Met dit tempo van vollopen, verwacht ik dat de helft van COS #897 hier ook aan kan worden toegevoegd. Wellicht een merge van #896 en de helft van voormalig #897? Ik stel voor dat dan #895bis wordt....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:19 schreef Leandra het volgende:
Wat mij betreft mag iig het COS # 896 gedeelte van dit topic COS #896]Niks te zien hier, loop maar door. strax verwijderd worden...
Als er dan weer normaal geCOSt kan worden kan er dus een echte COS # 896 geopend worden... te beginnen met het punt waar de hekken weer open gaan ofzo![]()
Eensch ! In BB werkt dat ook goed. die zelfregulering. Maar met die hordes van newbies of clonen, gaat dat waarschijnlijk snel tot een nare sfeer leiden. Vandaar dat ik de voorkeur geef aan langdurig toezicht van modjes in combinatie met zelfregulering.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet alleen met de consequentie van de modjes, een minimale vorm van zelfregulering zou ons posters ook niet misstaan.
Gert heeft iedereen er in de huidige "COS" diverse malen op gewezen dat er ook een SC is, en buiten dat zijn er nog tig DGK topics die geschikter zijn voor de bagger in de huidige COS.
Lieke en Palma zijn ook in beeld, en het blijven streams natuurlijk..... Maar idd de SC kan eruit wat mij betreft.....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:26 schreef Leandra het volgende:
Gewoon dat hele COS er vanaf, het zijn geen COSsen, het is pure SC
Idd, maar daar lees je in die hele COS vrijwel niets overquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:28 schreef Black_king het volgende:
[..]
Lieke en Palma zijn ook in beeld, en het blijven streams natuurlijk..... Maar idd de SC COS kan eruit wat mij betreft.....![]()
* Black_king geeft Leandra gelijk en volgt.....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, maar daar lees je in die hele COS vrijwel niets over![]()
Dit begint inmiddels ook bijna een SC te worden zo
Dus ik zit verder hier: [SC # 15] Omdat de SC ook gezellig kan zijn...![]()
* Leandra profileert even een stukje zelfregulerend vermogen![]()
Hoezo onnodig? Lekker egoistiche standpunt m.i. Leef je eens in (probeer het althans...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:33 schreef Peter6000 het volgende:
Punt 1 vind ik wat onnodig, punt 2 ben ik het heel erg mee eens.
Sterker nog: wat mij betreft komen er heel snel 48 uur bans, 2 dagen niet kunnen posten is goed te overzien, en het werkt erg verschonend en preventief.
Fijn dat mijn veelvuldig posten van offtopic reakties in het FB topic binnen een maand nieuw beleid heeft opgeleverd.![]()
OK. Het update-topic is bedoeld om snel en to the point bij te kunnen lezen over "grote" gebeurtenissen. Streamverslagen daarentegen, hoeven helemaal niet over iets belangrijks te gaan. Het kan simpelweg een weergave zijn van een gesprek aan de ontbijttafel tussen twee bewoners. Vaak zit het'm bij streamverslagen in de subtiliteiten, de dingen tussen de regels.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:10 schreef Black_king het volgende:
Ik merk dat niet bij iedereen duidelijk is wanneer het nu een update danwel een streamverslag is....
Diasana, 7 februari werd het topic streamverslagen geopend.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Idem hier. Wat mij betreft mogen de twee samengevoegd worden.
Ik heb er ook al wel eens gepost. Verslaan gaat bij mij vaak 'on the spur of the moment', ik weet niet altijd zeker wat 't gaat wordenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:16 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Diasana, 7 februari werd het topic streamverslagen geopend.
.
Ik hou d'r van!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:56 schreef Gert het volgende:
1. Standaard-OP[/b]
We willen (net als bij BB5) graag voortaan een korte standaard-tekst waarmee elke COS opent. Hierin wordt verteld wat de COS is, en gewezen op het bestaan van het update-topic. Tevens (verzoek van meerdere users) willen we een kopje opnemen dat "Toelichting titel" heet. Het is de bedoeling dat de TS (Topic Starter) daar dus even kort, mag in enkele woorden, neerzet waar de titel op slaat.
Bijvoorbeeld:
TT (Topic Titel) = waar Eric zijn hoogtepunt lang duurde
toelichting: Eric was zich langdurig aan het aftrekken in de jacuzzi
Soms spreekt een TT natuurlijk voor zich. Creatieve titels zoals "Het zonnetje schijnt" of "Op naar de 900" behoeven geen toelichting.
De standaard-tekst wordt de eerste keer door ons geplaatst. Daarna is het simpelweg copy-pasten van de oude COS naar de OP (openingspost) van de nieuwe COS, als je een nieuwe COS opent.
Nu de rest van de Talpa-chat nog even overtuigen van het nut.quote:
Punt 1 is natuurlijk gewoon complete onzin. Wie gaat er nou 10 of 20x per dag de zelfde openingspost lezen. Om maar niet te spreken over het moment dat Cossen mekaar zo snel opvolgen dat er wel enige haast is bij het openen. Een toelichting zie ik wel zitten maar dan meer in de stijl van 1 of 2 regels tekst die echt over het onderwerp gaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:56 schreef Gert het volgende:
Ook nog maar even in het nieuwe FB-topic. We gaan er vanavond maar eens mee beginnen.
Veranderingen binnen de COS
De laatste tijd wordt er veel gemopperd, op en over dit forum. Daarom willen de mods er de komende tijd wat meer bovenop gaan zitten, en tevens wat wijzigingen doorvoeren.
Het gemopper richt zich voornamelijk op het offopic-gehalte en op het niet bijhouden van het update-topic.
Dit is daarom het plan:
1. Standaard-OP
We willen (net als bij BB5) graag voortaan een korte standaard-tekst waarmee elke COS opent. Hierin wordt verteld wat de COS is, en gewezen op het bestaan van het update-topic. Tevens (verzoek van meerdere users) willen we een kopje opnemen dat "Toelichting titel" heet. Het is de bedoeling dat de TS (Topic Starter) daar dus even kort, mag in enkele woorden, neerzet waar de titel op slaat.
Bijvoorbeeld:
TT (Topic Titel) = waar Eric zijn hoogtepunt lang duurde
toelichting: Eric was zich langdurig aan het aftrekken in de jacuzzi
Soms spreekt een TT natuurlijk voor zich. Creatieve titels zoals "Het zonnetje schijnt" of "Op naar de 900" behoeven geen toelichting.
De standaard-tekst wordt de eerste keer door ons geplaatst. Daarna is het simpelweg copy-pasten van de oude COS naar de OP (openingspost) van de nieuwe COS, als je een nieuwe COS opent.
2. Off topic-gehalte moet omlaag
We gaan strenger optreden tegen off topic-posts. Eén keer off topic posten, is natuurlijk geen probleem. Door blijven wauwelen wel. We gaan ook wat sneller posts deleten. En on-topic verzoeken van users en mods straal blijven negeren, gaan we aandragen voor een ban.
Het klinkt misschien een beetje kinderachtig, maar we hebben de indruk dat de meeste users het wel prettig vinden als de teugels weer iets worden aangehaald.
Vragen? Suggesties? Komt u maar.
Ik sluit me daarbij aan, maar ik wil wel graag anoniem blijven, kan dat?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:54 schreef APK het volgende:
Gert en Day, kunnen jullie de eerstvolgende personen die weigeren de OP te plaatsen een flinke trap van het forum geven?
Doe maar met terugwerkende kracht eigenlijk, zijn we die autoritaire brabbel-beequeen ook meteen kwijt.![]()
Ik zie die haast niet, afgezien van de competitie die bepaalde personen ervan gemaakt hebben om de eerste te zijn of er zoveel mogelijk te starten. Je kunt zo'n post toch later even editen om de tekst erin te plaatsen. Ik vind persoonlijk dat een beetje nadenken over wat je post ook in de COS wel plezierig is voor de lezers.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:34 schreef Veulen het volgende:
[..]
Punt 1 is natuurlijk gewoon complete onzin. Wie gaat er nou 10 of 20x per dag de zelfde openingspost lezen. Om maar niet te spreken over het moment dat Cossen mekaar zo snel opvolgen dat er wel enige haast is bij het openen.
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie die haast niet, afgezien van de competitie die bepaalde personen ervan gemaakt hebben om de eerste te zijn of er zoveel mogelijk te starten. Je kunt zo'n post toch later even editen om de tekst erin te plaatsen. Ik vind persoonlijk dat een beetje nadenken over wat je post ook in de COS wel plezierig is voor de lezers.
Deze snap ik ff niet... zou je me dat ff kunnen uitleggen, want ik heb alleen maar een edit-knop bij mijn eigen postsquote:Op woensdag 21 maart 2007 18:43 schreef Gert het volgende:
[..]
OK, sorry, dan was ik iets te vroeg!
Je krijgt de links wél mee als je bij de post waarvan je wilt copyen, op edit drukt en dan de tekst selecteert.
Ik bedoelde dat je de code-tekst moet kopiëren en niet de geconverteerde tekst zoals die op het forum te zien is.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deze snap ik ff niet... zou je me dat ff kunnen uitleggen, want ik heb alleen maar een edit-knop bij mijn eigen posts
Kortom: Het quote-knopje gebruiken.quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:00 schreef Gert het volgende:
Ik bedoelde dat je de code-tekst moet kopiëren en niet de geconverteerde tekst zoals die op het forum te zien is.![]()
Ja!quote:
quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:34 schreef Veulen het volgende:
[..]
Punt 1 is natuurlijk gewoon complete onzin. Wie gaat er nou 10 of 20x per dag de zelfde openingspost lezen. Om maar niet te spreken over het moment dat Cossen mekaar zo snel opvolgen dat er wel enige haast is bij het openen. Een toelichting zie ik wel zitten maar dan meer in de stijl van 1 of 2 regels tekst die echt over het onderwerp gaan.
De rest is gewoon topic vervuiling en het stoort me nu al.
Punt 2 zou ik liever veranderd zien in het feit dat het gehak op elkaar verweiderd word. Ik heb niet het idee dat veel mensen 1 of 2 postjes oftopic storend vinden. Wel het eeuwige afbranden van elkaar.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:54 schreef APK het volgende:
Gert en Day, kunnen jullie de eerstvolgende personen die weigeren de OP te plaatsen een flinke trap van het forum geven?
Doe maar met terugwerkende kracht eigenlijk, zijn we die autoritaire brabbel-beequeen ook meteen kwijt.![]()
Idem hier. Eruit met die luie gasten! En ik hoef niet anoniem te blijven. (ik heet jan janssen ofzo)quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:21 schreef Peter6000 in reactie hierop het volgende:
[..]
Ik sluit me daarbij aan, maar ik wil wel graag anoniem blijven, kan dat?
Als je ervan uitgaat dat dat gelezen wordt wel idd.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:58 schreef SmeerCaas het volgende:
Zou het sowieso niet handiger zijn deze nieuwe OP regels aan dit topic toe te voegen: Belangrijke mededeling mbt het posten hier.
Hmm en waarvoor word ik dan gequoot?quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:58 schreef SmeerCaas het volgende:
Idem hier. Eruit met die luie gasten! En ik hoef niet anoniem te blijven. (ik heet jan janssen ofzo)
Serieus: ik zie dat de MODS toch al aardig wat OP's hebben mogen aanpassen omdat ze niet volgens de nieuwe regels zijn. Wellicht handig om ook dat in de gewijzigde post te vermelden?
Bijv. :
Deze Openingspost is aangepast omdat deze niet voldeed aan de OP regels van dit DGK forum gedeelte.
Zou het sowieso niet handiger zijn deze nieuwe OP regels aan dit topic toe te voegen: Belangrijke mededeling mbt het posten hier.
Doe-doei!quote:Op donderdag 22 maart 2007 03:06 schreef Veulen het volgende:
Als we overal regels voor gaan zitten maken is posten op dit forum ook geen lol meer
Dat wordt af en toe nog oogluikend toegestaan, maar er moet een korte OP geplaatst worden.quote:
En andere mensen hebben geen zin om al dat 'gezellige' geblaat dat niets met de streams te maken heeft te lezen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:11 schreef gebruikersnaam het volgende:
Cos was erg gezellig tot deze regels kwamen. Ik heb gewoon een zin om ierder keer te switchen tussn COS en SC.
Toen ik hier kwam was de COS nog behoorlijk goed voor 'bijlezen' van de gebeurtenissen. Dat was inmiddels redelijk verwaterd dus ik vind de nieuwe regels wel in orde.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:21 schreef APK het volgende:
[..]
En andere mensen hebben geen zin om al dat 'gezellige' geblaat dat niets met de streams te maken heeft te lezen.
Zoeken naar een gezellige formulering leek me niet nodig, want je bent niet bepaald een first offender, integendeel. Jij weet het, ik weet het.quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:19 schreef Zwaann het volgende:
Speciaal voor Gert,
Bedankt voor je zo aardige bericht op mijn topic over Lieke. Vooral die dreigementen. Ga ik zeker van wakker liggen.
Lieve Gert, ik ook van jou.
kusjes
Zwaan
Je houd van me hequote:Op donderdag 22 maart 2007 03:13 schreef APK het volgende:
Dat wordt af en toe nog oogluikend toegestaan, maar er moet een korte OP geplaatst worden.
In een topic met een OP wil je als paardenmeisje toch niet posten![]()
De bedoeling is dat meer (fervente) COS'sers zich uitgenodigd voelen ook eens een update of verslag te schrijven. Het gaat er dus niet om wat jij eraan hebt, maar wat anderen eraan hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:26 schreef Veulen het volgende:
[..]
Je houd van me he
Mare die OP is gewoon onzin.
Lekker nuttig. Kost alleen maar tijd, voor het feit dat je er gewoon niks aan hebt.
Wat begrijp jij niet aan:quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:26 schreef Veulen het volgende:
Lekker nuttig. Kost alleen maar tijd, voor het feit dat je er gewoon niks aan hebt.
Of heb je de OP niet gelezenquote:Veel users zijn niet in staat om 24/7 de streams te volgen. Dus als er belangrijke ontwikkelingen zijn, wordt het op prijs gesteld als deze gemeld worden in het update-topic: [DGK] Updates #2
Al die andere offline bullshit las ik wel overheen, stoorde me daar niet zo aan.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:21 schreef APK het volgende:
[..]
En andere mensen hebben geen zin om al dat 'gezellige' geblaat dat niets met de streams te maken heeft te lezen.
Ook zeer begrijpelijk.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 01:29 schreef Smurfin het volgende:
Al die andere offline bullshit las ik wel overheen, stoorde me daar niet zo aan.
Het irriteerde mij dat ze hier voetbaluitslagen vermeldden. Ja ik ben er zo een die dat niet wil weten
als ik de samenvattingen ga kijken, dan is de spanning er af bij mij. Dit was die week ervoor net zo,
dus zou daar graag duidelijkheid in willen.
Als dat getolereerd wordt, dan lees ik op wedstrijddagen eventjes niet mee tot De Wedstrijden is afgelopen.
Hmm... Weet je wat het is: fervente Cossers lezen de ouwe cossen door en weten daardoor al wat er is gebeurd. Niet fervente cossers vragen liever wat er gebeurd dan dat ze er over schrijven.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:29 schreef Disana het volgende:
De bedoeling is dat meer (fervente) COS'sers zich uitgenodigd voelen ook eens een update of verslag te schrijven. Het gaat er dus niet om wat jij eraan hebt, maar wat anderen eraan hebben.
OMG, ga je nu trots zijn dat je een 'fervente Cosser' bent?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 01:47 schreef Veulen het volgende:
Hmm... Weet je wat het is: fervente Cossers lezen de ouwe cossen door en weten daardoor al wat er is gebeurd. Niet fervente cossers vragen liever wat er gebeurd dan dat ze er over schrijven.
Bedankt Peet, ik moet namelijk nog beginnen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 07:17 schreef Peter6000 het volgende:
Ik stel de updates niet op prijs.![]()
Ik wilde gezellig alle COS-sen gaan doorlezen (ben ik speciaal een half uur vroeger voor opgestaan), maar ik klikte per ongeluk op de updates, en nu weet ik alles al.![]()
Wat mij betreft maken ze dat update topic unsticky.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 07:20 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Bedankt Peet, ik moet namelijk nog beginnen.![]()
Dat topic is er wel, maar dan moet je eerst mod worden om daar toegang tot te hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:13 schreef Peter6000 het volgende:
Ik merk dat ik behoefte heb aan een topic waarin je ongegeneerd je mening kan spuien over andere users (inclusief op de man/ vrouw gespeelde aanvallen), maar dat is zeker geen goed idee?
Oh, maar voor de gewone mensen mag zo`n topic zeker niet.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:08 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat topic is er wel, maar dan moet je eerst mod worden om daar toegang tot te hebben.![]()
Probeer het gewoon in het hoolie topic.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:14 schreef Peter6000 het volgende:
Oh, maar voor de gewone mensen mag zo`n topic zeker niet.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |