abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47536738
Oeps, dubbel.
pi_47537777
Sjah uiteindelijk koop je toch wat je zelf wil.

Wel rustig zo'n V6 trouwens, maar bijv. de 2.0 liter is niet snel te noemen.
pi_47539835
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:59 schreef jd1982 het volgende:
Sjah uiteindelijk koop je toch wat je zelf wil.

Wel rustig zo'n V6 trouwens, maar bijv. de 2.0 liter is niet snel te noemen.
4.5 liter is snel

Porsche Cayenne Turbo
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:51:16 #54
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47540455
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:28 schreef Jeffo het volgende:

[..]

4.5 liter is snel

Porsche Cayenne Turbo
En dat heeft wat met een jag te maken?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:26:04 #55
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_47547320
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 06:26 schreef Faxie het volgende:

[..]

Tja, over dat oude lullenbakken.... ik heb al wel gemerkt dat als je geen oude lullenbak wilt, er eigenlijk geen andere opties zijn dan goedkope rammelende plastic dinky toys die nog hip proberen te zijn...

Dat gevoel bekruipt me namelijk bij bv Seats, Alfa's, Opels, Peugeots enz.... ik vind die wagens van binnen stuk voor stuk erg lelijk en goedkoop ogen... Grote reden waarom die al afvallen.

Een S-Type vind ik wat te chique...

Als ik tijd heb maar eens langs wat garages gaan
Inderdaad, a4/3-serie vind ik dan ook mooi compromis, kwaliteit met een niet te hoog oudelullenbakkengehalte
x-type zie je toch ook vooral oudelui in rijden, beetje het ik-ben-60-en-heb-altijd-al-een-jag-willen-hebben-en-nu-hebben-ze-er-eindelijk-een-die-ik-kan-betalen effect.....
Dan zou ik eerder nog een S-type nemen, is ook geen porem als je daar als 20'er in rijd, maar dan heb je in elk geval nog enigzins een echte jag, geen mondeo die zich als zodanig voordoet.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_47547460
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:26 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Inderdaad, a4/3-serie vind ik dan ook mooi compromis, kwaliteit met een niet te hoog oudelullenbakkengehalte
x-type zie je toch ook vooral oudelui in rijden, beetje het ik-ben-60-en-heb-altijd-al-een-jag-willen-hebben-en-nu-hebben-ze-er-eindelijk-een-die-ik-kan-betalen effect.....
Dan zou ik eerder nog een S-type nemen, is ook geen porem als je daar als 20'er in rijd, maar dan heb je in elk geval nog enigzins een echte jag, geen mondeo die zich als zodanig voordoet.
Niets kan tippen aan de kwaliteit van een Lexus

Dus als faxie dat een mooie auto vind, waarom dan de twijfel?
pi_47604370
Als ik dit zie gaat het toch kriebelen hoor...

Ik weet dus totaal niet wat ik van het merk kan verwachten.... ik heb nou niet echt zin om elk kwartaal ergens langs de kant van de weg te staan bij wijze van. Ik kan geen echt slechte beoordelingen vinden trouwens, maar in totaal zijn er wel wat weinig beoordelingen.

Schijnt wel dat de automaten een beetje kut zijn van voor 2003. Maar ik was toch al niet van plan aut te rijden... speel liever met een pookje

Met Lexus, BMW en Volvo ben ik niet echt bang voor slechte betrouwbaarheid, alleen die winnen het toch niet op uiterlijk voor mij persoonlijk. Hoewel ik ze verre van lelijk vind hoor

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de Rover 75/MG ZT ? Beetje betrouwbaar? Onderhoudskosten? Degelijk? ..

[ Bericht 19% gewijzigd door Faxie op 24-03-2007 04:29:29 ]
  zaterdag 24 maart 2007 @ 08:27:03 #58
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_47604923
Die kleur (lijkt) wel heel erg rose!

Maar ga dan eens in zo'n ding rijden; dat is toch de enige manier om uit te vinden of het wat is!?

Ken je de Porsche 917/20 "Die dicke Sau” “Pink Pig”, ”Rosa Schwein”, “Trüffeljäger”, “Dicke Berta”, “Dicke Sau”, "Cochon Rose" ?

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_47605649
Roze? Licht zalm eerder denk ik. Is er niks mis met je scherm?
pi_47605944
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 04:12 schreef Faxie het volgende:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de Rover 75/MG ZT ? Beetje betrouwbaar? Onderhoudskosten? Degelijk? ..
Echt vréselijke bakken die Rovers. Slechte wegligging, slechte afwerking, verouderde techniek. Een echt no go
  zaterdag 24 maart 2007 @ 10:50:19 #61
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_47606030
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:20 schreef Faxie het volgende:
Roze? Licht zalm eerder denk ik. Is er niks mis met je scherm?
"Licht zalm" is rose. Donkere zalm is rood. Die is ook duurder/lekkerder

Maar ik zie ook wel dat de kleur van de hoofdsteunen er op de totaal foto anders uitziet dan op de interieurfoto, dis is nl. echt wel; een beetje erg rose.
Ik heb zelf ook zo'n soort bekleding, Champagnekleur heet het geloof ik; je moet er ff aan wennen:
Die eerste foto (met flitser) lijkt dus ook te rose.

pi_47606099
Zo op de foto is dat ook wel een mooi interieur... raar dat op carbase foto's ed het er telkens zo lelijk uit ziet... (daarom nog evne in het echt kijken)

Maar zie ik daar een 3weg systeem ?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 10:57:58 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_47606149
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:55 schreef Faxie het volgende:
Zo op de foto is dat ook wel een mooi interieur... raar dat op carbase foto's ed het er telkens zo lelijk uit ziet... (daarom nog evne in het echt kijken)

Je bedoelt Harman-Kardon systeem?
De gewone klinkt iig. niet zo goed, deze is wmb. prima; maar ben geen audiofiel ofzo.
pi_47607126
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:55 schreef Faxie het volgende:

Ga gewoon eens in een X-Type rijden, het viel mij tegen, dat zegt het meeste (erin rijden!).
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:42:07 #65
35464 Don_Tom
pi_47608077
Idd, en het liefst alle potentiele auto's op 1 dag rijden, dat vergelijkt het lekkerste.
Trouwauto nodig?
pi_47608925
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horen dus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.

Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
F segment: A8, S-Klasse, 7-serie
G segment: Alfa GT, Audi TT,

Hier gaat het om het D en E Segment

D segment: IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60
E segment: 5-serie/A6/E-klasse

Zelf zou ik 'n S60 kiezen of een 3-serie. Ruimte achterin zal me worst wezen daar zit ik niet. Een auto kies ik niet omdat ik wil dat lange mensen achterin eventueel ook lekker kunnen zitten.
X-type is niet mijn ding. Uiterlijk & Uitstraling vind ik verschrikkelijk. De 2.5 V6 is wel een lekker blok, maar maakt de auto niet bijzonder snel. Wel prettig dat je het ding icm met AWD kunt krijgen. Dat is het grootste technische verschil met de Mondeo, de X-type kun je met AWD krijgen .
V10
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:25:02 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_47608974
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:22 schreef M5 het volgende:

[..]

F segment: A8, S-Klasse, 7-serie
G segment: Alfa GT, Audi TT,

Hier gaat het om het D en E Segment

D segment: IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60
E segment: 5-serie/A6/E-klasse
Dat er nog mensen zijn die zich iets aantrekken van dit soort marketing kletspraat
Is toch niet veel meer dan auto's op een weegschaal zetten en classificeren op basis van gewicht. Of idem op basis van lengte!?
pi_47609264
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat er nog mensen zijn die zich iets aantrekken van dit soort marketing kletspraat
Is toch niet veel meer dan auto's op een weegschaal zetten en classificeren op basis van gewicht. Of idem op basis van lengte!?
mja als het op basis van gewicht zou gaan klopt er niet veel van vrees ik gaat om de groote van de auto.

't is niet helemaal marketing, maar met de huidige misbaksels van cross-overs klopt er niet veel meer van.
V10
pi_47612812
Was bij Europcar autoverhuur ook zo, daar heb ik 4 jaar gewerkt (vandaar al die auto's waar ik in heb gereden), je had ook klasses...
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:05:58 #70
35464 Don_Tom
pi_47617367
Lijkt mij ook niet op gewicht gaan idd, mijn 3-serietje is zwaarder dan een nieuwe XJ8 4.2
Trouwauto nodig?
pi_47629681
Zo'n C70 is wel een hele fraaie coupé. Qua ontwerp wat mij betreft de mooiste uit het genoemde rijtje.

Als alternatief zou je nog naar een Mercedes C kunnen kijken, of eventueel de CLK.
pi_47640124
Beter koop je er een echt ver onder de 75000 km of nog beter 1 boven de 100k. Rond de 100k gaan altijd dingen kapot aan een auto en moet j erg veel onderdelen vervangen, gewoon slijtage. Meestal met autos na de 100k zijn die dingen al vervangen dor de eigenaar en hoef je ze zelf niet meer te vervangen. Wel goed in de boekjes kijken of inderdaad alle onderhoud is gepleegd.
En over de kilometerstand hoef je je niet echt zorgen te maken. Auto's van tegenwoordig kunnen makkelijk 500k aan. Alleen rijd bijna niemand er zo lang mee.

Ik heb de x-type een half jaartje gehad. Vond het wel een leuke auto. Maar het weggedrag was niet echt mijn smaak. Hij was voor mij veel te zacht.
FU
pi_47692619
Trouwens, ik zal de vraagstelling een beetje veranderen, omdat ik toch een beetje verliefd ben geworden op die xtype...

Wat zijn nou goede redenen om vooral niet voor een X-Type te gaan? En dan buiten persoonlijke smaak natuurlijk.

En wat zijn dan goede alternatieven?

Zo klopt het wat beter denk ik...
pi_47696593
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:44 schreef Faxie het volgende:
Trouwens, ik zal de vraagstelling een beetje veranderen, omdat ik toch een beetje verliefd ben geworden op die xtype...

Wat zijn nou goede redenen om vooral niet voor een X-Type te gaan? En dan buiten persoonlijke smaak natuurlijk.

Ik zou maar is een proefrit gaan regelen als ik jou was.. daarna ben je of genezen of je gevoel is bevestigd...
pi_47700965
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:44 schreef Faxie het volgende:

Reden voor:
- naam

Reden tegen:
- wannabe Jag

Heft elkaar weer op eigenlijk.

Ben benieuwd wat de rest ervan vindt.
pi_47817936
Ik sprak vanavond even met een S-Type eigenaar... hij had het erover dat banden zeker 3 keer zo duur waren, en dat een APK 'm 3000,- kostte....

Ik geloof er eigenlijk niks van.... komaan zeg, 3000,- voor een uurtje checklistje afwerken....

Mensen die dit kunnen bevestigen of ontkrachten? ...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 02:44:18 #77
35464 Don_Tom
pi_47818078
banden 3x zo duur als wat? als banden van een suzuki alto?? ja, wel meer dan 3x zo duur! Duurder dan banden van een 3-serie? Nee, de x-type v6 sport heeft dezelfde bandenmaat als mijn 3-serie, de 2 liter versie heeft dezelfde bandenmaat als m'n oude a4, kleiner en goedkoper dus! Ten opzichte van de andere door jou genoemde auto's heeft de x-type zeer zeker geen duurdere banden.
Apk kost je een paar tientjes, een apk met een grote beurt kost je een paarhonderd, maar het kan natuurlijk zijn dat ze er voor 3000 euro aan "moeten" verbouwen om hem weer "goed" te krijgen. Als je net 4 nieuwe banden, remmen, koppeling en een distributieriem nodig hebt....
Maargoed, technisch is het grotendeels mondeo, dus zal nooit veel duurder zijn dan bij vergelijkbare auto's.

edit: ik heb het nu over een x-type, s-type is inderdaad alles weer wat duurder.
Trouwauto nodig?
pi_47818240
Hij had het niet over onderhoudskosten, maar puur de keuring zelf....

Ik vond het nogal overdreven klinken eigenlijk... maarja, hij rijdt erin en ik niet, dus hij zou het moeten weten...

Hij had het er ook over dat zijn S-Type nog maar 15.000,- waard was.... eentje uit 2002, met 55.000 km.

De X-Types waar ik op gezocht had met die leeftijd en die km waren al duurder dan dat...

Nu kijk ik zo op autotrack, en de eerste auto van 15.000,- daar is van 2000, en heeft 150000 gelopen....

Eentje van 2002 met 55.000 km zit tegen de 30.000,- aan...

S-Type dan he.

Nee ik weet genoeg, ik neem zijn raad niet aan.... dikke bull.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 07:55:34 #79
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_47819012
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 03:11 schreef Faxie het volgende:
Hij had het niet over onderhoudskosten, maar puur de keuring zelf....

Ik vond het nogal overdreven klinken eigenlijk... maarja, hij rijdt erin en ik niet, dus hij zou het moeten weten...

Hij had het er ook over dat zijn S-Type nog maar 15.000,- waard was.... eentje uit 2002, met 55.000 km.
...

Nee ik weet genoeg, ik neem zijn raad niet aan.... dikke bull.
Of koop zijn S-Type voor 15000. Nog wel ff afdingen hè!?
Ding kan nooit slecht zijn met recent ¤3000 onderhoud

Maar hou er rekening mee dat een x-type ongeveer net zoveel kost als een vergelijkbare 3 serie.
En dikke afschrijving is alleen maar gunstig als je niet nieuw koopt.
Informeer ook eens wat je aan verzekering kwijt bent, kan vies tegenvallen. Maar soms valt het ook wel mee.
pi_47819572
Wat een bullshit inderdaad
pi_47834841
inderdaad maar wanneer ga je nou is proefrijden?
pi_47846576
Zal niet zo lang meer duren. Maandje ofzo. Heb nog zat tijd hoor
pi_52291430
Ahum, kickje, en max grens is 25000
pi_52291737
Lexus GS geen optie?
pi_52291749
Nee helaas. Is 250 vind ik wel erg mooi, maar die is te duur
  zondag 12 augustus 2007 @ 10:24:54 #86
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_52300680
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horen dus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.

Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
De Accord in een lagere segment? Ik denk het niet.

Ik heb zelf de 2.4 executive en die heb ik gekozen boven de BMW's en volvo's. Lexus is ook een auto waar ik aan gedacht heb en Mercedessen die doen niks voor mij.

Maar ik zou eens zeggen, ga eens lekker in een accord rijden en kijken of je nog dezelfde conclusie maakt. Er zijn mensen bij mij op het werk die luxe wagens rijden en allemaal zijn ze onder de indruk van mijn accord. Er heerst een onterechte wantrouwen tegenvover de accord in Nederland. De mensen die er eentje kopen zijn er heel erg tevreden over. Hij heeft niet voor niks altijd hoog gestaan in de Top Gear readers survey. Vergelijkbare BMW en Mercedessen liggen een stuk lager (in de survey, niet qua tests). Lexus doet het daarentegen wel heel erg goed.

Even ter illustratie van waar de accord staat in het segment:
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=614

Artikel is van 2005, maar ik denk niet dat er veel veranderd is gezien artikels die regelmatig lees.
Horrible Cunt!
pi_52302484
Lexus
  zondag 12 augustus 2007 @ 16:29:32 #88
35464 Don_Tom
pi_52306994
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 10:24 schreef tong_poh het volgende:

[..]

De Accord in een lagere segment? Ik denk het niet.

Ik heb zelf de 2.4 executive en die heb ik gekozen boven de BMW's en volvo's. Lexus is ook een auto waar ik aan gedacht heb en Mercedessen die doen niks voor mij.

Maar ik zou eens zeggen, ga eens lekker in een accord rijden en kijken of je nog dezelfde conclusie maakt. Er zijn mensen bij mij op het werk die luxe wagens rijden en allemaal zijn ze onder de indruk van mijn accord. Er heerst een onterechte wantrouwen tegenvover de accord in Nederland. De mensen die er eentje kopen zijn er heel erg tevreden over. Hij heeft niet voor niks altijd hoog gestaan in de Top Gear readers survey. Vergelijkbare BMW en Mercedessen liggen een stuk lager (in de survey, niet qua tests). Lexus doet het daarentegen wel heel erg goed.

Even ter illustratie van waar de accord staat in het segment:
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=614

Artikel is van 2005, maar ik denk niet dat er veel veranderd is gezien artikels die regelmatig lees.
Dat je blij bent met je auto en dat het een kwalitatief goede auto is heeft alleen niets met segmenten te maken. Dit is gewoon een standaard die door de industrie gehanteerd wordt, er zijn ook hele slechte auto's in de hogere segmenten te vinden, en andersom
Trouwauto nodig?
  zondag 12 augustus 2007 @ 16:52:59 #89
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_52307415
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:29 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Dat je blij bent met je auto en dat het een kwalitatief goede auto is heeft alleen niets met segmenten te maken. Dit is gewoon een standaard die door de industrie gehanteerd wordt, er zijn ook hele slechte auto's in de hogere segmenten te vinden, en andersom
Dat weet ik, mar dat is niet wat ik aangeef. De persoon waarop ik reageer doet net alsof de honda accord een minderwaardige auto is tegenover bijvoorbeeld de BMW. Dat is het dus niet. Niet op basis van luxe en niet op basis van kwaliteit en ook niet op basis van rijplezier. Natuurlijk is het alleen een mening, maar wel een mening die door de gebruikers en experts wordt gedeeld.

Ik heb doelbewust voor de honda accord gekozen en niet zomaar 1tje gekozen die ik er mooi vind uitzien.
Horrible Cunt!
pi_52311421
Mazda RX8 ga ik ook bekijken, en de Ford Mustang (5 liter) wil ik ook even in zitten. die auto's vind ik ook wel wat hebben.

Zijn er bekende technische mankementen met die auto's?
pi_52311738
Als een rx8 meer olie dan normaal gaat verbruiken heb je een probleem, mustang rijdt voor geen meter.
MG ZT v8 rijdt erg strak, totaal anders dan een ZT v6 of Rover 75 V6..
Kwaliteit is bij die auto's wel een issue, zitten erg engels in elkaar, slechte afwerking.
pi_52312005
De ZT V8 is te duur. En de V6 is te traag Dat gaat 'm zo en zo niet worden.

Hoeveel olie verbruikt de RX8? En is die voor de rest betrouwbaar?
pi_52312079
Als het goed is weinig, wel meer dan een normale ottomotor, maar de motor wil nogal een kuren vertonen bij de afdichtingen van de draaizuiger..
pi_52312812
Komen daar veel kosten bij?
pi_52837827
Trouwens, ik kan er eentje halen die iemand uit Amerika meegenomen heeft...

Nu zei een vriend van me dat een vriend van hem eens een CRX had geimporteerd uit Amerika, en toen ie een keer panne had toen bleken er andere onderdelen op de motor te zitten dan de CRXen in NL....

What's the deal with that?

Kan ik dat bij een RX8 ook verwachten? ...

Lijkt me sterk eigenlijk maarja... die vriend was er nogal van overtuigd...
pi_52845938
nee, bij een rx8 heb je 2 versies, Renesis en renesis hp, zolang je de goede versie hebt passen de onderdelen gewoon..
Het kan zijn dat vroeger honda de crx heeft aangepast aan de amerikaanse emissie eisen, bij de rx8 is dat niet het geval.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:32:50 #97
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_52847076
Voor 25k, kun je ook een nieuwe auto rijden...

Tja, het is dan misschien niet zo luxe, maar wel 0 km gereden, zelf kleur en opties kiezen en als je deze over 3 jaartjes weer inruilt krijg je nog een behoorlijk bedrag terug.
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_52847260
Ja, en dan rijd je in een goedkope middenklasse.... 0-100 in 20 seconden...

I'll pass....
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:24:45 #99
35464 Don_Tom
pi_52848498
bovendien schrijf je op een nieuwe auto relatief meer af dan op een gebruikte, dus argument "en als je deze over 3 jaartjes weer inruilt krijg je nog een behoorlijk bedrag terug" slaat kant nog wal...
Trouwauto nodig?
pi_53975556
Bye bye X-Type, Hellooooo RX8

RX8 Shinka
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')