Thnx Toepsquote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:41 schreef Toeps het volgende:
Ik geloof niet dat SHE Atkins methodes propageert. Ik kreeg meer het idee dat ze wilde zeggen dat vetten ook niet slecht zijn, zoals veel mensen denken.
En ja, ik erger me ook dood aan die 0% VET!!!!!! chupachups in de winkel.
Dat is geen feit lijkt me. Koolhydraten zijn ook in te delen in goed/slecht of langzaam/snel natuurlijk. Als je gezonde vetten vergelijkt met geraffineerde suiker, dan zijn de vetten gezonder. Maar de algemene stelregel dat KH slechter zijn lijkt me onzin.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Thnx Toeps
Nee, dat doe ik niet
Ik ben TEGEN low carb
Ik ben TEGEN low fat
Ik ben VOOR de juiste hoeveelheden, de juiste verhoudingen en de juiste levensstijl.
Te weinig vet is killing
Te weinig carbs ook
Te weinig eten is ronduit stom.
Waarom denk je dat je lichaam afhankelijk is van zowel kh's en vet? voor de fun of it?
0% vet betekent kilo's suiker in een product, immers, de smaak moet ergens vandaan komen.
En het is een feit, dat KH's slechter zijn dan gezonde vetten. Daarmee propageer ik dus geen Atkins, want ook zijn theorie rammelt, maar zie ik wel dat veel mensen vast blijven zitten simpelweg omdat ze teveel suikers ( kh's dus ) eten.
Ik ben al twee keer meer dan 20 kilo in korte tijd afgevallen. Het zit er gewoon allemaal weer aan. Weinig eten was het probleem niet en afvallen al helemaal niet. Ik ken heel erg veel mensen die op die manier heel veel zijn afgevallen en weer aangekomen en ik weet zeker dat die allemaal voornemens waren om het gewicht eraf te houden. Maar ik hoop dat jij bij de 3% van de mensen hoort die wel op gewicht blijven. Er is trouwens ergens een website met 'succesvolle' afvallers die al meer dan 3 jaar minstens 30 kilo kwijt zijn. Ze hebben een aantal dingen gemeen waaronder minstens 1 uur sporten/bewegen per dag. Ik raad je aan toch meer te gaan bewegen waarbij je dan ook weer wat meer moet eten.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:59 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Ik ben in relatief korte periode inderdaad veel afgevallen omdat ik niet alleen (veel) meer ben gaan bewegen, maar ook omdat ik een stuk minder ben gaan eten. Wel gezond, maar toch een stuk minder (en dan baseer ik mij met name op de calorieën). Ik realiseer mij goed dat ik straks (als ik op streefgewicht ben) niet met terugvallen op mijn oude leefstijl, maar dat heb ik goed in mijn oren geknoopt.
Begrijp me niet verkeerd. Ik sport op dit moment 3 tot 4 keer per week, circa 1,5 uur per keer, hoofdzakelijk cardio/vetverbranding. Ik ben van plan dit vol te houden en daar heb ik vertrouwen inquote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze hebben een aantal dingen gemeen waaronder minstens 1 uur sporten/bewegen per dag. Ik raad je aan toch meer te gaan bewegen waarbij je dan ook weer wat meer moet eten.
Door schade en schande wijzer geworden ben ik het nu veel meer met pietverdriet eens. Veel bewegen, gezond eten, genieten en zeker niet te streng lijnen.
Je zei dat je echt een stuk minder was gaan eten! Ik vraag me nu af hoeveel je hiervoor atquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:30 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Begrijp me niet verkeerd. Ik sport op dit moment 3 tot 4 keer per week, circa 1,5 uur per keer, hoofdzakelijk cardio/vetverbranding. Ik ben van plan dit vol te houden en daar heb ik vertrouwen in
En echt superstreng lijnen doe ik ook niet, althans niet in de zin dat ik mijzelf uithonger. De ochtend start met een ontbijt van 2 boterhammen met een glas water. Halverwege de ochtend een appel, of een boterham. Lunch 4 boterhammen met hartig en zoet beleg, smiddags over het algemeen een stuk fruit, savonds een relatief klein diner, afhankelijk wat er op tafel komt, geen toetje. Verder savonds niets meer, behalve thee of water.
Je slaat de spijker recht op de kop. Met name het scnack-en-graai-gedeelte van mijn vorige eetpatroon hakte er zeer stevig op inquote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je zei dat je echt een stuk minder was gaan eten! Ik vraag me nu af hoeveel je hiervoor atOf was het vooral veel ongezond en calorierijk voedsel wat je altijd at? Goed bezig
Dank je,quote:
Couldn't be better.quote:Op zondag 1 april 2007 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dank je,
tijdje niet gezien liefie, alles okay?
Heerlijk, paar daagies vrij genomen, ga zo lekker naar buiten in het voorjaarszonnetje met manlief.quote:Op zondag 1 april 2007 11:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Couldn't be better.Met jou ook, lekkere ouwe nicht?
Wel een harde wind!quote:Op zondag 1 april 2007 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
*kick*
Het is prachtig voorjaarsweer, lekker een stuk fietsen!
ja, t was hard trappen er tegenin, maar wel lekker.quote:
Tja, dieeten werken niet.quote:Op maandag 2 april 2007 11:09 schreef rashudo het volgende:
Ik was 12 kilo afgevallen met atkins, maar ben nu weer terug bij af.![]()
Verder ontbijt ik niet en eet ik 's avonds vaak nog een boterham. Dat is ook erg slecht.. in de vakantie hou ik me wel aan ontbijt, en eet ik 's avonds wat kleine hapjes (zoals olijfjes), drink ik elke dag 1 a 2 glazen alcohol en toch val ik af.quote:
En wat vaker de trap nemen uiteraardquote:Op maandag 2 april 2007 11:45 schreef Stansfield het volgende:
Ik doe nu 2 weken een beetje jouw afvalplan. Op zaterdag eet ik toch nog gewoon patat. Maar ik neem wel bruin brood mee naar mijn werk, ipv een broodje ergens te kopen en een appel voor na mijn werk in de trein ipv een twix uit een automaat. En ik ben al 2,5 kilo kwijt. Top plan Piet.![]()
Uiteraard, dat ook ja. Ben nu nog een beetje druk met verbouwen en schilderen savonds (karate kid 1 wax on wax offquote:Op maandag 2 april 2007 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat vaker de trap nemen uiteraard
Jep, Vruchtensap blijft erg suikerrijk. Maar als je er geen last van hebt, gewichtsmatig dan, is er weinig mis mee. Ik ben zelf gek op melk.quote:Op maandag 2 april 2007 16:48 schreef Isegrim het volgende:
Op mijn werk moet ik elke dag tig keer drie trappen op en neer, dat scheelt.
Ik vind het trouwens echt lastig om vruchtensappen te laten staan. Ben ik zo dol op, maar als je er anderhalf tot twee liter per dag van drinkt, krijg je nogal wat calorieën binnen. Water met een versgeperste citroen is een redelijk alternatief. En ik heb net Roosvicee 50/50 gekocht, water met vruchtensap, daar zitten wat minder calorieën in dan in puur sap.
je hoeft ze niet op te etenquote:Op maandag 2 april 2007 17:27 schreef Isegrim het volgende:
Hmja, schoonmoeders die vier zakken paaseitjes meenemen, ook leuk.
Maar ben je dan nog steeds even zwaar (te zwaar?) of val je daarmee ook af? Of blijf je in elk geval op gewicht? Voor mensen die echt af willen vallen (ikke) moet die knop nu een keer goed om, en dan proberen niet terug te vallen in je oude eetgewoontes.quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:18 schreef minilotje het volgende:
Ik ben het vollédig met Piet eens. Ik heb ook een paar jaar heen-en-weer geschommeld door mezelf op dieet zetten, overal magere- en lightvarianten van te kopen, er de pest in krijgen, weer een berg ongezonde dingen eten, enzovoorts.
Nu ik gewoon lékker eet (goed vlees, verse groenten, maar ook gewoon roomboter, volle melk en Franse kaasjes en zo af en toe een pracht van een taart bakken) ben ik tevreden met wat ik tijdens mijn maaltijden binnenkrijg en heb ik niet meer voorturend de behoefte om me te vergrijpen aan ongezonde dingen.
Terwijl yoghurt met nul procent vet en 20+-smeerkaasjes mijn maag alleen maar harder lieten verlangen naar echte, romige, volle etenswaren. Ellende!![]()
jij moet een kloon zijn, of je bent gewoon niet helemaal goed in je bovenkamer.quote:Op zondag 22 april 2007 13:18 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb de laatste tijd weer zulke gigantisch vreetbuien. Ik heb me vandaag gewogen in het revalidatiecentrum waar m'n oma zit, daar stond ergens een weegschaal en ben er op gaan staan en tot m'n grote schrik weeg ik gewoon bijna 55 kilo met m'n hooguit 1.65. Ik zou graag 10 kilo kwijt willen maar het probleem is gewoon dat ik áltijd trek heb. Een tijdje geleden at ik in 4 dagen een kilo paaseitjes en pas nog 750 gram in 3 dagen. Tussendoor lijn ik af en toe maar daar word ik dan zo chagerijnig van dat ik dus weer gigantische vreetbuien krijg. Dus 1 tip: zorg dat je geen honger hebt!
En jij bent de grootste bitch ooit. Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan? Ja, dat jij nou zo perfect bent, fijn voor jou maar ga dat niet op anderen lopen afreageren.quote:Op zondag 22 april 2007 13:22 schreef milagro het volgende:
[..]
jij moet een kloon zijn, of je bent gewoon niet helemaal goed in je bovenkamer.
damn, alles wat er mis aan je uiterlijk kan zijn, daar heb jij last van, lelijke huid, rothaar, te dik (), ouder tonen dan je bent, slechte conditie, mis ik nog wat, ja, vast nog 12 dingen minimaal.
ik ben idd DIK tevreden met mezelfquote:Op zondag 22 april 2007 13:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
En jij bent de grootste bitch ooit. Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan? Ja, dat jij nou zo perfect bent, fijn voor jou maar ga dat niet op anderen lopen afreageren.
Ik heb toch niet gezegd dat ik dat ga doen? Ik heb gezegd dat ik het wel zou wíllen. Maar omdat te bereiken zou je jezelf moeten uithongeren en daarvoor hou ik teveel van eten.quote:Op zondag 22 april 2007 13:28 schreef milagro het volgende:
[..]
ik ben idd DIK tevreden met mezelf
ga jij maar lekker 10 kilo afvallen, hoor
Dat moet je niet wíllen! Je hebt een prima gewicht.quote:Op zondag 22 april 2007 13:30 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik heb toch niet gezegd dat ik dat ga doen? Ik heb gezegd dat ik het wel zou wíllen. Maar omdat te bereiken zou je jezelf moeten uithongeren en daarvoor hou ik teveel van eten.![]()
45 kilo willen wegen bij jouw lengte is gewoon ziek.quote:Op zondag 22 april 2007 13:30 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik heb toch niet gezegd dat ik dat ga doen? Ik heb gezegd dat ik het wel zou wíllen. Maar omdat te bereiken zou je jezelf moeten uithongeren en daarvoor hou ik teveel van eten.![]()
Jij bent al de zóveelste die denkt dat ik een kloon ben terwijl ik dat dus niet ben. Weet je wel hoe dat voelt als mensen beweren dat je 'niet echt' bent? Nee jij misschien niet want daar ben jij te arrogant voor heb ik al wel gemerkt. Sorry maar jij lijkt mij echt zo'n typische: 'Zie mij eens even stoer anderen mensen kwetsen' wijf. Ga anders nu onmiddelijk even mijn IP laten nachekken.quote:Op zondag 22 april 2007 13:31 schreef milagro het volgende:
[..]
45 kilo willen wegen bij jouw lengte is gewoon ziek.
maar goed, in discussie gaan met een kloon is zo zonde van mijn tijd![]()
Dat was toch een ruime schatting? Met die '10 kilo' overdreef ik nog al. Dat snáp je toch wel? Sommige mensen hier.quote:Op zondag 22 april 2007 13:31 schreef milagro het volgende:
[..]
45 kilo willen wegen bij jouw lengte is gewoon ziek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |