Een vriendin van je of Jeremy Clarkson?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:22 schreef bluebit het volgende:
vriendin van me rijdt een jag....zij zegt altijd : als je een jag gaat rijden, dan moet je er twee kopen : eentje om in te rijden terwijl de andere gerepareerd wordt.......
Toevallig zat ik laatst Topgear te kijken en toen kwam die zin ook voorbij, vandaar...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:11 schreef bluebit het volgende:
nope, vriendin.....(het verschil tussen een meisje en jeremy clarkson is me duidelijk)..
rijdt overigens die sportcoupe van jag, xjs, als ik me niet vergis.
ow, da's wel heel sterk....zover ik weet heeft die vriendin geen relatie oid met Jeremy.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:38 schreef duckes het volgende:
[..]
Toevallig zat ik laatst Topgear te kijken en toen kwam die zin ook voorbij, vandaar...
Een XJS is echt een kutauto (maar wel een hele fijnequote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:47 schreef bluebit het volgende:
[..]
ow, da's wel heel sterk....zover ik weet heeft die vriendin geen relatie oid met Jeremy.
ik weet alleen dat ze een jaartje of twee geleden bij me was op een winterse dag, en om een reuze teddybeer in de auto te krijgen (ze had een net een baby), moest het dak van de xjs even ingeklapt worden, en vervolgens ging het dak niet meer terug.....ze had de jaguar net terug uit de garage wegens dit probleem.
en op dat moment vertelde ze me deze zin....vanaf dat moment kijk ik ook anders tegen jaguars aan.
Het onderhoud van een X-type is het goedkoopste in z'n klasse in een span van 100.000km, in een span van 200.000km is zelfs een peugeot 307 nog duurder om te rijdenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:09 schreef Jeffo het volgende:
Jaguar X-Type - Rijdt super, veel onderhoud
Lexus IS200 of 300
Subary Legacy
Volvo S60
Volvo C70
Mitsubishi Galant
BMW 3 serie - BMW's vanaf 2001 zijn heerlijke auto's, relatief weinig onderhoud en betrouwbaar
BMW 5 serie - Idem
Nieuwe BMW 535 rijdt heeeeerlijk
Ik krijg vrij veel negatieve realties over electronica, ramen, cabrio's die niet meer open of dicht gaan etc. Met BMW nog nooit echte problemen gehad, de de ramen van oude 3 serie wel trouwensquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:14 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Het onderhoud van een X-type is het goedkoopste in z'n klasse in een span van 100.000km, in een span van 200.000km is zelfs een peugeot 307 nog duurder om te rijden(dit qua totaal onderhoud; brandstof, belasting en verzekering niet meegerekend)
Je weet volgens mij niet echt waar je het over hebtquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:17 schreef Jeffo het volgende:
[..]
Ik krijg vrij veel negatieve realties over electronica, ramen, cabrio's die niet meer open of dicht gaan etc. Met BMW nog nooit echte problemen gehad, de de ramen van oude 3 serie wel trouwensMaar nieuwe 3, 5, x5 en m3 nog niets aan het handje. Porsche wel veel gezeik mee btw, had ik niet verwacht......
Problemen zijn niet merk-gebonden maar gebonden aan waar het model wordt gemaakt. Engeland staat erom bekend niet de meest kwalitatieve bouwsels af te leveren. Niet alle Mondeo's (far from) komen uit Engeland.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:26 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je weet volgens mij niet echt waar je het over hebt
De X-type wordt niet door Jaguar maar door Ford gemaakt, net als alle Jaguars vanaf 2003 ongeveer. Alle problemen waar jij het over hebt gaan over de oude Jaguars, die zijn waardeloos inderdaad, maar daar hebben we het hier niet over. Ik heb meerdere X-types verkocht en ingekocht, zovel nieuw als gebruikt, ik heb niet zovaak auto's gezien die zo mooi blijven en zonder problemen.
Het enige waar ze snel last van hebben is steenslag, dus als je een X-type zit met gespoten bumper + motorkap, dan is dat waarschijnlijk daarom (bij zwarte X-types helaas een must).
Ik geloof dat de onderhouds en onderdelen prijzen van Jaguar vs Volvo ongeveer 60% vs 100% zijn. Zoiets herinner ik me tenminste van mn calculaties die ik maakte.
Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:43 schreef Googolplexian het volgende:
Alternatieven:
Honda Accord (laatste model)
Renault Laguna GT
Chrysler Crossfire
Ik vind een simpele 3 serie ook niet echt exclusief......quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horendus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.
Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
Executive is wat anders als exclusiefquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:29 schreef Jeffo het volgende:
[..]
Ik vind een simpele 3 serie ook niet echt exclusief......
Haha, mijn fout, las er helemaal overheenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:59 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Executive is wat anders als exclusief
Heb in bijna alle auto's gereden, een X-Type vond ik niet erg bijzonder, zeker niet de 2-liter versie... de S60 (of V70, dat is smaak/ruimte dingetje) is echt enorm relaxte auto, zeker de 2.0T!quote:Jaguar X-Type
Lexus IS200 of 300
Subary Legacy
Volvo S60
Volvo C70
Mitsubishi Galant
BMW 3 serie
BMW 5 serie
Een auto koop je toch voor jezelf omdat je 'm bv. mooi vind/lekker vind rijden? En dan heb je toch schijt aan de mening van anderen? Jij moet er per slot van rekening in rijden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:08 schreef Faxie het volgende:
Met de BMW's heb ik wel een klein beetje een imago-probleem, dus daar was ik al niet zeker van.
Jaja, dat weet ik wel. Maar ze hoorden wel in het rijtje thuis, dus had ze er gewoon bijgezet. Kijken hoe jullie ze vinden verhouden tov de anderen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:14 schreef Sloper het volgende:
[..]
Een auto koop je toch voor jezelf omdat je 'm bv. mooi vind/lekker vind rijden? En dan heb je toch schijt aan de mening van anderen? Jij moet er per slot van rekening in rijden.
Dan zou ik de Ford X-type skippen en meteen een Rover 75 V6/8 op je lijst zetten op die plek. De MG ZT is een Rover 75 met sport-onderstel, aggresievere lijnen etc. Houdt er dan wel rekening mee dat deze ook veel strakker op de weg ligt (gezien je diverse executive versies op je lijstje hebt, die hebben een compleet andere rijstijl/gevoel).quote:Op woensdag 21 maart 2007 06:19 schreef Faxie het volgende:
Ow, ik ben trouwens de MG ZT vergeten.
Dat zo en zoquote:Maar om niet verder te gaan in de 'my favourite car is best' meuk, maak voor jezelf een lijstje van auto's die je interesant lijken en ga erin testrijden.
He nee gatsie, geen Seat alsjeblieft. Ik vind dat echt, en met alle respect hoor, oerlelijke grafbakken.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:59 schreef blup het volgende:
Vergeet vooral de onderhouds kosten van een Jaguar of Lexus niet...
In jou geval zou ik voor 'n mooie en snelle Seat Leon gaan, mijn moeder heeft pas een Leon 140PK gekocht. Rijden HEERLIJK in zn 6 120, en zonder geschud of herrie 180. (verder ging ik niet;))
Full option zijn die wagens overcompleet.
Maarja, dat zijn persoonlijke voorkeuren..
Tja, over dat oude lullenbakken.... ik heb al wel gemerkt dat als je geen oude lullenbak wilt, er eigenlijk geen andere opties zijn dan goedkope rammelende plastic dinky toys die nog hip proberen te zijn...quote:Op donderdag 22 maart 2007 01:33 schreef Don_Tom het volgende:
Een x-type vind ik een erg groot "ik-wil-een-jag-rijden-maar-kan-geen-echte-betalen"-gehalte hebben. Bovendien, een auto als een jag, grote volvo of 5-serie vind ik beetje oudelullenbakken, net alsof je constant in je in de auto van je pa/de baas rijdt. Hoewel ik niet de neiging heb om me iets aan te trekken van wat anderen denken, is het bij mij wel een van de redenen geweest om geen 5 serie/e60 te nemen (wil niet aangezien worden voor drugdealer of chauffeur). Legacy is een kwalitatief zeer goede auto, maar blijft toch allemaal een beetje lelijk en goedkoop van binnen, ten opzichte van de duitsers. De nieuwe IS heb ik eerlijk gezegd nog niet in gereden, lijkt me op zich geen verkeerde auto (voor een jap) Zou zelf voor de bmw (of anders audi) gaan, winnen het eigenlijk op alle fronten: rijgedrag (zoals sloper al zei), binnenafwerking, etc. gewoon de hele "feel" als je erin rijdt eigenlijk.... maargoed dit is misschien ook persoonlijk, dus gewoon lekker gaan proefrijden!
Bij dit soort auto's is het trouwens erg interessant om te importeren uit Duitsland! (www.mobile.de) Zo heb ik vorige maand een bmw 330d uit 2003 in Duitsland gekocht, was ondanks de bpm een stuk goedkoper en het aanbod is daar ook stukken groter. De auto zoals ik hem wou hebben (ben beetje kieskeurig als het om opties etc. gaat) was niet eens te koop in Nederland! Alles wat in de buurt komt is hier (bpm meegerekend!) minimaal 5000 euro duurder...
4.5 liter is snelquote:Op donderdag 22 maart 2007 08:59 schreef jd1982 het volgende:
Sjah uiteindelijk koop je toch wat je zelf wil.
Wel rustig zo'n V6 trouwens, maar bijv. de 2.0 liter is niet snel te noemen.
En dat heeft wat met een jag te maken?quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:28 schreef Jeffo het volgende:
[..]
4.5 liter is snel![]()
Porsche Cayenne Turbo![]()
Inderdaad, a4/3-serie vind ik dan ook mooi compromis, kwaliteit met een niet te hoog oudelullenbakkengehaltequote:Op donderdag 22 maart 2007 06:26 schreef Faxie het volgende:
[..]
Tja, over dat oude lullenbakken.... ik heb al wel gemerkt dat als je geen oude lullenbak wilt, er eigenlijk geen andere opties zijn dan goedkope rammelende plastic dinky toys die nog hip proberen te zijn...
Dat gevoel bekruipt me namelijk bij bv Seats, Alfa's, Opels, Peugeots enz.... ik vind die wagens van binnen stuk voor stuk erg lelijk en goedkoop ogen... Grote reden waarom die al afvallen.
Een S-Type vind ik wat te chique...
Als ik tijd heb maar eens langs wat garages gaan![]()
Niets kan tippen aan de kwaliteit van een Lexusquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:26 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Inderdaad, a4/3-serie vind ik dan ook mooi compromis, kwaliteit met een niet te hoog oudelullenbakkengehalte
x-type zie je toch ook vooral oudelui in rijden, beetje het ik-ben-60-en-heb-altijd-al-een-jag-willen-hebben-en-nu-hebben-ze-er-eindelijk-een-die-ik-kan-betalen effect.....
Dan zou ik eerder nog een S-type nemen, is ook geen porem als je daar als 20'er in rijd, maar dan heb je in elk geval nog enigzins een echte jag, geen mondeo die zich als zodanig voordoet.
Echt vréselijke bakken die Rovers. Slechte wegligging, slechte afwerking, verouderde techniek. Een echt no goquote:Op zaterdag 24 maart 2007 04:12 schreef Faxie het volgende:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de Rover 75/MG ZT ? Beetje betrouwbaar? Onderhoudskosten? Degelijk? ..
"Licht zalm" is rose. Donkere zalm is rood. Die is ook duurder/lekkerderquote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:20 schreef Faxie het volgende:
Roze? Licht zalm eerder denk ik. Is er niks mis met je scherm?![]()
Je bedoelt Harman-Kardon systeem?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:55 schreef Faxie het volgende:
Zo op de foto is dat ook wel een mooi interieur... raar dat op carbase foto's ed het er telkens zo lelijk uit ziet... (daarom nog evne in het echt kijken)
Maar zie ik daar een 3weg systeem ?![]()
Ga gewoon eens in een X-Type rijden, het viel mij tegen, dat zegt het meeste (erin rijden!).quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:55 schreef Faxie het volgende:
Zo op de foto is dat ook wel een mooi interieur... raar dat op carbase foto's ed het er telkens zo lelijk uit ziet... (daarom nog evne in het echt kijken)
Maar zie ik daar een 3weg systeem ?![]()
F segment: A8, S-Klasse, 7-seriequote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horendus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.
Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
Dat er nog mensen zijn die zich iets aantrekken van dit soort marketing kletspraatquote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:22 schreef M5 het volgende:
[..]
F segment: A8, S-Klasse, 7-serie
G segment: Alfa GT, Audi TT,
Hier gaat het om het D en E Segment
D segment: IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60
E segment: 5-serie/A6/E-klasse
mja als het op basis van gewicht zou gaan klopt er niet veel van vrees ikquote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat er nog mensen zijn die zich iets aantrekken van dit soort marketing kletspraat
Is toch niet veel meer dan auto's op een weegschaal zetten en classificeren op basis van gewicht. Of idem op basis van lengte!?
Ik zou maar is een proefrit gaan regelen als ik jou was.. daarna ben je of genezen of je gevoel is bevestigd...quote:Op maandag 26 maart 2007 22:44 schreef Faxie het volgende:
Trouwens, ik zal de vraagstelling een beetje veranderen, omdat ik toch een beetje verliefd ben geworden op die xtype...
Wat zijn nou goede redenen om vooral niet voor een X-Type te gaan? En dan buiten persoonlijke smaak natuurlijk.
En wat zijn dan goede alternatieven?
Zo klopt het wat beter denk ik...![]()
Reden voor:quote:Op maandag 26 maart 2007 22:44 schreef Faxie het volgende:
Trouwens, ik zal de vraagstelling een beetje veranderen, omdat ik toch een beetje verliefd ben geworden op die xtype...
Wat zijn nou goede redenen om vooral niet voor een X-Type te gaan? En dan buiten persoonlijke smaak natuurlijk.
En wat zijn dan goede alternatieven?
Zo klopt het wat beter denk ik...![]()
Of koop zijn S-Type voor 15000. Nog wel ff afdingen hè!?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 03:11 schreef Faxie het volgende:
Hij had het niet over onderhoudskosten, maar puur de keuring zelf....
Ik vond het nogal overdreven klinken eigenlijk... maarja, hij rijdt erin en ik niet, dus hij zou het moeten weten...
Hij had het er ook over dat zijn S-Type nog maar 15.000,- waard was.... eentje uit 2002, met 55.000 km.
...
Nee ik weet genoeg, ik neem zijn raad niet aan.... dikke bull.
De Accord in een lagere segment? Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat je blij bent met je auto en dat het een kwalitatief goede auto is heeft alleen niets met segmenten te maken. Dit is gewoon een standaard die door de industrie gehanteerd wordt, er zijn ook hele slechte auto's in de hogere segmenten te vinden, en andersomquote:Op zondag 12 augustus 2007 10:24 schreef tong_poh het volgende:
[..]
De Accord in een lagere segment? Ik denk het niet.
Ik heb zelf de 2.4 executive en die heb ik gekozen boven de BMW's en volvo's. Lexus is ook een auto waar ik aan gedacht heb en Mercedessen die doen niks voor mij.
Maar ik zou eens zeggen, ga eens lekker in een accord rijden en kijken of je nog dezelfde conclusie maakt. Er zijn mensen bij mij op het werk die luxe wagens rijden en allemaal zijn ze onder de indruk van mijn accord. Er heerst een onterechte wantrouwen tegenvover de accord in Nederland. De mensen die er eentje kopen zijn er heel erg tevreden over. Hij heeft niet voor niks altijd hoog gestaan in de Top Gear readers survey. Vergelijkbare BMW en Mercedessen liggen een stuk lager (in de survey, niet qua tests). Lexus doet het daarentegen wel heel erg goed.
Even ter illustratie van waar de accord staat in het segment:
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=614
Artikel is van 2005, maar ik denk niet dat er veel veranderd is gezien artikels die regelmatig lees.
Dat weet ik, mar dat is niet wat ik aangeef. De persoon waarop ik reageer doet net alsof de honda accord een minderwaardige auto is tegenover bijvoorbeeld de BMW. Dat is het dus niet. Niet op basis van luxe en niet op basis van kwaliteit en ook niet op basis van rijplezier. Natuurlijk is het alleen een mening, maar wel een mening die door de gebruikers en experts wordt gedeeld.quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:29 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Dat je blij bent met je auto en dat het een kwalitatief goede auto is heeft alleen niets met segmenten te maken. Dit is gewoon een standaard die door de industrie gehanteerd wordt, er zijn ook hele slechte auto's in de hogere segmenten te vinden, en andersom
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |