Er was laatst uit onderzoek gebleken dat mensen in een handjevol generaties compleet blank kunnen worden ondanks 'zwarte' genen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef du_ke het volgende:
Ik ben zo blond dat ik helemaal niet van de Marokkanen af kan stammen.
Ook in HBO opleidingen zitten gradaties. Ik zat op een vrij kleine HBO die erg gericht was op onderzoek (toegepast onderzoek weliswaar) en op wat daarbij in de voorbereiding komt kijken. De bacheloropleiding op de universiteit is natuurlijk wel anders en wat lastiger maar het basisidee scheelt niet zoveel.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat geldt imho alleen voor een select stel WO-opleidingen. En op het HBO kun je het gerust vergeten. Hetgeen natuurlijk niet inhoudt dat er op het HBO geen scholieren kunnen zitten met een wetenschappelijke instelling, al verwacht ik wel dat die daar zwaar gefrustreerd zullen rondlopen.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Er was laatst uit onderzoek gebleken dat mensen in een handjevol generaties compleet blank kunnen worden ondanks 'zwarte' genen.
Dus..
wat ik denk is dat er de komende jaren een geweldige tegenreactie vorm zal krijgen tegen religies. De teneur die ik meen waar te nemen is dat voor meer en mensen religie synoniem is voor gezeik en gelazer. En dat zie je ook op de frontpage terug. Er groeit een hele generatie godslasteraars opquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach denk je dat zoiets ook maar ene ruk helpt? Ook met het geloof moet de verandering gewoon van binnenuit komen. Van buitenaf er hard tegenaan schoppen werkt enkel averrechts en een zorgt voor veel irritaties aan beide kanten.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:25 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Als dat maakt dat jij 's nachts beter kan slapen(vraag je je toch af waar dat mooie bruine kleurtje van die afrikaantjes heen is gegaan in al die eeuwen...
)
Jaja, altijd opletten als er ergens het woord dus staat. Sommigen zetten na de dus zaken die dus jammer genoeg is het mooie weer vandaag alweer voorbij.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:28 schreef du_ke het volgende:
[..]! Dan werkten er negers in het veen. Of als keuterboertjes langs de Vecht.
Ik weet het niet en als die tegenbeweging zich alleen of voornamelijk op de Islam zal richten krijg je er volgens mij alleen maar meer gezeik voor terug.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:28 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
wat ik denk is dat er de komende jaren een geweldige tegenreactie vorm zal krijgen tegen religies. De teneur die ik meen waar te nemen is dat voor meer en mensen religie synoniem is voor gezeik en gelazer. En dat zie je ook op de frontpage terug. Er groeit een hele generatie godslasteraars op![]()
Leuke vraag.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat las ik laatst ergens; dat de uitdrukking de wet van de remmende voorsprong exclusief Nederlands is. Is dat zo?
Taalkennis. Godslasteraar spreekt Duits; kan Elseetje niet wat Frans? Engels zou sowieso voldoende vertegenwoordigd moeten zijn. Ik spreek niks, helaas. Ja, net genoeg om me te redden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:34 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Leuke vraag.Ik zou het opmerkelijk vinden als het een exclusief Nederlandse uitdrukking zou zijn. Het is niet iets dat ik als typisch Nederlands beschouw, maar ik zou ook geen buitenlandse voorbeelden kunnen noemen. (En heb geen idee hoe je dit zou kunnen vinden)
De eerste industriegebieden van Europa vallen er zeker wel onder (De kolen en staalindustrie Wallonië, Engeland, Noord Frankrijk).quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:34 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Leuke vraag.Ik zou het opmerkelijk vinden als het een exclusief Nederlandse uitdrukking zou zijn. Het is niet iets dat ik als typisch Nederlands beschouw, maar ik zou ook geen buitenlandse voorbeelden kunnen noemen. (En heb geen idee hoe je dit zou kunnen vinden)
Interesting times!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik weet het niet en als die tegenbeweging zich alleen of voornamelijk op de Islam zal richten krijg je er volgens mij alleen maar meer gezeik voor terug.
Een algemene teruggang van geloof in onze samenleving zou ik natuurlijk wel van harte toejuichen.
Wat maakt de Islam dan zoveel erger dan pakweg extreme grefo's?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:36 schreef Lemmeb het volgende:
Och, van mij mogen best geloven hoor, vooral al die domme mensen. Dat geeft hen een beetje structuur en normen en waarden, en dan heb ik er in elk geval minder last van.
Alleen aan de islam heb ik echt een broertje dood.
ik zou geen Duits of Engels equivalent kennen, maar wat betreft uniciteit van gezegden etc. hoef je je heel weinig illusies te maken.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Taalkennis. Godslasteraar spreekt Duits; kan Elseetje niet wat Frans? Engels zou sowieso voldoende vertegenwoordigd moeten zijn. Ik spreek niks, helaas. Ja, net genoeg om me te redden.
1. dat het import isquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:40 schreef du_ke het volgende:
Wat maakt de Islam dan zoveel erger dan pakweg extreme grefo's?
Wat PJ zegt. Plus het feit dat we die extreme grefo's allang onder de duim hebben, al moeten we natuurlijk wel waakzaam blijven.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat maakt de Islam dan zoveel erger dan pakweg extreme grefo's?
OK non argumenten dus.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
1. dat het import is
2. dat er echt geen ontwikkeling in zit
3. dat het politiek-correct is om de een af te zeiken en de ander te knuffelen.
Hoe bedoel je? Volgens mij zijn er vrij weinig uitdrukkingen rechtstreeks vertaalbaar of gelijk. De pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet is een voorbeeld van eentje die exact vertaald wel bestaat, en er zijn er die niet letterlijk vertaald toch een precies pendant hebben (komt voor de bakker - consider it done, bijvoorbeeld). Maar volgens mij zijn dat uitzonderingen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:42 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ik zou geen Duits of Engels equivalent kennen, maar wat betreft uniciteit van gezegden etc. hoef je je heel weinig illusies te maken.
Was dat onder de duim hebben maar zo Denk dat in pakweg Rouveen, Staphorst of Urk de sfeer heel wat onderdrukkender is dan in de Schilderswijk. Ze komen nu weer meer op. Ze zitten verdomme zelfs in de regering als reactie op het gekanker over moslims zijn ook de grefo's volgens mij fanatieker geworden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat PJ zegt. Plus het feit dat we die extreme grefo's allang onder de duim hebben, al moeten we natuurlijk wel waakzaam blijven.
Volgens mij vind je de meeste (in elk geval de algemene) uitdrukkingen in iets andere vorm ook wel terug in andere landen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Volgens mij zijn er vrij weinig uitdrukkingen rechtstreeks vertaalbaar of gelijk. De pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet is een voorbeeld van eentje die exact vertaald wel bestaat, en er zijn er die niet letterlijk vertaald toch een precies pendant hebben (komt voor de bakker - consider it done, bijvoorbeeld). Maar volgens mij zijn dat uitzonderingen.
Zweeds ... maar ik zou geen vergelijkbare uitdrukking weten in het Zweeds.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:35 schreef sigme het volgende:
Taalkennis. Godslasteraar spreekt Duits; kan Elseetje niet wat Frans? Engels zou sowieso voldoende vertegenwoordigd moeten zijn. Ik spreek niks, helaas. Ja, net genoeg om me te redden.
Zoals?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
OK non argumenten dus.
Had ook niks anders verwacht overigens.
1 maakt geen ruk uit we importeren vanaf de 16e eeuw al andersgelovigen.
drogredeneringquote:En we zitten er nu eenmaal mee.
Gunstig? Wil u toelichten hoe en waarom een zekere ontwikkeling 'gunstig' isquote:2 nonsens. De demografische ontwikkelingen zijn zelfs redelijk gunstig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |