abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54393554
Ik heb de pech dat ik nog thuis woon en m'n familie niet van vis houdt :<

Ik vind alle vis heerlijk namelijk
pi_54402918
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:22 schreef Weird- het volgende:

Tussendemiddag op brood is vis natuurlijk ook ontzettend lekker!

Dat met die zoutkorst ga ik ook eens proberen!
Sweet and innocent...
pi_54403476
quote:

je kunt het ook voor je zelf klaarmaken. gaat naar de viswinkel en haalt daar heerlijke salades of verse vis voor in de oven hoef je niks extra's te doen dan alleen wat kruiden en in een overschaal met wat vocht.

ik heb gemerkt dat de vis salades bij de viswinkel net zo duur zijn als in de supermarkt.
in de viswinkel is het veel lekkerder. dus elke zaterdag heerlijke verse vis
mama van 3 kids!
pi_54403492
quote:

Dat ken ik. Tot 18e alleen maar vissticks gegeten. Dat was het dan wel, qua vis.
pi_54404610
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:18 schreef Popples het volgende:
je kunt het ook voor je zelf klaarmaken. gaat naar de viswinkel en haalt daar heerlijke salades of verse vis voor in de oven hoef je niks extra's te doen dan alleen wat kruiden en in een overschaal met wat vocht.

ik heb gemerkt dat de vis salades bij de viswinkel net zo duur zijn als in de supermarkt.
in de viswinkel is het veel lekkerder. dus elke zaterdag heerlijke verse vis
Als ik voor mezelf moet koken komt er ook vrijwel altijd vis op tafel
Maar als de rest thuis is is het wel zo gemakkelijk/gezellig om samen te eten. Wat overigens helemaal geen straf is hoor, m'n vader kan prima koken.
pi_54408628
quote:
Op maandag 5 november 2007 17:34 schreef Delicieux het volgende:
Tijd voor een schopje!

Gisteren heb ik bij de visboer twee dorades gehaald. En ik heb ze bereid in een zoutkorst. Erg lekker en extreem makkelijk!

Vraag aan je visboer de dorade's leeg te halen, maar laat de schubben erop zitten.
Maak het zout een beetje vochtig, ongeveer zoals vochtig zand, dan blijft het mooi plakken.
Leg een dikke laag grof zout (ongeveer een centimeter) op de bakplaat. Stop in de buik van iedere Dorade een of meerdere schijven citroen. Leg de Dorade op de zoutlaag, en bedek de gehele Dorade weer met een laag van ongeveer 1 cm grof zout.

In een voor verwarmde oven (pak 'm beet gasstand 6 of 7) laat je 'm dan ongeveer 25-30 minuten garen.
Dan sloop je de zoutkorst eraf (die nu hard is), haal je de huid er vanaf en fileer je de vis. Reken op ongeveer een Dorade per twee personen.

Serveren met in boter gebakken paddestoelen, rijst en een groene salade.
En als je zeker wilt weten dat de zoutkorst hard wordt, kan je hem met ei maken in plaats van water.
pi_58469703
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Paneer? Om een Lekkerbek?
LOL
Je gebruikt een (bier)beslag en ik vind er niets mis mee, een stukkie vis te frituren in een beslagje.
Liever een lekkerbek dan een stuk noorse zalm.
Eigenlijk heb je heel erg gelijk met dat andere vissoorten beter smaken dan die Noorse zalm.
Ik koop die dingen zonder er over na te denken, men eet nu eenmaal zalm.

Verder hoop ik dat iemand van jullie viskenners mij alsjeblieft kan helpen.
Het is zondag en omdat het gisteren eindelijk prachtig weer was had ik geen zin om boodschappen te doen en dacht, och, ik maak wel wat uit de vriezer.

Enfin, ik heb niets ontdooid en nu blijkt de inhoud van de vriezer niet erg over te houden. Maar ik heb een diep ingevroren zalmfilet (612 gram) gevonden. Hoe krijg ik dat vredesnaam ontdooid en klaargemaakt voor vanavond?!

Ontdooien in de magnetron lukt me nooit goed, dan zijn de randen helemaal gaar, de rest nog bevroren en dan mik ik het maar weg. Dat ontdooiprogramma werkt gewoon niet goed.

Hoop op jullie hulp. .
  zondag 4 mei 2008 @ 13:12:29 #108
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58470043
Je zou hem in heet water kunnen gooien (hygiene freaks gaan me nu bashen)

En daarna zou je hem en papilotte in de oven kunnen bakken, met wat citroen, witte wijn, olie, kruidenboter, dille, knof enz. Zoek maar even naar een recept.

Als je het vuur maar hoog zet in de kachel (bv 225° voor 15 minuten) want vooral met vis moet je voorzichtig wezen wat bacterien betreft.
pi_58470127
In lauw water leggen schijnt de beste manier te zijn om iets veilig te ontdooien. Er is niet echt een shortcut. De magnetron heb je inderdaad niks aan.
pi_58470181
quote:
Op zondag 4 mei 2008 13:12 schreef Leef het volgende:
Je zou hem in heet water kunnen gooien (hygiene freaks gaan me nu bashen)

En daarna zou je hem en papilotte in de oven kunnen bakken, met wat citroen, witte wijn, olie, kruidenboter, dille, knof enz. Zoek maar even naar een recept.

Als je het vuur maar hoog zet in de kachel (bv 225° voor 15 minuten) want vooral met vis moet je voorzichtig wezen wat bacterien betreft.
Ge zijt een schatteke! .

Toevallig heb ik juist jouw recept ergens op de derde pagina gevonden. Zodoende kwam ik ook via google in dit topc.

Heb de vis nu in koud water in de bak van het aanrecht gelegd. De lap vis is gelukkig niet zo enorm dik. Hoop dat het lukt maar anders doe ik het later op de middag in heet water.

Bedankt!
pi_58470227
in de oven klaar maken misschien een idee?
ik laat altijd de oven flink warm worden en dan gaat hij met citroen en kruiden de oven in.
ik ontdooi de zalm nooit.

misschien heb je hier wat aan
http://www.vistips.nl/zalmrecepten.htm
mama van 3 kids!
pi_58470276
quote:
Op zondag 4 mei 2008 13:15 schreef Farenji het volgende:
In lauw water leggen schijnt de beste manier te zijn om iets veilig te ontdooien. Er is niet echt een shortcut. De magnetron heb je inderdaad niks aan.
Toch wel lauw?
Aan Google heb je ook niks want de één zweert bij koud water en een ander zegt dat lauw ook kan maar kamertemp weer niet.

Dan toch maar iets tussen lauw en koud in dan. .
  zondag 4 mei 2008 @ 13:26:51 #113
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_58470353
Iemand een lekker recept om hypergoedkope witvis op te leuken?
pi_58470412
quote:
Op zondag 4 mei 2008 13:20 schreef Popples het volgende:
in de oven klaar maken misschien een idee?
ik laat altijd de oven flink warm worden en dan gaat hij met citroen en kruiden de oven in.
ik ontdooi de zalm nooit.

misschien heb je hier wat aan
http://www.vistips.nl/zalmrecepten.htm
Dat is een leuke site, heb em gebookmarked voor later.
Blijf nu nog even bij het recept van Leef, omdat ik net al die ingredienten wel in huis heb.

In ieder geval nu wel goeie hoop, dat ik de luitjes hier vanavond wel wat kan voorzetten.
Laat de vis gewoon in het water nu, af en toe water verversen en dan hup, vanavond, bevroren of niet, de oven in.

Bedankt voor jullie hulp!
  zondag 4 mei 2008 @ 14:56:01 #115
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58472105
graag gedaan.. ik hoor graag hoe het afgelopen is

( * Leef vindt het helemaal niet zo erg als vrouwen hem een schatteke noemen )

[ Bericht 1% gewijzigd door Leef op 04-05-2008 15:41:56 ]
pi_58476469
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:56 schreef Leef het volgende:
graag gedaan.. ik hoor graag hoe het afgelopen is

( * Leef vindt het helemaal niet zo erg als vrouwen hem een schatteke noemen )
Ik zal dan eens eerlijk kleur bekennen. .

Uw zalmrecept heb ik maar zo goed als mogelijk kunnen volgen, door vakantie heb ik geen verse citroen en ook niet anders dan gedroogde dille in huis. Deze ingredienten heb ik vervangen door op de bodem verse provence kruidentakjes neer te leggen en op de top kappertjes. Heb door bevriezing de vis ook wat langer in de oven gelaten. Maar het resultaat was werkelijk om te smullen. De citroen mis je dan toch wel en omdat ik natuurlijk geen groenten meer had, behalve een bak tros cherry tomaatjes heb ik deze doormidden gehakt en daar een fijn gesnipperd sjalotje doorheen geroerd en in de dressing iets meer azijn gebruikt. En bij het geheel heb ik frietjes geserveerd.

Iedere chef gaat nu wellicht over de rooie vanwege zo'n foute combinatie maar men heeft het hier met smaak gegeten he en ik heb het met de minste middelen toch maar weer gered en niemand is nog ziek. .
pi_58476500
Nu afwassen. .
  maandag 5 mei 2008 @ 02:36:02 #118
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58484769
Gaat er toch om dat iedereen geniet?! Ik ben blij om te horen dat het lekker was!

Spannend doen met exact het recept volgen en dat het dan pas echt goed is, is alleen maar een jongetjesspel..
Improviseren hoort erbij. En soms ontdek je dan juist hoe het nog beter kan.
pi_58488514
Ik heb het topic tot nu toe eens door gelezen en sta eigenlijk verbaasd dat veel mensen zoveel diepvries vis eten. Zelf ben ik echt een liefhebber van een heerlijk stukje vis, maar dan moet het wel vers zijn!

Als ik vis koop dan wil ik de hele vis zien liggen, ik wil het in de heldere glazen ogen kunnen kijken om er zeker van te zijn dat hij vers is. Daarnaast is het zo dat de meeste vis niet goed tegen de vriezer kunnen, de hele cel structuur gaat aan gort en wat er over blijft is een natte plak.

Voor de liefhebber van de BBQ hier een heerlijk simpel receptje om Zwaardvis te bereiden.

1 Citroen
Olijf Olie
Bosje Koriander
Teentje knoflook
Moot zwaardvis per persoon 1 - 1,5CM dik.

Pel de Knoflook en doe deze in de vijzel, pluk de koriander blaadjes en doe deze ook in de vijzel.
Doe de sap van de een halve citroen in de vijzel en doe hier 2 a 3 eetlepels olijf olie bij.

Vijzel de ingredienten tot er een mooie gladde emulsie is ontstaan. Maak op smaak met vers gemalen peper.
Smeer de Zwaardvis moten in met het mengsel en laat deze 15 - 20 minuten staan (buiten de koelkast).

Zorg dat de BBQ goed heet is, leg de moten zwaardvis op de BBQ en gril ze in 1,5 minuut per kant gaar.
Smeer bij het omdraaien de moten nogmaals in met de dressing.

Op het bord op smaak brengen met zeezout en vers gemalen peper.
Heerlijk met gepoft zoete aardappel en gestoomde wilde spinazie.
Geniet maar ........... met mate (zelf in te vullen :))
pi_58490399
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:07 schreef Superprutser het volgende:
Ik heb het topic tot nu toe eens door gelezen en sta eigenlijk verbaasd dat veel mensen zoveel diepvries vis eten. Zelf ben ik echt een liefhebber van een heerlijk stukje vis, maar dan moet het wel vers zijn!

Als ik vis koop dan wil ik de hele vis zien liggen, ik wil het in de heldere glazen ogen kunnen kijken om er zeker van te zijn dat hij vers is. Daarnaast is het zo dat de meeste vis niet goed tegen de vriezer kunnen, de hele cel structuur gaat aan gort en wat er over blijft is een natte plak.

Voor de liefhebber van de BBQ hier een heerlijk simpel receptje om Zwaardvis te bereiden.

1 Citroen
Olijf Olie
Bosje Koriander
Teentje knoflook
Moot zwaardvis per persoon 1 - 1,5CM dik.

Pel de Knoflook en doe deze in de vijzel, pluk de koriander blaadjes en doe deze ook in de vijzel.
Doe de sap van de een halve citroen in de vijzel en doe hier 2 a 3 eetlepels olijf olie bij.

Vijzel de ingredienten tot er een mooie gladde emulsie is ontstaan. Maak op smaak met vers gemalen peper.
Smeer de Zwaardvis moten in met het mengsel en laat deze 15 - 20 minuten staan (buiten de koelkast).

Zorg dat de BBQ goed heet is, leg de moten zwaardvis op de BBQ en gril ze in 1,5 minuut per kant gaar.
Smeer bij het omdraaien de moten nogmaals in met de dressing.

Op het bord op smaak brengen met zeezout en vers gemalen peper.
Heerlijk met gepoft zoete aardappel en gestoomde wilde spinazie.
De enige plekken in amsterdam waar je dat goed kan doen is bij jan van as , of bij firma tel.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 5 mei 2008 @ 13:57:17 #121
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58490612
ja zwaardvis, lekker natuurlijk, maar dan moet je wel de centen hebben...
Op de markt kan je vaak ook goeie krijgen trouwens.
  maandag 5 mei 2008 @ 14:10:56 #122
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58490849
De aziatische visvariant vind ik heel lekker. Gebakkken zalm met op het laatst wat soyasaus en een beetje honing toegevoegd.
pi_58506596
quote:
Op maandag 5 mei 2008 13:47 schreef Joene het volgende:

[..]

De enige plekken in amsterdam waar je dat goed kan doen is bij jan van as , of bij firma tel.
Volgens mij kan je op de Albert Cuyp ook nog wel een visje goed in de ogen kijken. Verder is Jan van As een horeca groothandel dus ik vraag me af hoe je hier als particulier terecht kan?
Geniet maar ........... met mate (zelf in te vullen :))
  dinsdag 6 mei 2008 @ 12:47:21 #124
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_58510073
maak het regelmatig. gezond en superlekker. wat ik vaak doe (wegens fuckin drukke baan) is het volgende:

als ik toevallig een vrijdag vrij ben, ga ik naar de markt, en koop ik een paar lekkere stukken zalm, kabeljauw, oid en wat grijze garnaaltjes.

thuisgekomen pak ik een stuk of 10 stukken alu folie, en doe op elk stuk een portie rauwe vis, wat garnaaltjes.

vervolgens snij ik een hoop groente: zongedroogde tomaatjes, venkel, rode ui, olijven, kappertjes, sugarsnaps, etc. en doe die (in verschillende combi's) bij de visjes. dan doe ik er een scheutje room, witte wijn, peper en zout of wat pesto bij, en maak de pakketjes dicht. die kieper ik zo de diepvries is. het enige wat je dan hoeft te doen na een dag lang werken is een pakkejte (of 2 ) in de oven gooien, wat pasta of rijst koken of een stukje brood erbij, en je hebt een super gezonde, verse en lekkere maaltijd, en zonder effort.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:47:55 #125
3869 David
Drum the drums
pi_58511372
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 12:47 schreef punchdrunk het volgende:
maak het regelmatig. gezond en superlekker. wat ik vaak doe (wegens fuckin drukke baan) is het volgende:

als ik toevallig een vrijdag vrij ben, ga ik naar de markt, en koop ik een paar lekkere stukken zalm, kabeljauw, oid en wat grijze garnaaltjes.

thuisgekomen pak ik een stuk of 10 stukken alu folie, en doe op elk stuk een portie rauwe vis, wat garnaaltjes.

vervolgens snij ik een hoop groente: zongedroogde tomaatjes, venkel, rode ui, olijven, kappertjes, sugarsnaps, etc. en doe die (in verschillende combi's) bij de visjes. dan doe ik er een scheutje room, witte wijn, peper en zout of wat pesto bij, en maak de pakketjes dicht. die kieper ik zo de diepvries is. het enige wat je dan hoeft te doen na een dag lang werken is een pakkejte (of 2 ) in de oven gooien, wat pasta of rijst koken of een stukje brood erbij, en je hebt een super gezonde, verse en lekkere maaltijd, en zonder effort.
Goeie tip! Maar blijven de groenten en de vis op die manier echt lekker in de diepvries?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:56:21 #126
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58511526
iets minder dan vers (de kleur verschiet en het is wat minder sappig,) maar nog steeds acceptabel
Vitamines verliest het niet bijvoorbeeld.
pi_58517027
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:38 schreef Superprutser het volgende:

[..]

Volgens mij kan je op de Albert Cuyp ook nog wel een visje goed in de ogen kijken. Verder is Jan van As een horeca groothandel dus ik vraag me af hoe je hier als particulier terecht kan?
Albert Cuyp moet soms ook wel lukken ja , niet altijd imo.

Jan van as , is idd horeca groothandel via connecties kan ik er als particulier ook kopen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_58520333
Voor vis moet je naar een havenstad, niet naar Amsterdam dus. Schmidt Zeevis in Rotterdam is wel okay. Daar heb je ook geen "connecties" nodig om daar te "mogen" kopen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 01:09:27 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58523733
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 22:04 schreef Farenji het volgende:
Voor vis moet je naar een havenstad, niet naar Amsterdam dus. Schmidt Zeevis in Rotterdam is wel okay. Daar heb je ook geen "connecties" nodig om daar te "mogen" kopen.
Rotterdam is bij mijn weten nog steeds geen zeehavenstad.
Echt verse vis kan je o.a. vinden in Lauwersoog, Scheveningen en IJmuiden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:24:21 #130
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58525426
We wonen in NL; niet in de States. De afstanden zijn niet zodanig dat je moet zoeken naar verse producten. Echt verse vis kun je dus ook prima in niet havensteden kopen.
Nu ben ik wel fan van de vis afslag, maar dat heeft meer met prijs en aanbod te maken.
In HC in Utrecht zit echter ook een viswinkel die krankzinnig goede en verse vis verkoopt. Nergens zee bij Utrecht. Alleen het prijskaartje is anders.
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:43:12 #131
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58526662
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 22:04 schreef Farenji het volgende:
erm.. sinds wanneer is Amsterdam geen havenstad
Ben je er wel is geweest?
  woensdag 7 mei 2008 @ 17:07:24 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58536322
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 09:43 schreef Leef het volgende:

erm.. sinds wanneer is Amsterdam geen havenstad
Ben je er wel is eens geweest?
Geboren en getogen.
Ik bedoel met geen havenstad geen vissershaven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 7 mei 2008 @ 17:19:07 #133
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58536549
nee een vissershaven is geen haven natuurlijk
En de havens van Amsterdam zijn meer voor industrie en binnenvaart dan vissershavens hoor.. behoorlijk meer zelfs
  woensdag 7 mei 2008 @ 17:23:24 #134
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58536650
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:19 schreef Leef het volgende:
nee een vissershaven is geen haven natuurlijk
Begrijpend lezen is moeilijk, he?
quote:
En de havens van Amsterdam zijn meer voor industrie en binnenvaart dan vissershavens hoor.. behoorlijk meer zelfs
Joh.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 7 mei 2008 @ 17:47:07 #135
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58537120
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:23 schreef golfer het volgende:
Begrijpend lezen is moeilijk, he?
ik zal je een geheimpje verklappen
begrijpelijk schrijven is nog moeilijker
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:10:14 #136
7091 punchdrunk
pi_58667702
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:47 schreef David het volgende:

[..]

Goeie tip! Maar blijven de groenten en de vis op die manier echt lekker in de diepvries?
Vers is natuurlijk altijd het lekkerste, maar als je een goeie diepvries hebt (constante, zeer lage temperatuur) is het verschil nauwelijks te merken.
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:18:34 #137
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58667869
Ik heb wel is een tongetje dat bevroren was geweest gebakken samen met een vers tongetje.
Toen ze eruit kwamen was het verschil zo groot!
Het tongetje wat bevroren was geweest (een week ofzo) was flets van kleur en veel minder mals.

Vers is veel beter. Ik neem aan dat dit voor andere soorten vis net zo goed geldt.
Tegenwoordig zie en proef ik het gelijk als ik tong eet die uit de vriezer komt.
pi_58669616
Makreel (ofzo):
-ingewanden eruit
-Beetje schubben
-In 3 stukken hakken
-Frituren

Makreel (ofzo)
-Fileren
-paneren
-Frituren
-Dippen in sausje

Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_58677873
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 01:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Rotterdam is bij mijn weten nog steeds geen zeehavenstad.
Echt verse vis kan je o.a. vinden in Lauwersoog, Scheveningen en IJmuiden.
Echte vis , haal je bij noord/waddenzee havens idd : ijmuiden,den helder, den oever , harlingen , lauwersoog.

Of kom op zaterdagochtend naar de vismarkt op wieringen : www.versevis.nl
  donderdag 15 mei 2008 @ 09:43:14 #140
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58679086
Of bij de viswinkels op Urk, het wordt vanuit de zeevishavens in Lauwersoog en de Eemshaven enz. direct daar naartoe gebracht met de vrachtwagen. Een paar uur later ligt het op Urk in de vitrines

Dit is een erge goeie (luxe) winkel:

http://www.visspecialiteitenbaarssen.nl/

zaterdag as (17 mei) is er open huis.

Maar wie voor een prikkie superverse vis wil, moet natuurlijk naar het industrieterrein gaan, naar de geimproviseerde viswinkeltjes bij de visverwerkende bedrijven. Ziet er minder gelikt uit, maar je betaalt ook een heel stuk minder..

[ Bericht 44% gewijzigd door Leef op 15-05-2008 13:34:15 ]
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:46:47 #141
7091 punchdrunk
pi_58682940
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 17:18 schreef Leef het volgende:
Ik heb wel is een tongetje dat bevroren was geweest gebakken samen met een vers tongetje.
Toen ze eruit kwamen was het verschil zo groot!
Het tongetje wat bevroren was geweest (een week ofzo) was flets van kleur en veel minder mals.

Vers is veel beter. Ik neem aan dat dit voor andere soorten vis net zo goed geldt.
Tegenwoordig zie en proef ik het gelijk als ik tong eet die uit de vriezer komt.
waren dat ook vissen uit dezelfde winkel? anders is het natuurlijk geen eerlijk vergelijk he...

het ligt ook erg aan het gerecht. bij de gerechten die ik beschreef is het de bedoeling dat de vis gaart in de sappen van de groente,m de wijn en de room. als het goed is valt hij dan deels in vlokken uit elkaar, en kun je het lekker door de pasta hussen.

tuurlijk, vers is altijd lekkerder, ben ik met je eens. maar ja, wat ik beschreef is een goed alternatief voor pizza halen of shoarma bellen, gezien de inspanning en tijd, en dan is mijn optie toch lekkerder, gezonder en goedkoper denk ik.
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:36:33 #142
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58683738
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 12:46 schreef punchdrunk het volgende:
waren dat ook vissen uit dezelfde winkel? anders is het natuurlijk geen eerlijk vergelijk he...
Winkel uit dezelfde trek zal je bedoelen
Waar ik toen woonde kocht geen mens ooit vis.
Je ving het zelf of je kreeg het van je vrienden die het vingen
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:35:41 #143
279894 winka
There is no place like home..
pi_77669494
Ben nog niet zo bekend met visgerechten, alleen met pangafilet. Dat eten wij altijd met broccoli, rijst en een sausje Dus als we dat al lekker vinden dan staat ons nog heel wat te wachten

Dinsdag ga ik eens rondneuzen in een viswinkel in IJmuiden

[ Bericht 98% gewijzigd door winka op 05-02-2010 19:51:15 ]
pi_77670128
Wat een kick
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_77670304
Ik maak graag gebakken zalm met pest-roomsaus of witte wijnsaus, of een stoofpotje van witvis, prei, wortel, olijven, tomaat. Of een ovenschotel. OOk tof: zelfgemaakte visnuggets. Maak je zelfs kinderen gelukkig mee en je wilt nooit meer kant en klare lekkerbekjes of kibbeling.

Witvis (ik gebruik roodbaars) in flinke stukken snijden en droogdeppen. In kommetje wat bloem mengen met zout, peper en gedroogde dille. In tweede kommetje ei loskloppen. In derde kommetje panko (Japans broodkruim) of gewoon broodkruim of desnoods grof paneermeel mengen met geraspte citroenschil. Vis door bloem, afschudden, door ei, door broodkruim, in koekepan met laagje olie. Bruin en gaar bakken en favoriete sausje erbij serveren (ik ga voor zoetzure saus).
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:28:16 #146
279894 winka
pi_77671752
Nou ja ik zag wel dat het een oud topic is, maar er staat heel veel nuttige info in voor een beginnend viseter zoals ik
pi_77671984
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:28 schreef winka het volgende:
Nou ja ik zag wel dat het een oud topic is, maar er staat heel veel nuttige info in voor een beginnend viseter zoals ik
Bookmark hem dan?
Life is too short not to have fun
pi_77675089
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:28 schreef winka het volgende:
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:33 schreef vaagsel het volgende:

[..]

Bookmark hem dan?
dat dus, of kick op z'n minst met een inhoudelijke post
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:52:06 #149
279894 winka
pi_77680430
Jullie hebben gelijk, helemaal niet aan gedacht Ik heb mijn post in ieder geval inhoudelijk gemaakt
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:17:41 #150
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_77681384
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:35 schreef winka het volgende:

Dinsdag ga ik eens rondneuzen in een viswinkel in IJmuiden
Waasdorp?
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')