we hebben het inderdaad over de staatsomroep ; een dieprood bastion dat nog steeds tracht geloofwaardigheid en betrouwbaarheid te verkondigen ; die politiek om "ondemocratische" partijen te negeren is reeds jaren terug in de beheersovereenkomst van de VTR opgenomen; zoo nieuw is dit nieuws en deze aanpak niet. de gemiddelde vlaming weet ondertussen al beter; waarom denk je dat het VB zo groot geworden is ?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:17 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Democratie in Belgie
![]()
Wat een aanfluiting.
En dan is de VRT nog niks in vergelijking met de RTBF ... Daar werden ze samen met de N-VA als enige Vlaamse partijen zelfs uit hun grote debat over de toekomst van België geweerdquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:23 schreef misteriks het volgende:
[..]
we hebben het inderdaad over de staatsomroep ; een dieprood bastion dat nog steeds tracht geloofwaardigheid en betrouwbaarheid te verkondigen ; die politiek om "ondemocratische" partijen te negeren is reeds jaren terug in de beheersovereenkomst van de VTR opgenomen; zoo nieuw is dit nieuws en deze aanpak niet. de gemiddelde vlaming weet ondertussen al beter; waarom denk je dat het VB zo groot geworden is ?
Hij is in staat met alles in te stemmen voor een 3de termijn hoor ...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:26 schreef PJORourke het volgende:
Verhofstadt nog op 3,50? Hoe is het mogelijk.Zijn club zou toch vierde worden?
Ja, principeloos is hij zeker, da's waar.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij is in staat met alles in te stemmen voor een 3de termijn hoor ...
en waarom méér dan 20% van Vlaamse stemmen LOMPWEG willen negeren ?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:26 schreef Heero87 het volgende:
Waarom Vanhecke uitnodigen op een premierdebat?![]()
daarom ben ik blij met de Nederlandse bijdrage , die 'n smiley alsquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En dan is de VRT nog niks in vergelijking met de RTBF ... Daar werden ze samen met de N-VA als enige Vlaamse partijen zelfs uit hun grote debat over de toekomst van België geweerd![]()
![]()
Maarquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:43 schreef misteriks het volgende:
[..]
en waarom méér dan 20% van Vlaamse stemmen LOMPWEG willen negeren ?
ik blijf er bij; één![]()
g is de koning vd blinden in Belgie
![]()
Huh?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens was zijn clubje vier jaar geleden eigenlijk ook al maar de 4de meer hoor. (na het VB, de PS en de SP.a)
Jep, maandag beginnen ze eraan. Terzake 07 live:quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:59 schreef Heero87 het volgende:
Trouwens het VB stelt het weer voor alsof ze nérgens zijn uitgenodigd... Ze mogen enkel niet meedoen aan de premierdebatten, aan de andere debatten op de VRT mogen ze wel (en die zijn er genoeg).
dus je geeft toe dat de media met deze "logische" veronderstellingen de campagne mogen sturen ????quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:52 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Maar
1) Vanhecke wil helemaal geen premier worden als België niet splits
2) Vanhecke maakt ook absoluut geen kans om premier te worden
Waarom hem dan uitnodigen in een premierdebat? Dedecker of Dua nodigen ze toch ook niet uit? Zelfs die hebben méér kans om premier te worden.
Volgens mij ook de VLD is pas in 2004 zwaar afgestraft bij de Vlaamse verkiezingen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:00 schreef gorgg het volgende:
[..]
Huh?
In 2003 waren ze toch de grootste?
Meesten stemmen, grootste Vlaamse partij, grootste Belgische partij, meeste kamerzetels (samen met PS), meeste senaatszetels (samen met SP.a). De SP.a had als enige mogelijke andere premier-leveraar geen echte kandidaat. Lijkt mij het dus vrij logisch was dat Verhofstadt premier werd.
Nee, ik vind het gewoon logisch dat in een premierdebat enkel kandidaat-premiers worden uitgenodigd. Point final.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:03 schreef misteriks het volgende:
[..]
dus je geeft toe dat de media met deze "logische" veronderstellingen de campagne mogen sturen ????
het gaat er mij niet om wat de inhoud van groen of VB is; maar de berichtgeving op onze "dierbare" staatsomroep doet vermoeden dat "groen" 20% behaald heeft op de vorige verkiezingen , en dat het VB de kiesdrempel niet haalde.... Hoe je het draait of keert; of welke verpakking (dus je hebt het over "een premier") doen hier niets ter zake; onze kosjere en neutrale berichtgever die met mijn belastingcentjes betaald wordt neemt een loopje met de realiteit en de weerspiegeling van het vlaamse politieke gegeven; het is DAAR dat m'n onrechtvaardigheidsgevoel-alarm hoge toppen scheert... Ik geef de toeschouwer die langs de lijn daar naar kijkt volledig gelijk ; het gaat bedroevend slecht met de democratische waarden in ons land; en dat baart me zorgen; whatever de politieke voorkeur van een individu ook mag zijn.
Je hebt gelijk ja, ik zat aan 04 te denkenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:00 schreef gorgg het volgende:
[..]
Huh?
In 2003 waren ze toch de grootste?
Meesten stemmen, grootste Vlaamse partij, grootste Belgische partij, meeste kamerzetels (samen met PS), meeste senaatszetels (samen met SP.a). De SP.a had als enige mogelijke andere premier-leveraar geen echte kandidaat. Lijkt mij het dus vrij logisch was dat Verhofstadt premier werd.
dus moet verhofstadt daar ook niet aanwezig zijn ; want voor hetzelfde iq mag je ook dat wel stellenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:39 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Nee, ik vind het gewoon logisch dat in een premierdebat enkel kandidaat-premiers worden uitgenodigd. Point final.
Het VB krijgt toch nog genoeg andere mogelijkheden op de VRT om zijn standpunten te verdedigen?
er is maar één (hoewel, de Tijd is ook niet slecht) kwaliteitskrant in Belgie; nl De Standaard... Maar ik geef toe, tot hiertoe leven de verkiezingen eerder op het partijbestuur dan bij de gewone "werkmensch"...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:18 schreef PJORourke het volgende:
Ik zat eerder op de sites van De Morgen en de Tijd te kijken en de berichtgeving over de verkiezingen viel heel erg tegen. Het lijkt niet te leven, of zie ik dat verkeerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |