Ik, al een tijdje.quote:
Dat laatste lijkt me moeilijker, maar je hebt wel gelijk!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:37 schreef Zpottr het volgende:
Fantastisch concept, hoop dat het succes zich voortzet. Dit soort business models breken hopelijk binnen nu en een aantal jaar de dikke nek van het muziekkartel. Nu nog iemand die een goed idee heeft om terrein van Mojo & Ticketmaster af te knabbelen en het wordt weer leuk.
Ik weet het niet zo zeker. Ticketservice bv. is groot geworden omdat het vroegah lastig was kaartjes te kopen voor een podium 100 km verderop; alles wat ze eigenlijk bieden is dat netwerk. Internet kan een perfecte vervanger zijn, en met laagdrempelige betaalmethoden als iDeal en de trend naar printbare / GSM tickets zou het wel eens snel kunnen gaan als iemand onder de 4 Euro nog wat vvk gaat zitten.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 20:55 schreef Hor het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me moeilijker, maar je hebt wel gelijk!
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:02 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo zeker. Ticketservice bv. is groot geworden omdat het vroegah lastig was kaartjes te kopen voor een podium 100 km verderop; alles wat ze eigenlijk bieden is dat netwerk. Internet kan een perfecte vervanger zijn, en met laagdrempelige betaalmethoden als iDeal en de trend naar printbare / GSM tickets zou het wel eens snel kunnen gaan als iemand onder de 4 Euro nog wat vvk gaat zitten.
Er is een hoop aversie tegen die lui, vergis je niet. Als de goed bezochte podia (Effenaar, Doornroosje, Vera, etc) al eens de handen ineen zouden slaan om zo'n service uit de grond te stampen zij we een heel end. Vier Euro per kaartje, voor al die bezoekers, is echt een sloot geld!
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:16 schreef Hor het volgende:
Wie kent Sellaband? www.sellaband.com
Wordt dit een succes of niet?
Denk dat het redelijk aan kan slaan, maar geloof niet dat we ineens gruwelijk alternatieve of vernieuwende bands eruit zullen zien komen. Het gros van de mensen die erin zit luisterd toch vooral de mainstream muzieksoorten en dat zie je ook weer terug in de top 20 van bands.quote:
ik vind haar liefquote:
cool ik heb ook aandelen van hunquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Vegas Dragons zijn ook cool, heb al een afspraak met de zanger om een pilsje te gaan pakken als ie in Mei in Amsterdam is
Die kun je zeker terugclaimen of verplaatsen. Ik had 6 aandelen in elleanore tot ze besloten de zangeres eruit te kicken. Nu heb ik er nog maar 1 in.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:18 schreef ranja het volgende:
Ik heb me vandaag ook aangemeld. Handig die lage dollar, voor 32 euro krijg je 40 dollar = 4 aandelen. Vindt het een erg goed initiatief, makkelijke zoekmogelijkheden.
Natuurlijk is het wel een risico om geld in te leggen, stel dat een band die je steunt nooit genoeg geld haalt om een cd op te nemen, ben je wel 10 dollar kwijt. Hoewel je die geloof ik wel kunt terugclaimen of verplaatsen naar een andere band. Nou ja, maakt het ook wel weer spannend, beetje speculeren
Mijn profiel: http://www.sellaband.com/believer/ranja/
julia marcel vliegt omhoog werkelijkquote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:44 schreef ranja het volgende:
Beste band tot nu toe op sellaband vind ik http://www.sellaband.com/jion/
ze hebben wel gewoon hun beste song niet op de cd gezet ( The Alpabet song), zodat ze er later meer mee gaan verdienen. Gelukkig is Mandeleigh wel beried om dit niet te doen, ik heb persoonlijk ontmoet en ze vraagt aan haar believers om mee te deneken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:33 schreef Ceased2Be het volgende:
*kick*
De cd van Second Person binnen gehad en hij klinkt geweldig.
ook leuk dat ze alle nr's als mp3 al op de cd hebben gezet.
Nu eens kijken hoe de verkoop gaat lopen.
Nou die staat samen met 'Gone Fishing' op de eerste cd die ze uitgebracht hebben in eigen beheer. Wel leuk natuurlijk om een concept album uit te brengen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:05 schreef postmortum het volgende:
[..]
ze hebben wel gewoon hun beste song niet op de cd gezet ( The Alpabet song), zodat ze er later meer mee gaan verdienen. Gelukkig is Mandeleigh wel beried om dit niet te doen, ik heb persoonlijk ontmoet en ze vraagt aan haar believers om mee te deneken.
Ja had ik ook gezien, ex-zangeres van Eleanora (o.i.d.).quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:09 schreef Sisko het volgende:
Sarah's Smile gaat lekker hard. Ze zit er nog geen week op en heeft nu a meer danl 15% binnen($7740)
http://www.sellaband.com/sarahssmile/
Daar zit een geschiedenis achter Joyce was uit de band Ellenore gegooid en veel believers hebben toen hun aandelen teruggetrokken om de terugkeer van Joyce af te wachten.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:09 schreef Sisko het volgende:
Sarah's Smile gaat lekker hard. Ze zit er nog geen week op en heeft nu a meer danl 15% binnen($7740)
http://www.sellaband.com/sarahssmile/
stataband is op zwat gegaan ivm privacy redenen.quote:Op maandag 10 september 2007 21:51 schreef Ceased2Be het volgende:
*kick*
Toch een beetje proberen dit topic levend te houden
Kwam deze site nog tegen: http://stataband.forchheimer.se/
Handig om te kijken wat de verschillende bands hebben gedaan waarin je parts hebt en een real-time top 10.
Overigens vandaag een demo-cd'tje binnengekregen van Lady Haidee(http://www.sellaband.com/ladyhaidee/) als bedankje voor de 3 parts die ik geïnvesteerd heb... klinkt erg leuk.
Daar hoor ik ook bij, ik had er 6 in Elleanore.(niet binnen de minuut, maar wel binnen een paar uur) Ik ken haar verder ook persoonlijk, een aantal keer in paradiso mee gesproken tijdens de sellaband feesten. Aardige meid die dit echt verdiend.quote:Op zondag 16 september 2007 08:38 schreef postmortum het volgende:
[..]
Daar zit een geschiedenis achter Joyce was uit de band Ellenore gegooid en veel believers hebben toen hun aandelen teruggetrokken om de terugkeer van Joyce af te wachten.
Afgelopen zondag was het dan zover en Sarha's Smile had in 1 minuut al $1730 .
![]()
ik ken haar van de vagas dragons meetquote:Op zondag 16 september 2007 18:43 schreef Sisko het volgende:
[..]
Daar hoor ik ook bij, ik had er 6 in Elleanore.(niet binnen de minuut, maar wel binnen een paar uur) Ik ken haar verder ook persoonlijk, een aantal keer in paradiso mee gesproken tijdens de sellaband feesten. Aardige meid die dit echt verdiend.
teveel mensenquote:Op maandag 17 september 2007 12:27 schreef Ceased2Be het volgende:
En waar heeft iedereen hier zoal in geïnvesteerd?
Heb 3 artiesten die aan het opnemen zijn op het moment
Vegas Dragons, Clémence en Mandyleigh Storm
4 die nog parts aan het verzamelen zijn
Lady Haidee, Bulletproof Messenger, Julia Marcell en T-Ka.
En Second Person die dus al de cd in de verkoop hebben. (tot nu toe al een whopping 0,26 dollar binnen gehaald!)
Nou staan er best veel stukjes over sellaband om musicfrom.nl zie ik, maar weet jij nog hoe dat stukje heette of wat de conclusies waren?quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:36 schreef Bog het volgende:
was laatst een onderzoek naar gedaan, en de conclusie was dat sellaband nogal semi-oplichterij is.
ergens op musicfrom.nl ofzo
die reacties van Johanquote:Op dinsdag 18 september 2007 12:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nou staan er best veel stukjes over sellaband om musicfrom.nl zie ik, maar weet jij nog hoe dat stukje heette of wat de conclusies waren?
-edit-
vond dit artikel wel leuk, vooral de reactie van de directeur van sellaband zelf:
http://www.musicfrom.nl/m(...)tract-sellaband.html
Teveel om op te noemen, maar in ieder geval in alle 8 de artiesten die nu de $50.000 gehaald hebben, en dat wil ik ook vol blijven houden voor elke nieuwe 50K artiest.quote:Op maandag 17 september 2007 12:27 schreef Ceased2Be het volgende:
En waar heeft iedereen hier zoal in geïnvesteerd?
Heb 3 artiesten die aan het opnemen zijn op het moment
Vegas Dragons, Clémence en Mandyleigh Storm
4 die nog parts aan het verzamelen zijn
Lady Haidee, Bulletproof Messenger, Julia Marcell en T-Ka.
En Second Person die dus al de cd in de verkoop hebben. (tot nu toe al een whopping 0,26 dollar binnen gehaald!)
Jij bent er snel bij met een antwoordquote:Op woensdag 19 september 2007 17:22 schreef Ceased2Be het volgende:
heb 3 van de 5 50K artiesten nu, toen ik het leerde kennen waren er al een aantal bij de 50k dus dat had ik nooit gehaald
Net met AT ververst... vandaarquote:Op woensdag 19 september 2007 17:29 schreef Sisko het volgende:
[..]
Jij bent er snel bij met een antwoord
Ik had het geluk de tv op het juiste moment aan te hebben op de juiste zender, waardoor ik er vanaf dag 1 al bij zit. (was net na middernacht dus staat er wel 16 aug ipv 15 aug als 1e dag)
mijn profiel http://www.sellaband.com/believer/sisko/
De 2 die van mij in de verkoop staan zijn nog niet verkocht iig.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:20 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Net met AT ververst... vandaar
Je hebt al aardig wat parts moet ik zeggen, ik moet helaas iets selectiever zijn in degenen die ik sponsor op het moment. Ben vooral ook benieuwd naar hetgeen het gaat opbrengen... of het uiteindelijk een klein beetje rendabel is.
Wat ik wel jammer vind is dat er geen stats te vinden zijn van de cd verkoop op de site zelf.
Bijv. van Second Person wil ik nu wel eens weten hoeveel cd's er zijn verkocht.
En ze heeft het gehaaldquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:53 schreef Fliepke het volgende:
Vandaag zal julia marcell haar 50k wel halen
vandaag denk ik niet dat francis die 50 k haalt , ik denk eerder morgen . T-ka binnen de week denk ik.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:30 schreef Ceased2Be het volgende:
http://www.sellaband.com/francisrodino/
Deze jongeman gaat ook hard... afgelopen 2 weken dik 20.000 dollar binnengehaald. Verwacht wel dat ie vandaag de 50K haalt.
T-Ka en Bulletproof Messenger gaan ook gestaag verder, die verwacht ik de komende week wel de 50K te zien halen. BPM gaat voor de 1000+ believers, wat op zicht ook wel een grappige actie is.
Ik kende 'm nog niet, erg leuke muziekquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:30 schreef Ceased2Be het volgende:
http://www.sellaband.com/francisrodino/
Nou... hij hoeft nog maar 1300 dollar geloof ikquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:16 schreef postmortum het volgende:
[..]
vandaag denk ik niet dat francis die 50 k haalt , ik denk eerder morgen . T-ka binnen de week denk ik.
Sterker nog... hij heeft 50kquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nou... hij hoeft nog maar 1300 dollar geloof ik
Cool, had er een half uurtje geleden nog een 3-tal bijgekocht omdat ik in elke leuke artiest toch 5 parts wil hebben.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:18 schreef Fliepke het volgende:
ha! ik had een van de laatste 10 parts
Tja, ik verwacht er eigenlijk nooit winst op te maken eigenlijk. Hoeveel CD's moeten er eigenlijk verkocht worden voordat er 5000 parts zijn terugverdiend?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:23 schreef Ceased2Be het volgende:
Second Person staat vanavond op het O2 festival in Londen, ben benieuwd wat dat gaat doen met de cd-verkopen. Voor de rest zit ik nu op 6 cd's te wachten waarvan er 2 bijna klaar zijn...
Nou Francis niet meer hoeft wel jaquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:30 schreef postmortum het volgende:
t-ka op nummer1 !
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nou Francis niet meer hoeft wel ja
Dat ontken ik ook niet, heb ook 5 aandelen in haarquote:
ga je eens gauw schamenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Ben nu de albums van Clemence en Mandyleigh Storm aan het luisteren.
Die van Clemence is wel wat aan de korte kant (23 minuten) maar klinkt erg lekker.
Mandyleigh nog niet aan toegekomen.
ja vrij ergquote:Op vrijdag 15 februari 2008 15:50 schreef Ceased2Be het volgende:
Die van Mandyleigh is idd errug goed... net helemaal geluisterd, maar dat is echt een prachtalbum geworden.
Lily ken ik niks van en Bambam zegt me ook niks moet ik zeggen... is dat erg?
ach ik moet dadelijk als t-ka klaar is 39 t-ka cd's kwijt te zien rakenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:20 schreef Ceased2Be het volgende:
hehe wou dat er iemand eens cd'tjes kocht bij mij
zit verdorie nog steeds met die second person cd's te kijken
btw... dat hoesje van Mandyleigh is wel spuuglelijk.
ik had al verschillende nummers in almelo (in augustus) en Paradiso ( vorige week) gehoord.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:35 schreef Ceased2Be het volgende:
Tot op heden heb ik allen bij Kaitee Page en Vegas Dragons meer dan 5 parts gekocht... ben zo bang dat ik er niet vanaf kom
Met alle artiesten die dit jaar een cd uit gaan bregen ben ik erg benieuwd hoe het geheel gaat lopen. Clemence loopt best hard nu (35.###) in de Amazon sales rank wat niet verkeerd is in de paar dagen dat de cd nu uit is.
Mandyleigh is pas vanaf 25 februari via Amazon te verkrijgen en daar verwacht ik nu veel van nu ik het album daadwerkelijkj helemaal gehoord heb.
ze hebben geen geld om reclame te makenquote:Op vrijdag 25 april 2008 15:27 schreef Ceased2Be het volgende:
*kick*
met alle negativiteit op de officiële sellaband forums ben ik wel benieuwd hoe de leden hier er tegenaan kijken... ikzelf ben er nog van overtuig dat het nog moet groeien en dat 2008 bepalend gaat zijn, maar dat er voornamelijk wat reclame tegenaan gegooid moet worden om het werkelijk succesvol te krijgen.
het feit dat een believer zoals Isca vertrekt is daarentegen een minder goed teken...
ja precies, al die kleine evenementjes zijn leuk, maar ze zetten niet echt zoden aan de dijk. Je zag het zo mooi toen ze in De Wereld Draait Door waren dat er weer een hele zwik aan nieuwe believers e.d. bij kwamen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 12:28 schreef postmortum het volgende:
[..]
ze hebben geen geld om reclame te makendie 5 miljoen is peanuts in de reclamewereld. Er staan meerdere grote believers op kiepen. Dinsdag zal er duidelijkheid moeten komen , want anders hebben ze en probleem denk ik;)
ik heb dolly ff gewezen op de pareto regel , volgens mij vondenn ze dat niet leuk in sab hqquote:Op zaterdag 26 april 2008 12:34 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
ja precies, al die kleine evenementjes zijn leuk, maar ze zetten niet echt zoden aan de dijk. Je zag het zo mooi toen ze in De Wereld Draait Door waren dat er weer een hele zwik aan nieuwe believers e.d. bij kwamen.
dat de 20% mensen op het forum 80 % van de mensen vertegenwoordigtquote:
Ik denk 't niet eerlijk gezegd. Die staan allebei wel hoog, maar ze stijgen niet zo hard als sommigen...quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:54 schreef Ceased2Be het volgende:
http://stataband.forchheimer.se/
altijd handig
Tiffany Gow of Nearfield zou ik zeggen... of er moet weer een tweede Electric Eel Shock komen
Gisteren cd van Confused5 binnengekregen, maar ben blij dat ik maar 1 part heb gekocht. deze gaat direct door naar m'n moeder... zouteloze ongeïnspireerde meuk.
Nee, het valt tegelijk met lowlands... prutserts!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:18 schreef Ceased2Be het volgende:
*KICK*
Sellabration '08 is a.s. vrijdag in de Paradiso... nog Fokkers die er heen gaan?
Tja prioriteiten he?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:02 schreef TMan het volgende:
[..]
Nee, het valt tegelijk met lowlands... prutserts!
Te laat natuurlijk voor alle artiesten die al een album uit hebben gebracht, niet?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:07 schreef Ceased2Be het volgende:
Winst? Nee nog geen winst, daarom beperk ik het aantal parts tegenwoordig ook tot 2 per artiest waar ik in investeer dan heb ik op z'n minst een goed geprijsde cd alles daarbovenop is winst.
Maar gezien de verkoop van Limited Editions enzo (veel 50k artiesten zitten nu over de helft van het aantal verkochte LE's) verwacht ik wel binnenkort wat meer winst te maken. Zeker als je ziet welke partnerships erbij komen en hoe vaak Sellaband in het nieuws komt. Het begint nu pas op stoom te komen.
ik zie het jaquote:
nadeel is dat ze niet erbij zetten hoeveel limiteds er al verkocht zijnquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:30 schreef Ceased2Be het volgende:
zie m'n sig, mag je mijn vriendje zijn![]()
Voor de rest ben ik blij dat de 50k artists beter te vinden zijn nu.. leuke updates mbt verkochte parts en duidelijkere link naar de shop. Forum e.d. nog niet uitgeprobeerd.
Sold Unsoldquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:34 schreef postmortum het volgende:
[..]
nadeel is dat ze niet erbij zetten hoeveel limiteds er al verkocht zijn
Nouja, we zitten ook op myspace, hyves, reverbnation, etc etc etc, en als ik alles up2date moet houden dan zou ik dat bijna als 2e baan doen. En ik heb zelf geen idee hoe ik uberhauot sellaband zou moeten promoten, aangezien 99% van de mensen tegenwoordig te gierig is om ook maar iets van muziek aan te schaffen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:23 schreef Ceased2Be het volgende:
En het eerste wat het tweede veroorzaakt natuurlijk, maar plannen om er iets mee te doen of is het weer klaar zo?
Dat is wel even wat anders ja. 25 dollar per 'believer' tot een maximum van 250.000.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:08 schreef Ceased2Be het volgende:
*SCHOP*
Om de nieuwe richting aan te geven
Public Enemy gaat hun nieuwe cd uitgeven via Sellaband:
http://www.sellaband.com/(...)raising-on-sellaband
quote:I’m very thrilled and excited to work with Sellaband. In the past I was signed by Sony/BMG and had great fun with them. But now the markets have changed and so I like to create a direct line with all of my fans, in order to produce my third album and taking matters into my own hands. Sweeeet……I love the SellaBand community for giving me the opportunity to do so.
quote:Haha mensen wat een bizarre ervaring. Ik moet jullie zeggen, we leken wel verslaafd aan SellaBand. We konden het allemaal niet laten om telkens (soms per minuut) even te checken wat de stand van zaken was en nu hebben we het eerste deel al gehaald met jullie hulp. Ik denk zelfs dat we even moeten afkicken...hahhhaa.
Nu gaat het creatieve deel beginnen. Het schrijven van de overige songs het uitluisteren van demo's, songteksten aanpassen, met de producer stoeien over hoe het steeds beter kan klinken, etc.
Veel van jullie zijn ook muzikanten en kennen de processen van het muziek maken en daarna recorden als geen ander. Voor alle genieters van muziek die zelf niet spelen, zonder jullie was deze droom van Hind niet uitgekomen. Ze wil al enkele jaren volledig zelfstandig en zonder inmenging van derden haar nieuwe album maken. Nu is haar kans. Ik ken haar als geen ander, het is een harde werker en iemand die telkens zoekt naar verbeteringen. Ze is erg kritisch op haar eigen muziek en zal er alles aan doen om een kwalitatief album te produceren. Dus nog even geduld allen het moet vooral GOED zijn. We houden julle natuurlijk periodiek op de hoogte van alle ontwikkelingen. Voor nu slaap wel allen en tot mails om het zo maar te zeggen....
Groetjes
Hind management
Eddie Tjon Fo
quote:Naam: SELLABAND AG
Vestigingsadres: Joan Muyskenweg 22 1096CJ Amsterdam
KvK-nummer: 34250036
publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
23-02-2010 ams.10.146.F.1306.1.10 Uitspraak faillissement na beëindiging surseance op 22 februari 2010
Niet alle publicaties met betrekking tot deze insolventie zijn in deze databank opgenomen. U kunt eerdere publicaties in deze zaak zoeken in het oude zoeksysteem.
Curator: mr. P.R.W. Schaink
Adres: Postbus 75265 1070AG Amsterdam
Telefoon: 020-6789123
Rechtbank: Amsterdam
Rechter-commissaris: mr. W.A.H. Melissen
Insolventienummer: F.10/146
Vorig insolventienummer: S.10/9
oh ok , maar sab is in mijn beleving een Duits bedrijf vanwege de toevoeging AGquote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Bedrijf stond toch duidelijk gewoon in Nederland in het Handelsregister ingeschreven, er staat ook gewoon een KvK nummer bij. En de curator spreekt geen faillissement uit, dat doet de rechter en die stelt de curator aan.
http://www.nu.nl/internet/2191372/sellaband-failliet.htmlquote:AMSTERDAM - De muzieksite Sellaband is failliet. Dat bevestigt de curator van het bedrijf dinsdag.
Volgens de bewindsman is het faillissement echter nog niet definitief. "Er wordt hard gewerkt aan een doorstart", aldus curator Paul Schaink.
De curator wil verder geen mededelingen doen over de aard van de problemen bij de site waar muziekartiesten hun platen kunnen financieren door aandelen aan fans te verkopen. Sellaband zelf is niet bereikbaar voor commentaar.
Sinds de oprichting in 2006 verzorgde Sellaband de platenopnames voor 34 artiesten die ieder minimaal 50.000 dollar bij elkaar wisten te halen. Fans die geïnvesteerd hebben in bands die die drempel nog niet hebben gehaald, krijgen na het faillissement hun geld terug omdat hun kapitaal op een aparte bankrekening wordt bewaard.
Vorige maand won de site nog de Interactive Awards 2010 op het festival Eurosonic/Noorderslag. Het bedrijf had volgens de jury veel potentieel voor de toekomst.
Public Enemy
Eind vorig jaar trok Sellaband de aandacht van Chuck D. van hiphopformatie Public Enemy. De hiphopgroep financierde via de site een nieuw album.
De belangrijkste geldverstrekker van Sellaband is het investeringsfonds Prime Technology Ventures, ook bekend als investeerder van bekende Nederlandse startups als Ebuddy en Layar. De investeerder, die minimaal 3,5 miljoen euro in de muziekdienst stopte, wil geen toelichting geven op he
t faillissement.
Sellaband probeerde onder de slogan 'de macht aan de fans' de dominante positie van de platenindustrie te doorbreken. Sociale netwerken namen de plek in van meer traditionele marketing.
Oprichter
Oprichter Pim Betist, momenteel alleen nog aandeelhouder, zegt de ondergang wel te hebben zien aankomen. Volgens hem zou 'een aantal bedrijven' interesse hebben om het merk over te nemen.
De oprichter verliet Sellaband eind 2008 na een meningsverschil met het management en Prime Technology Ventures. "Ik adviseerde om geen kostbare cd's meer te drukken en om kwaliteitscontrole te gaan invoeren. Daar werd helaas niet naar geluisterd."
Betist begon na Sellaband een nieuw avontuur met een vergelijkbaar concept, maar dan voor Afrikaanse muziek. Het bedrijf Africa Unsigned werkt alleen met digitale muziek en strikte een aantal bekende Afrikaanse artiesten die bepalen of een band goed genoeg is om in te investeren.
Dat vind ik dus niks. Ik ga geen geld storten zodat een artiest een paar mp3's kan uploaden die ik dan mag downloaden.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:19 schreef Ceased2Be het volgende:
Het bedrijf Africa Unsigned werkt alleen met digitale muziek
NOS Headlinesquote:Sellaband is niet meer. De Nederlandse muzieksite die fans liet investeren in nieuwe artiesten is vandaag door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Zangeres Hind heeft nog 12.500 duizend euro tegoed van Sellaband en weet niet of ze dat geld nog krijgt.
Sellaband werd in 2006 opgericht om muziekliefhebbers voor 10 euro een aandeel te laten kopen in hun favoriete artiest. Als genoeg internetters een aandeel hadden gekocht, konden de artiesten de release van een album financieren.
Hind en Chuck D.
Bekende artiesten die via Sellaband aan hun geld kwamen zijn de Nederlandse zangeres Hind en de voormalige frontman van Public Enemy, Chuck D. De manager van Hind zegt dat de zangeres nog 12.500 euro van de website moet krijgen.
quote:On Friday February 19th, SellaBand AG requested provisional suspension of payments (moratorium). This was granted by the Court in Amsterdam on the same day. Yesterday, Monday February 22nd, this moratorium was changed into bankruptcy, with appointment of, Mr Paul Schaink, an amsterdam lawyer, as trustee. The trustee wishes to inform the 'Sellaband community' that, apart from a few technicalities, the completion of a transaction with a potential buyer of the business, is to be expected soon, in order to make a fresh start, safeguarding both the rights of Believers and Artists. More news will follow shortly.
On behalf of the trustee,
Johan Vosmeijer
CEO SellaBand
Het bedrijf is aanvankelijk in Bocholt (D) begonnen, maar uiteindelijk verhuisd naar Amsterdam. Het is een Nederlands bedrijf, met alleen Nederlandse eigenaren.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:34 schreef postmortum het volgende:
waar heb je dat stukje van het faillissement gevonden ?
hoe kan een nl curator een faillissement uitspreken over een Duits bedrijf eigenlijk?
ze zijn trouwens als sinds vrijdag down.
net de kosten van 1 personeelslid voor een maand.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:47 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Het bedrijf is aanvankelijk in Bocholt (D) begonnen, maar uiteindelijk verhuisd naar Amsterdam. Het is een Nederlands bedrijf, met alleen Nederlandse eigenaren.
En wat anderen zich ook al afvragen: Hoe is het mogelijk?
Denk eens aan al die artiesten die tussen de 1.000 en 5.000 euro zijn blijven steken...
Sterker nog; ze mochten alleen de rente besteden van het escrow account dus het was echt geen vetpot.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:24 schreef Fliepke het volgende:
[..]
net de kosten van 1 personeelslid voor een maand.
quote:Dear Aly,
I my capacity of bankruptcy trustee of Sellaband AG, I have yesterday sold the Sellaband business and assets to German buyers at Munich. This transaction was approved by the Amsterdam Court. The contract will be signed today. The buyers have guaranteed that they take over 100% of the obligations towards both the Believers and the Artists. So, both the monies owed to the Believers and the Artists are safe. The monies owed to the Believers will remain to be kept in an independent trustaccount (Treuhand) in Germany, which is separated from Sellaband, as it was before.
It is to be expected that the Sellaband website will open again no later than either tonight or tomorrow in the course of the day. Further developments will be published through this website.
Vis a vis potential investors we have to say that there is no business for them, because the deal is done.
It is important now for the ‘Sellaband community’ to calm down, because there should be no fear as to their monies. At this stage I will not give any information as to the background of the bankruptcy of Sellaband. In about 3 weeks an official report to the Court will be released, that can be found on www.curatoren.nl.
Kind regards
Van Doorne N.V.
Paul Schaink
Advocaat/trustee Sellaband AG
Qoute uit het FDquote:'Het derde punt is dat de kwaliteitsnormen veel te laag waren. Er zat geen filter op. Dus elke meisje dat er goed uitziet maar matig zingt, slaagde erin om geld voor een cd op te halen. De meeste potentiële aandeelhouders zijn namelijk mannen van bovende 40. Ik zag vorig jaar dat het de verkeerde kant opging nadat een venture capitalist aan boord was gekomen en ik de controle kwijt raakte.
Hehe,quote:
k Heb er 6. Moet zeggen dat ik Julia Marcell en Lunic wel echt top vind. Bulletproof Messenger had best enige hitpotentie met een of twee nummers. Angie Arsenault is erg goed, maar mist misschien dat beetje extra. Van t-ka ben ik inmiddels ook wel fanquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:14 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Hehe,
Ik heb hier 3 cd's liggen en ik vind ze alle drie niet heel spannend.
Feitelijk had Sellaband gewoon een goede hit nodig om ze echt op de kaart te zetten, maar dat is gewoon nooit gebeurd.
Je had beter een screenshot kunnen plaatsenquote:
Kontrustquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:14 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Hehe,
Ik heb hier 3 cd's liggen en ik vind ze alle drie niet heel spannend.
Feitelijk had Sellaband gewoon een goede hit nodig om ze echt op de kaart te zetten, maar dat is gewoon nooit gebeurd.
Die van Julia viel me echt ENORM tegenquote:Op woensdag 24 februari 2010 20:47 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik Julia Marcell en Lunic wel echt top vind.
Hoezo dat?quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:32 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Die van Julia viel me echt ENORM tegen
quote:Sellaband naar seksondernemer
Het netwerk van Sellaband-ceo Johan Vosmeijer blijkt toch ergens goed voor: het bedrijf gaat naar Duitsland. De Nederlandse durfinvesteerder Prime Technology Ventures (PTV) ziet daarbij ¤2,6 miljoen verbranden.
Beetje mysterieus, die doorstart van Sellaband. Al een dag na het uitroepen van het faillissement komt Vosmeijer (eerder directeur bij Sony/BMG) op de proppen met een koper. Het blijkt een Duitse muziek- en seksondernemer te zijn.
'Het nieuwe bedrijf wordt vanaf vandaag gerund vanuit München en neemt alle verplichtingen tegenover artiesten en hun fans over' stelt Vosmeijer. Curator Paul van Schaink vult in een gesprek met Quote aan dat 'De schulden van het bedrijf worden overgenomen door de nieuwe eigenaar. Het geld dat de fans reeds hebben gestort, staat op een onafhankelijke trust-account en is niet in gevaar.' Op die rekening zouden enkele miljoenen moeten staan.
Overigens reppen Vosmeijer, noch Van Schaink geen woord over de aandeelhouders, waaronder PTV dat in 2008 ¤2,6 miljoen in de tent pompte. Beetje vreemd, want de investeerders zijn de grote slachtoffers in het Sellaband-debacle: 'Dat belang wordt afgeschreven,' stelt Prime-woordvoerster Marloes Drost desgevraagd. Auw.
De precieze werking en omvang van de deal blijft overigens onduidelijk, want bij het (voormalige) hoofdkwartier van Sellaband in Amsterdam wordt de telefoon niet meer opgenomen. Vermoedelijk kende Vosmeijer de koper - entrepreneur Michael Bogatzki - uit het muziekwereldje. Want Bogatzki's bedrijf Make Music (sinds 2001, minder dan tien man personeel), houdt zich bezig met muziekmarketing en claimt de complete Duitse platenindustrie als klant te hebben. Overigens runt Bogatzki - heel chique - ook LUBExxx, een maker van glijmiddelen voor sekstoepassingen.
Met de verkoop keert Sellaband terug naar zijn bron. Bij de oprichting in 2006 investeerde een (onbekende) vriend van Vosmeijer, ook afkomstige uit de platenbusiness, de eerste tonnen in het bedrijf. Sellaband begon onder de hoede van deze investeerder als een Nordrhein Westfalische GmbH. Vosmeijer zelf blijft alleen als believer, Sellaband-taal voor fan, op de site actief. De voormalige music director van Sellaband, Dagmar Heijmans, blijft wel bij het bedrijf betrokken.
Edit: webbureau TTY is geen aandeelhouder, zoals eerder in dit artikel vermeld. Even bellen met TTY-eigenaar Maarten Beucker Andreae: 'Wij hebben oprichter Pim Betist geholpen met de start en de site ook grotendeels gebouwd. Iets later zouden we inderdaad instappen en 10% van de aandelen kopen. Maar de komst van de nieuwe aandeelhouders (PTV, red) maakte de deal zo ongunstig dat ik niet heb gestort. Dat was in dezelfde periode dat Pim het bedrijf verliet.'
Waarvan akte, met dank aan Hyped voor de melding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |