier zo op reageren, ga naar een automutilatie forum. Dus eigenlijk is het (voor mij) heel dubbel.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:29 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik snap je irritatie, en die deel ik ook gedeeltelijk.
Het 'krassen-krassen'-gezeik, alsmede het 'down the middle, not across the street'-gedoe in zelfmoord-topics is van hetzelfde niveau als heel ONZ, en 'tien' in KLB. Zo uitgekauwd en zo makkelijk, dat er eigenlijk een ban in de naam van goede smaak tegenover zou moeten staan. Helpt inderdaad mee de sfeer grondig te verzieken.
Ik sluit me ook volledig aan eigenlijk bij dat topic. Het is waar dat mensen met échte problemen de weg wel weten naar probleemfora. Aan de andere kant, kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die zichzelf niet serieus genoeg nemen in sommige dingen, en daarom zich daar niet aanmelden. Of dat mensen het idee hebben dat die fora bestaat uit allemaal emo's van een jaar of 14 die zichzelf snijden en zichzelf stempeltjes met borderline geven. Er bestaat toch een drempel. Zelf ben ik al jaren lid van een automutilatie forum, ik modereer er ook, en ja, het grootste gedeelte bestaat inderdaad uit jongeren, en soms kom je ook mensen tegen die hele verhalen verzinnen.quote:Het andere punt wat je aanhaalt, is een discussie die hier al eerder is geweest. Hoewel het bewonderingswaardig is dat jij zo open erover verteld, creeëren dergelijke topics vaak een sfeer van 'vernormalisering'. Uit steun volgt begrip, uit begrip volgt goedpraten. En uiteindelijk bestaat er de kans dat auto-mutilatie-topics de norm worden, en dan zijn we nog verder van huis.
Staat los van het hele kloon-gebeuren, maar ik hoop dat het in ieder geval gedeeltelijk de algehele huiver tegen dergelijke topics verklaart. Neemt niet weg dat ervaringen altijd gepost kunnen worden, maar dan wel zonder een 'watmoetiknu'-insteek, want dat soort antwoorden kunnen niet gegeven worden op een forum als dit.
Negen van de tien berichten (OP's) die vol zitten met spellingsfouten beginnen al met een valse start en worden gewoon niet serieus genomen. Dat je een topic wilt openen prima, maar doe dat in gewoon ABN een spelfout ok, kan gebeuren, maar als je post er vol mee staat ...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:30 schreef Aneurism het volgende:
Wat ik graag veranderd zie worden is het constante gecorrigeer op spelfouten, dat je dit doet in een literaire fora voila... maar fuck toch eens op met dat gezeik dat iemand niet dt toe heeft gepast.. Zijn we hier aan het kijken hoe mooi iemand woordjes bij elkaar kan plaatsen, of gaan we nog voor de inhoud?
we als in gebruikers en moderators van R&P.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:16 schreef Larissa het volgende:
Definieer "we"?
Ah kortom Fok! is bedoelt voor de elite van Nederland welke enkel een studie Nederlands aan de universiteit hebben gevolgd, dat bedoel je toch?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:18 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
we als in gebruikers en moderators van R&P.
Niemand dwingt je om in dit subforum te komen?quote:Op zondag 1 april 2007 02:29 schreef zhe-devilll het volgende:
als het zo moet sluit rp dan maar hoor
geen zin meer in zo
sub sub?quote:Op zondag 1 april 2007 02:32 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Niemand dwingt je om in dit subforum te komen?
Nee, dan iemand wiens naam rattengif betekent.quote:Op zondag 1 april 2007 02:28 schreef Strychnine het volgende:
Zegt iemand met een naam als sc0rpi0n.
Wat heeft dat te maken met nederlandse spelling als ik vragen mag?quote:Op zondag 1 april 2007 02:54 schreef Larissa het volgende:
[..]
Nee, dan iemand wiens naam rattengif betekent.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
quote:Op zondag 1 april 2007 03:38 schreef Larissa het volgende:
hahaha.. breezertaal? Nu moet ik toch wel even lachen hoor.Zal ik je een geheimpje verklappen?
Misschien moet je mijn post lezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar schrijf ik dat als je een 'o' vervangt door een '0' (een oow door een nul, ja?) dat breezertaal is. Moet ik je ook gelijk de definitie van breezertaal geven, voor je weer iets verkeerd leest en voor de derde keer in 1 nacht een antwoord geeft dat volstrekt nergens op slaat?
Een 'e' door een '3' vervangen is bijvoorbeeld ook een vorm van breezertaal. Net zoals worden die op -je eindigen, schrijven op met -uh op het eind.
Dus lees eens een keer goed voor je met je wannabe bitch imago tevoorschijn komt. Je bent namelijk geen bitch, je komt nu gewoon dom over omdat je dingen zegt die nergens op slaan. Zeuren om het zeuren zeg maar.Vivre
word je genomen, zonder t. dus.quote:Op zondag 1 april 2007 03:33 schreef Strychnine het volgende:
Dat hij valt over een taalfout terwijl zijn eigen naam in 'breezertaal' is, omdat de 'o' vervangen is door een '0'. Het ging over mensen serieus nemen, wanneer je dat doet of niet.
In mijn opinie wordt je (zeker op dit forum) serieuzer genomen als je ABN mét spelfout schrijft, of foutloos ABN maar een breezernaam hebt, of foutloos ABN in breezertaal schrijft.
Ik denk niet dat jij in de positie bent te bepalen of iemand dom is of niet.quote:Op zondag 1 april 2007 03:47 schreef Strychnine het volgende:
Dus lees eens een keer goed voor je met je wannabe bitch imago tevoorschijn komt. Je bent namelijk geen bitch, je komt nu gewoon dom over omdat je dingen zegt die nergens op slaan. Zeuren om het zeuren zeg maar.
Je hebt gelijk, die t moet er vanafquote:Op zondag 1 april 2007 03:51 schreef Larissa het volgende:
[..]
word je genomen, zonder t. dus.
En ik vind de vergelijking met zijn username volledig mank gaan. Hij post toch niet in breezertaal? Al ben ik het wel met je eens dat een post best spelfouten mag bevatten. Er komen hier tenslotte ook wel eens hele jonge personen.
Ik zeg, nu kom je dom over. Niet dat je dom bent. Je zal mij vaak mijn mening horen geven, maar niet snel een feit horen stellen. Overigens vind ik je niet dom, en ik heb al een aardig aantal posts van je gelezen. Ik vind het alleen zo jammer dat je zo bitcherig doet en daarmee soms opmerkingen maakt die kant noch wal raken.quote:Op zondag 1 april 2007 03:52 schreef Larissa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij in de positie bent te bepalen of iemand dom is of niet.
Volgens mij had hij het over users die een complete post vol met spelfouten zetten:quote:Op zondag 1 april 2007 03:55 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, die t moet er vanaf
Hij post inderdaad niet in breezertaal, maar wat ik dus een manke vergelijking vond, was dat hij zei dat omdat de TS (vriendin wil niet studeren topic) een spelfout maakte (wilt=wil) dat topic niet serieus zou worden genomen.
Op zondag 1 april 2007 03:55 schreef Strychnine het volgende:quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:14 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Dat je een topic wilt openen prima, maar doe dat in gewoon ABN een spelfout ok, kan gebeuren, maar als je post er vol mee staat ...
Staat er toch ook niet in? Het is "zij wil" hoor.quote:Maar als ik een serieus verhaal lees, zoals het topic 'vriendin wil niet studeren' denk ik echt niet 'goh, dat neem ik niet serieus, er staat een spelfout in'.
Klopt, het is ook aangepast door de mods ja. Zie eind pagina 2/begin pagina 3.quote:Op zondag 1 april 2007 04:05 schreef Larissa het volgende:
Staat er toch ook niet in? Het is "zij wil" hoor.
Omdat de spelfout 'zij wilt' meerdere malen voorbij kwam (ipv zij wil) volgens mij. In ieder geval was het n.a.v. dat topic.quote:Op zondag 1 april 2007 04:05 schreef Larissa het volgende:
[..]
Volgens mij had hij het over users die een complete post vol met spelfouten zetten:
"eeYyZzz DuShI's mii VrIeNdJaH HeeFt MuH GeBeft BeN iiCk Nu ZwaNgUr' wordt inderdaad zonder enige twijfel naar PUB geschopt, maar verder is dat grammar-nazi gedrag nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:14 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
We zijn allemaal geen kleuters meer en die willen we ook zeker niet hebben in R&P.
Ja, dat had ik al uit je fotoboek begrepen.quote:Op zondag 1 april 2007 13:00 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Mag ik jullie erop wijzen dat ik zelf een tijd moderator ben geweest van R&P.
Maar goed jullie verzinnen nu allerlei onzin argumenten die kant noch wal raken.
Ten eerste heb ik mezelf allang voor de breezer generatie en taal geregistreerd (hadden jullie kunnen zien). Ten tweede kun je aan een OP al snel zien of iets onzin is of niet.
Kom ook aub niet aan met dat ik geen reet voorstel want als je hier zo vaak kwam dan had je dit geweten dat ik best wel weet waarover ik het heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |