Album revieuw: CD: The Kooks - Inside in, inside outquote:Wikipediatje. The Kooks are an English rock band from Brighton. The Kooks' name originated from the David Bowie song "Kooks" from the album Hunky Dory. The Kooks' debut album, Inside In/Inside Out, spent more than half of 2006 in the UK Top 20 and has sold more than 1,000,000 copies in the UK. The group released Inside In/Inside Out and went on its first US tour in October 2006, selling out shows both in New York and Los Angeles.
THE KOOKSquote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:33 schreef Leonos het volgende:
Nou ze spelen toch in Groningen als Pinkpop er is
Ik zou ze liever zien in een zaaltje dan op een festival, dat ben ik met je eens. Groningen is alleen zo een eind weg.. (vanuit Leiden). Landgraaf is ook een eind rijden maar dat doe je niet voor 1 concert..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:57 schreef Numbie het volgende:
Liever Oosterpoort dan Pinkpop om eerlijk te zijn![]()
Nu je het zegtquote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:01 schreef Numbie het volgende:
Ja, voor mij ook (Amsterdam), maar als je mensen ken in Groningen lijkt het ineens een stuk dichterbij
Ha, heb ze twee keer gezien in Paradiso!quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:47 schreef MaJo het volgende:
Hey nieuw topic
Ik wil dat ze op Sziget komenZou ze ook graag eens zien in een kleine zaal (Paradiso
) zodat ik ze eens echt kan zien zonder dat ik vastgeklemd sta op Lowlands tussen allemaal mensen die zich de tent in proberen te proppen en de regen met bakken te gelijk in mijn nek druppelt
Lowlands
![]()
Ik denk ook wel dat ze het leuk zouden doen in een mooi zaaltje ergens in NL. (liefst in de randstad natuurlijkquote:Op donderdag 22 maart 2007 13:47 schreef MaJo het volgende:
Hey nieuw topic
Ik wil dat ze op Sziget komenZou ze ook graag eens zien in een kleine zaal (Paradiso
) zodat ik ze eens echt kan zien zonder dat ik vastgeklemd sta op Lowlands tussen allemaal mensen die zich de tent in proberen te proppen en de regen met bakken te gelijk in mijn nek druppelt
Lowlands
![]()
quote:Op maandag 26 maart 2007 03:05 schreef DrDentz het volgende:
De Kooks denken dat ze in de 60s leven
Paradiso was idd stukken rielekster dan op Lowlands xDquote:Op donderdag 22 maart 2007 13:47 schreef MaJo het volgende:
Zou ze ook graag eens zien in een kleine zaal (Paradiso) zodat ik ze eens echt kan zien zonder dat ik vastgeklemd sta op Lowlands tussen allemaal mensen die zich de tent in proberen te proppen en de regen met bakken te gelijk in mijn nek druppelt
Lowlands
![]()
quote:
Joah!quote:Op zondag 27 mei 2007 12:17 schreef DeVinger het volgende:
Gaan er nog mensen vanavond naar Groningen? Ik wel
net zuruckquote:Op zondag 27 mei 2007 12:17 schreef DeVinger het volgende:
Gaan er nog mensen vanavond naar Groningen? Ik wel
quote:Setlist:
Seaside
See the world
Eddie's gun
Matchbox
Ooh la
Time Awaits
She moves in her own way
Oil
Sway
I want you
Sabbator
Naive
Always where
You don't love me
---------------
Jackie big tits
Do you wanna
Sofa song
Wij stonden eerst bij de geluidsinstallie-man zeg maar, gingen later wel naar voren idd. Ik voorop, kerel achter mij kwam er vaak nog wel langs, maar er moesten daarachter nog 3 man mee. Die kregen al flink wat boze gezichten, brede schouders en gebitch naar hun kop. Toen we niet meer verder konden en ook echt muurvast stonden zei zo'n meid tegen mij: "Wij staan hier ook hoor, doe niet zo arrogant". Ik antwoord met een maat: "Ja, en nu staan wij hier ook. Zie jij reserveernummers dan?". En toen begonnen we een pit en iedereen vet chagerijnig.quote:Op maandag 28 mei 2007 14:22 schreef ralfseltje het volgende:
En veel heen en weer geloop, mensen die te laat zijn en toch vooraan willen staan, gillende pubermeisjes, blergh.
Hebben overal wel een pit geprobeerdquote:Op maandag 28 mei 2007 17:37 schreef JH87 het volgende:
Hehe, was jij dat met die pit bij de geluidsman? Had ik toch even m'n mede Vitesse-supporter moeten begroeten.
Hm, maar ik heb hele avond op zelfde plekkie gestaan. Vorig jaar in Vera was werkelijk de halve zaal een pit. Dat optreden gaat The Kooks echt nevernooitniet overtreffen.quote:
Zelfs mijn vriend vond het mooi en die is niet zo van bandjes zoals de Kooksquote:Op maandag 28 mei 2007 22:26 schreef JeroenV het volgende:
Tot nu toe misschien wel het leukste wat ik gezien heb op Pinkpop (Tv/webradio)
God ja, leuk is dat. Al die kleine meisjes die weg geduwd werdenquote:Op maandag 28 mei 2007 22:26 schreef D.zire het volgende:
uhm ik ben naar van achter naar voren gesprongen toen ze begonnen. Kreeg een aantal boze gezichten idd toen ik vooraan stond. Vooral van jongere meisjes(ga dan niet vooraan staan als je niet tegen wat geduw en getrek kan). Moke was ook erg goed. Al met al was het wel tof
dan stond je vlak bij mij:) ik stond recht voor luke in het midden met wat vrienden los te gaan als eerste jongen van 1.90 tussen de meisjes van 1.60:')quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:40 schreef the_jasper het volgende:
Die charlotte hattherway (weet niet hoe je het schrijft ) vond ik gewoon bagger. Toen was de zaal nog wel rustig. Moke vond ik wel erg goed, toen ging de zaal nog wel een beetje mee. Was toen nog wel rustig though :S
Maar alleen aan de linkerkant/midden was echt een pit, was er toen ook maar tussen gesprongen om na en aantal nummers bijna vooraan te eindigen
Dat had ik nou ookquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:38 schreef mordradead het volgende:
Eigenlijk best ideaal die kleine meisjesik kon met gemak alles zien waar ik normaal tussen de hoofden door moet kijken enzo
ja ik ookquote:
Je bent 21?quote:Op donderdag 31 mei 2007 09:12 schreef Goover het volgende:
Ik stond op Pinkpop veel te ver weg om wat van de show te kunnen zien. Verder wel goed gespeeld en toch komt dit concert in mijn Pinkpop top 3. Vooral omdat ik ze nog niet eerder gezien had en ik tijdens 'Naive' de eerste keer met een meisje gezoend heb.
20quote:
Ik hoorde dat het bij Maria Mena ook te druk was in de tent. Is gewoon een kwaaltje van de maandag...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:18 schreef kreuk050 het volgende:
Het was wel ontzettend druk in die tent op PP, hadden ze niet beter op de MAIN kunnen staan?
Misschien volgend jaar.
Nieuwe nr. OIL is trouwens vettttttt!!
Asap... (hoop ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:17 schreef kweek89 het volgende:
wanneeer komt dat nieuwe album nouhoue!
Ja want als je niet binnen 1 jaar een nieuw album hebt ben je echt slecht.quote:Op zondag 30 september 2007 14:16 schreef kreuk050 het volgende:
Tering idd, en dat album moet fucking goed zijn anders is het voorbij met de jongetjes.
12 goede liedjes niet denk ik.quote:Op zondag 30 september 2007 18:27 schreef kreuk050 het volgende:
Jongen ik mekker niet, het moet gewoon niet te lang duren. Kom op man 12 liedjes opnemen, doe ik in een uur.
Was ook erg druk binnen, en dan gaan die malloten een beetje proberen te pitten. Ik bedoel, op the Kooks. Cocksuckers.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:25 schreef MaJo het volgende:
Oeh een nieuw album zou leuk zijnEn ik hoop dat ze weer eens naar Nederland komen, zou ze graag eens live zien (heb ze op Lowlands wel gezien maar ik werd een beetje afgeleid door de stromende regen in mijn nek
)
Te laat gelezenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:55 schreef Love Mae King het volgende:
zaterdag op tijd in de rij staan bij postkantoor, ander kun je 14 april de Melkweg niet meer in...
BBC Persberichtquote:On Thursday 6 March 2008, BBC Radio 1 presents The Kooks at the Barfly, Liverpool.
The latest in the exclusive Radio 1 Presents series, this intimate gig will be introduced by Zane Lowe and highlights of the show can be heard on Zane's show from 7.00 to 9.00pm.
Jij ging toch heel stoer bij je connecties regelen?quote:Op zondag 24 februari 2008 02:55 schreef kweek89 het volgende:
doe niet zo arrogant
je hebt er niet 1tje over ? (A)(stel datii binnenkomt hé )
Die hoorde ik op PP vorig jaar ook al jaquote:Op donderdag 28 februari 2008 13:03 schreef Love Mae King het volgende:
En check hier één van de hits van het nieuwe album. Ik hoor het festivalpubliek al meeschreeuwen...
http://nl.youtube.com/watch?v=h3QfXQk9x60
klopt, we hadde nog 1 kaartje nodig, maar die was er daarna niet meerquote:
klinkt zeker lekker jaquote:Op donderdag 28 februari 2008 11:31 schreef Goover het volgende:
Nieuw plaatje:
http://nl.youtube.com/watch?v=ln_qHyGD9zo
Klinkt aangenaam
Dat las ik ook net, daar had ik nog wel heen gewild voor de gratisquote:Op maandag 3 maart 2008 16:21 schreef Love Mae King het volgende:
13 maart: 3VOOR12RADIO Live
met onder andere The Kooks (akoestisch) en The Black Box Revelation
13 maart 2008 : Gastenlijst is helaas vol
wel aardig geworden, het origineel dat ze tijdens de concerten speelden vond ik een stuk beter.quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:03 schreef Love Mae King het volgende:
En check hier één van de hits van het nieuwe album. Ik hoor het festivalpubliek al meeschreeuwen...
http://nl.youtube.com/watch?v=h3QfXQk9x60
wat moet je anders als je niet kan wachtenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:52 schreef Mistaken het volgende:
DOWNLOADERS!![]()
Deze CD gaat gewoon gekocht worden in April!
Kloptquote:Op zondag 16 maart 2008 14:18 schreef Love Mae King het volgende:
Briljante plaat...
Dat weten jullie nog niet, maar na een aantal luisterbeurten komt dat besef pas
echt
Zeikert... Ik heb de cd allang besteld (en betaald) dus niets aan het handje.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:52 schreef Mistaken het volgende:
DOWNLOADERS!![]()
Deze CD gaat gewoon gekocht worden in April!
quote:Kooks Release Special Double Album "Rak"
To mark the release of their new album ’Konk’ on April 14th The Kooks have announced details of a special limited edition double album ’Rak’ which will be released on the same day.
’Rak’ will comprise of two discs; the full studio album ’Konk’ on one, and a second featuring seven new songs recorded live in one day at Rak Studios in North West London, plus an acoustic version of album track ’See The Sun’ and a home demo of Luke Pritchard performing new track ’Brooklyn’. All tracks are exclusive and available for the first time ever for a limited period. The tracks at Rak were recorded with Mike Crossey (Arctic Monkeys, Coral, Zutons).
The tracklisting is
1. Watching The Ships Roll In
2. Eaten By Your Lover
3. No Longer
4. Fa La La La La
5. Nothing Ever Changes
6. By My Side
7. Hatful Of Love
8. See The Sun (Alternate Version)
9. Brooklyn (Home Demo)
Niet goed, of juist wel?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:11 schreef kweek89 het volgende:
heb ik dan weer met sway haha
nee volgende single moet van mij Do You Wanna worden
Ik had ze besteld via een andere site, waar ze maar 10 euro duurder waren (uitverkocht was het al).. maar ik kan dan helaas nietquote:Op maandag 31 maart 2008 12:35 schreef Leonos het volgende:
Do You Wanna
Jammer dat ik geen kaartjes heb
Als ik ze nog had had ik ze met alle plezier verkocht aan Leonos, maar toen ik (een dag daarna) er achter kwam heeft m'n maat ze meteen gemaild en geannuleerd.quote:Op maandag 31 maart 2008 17:15 schreef kreuk050 het volgende:
Wat doe je dan met de kaartjes? Misschien mag Leonos ze kopen.?
quote:Op woensdag 2 april 2008 16:21 schreef Haunter het volgende:
Ik vind hem na vaak geluisterd te hebben beter dan de 1e denk ik
Hoe weet jij dat nou weer?quote:Op donderdag 3 april 2008 00:37 schreef kweek89 het volgende:
zit in de familie denk ik.
In cafe Lux.quote:Op woensdag 16 april 2008 17:17 schreef Albee het volgende:
Vond het ook erg tof! Alles lekker relaxed, nieuwe nummers klonken stuk voor stuk goed..
mwah, wel ok...jammer dat ze niet improviseren maar alleen exact de nummers spelen zoals ze op de cd staan. Duurde ook wel kort etc.quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:48 schreef Leonos het volgende:
Optreden was niet zo bijzonder? Hoor er niks over
Bijna anderhalf uur, kort?quote:Op woensdag 16 april 2008 20:29 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
mwah, wel ok...jammer dat ze niet improviseren maar alleen exact de nummers spelen zoals ze op de cd staan. Duurde ook wel kort etc.
majaa desondanks toch vet
Inderdaad, 1 uur en twintig minuten is niet bijna anderhalf uurquote:Op donderdag 17 april 2008 20:23 schreef soul114 het volgende:
Die anderhalf uur klopt niet echt.. was net aan 80 minuten.
Maar goed, was wel een erg sterk/strak optreden!
Reviews: Nu, Jimmy en OOR.
De hele show is trouwens ook gefilmd, maar door wie en met welke reden weet ik niet. Iemand?
tja ik ben andere concerten gewend a 2 uur minimaal.quote:
Heb wel eens concerten van maar een uur meegemaakt, het is maar net wat voor repertoir ze hebben. Maar 1½ uur is normaal hoor.quote:Op woensdag 23 april 2008 07:40 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
tja ik ben andere concerten gewend a 2 uur minimaal.
het is wel uitverkocht, dus hoogstwaarschijnlijk weer heel veel mensen die maar één nummer kennenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:11 schreef R_B het volgende:
Gisteren eindelijk de cd van konk gekocht en geluisterd hij is echt heel goed vind ik!
Iemand hier nog heen?
The Kooks with support act Mystery Jets
Dinsdag 25 November 2008
Heineken Music Hall
Aanvang: 20:00
Ga hem de komende 2 weken op vakantie nog eens goed luisteren.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:39 schreef Tegan het volgende:
Ik vond het tweede album in eerste instantie ook tegenvallen en nu niet meer.
Nee, alleen de laatste 2 nummers waren leuk!quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:27 schreef indiaantje89 het volgende:
Morning Parade was ook fijn trouwens, maar wel stond het geluid veeeeeeeeeeeeeel te hard.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:22 schreef Darkestrah het volgende:
Ik vond het voorprogramma dan weer prettigWel een boel onoriginaliteit bij elkaar, wat ook een beetje naar voren kwam in de teksten tussen de nummers door.
"Hey Amsterdam how are you doing?"
Nee, het was Hallo Amsterdam, alles goed?quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:22 schreef Darkestrah het volgende:
Ik vond het voorprogramma dan weer prettigWel een boel onoriginaliteit bij elkaar, wat ook een beetje naar voren kwam in de teksten tussen de nummers door.
"Hey Amsterdam how are you doing?"
Misschien bij de kluisjes / bier halen / de weg naar buiten / op het station..quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:00 schreef Darkestrah het volgende:
Meer aan de rechterkant, ongeveer op 1/3 van de zaal. Dus best wel uitgesloten dat we elkaar gezien hebben.
Ik heb niks in de kluisjes gedaan, ik heb twee keer bier gehaald terwijl het vrij druk was (net voordat the Kooks begon), ik liep de zaal uit tijdens de laatste noten van Naive, en ik stapte om 23:00 in de trein richting Utrecht.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:07 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Misschien bij de kluisjes / bier halen / de weg naar buiten / op het station..
Ja, ik had ook de laatste trein naar Utrecht ( en daarna naar Tiel. )quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:10 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik heb niks in de kluisjes gedaan, ik heb twee keer bier gehaald terwijl het vrij druk was (net voordat the Kooks begon), ik liep de zaal uit tijdens de laatste noten van Naive, en ik stapte om 23:00 in de trein richting Utrecht.
Zouden we elkaar gezien kunnen hebben?
We wilden de drukte voor zijn, en er was nog een kennis die ik gewoon nog even wilde spreken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:15 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, ik had ook de laatste trein naar Utrecht ( en daarna naar Tiel. )
Waarom ben je eerder weggegaan?Wij bleven tot het eind, zijn nog langs de kluisjes geweest, heb nog een shirt gehaald en stonden ruim op tijd op het perron..
Het was toch logisch dat ze terug zouden komen, ze hadden happy niet eens gedaan. En hij zei alleen "Good night" en ze liepen weg.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:40 schreef Darkestrah het volgende:
Dit is niet volledig te betrekken op het concert van gisteren, maar het is echt slecht gesteld met het fenomeen 'toegift'. Het is een standaardje geworden. Mensen blijven gewoon te wachten omdat ze toch wel terugkomen.
Hoe zei hij hallo dan? Ook niet heel erg uitgebreid.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:43 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het was toch logisch dat ze terug zouden komen, ze hadden happy niet eens gedaan. En hij zei alleen "Good night" en ze liepen weg.Zo neem je geen afscheid.
Dat zou wel baas zijn, ja.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:53 schreef Darkestrah het volgende:
Maarja, dat neemt niet weg dat het toegift tegenwoordig geen speciaal iets meer is. Gewoon een paar keer stiekem met zn allen vertrekken in de tijd dat de band eventjes achter de schermen verblijft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |