Die is niet voor mijn rekeningquote:Op donderdag 22 maart 2007 00:48 schreef moussie het volgende:
[..]
de indruk wekt de OP anders wel
[..]
Daar staan islamitische rechtbanken om bekend.quote:Het lijkt mij op pure discriminatie, aparte wetgeving voor moslima's
Zeker als een vrouw, ook na het vertrek van de man uit huis, nog met regelmaatquote:pff, dat is te hopen, zeker, met een steeds verder polariserende samenleving zou het verliezen van vertrouwen in de neutraliteit van de rechterlijke macht verstrekkende gevolgen kunnen hebben
Het haalt een streep door wat grondrechten, is in strijd met de Grondwet en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.quote:Op donderdag 22 maart 2007 01:00 schreef Incomplete het volgende:
Dat zou een sprong van 40 jaar terug in de tijd voor de vrouwenbeweging zijn.
Niet alleen geinfiltreerd maar ook geindoctrineerd. Seg maar een "knuffel"rechtbank.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
De rechterlijke macht is bij de buren blijkbaar al geïnfiltreerd door sharia aanhangers.
Het is maar goed dat dat mens van de zaak is gehaald. Elke bevoegdheid tot rechtspraak ontnemen en linea recta het land uitgezetten als ongewenste vreemdeling als ze een dubbele nationaliteit bezit.
De rechter in de OP is idd loyaal aan de koran jammer genoeg.quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lol, een woord dat herondekt lijkt te zijn door de rechtse kliek. Voor mij is het maar lucht. Zou me overigens niets verbazen als Geert "had ik maar meer dan 2 vrienden" Wilders hier kamervragen over gaat stellen.²
Zou wel een goede zaak zijn trouwens.quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat zou wat zijn. Geen islamitische rechters want die kunnen niet-moslims benadelen. Geen christelijke rechters want die kunnen niet-christenen benadelen. Geen joodse rechters want die kunnen niet-joden benadelen. En al helemaal geen atheistische rechters, want die kunnen gelovigen benadelen.
Slaap lekker.
Je bedoelt meerdere rechters voor meerdere geloven/culturen?quote:Op donderdag 22 maart 2007 04:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zou wel een goede zaak zijn trouwens.
Nee. Ik vindt dat een staat volledig los moet staan van welke religie dan ook. En dat geld ook voor de uitvoerende macht.quote:Op donderdag 22 maart 2007 04:27 schreef popolon het volgende:
[..]
Je bedoelt meerdere rechters voor meerdere geloven/culturen?
Dan zijn we het eens.quote:Op donderdag 22 maart 2007 04:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee. Ik vindt dat een staat volledig los moet staan van welke religie dan ook. En dat geld ook voor de uitvoerende macht.
Precies,een neutrale uitvoerende macht.quote:Op donderdag 22 maart 2007 04:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee. Ik vindt dat een staat volledig los moet staan van welke religie dan ook. En dat geld ook voor de uitvoerende macht.
Mooi zo.quote:
Wat is jouw visie op deze zaak dan?quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lol, een woord dat herondekt lijkt te zijn door de rechtse kliek. Voor mij is het maar lucht. Zou me overigens niets verbazen als Geert "had ik maar meer dan 2 vrienden" Wilders hier kamervragen over gaat stellen.²
Bewuste woordkeuze beste BSB. Vanuit jouw perspectief kan ik begrijpen dat je de stille hint niet of niet wilt zien.quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moslims zijn loyaal aan de Koran. Christenen zijn loyaal aan de Bijbel. Joden zijn loyaal aan de Thora. Allemaal maar uitsluiten van het rechterschap?quote:Op donderdag 22 maart 2007 04:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
De rechter in de OP is idd loyaal aan de koran jammer genoeg.
Dat had ik ook wel begrepen. Met jouw opmerking heb je goed de "argumenten" van Geertje weten te ontkrachten, nl. dat de loyaliteit niet afhankelijk is van een paspoort.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Bewuste woordkeuze beste BSB. Vanuit jouw perspectief kan ik begrijpen dat je de stille hint niet of niet wilt zien.
Het is een vrouw.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:13 schreef Frutsel het volgende:
op welk stuk uit de Koran beroept die vent zich eigenlijk?
Ik bedoelde die 'vent' die slaat...quote:
quote:................
Es sei unfassbar, dass sich eine deutsche Richterin zu einer solchen Begründung versteige, so die Autorin Necla Kelek zu SPIEGEL ONLINE. "Es gilt gleiches Recht für alle durchzusetzen, egal ob Muslimin oder Deutsche. Alles andere ist Apartheid oder die Rechtsauffassung der Scharia". ............
Zolang dit niet meegenomen wordt in het trekken van een vonnis is er niets aan de hand, maar zodra een geloof de bovenhand krijgt tov de geldende wetten, is er inderdaad een probleem. Dan is het niet meer objectief.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moslims zijn loyaal aan de Koran. Christenen zijn loyaal aan de Bijbel. Joden zijn loyaal aan de Thora. Allemaal maar uitsluiten van het rechterschap?²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |