Ja dat heb ik helemaal zelf opgezocht. 1337 ben ik he? Dus nu snap je wle dat je hem wel manipuleert he? Goedzo meisje, je leert het wel.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Dit topic is nog niet eens een dag geleden gestart! Liever nog even wachten met dat slotje svp.
Heel knap hoor Qwea! Heb je dat helemaal zelf opgezocht?
Geartsjuh: ik wil graag geloven dat hij uiteindelijk gelukkiger zal zijn maar nu zie ik dat nog niet zo. Hij zegt ook best vaak dat als hij mij niet meer heeft hij altijd alleen zal blijven...
Als ik het nu uit ga maken ga ik niet zomaar in een keer zeggen: ik ga bij je weg. Ik doe het toch echt liever wat subtieler. Vooral ook omdat we nooit ruzie hebben zou dat gewoon een hele grote klap zijn. Misschien moet ik me gewoon eerst wat afzijdig houden van hem?
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:56 schreef soylent het volgende:
Uitmaken op een fijne manier kan niet... De klap zal er niet minder om zijn.
Gewoon in een keer doodtrappen in plaats van eerst de vleugeltjes eraf trekken
Close vriendschap met sex.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:01 schreef Qwea het volgende:
ik snap trouwens niet hoe je het kan volhouden. Hoe kun je sex hebben,je leven delen, je diepste geheimen en tedere momenten delen met iemand van wie je niet houdt
Hell,dat kon ik in mn vorige relatie niet eens
Er zijn wel meer mensen die dat denken. Maar is goed, dan blijf jij de rest van je leven in een voor jou liefdeloze relatie zodat hij niet alleen hoeft te blijven. Veel plezier ermee!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Geartsjuh: ik wil graag geloven dat hij uiteindelijk gelukkiger zal zijn maar nu zie ik dat nog niet zo. Hij zegt ook best vaak dat als hij mij niet meer heeft hij altijd alleen zal blijven...
Daarmee breek je ook zijn hart. Het uitmaken komt hoe dan ook als een klapquote:Als ik het nu uit ga maken ga ik niet zomaar in een keer zeggen: ik ga bij je weg. Ik doe het toch echt liever wat subtieler. Vooral ook omdat we nooit ruzie hebben zou dat gewoon een hele grote klap zijn. Misschien moet ik me gewoon eerst wat afzijdig houden van hem?
Ja, ook wat betreft die kinderwens van hem moet je er echt zo snel mogelijk een einde aan breien. Het is niet eerlijk en eigenlijk "steel" je zijn geluk.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is eigenlijk nooit een juiste manier van uitmaken als één van de twee wel heel veel van de ander houdt. Je doet hem hoe dan ook pijn, maar je moet door de zure appel bijten. Op de lange termijn is het beter voor hem en ook voor jezelf. Je geeft jezelf de kans wel verliefd te worden en te ontdekken wat liefde en passie is en datzelfde gun je hem dan ook. En hij wil graag kinderen, iets wat jij niet (met hem?0 wilt. Uiteindelijk een volkomen win-win situatie.
Het feit dat het nu zo hard bij hem gaat aankomen komt door je eigen gedrag van de afgelopen 2 jaar. Daar verandert 'afzijdig houden' ook niets aan. Hij heeft het recht om te weten waar hij aan toe is en het zou enorm sneu zijn als je hem nu nog een jaar aan het lijntje houdt. Hij wordt er niet jonger op.
kijk dat je een x sext hebt zonder gevoelens ala, maar 2 jaar lang?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:03 schreef STING het volgende:
[..]
Close vriendschap met sex.
Sommige mensen doen dat zo bewust.
Yep, dacht ik ook bij mijn exquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:58 schreef Qwea het volgende:
Ik roep ook wel eens naar mn vent "wat moet ik zonder je" en ik denk ook wel eens dat als mn vent bij me weggaat dat ik nooit meer een kerel krijg. Dat dacht ik bij mn ex ookdas gewoon bullshit.
ach, omdat veel mensen zich er misschien in herkennen. Ik ken zoveel liefdeloze relaties die zijn ontstaan uit praktische/financiële/sociale overwegingenquote:
Ik heb 3 jongens 'gedumpt' in mijn leven. En dit is wat ik ervan heb geleerd:quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:12 schreef maaike78 het volgende:
en het is toch weer typisch dat iedereen hier op het internet stoer zit te verkondigen dat ze hem moet dumpen. Het is zo gemakkelijk om te zeggen hoe het moet als buitenstaander!
je zegt twee ware dingen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:12 schreef maaike78 het volgende:
[..]
ach, omdat veel mensen zich er misschien in herkennen. Ik ken zoveel liefdeloze relaties die zijn ontstaan uit praktische/financiële/sociale overwegingen, en vaak duren ze nog langer dan de vurige relaties vol passie...
en het is toch weer typisch dat iedereen hier op het internet stoer zit te verkondigen dat ze hem moet dumpen. Het is zo gemakkelijk om te zeggen hoe het moet als buitenstaander!
Nee, dat ben ik wel met je eens maar ze zit er kennelijk ook zelf mee, hoe ze hier uit moet komen. Maar goed, eigenlijk had ze er niet aan moeten beginnen of iets eerder stoppen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:12 schreef maaike78 het volgende:
[..]
ach, omdat veel mensen zich er misschien in herkennen. Ik ken zoveel liefdeloze relaties die zijn ontstaan uit praktische/financiële/sociale overwegingen, en vaak duren ze nog langer dan de vurige relaties vol passie...
Ik ben ook wel eens te lang in een relatie gebleven die me niet gelukkig maakte. Dit had ik echter niet vol gehouden als ik van meet af aan geen liefde of zelfs maar aantrekkingskracht had gevoeld en al helemaal niet als deze relatie zich 2 jaar lang gerekt had.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:12 schreef maaike78 het volgende:
[..]
ik zeg niet dat je ongelijk hebt, integendeel. Uiteraard verbreekt ze best deze relatie. Mquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb 3 jongens 'gedumpt' in mijn leven. En dit is wat ik ervan heb geleerd:
Langer wachten maakt het niet makkelijker.
Het is niet leuk.
Er bestaat niet zoiets als 'een goed moment'.
Nadat het uit is ga je toch twijfelen.
Maar goed, dan nog ben ik een buitenstaander want ik had wèl gevoelens voor mijn exen.
Je hebt wel gelijk, soms gaat het wel wat ver. Ze heeft ook nergens aangegeven dat het bijv. een klootzak is en dat ze heel erg ongelukkig met hem is. En het uitmaken is gewoon moeilijk, maar ik vond die vergelijking met het beestje doodslaan en niet eerst de vleugeltjes uittrekken wel een mooie.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:23 schreef maaike78 het volgende:
Ze is een gemene manipulatrice, hoe kan ze sex hebben ???? hoe houdt ze dit vol, HOE kan ze ze zo DOM zijn om in deze relatie te blijven, enzovoort. Ja sorry hoor, mensen maken fouten, hé, en ze is nog jong, meer dan de helft van de mensen scheiden, niemand is perfect.
Nou, kijk, het is zoals Xennia zei: je kunt jong zijn en fouten maken, te lang in een onprettige relatie blijven hangen enz enz, maar dan voel je toch altijd nog wel iets voor de persoon in kwestie.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:23 schreef maaike78 het volgende:
Ze is een gemene manipulatrice, hoe kan ze sex hebben ???? hoe houdt ze dit vol, HOE kan ze ze zo DOM zijn om in deze relatie te blijven, enzovoort. Ja sorry hoor, mensen maken fouten, hé, en ze is nog jong, meer dan de helft van de mensen scheiden, niemand is perfect.
ja, jij kan het misschien niet, ik ken er velen die dat wel kunnen, en zelfs een pak langer dan twee jaar.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:34 schreef thaleia het volgende:
Twee jaar bij iemand blijven die je niet in het minst aantrekkelijk vindt was mij ook in m'n allerjongste en onervarenste jaren niet gelukt hoorEn ook op die leeftijd had ik ook zeker al wel doorgehad dat dit niet bepaald netjes is tegenover de ander.
Jij bent ZO'N kutwijf.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Misschien moet ik me gewoon eerst wat afzijdig houden van hem?
Dat dus. Je moet niet wachten tot hij de beslissing voor je maakt want dat doet hij niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:31 schreef Friek_ het volgende:
Jij bent ZO'N kutwijf.Godverdomme zeg, lekker even het zo brengen dat het zo min mogelijk gezeik oplevert zodat je er makkelijker mee kan wegkomen.
![]()
Koop een ruggegraat en vlug.
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yep, dacht ik ook bij mijn exIs heel normaal om dat zo te denken. Maar wat was ik opgelucht toen het echt uit was...dat had ik alleen veel eerder moeten doen. Ja, hij werd depressief en at alleen nog brood met pindakaas en werd ontslagen op zijn werk. Niet mijn probleem. Hij is nu ook gelukkig met een ander en ik ook.
Dumpen wordt inderdaad al snel gesuggereerd. Ik waak er meestal ook voor om dat soort adviezen te geven. Een situatie is altijd zoveel complexer en veelzijdiger dan een korte OP suggereert. En de meeste relaties hebben naast de problemen ook hun goede aspecten. Maar in dit geval lijkt het me absoluut kansloos om er nog maar enige energie in te steken. De TT zegt al genoeg. Je kan toch niet met droge ogen suggereren dat ze in deze relatie blijft steken?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:12 schreef maaike78 het volgende:
[..]
Leuk genoeg wijzen die reacties wel er hard op waar het om draait in deze situatie, hoe makkelijk ze ook zijn. Verval niet in dat makkelijke 'hebeenbeetjebegripvoormij!quote:"ach, omdat veel mensen zich er misschien in herkennen. Ik ken zoveel liefdeloze relaties die zijn ontstaan uit praktische/financiële/sociale overwegingen , en vaak duren ze nog langer dan de vurige relaties vol passie...
en het is toch weer typisch dat iedereen hier op het internet stoer zit te verkondigen dat ze hem moet dumpen. Het is zo gemakkelijk om te zeggen hoe het moet als buitenstaander!"
Je verwoordt precies wat ik denk.
Voer hem een XTC-pilletje en vertel het hem.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 02:57 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Ik vraag niet om begrip, maar om een acceptabele oplossing zonder dat ik daarbij mijn vriend diepongelukkig maak.
Ik heb een fout gemaakt maar dat is menselijk, daar heb ik geen begrip voor nodig.
er is geen acceptabele oplossingquote:Op zaterdag 17 maart 2007 02:57 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Ik vraag niet om begrip, maar om een acceptabele oplossing zonder dat ik daarbij mijn vriend diepongelukkig maak.
Ik heb een fout gemaakt maar dat is menselijk, daar heb ik geen begrip voor nodig.
De enige manier om hem niet diepongelukkig te maken is bij hem te blijven en niets te zeggen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 02:57 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
nou nou nou, het woord hoer gaat wel erg ver. Hoe kan ze hoer zijn, ze krijgt geen geld neem ik aanquote:Op zaterdag 17 maart 2007 07:46 schreef santax het volgende:
Pfff ik ruik weer een boek![]()
Kom nou, wat is dat voor een gelul.
Je voelt je zowel niet lichamelijk als geestelijk niet tot hem aangetrokken. Wat dan? Zijn geld?
Ben je een hoer ofzo? Zoniet, ben je dan een clone? Ook geen clone? Ben je dan iemand met ambitities een buik uit te brengen?
Ik vind je, als dit topic serieus is, in elk geval een hoer. Met iemand iets beginnen die je niet mooi vind. Lichamelijk en geestelijk niet. Alleen om er zelf beter van te worden blijkbaar. Want anders begin je niet iets met iemand die je totaal niet aantrekt.![]()
Wees een echte vent en maak het uit met je vriend. En vertel hem meteen dat je hem zowel geestelijk als lichamelijk onaantrekkelijk vind. Vertel hem ook dat je er een topic over moest openen. Wellicht dat ie dan nog een beetje respect voor je over houdt. Omdat je na 2 jaar eindelijk eens eerlijk was. Slet.
bingo, duurt even maar hij komt echt echt echt over je heen en dan vindt hij iemand die wel van hem houdt en die hem wel een leven met eventuele kinderen kan en wil biedenquote:
Nouja, als je iemand wijsmaakt dat je hem leuk vind... terwijl je hem zowel lichamelijk en geestelijk niets vind, neem ik aan dat je je dat doet uit eigen belang. Misschien ben je blij dat er eindelijk iemand is die om je geeft, misschien ben je blij dat er iemand is die je mee uit eten neemt, misschien krijg je wel genoegdoening om iemand 'te helpen', hoe dan ook als je puur om dat soort redenen iemand wijsmaakt dat je hem leuk vind en er een relatie van 2 jaar op nahoudt... tja...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 07:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
nou nou nou, het woord hoer gaat wel erg ver. Hoe kan ze hoer zijn, ze krijgt geen geld neem ik aan![]()
Ik denk dat dat geflame van je een beetje overbodig is. Klopt, TS is een kutwijf. Maar om dr nou voor hoer en slet uit te maken gaat wel een beetje ver denk je niet?
doe niet zo hypocrietquote:Op zaterdag 17 maart 2007 07:54 schreef santax het volgende:
Nouja, als je iemand wijsmaakt dat je hem leuk vind... terwijl je hem zowel lichamelijk en geestelijk niets vind, neem ik aan dat je je dat doet uit eigen belang. Misschien ben je blij dat er eindelijk iemand is die om je geeft, misschien ben je blij dat er iemand is die je mee uit eten neemt, misschien krijg je wel genoegdoening om iemand 'te helpen', hoe dan ook als je puur om dat soort redenen iemand wijsmaakt dat je hem leuk vind en er een relatie van 2 jaar op nahoudt... tja...
Het spijt me zeer, dan vind ik je een hoer. Hoewel kutwijf in technische zin wellicht een betere benaming is. Ik zou in elk geval zwaar over de zeik raken als iemand dat bij mij flikte.
Maar je hebt eigenlijk wel gelijk. In toekomstige berichten zal ik mij beperken door de TS voor niets meer dan kutwijf uit te maken.
Ik kan mij in je post vinden. Maar dan vind ik haar eerder een slet dan een hoerquote:Op zaterdag 17 maart 2007 07:54 schreef santax het volgende:
[..]
Nouja, als je iemand wijsmaakt dat je hem leuk vind... terwijl je hem zowel lichamelijk en geestelijk niets vind, neem ik aan dat je je dat doet uit eigen belang. Misschien ben je blij dat er eindelijk iemand is die om je geeft, misschien ben je blij dat er iemand is die je mee uit eten neemt, misschien krijg je wel genoegdoening om iemand 'te helpen', hoe dan ook als je puur om dat soort redenen iemand wijsmaakt dat je hem leuk vind en er een relatie van 2 jaar op nahoudt... tja...
Het spijt me zeer, dan vind ik je een hoer. Hoewel kutwijf in technische zin wellicht een betere benaming is. Ik zou in elk geval zwaar over de zeik raken als iemand dat bij mij flikte.
Maar je hebt eigenlijk wel gelijk. In toekomstige berichten zal ik mij beperken door de TS voor niets meer dan kutwijf uit te maken.
hypocriet? wie is er hier nou hypocriet! De TS, want die heeft 2 jaar lang een jongen voorgelogen waarvan ze niet houdt!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 07:55 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
doe niet zo hypocriet
het leven zuigt soms gewoon
als ze toen iemand had gevonden die ze leuk vond was dat beter geweest
maar ja soms werken dingen anders dan dat je hoopt he
als ze zich nu dit soort dingen afvraagt, gewoon voor jezelf kiezen dan![]()
Dank je, asje, een bakkie bouillon van mijquote:Op zaterdag 17 maart 2007 08:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
hypocriet? wie is er hier nou hypocriet! De TS, want die heeft 2 jaar lang een jongen voorgelogen waarvan ze niet houdt!
liefde kent veel vormen en mensen zijn om veel redenen samen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 08:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
hypocriet? wie is er hier nou hypocriet! De TS, want die heeft 2 jaar lang een jongen voorgelogen waarvan ze niet houdt!
gelukkig?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 08:14 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
liefde kent veel vormen en mensen zijn om veel redenen samen.
als ze samen gelukkig zijn geweest, wie ben jij dan om dat te veroordelen. vertel mij eens wat van jouw diepere gevoelens, jouw dingen in het leven die niet helemaal optimaal zijn, dan gaan we daar gezellig over bashen. no problemzo cheap kan ik best voor je zijn lieffie
![]()
en jij moet maar leren / onder ogen zien dat sommigen jouw reactie ook ongepast vinden. easy as shitquote:Op zaterdag 17 maart 2007 08:20 schreef Qwea het volgende:
Overigens rainbow2007, wie basht? TS vraagt om antwoorden/ meningen.. TS moet maar leren/onder ogen zien dat niet iedereen hier hetzelfde erover denkt als haar. Easy as shit
je kiest ervoor om samen te zijn omdat het alternatief je erger is op dat moment. zo maken we de meeste keuzes; voor- en nadelen tegen elkaar afwegen. soms op bewust niveau, soms op onbewust niveau.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 08:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
gelukkig?![]()
als je eens de moeite neemt om de Op te lezen sukkel, dan zie je dat TS nooit gelukkig is geweest! Hoe de neuk kan je gelukkig zijn als je in een 2 jaar lange relatie zit waar je niet van iemand houdt en je niet voelt aangetrokken tot hem.
Wil je mijn dingen weten die niet helemaal optimaal zijn? Dat mag hoor maar aangezien mijn relatie en mijn liefde voor mn vent wel optimaal zijn hoort dat niet in dit topic thuis.
Dan lees je ze niet? Vrijheids van meningsuiting enzoquote:Op zaterdag 17 maart 2007 09:28 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
en jij moet maar leren / onder ogen zien dat sommigen jouw reactie ook ongepast vinden. easy as shit![]()
En TS deed dit op bewust niveau, dus wat maakt dat TS? Een egoist.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 09:28 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
je kiest ervoor om samen te zijn omdat het alternatief je erger is op dat moment. zo maken we de meeste keuzes; voor- en nadelen tegen elkaar afwegen. soms op bewust niveau, soms op onbewust niveau.![]()
eenzaam, beinvloedbaar. soms maak je in het leven keuzes waar je achteraf spijt van hebt. zo werkt het he. heb je nare ervaringen waar je aan moet denken als je de TP leest, of waarom reageer je zoquote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
En TS deed dit op bewust niveau, dus wat maakt dat TS? Een egoist.
Goedzo!
neh, geen nare ervaringen. Ik ben niet zo'n bedriegelijk kutwijf als TS.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:17 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
eenzaam, beinvloedbaar. soms maak je in het leven keuzes waar je achteraf spijt van hebt. zo werkt het he. heb je nare ervaringen waar je aan moet denken als je de TP leest, of waarom reageer je zo![]()
De emoties lopen wel steeds hoger bij je op zo te zien,quote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
neh, geen nare ervaringen. Ik ben niet zo'n bedriegelijk kutwijf als TS.
En nu ga je jezelf tegensprekenquote:b]Op vrijdag 16 maart 2007 03:15 schreef Repelsteeltje83 het volgende:[/b]
Het probleem is alleen dat ik niet van hem hou en nog nooit van hem gehouden heb... Ik voel me lichamelijk en psychisch niet tot hem aangetrokken en het is mijn type helemaal niet..
en hier ookquote:Het is eigenlijk pas sinds een paar maanden dat ik me echt bewust ben van het feit dat ik helemaal niet van hem hou, daarvoor dacht ik er gewoon niet zo over na..
quote:Toen we nog geen jaar iets hadden zei hij vaak dat hij bang was dat ik hem zou verlaten voor iemand anders. Ik had het uit moeten maken toen hij het verwachtte..
Waarom denk je dat je onvervangbaar bent?quote:Als ik ook maar een beetje de hoop had dat hij wel iemand anders kan vinden, waar hij kinderen mee kan krijgen had ik het al lang uitgemaakt hoor. Hij heeft alleen zo vaak gezegd dat hij niemand anders wil, en dat als ik hem zou verlaten hij altijd alleen blijft... Misschien komt het ook door zijn gebrek aan ervaring met relaties dat hij dat zegt, en mijn gebrek aan ervaring dat ik het geloof, maar ik zie het gewoon echt niet gebeuren..
Goh, waren alle mensen maar zo behulpzaam..quote:hij weet niet dat ik hem niet leuk vind, daarom vind ik het niet egoistisch van mezelf...
Ik heb niet het gevoel dat ik hem aan het lijntje hou ik heb het gevoel dat ik hem help...
..ik blijf bij hem om hem een gunst te doen....
Dit is blijkbaar één van de hoge drempels om het uit te maken, het feit dat hij zegt nooit meer een ander te willen (heb ik ook 2x gehoord) en nooit meer een ander te zullen vinden als het uit is (ook al vaker gehoord, incl. zelf geroepenquote:Als ik ook maar een beetje de hoop had dat hij wel iemand anders kan vinden, waar hij kinderen mee kan krijgen had ik het al lang uitgemaakt hoor. Hij heeft alleen zo vaak gezegd dat hij niemand anders wil, en dat als ik hem zou verlaten hij altijd alleen blijft... Misschien komt het ook door zijn gebrek aan ervaring met relaties dat hij dat zegt, en mijn gebrek aan ervaring dat ik het geloof, maar ik zie het gewoon echt niet gebeuren.
MIjn ex had inderdaad sneller een relatie dan ikquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:41 schreef woniya het volgende:
Het gekke is dat juist degene waarvan je denkt dat zijn leven zal instorten, vaak eerder een nieuwe relatie aangaan dan jezelf![]()
Je schat jezelf veel te hoog in wat betreft beinvloeding van zijn leven. Dat hij dit roept, goed, dat maakt hem een dramaqueen. Maar dat jij het gelooft, komt -denk ik nog steeds- omdat je het WIL geloven. Deep down weet je net zo goed als wij allemaal dat die jongen misschien even een Groot Drama maakt, maar daarna weer opkrabbelt, en een leuk eigen leven gaat leiden zonder jou. Maar somehow wil je daar niet aan. Ik denk dus nog steeds dat je er ergens gewoon zelf nog niet aan toe bent om de knoop door te hakken, en de riedel "dan maak ik zijn leven voorgoed kapot" als excuus aangrijpt. Je weet zelf best dat je zijn leven niet voorgoed kapot maakt. Sterker nog: hoe eerder je het uitmaakt, hoe een groter plezier je hem doet. Dat ziet hij niet meteen, maar dat ziet hij over een jaar welquote:Op zaterdag 17 maart 2007 02:27 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Als ik ook maar een beetje de hoop had dat hij wel iemand anders kan vinden, waar hij kinderen mee kan krijgen had ik het al lang uitgemaakt hoor. Hij heeft alleen zo vaak gezegd dat hij niemand anders wil, en dat als ik hem zou verlaten hij altijd alleen blijft... Misschien komt het ook door zijn gebrek aan ervaring met relaties dat hij dat zegt, en mijn gebrek aan ervaring dat ik het geloof, maar ik zie het gewoon echt niet gebeuren.
Zeker, maar in dit geval lijkt elk jaar dat deze relatie nog langer duurt me wel degelijk verloren tijd. Voor allebei, alleen voor die jongen is het lulliger omdat TS er in elk geval zelf nog voor kiest nog langer hierin te blijven hangen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:43 schreef SunChaser het volgende:
Wat mij ook altijd opvalt is dat veel mensen denken dat er maar 1 ware is en als t uitgaat dat t verloren tijd is geweest.
Ik zelf denk dat elke relatie belangrijk is, hoe kort of hoe lang die ook duurt.
TS, ik zou er ook niet mee doorgaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:41 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb niet eens heel de openingspost gelezen maar zeg bij voorbaat al dat je jezelf way tekort doet door met iemand te zijn waar je niet van houdt.
Doeeensniet!
Je krijgt advies, maar je lijkt alleen maar advies te willen waarin je er zelf goed vanaf komt - dan zoek je dus bevestiging en geen adviesquote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:36 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Denk je echt dat ik zulke serieuze en lange reacties type om een 1 april grap te maken?
Ik zit hier echt mee. Misschien is FOK niet de goede plek om advies te vragen maar ik weet gewoon niet aan wie ik dan wel om advies moet vragen.
Nee, ik denk dat wat hier gezegd heeft wel degelijk invloed heeft op haar denkpatroon. En ik zou het pas raar hebben gevonden als ze gisteren het topic had geopend en vandaag de relatie had beëindigd. Soms moet je iets laten bezinken en dan handelen. Je moet het alleen niet maanden lang laten bezinkenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:38 schreef Ripley het volgende:
Je krijgt advies, maar je lijkt alleen maar advies te willen waarin je er zelf goed vanaf komt - dan zoek je dus bevestiging en geen advies
Mijn exuses voor de spelfouten, ik heb dyslextie vandaar. Verder kan ik me niet vinden in jou verhaal.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:43 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Afgezien van de spel- en grammaticafouten is je opmerking nogal kansloos. Imho getuigt het juist van intelligentie én lef dat ze een dergelijk probleem niet met meepratende vriendinnetjes bespreekt, maar op een forum gooit waar iedereen komt en iedereen een mening heeft. In plaats van nietszeggend advies krijgt ze hier in ieder geval reflectie op wat ze vindt en wat ze doet of gaat doen. Al was het maar een "lollereins"-reactie.
Ik bedoel, ze heeft maar één perspectief, dat van zichzelf en door het probleem te posten heeft ze er een heleboel bij.
Ja, briljant idee, laat Repelsteeltje het gewoon met haar partner bespreken.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:56 schreef fruitig het volgende:
Mijn exuses voor de spelfouten, ik heb dyslextie vandaar. Verder kan ik me niet vinden in jou verhaal.
Hoeveel lef heb je nl. nodig om iets anoniem op het internet te gooien?! Bar weinig!
Ik heb meer respect wanneer je open met je partner leert praten. Open communicatie is nl. een voorwaarde voor het hebben van een evenwichtige VOLWASSEN relatie!
Maar wat voor advies wil je dan? Het 'maak het uit, hij verdient beter, je projecteert je eigen gevoelens op hem-advies' staat je niet aan. Ik denk dat er weinig mensen je een schouderklopje zullen geven, ook niet irl. Niet alleen hij, maar ook jij verdient beter dan dit. Mijn advies zou waarschijnlijk anders zijn als je een koophuis en zeven kinderen had, maar dat heb je allemaal niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:36 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Ik zit hier echt mee. Misschien is FOK niet de goede plek om advies te vragen maar ik weet gewoon niet aan wie ik dan wel om advies moet vragen.
Met als enige opmerking natuurlijk wel dat het niet zover was gekomen als er openlijke communicatie in deze relatie bestond..quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, briljant idee, laat Repelsteeltje het gewoon met haar partner bespreken.
"Lieverd, ik heb eigenlijk nog nooit van je gehouden en voel me lichamelijk en geestelijk niet tot je aangetrokken. Daarbij ben ik niet echt gelukkig en ben ik bang dat je jezelf iets aandoet als ik het uitmaak. Wat moet ik nou doen? Heb je advies?"
Sommige problemen lenen zich uitstekend voor het internet.
Waar schrijf ik dat het verstandig is om op zo'n lompe manier de relatie te verbreken?! Misschien moet je even terug om te lezen waarop ik reageerde ( incl. eerste reactie).quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Lieverd, ik heb eigenlijk nog nooit van je gehouden en voel me lichamelijk en geestelijk niet tot je aangetrokken. Daarbij ben ik niet echt gelukkig en ben ik bang dat je jezelf iets aandoet als ik het uitmaak. Wat moet ik nou doen? Heb je advies?"
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]

Liefde gebeurt, of gebeurt niet. En hier gebeurt het dus niet. Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar als zij die vlinders zomaar zou kunnen oproepen, had ze dat heus allang gedaan. Ze is niet uitgehuwelijkt..quote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:41 schreef 19patje72 het volgende:
je kunt ook proberen om van hem te gaan houden ipv weg te gaan. geef de liefde een kans, ontdek de vlinders in je buik en heb een gelukkig leven samen.
Luister naar je innerlijke stem, en handel daar dan naar. Als je nog langer gaat wachten wordt het alleen maar moeilijker en het zijn verloren jaren. Jaren waarin jullie allebei je verder zullen ontwikkelen, verdriet en geluk zult leren kennen. Wees vooral niet bang om met volle teugen van het leven (en de liefde, als die ooit op je pad komt) te genieten. Bindingsangst is niet nodig omdat je je huidige vriend hebt aangehouden ook al hield je niet echt meer van hem. Als je ooit echte liefde voor iemand zult voelen moet je je daar vol overgave in storten als het wederzijds is. Iets mooiers is er (bijna) niet. Natuurlijk zal je vriend kapot zijn van verdriet en al zijn houvast kwijt zijn, alle toekomstplannen vallen in duigen. Hij zal zijn verdriet moeten verwerken en hij zal het heel moeilijk hebben, je bent tenslotte zijn eerste liefde.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:36 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Denk je echt dat ik zulke serieuze en lange reacties type om een 1 april grap te maken?
Omdat ie met iemand is die niet van hem houdt en niet dezelfde toekomstplannen deelt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:34 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Nee. En waarom vind je dat ik zijn leven op pauze zet?
Dat zou ik erg gemeen vinden. Waarom zeg je niet gewoon de waarheid?quote:2) ik hou me eerst een paar weken/maanden afzijdig van hem zodat hij misschien zelf op het idee komt dat ik hem niet zo leuk meer vind en langzaam aan het idee kan wennen.
Dat is geen optie, zie je eigen openingspost.quote:ik maak het niet uit maar blijf gewoon altijd bij hem. Ik zal niet ongelukkig zijn, maar ook niet zo gelukkig als ik had kunnen zijn. Vriend is wel gelukkig ( aangezien hij niet weet dat ik niet echt van hem hou)
Als je for real bent: Hoe haal je het in je botte harses.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:34 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
En mijn vriend is niet compleet labiel, hij is gewoon gevoelig. Ik heb er trouwens wel over nagedacht hem eerst naar een psycholoog te laten gaan ( niet met als reden dat ik van plan ben het uit maken natuurlijk).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |