Wat negeer ik nu dan?quote:Op zondag 22 april 2007 13:37 schreef Lienekien het volgende:
De kloon-hypothese wint wel aan geloofwaardigheid aangezien je de opmerkingen over wat voor jou een goed gewicht is allemaal straal negeert.
Van 55 kilo bij 1 m 65 hoef je helemaal niet te schrikken. Dat is een PRIMA gewicht!!!quote:Op zondag 22 april 2007 13:37 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dat was toch een ruime schatting? Met die '10 kilo' overdreef ik nog al. Dat snáp je toch wel? Sommige mensen hier.![]()
Misschien zou je eens moeten gaan denken waarom Milagro de zoveelste is die denkt dat je een kloon bent... Gewoon eens nadenken waarom mensen denken dat je niet echt bent...quote:Op zondag 22 april 2007 13:35 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Jij bent al de zóveelste die denkt dat ik een kloon ben terwijl ik dat dus niet ben. Weet je wel hoe dat voelt als mensen beweren dat je 'niet echt' bent? Nee jij misschien niet want daar ben jij te arrogant voor heb ik al wel gemerkt. Sorry maar jij lijkt mij echt zo'n typische: 'Zie mij eens even stoer anderen mensen kwetsen' wijf. Ga anders nu onmiddelijk even mijn IP laten nachekken.
Oke dan.quote:Op zondag 22 april 2007 13:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van 55 kilo bij 1 m 65 hoef je helemaal niet te schrikken. Dat is een PRIMA gewicht!!!
Dat loopt zo'n vaart niet. Weet een beetje wat je nodig hebt op een dag en je een keertje aan iets te buiten gaan, is echt niet erg.quote:Op zondag 22 april 2007 13:41 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Oke dan.Dat zal ik dan maar onthouden. Misschien moet ik dan maar gaan denken dat ik niet teveel ongezond moet eten omdat ik anders m'n organen aantast ofzo.
![]()
Ik denk zelf dat het komt omdat ik hier nogal wel eens een flapuit wil zijn? Ik zal voortaan maar eerst even 2 keer nadenken voor ik iets typ dan.quote:Op zondag 22 april 2007 13:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Misschien zou je eens moeten gaan denken waarom Milagro de zoveelste is die denkt dat je een kloon bent... Gewoon eens nadenken waarom mensen denken dat je niet echt bent...
Misschien moet ik dat inderdaad eens doen, ik schrok bijvoorbeeld m'n avondeten heel snel naar binnen.quote:Op zondag 22 april 2007 13:56 schreef Boondock_Saint het volgende:
Nog een tip: kauw je eten goed. Waarschijnlijk hier wel al bekend, maar als je je eten goed kauwt, dan zit je sneller vol en je verbrand het beter.
geen chocola meer eten, dat helpt ookquote:Op zondag 22 april 2007 13:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Misschien moet ik dat inderdaad eens doen, ik schrok bijvoorbeeld m'n avondeten heel snel naar binnen.![]()
Het heeft volgens mij meer te maken met het feit dat je hersenen een seintje geven als je vol zit, dus langzamer eten is beter, heeft niets met goed kauwen te maken.quote:Op zondag 22 april 2007 13:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Misschien moet ik dat inderdaad eens doen, ik schrok bijvoorbeeld m'n avondeten heel snel naar binnen.![]()
Fruitsappen bevatten veel suiker en geen vezels, die zijn nu juist het belangrijkst.quote:Op zondag 22 april 2007 13:56 schreef Boondock_Saint het volgende:
Interessant topic!
Zelf hang ik ook deze theorie aan en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt. Vraagje: Volgens de OP zijn vruchtensappen taboe, dus ook fruit in het algemeen?
Ik zelf drink namelijk wel gewoon vruchtensappen en eet fruit. Niet teveel, gewoon 2 glazen per dag. Het is waar dat er in fruit suikers zitten, maar dit is fructose in tegenstelling tot het slechte sacharose. Ik ben geen expert, maar ik meen te weten dat een beetje fructose helemaal geen kwaad kan.
Nog een tip: kauw je eten goed. Waarschijnlijk hier wel al bekend, maar als je je eten goed kauwt, dan zit je sneller vol en je verbrand het beter.
Je hebt het nu tegen mij, neem ik aan?quote:Op zondag 22 april 2007 14:11 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik snap echt werkelijk niet hoe iemand zo dom wordt. Is dat aangeboren of conditionering?
Echt, je bent een beetje als viswijfje maar dan met betere spelling.![]()
Alleen als je je ook aangesproken voeltquote:Op zondag 22 april 2007 14:18 schreef Curiosity het volgende:
Je hebt het nu tegen mij, neem ik aan?
ik ga ervanuit dat dat tegen roosjeroosje wasquote:Op zondag 22 april 2007 14:18 schreef Curiosity het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 april 2007 14:18 schreef Curiosity het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 april 2007 14:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alleen als je je ook aangesproken voelt
En dan heb ik het over het stukje spelling uiteraard.quote:
Verdiep je even het in oeuvre van viswijfje, dan wordt je een hoop duidelijk denk ik.quote:Op zondag 22 april 2007 14:30 schreef Curiosity het volgende:
[..]
En dan heb ik het over het stukje spelling uiteraard.
Je hebt het tegen mij? Nou dom ben ik in ieder geval zeker niet. Dat ik niet zo'n standaard wijf ben hoeft nog niet meteen ook 'dom zijn' te betekenen.quote:Op zondag 22 april 2007 14:11 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik snap echt werkelijk niet hoe iemand zo dom wordt. Is dat aangeboren of conditionering?
Echt, je bent een beetje als viswijfje maar dan met betere spelling.![]()
en ja, helaas lok je dat soms ook zelf uit, al vind jij van niet.quote:Op zondag 22 april 2007 14:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Je hebt het tegen mij? Nou dom ben ik in ieder geval zeker niet. Dat ik niet zo'n standaard wijf ben hoeft nog niet meteen ook 'dom zijn' te betekenen.
Weet je, ik heb regelmatig spijt als ik op FOK! iets heb getypt, aangezien veel er een handje van hebben om kwetsende kutberichten te typen.
Ik heb het inmiddels gelezen allemaal, wordt me een hoop duidelijk, sorry dat ik misschien te fel reageerde.quote:Op zondag 22 april 2007 14:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Verdiep je even het in oeuvre van viswijfje, dan wordt je een hoop duidelijk denk ik.![]()
Geen probleem.quote:Op zondag 22 april 2007 14:42 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik heb het inmiddels gelezen allemaal, wordt me een hoop duidelijk, sorry dat ik misschien te fel reageerde.
dom zijn heeft niet altijd iets met intelligentie te makenquote:Op zondag 22 april 2007 14:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Je hebt het tegen mij? Nou dom ben ik in ieder geval zeker niet. Dat ik niet zo'n standaard wijf ben hoeft nog niet meteen ook 'dom zijn' te betekenen.
Weet je, ik heb regelmatig spijt als ik op FOK! iets heb getypt, aangezien veel er een handje van hebben om kwetsende kutberichten te typen.
hey, dat ziet er leuk uit!quote:Op zondag 22 april 2007 14:51 schreef Aventura het volgende:
Dom is niet het woord, 'n tik(je) wereldvreemd dekt de lading beter. En dan nu on topic: ik ga zometeen een stuk hardlopen. Het is er perfect weer voor! Tip voor de beginner, de start to run-podcast! Met begeleidster Evy en muziekjes van o.a. de Bloodhound Gang en U2
Je moet minimaal 3x per week gaan als je vooruitgang wilt boeken, da's een algemene regel bij loopsportquote:Op zondag 22 april 2007 15:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hey, dat ziet er leuk uit!
is er nog een schema waaraan je je moet houden?
bijv. om de 3,4 dagen ofzo? of maakt dat niet uit?
Preciesquote:Op zondag 22 april 2007 13:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
En jij bent de grootste bitch ooit. Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan? Ja, dat jij nou zo perfect bent, fijn voor jou maar ga dat niet op anderen lopen afreageren.
3 keer per weekquote:Op zondag 22 april 2007 15:08 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je moet minimaal 3x per week gaan als je vooruitgang wilt boeken, da's een algemene regel bij loopsport
Kijk anders ook hier!
Omdat ze er plezier in hebben?quote:Op maandag 23 april 2007 00:51 schreef Aventura het volgende:
Dat geldt voor bijna elke sport. Ik heb nooit begrepen waarom sommige mensen 1x per week eens een keer sporten. Dan kan je net zo goed niets doen. Hoewel, dat is ook weer niet waar, maar enige vooruitgang zul je er nooit mee boeken
Inderdaad omdat ik er plezier in heb... Omdat er maar een training wordt gegeven in de week en daarbij hooguit een wedstrijd, waarvan het nog maar de vraag is of ik (door mezelfquote:Op maandag 23 april 2007 00:51 schreef Aventura het volgende:
Dat geldt voor bijna elke sport. Ik heb nooit begrepen waarom sommige mensen 1x per week eens een keer sporten. Dan kan je net zo goed niets doen. Hoewel, dat is ook weer niet waar, maar enige vooruitgang zul je er nooit mee boeken
Ja, misschien wel. Helaas.quote:Op maandag 23 april 2007 13:00 schreef milagro het volgende:
zou het niet kunnen zijn, Tink, dat dit gewicht nu gewoon jouw gewicht is?
bij een normaal eetpatroon en gematigde inspanning?
Schaaltje nootjes is Kcal gezien een warme maaltijd.quote:Op maandag 23 april 2007 12:39 schreef Tinkepink het volgende:
Nooit gedacht dat ik nog eens in dit topic zou posten, maar goed. Dieet doe ik niet aan, anders eten wel. Omdat er met de jaren langzaam wat kilotjes bij zijn gekomen (ik ben halverwege de 30, weeg 66 kg en ben 1.65 lang) en alles ook wat minder strak begint te worden, wil ik er een paar cm af.
Op een dag eet ik dit:
Ontbijt -
2 boterhammen met normaal beleg, soms zoet, soms niet, nooit echt heel vet (behalve de kaas)
of brinta (een bord) zonder suiker
of normale muesli met yoghurt of melk
kop thee
Tussendoor -
2 stuks fruit
3 koppen thee
Lunch-
een rauwkostsalade
2 - 4 boterhammen
een stukje chocolade
koffie zonder melk
Tussendoor
stuk fruit of rauwkost
soms een snoepje
2 koppen thee of water
Avondeten
groente (veel)
weer salade
2-3 aardappelen
klein stukje vlees (niet iedere dag)
toetje
koffie zonder suiker
's avonds
thee
soms een klein schaaltje nootjes
3 glazen alcohol per week
Ik sport 3 keer per week een uur, matige inspanning (fietsen, walken) en woon in een huis van 4 etages en heb twee kleine kinderen.
Ik doe dit nu ruim een maand (daarvoor at ik ongeveer hetzelfde, iets meer snoep, minder beweging, minder salades, iets meer brood) en ik ben nog geen gram afgevallen. Wel iets meer spiermassa in mijn benen opgebouwd (ja, ik weet spieren zijn zwaarder dan vet).
Wat mij verbaast is dat ik helemaal niets afval. Toch het fruit maar skippen? Maar dan krijg ik honger en ga ik snoepen. Misschien nog meer salade en minder brood als lunch? Helemaal geen alcohol meer?
Dat schaaltje nootjes was juist het enige waar ik blij van werd. Veel te weinig vetten in je dieet, dat is ook niet goed. Je hebt (goed) vet nodig om vet te verbranden! En met rauwkost, brood en aardappelen krijg je dat gewoon niet binnen.quote:Op maandag 23 april 2007 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Schaaltje nootjes is Kcal gezien een warme maaltijd.
Dat je gewichtsmatig niet afvalt is niet erg, je zet vet om in spieren (en krijgt een betere conditie)
Je wordt wel slanker maar niet lichter.
Ik had er misschien bij moeten schrijven dat ik mijn brood smeer met boter (geen halvarine dus) en bak in olie (wisselende soorten). Ik krijg dus best vet binnen.quote:Op maandag 23 april 2007 14:16 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat schaaltje nootjes was juist het enige waar ik blij van werd. Veel te weinig vetten in je dieet, dat is ook niet goed. Je hebt (goed) vet nodig om vet te verbranden! En met rauwkost, brood en aardappelen krijg je dat gewoon niet binnen.
quote:Op maandag 23 april 2007 14:24 schreef Tinkepink het volgende:
Ik had er misschien bij moeten schrijven dat ik mijn brood smeer met boter (geen halvarine dus) en bak in olie (wisselende soorten). Ik krijg dus best vet binnen.
ja, wie niet, maar je wordt ouder, hč, en dat betekent niet dat je dik hoeft te worden, zelfs niet dikker, maar wel "anders" dan toen je 20 was.quote:Op maandag 23 april 2007 13:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, misschien wel. Helaas.
Ik wil gewoon weer dat lekkere, slanke, strakke ding worden dat ik vroeger was![]()
Dus door de vezels in fruit worden de suikers geleidelijker vrijgegeven? Klinkt logischquote:Op zondag 22 april 2007 14:17 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Fruitsappen bevatten veel suiker en geen vezels, die zijn nu juist het belangrijkst.
Als je enkel sap drinkt , krijgt je lichaam een te grote hoeveelheid suikers in 1 keer te verwerken. Je suikerspiegel schiet omhoog, hierdoor gaat je lichaam insuline aanmaken om je bloedsuiker te doen dalen, het teveel aan insuline stimuleert de opslag van lichaamsvet, dus aan het eind van de rit maakt het alleen maar dikker.
Je kunt dus beter gewoon een stuk fruit eten.
Nou ja, mensen vinden het kennelijk een goed plan, maar hebben vragen over hoe ze het naar de dagelijkse praktijk kunnen vertalen. Dat kun je 'gemiep' vinden, maar je kunt het ook positief benaderen.quote:Op maandag 23 april 2007 16:06 schreef minilotje het volgende:
Ja, je hoopt hier toch een beetje op een "hoera, we eten drie keer per dag gewoon net zoveel goed en vers voedsel als we willen en we zijn er blij mee!"-verzamelplaats, maar het verzandt tóch weer in gemiep over wél of niet boter op je brood en hoe vaak je het per week op een hollen moet zetten om een betere conditie te krijgen. Net als in élk dieettopic. Jammer.
Terug naar Cul, Liffers met dieeten zijn gewoon niet zo gezellie als Cullers van het goede levenquote:Op maandag 23 april 2007 16:00 schreef popolon het volgende:
Wat een zeiktopic is het weer geworden.
Piet, wat doen ze je aan?
Je hebt mijn volledige toestemming het afvalplan uit te drukken en in de koffiehoek (of zoiets) op te hangen.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:53 schreef minilotje het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het Pietverdriet Afvalplan er niet alleen voor zorgt dat je vanzelf een normaal gewicht krijgt, maar óók dat je er in het algemeen beter van uit gaat zien.
Ik zat vandaag weer eens gefascineerd te kijken naar mijn grauwe, bleke, futloze Sonja Bakkerende collega's, die lichtelijk geobsedeerd met hun crackers met Slankie Smeerkaas bezig waren, terwijl ze klaagden over hun harde-keutels-stoelgang.
Daar zit je dan naast te smikkelen van je reusachtige hoeveelheid zelfgebakken, volkoren rozijnenbrood met een ferme laag zachte, volle geitenkaas en een fruitsalade om U tegen te zeggen.
Blozend, roze, blakend van gezondheid.
![]()
Ik ben niet op dieet of wat maar eet wel crackers met smeerkaas, word je daar zo van?quote:Op woensdag 25 april 2007 23:53 schreef minilotje het volgende:
Ik zat vandaag weer eens gefascineerd te kijken naar mijn grauwe, bleke, futloze Sonja Bakkerende collega's, die lichtelijk geobsedeerd met hun crackers met Slankie Smeerkaas bezig waren, terwijl ze klaagden over hun harde-keutels-stoelgang.
Veel schijten is fijn.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:20 schreef Xebrozius het volgende:
Ben nu ook zo bezig, volg het wasbord dieet van men's health (basis is 6 keer per dag eten en veel bewegen) Ben in 14 dagen tijd 6,5 kilo afgevallen.
Drink nu gewoon spa, water en thee. Snoep niet meer en eet geen chips. Ik vreet me echter wel ongans in groenten en fruit. En tweemaal daags flink schijten is ook nieuw voor me.
Eerder een wasteil met brak water...quote:Op donderdag 26 april 2007 18:53 schreef milagro het volgende:
terug naar belangrijker zaken : Xebro, heb je nu ook al een beetje een wasbordje
Je maakt een grapje hoop ik?quote:Op donderdag 26 april 2007 18:53 schreef milagro het volgende:
schijten
ben altijd weer verbaasd als je hoort van mensen die maar 1 of 2 bruine truien in de week breien, hoe doe je dat dan![]()
ik brei dagelijks
over SB gesproken, ze was gisteren bij Pauw & Witteman, nu niet bepaald the sharpest tool in the shed, die dame
terug naar belangrijker zaken : Xebro, heb je nu ook al een beetje een wasbordje
Dan had je zeker een frisse levensstijl met dito adem.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:56 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik scheet ook 2 tot 3 maal per week hiervoor hoor...
Naja druk bezig zijn, te weinig tijd om te eten en te veel makkelijke maaltijden. Met de lever is alles in orde hoorquote:Op donderdag 26 april 2007 19:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan had je zeker een frisse levensstijl met dito adem.
hoebedoeloe?quote:
probeer 'm er nog maar eens uit te krijgen als je die al een tijdje sliktquote:Op donderdag 26 april 2007 20:29 schreef milagro het volgende:
als je ijzertabletten slikt, dan is je drol ook zo mooi zwart
sorry Piet![]()
quote:Op woensdag 25 april 2007 23:53 schreef minilotje het volgende:
En die twee kilo zitten er bij haar ook zo weer aan.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:25 schreef hummus het volgende:
[..]Herkenbaar!
Dat je enorm lekker een appel, een enorme zelfgebakken bruine boterham met kaas en komkommer en een groot glas karnemelk op zit te eten bij je lunch.
En dat je collega dan 1 paprika naar binnen zit te werkenen daarna ook nog uit pure wanhoop maar buiten gaat staan roken, denkend aan die ene cracker die ze over twee uur mag hebben, onderwijl verzuchtend "over 2 weken ben ik lekker 2 kilo kwijt en jij niet"
.
Ik gok dat ik twee weken verder een stuk blijer dan haar zal zijn
met elke dag snoepen ga je alleen niet afvallenquote:Op zaterdag 28 april 2007 15:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben het helemaal eens met TS. Ik heb wel eens van die obessies van: 'Help, ik wil afvallen!', dan verminder ik drastisch, hou het een korte tijd vol, word er heel chagarijnig van, krijg weer vreetbuien en word zwaarder dan ik was toen ik begon. Na het lezen van dit verhaal ben ik er zeker van dat ik dat NOOIT meer doe.Eigenlijk wist ik het allemaal wel wat in de OP stond maar het is fijn dat het voor iedereen eens op een rijtje gezet wordt. Gewoon lekker elke dag snoepen maar je moet er gewoon voor zorgen dat je niet in 1 keer bijvoorbeeld een kilo chocolade naar binnen werkt. Je moet vooral blijven genieten! Eigenlijk zouden alle dieeten vergeten moeten worden behalve dit plan.
![]()
Hee verpest m'n humeur nou niet. Ja, dat weet ik, maar ik heb er nog eens over na zitten denken en nu ik weer gewoon eet voel ik me ineens ook veel beter. En dan ook nog dat schitterende weer erbij.quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:00 schreef Lienekien het volgende:
Goh, een week geleden had je in dit topic een heel ander verhaal.
Ligt er aan wat je snoepen noemt. Van elke dag een dropje word je niet dik. Als je geen dropjes mag van jezelf, en dan op dag 7 een kilo wegkaant... Dan eet je per saldo veel meer.quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
met elke dag snoepen ga je alleen niet afvallen
tenminste de meeste mensen niet
Nee oke maar dat geld dan voor de mensen die echt veel kwijt willen. Ik bedoel dat die ook wel eens wat lekkers mogen maar moeten oppassen dat ze niet teveel snoepen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
met elke dag snoepen ga je alleen niet afvallen
tenminste de meeste mensen niet
klopt een dropje maakt niet uitquote:Op zaterdag 28 april 2007 16:03 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je snoepen noemt. Van elke dag een dropje word je niet dik. Als je geen dropjes mag van jezelf, en dan op dag 7 een kilo wegkaant... Dan eet je per saldo veel meer.
dat geld ook voor mensen die niet willen aan komenquote:Op zaterdag 28 april 2007 16:05 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nee oke maar dat geld dan voor de mensen die echt veel kwijt willen. Ik bedoel dat die ook wel eens wat lekkers mogen maar moeten oppassen dat ze niet teveel snoepen.
Ik heb helemaal geen honger en ben al 23 kilo afgevallenquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:45 schreef minilotje het volgende:
't. Want dieters hebben altijd honger, ook in de zomer. Arme zielen.
heb je al gehoord dat Samson overreden is?quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Hee verpest m'n humeur nou niet. Ja, dat weet ik, maar ik heb er nog eens over na zitten denken en nu ik weer gewoon eet voel ik me ineens ook veel beter. En dan ook nog dat schitterende weer erbij.![]()
quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:56 schreef Vivi het volgende:
[..]
heb je al gehoord dat Samson overreden is?
Hehehehequote:Op zaterdag 28 april 2007 18:56 schreef Vivi het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:56 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik doe toch niks verkeerd hoop ik want ik vind je planquote:Op zaterdag 28 april 2007 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ga maar om een slotje vragen er wordt alleen nog maar gebaggerd, maak de volgende weer in CUL open, daar zijn de mods en het publiek beter.
Ik lees her en der posts van je en ik kan er niets aan doen maar ik vind je nogal labiel en zwakzinnig overkomen...quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Hee verpest m'n humeur nou niet. Ja, dat weet ik, maar ik heb er nog eens over na zitten denken en nu ik weer gewoon eet voel ik me ineens ook veel beter. En dan ook nog dat schitterende weer erbij.![]()
Zeg dan eens welke posts, want waarschijnlijk ben je oppervlakkig en trek je zomaar conclusies.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:47 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik lees her en der posts van je en ik kan er niets aan doen maar ik vind je nogal labiel en zwakzinnig overkomen...
waarschijnlijk niet hoorquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:54 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Zeg dan eens welke posts, want waarschijnlijk ben je oppervlakkig en trek je zomaar conclusies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |