abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:56:56 #201
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_47343923
Uitmaken op een fijne manier kan niet... De klap zal er niet minder om zijn.

Gewoon in een keer doodtrappen in plaats van eerst de vleugeltjes eraf trekken
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:58:27 #202
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47343966
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Dit topic is nog niet eens een dag geleden gestart! Liever nog even wachten met dat slotje svp.

Heel knap hoor Qwea! Heb je dat helemaal zelf opgezocht?

Geartsjuh: ik wil graag geloven dat hij uiteindelijk gelukkiger zal zijn maar nu zie ik dat nog niet zo. Hij zegt ook best vaak dat als hij mij niet meer heeft hij altijd alleen zal blijven...

Als ik het nu uit ga maken ga ik niet zomaar in een keer zeggen: ik ga bij je weg. Ik doe het toch echt liever wat subtieler. Vooral ook omdat we nooit ruzie hebben zou dat gewoon een hele grote klap zijn. Misschien moet ik me gewoon eerst wat afzijdig houden van hem?
Ja dat heb ik helemaal zelf opgezocht. 1337 ben ik he? Dus nu snap je wle dat je hem wel manipuleert he? Goedzo meisje, je leert het wel.

Ik roep ook wel eens naar mn vent "wat moet ik zonder je" en ik denk ook wel eens dat als mn vent bij me weggaat dat ik nooit meer een kerel krijg. Dat dacht ik bij mn ex ook das gewoon bullshit.

Nee,je moet je niet afzijdig houden, voor de laatste x je moet asap bij hem weg!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:58:53 #203
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47343982
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:56 schreef soylent het volgende:
Uitmaken op een fijne manier kan niet... De klap zal er niet minder om zijn.

Gewoon in een keer doodtrappen in plaats van eerst de vleugeltjes eraf trekken
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:01:05 #204
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47344050
ik snap trouwens niet hoe je het kan volhouden. Hoe kun je sex hebben,je leven delen, je diepste geheimen en tedere momenten delen met iemand van wie je niet houdt

Hell,dat kon ik in mn vorige relatie niet eens
pi_47344133
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:01 schreef Qwea het volgende:
ik snap trouwens niet hoe je het kan volhouden. Hoe kun je sex hebben,je leven delen, je diepste geheimen en tedere momenten delen met iemand van wie je niet houdt

Hell,dat kon ik in mn vorige relatie niet eens
Close vriendschap met sex.
Sommige mensen doen dat zo bewust.
pi_47344137
quote:
Geartsjuh: ik wil graag geloven dat hij uiteindelijk gelukkiger zal zijn maar nu zie ik dat nog niet zo. Hij zegt ook best vaak dat als hij mij niet meer heeft hij altijd alleen zal blijven...
Er zijn wel meer mensen die dat denken. Maar is goed, dan blijf jij de rest van je leven in een voor jou liefdeloze relatie zodat hij niet alleen hoeft te blijven. Veel plezier ermee!
Dat ga je niet een levenlang vol houden overigens en het wordt zeker niet makkelijker naarmate de jaren verstrijken, dus beter doe je het gelijk..
quote:
Als ik het nu uit ga maken ga ik niet zomaar in een keer zeggen: ik ga bij je weg. Ik doe het toch echt liever wat subtieler. Vooral ook omdat we nooit ruzie hebben zou dat gewoon een hele grote klap zijn. Misschien moet ik me gewoon eerst wat afzijdig houden van hem?
Daarmee breek je ook zijn hart. Het uitmaken komt hoe dan ook als een klap
pi_47344200
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is eigenlijk nooit een juiste manier van uitmaken als één van de twee wel heel veel van de ander houdt. Je doet hem hoe dan ook pijn, maar je moet door de zure appel bijten. Op de lange termijn is het beter voor hem en ook voor jezelf. Je geeft jezelf de kans wel verliefd te worden en te ontdekken wat liefde en passie is en datzelfde gun je hem dan ook. En hij wil graag kinderen, iets wat jij niet (met hem?0 wilt. Uiteindelijk een volkomen win-win situatie.

Het feit dat het nu zo hard bij hem gaat aankomen komt door je eigen gedrag van de afgelopen 2 jaar. Daar verandert 'afzijdig houden' ook niets aan. Hij heeft het recht om te weten waar hij aan toe is en het zou enorm sneu zijn als je hem nu nog een jaar aan het lijntje houdt. Hij wordt er niet jonger op.
Ja, ook wat betreft die kinderwens van hem moet je er echt zo snel mogelijk een einde aan breien. Het is niet eerlijk en eigenlijk "steel" je zijn geluk.
Bij mij hield ze al drie jaar niet van mij, volgens haar zeggen, voordat zij er een einde aan durfde te maken. Drie jaar waarin ik heel veel vrouwen keurig heb laten passeren (zelfs tot de op één na laatste avond in Berlijn ) .
Het is dat ik het niet heb geloofd, wat een ander verhaal is , maar het is echt heel oneerlijk. Ik hield heel veel van mijn ex maar drie jaar "jatten", is wat anders. Zeker met een kinderwens. En elk excuus is egoisme. Althans, zo heb ik dat toen gevoeld.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:05:21 #208
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47344201
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:03 schreef STING het volgende:

[..]

Close vriendschap met sex.
Sommige mensen doen dat zo bewust.
kijk dat je een x sext hebt zonder gevoelens ala, maar 2 jaar lang? hell, ik kan het niet
pi_47344281
Inderdaad, sex zonder liefde, is als een kroket zonder mosterd.
pi_47344283
Druk topic!
pi_47344341
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:58 schreef Qwea het volgende:
Ik roep ook wel eens naar mn vent "wat moet ik zonder je" en ik denk ook wel eens dat als mn vent bij me weggaat dat ik nooit meer een kerel krijg. Dat dacht ik bij mn ex ook das gewoon bullshit.
Yep, dacht ik ook bij mijn ex Is heel normaal om dat zo te denken. Maar wat was ik opgelucht toen het echt uit was...dat had ik alleen veel eerder moeten doen. Ja, hij werd depressief en at alleen nog brood met pindakaas en werd ontslagen op zijn werk. Niet mijn probleem. Hij is nu ook gelukkig met een ander en ik ook.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:09:24 #212
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_47344382
't is allemaal allang gezegd, denk ik, maar ik doe gewoon ook een duit in het daartoe bestemde zakje :

Repelsteeltje83, het is echt zaak dat je het uitmaakt met deze vent. Enkel en alleen omdat JIJ er niet gelukkig van wordt - iedereen moet op deze planeet altijd zijn eigen geluk creëren, en dat impliceert dus zonder omhaal dat je daar egocentrisch in mag (moet!) zijn.

Denk er goed over na, probeer jezelf ervan te vergewissen dat je hem alleen maar een dienst bewijst (je gelooft toch wel dat dit niet de beste situatie voor hem is he?) als je dat nodig vindt... maar de eigenlijke echte reden is dat JIJ er niet gelukkig van wordt.

Je zegt dat je ervan overtuigd bent dat hij het niet doorheeft hoe jij in deze relatie zit, maar je zegt ook dat hij het nodig vindt om steeds maar (meerdere keren per dag zelfs?) te onderstrepen hoezeer hij je nodig heeft, dat hij zelfmoord gaat plegen, dat hij niet zonder je denkt te kunnen... het kan m.i. best zo zijn dat hij op zijn minst een angstig voorgevoel heeft, zal ik maar zeggen. Het lijkt me een textbook example van de klauwen in je nek, eigenlijk.
M.a.w.: misschien komt het toch wel niet zo koud op zijn dak vallen, als je eindelijk verstandig geworden bent!!

Onvoorstelbaar dat je dit al 2 jaar volhoudt trouwens...
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_47344404
tvp
pi_47344495
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:07 schreef JoeDank het volgende:
Druk topic!
ach, omdat veel mensen zich er misschien in herkennen. Ik ken zoveel liefdeloze relaties die zijn ontstaan uit praktische/financiële/sociale overwegingen , en vaak duren ze nog langer dan de vurige relaties vol passie...

en het is toch weer typisch dat iedereen hier op het internet stoer zit te verkondigen dat ze hem moet dumpen. Het is zo gemakkelijk om te zeggen hoe het moet als buitenstaander!
pi_47344737
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:12 schreef maaike78 het volgende:
en het is toch weer typisch dat iedereen hier op het internet stoer zit te verkondigen dat ze hem moet dumpen. Het is zo gemakkelijk om te zeggen hoe het moet als buitenstaander!
Ik heb 3 jongens 'gedumpt' in mijn leven. En dit is wat ik ervan heb geleerd:
Langer wachten maakt het niet makkelijker.
Het is niet leuk.
Er bestaat niet zoiets als 'een goed moment'.
Nadat het uit is ga je toch twijfelen.

Maar goed, dan nog ben ik een buitenstaander want ik had wèl gevoelens voor mijn exen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:19:25 #216
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_47344750
quote:

[..]

ach, omdat veel mensen zich er misschien in herkennen. Ik ken zoveel liefdeloze relaties die zijn ontstaan uit praktische/financiële/sociale overwegingen , en vaak duren ze nog langer dan de vurige relaties vol passie...

je zegt twee ware dingen.
Ja, er zijn veel liefdeloze relaties die bij elkaar blijven om de verkeerde redenen - angst voor het onbekende, dus dan maar in deze ongelukkige (maar iig bekende) situatie blijven, angst om alleen te zijn, dus dan maar met deze figuur...
Maar dat laat onverlet dat je daar zélf iets aan moet doen! Zelf je eigen geluk creëren!

Ja, het is gemakkelijk gezegd vanaf de zijlijn. Maar dat betekent niet dat je het dan maar niet moet zeggen - soms moeten mensen de bleeding obvious voorgekauwd krijgen. Bovendien heeft Repelsteeltje83 erom gevraagd door het topic te openen, en de gemiddelde Fok!ker is nix te beroerd om het eens even ongezouten in te peperen!
(en mensen vertellen graag wat een ander verkeerd doet he... )
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_47344761
quote:

[..]

Nee, dat ben ik wel met je eens maar ze zit er kennelijk ook zelf mee, hoe ze hier uit moet komen. Maar goed, eigenlijk had ze er niet aan moeten beginnen of iets eerder stoppen.
pi_47344810
quote:

[..]

Ik ben ook wel eens te lang in een relatie gebleven die me niet gelukkig maakte. Dit had ik echter niet vol gehouden als ik van meet af aan geen liefde of zelfs maar aantrekkingskracht had gevoeld en al helemaal niet als deze relatie zich 2 jaar lang gerekt had.
Ik bleef te lang in een slechte relatie omdat ik moest wennen aan het idee van het uitmaken, er naartoe moest groeien en omdat het natuurlijk nooit leuk is om een ander te kwetsen. Maar toen de kogel door de kerk was, voelde ik me zo ontzettend opgelucht en blij en dacht dit had ik veel eerder moeten doen. Dan hadden we alletwee eerder kans gehad op nieuw geluk. Sindsdien heb ik dan ook besloten dat wanneer een relatie me gedurende langere tijd meer energie kost dan dat het me geeft, ik er een punt achter zet.
pi_47344907
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:18 schreef Isabeau het volgende:

Ik heb 3 jongens 'gedumpt' in mijn leven. En dit is wat ik ervan heb geleerd:
Het is niet leuk.
Nadat het uit is ga je toch twijfelen.

Maar goed, dan nog ben ik een buitenstaander want ik had wèl gevoelens voor mijn exen.
ik zeg niet dat je ongelijk hebt, integendeel. Uiteraard verbreekt ze best deze relatie. M

Maar sommigen hier kunnen zo overdreven heftig reageren en denken het allemaal zoveel beter te weten, zonder enig begrip voor het meisje ( en dan heb ik het niet over jou).

Ze is een gemene manipulatrice, hoe kan ze sex hebben ???? hoe houdt ze dit vol, HOE kan ze ze zo DOM zijn om in deze relatie te blijven, enzovoort. Ja sorry hoor, mensen maken fouten, hé, en ze is nog jong, meer dan de helft van de mensen scheiden, niemand is perfect.
pi_47344990
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:23 schreef maaike78 het volgende:

Ze is een gemene manipulatrice, hoe kan ze sex hebben ???? hoe houdt ze dit vol, HOE kan ze ze zo DOM zijn om in deze relatie te blijven, enzovoort. Ja sorry hoor, mensen maken fouten, hé, en ze is nog jong, meer dan de helft van de mensen scheiden, niemand is perfect.
Je hebt wel gelijk, soms gaat het wel wat ver. Ze heeft ook nergens aangegeven dat het bijv. een klootzak is en dat ze heel erg ongelukkig met hem is. En het uitmaken is gewoon moeilijk, maar ik vond die vergelijking met het beestje doodslaan en niet eerst de vleugeltjes uittrekken wel een mooie.

En ik zou niet in haar schoenen willen staan. Uitmaken is gewoon enorm kut. Maar ik denk dat ze na verloop van tijd heel erg blij en opgelucht is met die keuzen. Nu nog de moed vinden.
pi_47345033
Tuurlijk praten we vanaf de zijlijn maar tegelijkertijd ook wel vanuit eigen ervaring. Van mijn eerste vriendje was ik ook enorm afhankelijk, hij was een soort ontsnapping uit een moeilijke thuissituatie, ik wist niet wat ik zonder hem zou moeten. Precies zoals het vriendje van TS nu, want jullie zijn ook nog niet zo oud he?

M'n toenmalige vriendje zal er ook wel als een berg tegenop hebben gezien om het uit te maken. Maar achteraf bezien had hij me geen grotere dienst kunnen bewijzen. Serieus! Dat lijkt me hier precies hetzelfde verhaal: hij zal eerst moord en brand schreeuwen, maar daarna gaandeweg veel beter in z'n vel komen te zitten dan hij nu tijdens jullie relatie doet, en vroeg of laat komt hij dan een nieuwe dame tegen die WEL echt van 'm houdt

Kortom: (nouja, moet ik het nog herhalen?) het is niet in zijn belang om het niet nu direct uit te maken. Misschien zijn er andere dingen die je weerhouden? Wil je zelf eigenlijk de knoop nog niet doorhakken en maak je jezelf nu wijs dat je dat uitstellen voor hem doet?
pi_47345230
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:23 schreef maaike78 het volgende:
Nou, kijk, het is zoals Xennia zei: je kunt jong zijn en fouten maken, te lang in een onprettige relatie blijven hangen enz enz, maar dan voel je toch altijd nog wel iets voor de persoon in kwestie.

Twee jaar bij iemand blijven die je niet in het minst aantrekkelijk vindt was mij ook in m'n allerjongste en onervarenste jaren niet gelukt hoor En ook op die leeftijd had ik ook zeker al wel doorgehad dat dit niet bepaald netjes is tegenover de ander.
pi_47345508
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:34 schreef thaleia het volgende:

Twee jaar bij iemand blijven die je niet in het minst aantrekkelijk vindt was mij ook in m'n allerjongste en onervarenste jaren niet gelukt hoor En ook op die leeftijd had ik ook zeker al wel doorgehad dat dit niet bepaald netjes is tegenover de ander.
ja, jij kan het misschien niet, ik ken er velen die dat wel kunnen, en zelfs een pak langer dan twee jaar.

en ok, jij doet misschien nooit dingen die niet door de beugel kunnen,... ik ben niet altijd netjes, en ik ben ook niet altijd netjes behandeld, zo gaat dat nu eenmaal in het leven
pi_47345847
Ja leuk en aardig maaike maar TWEE JAAR LANG? Je zou zeggen dat je jezelf ook wel beter gunt dan twee jaar lang je leven delen en de liefde bedrijven met iemand die niet aantrekkelijker is dan de eerste de beste die ik hier vanuit m'n raam zie lopen op straat.

Echt, ik weet dat dit voorkomt onder mensen van de generaties voor ons, dat weet ik ook wel. Maar bij het lezen van dit topic, over jonge mensen die begin 20 zijn ofzo, heb ik het echt gevoel dat ik naar zo'n SBS-programma kijk waarbij je denkt: "dit kan niet WAAR zijn "

Nou moet ik zeggen, de vorige keer dat ik bij een topic dacht "dit KAN gewoon niet", was dat een topic van Lotte, en was het dus inderdaad bullshit. Het zou mij niet verbazen als we hier ook met een relkloon van doen hebben.
pi_47347310
quote:
Misschien moet ik me gewoon eerst wat afzijdig houden van hem?
Jij bent ZO'N kutwijf. Godverdomme zeg, lekker even het zo brengen dat het zo min mogelijk gezeik oplevert zodat je er makkelijker mee kan wegkomen.

Koop een ruggegraat en vlug.
pi_47347660
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:31 schreef Friek_ het volgende:
Jij bent ZO'N kutwijf. Godverdomme zeg, lekker even het zo brengen dat het zo min mogelijk gezeik oplevert zodat je er makkelijker mee kan wegkomen.

Koop een ruggegraat en vlug.
Dat dus. Je moet niet wachten tot hij de beslissing voor je maakt want dat doet hij niet.

En het lijkt me niet zwaar verstandig als je hem meedeelt dat je nooit van hem hebt gehouden ook niet om aan te geven dat het nooit meer goed kan komen. Er zijn betere manier om hem dood te maken
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:40:49 #227
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47347668
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Yep, dacht ik ook bij mijn ex Is heel normaal om dat zo te denken. Maar wat was ik opgelucht toen het echt uit was...dat had ik alleen veel eerder moeten doen. Ja, hij werd depressief en at alleen nog brood met pindakaas en werd ontslagen op zijn werk. Niet mijn probleem. Hij is nu ook gelukkig met een ander en ik ook.
amen
pi_47347780
Je bent niet zijn maatschappelijk werkster en je hebt maar een leven. Je doet jezelf tekort door genoegen te nemen met een platonische relatie. Hak knopen door en geef jezelf en hem een kans op meer.
pi_47348916
Dat je sirieus nog twijfelt wat je moet doen, sorry maar dat vind ik toch wel onbegrijpelijk
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:39:04 #230
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_47349869
En de Oscar gaat naarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....
Tjeez, je moet wel een goede actrice zijn wil je dit 2 jaar volhouden.. in elk opzicht!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:51:45 #231
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_47350306
quote:

[..]

Dumpen wordt inderdaad al snel gesuggereerd. Ik waak er meestal ook voor om dat soort adviezen te geven. Een situatie is altijd zoveel complexer en veelzijdiger dan een korte OP suggereert. En de meeste relaties hebben naast de problemen ook hun goede aspecten. Maar in dit geval lijkt het me absoluut kansloos om er nog maar enige energie in te steken. De TT zegt al genoeg. Je kan toch niet met droge ogen suggereren dat ze in deze relatie blijft steken?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_47350523
Ik heb het topic nog niet gelezen, maar moet even kwijt dat ik het echt waar-de-loos vind dat je zo met iemand omgaat. Sneu...

Zo. Wel gelezern.

Wat ik opeens denk: misschien is die "afhankelijkheid" van die jongen wel versterkt doordat hij onbewust voelt dat hij veel meer gevoel in de relatie stopt dan TS. Ze bevestigt nooit dat zij ook van hem houdt. Ik kan me voorstellen dat zijn onzekerheid daardoor alleen maar meer groeit.

Echt walgelijk om die jongen zo aan het lijntje te houden. "O, ik hou wel rekening met hem hoor..." NEE, dat doe je NIET. Je laat hem in de waan dat er iets is tussen jullie terwijl jij al tijden weet dat er helemaal geen toekomst in zit. Hoe kun je die jongen plannen laten maken voor de toekomst terwij ljij je zo voelt?

Dat je verder geen sociaal leven hebt, moet die jongen daarom maar voorgelogen worden? Dat is toch iets dat je zelf in de hand hebt.

[ Bericht 76% gewijzigd door Serinde op 16-03-2007 21:10:41 ]
  vrijdag 16 maart 2007 @ 21:22:12 #233
111964 Jitse
add goes here
pi_47351353
TS, ik heb het ook gedaan.. alleen ging het iets anders bij mij. Die vriendin was toen heel fel "gehyped" door mijn kameraden.. na een tijdje kwam ik erachter dat ik haar toch niet zo leuk vond, en mijn vrienden eigelijk een volledig fout beeld van haar hadden.

Ze hield al superveel van me en ik kon het niet uitmaken (ze had ook wel leuke kantjes).

Ben toen in het buitenland gaan studeren en hebben de relatie officieel daardoor beëindigt. Heb haar nooit verteld dat ik niet van haar hield.

Mijn advies: zoek ook een excuus.
Inspiratie: Gedumpt omdat ik niet “ontwikkeld genoeg” ben
or here.. contact me for further information or prices
pi_47359291
"Het feit dat het nu zo hard bij hem gaat aankomen komt door je eigen gedrag van de afgelopen 2 jaar. Daar verandert 'afzijdig houden' ook niets aan. Hij heeft het recht om te weten waar hij aan toe is en het zou enorm sneu zijn als je hem nu nog een jaar aan het lijntje houdt. Hij wordt er niet jonger op. "

Dat is waar, ik had het nooit zo ver moeten laten komen. Toen we nog geen jaar iets hadden zei hij vaak dat hij bang was dat ik hem zou verlaten voor iemand anders. Ik had het uit moeten maken toen hij het verwachtte.

"ik snap trouwens niet hoe je het kan volhouden. Hoe kun je sex hebben,je leven delen, je diepste geheimen en tedere momenten delen met iemand van wie je niet houdt "

Ik vind hem wel aardig en kan best goed met hem opschieten hoor. En de seks, dat is gewoon iets lichamelijks.

"Ja, ook wat betreft die kinderwens van hem moet je er echt zo snel mogelijk een einde aan breien. Het is niet eerlijk en eigenlijk "steel" je zijn geluk.
Bij mij hield ze al drie jaar niet van mij, volgens haar zeggen, voordat zij er een einde aan durfde te maken. Drie jaar waarin ik heel veel vrouwen keurig heb laten passeren (zelfs tot de op één na laatste avond in Berlijn ) .
Het is dat ik het niet heb geloofd, wat een ander verhaal is , maar het is echt heel oneerlijk. Ik hield heel veel van mijn ex maar drie jaar "jatten", is wat anders. Zeker met een kinderwens. En elk excuus is egoisme. Althans, zo heb ik dat toen gevoeld."

Als ik ook maar een beetje de hoop had dat hij wel iemand anders kan vinden, waar hij kinderen mee kan krijgen had ik het al lang uitgemaakt hoor. Hij heeft alleen zo vaak gezegd dat hij niemand anders wil, en dat als ik hem zou verlaten hij altijd alleen blijft... Misschien komt het ook door zijn gebrek aan ervaring met relaties dat hij dat zegt, en mijn gebrek aan ervaring dat ik het geloof, maar ik zie het gewoon echt niet gebeuren.

"Je zegt dat je ervan overtuigd bent dat hij het niet doorheeft hoe jij in deze relatie zit, maar je zegt ook dat hij het nodig vindt om steeds maar (meerdere keren per dag zelfs?) te onderstrepen hoezeer hij je nodig heeft, dat hij zelfmoord gaat plegen, dat hij niet zonder je denkt te kunnen... het kan m.i. best zo zijn dat hij op zijn minst een angstig voorgevoel heeft, zal ik maar zeggen. Het lijkt me een textbook example van de klauwen in je nek, eigenlijk.
M.a.w.: misschien komt het toch wel niet zo koud op zijn dak vallen, als je eindelijk verstandig geworden bent!!"

Misschien heb je daar wel gelijk in jah. Hij belt me bijv. elke dag heel vaak, en hij is ook extreem jaloers en bezitterig ingesteld.

"ach, omdat veel mensen zich er misschien in herkennen. Ik ken zoveel liefdeloze relaties die zijn ontstaan uit praktische/financiële/sociale overwegingen , en vaak duren ze nog langer dan de vurige relaties vol passie...

en het is toch weer typisch dat iedereen hier op het internet stoer zit te verkondigen dat ze hem moet dumpen. Het is zo gemakkelijk om te zeggen hoe het moet als buitenstaander!"

Je verwoordt precies wat ik denk.

"Ik heb 3 jongens 'gedumpt' in mijn leven. En dit is wat ik ervan heb geleerd:
Het is niet leuk.
Nadat het uit is ga je toch twijfelen."

Ik denk niet eens dat ik ga twijfelen. Ik ga me wel enorm ongelukkig voelen als ik weet dat hij elke dag thuis op zijn bed ligt te huilen en als ik weet dat hij de rest van zijn leven alleen wil blijven omdat hij al zijn toekomstplannen met mij had gemaakt.

"Nee, dat ben ik wel met je eens maar ze zit er kennelijk ook zelf mee, hoe ze hier uit moet komen. Maar goed, eigenlijk had ze er niet aan moeten beginnen of iets eerder stoppen."

Eens, ik had er niet aan moeten beginnen, maar daar is het nu te laat voor. Het is in ieder geval een hele goede les geweest mocht ik het daadwerkelijk uitmaken en iemand anders tegenkomen.

"Maar toen de kogel door de kerk was, voelde ik me zo ontzettend opgelucht en blij en dacht dit had ik veel eerder moeten doen. Dan hadden we alletwee eerder kans gehad op nieuw geluk. Sindsdien heb ik dan ook besloten dat wanneer een relatie me gedurende langere tijd meer energie kost dan dat het me geeft, ik er een punt achter zet."

Voelde je je niet schuldig omdat je zijn gevoelens kwetste?

"Kortom: (nouja, moet ik het nog herhalen?) het is niet in zijn belang om het niet nu direct uit te maken. Misschien zijn er andere dingen die je weerhouden? Wil je zelf eigenlijk de knoop nog niet doorhakken en maak je jezelf nu wijs dat je dat uitstellen voor hem doet?"

Wat mij tegenhoud is ten eerste dat ik bang ben dat ik zijn leven verpest (en ja er bestaan wel mensen die nooit over een relatie heen komen en hun leven daardoor laten verpesten). Daarnaast weet ik ook niet of dit wel het goede moment is: zijn studie gaat bijv. niet zo geweldig, bij zijn ouders thuis loopt het ook niet helemaal zoals het moet, zijn sociale leven is een beetje ingekakt... En dan ook nog het feit dat we op dezelfde school zitten en ik hem erna dus altijd tegen zal komen. En dan zit ik er ook nog een beetje mee wat zijn ouders, en ook mijn ouders er wel niet van gaan vinden...

"Nou moet ik zeggen, de vorige keer dat ik bij een topic dacht "dit KAN gewoon niet", was dat een topic van Lotte, en was het dus inderdaad bullshit. Het zou mij niet verbazen als we hier ook met een relkloon van doen hebben"

Ik ben geen relkloon... Is mijn probleem echt zo onvoorstelbaar?

"En het lijkt me niet zwaar verstandig als je hem meedeelt dat je nooit van hem hebt gehouden ook niet om aan te geven dat het nooit meer goed kan komen. Er zijn betere manier om hem dood te maken "

Dat ben ik ook zeker niet van plan.

"Dumpen wordt inderdaad al snel gesuggereerd. Ik waak er meestal ook voor om dat soort adviezen te geven. Een situatie is altijd zoveel complexer en veelzijdiger dan een korte OP suggereert. En de meeste relaties hebben naast de problemen ook hun goede aspecten. Maar in dit geval lijkt het me absoluut kansloos om er nog maar enige energie in te steken. De TT zegt al genoeg. Je kan toch niet met droge ogen suggereren dat ze in deze relatie blijft steken?"

De situatie is inderdaad nogal complex. Deels heb ik het misschien zo ver laten komen omdat ik dus geen sociaal leven heb. Ik ben daardoor heel erg op hem gericht.
En de relatie heeft ook goede kanten, ik vind het bijv. fijn om met hem te praten over dingen die me dwars zitten.

"Echt walgelijk om die jongen zo aan het lijntje te houden. "O, ik hou wel rekening met hem hoor..." NEE, dat doe je NIET. Je laat hem in de waan dat er iets is tussen jullie terwijl jij al tijden weet dat er helemaal geen toekomst in zit. Hoe kun je die jongen plannen laten maken voor de toekomst terwij ljij je zo voelt? "

Het is eigenlijk pas sinds een paar maanden dat ik me echt bewust ben van het feit dat ik helemaal niet van hem hou, daarvoor dacht ik er gewoon niet zo over na...

"TS, ik heb het ook gedaan.. alleen ging het iets anders bij mij. Die vriendin was toen heel fel "gehyped" door mijn kameraden.. na een tijdje kwam ik erachter dat ik haar toch niet zo leuk vond, en mijn vrienden eigelijk een volledig fout beeld van haar hadden.

Ze hield al superveel van me en ik kon het niet uitmaken (ze had ook wel leuke kantjes).

Ben toen in het buitenland gaan studeren en hebben de relatie officieel daardoor beëindigt. Heb haar nooit verteld dat ik niet van haar hield.

Mijn advies: zoek ook een excuus.
Inspiratie: Gedumpt omdat ik niet “ontwikkeld genoeg” ben "

Ik had je topic al gelezen . Die reden vind ik toch wel een beetje matig hoor! En daarnaast, als ik dat als reden noem zou hij als een gek allemaal boeken gaan lezen... Hetzelfde met naar het buitenland gaan, ik denk dat hij dan mee zou gaan.

Ik ben iig zeker niet van plan om zo te zeggen 'ik hou niet van je en ik heb nog nooit van je gehouden'.

Bedankt iedereen voor alle reacties tot nu toe.
pi_47359422
quote:
"ach, omdat veel mensen zich er misschien in herkennen. Ik ken zoveel liefdeloze relaties die zijn ontstaan uit praktische/financiële/sociale overwegingen , en vaak duren ze nog langer dan de vurige relaties vol passie...

en het is toch weer typisch dat iedereen hier op het internet stoer zit te verkondigen dat ze hem moet dumpen. Het is zo gemakkelijk om te zeggen hoe het moet als buitenstaander!"

Je verwoordt precies wat ik denk.
Leuk genoeg wijzen die reacties wel er hard op waar het om draait in deze situatie, hoe makkelijk ze ook zijn. Verval niet in dat makkelijke 'hebeenbeetjebegripvoormij! '-gedrag.
pi_47359588
Ik vraag niet om begrip, maar om een acceptabele oplossing zonder dat ik daarbij mijn vriend diepongelukkig maak.

Ik heb een fout gemaakt maar dat is menselijk, daar heb ik geen begrip voor nodig.
pi_47359826
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 02:57 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Ik vraag niet om begrip, maar om een acceptabele oplossing zonder dat ik daarbij mijn vriend diepongelukkig maak.

Ik heb een fout gemaakt maar dat is menselijk, daar heb ik geen begrip voor nodig.
Voer hem een XTC-pilletje en vertel het hem. Nee echt, zet het nu eens uit je hoofd dat je je vriend gelukkig wilt houden. Dan kom je namelijk alleen maar uit in geromantiseerde antwoorden of simpelweg smoesjes om het uit te maken. Waarom wil je toch in hemelsnaam om dat conflict heen?
pi_47360335
Het is in ieder geval geen oplossing om hem zonder verklaring dagenlang te gaan ontwijken, daar zal hij alleen maar nerveus en achterdochtig van worden tot een keer de bom barst.

Dat je niet van hem houdt is niet helemaal waar, want in ieder geval geef je genoeg om hem om 'm niet nodeloos te willen kwetsen, en ben je bezorgd om hem. Een ander zou hem misschien verwijten dat hij een blok aan haar been is met zijn geclaim en toekomstplannen..

Een zachte landing is er niet, maar je kunt het leed wel beperken door A) duidelijk en standvastig te zijn, dus niet terugkrabbelen als hij het moeilijk heeft wanneer tot hem doordringt dat het echt afgelopen is; B) het zo te verwoorden dat je niet hem afwijst, maar wel een toekomst met hem. Daar moet je goed over nadenken zodat je antwoord hebt op al zijn tegenwerpingen, want die gaan zeker komen; en C) iedere schijn te vermijden dat je een ander op het oog hebt, want je gaf al aan dat hij daar erg bang voor is. Dus niet wachten tot je op een ander verliefd wordt en liefst ook niet al na korte tijd in een nieuwe relatie springen.

Er is ongetwijfeld meer te bedenken, maar niet op dit late uur..
Sterkte!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 06:25:58 #239
545 dop
:copyright: dop
pi_47360622
repelsteeltje je maakt je vriend op korte termein heel verdrietig door met hem te breken maar bedenk je je wel goed genoeg wat je op lange termein met hem doet door niet met hem te breken?

als ik het topic lees dan maak maak jij jezelf verantwoordelijk voor zijn geluk , en dat ben je als partner in mijn ogen niet, je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk en als het mee zit vinden jullie beide iemand om gelukkig mee te zijn.

als iemands geluk enkel en alleen afhangt van het wel of niet hebben van een partner dan is er iets goed mis met die persoon!
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 17 maart 2007 @ 07:33:43 #240
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47360667
quote:

er is geen acceptabele oplossing Aangezien jullie elkaars eerste zijn, hebben jullie geen idee hoeveel pijn het doet om een relatie stop te zetten. Geloof me nou maar, hij zal het enorm zwaar krijgen. Er is geen goede oplossing om een relatie te beëindigen. Of je het nu morgen, of over 4 jaar doet, het zal toch pijn blijven doen.
pi_47360689
Pfff ik ruik weer een boek

Kom nou, wat is dat voor een gelul.
Je voelt je zowel niet lichamelijk als geestelijk niet tot hem aangetrokken. Wat dan? Zijn geld?
Ben je een hoer ofzo? Zoniet, ben je dan een clone? Ook geen clone? Ben je dan iemand met ambitities een boek uit te brengen?

Ik vind je, als dit topic serieus is, in elk geval een hoer. Met iemand iets beginnen die je niet mooi vind. Lichamelijk en geestelijk niet. Alleen om er zelf beter van te worden blijkbaar. Want anders begin je niet iets met iemand die je totaal niet aantrekt.

Wees een echte vent en maak het uit met je vriend. En vertel hem meteen dat je hem zowel geestelijk als lichamelijk onaantrekkelijk vind. Vertel hem ook dat je er een topic over moest openen. Wellicht dat ie dan nog een beetje respect voor je over houdt. Omdat je na 2 jaar eindelijk eens eerlijk was. Slet.
pi_47360699
quote:
De enige manier om hem niet diepongelukkig te maken is bij hem te blijven en niets te zeggen.

Hij komt wel weer over je heen hoor.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zaterdag 17 maart 2007 @ 07:49:57 #243
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47360707
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 07:46 schreef santax het volgende:
Pfff ik ruik weer een boek

Kom nou, wat is dat voor een gelul.
Je voelt je zowel niet lichamelijk als geestelijk niet tot hem aangetrokken. Wat dan? Zijn geld?
Ben je een hoer ofzo? Zoniet, ben je dan een clone? Ook geen clone? Ben je dan iemand met ambitities een buik uit te brengen?

Ik vind je, als dit topic serieus is, in elk geval een hoer. Met iemand iets beginnen die je niet mooi vind. Lichamelijk en geestelijk niet. Alleen om er zelf beter van te worden blijkbaar. Want anders begin je niet iets met iemand die je totaal niet aantrekt.

Wees een echte vent en maak het uit met je vriend. En vertel hem meteen dat je hem zowel geestelijk als lichamelijk onaantrekkelijk vind. Vertel hem ook dat je er een topic over moest openen. Wellicht dat ie dan nog een beetje respect voor je over houdt. Omdat je na 2 jaar eindelijk eens eerlijk was. Slet.
nou nou nou, het woord hoer gaat wel erg ver. Hoe kan ze hoer zijn, ze krijgt geen geld neem ik aan

Ik denk dat dat geflame van je een beetje overbodig is. Klopt, TS is een kutwijf. Maar om dr nou voor hoer en slet uit te maken gaat wel een beetje ver denk je niet?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 07:50:57 #244
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47360710
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 07:48 schreef FJD het volgende:

[..]

Hij komt wel weer over je heen hoor.
bingo, duurt even maar hij komt echt echt echt over je heen en dan vindt hij iemand die wel van hem houdt en die hem wel een leven met eventuele kinderen kan en wil bieden
pi_47360714
je moet in je leven allereerst zorgen dat je jezelf gelukkig maakt

ik zou zeggen; wegwezen
pi_47360723
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 07:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

nou nou nou, het woord hoer gaat wel erg ver. Hoe kan ze hoer zijn, ze krijgt geen geld neem ik aan

Ik denk dat dat geflame van je een beetje overbodig is. Klopt, TS is een kutwijf. Maar om dr nou voor hoer en slet uit te maken gaat wel een beetje ver denk je niet?
Nouja, als je iemand wijsmaakt dat je hem leuk vind... terwijl je hem zowel lichamelijk en geestelijk niets vind, neem ik aan dat je je dat doet uit eigen belang. Misschien ben je blij dat er eindelijk iemand is die om je geeft, misschien ben je blij dat er iemand is die je mee uit eten neemt, misschien krijg je wel genoegdoening om iemand 'te helpen', hoe dan ook als je puur om dat soort redenen iemand wijsmaakt dat je hem leuk vind en er een relatie van 2 jaar op nahoudt... tja...

Het spijt me zeer, dan vind ik je een hoer. Hoewel kutwijf in technische zin wellicht een betere benaming is. Ik zou in elk geval zwaar over de zeik raken als iemand dat bij mij flikte.

Maar je hebt eigenlijk wel gelijk. In toekomstige berichten zal ik mij beperken door de TS voor niets meer dan kutwijf uit te maken.
pi_47360725
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 07:54 schreef santax het volgende:
Nouja, als je iemand wijsmaakt dat je hem leuk vind... terwijl je hem zowel lichamelijk en geestelijk niets vind, neem ik aan dat je je dat doet uit eigen belang. Misschien ben je blij dat er eindelijk iemand is die om je geeft, misschien ben je blij dat er iemand is die je mee uit eten neemt, misschien krijg je wel genoegdoening om iemand 'te helpen', hoe dan ook als je puur om dat soort redenen iemand wijsmaakt dat je hem leuk vind en er een relatie van 2 jaar op nahoudt... tja...

Het spijt me zeer, dan vind ik je een hoer. Hoewel kutwijf in technische zin wellicht een betere benaming is. Ik zou in elk geval zwaar over de zeik raken als iemand dat bij mij flikte.

Maar je hebt eigenlijk wel gelijk. In toekomstige berichten zal ik mij beperken door de TS voor niets meer dan kutwijf uit te maken.
doe niet zo hypocriet

het leven zuigt soms gewoon

als ze toen iemand had gevonden die ze leuk vond was dat beter geweest

maar ja soms werken dingen anders dan dat je hoopt he

als ze zich nu dit soort dingen afvraagt, gewoon voor jezelf kiezen dan
  zaterdag 17 maart 2007 @ 07:57:50 #248
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47360731
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 07:54 schreef santax het volgende:

[..]

Ik kan mij in je post vinden. Maar dan vind ik haar eerder een slet dan een hoer
  zaterdag 17 maart 2007 @ 08:00:46 #249
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47360744
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 07:55 schreef rainbow2007 het volgende:

[..]

doe niet zo hypocriet

het leven zuigt soms gewoon

als ze toen iemand had gevonden die ze leuk vond was dat beter geweest

maar ja soms werken dingen anders dan dat je hoopt he

als ze zich nu dit soort dingen afvraagt, gewoon voor jezelf kiezen dan
hypocriet? wie is er hier nou hypocriet! De TS, want die heeft 2 jaar lang een jongen voorgelogen waarvan ze niet houdt!

pi_47360754
Ik kan maar 1 ding zeggen. Quit it...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')