quote:De documentaire geeft een indringend beeld van de politieke cultuur in Nederland. "Ik wil het leven gewoon een beetje beter maken voor mensen", zegt Bos in vertrouwde kring. "Maar dat is in het politieke discours niet groot genoeg, dat is geen visie". Openlijk zoeken naar de juiste strategie en hardop denken over de grote vragen van deze tijd, lijken voor een politicus onmogelijk geworden. Elke aarzeling, elke nuancering van een eenmaal ingenomen standpunt, wordt door media en spindokters van andere partijen tot inzet gemaakt van een moordende karakterstrijd.
Nooit eerder verschafte een Nederlandse politieke partij zoveel inzicht in wat zich daadwerkelijk achter de schermen afspeelt. Nooit eerder legde een politiek leider zo openhartig rekenschap af over zijn voorbereiding op de strijd om het leiderschap van Nederland: een tot nu toe vrijwel onontsloten gedeelte van het politieke proces.
De Wouter Tapes is de ultieme poging tot transparantie in de politiek
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 20:43 schreef ub40_bboy het volgende:
tegenlicht maakt altijd prachtige documantaires.
mmm, waar ligt dan precies de nuance van "geen minister onder Balkenende" en "de JSF is een breekpunt"?quote:...........Elke aarzeling, elke nuancering van een eenmaal ingenomen standpunt, wordt door media en spindokters van andere partijen tot inzet gemaakt van een moordende karakterstrijd...........
Dat speelde toch juist ná de verkiezingen?quote:Op zondag 18 maart 2007 23:16 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
mmm, waar ligt dan precies de nuance van "geen minister onder Balkenende" en "de JSF is een breekpunt"?
oftewel, VPRO's Tegenlicht,
in volle mars voor schadebeperking van een politiek lichtgewicht.![]()
Ook benieuwd.....Ga zeker kijken.......Ik geloof dat hij best gevoelig is...quote:Op maandag 19 maart 2007 11:11 schreef du_ke het volgende:
Ben ook benieuwd inderdaad. Hij schijnt er voor een politicus verdacht menselijk uit naar voren te komen.
Zeker weten.quote:Op maandag 19 maart 2007 08:15 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Tegenlicht maakt zéér goede documentaires.
Aan de andere kant is het wel lef om je zo kwetsbaar op te stellen. Of het zo verstandig is, weet ik ook niet.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:40 schreef MrX1982 het volgende:
Mooie PR stunt. Wouter Bos als gevoelig en kwetsbaar mens.
Laat die hoop maar varen. Bos wil zijn vrouw en kinderen buiten de publiciteit houden.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:42 schreef Lemmeb het volgende:
Ik hoop dat z'n wijf nog ff in beeld komt. Zal vast een lekker ding zijn.
volkskrantquote:De VPRO mocht geen seconde in beeld brengen van Wouter Bos als jonge vader of echtgenoot, maar de camera stond wel aan op tal van politiek intieme momenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |