abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 april 2007 @ 15:08:32 #226
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48599338
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:04 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

hey, dat ziet er leuk uit!
is er nog een schema waaraan je je moet houden?
bijv. om de 3,4 dagen ofzo? of maakt dat niet uit?
Je moet minimaal 3x per week gaan als je vooruitgang wilt boeken, da's een algemene regel bij loopsport
Kijk anders ook hier!
pi_48600536
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

En jij bent de grootste bitch ooit. Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan? Ja, dat jij nou zo perfect bent, fijn voor jou maar ga dat niet op anderen lopen afreageren.
Precies
  zondag 22 april 2007 @ 21:03:11 #228
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_48612506
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:08 schreef Aventura het volgende:

[..]

Je moet minimaal 3x per week gaan als je vooruitgang wilt boeken, da's een algemene regel bij loopsport
Kijk anders ook hier!
3 keer per week
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 23 april 2007 @ 00:51:14 #229
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48619899
Dat geldt voor bijna elke sport. Ik heb nooit begrepen waarom sommige mensen 1x per week eens een keer sporten. Dan kan je net zo goed niets doen. Hoewel, dat is ook weer niet waar, maar enige vooruitgang zul je er nooit mee boeken
pi_48621557
Ik hou het op gewoon elke dag naar mijn werk fietsen.
  maandag 23 april 2007 @ 10:50:24 #231
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_48625261
quote:
Op maandag 23 april 2007 00:51 schreef Aventura het volgende:
Dat geldt voor bijna elke sport. Ik heb nooit begrepen waarom sommige mensen 1x per week eens een keer sporten. Dan kan je net zo goed niets doen. Hoewel, dat is ook weer niet waar, maar enige vooruitgang zul je er nooit mee boeken
Omdat ze er plezier in hebben?
  Licht Ontvlambaar maandag 23 april 2007 @ 10:56:57 #232
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48625464
quote:
Op maandag 23 april 2007 00:51 schreef Aventura het volgende:
Inderdaad omdat ik er plezier in heb... Omdat er maar een training wordt gegeven in de week en daarbij hooguit een wedstrijd, waarvan het nog maar de vraag is of ik (door mezelf ) opgesteld wordt. En dan heb ik het over volleybal he En omdat ik chronisch tijdgebrek heb

Wandelen doe ik ook hooguit eens in de week, omdat ik daarvan moet herstellen

Maar inderdaad, als ik in een periode zit dat ik ga hardlopen, dan probeer ik dat wel vaker in de week te doen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 23 april 2007 @ 11:47:06 #233
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48627031
Sporten is voor mij nooit alleen voor de lol, ik wil er wel wat mee bereiken. Anders kijk ik liever tv Maarja, ben dan ook een luilakje.
  maandag 23 april 2007 @ 12:39:46 #234
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_48628724
Nooit gedacht dat ik nog eens in dit topic zou posten, maar goed. Dieet doe ik niet aan, anders eten wel. Omdat er met de jaren langzaam wat kilotjes bij zijn gekomen (ik ben halverwege de 30, weeg 66 kg en ben 1.65 lang) en alles ook wat minder strak begint te worden, wil ik er een paar cm af.

Op een dag eet ik dit:
Ontbijt -
2 boterhammen met normaal beleg, soms zoet, soms niet, nooit echt heel vet (behalve de kaas)
of brinta (een bord) zonder suiker
of normale muesli met yoghurt of melk
kop thee

Tussendoor -
2 stuks fruit
3 koppen thee

Lunch-
een rauwkostsalade
2 - 4 boterhammen
een stukje chocolade
koffie zonder melk

Tussendoor
stuk fruit of rauwkost
soms een snoepje
2 koppen thee of water

Avondeten
groente (veel)
weer salade
2-3 aardappelen
klein stukje vlees (niet iedere dag)
toetje
koffie zonder suiker

's avonds
thee
soms een klein schaaltje nootjes

3 glazen alcohol per week

Ik sport 3 keer per week een uur, matige inspanning (fietsen, walken) en woon in een huis van 4 etages en heb twee kleine kinderen.

Ik doe dit nu ruim een maand (daarvoor at ik ongeveer hetzelfde, iets meer snoep, minder beweging, minder salades, iets meer brood) en ik ben nog geen gram afgevallen. Wel iets meer spiermassa in mijn benen opgebouwd (ja, ik weet spieren zijn zwaarder dan vet).

Wat mij verbaast is dat ik helemaal niets afval. Toch het fruit maar skippen? Maar dan krijg ik honger en ga ik snoepen. Misschien nog meer salade en minder brood als lunch? Helemaal geen alcohol meer?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 23 april 2007 @ 12:55:50 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48629160
Of nog even een beetje geduld hebben. Je bent goed bezig. Ik zou zeker niet drastisch gaan ingrijpen en op bijv. brood gaan bezuinigen. Laat dan de alcohol staan en bijv. het stukje chocolade of het toetje achterwege.
The love you take is equal to the love you make.
pi_48629288
zou het niet kunnen zijn, Tink, dat dit gewicht nu gewoon jouw gewicht is?
bij een normaal eetpatroon en gematigde inspanning?

het enige dat je ms wil is wat strakker in het vel komen te zitten, en dat doe je met sporten, en daarvan hoef je niet echt af te vallen natuurlijk
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 23 april 2007 @ 13:15:55 #237
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_48629819
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:00 schreef milagro het volgende:
zou het niet kunnen zijn, Tink, dat dit gewicht nu gewoon jouw gewicht is?
bij een normaal eetpatroon en gematigde inspanning?
Ja, misschien wel. Helaas.
Ik wil gewoon weer dat lekkere, slanke, strakke ding worden dat ik vroeger was
  maandag 23 april 2007 @ 13:35:45 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48630510
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:39 schreef Tinkepink het volgende:
Nooit gedacht dat ik nog eens in dit topic zou posten, maar goed. Dieet doe ik niet aan, anders eten wel. Omdat er met de jaren langzaam wat kilotjes bij zijn gekomen (ik ben halverwege de 30, weeg 66 kg en ben 1.65 lang) en alles ook wat minder strak begint te worden, wil ik er een paar cm af.

Op een dag eet ik dit:
Ontbijt -
2 boterhammen met normaal beleg, soms zoet, soms niet, nooit echt heel vet (behalve de kaas)
of brinta (een bord) zonder suiker
of normale muesli met yoghurt of melk
kop thee

Tussendoor -
2 stuks fruit
3 koppen thee

Lunch-
een rauwkostsalade
2 - 4 boterhammen
een stukje chocolade
koffie zonder melk

Tussendoor
stuk fruit of rauwkost
soms een snoepje
2 koppen thee of water

Avondeten
groente (veel)
weer salade
2-3 aardappelen
klein stukje vlees (niet iedere dag)
toetje
koffie zonder suiker

's avonds
thee
soms een klein schaaltje nootjes

3 glazen alcohol per week

Ik sport 3 keer per week een uur, matige inspanning (fietsen, walken) en woon in een huis van 4 etages en heb twee kleine kinderen.

Ik doe dit nu ruim een maand (daarvoor at ik ongeveer hetzelfde, iets meer snoep, minder beweging, minder salades, iets meer brood) en ik ben nog geen gram afgevallen. Wel iets meer spiermassa in mijn benen opgebouwd (ja, ik weet spieren zijn zwaarder dan vet).

Wat mij verbaast is dat ik helemaal niets afval. Toch het fruit maar skippen? Maar dan krijg ik honger en ga ik snoepen. Misschien nog meer salade en minder brood als lunch? Helemaal geen alcohol meer?
Schaaltje nootjes is Kcal gezien een warme maaltijd.
Dat je gewichtsmatig niet afvalt is niet erg, je zet vet om in spieren (en krijgt een betere conditie)
Je wordt wel slanker maar niet lichter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48632032
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Schaaltje nootjes is Kcal gezien een warme maaltijd.
Dat je gewichtsmatig niet afvalt is niet erg, je zet vet om in spieren (en krijgt een betere conditie)
Je wordt wel slanker maar niet lichter.
Dat schaaltje nootjes was juist het enige waar ik blij van werd. Veel te weinig vetten in je dieet, dat is ook niet goed. Je hebt (goed) vet nodig om vet te verbranden! En met rauwkost, brood en aardappelen krijg je dat gewoon niet binnen.

edit: moeten het geen borrel'nootjes' zijn natuurlijk

[ Bericht 10% gewijzigd door Alcarin op 23-04-2007 14:24:02 ]
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  maandag 23 april 2007 @ 14:24:22 #240
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_48632278
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:16 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat schaaltje nootjes was juist het enige waar ik blij van werd. Veel te weinig vetten in je dieet, dat is ook niet goed. Je hebt (goed) vet nodig om vet te verbranden! En met rauwkost, brood en aardappelen krijg je dat gewoon niet binnen.
Ik had er misschien bij moeten schrijven dat ik mijn brood smeer met boter (geen halvarine dus) en bak in olie (wisselende soorten). Ik krijg dus best vet binnen.
pi_48632403
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:24 schreef Tinkepink het volgende:
Ik had er misschien bij moeten schrijven dat ik mijn brood smeer met boter (geen halvarine dus) en bak in olie (wisselende soorten). Ik krijg dus best vet binnen.

Dan heb ik niets gezegd.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_48634050
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, misschien wel. Helaas.
Ik wil gewoon weer dat lekkere, slanke, strakke ding worden dat ik vroeger was
ja, wie niet, maar je wordt ouder, hè, en dat betekent niet dat je dik hoeft te worden, zelfs niet dikker, maar wel "anders" dan toen je 20 was.

gewoon gaan sporten, fietsen of zo, en als het je lukt om dat iedere dag te doen, een uurtje, ben je waar je wezen moet, denk ik toch
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 23 april 2007 @ 16:00:59 #243
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48635835
Wat een zeiktopic is het weer geworden.

Piet, wat doen ze je aan?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48636054
Ja, je hoopt hier toch een beetje op een "hoera, we eten drie keer per dag gewoon net zoveel goed en vers voedsel als we willen en we zijn er blij mee!"-verzamelplaats, maar het verzandt tóch weer in gemiep over wél of niet boter op je brood en hoe vaak je het per week op een hollen moet zetten om een betere conditie te krijgen. Net als in élk dieettopic. Jammer.
pi_48636116
Ik ben net wezen rolschaatsen.

(En mijn hoepel is er nog niet. )
  maandag 23 april 2007 @ 16:12:22 #246
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_48636316
Hulahupen is cool! Daar krijg je ook een hele mooie taille van.
pi_48637224
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:17 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Fruitsappen bevatten veel suiker en geen vezels, die zijn nu juist het belangrijkst.
Als je enkel sap drinkt , krijgt je lichaam een te grote hoeveelheid suikers in 1 keer te verwerken. Je suikerspiegel schiet omhoog, hierdoor gaat je lichaam insuline aanmaken om je bloedsuiker te doen dalen, het teveel aan insuline stimuleert de opslag van lichaamsvet, dus aan het eind van de rit maakt het alleen maar dikker.

Je kunt dus beter gewoon een stuk fruit eten.
Dus door de vezels in fruit worden de suikers geleidelijker vrijgegeven? Klinkt logisch
Fuck you Jane Austen!
  maandag 23 april 2007 @ 16:39:55 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48637380
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:06 schreef minilotje het volgende:
Ja, je hoopt hier toch een beetje op een "hoera, we eten drie keer per dag gewoon net zoveel goed en vers voedsel als we willen en we zijn er blij mee!"-verzamelplaats, maar het verzandt tóch weer in gemiep over wél of niet boter op je brood en hoe vaak je het per week op een hollen moet zetten om een betere conditie te krijgen. Net als in élk dieettopic. Jammer.
Nou ja, mensen vinden het kennelijk een goed plan, maar hebben vragen over hoe ze het naar de dagelijkse praktijk kunnen vertalen. Dat kun je 'gemiep' vinden, maar je kunt het ook positief benaderen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 april 2007 @ 16:45:29 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48637566
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:00 schreef popolon het volgende:
Wat een zeiktopic is het weer geworden.

Piet, wat doen ze je aan?
Terug naar Cul, Liffers met dieeten zijn gewoon niet zo gezellie als Cullers van het goede leven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 23 april 2007 @ 18:41:52 #250
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_48641583
Amen brother! Ik voel me al twee pagina's niet meer thuis omdat ik geen calorieen obsessie heb!
Om weer in topic te komen, ik zit sinds kort elders in opdracht, op een plek waar je een hele redelijke warme maaltijd kan krijgen tussen de middag. Dus ik eet nu twee keer per dag warm. En prompt wil niet meer snoepen tussendoor, behalve een appeltje of banaan om 4 uur.

dat is nog eens dieeten, in mijn ogen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')