abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47344660
Wie kent Sellaband? www.sellaband.com

Een redelijk nieuw (youtube achtig) concept waar de muziek-industrie in grote mate omzeilt wordt. Als deelnemer kun je believer worden (investeren in een band) vanaf een dollar. Zo bouwt een band een spaarpot op en als de 50.000 bereikt is gaat de band naar een professionele studio in Londen in om een plaat op te nemen. Je bent uiteraard aandeelhouder van de band in de mate waarin je geparticipeert hebt en deelt vanaf dan ook in de opbrengsten.

Wordt dit een succes of niet?

[ Bericht 8% gewijzigd door Hor op 16-03-2007 18:26:39 ]
pi_47344817
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:16 schreef Hor het volgende:
Ik, al een tijdje.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:30:29 #3
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_47345109
Ik heb al een tijdje een account maar nog geen geld op iemand ingezet, maarja ik heb ook geen geld
Bernie en ik zijn tof.
pi_47345366
Fantastisch concept, hoop dat het succes zich voortzet. Dit soort business models breken hopelijk binnen nu en een aantal jaar de dikke nek van het muziekkartel. Nu nog iemand die een goed idee heeft om terrein van Mojo & Ticketmaster af te knabbelen en het wordt weer leuk.
pi_47350427
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:37 schreef Zpottr het volgende:
Fantastisch concept, hoop dat het succes zich voortzet. Dit soort business models breken hopelijk binnen nu en een aantal jaar de dikke nek van het muziekkartel. Nu nog iemand die een goed idee heeft om terrein van Mojo & Ticketmaster af te knabbelen en het wordt weer leuk.
Dat laatste lijkt me moeilijker, maar je hebt wel gelijk!
pi_47368745
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 20:55 schreef Hor het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me moeilijker, maar je hebt wel gelijk!
Ik weet het niet zo zeker. Ticketservice bv. is groot geworden omdat het vroegah lastig was kaartjes te kopen voor een podium 100 km verderop; alles wat ze eigenlijk bieden is dat netwerk. Internet kan een perfecte vervanger zijn, en met laagdrempelige betaalmethoden als iDeal en de trend naar printbare / GSM tickets zou het wel eens snel kunnen gaan als iemand onder de 4 Euro nog wat vvk gaat zitten.

Er is een hoop aversie tegen die lui, vergis je niet. Als de goed bezochte podia (Effenaar, Doornroosje, Vera, etc) al eens de handen ineen zouden slaan om zo'n service uit de grond te stampen zij we een heel end. Vier Euro per kaartje, voor al die bezoekers, is echt een sloot geld!
pi_47379519
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:02 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Ik weet het niet zo zeker. Ticketservice bv. is groot geworden omdat het vroegah lastig was kaartjes te kopen voor een podium 100 km verderop; alles wat ze eigenlijk bieden is dat netwerk. Internet kan een perfecte vervanger zijn, en met laagdrempelige betaalmethoden als iDeal en de trend naar printbare / GSM tickets zou het wel eens snel kunnen gaan als iemand onder de 4 Euro nog wat vvk gaat zitten.

Er is een hoop aversie tegen die lui, vergis je niet. Als de goed bezochte podia (Effenaar, Doornroosje, Vera, etc) al eens de handen ineen zouden slaan om zo'n service uit de grond te stampen zij we een heel end. Vier Euro per kaartje, voor al die bezoekers, is echt een sloot geld!

Wie weet, en wellicht dat de komst van download-tickets die via mobieltjes werken daar een bijdrage aan gaan leveren. Duidelijk is wel dat het platen-kartel op haar retour is.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 20:49:13 #8
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_47379898
Leuke site. Binnenkort eens wat uitvoeriger naar kijken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_47397017
*meldt*

Heb inmiddels 7 bands gesponsord waarvan er al 2 de 50.000 hebben gehaald (Second Person en Clémence). Ben wel benieuwd wat ik er uiteindelijk van terug zie, maar vind het concept geweldig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_47397075
oew interessant
pi_47397144
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_47402984
Ik heb aandelen in Clemence Vanacht is ze door de magische grens van 50K gegaan

Vegas Dragon Mandy Leigh Elleanore en The Fakes

[ Bericht 12% gewijzigd door postmortum op 18-03-2007 16:44:47 ]
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  zondag 18 maart 2007 @ 22:09:42 #14
167723 sanni
Acima de seu
pi_47415787
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:16 schreef Hor het volgende:

Wordt dit een succes of niet?
pi_47439953
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:09 schreef sanni het volgende:

[..]

Denk dat het redelijk aan kan slaan, maar geloof niet dat we ineens gruwelijk alternatieve of vernieuwende bands eruit zullen zien komen. Het gros van de mensen die erin zit luisterd toch vooral de mainstream muzieksoorten en dat zie je ook weer terug in de top 20 van bands.
pi_47602058
Ik heb ook aandelen Clemence.
pi_47605260
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:33 schreef Dhr het volgende:
Ik heb ook aandelen Clemence.
ik vind haar lief Stuur mij gewoon pm 's als ik haar iets vraag
pi_47607326
Vegas Dragons zijn ook cool, heb al een afspraak met de zanger om een pilsje te gaan pakken als ie in Mei in Amsterdam is
pi_47610888
www.engineofpain.com // www.myspace.com/engineofpain
pi_47613864
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Vegas Dragons zijn ook cool, heb al een afspraak met de zanger om een pilsje te gaan pakken als ie in Mei in Amsterdam is
cool ik heb ook aandelen van hun
pi_47615948
Voorheen Prep2Fight
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:18:38 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_50748906
Ik heb me vandaag ook aangemeld. Handig die lage dollar, voor 32 euro krijg je 40 dollar = 4 aandelen. Vindt het een erg goed initiatief, makkelijke zoekmogelijkheden.
Natuurlijk is het wel een risico om geld in te leggen, stel dat een band die je steunt nooit genoeg geld haalt om een cd op te nemen, ben je wel 10 dollar kwijt. Hoewel je die geloof ik wel kunt terugclaimen of verplaatsen naar een andere band. Nou ja, maakt het ook wel weer spannend, beetje speculeren

Mijn profiel: http://www.sellaband.com/believer/ranja/
pi_50749283
Hoorde via 3voor12 dat de 5000 eerste exemplaren die direct naar de believers worden gestuurd niet mee gaan tellen voor de hitlijsten. Dat lijkt me wel balen voor de muzikanten.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:38:53 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_50749424
Ook de rest zal niet meetellen vanwege de te goedkope inkoopprijs voor de winkels, maar dat kan nog gaan veranderen (in Nederland gaat het hier dan over). Overigens worden de cd's toch over de hele wereld of heel Europa verspreid.... meeste bands hebben supporters uit verschillende landen.
pi_51061752
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:18 schreef ranja het volgende:
Ik heb me vandaag ook aangemeld. Handig die lage dollar, voor 32 euro krijg je 40 dollar = 4 aandelen. Vindt het een erg goed initiatief, makkelijke zoekmogelijkheden.
Natuurlijk is het wel een risico om geld in te leggen, stel dat een band die je steunt nooit genoeg geld haalt om een cd op te nemen, ben je wel 10 dollar kwijt. Hoewel je die geloof ik wel kunt terugclaimen of verplaatsen naar een andere band. Nou ja, maakt het ook wel weer spannend, beetje speculeren

Mijn profiel: http://www.sellaband.com/believer/ranja/
Die kun je zeker terugclaimen of verplaatsen. Ik had 6 aandelen in elleanore tot ze besloten de zangeres eruit te kicken. Nu heb ik er nog maar 1 in.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  maandag 2 juli 2007 @ 23:22:06 #26
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_51078478
Erg leuk concept
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:51:23 #27
44797 Marando
Lief beertje
pi_51098707
Ik vind het een erg leuke site! Ik vind Cubworld geweldig goed. Ik was dan ook erg enthousiast toen ik las dat hij op zou treden bij Concert at Sea bij de REVU stage. Heb genoten van zijn optreden en heb ook even met hem gesproken. Erg leuke kerel!

Heb ook de baas/bedenken gesproken, Pim. Ik gaf hem de naam van een goede vriend van me die ook een profiel heeft op Sellaband en hij heeft gelijk een part van hem gekocht!!!

Hier kan je 'm vinden!! Hij kan wel wat support gebruiken, want hij is gewoon een vet goede zanger en songwriter, al zeg ik hetzelf.. http://www.sellaband.com/ricardomunoz Ik heb al 6 parts gekocht!!
Time flies when you're having fun
pi_51465394
Ik ben ook Sellaband-artist... www.sellaband.com/leonie
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:44:50 #29
13973 ranja
image means nothing
pi_51465677
Beste band tot nu toe op sellaband vind ik http://www.sellaband.com/jion/
pi_51465892
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:44 schreef ranja het volgende:
Beste band tot nu toe op sellaband vind ik http://www.sellaband.com/jion/
julia marcel vliegt omhoog werkelijk
  zondag 15 juli 2007 @ 01:32:53 #31
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_51479404
Ik vind het initiatief erg goed en leuk, alleen ben ik nog niks tegen gekomen waarvan ik echt stijl achter over ben geslagen. Maar leuke site om een beetje rond te kijken en te luisteren.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:49:33 #32
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_51991562
Ik kwam gisteren op sellaband terecht naar aanleiding van een mailtje van ze. Ik julia marcell morgen maar eens sponsoren (heb mijn internetbankieren dinges hier niet bij de hand). Ik ben wel een beetje fan van dr

Hebben jullie trouwens gezien dat er een prijsvraag op de fp loopt waar je kaartjes kunt winnen voor het concert van zes van de $50k dollar bereikers?
16 augustus in Paradiso. Ik denk dat ik er ook wel heen ga als ik even tijd heb. Lijkt me erg gaaf

effe spam: http://frontpage.fok.nl/prijsvraag.fok/544 <- de prijsvraag. Je maakt dus kans op een van de 25x2 kaartjes
pi_52003912
Komende week wordt de cd van 'mijn' bandje Second Person gereleased, hoop dat die wat beter gaat scoren dan die van Nemesea maar heb er goede hoop op.
pi_52585002
*kick*
De cd van Second Person binnen gehad en hij klinkt geweldig.
ook leuk dat ze alle nr's als mp3 al op de cd hebben gezet.
Nu eens kijken hoe de verkoop gaat lopen.
pi_52657453
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:33 schreef Ceased2Be het volgende:
*kick*
De cd van Second Person binnen gehad en hij klinkt geweldig.
ook leuk dat ze alle nr's als mp3 al op de cd hebben gezet.
Nu eens kijken hoe de verkoop gaat lopen.
ze hebben wel gewoon hun beste song niet op de cd gezet ( The Alpabet song), zodat ze er later meer mee gaan verdienen. Gelukkig is Mandeleigh wel beried om dit niet te doen, ik heb persoonlijk ontmoet en ze vraagt aan haar believers om mee te deneken.
pi_52782218
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:05 schreef postmortum het volgende:

[..]

ze hebben wel gewoon hun beste song niet op de cd gezet ( The Alpabet song), zodat ze er later meer mee gaan verdienen. Gelukkig is Mandeleigh wel beried om dit niet te doen, ik heb persoonlijk ontmoet en ze vraagt aan haar believers om mee te deneken.
Nou die staat samen met 'Gone Fishing' op de eerste cd die ze uitgebracht hebben in eigen beheer. Wel leuk natuurlijk om een concept album uit te brengen.
Mandyleigh en Clémence zitten op het moment in de studio, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
pi_53082284
*kick*
Toch een beetje proberen dit topic levend te houden
Kwam deze site nog tegen: http://stataband.forchheimer.se/
Handig om te kijken wat de verschillende bands hebben gedaan waarin je parts hebt en een real-time top 10.
Overigens vandaag een demo-cd'tje binnengekregen van Lady Haidee(http://www.sellaband.com/ladyhaidee/) als bedankje voor de 3 parts die ik geïnvesteerd heb... klinkt erg leuk.
pi_53097780
Vegas Dragons hebben zojuist de 50K grens bereikt!
http://www.sellaband.com/vegas_dragons/
pi_53204800
Sarah's Smile gaat lekker hard. Ze zit er nog geen week op en heeft nu a meer danl 15% binnen($7740)
http://www.sellaband.com/sarahssmile/
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_53205595
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:09 schreef Sisko het volgende:
Sarah's Smile gaat lekker hard. Ze zit er nog geen week op en heeft nu a meer danl 15% binnen($7740)
Ja had ik ook gezien, ex-zangeres van Eleanora (o.i.d.).

Ben zelf druk aan het mailen met Lady Haidee... heb haar demo via de post gekregen
http://www.sellaband.com/ladyhaidee/
pi_53213041
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:09 schreef Sisko het volgende:
Daar zit een geschiedenis achter Joyce was uit de band Ellenore gegooid en veel believers hebben toen hun aandelen teruggetrokken om de terugkeer van Joyce af te wachten.

Afgelopen zondag was het dan zover en Sarha's Smile had in 1 minuut al $1730 .

pi_53213054
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:51 schreef Ceased2Be het volgende:
*kick*
Toch een beetje proberen dit topic levend te houden
Kwam deze site nog tegen: http://stataband.forchheimer.se/
Handig om te kijken wat de verschillende bands hebben gedaan waarin je parts hebt en een real-time top 10.
Overigens vandaag een demo-cd'tje binnengekregen van Lady Haidee(http://www.sellaband.com/ladyhaidee/) als bedankje voor de 3 parts die ik geïnvesteerd heb... klinkt erg leuk.
stataband is op zwat gegaan ivm privacy redenen.

Gelukkig heeft Vegas Dragons eindelijk hun 50K binnen.

Ik heb het geluk gehad om Brian te ontmoeten en het is een heel aaardige kerel
pi_53224484
quote:
Op zondag 16 september 2007 08:38 schreef postmortum het volgende:

[..]

Daar zit een geschiedenis achter Joyce was uit de band Ellenore gegooid en veel believers hebben toen hun aandelen teruggetrokken om de terugkeer van Joyce af te wachten.

Afgelopen zondag was het dan zover en Sarha's Smile had in 1 minuut al $1730 .

Daar hoor ik ook bij, ik had er 6 in Elleanore.(niet binnen de minuut, maar wel binnen een paar uur) Ik ken haar verder ook persoonlijk, een aantal keer in paradiso mee gesproken tijdens de sellaband feesten. Aardige meid die dit echt verdiend.
pi_53224966
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:43 schreef Sisko het volgende:

[..]

Daar hoor ik ook bij, ik had er 6 in Elleanore.(niet binnen de minuut, maar wel binnen een paar uur) Ik ken haar verder ook persoonlijk, een aantal keer in paradiso mee gesproken tijdens de sellaband feesten. Aardige meid die dit echt verdiend.
ik ken haar van de vagas dragons meet
pi_53240893
En waar heeft iedereen hier zoal in geïnvesteerd?
Heb 3 artiesten die aan het opnemen zijn op het moment
Vegas Dragons, Clémence en Mandyleigh Storm
4 die nog parts aan het verzamelen zijn
Lady Haidee, Bulletproof Messenger, Julia Marcell en T-Ka.
En Second Person die dus al de cd in de verkoop hebben. (tot nu toe al een whopping 0,26 dollar binnen gehaald!)
  maandag 17 september 2007 @ 12:27:32 #46
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_53240901
3 parts julia marcell. That's all
pi_53249209
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:27 schreef Ceased2Be het volgende:
En Second Person die dus al de cd in de verkoop hebben. (tot nu toe al een whopping 0,26 dollar binnen gehaald!)
teveel mensen
  dinsdag 18 september 2007 @ 01:36:28 #48
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_53261823
was laatst een onderzoek naar gedaan, en de conclusie was dat sellaband nogal semi-oplichterij is.
ergens op musicfrom.nl ofzo
pi_53267065
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:36 schreef Bog het volgende:
was laatst een onderzoek naar gedaan, en de conclusie was dat sellaband nogal semi-oplichterij is.
ergens op musicfrom.nl ofzo
Nou staan er best veel stukjes over sellaband om musicfrom.nl zie ik, maar weet jij nog hoe dat stukje heette of wat de conclusies waren?

-edit-
vond dit artikel wel leuk, vooral de reactie van de directeur van sellaband zelf:
http://www.musicfrom.nl/m(...)tract-sellaband.html
pi_53273833
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nou staan er best veel stukjes over sellaband om musicfrom.nl zie ik, maar weet jij nog hoe dat stukje heette of wat de conclusies waren?

-edit-
vond dit artikel wel leuk, vooral de reactie van de directeur van sellaband zelf:
http://www.musicfrom.nl/m(...)tract-sellaband.html
die reacties van Johan

Geweldig , ik heb het volste vertouwen in Johan ,Pim, Dagmar etc
pi_53304714
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:27 schreef Ceased2Be het volgende:
Teveel om op te noemen, maar in ieder geval in alle 8 de artiesten die nu de $50.000 gehaald hebben, en dat wil ik ook vol blijven houden voor elke nieuwe 50K artiest.
Na 5 of 6 artiesten waren er minder dan 40 mensen die aandelen hadden in alle 50K artiesten, een select groepje dus dat alleen maar kleiner kan worden
pi_53304868
heb 3 van de 5 50K artiesten nu, toen ik het leerde kennen waren er al een aantal bij de 50k dus dat had ik nooit gehaald
pi_53305009
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:22 schreef Ceased2Be het volgende:
heb 3 van de 5 50K artiesten nu, toen ik het leerde kennen waren er al een aantal bij de 50k dus dat had ik nooit gehaald
Jij bent er snel bij met een antwoord
Ik had het geluk de tv op het juiste moment aan te hebben op de juiste zender, waardoor ik er vanaf dag 1 al bij zit. (was net na middernacht dus staat er wel 16 aug ipv 15 aug als 1e dag)

mijn profiel http://www.sellaband.com/believer/sisko/
pi_53306394
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:29 schreef Sisko het volgende:

[..]

Jij bent er snel bij met een antwoord
Ik had het geluk de tv op het juiste moment aan te hebben op de juiste zender, waardoor ik er vanaf dag 1 al bij zit. (was net na middernacht dus staat er wel 16 aug ipv 15 aug als 1e dag)

mijn profiel http://www.sellaband.com/believer/sisko/
Net met AT ververst... vandaar
Je hebt al aardig wat parts moet ik zeggen, ik moet helaas iets selectiever zijn in degenen die ik sponsor op het moment. Ben vooral ook benieuwd naar hetgeen het gaat opbrengen... of het uiteindelijk een klein beetje rendabel is.
Wat ik wel jammer vind is dat er geen stats te vinden zijn van de cd verkoop op de site zelf.
Bijv. van Second Person wil ik nu wel eens weten hoeveel cd's er zijn verkocht.
pi_53307786
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:20 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Net met AT ververst... vandaar
Je hebt al aardig wat parts moet ik zeggen, ik moet helaas iets selectiever zijn in degenen die ik sponsor op het moment. Ben vooral ook benieuwd naar hetgeen het gaat opbrengen... of het uiteindelijk een klein beetje rendabel is.
Wat ik wel jammer vind is dat er geen stats te vinden zijn van de cd verkoop op de site zelf.
Bijv. van Second Person wil ik nu wel eens weten hoeveel cd's er zijn verkocht.
De 2 die van mij in de verkoop staan zijn nog niet verkocht iig.
Ligt denk ik aan het feit dat de cd maar 20 minuten duurt, de cd is het geld meer dan waard, die muziek is van topkwaliteit, maar mensen kijken liever naar kwantiteit dan kwaliteit.
Over 2 weken gaan ze de nieuwe plannen voor 2008 uit leggen, ben erg benieuwd, en ik denk dat die stats daar ook wel bij zullen horen. In de tribune van deze week(nr 50) staat al een vooraankondiging
pi_53308318
en de site wordt bekender en bekender, dat zal uiteindelijk ook wel gaan schelen. Vind vooral het 'shop' gedeelte niet echt gebruiksvriendelijk nog. Hopelijk komt daar wat verandering in
pi_53649406
Nieuwe business plan 2008 staat online:

http://www.sellaband.com/tribune/edition52/

ziet er ERG goed uit
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:53:15 #58
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_53719779
Vandaag zal julia marcell haar 50k wel halen
pi_53721349
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:53 schreef Fliepke het volgende:
Vandaag zal julia marcell haar 50k wel halen
En ze heeft het gehaald

http://www.sellaband.com/juliamarcell/
pi_53728003
Ik heb vandaag eens 2 stukjes van The Q4 gekocht. Ik wilde al een tijdje lid worden, vandaag dan toch maar eindelijk gedaan.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_54199324
http://www.sellaband.com/francisrodino/

Deze jongeman gaat ook hard... afgelopen 2 weken dik 20.000 dollar binnengehaald. Verwacht wel dat ie vandaag de 50K haalt.

T-Ka en Bulletproof Messenger gaan ook gestaag verder, die verwacht ik de komende week wel de 50K te zien halen. BPM gaat voor de 1000+ believers, wat op zicht ook wel een grappige actie is.
pi_54202884
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:30 schreef Ceased2Be het volgende:
http://www.sellaband.com/francisrodino/

Deze jongeman gaat ook hard... afgelopen 2 weken dik 20.000 dollar binnengehaald. Verwacht wel dat ie vandaag de 50K haalt.

T-Ka en Bulletproof Messenger gaan ook gestaag verder, die verwacht ik de komende week wel de 50K te zien halen. BPM gaat voor de 1000+ believers, wat op zicht ook wel een grappige actie is.
vandaag denk ik niet dat francis die 50 k haalt , ik denk eerder morgen . T-ka binnen de week denk ik.
pi_54203562
quote:
Ik kende 'm nog niet, erg leuke muziek dus gelijk maar 3 parts gekocht.
pi_54204899
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 16:16 schreef postmortum het volgende:

[..]

vandaag denk ik niet dat francis die 50 k haalt , ik denk eerder morgen . T-ka binnen de week denk ik.
Nou... hij hoeft nog maar 1300 dollar geloof ik
pi_54205006
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:09 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nou... hij hoeft nog maar 1300 dollar geloof ik
Sterker nog... hij heeft 50k
pi_54205049
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:15 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Sterker nog... hij heeft 50k
Dat filmpje
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:18:41 #67
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_54205063
ha! ik had een van de laatste 10 parts
pi_54205109
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:18 schreef Fliepke het volgende:
ha! ik had een van de laatste 10 parts
Cool, had er een half uurtje geleden nog een 3-tal bijgekocht omdat ik in elke leuke artiest toch 5 parts wil hebben.
En leuk filmpje van hem idd.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:21:56 #69
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_54205137
heb ook maar meteen een partje t-ka gekocht. Dat vond ik al de hele tijd tof. Ben nu eigenlijk vooral benieuwd naar de albums
pi_54205170
Second Person staat vanavond op het O2 festival in Londen, ben benieuwd wat dat gaat doen met de cd-verkopen. Voor de rest zit ik nu op 6 cd's te wachten waarvan er 2 bijna klaar zijn...
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:25:39 #71
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_54205206
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:23 schreef Ceased2Be het volgende:
Second Person staat vanavond op het O2 festival in Londen, ben benieuwd wat dat gaat doen met de cd-verkopen. Voor de rest zit ik nu op 6 cd's te wachten waarvan er 2 bijna klaar zijn...
Tja, ik verwacht er eigenlijk nooit winst op te maken eigenlijk. Hoeveel CD's moeten er eigenlijk verkocht worden voordat er 5000 parts zijn terugverdiend?
pi_54205301
t-ka op nummer1 !
pi_54205390
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:30 schreef postmortum het volgende:
t-ka op nummer1 !
Nou Francis niet meer hoeft wel ja
pi_54205445
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:35 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nou Francis niet meer hoeft wel ja
t-ka is tof
pi_54205575
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:38 schreef postmortum het volgende:

[..]

t-ka is tof
Dat ontken ik ook niet, heb ook 5 aandelen in haar
pi_55394397
Exclusive partnership: Amazon.co.uk

SellaBand teams up with retail giant!

SellaBand is proud to announce a confirmed partnership with Amazon.co.uk as our exclusive retailer for the United Kingdom in 2008. As a result, a dedicated SellaBand Store (www.amazon.co.uk/sellaband) will be launched in January and the Sales and Marketing team of Amazon in the UK have already started to pre-order the albums of Nemesea, Cubworld and Second Person, which are set for release on January 21, 2008.

There are times when something new takes a course of its own. When we discussed our UK gameplan for physical CD releases in the UK with our UK distrbution partners Proper, the first thing they arranged for us was a meeting with the music team from Amazon.co.uk, because according to Proper this could potentially be our most important retail partner. Already after the first meeting, the music team at Amazon came back with a very interesting question: What if we were to become your exclusive retail partner in the UK?

It’s a natural fit. This may sound like a cliché, and we may have used the expression before, but it is absolutely true. The power of Amazon is the power of the people who buy their product. All charts, reviews and search engines are consumer driven and user generated. Just like SellaBand. Our community produces the music, theirs sells it...

Says Amazon’s Head of Entertainment, Jeff Belle: “Amazon.co.uk is enthusiastic about new music and helping our customers find it, which is why a partnership with SellaBand makes perfect sense for us””, said Jeff Belle, head of entertainment at Amazon.co.uk.”

Our UK distributor Proper Distribution fully support this brand new alliance.

Says Steve Kersley, Proper’s Head of Operations: “These days there aren't many music businesses that are growing and at the same time changing the way that the industry works. Sellaband and Amazon are two such companies. As a recognised world leading retailer, Amazon provides Sellaband with the marketing strength and audience reach to assist artists on the next stage of their musical journey. And it's by forging exclusive partnerships with breakthrough companies like Sellaband that keeps Amazon ahead of the competition.”

Highlights of the partnership:

SellaBand Store. Amazon offers SellaBand its own ‘home’ on Amazon.co.uk. There will be a dedicated store on Amazon, with SellaBand product only. For reference, check: www.amazon.co.uk/proper.

Amazon Associates. There will be a button on Amazon.co.uk that links directly to SellaBand and vice versa. This is the perfect way to cross promote each other and for SellaBand to be introduced to the Amazon community.

Amazon Pre-order. Amazon will ‘pre-order’ SellaBand albums. What this means? As soon as an artist has raised $30,000 on SellaBand, Amazon.co.uk will automatically add 100 Parts to the budget, as a sign of faith and support for emerging talent.

Final countdown on Amazon. As soon as the 35K mark is reached, an artist will get the opportunity to promote his/her/their music on Amazon.co.uk. Details of which will be announced shortly and this should commence early 2008.

The Vine. This is Amazon.co.uk’s new and already very successful reviewers program. Theirr 50 top reviewers (i.e. most read and most influential) will receive copies of SellaBand albums to write their reviews on Amazon.co.uk.

Targeted e-mails. A direct approach of the impressive consumer database of Amazon.co.uk. Think along the lines of: You have recently bought an album by Jack Johnson. You may also like Cubworld…

SellaBand wants to be perceived as the Music Label of the future. We are convinced this is the right way to move forward. As we continue to make distribution and retail deals per territory, who knows what else this groundbreaking alliance with Amazon in the UK might inspire…
pi_55394433
wist ik maandag al

was al uitgelekt via via
pi_55394556
Blijft ontzettend goed nieuws, amazon is wel een flinke partner die ze hebben binnengehaald.
Ben heel benieuwd wat 2008 gaat brengen voor ze
pi_55409203
Heineken gaat Sellaband ook nog meer steunen blijkbaar
pi_55434651
Yups, dat moet ook wel een kleine boost geven .
Overigens heeft vannacht Bulletproof Messenger de 50K gehaald
pi_55965406
Geweldige site! Zo'n anderhalve maand geleden ontdekt! Heb 70 parts van Kaitee Page
En ook wat van Bulletproof Messenger en SolidTube die nu aan het recorden gaan ...
pi_55970496
Nog niet recording:
5 Parts Kaitee Page
5 Parts Laidee Haidee

Recording:
Vegas Dragons, Francis Rodino, Bulletproof Messenger, T-Ka, Clémence, Solidtube, Julia Marcell en Mandyleigh Storm

(nee ben niet verslaafd)
pi_56009796
tvp.
pi_56570023
even een vraagje, hoe kan je je geld op sellaband krijgen? creditcard neem ik aan, maar ook nog meer? Ik kan het op de site niet vinden.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_56571053
paypal, ideal ook nog
pi_56621851
feestje was lekker in pradiso Clemence ook
pi_56749034
Ben nu de albums van Clemence en Mandyleigh Storm aan het luisteren.
Die van Clemence is wel wat aan de korte kant (23 minuten) maar klinkt erg lekker.
Mandyleigh nog niet aan toegekomen.
pi_56750341
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 14:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Ben nu de albums van Clemence en Mandyleigh Storm aan het luisteren.
Die van Clemence is wel wat aan de korte kant (23 minuten) maar klinkt erg lekker.
Mandyleigh nog niet aan toegekomen.
ga je eens gauw schamen

Mandyleighs album is in mijn opzicht het beste SAB-album tot nu toe

Ben benieuwd wat Lily haar album gaat worden en Bambam gaat een speech houden bij de launch vertelde ze me
pi_56751446
Die van Mandyleigh is idd errug goed... net helemaal geluisterd, maar dat is echt een prachtalbum geworden.

Lily ken ik niks van en Bambam zegt me ook niks moet ik zeggen... is dat erg?
pi_56751772
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 15:50 schreef Ceased2Be het volgende:
Die van Mandyleigh is idd errug goed... net helemaal geluisterd, maar dat is echt een prachtalbum geworden.

Lily ken ik niks van en Bambam zegt me ook niks moet ik zeggen... is dat erg?
ja vrij erg Lily heeft pop/rock album gemaakt en die gaat maandag in de launch Bambam is haar hond

je kan wel een cdtje van haar kopen via mijn sabprofiel
pi_56752152
hehe wou dat er iemand eens cd'tjes kocht bij mij
zit verdorie nog steeds met die second person cd's te kijken

btw... dat hoesje van Mandyleigh is wel spuuglelijk.
pi_56752273
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 16:20 schreef Ceased2Be het volgende:
hehe wou dat er iemand eens cd'tjes kocht bij mij
zit verdorie nog steeds met die second person cd's te kijken

btw... dat hoesje van Mandyleigh is wel spuuglelijk.
ach ik moet dadelijk als t-ka klaar is 39 t-ka cd's kwijt te zien raken 1 houd ik zelf
pi_56752515
Tot op heden heb ik allen bij Kaitee Page en Vegas Dragons meer dan 5 parts gekocht... ben zo bang dat ik er niet vanaf kom
Met alle artiesten die dit jaar een cd uit gaan bregen ben ik erg benieuwd hoe het geheel gaat lopen. Clemence loopt best hard nu (35.###) in de Amazon sales rank wat niet verkeerd is in de paar dagen dat de cd nu uit is.
Mandyleigh is pas vanaf 25 februari via Amazon te verkrijgen en daar verwacht ik nu veel van nu ik het album daadwerkelijkj helemaal gehoord heb.
pi_56752620
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 16:35 schreef Ceased2Be het volgende:
Tot op heden heb ik allen bij Kaitee Page en Vegas Dragons meer dan 5 parts gekocht... ben zo bang dat ik er niet vanaf kom
Met alle artiesten die dit jaar een cd uit gaan bregen ben ik erg benieuwd hoe het geheel gaat lopen. Clemence loopt best hard nu (35.###) in de Amazon sales rank wat niet verkeerd is in de paar dagen dat de cd nu uit is.
Mandyleigh is pas vanaf 25 februari via Amazon te verkrijgen en daar verwacht ik nu veel van nu ik het album daadwerkelijkj helemaal gehoord heb.
ik had al verschillende nummers in almelo (in augustus) en Paradiso ( vorige week) gehoord.

Ik veracht veel van Kaitee en Julia Marcell eigenlijk
pi_56753042
Maar kaitee moet nog zo'n 30K... Julia verwacht ik ergens Mei / Juni het album van
  maandag 17 maart 2008 @ 11:42:55 #96
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_57428963

Deze dame gaat ook verdomde hard zeg, boven de 30k in een dikke maand. Wie weet deze week al aan de 50k?

Ik vind het persoonlijk niet heel bijzonder, ze heeft een mooie stem, maar tis wat saai, niet? Maar ja... ik heb ook geld uitgegeven aan mevrouw Marcell...
pi_57433073
Tja ik vind haar ook niet veel bijzonders, maar goed... dat wil niet veel zeggen blijkbaar.
wat mij wel opvalt is hoeveel de top 5 wekelijks bij elkaar schraapt tegenwoordig. 10.000 dollar in een week is niets meer lijkt het wel en dat is wel erg positief nieuws voor sellaband & co.
pi_57435691
Els is heel professioneel , ja ik mag Els zeggen

Hopelijk zet Tiff eens door en ja ik mag Tiff zeggen
pi_57482767
wow 15 k in a day
  woensdag 19 maart 2008 @ 20:41:34 #100
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_57484601
Nice, ik heb vanmiddag maar een partje van dr gekocht. Het is niet heel bijzonder, maar als zoveel mensen er zoveel vertrouwen in hebben dan zit het vast goed
  vrijdag 11 april 2008 @ 17:16:02 #101
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_57986314
morgen (12 april) believer party in almelo :

SHAMROCK
Grotestraat 135
7607 CH Almelo

Vanaf 18.00 uur tot 4 uur in de morgen
pi_58304269
*kick*
met alle negativiteit op de officiële sellaband forums ben ik wel benieuwd hoe de leden hier er tegenaan kijken... ikzelf ben er nog van overtuig dat het nog moet groeien en dat 2008 bepalend gaat zijn, maar dat er voornamelijk wat reclame tegenaan gegooid moet worden om het werkelijk succesvol te krijgen.
het feit dat een believer zoals Isca vertrekt is daarentegen een minder goed teken...
pi_58317469
pi_58318544
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:27 schreef Ceased2Be het volgende:
*kick*
met alle negativiteit op de officiële sellaband forums ben ik wel benieuwd hoe de leden hier er tegenaan kijken... ikzelf ben er nog van overtuig dat het nog moet groeien en dat 2008 bepalend gaat zijn, maar dat er voornamelijk wat reclame tegenaan gegooid moet worden om het werkelijk succesvol te krijgen.
het feit dat een believer zoals Isca vertrekt is daarentegen een minder goed teken...
ze hebben geen geld om reclame te maken die 5 miljoen is peanuts in de reclamewereld. Er staan meerdere grote believers op kiepen. Dinsdag zal er duidelijkheid moeten komen , want anders hebben ze en probleem denk ik;)
pi_58318652
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:28 schreef postmortum het volgende:

[..]

ze hebben geen geld om reclame te maken die 5 miljoen is peanuts in de reclamewereld. Er staan meerdere grote believers op kiepen. Dinsdag zal er duidelijkheid moeten komen , want anders hebben ze en probleem denk ik;)
ja precies, al die kleine evenementjes zijn leuk, maar ze zetten niet echt zoden aan de dijk. Je zag het zo mooi toen ze in De Wereld Draait Door waren dat er weer een hele zwik aan nieuwe believers e.d. bij kwamen.
pi_58318775
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

ja precies, al die kleine evenementjes zijn leuk, maar ze zetten niet echt zoden aan de dijk. Je zag het zo mooi toen ze in De Wereld Draait Door waren dat er weer een hele zwik aan nieuwe believers e.d. bij kwamen.
ik heb dolly ff gewezen op de pareto regel , volgens mij vondenn ze dat niet leuk in sab hq
pi_58319504
pi_58319574
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:32 schreef Ceased2Be het volgende:
dat de 20% mensen op het forum 80 % van de mensen vertegenwoordigt
  vrijdag 6 juni 2008 @ 15:26:45 #109
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_59173937
Australian rock band Vegas Dragons have secured a worldwide release for their album "Lovingly Cruel".

The production of the album was funded by music fans around the globe, though a website called SellaBand.

Vegas Dragons are the world's first Heavy Metal Band to have their album funded by their fans. The five piece band, led by Sydney based vocalist Brian Taylor, raised $50,000 which enabled them to record "Lovingly Cruel".

To show his love and dedication to his fans and SellaBand, Taylor had the logo of the website tattooed on his left arm.

"Lovingly Cruel" contains 11 hard rocking tracks and is released today. Brian Taylor is currently in Europe to promote the release of his album.

----------------------------------

Beluister tracks hier:
http://www.sellaband.com/vegas_dragons/
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:36:56 #110
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_59193703
en grote vriendin Lady Haidee heeft vandaag de 50K gehaald:

http://www.sellaband.com/ladyhaidee/
pi_59686914
Ha, een topic over sellaband!

Ik ben er zelf ook te vinden als believer: http://www.sellaband.com/believer/tiemen-schut/

Vond het album van Julia Marcell wat tegenvallen, had eigenlijk beter verwacht. Heb momenteel op recording staan: BPM, Kaitee Page, Ellie Williams en Electric Eel Shock. Vooral de laatste verwacht ik een mooie CD van.

Wat betreft gezeur op de officiele SAB forums, ik vind het persoonlijk erg jammer dat sommige mensen echt puur voor de winst die ze zouden kunnen maken parts van een artist kopen. Ik zelf koop er een paar, en heb voor een normaal winkelbedrag (of als je maar 1 of 2 parts koopt zelfs nog minder) een CD thuis van een artiest waar ik in geloof.

Winst maken? Kan mij het schelen, voor een habbekrats heb je 'n CD en je helpt een beginnend artiest! Okay, ik zou het niet erg vinden als ik winst zou maken, natuurlijk niet, maar reken er maar niet op.
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:06:00 #112
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_59697161
SellaBand viert tweede verjaardag met eigen Festival

Online muziekplatform verwelkomt 23e artiest met $50,000

Op vrijdag 15 augustus organiseert muziekbedrijf SellaBand haar eerste festival: SellaBration '08. Op de twee podia van de Amsterdamse poptempel Paradiso zullen deze avond liefst tien verschillende acts uit negen verschillende landen te zien zijn. In samenwerking met Heineken Nederland, I Amsterdam en AOL Europe viert SellaBand deze avond tevens het tweejarig bestaan van haar online platform.

"One Night, Two Stages, Ten Bands, Four Continents" is het thema van deze avond. Speciale gast is de Japanse rockband Electric Eel Shock, alweer de 23e act die de magische grens van $50,000 op SellaBand heeft behaald en dat in een tijdsbestek van 50 dagen. EES heeft dan ook al een stevig muzikaal verleden, maar heeft bewust de traditionele muziekindustrie de rug toegekeerd en gekozen voor een toekomst met SellaBand.

De line-up bestaat verder uit vijf Europese artiesten die allemaal al de benodigde $50,000 via hun fans hebben ingezameld om samen met SellaBand een CD op te nemen. Francis Rodino (UK), T-ka (Frankrijk), Julia Marcell (Polen), SolidTube (Oostenrijk) en Confused5 (Oostenrijk) komen speciaal naar Amsterdam om hun SellaBand CD's live te presenteren. Voor de Nederlandse inbreng zorgt de Haagse formatie So What, die eerder dit jaar hun $50,000 binnen haalden. Maitreya (Nieuw Zeeland) en Mysti Mayhem (Verenigde Staten) vertegenwoordigen de andere continenten.

De tiende plek in de line-up van SellaBration is gereserveerd voor een artiest die wordt uitverkozen door de internationale community van SellaBand. Zegt algemeen directeur Johan Vosmeijer van SellaBand: "Best ambitieus, zo'n eigen festival en het belooft dan ook een spannende avond te worden. Maar het is ook een verjaardagsfeestje en tevens een dank je wel aan onze community die zich het hele jaar zo fanatiek inzet voor SellaBand."

Kaarten voor SellaBration kosten ¤10,00 en zijn te koop via Paradiso en het complete festival zal tevens live op internet te volgen zijn via www.fabchannel.com.
pi_59709405
vanavond cd presentatie van Confused 5. cd-releases beginnen aardig op stoom te raken nu.
zou toch fijn zijn als de verkopen het ook een beetje zouden weerspiegelen, maar tot nog toe gaan eigenlijk alleen Nemesea en Second Person echt goed geloof ik.

Wie gaan er trouwens nog meer naar Sellabration?
pi_59849971
En wie zou de volgende worden die 50k haalt? Ik weet het niet, iemand ideeen?
  woensdag 2 juli 2008 @ 23:54:14 #115
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_59855206
http://stataband.forchheimer.se/
altijd handig

Tiffany Gow of Nearfield zou ik zeggen... of er moet weer een tweede Electric Eel Shock komen
Gisteren cd van Confused5 binnengekregen, maar ben blij dat ik maar 1 part heb gekocht. deze gaat direct door naar m'n moeder... zouteloze ongeïnspireerde meuk.
pi_59864017
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:54 schreef Ceased2Be het volgende:
http://stataband.forchheimer.se/
altijd handig

Tiffany Gow of Nearfield zou ik zeggen... of er moet weer een tweede Electric Eel Shock komen
Gisteren cd van Confused5 binnengekregen, maar ben blij dat ik maar 1 part heb gekocht. deze gaat direct door naar m'n moeder... zouteloze ongeïnspireerde meuk.
Ik denk 't niet eerlijk gezegd. Die staan allebei wel hoog, maar ze stijgen niet zo hard als sommigen...

We zullen zien Ik wou alleen dat het recorden van 'n plaat wat sneller ging. internetgeneratie
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:26:06 #117
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_60039903
Vegas Dragons wil in Augustus aan 7000 cd downloads komen, wie helpt effe mee?

http://www.sellaband.com/shop/artist/vegas_dragons/

(mensen die geen believer zijn; ff je mail-adres registreren, je wordt verder niet gespamd).
pi_60772328
*KICK*
Sellabration '08 is a.s. vrijdag in de Paradiso... nog Fokkers die er heen gaan?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:10:49 #119
210050 Magpie
Ja, dat mag dus niet!
pi_60774048
Ja ik!
pi_60778293
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:18 schreef Ceased2Be het volgende:
*KICK*
Sellabration '08 is a.s. vrijdag in de Paradiso... nog Fokkers die er heen gaan?
Nee, het valt tegelijk met lowlands... prutserts!
pi_60785433
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 23:02 schreef TMan het volgende:

[..]

Nee, het valt tegelijk met lowlands... prutserts!
Tja prioriteiten he?
Ik ga in ieder geval wel.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:01:46 #122
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_60786322
Wat ik me nu eigenlijk afvraag he, is er al iemand die minimaal 1 cent winst heeft gemaakt met sellaband?
pi_60786436
Winst? Nee nog geen winst, daarom beperk ik het aantal parts tegenwoordig ook tot 2 per artiest waar ik in investeer dan heb ik op z'n minst een goed geprijsde cd alles daarbovenop is winst.
Maar gezien de verkoop van Limited Editions enzo (veel 50k artiesten zitten nu over de helft van het aantal verkochte LE's) verwacht ik wel binnenkort wat meer winst te maken. Zeker als je ziet welke partnerships erbij komen en hoe vaak Sellaband in het nieuws komt. Het begint nu pas op stoom te komen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:30:02 #124
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_60786990
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:07 schreef Ceased2Be het volgende:
Winst? Nee nog geen winst, daarom beperk ik het aantal parts tegenwoordig ook tot 2 per artiest waar ik in investeer dan heb ik op z'n minst een goed geprijsde cd alles daarbovenop is winst.
Maar gezien de verkoop van Limited Editions enzo (veel 50k artiesten zitten nu over de helft van het aantal verkochte LE's) verwacht ik wel binnenkort wat meer winst te maken. Zeker als je ziet welke partnerships erbij komen en hoe vaak Sellaband in het nieuws komt. Het begint nu pas op stoom te komen.
Te laat natuurlijk voor alle artiesten die al een album uit hebben gebracht, niet?
pi_60787631
O nee hoor, als je ziet hoe goed Second Person het doet in Engeland bijvoorbeeld (ze hebben net de soundtrack van een aankomende engelse film gemaakt en zijn bezig met de voorbereiding voor de 2e cd) of Julia Marcell uit Polen die ook op de luisterpaal van 3voor12 heeft gestaan laatst. ze lopen niet allemaal gruwelijk hard maar van de 10 50k artiesten die ik heb gesponsord zijn er toch 3 die het behoorlijk goed doen, alleen de cd verkoop zelf valt wat tegen.... je ziet dat er meer gedownload wordt dan dat er fysieke media verkocht worden en daar komen niet echt grote opbrengsten vandaan.
pi_60789452
Winst? Voor 10 dollar heb je 'n CD, doe dat maar eens in de free record shop! Pure winst man!

Als je meer dan 1 a 2 parts koopt denk ik niet dat je dat moet doen met de intentie winst te maken. Wel als je een artiest echt wilt helpen natuurlijk!
pi_60870532
Sellabration was erg geslaagd, Maitreya geskipt om de trein te gaan halen maar de rest was erg goed. M.u.v. Confused5 die net zo zoutloos optreden als dat ze op cd doen. Hulde voor de rest (uitschieters waren toch wel Mysti Mayhem en EES voor mij)
pi_61048515
Nieuwe website is live!

pi_61048691
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Nieuwe website is live!

ik zie het ja

dat vriendengedoe , ik heb heul geen vriendjes nu
pi_61049076
zie m'n sig, mag je mijn vriendje zijn

Voor de rest ben ik blij dat de 50k artists beter te vinden zijn nu.. leuke updates mbt verkochte parts en duidelijkere link naar de shop. Forum e.d. nog niet uitgeprobeerd.
pi_61049186
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:30 schreef Ceased2Be het volgende:
zie m'n sig, mag je mijn vriendje zijn

Voor de rest ben ik blij dat de 50k artists beter te vinden zijn nu.. leuke updates mbt verkochte parts en duidelijkere link naar de shop. Forum e.d. nog niet uitgeprobeerd.
nadeel is dat ze niet erbij zetten hoeveel limiteds er al verkocht zijn
pi_61049560
Zal nog wel komen, die info deden ze de afgelopen 2 maanden 1x per maand maar meen gelezen te hebben dat het verzamelen van deze data binnekort sneller gaat en dat ze het dan semi-realtime weer kunnen geven.
pi_61346393
Vind dit wel een interessante: http://www.sellaband.com/faystevenson/
pi_61347510
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:34 schreef postmortum het volgende:

[..]

nadeel is dat ze niet erbij zetten hoeveel limiteds er al verkocht zijn
Sold Unsold
Nemesea: 2538 2462
Cubworld: 1607 3393
Second Person: 1692 3308
Clémence: 1098 3902
Mandyleigh Storm: 1263 3737
Lily: 1326 3674
Maitreya: 2258 2742
Julia Marcell: 2257 2743
SolidTube: 2232 2768
Vegas Dragons: 2278 2722
ConFused5: 3723 1277
T-ka: 2026 2974
Mysti Mayhem: 1944 3056

Grappig dat de meest waardeloze band (Confused5) de meeste cd's heeft verkocht
pi_63683337
Sellaband the new 'era'

By Johan Vosmeijer, SellaBand CEO

SellaBand artists playing the largest and most prestigious arenas of North America. Could it really be possible? I think this is the single question that fascinated me the most in the past six months or so. I know now the answer is 100% affirmative, but let's cue back some seven months ago, when we received an e-mail at info@sellaband.com that said: "Would SellaBand like to be involved in a major new music program that is about to be launched within many of the largest most prestigious arenas in the United States? The opportunity we can provide will attract approximately 1 million music fans in the first year."

My initial reaction was: Yeah, right... The e-mail also stated that is was "not a spam e-mail." Fortunately, Dagmar was a little less cynical about this e-mail than I was and he got in touch straight away. Cue 7 months and many, many meetings and brain storm sessions later, and SellaBand can now claim to be the exclusive partner to provide a total of 180 performance slots at major arenas in North America, in the Summer of 2009. 'Our' bands will get to tour the US, will get to play at 20,000 capacity venues, as part of a revolutionary concept: ArenaFest, the first ever live social network. It involves professional sports, gaming, contests and music. 90 Different events that will each have a well-known headlining act every night, as well as two SellaBand artists filling the opening slots. Hard to believe, right... But it's all 100% true... In fact we have just hired a Tour Director, who will be in control of the scheduling of the event, the logistics and hiring tour managers, stage hands, etc.

The invitation to participate in ArenaFest arrived at a time when we were doing the first preparation for SellaBration '08 and Dagmar and I realised once more that adding the live element to the SellaBand concept on a more permanent basis would be not just the icing on the cake, but a redefinition for unsigned bands trying to translate their online presence back into the 'real world'. If only we could offer this live platform on a more permanent basis.

SellaBration '08 came and went and during this period, our negotiations with the company behind ArenaFest were underway. Very inspiring brain storm sessions and conversations, but also a bit confrontational at times. SellaBand is going to be part of the huge marketing campaign, surrounding ArenaFest. What is going to be our single most important message? SellaBand has the right to have kiosks at every Arena, to promote the concept and sell the music. Do we have the people to man these concessions?

We thought hard about it, but only for a few seconds. What an amazing opportunity. Not only for bands to play these arenas, but also for SellaBand, to market the concept and put the company on the map, Stateside. The ambition to reach hundreds of thousands of music lovers suddenly became more realistic, as well as the opportunity to come a bit closer to the essence of the original SellaBand concept. The challenge to make it happen was daunting, but at the same time it made us realize that now was the time to implement the changes we had in mind for quite some time, already.

Our participation in ArenaFest is not a 'one off'. What will be rolled out in the Summer of 2009, is only the beginning. SellaBand will also be part of this very exciting new platform for unsigned bands, in years to come. And there may be other, like minded initiatives, where other SellaBand artists can have a shot a showing their live skills to a big audience. The Arena people are incredibly impressed with what SellaBand has achieved in its first couple of years. The concept, the team, the community, and let's not forget the music. 29 Recording artists already. Some of them can expect an invitation to be part of ArenaFest any time, soon.

Last week it all became even more 'real'. When the web team showed us the designs and flow for ArenaFest, and when I traveled to New York to conduct a number of interviews. All embargoed until December 1, of course. One media representative put it as follows: "With adding something as big as ArenaFest, SellaBand is actually redefining what is success for unsigned bands." He hit the nail on the head. As of now, SellaBand not only offers a platform for funding your music, recording a professional album and distributing your recorded music, we have added another crucial element: get out there and play. And not just in clubs and bars, but at major arenas across the United States. SellaBand artists playing the largest and most prestigious arenas of North America. Who would have thought...

Johan Vosmeijer,
November 30, 2008
www.sellaband.com
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alles leuk en aardig, maar ik wil nu toch eerst eens wat meer revenue zien voordat ik er überhaupt nog geld inpomp
pi_63954189
My initial reaction was: Yeah, right...

dat dacht ik dus ook na het zien van dat plan
pi_63957309
Nou ja, qua media-aandacht zit het wel goed... maar ik wil nu eindelijk eens revenue van de bands waar ik in geïnvesteerd heb...
pi_63957573
1 part in 3 maanden tijd? hoe komt t?
pi_63957849
Niet promoten? Niemand die er naar luistert?
pi_63959440
En het eerste wat het tweede veroorzaakt natuurlijk, maar plannen om er iets mee te doen of is het weer klaar zo?
pi_63960033
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:23 schreef Ceased2Be het volgende:
En het eerste wat het tweede veroorzaakt natuurlijk, maar plannen om er iets mee te doen of is het weer klaar zo?
Nouja, we zitten ook op myspace, hyves, reverbnation, etc etc etc, en als ik alles up2date moet houden dan zou ik dat bijna als 2e baan doen. En ik heb zelf geen idee hoe ik uberhauot sellaband zou moeten promoten, aangezien 99% van de mensen tegenwoordig te gierig is om ook maar iets van muziek aan te schaffen.
pi_63960401
Afgelopen maandag in de nieuwsbrief stond de artist-welcome-kit... doe er je voordeel mee.
Maar als je geen moeite in je sellaband profiel wil steken kun je het net zo goed verwijderen natuurlijk...

As a new Artist on this site you must be filled with questions like: What do I do first? How do I get new fans? How do I convince fans to believe in my journey to 50k? Well don’t worry, you are not alone, and these are very common questions.

Let’s start with the most basic question: “What is SellaBand”. Primarily this site is all about musicians interacting with fans. You are a musician; your fans are what drive you. Your fans are what make you successful. And here, like nowhere else, your fans can help you get your career underway. In other words, you can’t let the money aspect of the site intimidate you. Instead all you need to do is focus on your fans, focus on bringing your music to as many people as you can, and the money aspect will start to take care of itself.

Ok, that was the easy part, now how do you start building that fan base? Well there are many, many things you can do, so why don’t we break it down into blocks and prioritize. First, let’s go over what things you can do immediately after getting signed up.

1. Try to get three songs up as soon as possible along with pictures and information. If you leave out your info, or only post one song, the potential believers aren’t going to feel like they know you well enough to invest in your career. Posting just a link to your external website is not enough either. People want to know that you are serious about your music, and creating a complete profile page is the first thing they will notice.

2. Bring your first believers with you. If making music is your dream, then don’t be afraid to ask your friends and family to help you get started by becoming your first believers. When people who know you show that they believe in your music then it makes it much easier for total strangers to also believe in you.

3. Believe in yourself. You can also create a believer account and invest in yourself. Nobody expects you to have a lot of money, but $10 or $20 when you can afford it tells people that you are serious about reaching 50k and making that CD. You will also get an increased share in your own profits this way.

4. Don’t forget your fans from your live shows. If you perform live shows, tell those fans that you are trying to raise enough money to make a professional CD. Some of them may be willing to become believers and help you reach that goal.

5. Web friends can believe too. If you have your own website or a MySpace page, put your SellaBand profile link on there. That way, anyone who hears your music and likes it, knows where they can go in order to invest in your career.

Great that should get you started! See…it isn’t so tough to get going. Now you’ve got a complete profile, you have a little bit of a fan-base ready to support you. Now how do you start moving up the charts? How do you get NEW potential fans to listen to your music? How do SellaBand believers expect you to interact with them? Again there are many different ways to do this, so let’s go over some of them.

6. Let people know you are here. Check out some of the other bands on the site, especially ones who make music comparable to yours. Give them feedback the way you would want them to do for you. Make note of who their believers are and visit the profiles of those believers. Some believers like you to contact them directly, some don't. Check their profile when in doubt. If they welcome messages, give them an invitation to hear your music.

7. Always use the public “post comment” unless you really have something private to say. The public viewable comments will get your name in front of everyone who visits that profile. It is free advertising for you. In addition, most people on the site only want private messages to be from other community members they already know. Getting private messages that say “I’m new listen to me” may turn off many potential fans.

8. Observe other artists on the site, and learn from them about what works and what doesn't. Some do promotions or autograph things for their fans. Others schedule live shows with fellow SAB artists. These other artists are in it for the same reasons you are, and even if you never make a single dollar, these connections with other musicians could change the way you see your life.

9. If possible rotate in new songs when you can. Keep your page fresh and interesting and people will come back. Fans love new music from their favourite artists. Even if you can’t afford professional recordings, the fans will still like to hear from you.

10.If you have a video camera, give making videos a try. It gives fans a way to feel closer to you, which will strengthen their belief in you. Check out some other great video makers for tips: Second Person, Mysti Mayhem, etc.
pi_72777263
wat vinden jullie nu van sab met hun websites vol bugs en al 2 x gehackt in een half tijd?
pi_72778365
Mooie kick

Ik vind het zwaar zuigen op z'n zachtst gezegd... heb er al tijden geen geld meer ingestoken en zie wel waar het heen gaat nu. Ze zullen er zwaar aan moeten werken om alles weer op de rit te krijgen want het afgelopen jaar heeft hun imago niet veel goed gedaan.
Eerst dat Arenafest wat niet doorging om duistere redenen, vervolgens die brakke website etc etc.
We zien wel waar het heengaat.
pi_73420252
*SCHOP*
Om de nieuwe richting aan te geven
Public Enemy gaat hun nieuwe cd uitgeven via Sellaband:

http://www.sellaband.com/(...)raising-on-sellaband
pi_73421492
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:01:13 #148
13973 ranja
image means nothing
pi_73423364
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:08 schreef Ceased2Be het volgende:
*SCHOP*
Om de nieuwe richting aan te geven
Public Enemy gaat hun nieuwe cd uitgeven via Sellaband:

http://www.sellaband.com/(...)raising-on-sellaband
Dat is wel even wat anders ja. 25 dollar per 'believer' tot een maximum van 250.000.
Dat zou ik nooit doen. Zelfs als ik de artiest echt goed vond zou ik geen 25 dollar inleggen voor een album dat als die klaar is voor ca 15 te koop zal zijn.
pi_73423514
Met de huidige dollarkoers valt dat natuurlijk wel mee, 25 Dollar komt neer op 17 euro en dat is dan weer aardig richting de retailprijs hier.
Het mooie is nu dat artiesten vrij worden gelaten in het budget en de waarde van de 'aandelen' die je koopt. Die Chris Jones bijv. gaat voor 60.000 met de standaard 10 dollar parts.
Ben vooral benieuwd hoe het uiteindelijk gaat werken.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:51:08 #150
13973 ranja
image means nothing
pi_73424951
Ik ben ook benieuwd, maar het moet wel leuk blijven.
Tuurlijk zitten er ook mensen voor het gokken of het verdienen, die kopen 50 of meer delen van een artiest waar ze het in zien zitten en als het te lang duurt schuiven ze die misschien zo door naar een ander. Die krijgen dan ook 50 cd's thuisgestuurd als zo'n artiest wint, misschien hebben ze dan zelf wel een webshop ofzo waar ze die weer verkopen.
Maar dat is niet waar het mij om gaat. Ik hoop gewoon een artiest te kunnen steunen die ik goed vind om een album op te nemen.
pi_73425077
Je moet de nieuwe T&C's eens lezen het is niet meer 1 part voor 1 cd, je krijgt hoe dan ook maar 1 cd thuisgestuurd.. met meerdere parts krijg je andere voordelen (meer inkomsten, leuke extra's etc. etc.)

Voor het geld hoef je het niet te doen, heb nog bij geen enkele artiest ook maar enigszins kiet gespeeld vandaar ook dat ik eigenlijk nooit meer dan 20 dollar investeer (paar uitzonderingen daargelaten).
pi_73449623
Vooralsnog gaat Public Enemy hard... de eerste 11K zijn al binnen na 1 dag.
pi_73449889
Jammer dat Public Enemy ook al een beetje passé is.
pi_73450372
O daar heb ik geen idee van ken er echt he-le-maal niks van, maar gezien de media-aandacht die het krijgt lijkt het me toch redelijk groot nieuws.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/ 10/06/AR2009100601594.html

http://blogs.telegraph.co.uk/culture/sebastianscotney/1000 03775/fan-funding-comes-of-age-time-to-stop-sneering/

http://culture.france2.fr/musique/actu/Public-Enemy-innove -et-en-appelle-aux-fans-57862968.html
pi_73476826
Toch gaat Public Enemy Lekker; stand na 2 dagen: $17,100 (6%)
pi_73601462
Public Enemy na 6 dagen $30,775 (12%)

Maar gezien de views voor dit topic is de interesse ver onder nul gedaald
pi_73607003
Less than a week after their spectacular arrival, Public Enemy have amassed the highest budget of all artists who are currently fund raising on SellaBand. As a result of the massive wave of publicitiy, the band's initiative to raise money on SellaBand has brought them more than 500 friends, both old and new, who collectively have brought them over $30,000 in budget already. On their blog, the band tell the SellaBand community, that they are "pleased with our start, but know that we've got a lof of work to do." The total of over 1,200 Parts sold in the first five days of fund raising, result in a new record on SellaBand. Public Enemy are now over 12% in budget and will announce their plans for a second wave of publicity, shortly. SellaBand News will keep you all posted on further developments.
pi_73607014
This Tuesday on October 13th at 20:00 PM CET, Ellie Williams will organise a listening session on SellaBand for her Believers and other fans. Afterwards her beautiful debut album "Unseen" will be released to the world.

Ellie Williams was the fastest artist to raise the full budget of $50.000 on SellaBand. It took the talented singer only 50 days.

Unseen has been recorded in various studios in England including the Strongroom in London and was produced by top producer Tony Platt (AC/DC, Bob Marley).

Ellie would like to invite you to be amongst the frst to listen to her new album this Tuesday. She'll be available in a special chat area to talk about her experiences during the recording period and her future plans with "Unseen" and as an artist.

Be there Tuesday the 13th at 20:00 pm CET sharp!

The listening session will be accesible tomorrow via this link: www.sellaband.com/listening_session
pi_73630094
Electric Eel Shock have released their album "Sugoi Indeed" on SellaBand today, October 12th 2009.

The album is full of classic rock and hand crafted in Japan… (“Sugoi” means “AMAZING” in Japanese). Attie Bauw (Judas Priest, Scorpions) who produced the last two EES albums, was at the controls again only this time he Engineered the basic tracks and Electric Eel Shock took the produce reins on the album themselves.

"SUGOI INDEED is the album we are 100% proud of…” Says Aki (guitarist and vocals) who took the production reins on the album… “Attie taught us so much about using a studio and with the help of our fans we had the budget and time to record an amazing album…”

The band is currently touring in Scandinavia and this will be followed by a tour in the UK and Germany. Check below for live dates.

Due to the fact that they are touring they wont be available for the planned listening session tonight. However, the albums have been sent out to all Believers and previews and a free track are available in the store.

Visit Electric Eel Shock's store to get your copy of the 'sugoi' album now.

Koop CD / Download de gratis MP3 : http://www.sellaband.com/albums/27
pi_73800667
Canadian band The Last Supper is offering you the chance to become a producer of the first ever fan funded TV series. The series, named Band Without Borders, is a unique project that combines documentary style television with independent music. This new TV series is about the band’s attempt to set a world record by being the first music group to perform in one-hundred countries. The show features life on the road, the highs and lows of living as a struggling musician, and highlights of the music scene in one-hundred different countries.

Since the camera's started rolling the Band Without Borders crew has toured 16 countries filming over 240 hrs of high definition footage. Highlights included; opening for Ministry in Paris, playing with Queensryche outside Amsterdam, performing at Download festival in the U.K and Best Festival in Romania, partying in Germany and Budapest, and sharing the stage with Uriah Heep in the Czech Republic. They also spent a month travelling around Africa which was amazing. A string of dates across South Africa and they were the first ever Canadian rock band to perform in Mozambique and Swaziland. The journey so far has produced unbelievable highs and lows, and they have come across some fascinating people along the way.

The band already independently raised the majority of the funds needed for the show but need $250,000 more to finish the filming of the first season (13 episodes), edit it and make it ready for broadcast. For this the band calls in the assistance of fans and other music lovers from all over the world. Everyone who invests at least $10 will receive not only an exclusive copy of the new album of The Last Supper, but also a certificate listing them as a Producer of the series. And on top of that all people who buy in on the project will get 15% of the revenues made with the TV series. Band Without Borders will raise the money in five, $50,000 phases.

So everybody with a secret ambition of becoming a big TV producer or with a love for great North American rock go to: http://www.sellaband.com/projects/bandwithoutborders
pi_73888338

Writing SellaBand history: Public Enemy raise over $50K in less than two weeks

Today, Tuesday October 20, 2009, legendary HipHop act Public Enemy passed the $50,000 mark on SellaBand. It took the band exactly two weeks of fund raising to reach the 'traditional SellaBand threshold', beating the old record from zero to $50K with more than 35 days! At the same time, Public Enemy became the first act ever on SellaBand, to go beyond $50,000 thus writing a bit of SellaBand history.
Public Enemy

Myspace hit Nylon Pink signs up to SellaBand to raise funding for their next album!

Lead singer Kaila was a seasoned solo artist and a Myspace celebrity. As an actress/model/singer and one of the top girls on Myspace with over 9 million hits and 450K friends. She was picked by Rolling Stone Magazine in their annual HOT LIST as an artist to watch out for in 2007. Her music has taken her all over the world and brought her to open for Christina Milian and Amerie. She was picked by Stuff Magazine as one of the 100 sexiest women online and has appeared on countless magazine covers, and appeared in Stuff, FHM Magazine, House of Roses, and many others. She has hosted her own show on .., MTV Asia and MTV CHI and also hosted shows on Octane TV, Torque TV, and Ripe TV. Kaila just shot a supporting role in the movie Penthouse and was recognized for her supporting role in Fast and Furious 3 Tokyo Drift.
Nylon Pink
pi_74968950
*kick*

Hind gaat haar 3e album via Sellaband produceren (http://www.sellaband.com/projects/hind)
quote:
I’m very thrilled and excited to work with Sellaband. In the past I was signed by Sony/BMG and had great fun with them. But now the markets have changed and so I like to create a direct line with all of my fans, in order to produce my third album and taking matters into my own hands. Sweeeet……I love the SellaBand community for giving me the opportunity to do so.
pi_75331915
Hind heeft een nieuw record volgens mij, 40.000 euro in 12 dagen:
quote:
Haha mensen wat een bizarre ervaring. Ik moet jullie zeggen, we leken wel verslaafd aan SellaBand. We konden het allemaal niet laten om telkens (soms per minuut) even te checken wat de stand van zaken was en nu hebben we het eerste deel al gehaald met jullie hulp. Ik denk zelfs dat we even moeten afkicken...hahhhaa.

Nu gaat het creatieve deel beginnen. Het schrijven van de overige songs het uitluisteren van demo's, songteksten aanpassen, met de producer stoeien over hoe het steeds beter kan klinken, etc.

Veel van jullie zijn ook muzikanten en kennen de processen van het muziek maken en daarna recorden als geen ander. Voor alle genieters van muziek die zelf niet spelen, zonder jullie was deze droom van Hind niet uitgekomen. Ze wil al enkele jaren volledig zelfstandig en zonder inmenging van derden haar nieuwe album maken. Nu is haar kans. Ik ken haar als geen ander, het is een harde werker en iemand die telkens zoekt naar verbeteringen. Ze is erg kritisch op haar eigen muziek en zal er alles aan doen om een kwalitatief album te produceren. Dus nog even geduld allen het moet vooral GOED zijn. We houden julle natuurlijk periodiek op de hoogte van alle ontwikkelingen. Voor nu slaap wel allen en tot mails om het zo maar te zeggen....
Groetjes
Hind management
Eddie Tjon Fo
pi_78339889
quote:
Naam: SELLABAND AG
Vestigingsadres: Joan Muyskenweg 22 1096CJ Amsterdam
KvK-nummer: 34250036

publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
23-02-2010 ams.10.146.F.1306.1.10 Uitspraak faillissement na beëindiging surseance op 22 februari 2010

Niet alle publicaties met betrekking tot deze insolventie zijn in deze databank opgenomen. U kunt eerdere publicaties in deze zaak zoeken in het oude zoeksysteem.

Curator: mr. P.R.W. Schaink
Adres: Postbus 75265 1070AG Amsterdam
Telefoon: 020-6789123

Rechtbank: Amsterdam
Rechter-commissaris: mr. W.A.H. Melissen
Insolventienummer: F.10/146
Vorig insolventienummer: S.10/9
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:14:20 #165
13973 ranja
image means nothing
pi_78343145
Hm. Ze zijn ook down 'for maintanance'.
Ze expecten tomorrow weer back te zijn. Maar wanneer dat er op gezet is staat er niet bij
pi_78343235
Dat is sinds vanochtend geloof ik, eerst stond erop dat ze vandaag rond 12:00 CET weer up zouden zijn...
pi_78343995
waar heb je dat stukje van het faillissement gevonden ?

hoe kan een nl curator een faillissement uitspreken over een Duits bedrijf eigenlijk?

ze zijn trouwens als sinds vrijdag down.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:43:17 #168
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78344361
Bedrijf stond toch duidelijk gewoon in Nederland in het Handelsregister ingeschreven, er staat ook gewoon een KvK nummer bij. En de curator spreekt geen faillissement uit, dat doet de rechter en die stelt de curator aan.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78344552
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Bedrijf stond toch duidelijk gewoon in Nederland in het Handelsregister ingeschreven, er staat ook gewoon een KvK nummer bij. En de curator spreekt geen faillissement uit, dat doet de rechter en die stelt de curator aan.
oh ok , maar sab is in mijn beleving een Duits bedrijf vanwege de toevoeging AG
pi_78346625
pi_78347264
vraag me af wat er gaat gebeuren met artiesten die nu n de studio zitten , zou dat afgedekt zijn?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:47:28 #172
13973 ranja
image means nothing
pi_78349344

[ Bericht 37% gewijzigd door ranja op 24-02-2010 21:54:37 ]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:54:00 #173
13973 ranja
image means nothing
pi_78349650
Ik vraag me trouwens af hoe zo'n site failliet kan gaan. De artiesten nemen hun albums op met geld van de 'believers'. Wat kost het het bedrijf zelf dan nog? Misschien kantoorruimte en webspace of zo, kan me niet voorstellen dat ze daar failliet aan gaan.

Ik vraag me ook af wat er met al die duizenden dollars gebeurt die de 'believers' hadden gestort en toegekend aan artiesten die nog niet aan het bedrag zaten. Ik heb er zelf 40 dollar naar toe gesluisd maar nooit een artiest gesteund die het gehaald heeft
pi_78350691
quote:
AMSTERDAM - De muzieksite Sellaband is failliet. Dat bevestigt de curator van het bedrijf dinsdag.

Volgens de bewindsman is het faillissement echter nog niet definitief. "Er wordt hard gewerkt aan een doorstart", aldus curator Paul Schaink.
De curator wil verder geen mededelingen doen over de aard van de problemen bij de site waar muziekartiesten hun platen kunnen financieren door aandelen aan fans te verkopen. Sellaband zelf is niet bereikbaar voor commentaar.

Sinds de oprichting in 2006 verzorgde Sellaband de platenopnames voor 34 artiesten die ieder minimaal 50.000 dollar bij elkaar wisten te halen. Fans die geïnvesteerd hebben in bands die die drempel nog niet hebben gehaald, krijgen na het faillissement hun geld terug omdat hun kapitaal op een aparte bankrekening wordt bewaard.
Vorige maand won de site nog de Interactive Awards 2010 op het festival Eurosonic/Noorderslag. Het bedrijf had volgens de jury veel potentieel voor de toekomst.
Public Enemy
Eind vorig jaar trok Sellaband de aandacht van Chuck D. van hiphopformatie Public Enemy. De hiphopgroep financierde via de site een nieuw album.
De belangrijkste geldverstrekker van Sellaband is het investeringsfonds Prime Technology Ventures, ook bekend als investeerder van bekende Nederlandse startups als Ebuddy en Layar. De investeerder, die minimaal 3,5 miljoen euro in de muziekdienst stopte, wil geen toelichting geven op he

t faillissement.
Sellaband probeerde onder de slogan 'de macht aan de fans' de dominante positie van de platenindustrie te doorbreken. Sociale netwerken namen de plek in van meer traditionele marketing.
Oprichter
Oprichter Pim Betist, momenteel alleen nog aandeelhouder, zegt de ondergang wel te hebben zien aankomen. Volgens hem zou 'een aantal bedrijven' interesse hebben om het merk over te nemen.
De oprichter verliet Sellaband eind 2008 na een meningsverschil met het management en Prime Technology Ventures. "Ik adviseerde om geen kostbare cd's meer te drukken en om kwaliteitscontrole te gaan invoeren. Daar werd helaas niet naar geluisterd."
Betist begon na Sellaband een nieuw avontuur met een vergelijkbaar concept, maar dan voor Afrikaanse muziek. Het bedrijf Africa Unsigned werkt alleen met digitale muziek en strikte een aantal bekende Afrikaanse artiesten die bepalen of een band goed genoeg is om in te investeren.
http://www.nu.nl/internet/2191372/sellaband-failliet.html
pi_78350772
en nog een interessante link:

-edit-
correcte link staat al hieronder.

[ Bericht 61% gewijzigd door Ceased2Be op 23-02-2010 17:29:22 ]
pi_78350857
Het Financieel Dagblad heeft een artikel met uitleg.

http://www.fd.nl/artikel/14269332/muzieksite-sellaband-failliet
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:25:27 #177
13973 ranja
image means nothing
pi_78350904
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:19 schreef Ceased2Be het volgende:

Het bedrijf Africa Unsigned werkt alleen met digitale muziek
Dat vind ik dus niks. Ik ga geen geld storten zodat een artiest een paar mp3's kan uploaden die ik dan mag downloaden.
pi_78353660
quote:
Sellaband is niet meer. De Nederlandse muzieksite die fans liet investeren in nieuwe artiesten is vandaag door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Zangeres Hind heeft nog 12.500 duizend euro tegoed van Sellaband en weet niet of ze dat geld nog krijgt.

Sellaband werd in 2006 opgericht om muziekliefhebbers voor 10 euro een aandeel te laten kopen in hun favoriete artiest. Als genoeg internetters een aandeel hadden gekocht, konden de artiesten de release van een album financieren.

Hind en Chuck D.
Bekende artiesten die via Sellaband aan hun geld kwamen zijn de Nederlandse zangeres Hind en de voormalige frontman van Public Enemy, Chuck D. De manager van Hind zegt dat de zangeres nog 12.500 euro van de website moet krijgen.
NOS Headlines
pi_78353718
en op www.sellaband.com staat de volgende aankondiging:
quote:
On Friday February 19th, SellaBand AG requested provisional suspension of payments (moratorium). This was granted by the Court in Amsterdam on the same day. Yesterday, Monday February 22nd, this moratorium was changed into bankruptcy, with appointment of, Mr Paul Schaink, an amsterdam lawyer, as trustee. The trustee wishes to inform the 'Sellaband community' that, apart from a few technicalities, the completion of a transaction with a potential buyer of the business, is to be expected soon, in order to make a fresh start, safeguarding both the rights of Believers and Artists. More news will follow shortly.

On behalf of the trustee,

Johan Vosmeijer
CEO SellaBand
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:47:51 #180
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_78354112
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:34 schreef postmortum het volgende:
waar heb je dat stukje van het faillissement gevonden ?

hoe kan een nl curator een faillissement uitspreken over een Duits bedrijf eigenlijk?

ze zijn trouwens als sinds vrijdag down.
Het bedrijf is aanvankelijk in Bocholt (D) begonnen, maar uiteindelijk verhuisd naar Amsterdam. Het is een Nederlands bedrijf, met alleen Nederlandse eigenaren.

En wat anderen zich ook al afvragen: Hoe is het mogelijk?
Denk eens aan al die artiesten die tussen de 1.000 en 5.000 euro zijn blijven steken...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Moderator dinsdag 23 februari 2010 @ 19:09:43 #181
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_78355040
Triest dit...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:24:42 #182
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_78355698
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:47 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Het bedrijf is aanvankelijk in Bocholt (D) begonnen, maar uiteindelijk verhuisd naar Amsterdam. Het is een Nederlands bedrijf, met alleen Nederlandse eigenaren.

En wat anderen zich ook al afvragen: Hoe is het mogelijk?
Denk eens aan al die artiesten die tussen de 1.000 en 5.000 euro zijn blijven steken...
net de kosten van 1 personeelslid voor een maand.
pi_78356186
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:24 schreef Fliepke het volgende:

[..]

net de kosten van 1 personeelslid voor een maand.
Sterker nog; ze mochten alleen de rente besteden van het escrow account dus het was echt geen vetpot.
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:15:27 #184
26777 MrTorture
pi_78396995
Er verschijnen nu diverse berichten over een overname door een Duits bedrijf. Ik hoop dat het waar is en dat de investeerders nog iets terugzien.
Vis een optie?
pi_78397169
dit is wat Aly Cook in haar mail vond:
quote:
Dear Aly,

I my capacity of bankruptcy trustee of Sellaband AG, I have yesterday sold the Sellaband business and assets to German buyers at Munich. This transaction was approved by the Amsterdam Court. The contract will be signed today. The buyers have guaranteed that they take over 100% of the obligations towards both the Believers and the Artists. So, both the monies owed to the Believers and the Artists are safe. The monies owed to the Believers will remain to be kept in an independent trustaccount (Treuhand) in Germany, which is separated from Sellaband, as it was before.

It is to be expected that the Sellaband website will open again no later than either tonight or tomorrow in the course of the day. Further developments will be published through this website.

Vis a vis potential investors we have to say that there is no business for them, because the deal is done.

It is important now for the ‘Sellaband community’ to calm down, because there should be no fear as to their monies. At this stage I will not give any information as to the background of the bankruptcy of Sellaband. In about 3 weeks an official report to the Court will be released, that can be found on www.curatoren.nl.

Kind regards

Van Doorne N.V.
Paul Schaink
Advocaat/trustee Sellaband AG
pi_78397342
quote:
'Het derde punt is dat de kwaliteitsnormen veel te laag waren. Er zat geen filter op. Dus elke meisje dat er goed uitziet maar matig zingt, slaagde erin om geld voor een cd op te halen. De meeste potentiële aandeelhouders zijn namelijk mannen van bovende 40. Ik zag vorig jaar dat het de verkeerde kant opging nadat een venture capitalist aan boord was gekomen en ik de controle kwijt raakte.
Qoute uit het FD
  woensdag 24 februari 2010 @ 19:14:07 #187
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_78404040
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:23 schreef RawFootage het volgende:

[..]

Qoute uit het FD
Hehe,

Ik heb hier 3 cd's liggen en ik vind ze alle drie niet heel spannend.
Feitelijk had Sellaband gewoon een goede hit nodig om ze echt op de kaart te zetten, maar dat is gewoon nooit gebeurd.
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:47:30 #188
26777 MrTorture
pi_78408194
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:14 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Hehe,

Feitelijk had Sellaband gewoon een goede hit nodig om ze echt op de kaart te zetten, maar dat is gewoon nooit gebeurd.
k Heb er 6. Moet zeggen dat ik Julia Marcell en Lunic wel echt top vind. Bulletproof Messenger had best enige hitpotentie met een of twee nummers. Angie Arsenault is erg goed, maar mist misschien dat beetje extra. Van t-ka ben ik inmiddels ook wel fan Alleen Vegas Dragons viel me zwaar tegen.
Vis een optie?
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:14:10 #189
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_78409504
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:47 schreef ranja het volgende:
[ afbeelding ]
Je had beter een screenshot kunnen plaatsen
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_78411887
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:14 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Hehe,

Kontrust

Die hebben Sellaband verlaten en hebben nu een hit met 'Bomba'
Jammer eigenlijk.. SAB had dat best kunnen gebruiken.
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:32:31 #191
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_78420518
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:47 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik Julia Marcell en Lunic wel echt top vind.
Die van Julia viel me echt ENORM tegen
pi_78423011
Hmmm 2 statements nu op www.sellaband.com
Johan Vosmeijer is exit en de nieuwe CEO stelt zich voor.
  donderdag 25 februari 2010 @ 08:18:42 #193
13973 ranja
image means nothing
pi_78423562
Pff dat verhaaltje van die nieuwe is echt totaal nietszeggend... zal wel door de taal komen.
  donderdag 25 februari 2010 @ 08:51:58 #194
26777 MrTorture
pi_78423987
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:32 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Die van Julia viel me echt ENORM tegen
Hoezo dat?

Ik vind em zelf echt geweldig Heb haar ook 2x live gezien, 1x solo en 1x met volledige band. Vind het lekker spontaan, speels en toch zonder al te structuurloos te worden.
Vis een optie?
pi_78435270
quote:
Sellaband naar seksondernemer

Het netwerk van Sellaband-ceo Johan Vosmeijer blijkt toch ergens goed voor: het bedrijf gaat naar Duitsland. De Nederlandse durfinvesteerder Prime Technology Ventures (PTV) ziet daarbij ¤2,6 miljoen verbranden.

Beetje mysterieus, die doorstart van Sellaband. Al een dag na het uitroepen van het faillissement komt Vosmeijer (eerder directeur bij Sony/BMG) op de proppen met een koper. Het blijkt een Duitse muziek- en seksondernemer te zijn.

'Het nieuwe bedrijf wordt vanaf vandaag gerund vanuit München en neemt alle verplichtingen tegenover artiesten en hun fans over' stelt Vosmeijer. Curator Paul van Schaink vult in een gesprek met Quote aan dat 'De schulden van het bedrijf worden overgenomen door de nieuwe eigenaar. Het geld dat de fans reeds hebben gestort, staat op een onafhankelijke trust-account en is niet in gevaar.' Op die rekening zouden enkele miljoenen moeten staan.

Overigens reppen Vosmeijer, noch Van Schaink geen woord over de aandeelhouders, waaronder PTV dat in 2008 ¤2,6 miljoen in de tent pompte. Beetje vreemd, want de investeerders zijn de grote slachtoffers in het Sellaband-debacle: 'Dat belang wordt afgeschreven,' stelt Prime-woordvoerster Marloes Drost desgevraagd. Auw.

De precieze werking en omvang van de deal blijft overigens onduidelijk, want bij het (voormalige) hoofdkwartier van Sellaband in Amsterdam wordt de telefoon niet meer opgenomen. Vermoedelijk kende Vosmeijer de koper - entrepreneur Michael Bogatzki - uit het muziekwereldje. Want Bogatzki's bedrijf Make Music (sinds 2001, minder dan tien man personeel), houdt zich bezig met muziekmarketing en claimt de complete Duitse platenindustrie als klant te hebben. Overigens runt Bogatzki - heel chique - ook LUBExxx, een maker van glijmiddelen voor sekstoepassingen.

Met de verkoop keert Sellaband terug naar zijn bron. Bij de oprichting in 2006 investeerde een (onbekende) vriend van Vosmeijer, ook afkomstige uit de platenbusiness, de eerste tonnen in het bedrijf. Sellaband begon onder de hoede van deze investeerder als een Nordrhein Westfalische GmbH. Vosmeijer zelf blijft alleen als believer, Sellaband-taal voor fan, op de site actief. De voormalige music director van Sellaband, Dagmar Heijmans, blijft wel bij het bedrijf betrokken.

Edit: webbureau TTY is geen aandeelhouder, zoals eerder in dit artikel vermeld. Even bellen met TTY-eigenaar Maarten Beucker Andreae: 'Wij hebben oprichter Pim Betist geholpen met de start en de site ook grotendeels gebouwd. Iets later zouden we inderdaad instappen en 10% van de aandelen kopen. Maar de komst van de nieuwe aandeelhouders (PTV, red) maakte de deal zo ongunstig dat ik niet heb gestort. Dat was in dezelfde periode dat Pim het bedrijf verliet.'

Waarvan akte, met dank aan Hyped voor de melding.
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:47:44 #196
26777 MrTorture
pi_78458373
Nieuwe terms worden rondgemaild. Vrij open allemaal, goede zaak.

Volgens mij zijn de belangrijkste wijzigingen:

- Twee weken na parts te hebben gekocht, kun je geen refund meer vragen. Je houdt je parts. Deze kun je schuiven tussen verschillende artiesten.

- Voor mensen van voor de doorstart, die nog geld hebben staan, geldt dat ze binnen 2 weken moeten kiezen: parts houden of geld terug.

- Het geld komt bij een externe partij, waarna zowel believer, artiest als sellaband geen toegang of rechten meer hebben op dat geld.

- Als het doel van de artiest is bereikt, maakt de externe partij het bedrag over naar SellaBand, dat vervolgens 15% krijgt. De rest gaat naar de artiest via ingediende facturen van werkelijk gemaakte kosten. De artiest krijgt geen geld direct overgemaakt.

- Indien de artiest het project niet binnen een jaar af krijgt, gaat het resterende budget terug naar de believers.

- Believers hebben tot 5 jaar na release recht op hun deel van de netto opbrengst
Vis een optie?
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:48:54 #197
26777 MrTorture
pi_78458451
Mijn grootste vraag is natuurlijk wel wat hun antwoord is op het uitblijven van verkoopresultaten.
Vis een optie?
pi_78460786
Tja, er zal voornamelijk toch echt een marketingbudget moeten komen maar dat is 1 van de bedrijfjes waar de nieuwe eigenaren al inzitten wat ik heb begrepen dus dat kan wel erg meespelen...
Ik ben benieuwd; ik hou dezelfde strategie aan als het afgelopen jaar; ik teer op mijn geïnvesteerde parts en doe met de 'winst' daarvan weer zaken op SAB.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:46:26 #199
26777 MrTorture
pi_78468606
Maakte jij wel winst op SAB?

Ik heb zelf ~1.000 geïnvesteerd geloof ik, en ongeveer 20 gevangen
Vis een optie?
pi_78468760
vandaar ook 'winst' ik heb zo'n 500 dollar erin gezet en 20 gevangen. nog geen enkele cd verkocht... laatste artiesten investeerde ik elke keer maar 20 dollar... dat was nog te doen voor 1 cd
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:06:16 #201
26777 MrTorture
pi_78469003
Ik heb er alleen al zo'n 60 in Lunic
Vis een optie?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 10:12:27 #202
13973 ranja
image means nothing
pi_78470593
Ha, ik heb er maar 40 dollar ingestopt en alleen nog maar in bandjes gestopt die met moeite de 100 halen, of zelfs lang niet Nou ja, ooit zal er toch een band komen die ik leuk vind en die wel z'n target haalt
Ik doe het in elk geval niet voor de winst ofzo.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 10:23:47 #203
26777 MrTorture
pi_78470942
Ik ook niet, maar het komt zelfs niet in de buurt van quitte spelen...
Vis een optie?
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:44:23 #204
26777 MrTorture
pi_82230564
Een schopje

SellaBand wil de limited edition cd's niet meer in voorraad houden en geeft iedereen de kans zijn/haar LECD's op te eisen. Anders gaan ze naar de artiest en gaat de winst naar Sellaband....

Ben er niet echt over te spreken, het was de enige manier om "snel" geld te verdienen aan de CD verkoop, je mag het nu dus echt helemaal zelf doen. SAB was altijd al meer gericht op het werven van financiers, de verkoopkant wordt hiermee nog harder achtergesteld. Het idee van "investeren" is er zo wel een beetje van af
Vis een optie?
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:51:29 #205
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_82230837
Heb de mail net ook gezien ja, maar heb nog nooit een LECD verkocht en ben er eigenlijk al vanaf het begin bij.
Ze mogen ze houden, ik ga er iig geen moeite in steken om ze zelf te verkopen. Wellicht dat de artists er iets mee kunnen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:02:34 #206
26777 MrTorture
pi_82231326
Ik ga ze wel opeisen, desnoods gaan ze naar een rommelmarkt of weet-ik-wat. Ik vraag me nog steeds af of SAB überhaupt wel iets verkoopt

Ik zit er ergens tussen de 2 en 3 jaar en heb $11.00 verdiend door zelf iemand een cd te verkopen, $1.55 aan music sales via SAB, $0.50 commission. Wel $2.39 aan advertenties meegepakt nog. Smashing sum van $15.44, waarvan slechts $4.44 door het succes van SAB.

Hiervoor heb ik $280 geïnvesteerd in artiesten die al aan het uitgeven zijn en $570 aan artiesten die nog moeten beginnen... Dramatische balans dus.
Vis een optie?
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:34:40 #207
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_82232896
Tja, dit is wat ik nog over heb... en van elke artiest heb ik 1 cd thuis laten sturen:
Lady Haidee - 4
Lunic - 7
T-Ka - 4
Vegas Dragons - 9
Julia Marcell - 1
Mandyleigh Storm - 1
EES - 9
Bulletproof Messenger - 4
Second Person - 4
Clemence - 4
Francis Rodino - 4
AIOIA - 1
SolidTube - 3

De rest durf ik niet eens naar te kijken...
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:50:57 #208
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_82245015
lol 139 in stock , hoeveel gaat me dat aan verzendkosten kosten ?

[ Bericht 1% gewijzigd door postmortum op 02-06-2010 18:03:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')