abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:09:51 #61
3542 Gia
User under construction
pi_47539353
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:04 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar dan nog, vraag ik mij af, hoever moet "terwille" reiken, moet men dan ook het stenigen van overspelige vrouwen gewoon toestaan in dit kader?
Nee, allicht niet. Je denkt toch niet dat ik het met deze rechter eens ben.

Als ze islamitisch is is dit erg. Is zij niet islamitisch, dan is dit nog veel erger.
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:14:15 #62
3542 Gia
User under construction
pi_47539461
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Moslims zijn loyaal aan de Koran. Christenen zijn loyaal aan de Bijbel. Joden zijn loyaal aan de Thora. Allemaal maar uitsluiten van het rechterschap?

²
Ze is GEEN moslim.
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:38:32 #63
9902 Lestat
the vampire...
pi_47540107
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze is GEEN moslim.
Hoe weet jij dat?
Memento Mori
pi_47540663
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Moslims zijn loyaal aan de Koran. Christenen zijn loyaal aan de Bijbel. Joden zijn loyaal aan de Thora. Allemaal maar uitsluiten van het rechterschap?

²
Gossie wat een doorzichtige smoes...

Doen alsof die drie religies ook maar enigszins te vergelijken zijn op dit gebied is zo dom. Maar ja, helaas trappen mensen daar nog in...
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47540677
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 04:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

De rechter in de OP is idd loyaal aan de koran jammer genoeg.
en hoe wil je dat weten ? Voor hetzelfde geld denkt die rechter dat deze mevrouw haar ellende aan zichzelf te danken heeft, had ze maar geen moslima moeten zijn of haar man niet uit Marokko moeten importeren of iets soortgelijks, en is datgene wat jij ziet als loyaliteit eigenlijk een teken van minachting voor andere culturen
pleased to meet you
pi_47540799
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:58 schreef Masterix het volgende:

[..]

Doen alsof die drie religies ook maar enigszins te vergelijken zijn op dit gebied is zo dom. Maar ja, helaas trappen mensen daar nog in...
ik zie anders meer overeenkomsten dan verschillen hoor, op het NT na zijn de boeken vrijwel identiek en tja, zelfs de slachtpartijen uit naam van het geloof ontlopen elkaar maar weinig, alleen was dat van ons "toen" en is dat van hun "nu"
pleased to meet you
pi_47541000
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:03 schreef moussie het volgende:

[..]

ik zie anders meer overeenkomsten dan verschillen hoor, op het NT na zijn de boeken vrijwel identiek en tja, zelfs de slachtpartijen uit naam van het geloof ontlopen elkaar maar weinig, alleen was dat van ons "toen" en is dat van hun "nu"
En we leven in het nu: dus nu is het verschil tussen de drie religies van belang.
Jodendom en christendom zijn is staat mee te veranderen met de maatschappij: de islam kan niet veranderen, kan zich niet aanpassen. Dus moeten mosilms (moslims kunnen zich natuurlijk wel aanpassen blijkt) steeds kiezen tussen geloof en staatsrecht.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  donderdag 22 maart 2007 @ 11:13:00 #68
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_47541072
Een schrijnend voorbeeld van islamisering die de scheiding van religie en staat direct aantast. Goed dat het zelfreinigend vermogen heeft gewerkt, maar het is al triest genoeg dat notabene een rechter dit in haar hoofd heeft gehaald.
Als zoiets in Nederland gebeurt heeft Wilders er weer direct 5 zetels bij.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 22 maart 2007 @ 11:15:48 #69
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_47541162
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:58 schreef Masterix het volgende:

[..]

Jij noemt het een smoes, ik noem het een intelligente constatering.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_47541257
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij noemt het een smoes, ik noem het een intelligente constatering.

²
Als je mensen in slaap willlen sussen intelligent vind...

Je zou er ook op kunnen wijzen dat islam en democratie nu eenmaal een beetje moeilijk samengaan. Tenzij je iets hebt als bv een Turks leger dat bepaalde ongeneeslijke neigingen van de islam in toom houdt. Maar ja, zoveel macht voor het leger heeft ook weer zijn nadelen.
pi_47541264
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Allemaal even verwerpelijk dus in jouw ogen neem ik aan? Waarom dan toch steeds die verontwaardiging als iemand zich tegen 1 of ander islamitisch geschrift of gebruik oid. uitspreekt?
eeeh
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:24:12 #72
3542 Gia
User under construction
pi_47543253
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:38 schreef Lestat het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 00:20 schreef moussie het volgende:

[..]

idd .. na even zoeken dit gevonden, en daaruit ontneem ik dus dat het niet alleen geen islamitische rechtbankk was maar ook geen islamitische rechter .. gewoon iemand met aardig wat vooroordelen over moslims
Waarom zou ik moussie niet geloven?
pi_47543321
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:38 schreef Lestat het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
Omdat ze geen hoofddoek droeg, duh
pi_47543371
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:10 schreef Masterix het volgende:

[..]

En we leven in het nu: dus nu is het verschil tussen de drie religies van belang.
Jodendom en christendom zijn is staat mee te veranderen met de maatschappij: de islam kan niet veranderen, kan zich niet aanpassen. Dus moeten mosilms (moslims kunnen zich natuurlijk wel aanpassen blijkt) steeds kiezen tussen geloof en staatsrecht.
Anders verdiep je je eens in het jodendom en kom daarna eens terug. Nu komt het over alsof je met het gebrabbel van Wilders meepraat. Joods/christelijke/humanistische blabla
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:30:38 #75
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_47543450
Lijkt me ook niet meer dan logisch dat ze per direct uit haar ambt gestampt wordt. Straks krijgen we nog rechters die Lord Of The Rings of Sprookjes Van Grimm gaan aanhalen als rechtsgeldig.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_47543559
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef JohannesPaulus het volgende:

[..]

Dus omdat 1 rechter zoiets doet dan maar alle moslims verbieden om rechters te worden

Inderdaad. Bij rechtspraak mag er totaal geen invloed zijn van enige godsdienst.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_47543664
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:19 schreef DaveHarris het volgende:
Allemaal even verwerpelijk dus in jouw ogen neem ik aan?
idd, een pot nat, ik moet er dan ook niets van hebben
quote:
Waarom dan toch steeds die verontwaardiging als iemand zich tegen 1 of ander islamitisch geschrift of gebruik oid. uitspreekt?
mwah, het gaat mij meer om die vermeende superioriteit van diegenen die die uitspraken doen, omdat diegenen die zo verontwaardigd zijn over de islam 9 van de 10 keer alleen maar nablaten wat een ander voorgekauwd heeft .. beetje selectief quoten uit een boekie om je punt te bewijzen slaat toch nergens op .. en vanuit dit rare samenraapsel van nergens-op-slaande argumenten hele bevolkingsgroepen gaan veroordelen .. tja, mi niet echt een teken van intelligentie

het zou net zoiets zijn als alle christenen veroordelen omdat de Ieren aanslagen hebben gepleegd in Engeland, gooi daar een paar sappige quotes uit de Bijbel bij en je hebt van hetzelfde laken een pak
Zoiets als dit dus
quote:
(Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.

(Psalmen 137:9) Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.

(Ezechiel 9:6) Doodt ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe;
en tja, wat voor vreemde sekte het Christendom is blijkt wel uit deze uitspraak van Jezus
quote:
(Lukas 14:26) Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.
Dat is dus de leest waarop onze cultuur geschoeid is, en wij kunnen dan wel doen alsof dat totaal niet ter zake doet, ver verleden etc, nu zijn we wel lief ..
maar ten eerste krijgen wij die basisleest nog steeds met de paplepel ingegeven, en ten tweede is het mi niet realistisch om te verwachten dat al die volkeren die wij eeuwenlang onderdrukt hebben dat even snel vergeten als wij
pleased to meet you
pi_47543980
Het is allemaal heel absurd, natuurlijk, daar een opmerking over maken, is nu wat overbodig, maar het is toch gecorrigeerd? Wat het op een bepaalde manier ook een enigzins positief bericht maakt.
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:53:15 #79
3542 Gia
User under construction
pi_47544201
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:37 schreef moussie het volgende:en tja, wat voor vreemde sekte het Christendom is blijkt wel uit deze uitspraak van Jezus

(Lukas 14:26) Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.
Waarmee Jezus alleen maar wilde zeggen dat je, als je teveel aan je familie hangt, niet in staat bent om Zijn werk te doen. Mensen die alles achterlieten om Hem te volgen, moesten wel nadenken waar ze aan begonnen. Door deze quote wees hij ze daarop.

Heel veel mensen die nu Jezus' werk verrichten, laten ook huis en haard achter om in den vreemde te gaan werken. Als je je familie te zeer gaat missen, kan dat je werk bemoeilijken.

Maar goed, ontopic:

Als het inderdaad geen islamitische rechter is, dan is dit weer zo'n achterlijk staaltje van 'weten van goed voor hen is', oftewel 'betutteling'. Slaat in elk geval nergens op.
Als het wel een islamitische rechter is, dan behoort ze uit de rechterlijke macht gezet te worden. Zij behoort de landswetten te respecteren. Wat iemand gelooft geldt niet.

Jaren terug heb ik eens zo'n verhaal gehoord (meerdere verhalen, overigens) dat een meisje van huis wegliep omdat ze uitgehuwelijkt was en dit niet wilde. Na een pak slaag was ze weggelopen om aangifte te doen van mishandeling. De politie bracht haar terug, omdat dit (uithuwelijken) nu eenmaal bij hun cultuur hoorde. In plaats dat ze zo'n meisje naar een bvmh brengen!
pi_47544436
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:53 schreef Gia het volgende:
Waarmee Jezus alleen maar wilde zeggen dat je, als je teveel aan je familie hangt, niet in staat bent om Zijn werk te doen. Mensen die alles achterlieten om Hem te volgen, moesten wel nadenken waar ze aan begonnen. Door deze quote wees hij ze daarop.

Heel veel mensen die nu Jezus' werk verrichten, laten ook huis en haard achter om in den vreemde te gaan werken. Als je je familie te zeer gaat missen, kan dat je werk bemoeilijken.
Zo zie je maar weer hoe verkeerd je dingen kan uitleggen als je stukken uit hun verband en selectief gaat quoten .. thank you for making my point ..
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')