Je moet minimaal 3x per week gaan als je vooruitgang wilt boeken, da's een algemene regel bij loopsportquote:Op zondag 22 april 2007 15:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hey, dat ziet er leuk uit!
is er nog een schema waaraan je je moet houden?
bijv. om de 3,4 dagen ofzo? of maakt dat niet uit?
Preciesquote:Op zondag 22 april 2007 13:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
En jij bent de grootste bitch ooit. Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan? Ja, dat jij nou zo perfect bent, fijn voor jou maar ga dat niet op anderen lopen afreageren.
3 keer per weekquote:Op zondag 22 april 2007 15:08 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je moet minimaal 3x per week gaan als je vooruitgang wilt boeken, da's een algemene regel bij loopsport
Kijk anders ook hier!
Omdat ze er plezier in hebben?quote:Op maandag 23 april 2007 00:51 schreef Aventura het volgende:
Dat geldt voor bijna elke sport. Ik heb nooit begrepen waarom sommige mensen 1x per week eens een keer sporten. Dan kan je net zo goed niets doen. Hoewel, dat is ook weer niet waar, maar enige vooruitgang zul je er nooit mee boeken
Inderdaad omdat ik er plezier in heb... Omdat er maar een training wordt gegeven in de week en daarbij hooguit een wedstrijd, waarvan het nog maar de vraag is of ik (door mezelfquote:Op maandag 23 april 2007 00:51 schreef Aventura het volgende:
Dat geldt voor bijna elke sport. Ik heb nooit begrepen waarom sommige mensen 1x per week eens een keer sporten. Dan kan je net zo goed niets doen. Hoewel, dat is ook weer niet waar, maar enige vooruitgang zul je er nooit mee boeken
Ja, misschien wel. Helaas.quote:Op maandag 23 april 2007 13:00 schreef milagro het volgende:
zou het niet kunnen zijn, Tink, dat dit gewicht nu gewoon jouw gewicht is?
bij een normaal eetpatroon en gematigde inspanning?
Schaaltje nootjes is Kcal gezien een warme maaltijd.quote:Op maandag 23 april 2007 12:39 schreef Tinkepink het volgende:
Nooit gedacht dat ik nog eens in dit topic zou posten, maar goed. Dieet doe ik niet aan, anders eten wel. Omdat er met de jaren langzaam wat kilotjes bij zijn gekomen (ik ben halverwege de 30, weeg 66 kg en ben 1.65 lang) en alles ook wat minder strak begint te worden, wil ik er een paar cm af.
Op een dag eet ik dit:
Ontbijt -
2 boterhammen met normaal beleg, soms zoet, soms niet, nooit echt heel vet (behalve de kaas)
of brinta (een bord) zonder suiker
of normale muesli met yoghurt of melk
kop thee
Tussendoor -
2 stuks fruit
3 koppen thee
Lunch-
een rauwkostsalade
2 - 4 boterhammen
een stukje chocolade
koffie zonder melk
Tussendoor
stuk fruit of rauwkost
soms een snoepje
2 koppen thee of water
Avondeten
groente (veel)
weer salade
2-3 aardappelen
klein stukje vlees (niet iedere dag)
toetje
koffie zonder suiker
's avonds
thee
soms een klein schaaltje nootjes
3 glazen alcohol per week
Ik sport 3 keer per week een uur, matige inspanning (fietsen, walken) en woon in een huis van 4 etages en heb twee kleine kinderen.
Ik doe dit nu ruim een maand (daarvoor at ik ongeveer hetzelfde, iets meer snoep, minder beweging, minder salades, iets meer brood) en ik ben nog geen gram afgevallen. Wel iets meer spiermassa in mijn benen opgebouwd (ja, ik weet spieren zijn zwaarder dan vet).
Wat mij verbaast is dat ik helemaal niets afval. Toch het fruit maar skippen? Maar dan krijg ik honger en ga ik snoepen. Misschien nog meer salade en minder brood als lunch? Helemaal geen alcohol meer?
Dat schaaltje nootjes was juist het enige waar ik blij van werd. Veel te weinig vetten in je dieet, dat is ook niet goed. Je hebt (goed) vet nodig om vet te verbranden! En met rauwkost, brood en aardappelen krijg je dat gewoon niet binnen.quote:Op maandag 23 april 2007 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Schaaltje nootjes is Kcal gezien een warme maaltijd.
Dat je gewichtsmatig niet afvalt is niet erg, je zet vet om in spieren (en krijgt een betere conditie)
Je wordt wel slanker maar niet lichter.
Ik had er misschien bij moeten schrijven dat ik mijn brood smeer met boter (geen halvarine dus) en bak in olie (wisselende soorten). Ik krijg dus best vet binnen.quote:Op maandag 23 april 2007 14:16 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat schaaltje nootjes was juist het enige waar ik blij van werd. Veel te weinig vetten in je dieet, dat is ook niet goed. Je hebt (goed) vet nodig om vet te verbranden! En met rauwkost, brood en aardappelen krijg je dat gewoon niet binnen.
quote:Op maandag 23 april 2007 14:24 schreef Tinkepink het volgende:
Ik had er misschien bij moeten schrijven dat ik mijn brood smeer met boter (geen halvarine dus) en bak in olie (wisselende soorten). Ik krijg dus best vet binnen.
ja, wie niet, maar je wordt ouder, hè, en dat betekent niet dat je dik hoeft te worden, zelfs niet dikker, maar wel "anders" dan toen je 20 was.quote:Op maandag 23 april 2007 13:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, misschien wel. Helaas.
Ik wil gewoon weer dat lekkere, slanke, strakke ding worden dat ik vroeger was![]()
Dus door de vezels in fruit worden de suikers geleidelijker vrijgegeven? Klinkt logischquote:Op zondag 22 april 2007 14:17 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Fruitsappen bevatten veel suiker en geen vezels, die zijn nu juist het belangrijkst.
Als je enkel sap drinkt , krijgt je lichaam een te grote hoeveelheid suikers in 1 keer te verwerken. Je suikerspiegel schiet omhoog, hierdoor gaat je lichaam insuline aanmaken om je bloedsuiker te doen dalen, het teveel aan insuline stimuleert de opslag van lichaamsvet, dus aan het eind van de rit maakt het alleen maar dikker.
Je kunt dus beter gewoon een stuk fruit eten.
Nou ja, mensen vinden het kennelijk een goed plan, maar hebben vragen over hoe ze het naar de dagelijkse praktijk kunnen vertalen. Dat kun je 'gemiep' vinden, maar je kunt het ook positief benaderen.quote:Op maandag 23 april 2007 16:06 schreef minilotje het volgende:
Ja, je hoopt hier toch een beetje op een "hoera, we eten drie keer per dag gewoon net zoveel goed en vers voedsel als we willen en we zijn er blij mee!"-verzamelplaats, maar het verzandt tóch weer in gemiep over wél of niet boter op je brood en hoe vaak je het per week op een hollen moet zetten om een betere conditie te krijgen. Net als in élk dieettopic. Jammer.
Terug naar Cul, Liffers met dieeten zijn gewoon niet zo gezellie als Cullers van het goede levenquote:Op maandag 23 april 2007 16:00 schreef popolon het volgende:
Wat een zeiktopic is het weer geworden.
Piet, wat doen ze je aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |