4.5 liter is snelquote:Op donderdag 22 maart 2007 08:59 schreef jd1982 het volgende:
Sjah uiteindelijk koop je toch wat je zelf wil.
Wel rustig zo'n V6 trouwens, maar bijv. de 2.0 liter is niet snel te noemen.
En dat heeft wat met een jag te maken?quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:28 schreef Jeffo het volgende:
[..]
4.5 liter is snel![]()
Porsche Cayenne Turbo![]()
Inderdaad, a4/3-serie vind ik dan ook mooi compromis, kwaliteit met een niet te hoog oudelullenbakkengehaltequote:Op donderdag 22 maart 2007 06:26 schreef Faxie het volgende:
[..]
Tja, over dat oude lullenbakken.... ik heb al wel gemerkt dat als je geen oude lullenbak wilt, er eigenlijk geen andere opties zijn dan goedkope rammelende plastic dinky toys die nog hip proberen te zijn...
Dat gevoel bekruipt me namelijk bij bv Seats, Alfa's, Opels, Peugeots enz.... ik vind die wagens van binnen stuk voor stuk erg lelijk en goedkoop ogen... Grote reden waarom die al afvallen.
Een S-Type vind ik wat te chique...
Als ik tijd heb maar eens langs wat garages gaan![]()
Niets kan tippen aan de kwaliteit van een Lexusquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:26 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Inderdaad, a4/3-serie vind ik dan ook mooi compromis, kwaliteit met een niet te hoog oudelullenbakkengehalte
x-type zie je toch ook vooral oudelui in rijden, beetje het ik-ben-60-en-heb-altijd-al-een-jag-willen-hebben-en-nu-hebben-ze-er-eindelijk-een-die-ik-kan-betalen effect.....
Dan zou ik eerder nog een S-type nemen, is ook geen porem als je daar als 20'er in rijd, maar dan heb je in elk geval nog enigzins een echte jag, geen mondeo die zich als zodanig voordoet.
Echt vréselijke bakken die Rovers. Slechte wegligging, slechte afwerking, verouderde techniek. Een echt no goquote:Op zaterdag 24 maart 2007 04:12 schreef Faxie het volgende:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de Rover 75/MG ZT ? Beetje betrouwbaar? Onderhoudskosten? Degelijk? ..
"Licht zalm" is rose. Donkere zalm is rood. Die is ook duurder/lekkerderquote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:20 schreef Faxie het volgende:
Roze? Licht zalm eerder denk ik. Is er niks mis met je scherm?![]()
Je bedoelt Harman-Kardon systeem?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:55 schreef Faxie het volgende:
Zo op de foto is dat ook wel een mooi interieur... raar dat op carbase foto's ed het er telkens zo lelijk uit ziet... (daarom nog evne in het echt kijken)
Maar zie ik daar een 3weg systeem ?![]()
Ga gewoon eens in een X-Type rijden, het viel mij tegen, dat zegt het meeste (erin rijden!).quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:55 schreef Faxie het volgende:
Zo op de foto is dat ook wel een mooi interieur... raar dat op carbase foto's ed het er telkens zo lelijk uit ziet... (daarom nog evne in het echt kijken)
Maar zie ik daar een 3weg systeem ?![]()
F segment: A8, S-Klasse, 7-seriequote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horendus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.
Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
Dat er nog mensen zijn die zich iets aantrekken van dit soort marketing kletspraatquote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:22 schreef M5 het volgende:
[..]
F segment: A8, S-Klasse, 7-serie
G segment: Alfa GT, Audi TT,
Hier gaat het om het D en E Segment
D segment: IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60
E segment: 5-serie/A6/E-klasse
mja als het op basis van gewicht zou gaan klopt er niet veel van vrees ikquote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat er nog mensen zijn die zich iets aantrekken van dit soort marketing kletspraat
Is toch niet veel meer dan auto's op een weegschaal zetten en classificeren op basis van gewicht. Of idem op basis van lengte!?
Ik zou maar is een proefrit gaan regelen als ik jou was.. daarna ben je of genezen of je gevoel is bevestigd...quote:Op maandag 26 maart 2007 22:44 schreef Faxie het volgende:
Trouwens, ik zal de vraagstelling een beetje veranderen, omdat ik toch een beetje verliefd ben geworden op die xtype...
Wat zijn nou goede redenen om vooral niet voor een X-Type te gaan? En dan buiten persoonlijke smaak natuurlijk.
En wat zijn dan goede alternatieven?
Zo klopt het wat beter denk ik...![]()
Reden voor:quote:Op maandag 26 maart 2007 22:44 schreef Faxie het volgende:
Trouwens, ik zal de vraagstelling een beetje veranderen, omdat ik toch een beetje verliefd ben geworden op die xtype...
Wat zijn nou goede redenen om vooral niet voor een X-Type te gaan? En dan buiten persoonlijke smaak natuurlijk.
En wat zijn dan goede alternatieven?
Zo klopt het wat beter denk ik...![]()
Of koop zijn S-Type voor 15000. Nog wel ff afdingen hè!?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 03:11 schreef Faxie het volgende:
Hij had het niet over onderhoudskosten, maar puur de keuring zelf....
Ik vond het nogal overdreven klinken eigenlijk... maarja, hij rijdt erin en ik niet, dus hij zou het moeten weten...
Hij had het er ook over dat zijn S-Type nog maar 15.000,- waard was.... eentje uit 2002, met 55.000 km.
...
Nee ik weet genoeg, ik neem zijn raad niet aan.... dikke bull.
De Accord in een lagere segment? Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horendus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.
Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
Dat je blij bent met je auto en dat het een kwalitatief goede auto is heeft alleen niets met segmenten te maken. Dit is gewoon een standaard die door de industrie gehanteerd wordt, er zijn ook hele slechte auto's in de hogere segmenten te vinden, en andersomquote:Op zondag 12 augustus 2007 10:24 schreef tong_poh het volgende:
[..]
De Accord in een lagere segment? Ik denk het niet.
Ik heb zelf de 2.4 executive en die heb ik gekozen boven de BMW's en volvo's. Lexus is ook een auto waar ik aan gedacht heb en Mercedessen die doen niks voor mij.
Maar ik zou eens zeggen, ga eens lekker in een accord rijden en kijken of je nog dezelfde conclusie maakt. Er zijn mensen bij mij op het werk die luxe wagens rijden en allemaal zijn ze onder de indruk van mijn accord. Er heerst een onterechte wantrouwen tegenvover de accord in Nederland. De mensen die er eentje kopen zijn er heel erg tevreden over. Hij heeft niet voor niks altijd hoog gestaan in de Top Gear readers survey. Vergelijkbare BMW en Mercedessen liggen een stuk lager (in de survey, niet qua tests). Lexus doet het daarentegen wel heel erg goed.
Even ter illustratie van waar de accord staat in het segment:
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=614
Artikel is van 2005, maar ik denk niet dat er veel veranderd is gezien artikels die regelmatig lees.
Dat weet ik, mar dat is niet wat ik aangeef. De persoon waarop ik reageer doet net alsof de honda accord een minderwaardige auto is tegenover bijvoorbeeld de BMW. Dat is het dus niet. Niet op basis van luxe en niet op basis van kwaliteit en ook niet op basis van rijplezier. Natuurlijk is het alleen een mening, maar wel een mening die door de gebruikers en experts wordt gedeeld.quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:29 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Dat je blij bent met je auto en dat het een kwalitatief goede auto is heeft alleen niets met segmenten te maken. Dit is gewoon een standaard die door de industrie gehanteerd wordt, er zijn ook hele slechte auto's in de hogere segmenten te vinden, en andersom
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |