abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2007 @ 04:33:04 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47536618
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 04:30 schreef popolon het volgende:

[..]

Dan zijn we het eens.
Mooi zo.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:51:19 #52
9902 Lestat
the vampire...
pi_47537637
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 23:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Lol, een woord dat herondekt lijkt te zijn door de rechtse kliek. Voor mij is het maar lucht. Zou me overigens niets verbazen als Geert "had ik maar meer dan 2 vrienden" Wilders hier kamervragen over gaat stellen.

²
Wat is jouw visie op deze zaak dan?
Memento Mori
pi_47537853
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 23:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Lol, een woord dat herondekt lijkt te zijn door de rechtse kliek. Voor mij is het maar lucht. Zou me overigens niets verbazen als Geert "had ik maar meer dan 2 vrienden" Wilders hier kamervragen over gaat stellen.

²
Bewuste woordkeuze beste BSB. Vanuit jouw perspectief kan ik begrijpen dat je de stille hint niet of niet wilt zien.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:09:08 #54
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_47537970
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 04:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

De rechter in de OP is idd loyaal aan de koran jammer genoeg.
Moslims zijn loyaal aan de Koran. Christenen zijn loyaal aan de Bijbel. Joden zijn loyaal aan de Thora. Allemaal maar uitsluiten van het rechterschap?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator donderdag 22 maart 2007 @ 09:13:38 #55
8781 crew  Frutsel
pi_47538082
op welk stuk uit de Koran beroept die vent zich eigenlijk?
Kan iemand dat stuk niet eens quoten hier?
Hoevaak is er al niet geroepen:" Het ligt eraan hoe je het interpreteert"... als het ging om zaken uit bijv. de Koran.

En het lijkt me logisch dat een Grondwet van een land nagestreefd wordt, voor een Bijbel of een Koran...of id..
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:16:48 #56
13462 BansheeBoy
pi_47538167
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:03 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Bewuste woordkeuze beste BSB. Vanuit jouw perspectief kan ik begrijpen dat je de stille hint niet of niet wilt zien.
Dat had ik ook wel begrepen. Met jouw opmerking heb je goed de "argumenten" van Geertje weten te ontkrachten, nl. dat de loyaliteit niet afhankelijk is van een paspoort.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:22:13 #57
9902 Lestat
the vampire...
pi_47538307
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:13 schreef Frutsel het volgende:
op welk stuk uit de Koran beroept die vent zich eigenlijk?
Het is een vrouw.
Memento Mori
  Moderator donderdag 22 maart 2007 @ 09:24:16 #58
8781 crew  Frutsel
pi_47538380
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:22 schreef Lestat het volgende:

[..]

Het is een vrouw.
Ik bedoelde die 'vent' die slaat...
Ik neem aan dat zijn 'verdediging' zich beroept op de Koran en dat hij in zijn eer wordt aangetast.
Dus dat stuk ben ik benieuwd naar
pi_47538850
Der Spiegel - Deutschland schockiert über Koran-Richterin
quote:
................
Es sei unfassbar, dass sich eine deutsche Richterin zu einer solchen Begründung versteige, so die Autorin Necla Kelek zu SPIEGEL ONLINE. "Es gilt gleiches Recht für alle durchzusetzen, egal ob Muslimin oder Deutsche. Alles andere ist Apartheid oder die Rechtsauffassung der Scharia". ............
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:01:24 #60
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_47539197
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Moslims zijn loyaal aan de Koran. Christenen zijn loyaal aan de Bijbel. Joden zijn loyaal aan de Thora. Allemaal maar uitsluiten van het rechterschap?

²
Zolang dit niet meegenomen wordt in het trekken van een vonnis is er niets aan de hand, maar zodra een geloof de bovenhand krijgt tov de geldende wetten, is er inderdaad een probleem. Dan is het niet meer objectief.

Sowieso wens ik niet met enig geloof in aanraking te komen daar er alleen maar ellende en meningsverschillen van komt. Tenminste, dat is mijn ervaring.
als in goochelaar
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:09:51 #61
3542 Gia
User under construction
pi_47539353
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:04 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar dan nog, vraag ik mij af, hoever moet "terwille" reiken, moet men dan ook het stenigen van overspelige vrouwen gewoon toestaan in dit kader?
Nee, allicht niet. Je denkt toch niet dat ik het met deze rechter eens ben.

Als ze islamitisch is is dit erg. Is zij niet islamitisch, dan is dit nog veel erger.
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:14:15 #62
3542 Gia
User under construction
pi_47539461
quote:

[..]

²
Ze is GEEN moslim.
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:38:32 #63
9902 Lestat
the vampire...
pi_47540107
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze is GEEN moslim.
Hoe weet jij dat?
Memento Mori
pi_47540663
quote:

[..]

²
Gossie wat een doorzichtige smoes...

Doen alsof die drie religies ook maar enigszins te vergelijken zijn op dit gebied is zo dom. Maar ja, helaas trappen mensen daar nog in...
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47540677
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 04:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

De rechter in de OP is idd loyaal aan de koran jammer genoeg.
en hoe wil je dat weten ? Voor hetzelfde geld denkt die rechter dat deze mevrouw haar ellende aan zichzelf te danken heeft, had ze maar geen moslima moeten zijn of haar man niet uit Marokko moeten importeren of iets soortgelijks, en is datgene wat jij ziet als loyaliteit eigenlijk een teken van minachting voor andere culturen
pleased to meet you
pi_47540799
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:58 schreef Masterix het volgende:

[..]

Doen alsof die drie religies ook maar enigszins te vergelijken zijn op dit gebied is zo dom. Maar ja, helaas trappen mensen daar nog in...
ik zie anders meer overeenkomsten dan verschillen hoor, op het NT na zijn de boeken vrijwel identiek en tja, zelfs de slachtpartijen uit naam van het geloof ontlopen elkaar maar weinig, alleen was dat van ons "toen" en is dat van hun "nu"
pleased to meet you
pi_47541000
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:03 schreef moussie het volgende:

[..]

ik zie anders meer overeenkomsten dan verschillen hoor, op het NT na zijn de boeken vrijwel identiek en tja, zelfs de slachtpartijen uit naam van het geloof ontlopen elkaar maar weinig, alleen was dat van ons "toen" en is dat van hun "nu"
En we leven in het nu: dus nu is het verschil tussen de drie religies van belang.
Jodendom en christendom zijn is staat mee te veranderen met de maatschappij: de islam kan niet veranderen, kan zich niet aanpassen. Dus moeten mosilms (moslims kunnen zich natuurlijk wel aanpassen blijkt) steeds kiezen tussen geloof en staatsrecht.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  donderdag 22 maart 2007 @ 11:13:00 #68
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_47541072
Een schrijnend voorbeeld van islamisering die de scheiding van religie en staat direct aantast. Goed dat het zelfreinigend vermogen heeft gewerkt, maar het is al triest genoeg dat notabene een rechter dit in haar hoofd heeft gehaald.
Als zoiets in Nederland gebeurt heeft Wilders er weer direct 5 zetels bij.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 22 maart 2007 @ 11:15:48 #69
13462 BansheeBoy
pi_47541162
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:58 schreef Masterix het volgende:

[..]

Jij noemt het een smoes, ik noem het een intelligente constatering.

²
pi_47541257
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij noemt het een smoes, ik noem het een intelligente constatering.

²
Als je mensen in slaap willlen sussen intelligent vind...

Je zou er ook op kunnen wijzen dat islam en democratie nu eenmaal een beetje moeilijk samengaan. Tenzij je iets hebt als bv een Turks leger dat bepaalde ongeneeslijke neigingen van de islam in toom houdt. Maar ja, zoveel macht voor het leger heeft ook weer zijn nadelen.
pi_47541264
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Allemaal even verwerpelijk dus in jouw ogen neem ik aan? Waarom dan toch steeds die verontwaardiging als iemand zich tegen 1 of ander islamitisch geschrift of gebruik oid. uitspreekt?
eeeh
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:24:12 #72
3542 Gia
User under construction
pi_47543253
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:38 schreef Lestat het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 00:20 schreef moussie het volgende:

[..]

idd .. na even zoeken dit gevonden, en daaruit ontneem ik dus dat het niet alleen geen islamitische rechtbankk was maar ook geen islamitische rechter .. gewoon iemand met aardig wat vooroordelen over moslims
Waarom zou ik moussie niet geloven?
pi_47543321
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:38 schreef Lestat het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
Omdat ze geen hoofddoek droeg, duh
pi_47543371
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:10 schreef Masterix het volgende:

[..]

En we leven in het nu: dus nu is het verschil tussen de drie religies van belang.
Jodendom en christendom zijn is staat mee te veranderen met de maatschappij: de islam kan niet veranderen, kan zich niet aanpassen. Dus moeten mosilms (moslims kunnen zich natuurlijk wel aanpassen blijkt) steeds kiezen tussen geloof en staatsrecht.
Anders verdiep je je eens in het jodendom en kom daarna eens terug. Nu komt het over alsof je met het gebrabbel van Wilders meepraat. Joods/christelijke/humanistische blabla
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:30:38 #75
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_47543450
Lijkt me ook niet meer dan logisch dat ze per direct uit haar ambt gestampt wordt. Straks krijgen we nog rechters die Lord Of The Rings of Sprookjes Van Grimm gaan aanhalen als rechtsgeldig.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')