abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47572706
Ik ben al tijden een grote lurker in de verschillende afslanktopics (ben in de afgelopen vier maanden circa 13 kilo afgevallen), maar ik wil toch even reageren op Piets topic.

In grote lijnen kan ik mij goed in zijn plan vinden. Dieten is niet goed, bestendig afvallen is een verandering van je leefstijl en eetgewoontes. Maar toch vind ik dat Piet te veel benadrukt dat minder eten niet goed is voor bestendig afvallen, en daar ben ik het niet zo mee eens.

Ik ben in relatief korte periode inderdaad veel afgevallen omdat ik niet alleen (veel) meer ben gaan bewegen, maar ook omdat ik een stuk minder ben gaan eten. Wel gezond, maar toch een stuk minder (en dan baseer ik mij met name op de calorieën). Ik realiseer mij goed dat ik straks (als ik op streefgewicht ben) niet met terugvallen op mijn oude leefstijl, maar dat heb ik goed in mijn oren geknoopt.

Mijn punt is, dat Piets verhaal op zich juist is, maar dat veel mensen een stuk motivatie vinden in (relatief) snel resultaat. Dit moet niet worden onderschat. Piets aanpak zorgt voor een bestendige vermindering van het gewicht maar in veel gevallen wel op een zeer langzaam tempo. Juist omdat de meeste mensen van nature ongeduldig zijn, kan een dergelijk laag tempo ertoe leiden dat ze snel terugvallen op de oude slechte gewoontes. Dus, mijn tip is, verminder in de eerste maanden ook daadwerkelijk het aantal calorieen wat je binnenkrijgt, zorg ervoor dat dit op een gezonde manier gebeurt, en wanneer de eerste resultaten zichtbaar zijn, normaliseer dan op een voorzichtige wijze weer je eetpatroon, vergeet niet te blijven sporten (om de spiermassa op peil te houden) en berust je in de gedachte dat je nieuwe leefstijl voor de rest van je leven is.
Quinn Dexter
  vrijdag 23 maart 2007 @ 10:54:32 #152
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47574276
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:41 schreef Toeps het volgende:
Ik geloof niet dat SHE Atkins methodes propageert. Ik kreeg meer het idee dat ze wilde zeggen dat vetten ook niet slecht zijn, zoals veel mensen denken.

En ja, ik erger me ook dood aan die 0% VET!!!!!! chupachups in de winkel.
Thnx Toeps

Nee, dat doe ik niet
Ik ben TEGEN low carb
Ik ben TEGEN low fat

Ik ben VOOR de juiste hoeveelheden, de juiste verhoudingen en de juiste levensstijl.
Te weinig vet is killing
Te weinig carbs ook
Te weinig eten is ronduit stom.

Waarom denk je dat je lichaam afhankelijk is van zowel kh's en vet? voor de fun of it?
0% vet betekent kilo's suiker in een product, immers, de smaak moet ergens vandaan komen.
En het is een feit, dat KH's slechter zijn dan gezonde vetten. Daarmee propageer ik dus geen Atkins, want ook zijn theorie rammelt, maar zie ik wel dat veel mensen vast blijven zitten simpelweg omdat ze teveel suikers ( kh's dus ) eten.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:22:38 #153
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_47575202
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 10:54 schreef SHE het volgende:

[..]

Thnx Toeps

Nee, dat doe ik niet
Ik ben TEGEN low carb
Ik ben TEGEN low fat

Ik ben VOOR de juiste hoeveelheden, de juiste verhoudingen en de juiste levensstijl.
Te weinig vet is killing
Te weinig carbs ook
Te weinig eten is ronduit stom.

Waarom denk je dat je lichaam afhankelijk is van zowel kh's en vet? voor de fun of it?
0% vet betekent kilo's suiker in een product, immers, de smaak moet ergens vandaan komen.
En het is een feit, dat KH's slechter zijn dan gezonde vetten. Daarmee propageer ik dus geen Atkins, want ook zijn theorie rammelt, maar zie ik wel dat veel mensen vast blijven zitten simpelweg omdat ze teveel suikers ( kh's dus ) eten.
Dat is geen feit lijkt me. Koolhydraten zijn ook in te delen in goed/slecht of langzaam/snel natuurlijk. Als je gezonde vetten vergelijkt met geraffineerde suiker, dan zijn de vetten gezonder. Maar de algemene stelregel dat KH slechter zijn lijkt me onzin.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:25:20 #154
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47579073
Het verschil tussen langzame en snelle is hier al 100 x uitgelegd, dus ga er vanuit dat je dat begrijpt. Net als dat er goede en slechte vetten zijn.
Toch is het een feit dat je sneller afvalt als je goede vetten eet, en beperkt kh's ( ongeacht welke )
( zie nogmaals de wetenschappelijk onderbouwde uitleg hier in dit topic )
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:43:19 #155
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_47579632
Even snel het topic doorgelezen, maar ik heb geen enkele wetenschappelijke onderbouwing kunnen vinden. Behalve dan een post van jou waarin je allerlei beweringen doet en vervolgens zegt dat dat wetenschappelijk bewezen is. Is dat wat je bedoelt met 'wetenschappelijk onderbouwde uitleg'?

Je stelt je hier op als de alwetende voedingsdeskundige, maar als ik zie hoe vaak je in dit topic koolhydraten gelijkstelt aan suiker twijfel ik daar wat aan.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:46:01 #156
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47579763
Nee hoor, want had je GOED gelezen, dan had je gezien dat ik zowle in dit als vorig topic precies heb uitgelegd wat KH's zijn
En ja mijn beste, KH's zijn suikers. En nee, dat is niet hetzelfde als geraffineerd suiker, maar je lichaam behandeld KH's , ongeacht welke variant als suikers.

En ondanks dat ik de onderbouwing toch echt heb gemeld, mag je van mij je een middagje verdiepen in glucose en de vetzuursynthese
Succes!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:15:34 #157
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_47580834
Vermeld hem dan nog maar een keer. Ik kan hem niet vinden iig.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:59:36 #158
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47582362
Volgens mij heb ik 'm nu WEER vermeld, staat in de reply.
Kunnen we meteen weer ontopic
pi_47589206
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 09:59 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Ik ben in relatief korte periode inderdaad veel afgevallen omdat ik niet alleen (veel) meer ben gaan bewegen, maar ook omdat ik een stuk minder ben gaan eten. Wel gezond, maar toch een stuk minder (en dan baseer ik mij met name op de calorieën). Ik realiseer mij goed dat ik straks (als ik op streefgewicht ben) niet met terugvallen op mijn oude leefstijl, maar dat heb ik goed in mijn oren geknoopt.
Ik ben al twee keer meer dan 20 kilo in korte tijd afgevallen. Het zit er gewoon allemaal weer aan. Weinig eten was het probleem niet en afvallen al helemaal niet. Ik ken heel erg veel mensen die op die manier heel veel zijn afgevallen en weer aangekomen en ik weet zeker dat die allemaal voornemens waren om het gewicht eraf te houden. Maar ik hoop dat jij bij de 3% van de mensen hoort die wel op gewicht blijven. Er is trouwens ergens een website met 'succesvolle' afvallers die al meer dan 3 jaar minstens 30 kilo kwijt zijn. Ze hebben een aantal dingen gemeen waaronder minstens 1 uur sporten/bewegen per dag. Ik raad je aan toch meer te gaan bewegen waarbij je dan ook weer wat meer moet eten.

Door schade en schande wijzer geworden ben ik het nu veel meer met pietverdriet eens. Veel bewegen, gezond eten, genieten en zeker niet te streng lijnen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47594316
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ze hebben een aantal dingen gemeen waaronder minstens 1 uur sporten/bewegen per dag. Ik raad je aan toch meer te gaan bewegen waarbij je dan ook weer wat meer moet eten.

Door schade en schande wijzer geworden ben ik het nu veel meer met pietverdriet eens. Veel bewegen, gezond eten, genieten en zeker niet te streng lijnen.
Begrijp me niet verkeerd. Ik sport op dit moment 3 tot 4 keer per week, circa 1,5 uur per keer, hoofdzakelijk cardio/vetverbranding. Ik ben van plan dit vol te houden en daar heb ik vertrouwen in

En echt superstreng lijnen doe ik ook niet, althans niet in de zin dat ik mijzelf uithonger. De ochtend start met een ontbijt van 2 boterhammen met een glas water. Halverwege de ochtend een appel, of een boterham. Lunch 4 boterhammen met hartig en zoet beleg, smiddags over het algemeen een stuk fruit, savonds een relatief klein diner, afhankelijk wat er op tafel komt, geen toetje. Verder savonds niets meer, behalve thee of water.
Quinn Dexter
pi_47605472
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:30 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Begrijp me niet verkeerd. Ik sport op dit moment 3 tot 4 keer per week, circa 1,5 uur per keer, hoofdzakelijk cardio/vetverbranding. Ik ben van plan dit vol te houden en daar heb ik vertrouwen in

En echt superstreng lijnen doe ik ook niet, althans niet in de zin dat ik mijzelf uithonger. De ochtend start met een ontbijt van 2 boterhammen met een glas water. Halverwege de ochtend een appel, of een boterham. Lunch 4 boterhammen met hartig en zoet beleg, smiddags over het algemeen een stuk fruit, savonds een relatief klein diner, afhankelijk wat er op tafel komt, geen toetje. Verder savonds niets meer, behalve thee of water.
Je zei dat je echt een stuk minder was gaan eten! Ik vraag me nu af hoeveel je hiervoor at Of was het vooral veel ongezond en calorierijk voedsel wat je altijd at? Goed bezig
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47606008
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je zei dat je echt een stuk minder was gaan eten! Ik vraag me nu af hoeveel je hiervoor at Of was het vooral veel ongezond en calorierijk voedsel wat je altijd at? Goed bezig
Je slaat de spijker recht op de kop. Met name het scnack-en-graai-gedeelte van mijn vorige eetpatroon hakte er zeer stevig op in

Ik heb echt het idee dat ik nu een knop in mijn kop heb omgezet, daarom ben ik zo optimistisch
Quinn Dexter
  zondag 1 april 2007 @ 11:11:13 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47885897
*kick*
Het is prachtig voorjaarsweer, lekker een stuk fietsen!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47885970
leuk om te zien hoe SHE ook dit soort topics weet te verpesten
pi_47886213
Goed topic, Piet.
  zondag 1 april 2007 @ 11:49:17 #166
45206 Pietverdriet
pi_47886951
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:22 schreef Isegrim het volgende:
Goed topic, Piet.
Dank je,
tijdje niet gezien liefie, alles okay?
pi_47887214
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dank je,
tijdje niet gezien liefie, alles okay?
Couldn't be better. Met jou ook, lekkere ouwe nicht?
  zondag 1 april 2007 @ 12:14:19 #168
45206 Pietverdriet
pi_47887551
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Couldn't be better. Met jou ook, lekkere ouwe nicht?
Heerlijk, paar daagies vrij genomen, ga zo lekker naar buiten in het voorjaarszonnetje met manlief.
pi_47887738
pi_47902491
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
*kick*
Het is prachtig voorjaarsweer, lekker een stuk fietsen!
Wel een harde wind!
  zondag 1 april 2007 @ 21:21:51 #171
45206 Pietverdriet
pi_47904755
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:21 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wel een harde wind!
ja, t was hard trappen er tegenin, maar wel lekker.
  maandag 2 april 2007 @ 11:09:32 #172
83951 rashudo
project 2501
pi_47918710
Ik was 12 kilo afgevallen met atkins, maar ben nu weer terug bij af.
Nieuwe methode: sporten en geen alcohol.

Verder eet ik zoals omschreven in de post van piet, alleen op m'n werk eet ik te vaak een koekje en tijdens de lunch teveel boterhammen.
Their eyes opaque.
  maandag 2 april 2007 @ 11:15:03 #173
45206 Pietverdriet
pi_47918899
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:09 schreef rashudo het volgende:
Ik was 12 kilo afgevallen met atkins, maar ben nu weer terug bij af.
Tja, dieeten werken niet.
pi_47919930
Ik doe nu 2 weken een beetje jouw afvalplan. Op zaterdag eet ik toch nog gewoon patat. Maar ik neem wel bruin brood mee naar mijn werk, ipv een broodje ergens te kopen en een appel voor na mijn werk in de trein ipv een twix uit een automaat. En ik ben al 2,5 kilo kwijt. Top plan Piet.
  maandag 2 april 2007 @ 11:45:52 #175
83951 rashudo
project 2501
pi_47919940
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, dieeten werken niet.
Verder ontbijt ik niet en eet ik 's avonds vaak nog een boterham. Dat is ook erg slecht.. in de vakantie hou ik me wel aan ontbijt, en eet ik 's avonds wat kleine hapjes (zoals olijfjes), drink ik elke dag 1 a 2 glazen alcohol en toch val ik af.

Elke vakantie val ik af ik snap er niks van. Ik denk omdat ik me dan echt strak aan 3 maaltijden hou, met uitzondering van de hapjes 's avonds, en wat meer lichaamsbeweging.

Met atkins at ik voor de lunch altijd een salade, dat werkte erg goed maar stond me na een tijd tegen.
Their eyes opaque.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')