quote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:21 schreef fruitig het volgende:
Het feit dat je niet in staat bent om met je partner te praten maar "hulp" op FOK zoekt met dit probleem betekend dat je in mijn ogen zo wie zo niet volwassen genoeg bent om een evenwichtige relatie aan te gaan.
liefde komt niet op bestelling ....quote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:41 schreef 19patje72 het volgende:
je kunt ook proberen om van hem te gaan houden ipv weg te gaan. geef de liefde een kans, ontdek de vlinders in je buik en heb een gelukkig leven samen.
Nominatie slechtste woord grap van dit topicquote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:54 schreef Brighteyes het volgende:
want bij iemand die zichzelf zo aan een ander ophangtwil je toch sowieso niet zijn.
Zelfmoord heet niet voor niets ZELFmoord. Dat doe je zelf, daar is niemand anders verantwoordelijk voor. Problemen en verdriet horen nu eenmaal bij het leven. Je kunt kiezen te leren daarmee om te gaan, eventueel met psychische hulp, of je kunt 't hazenpad kiezen en jezelf van kant te maken. Maar da's altijd de keuze van de persoon in kwestie, wat hem of haar ook wordt aangedaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:25 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
glasbak: zijn gevoelens zijn net zo belangrijk, als hij zichzelf van kant maakt oid (ja zo serieus is het)als ik het uitmaak zou ik me er voor de rest van mijn leven schuldig over voelen.
Dat is niet altijd waar, je kunt moedwillig iemand zo treiteren dat ie zelfmoord pleegtquote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:28 schreef innovative het volgende:
[..]
Zelfmoord heet niet voor niets ZELFmoord. Dat doe je zelf, daar is niemand anders verantwoordelijk voor.
Mwah, het zou mij iig niet beïnvloeden in mijn keuzes. Ik zou wel even zijn ouders of een goede vriend ofzo bellen voordat ik er vandoor ga, of ze 'm in de gaten kunnen houden en evt. droppen bij 't riagg ofzo. Maar voor mezelf, als ik er klaar mee ben dan laat ik me niet chanteren. Mijn leven vind ik nog net een stap belangrijker dan dat van hem, en bij iemand blijven waar je niks meer voor voelt of diep ongelukkig door wordt, is mental suicide.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:48 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat is iets anders dan zeggen dat het je niks doet. Tuurlijk doet het je wel wat als je vrouw dreigt om zelfmoord te plegen, het doet je zelfs heel veel... Lijkt mij dan
Stop met dit te geloven, dit hoeft echt niet. Sterker nog, je hoort vaak dat mensen een tijdje depressief geweest zijn maar er eigenlijk weer bovenop lijken te komen. Ze zijn vrolijker, doen weer meer dingen. De omgeving denkt dat het beter gaat, in stilte hebben ze echter besloten dat ze nog maar heel kort "hoeven" en dat vooruitzicht maakt ze vrolijk. Die wanhoopsdaad komt dan nog harder aan voor de omgeving. Bij twee van de drie gevallen van zelfmoord in mijn omgeving is dit opgegaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk dat je echt wel aan kan voelen of iemand gewoon erg boos is. Of echt naar zelfmoord neigt. Als ze in de laatste catagorie valt merk je dat aan alle kanten, geen tijd meer besteden aan uiterlijke verzorging, op gare tijden naar bed gaan, lamlendigheid en erg negatief zijn.
Nu leeft hij in een leugen, dat is net zo egoistisch. Je ontneemt hem nu de kans om een partner te vinden die net zoveel van hem houdt als hij van haar.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 04:00 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
zo kan ik dus echt niet denken, ik kan niet alleen aan mezelf denken als ik weet dat ik iemand diep ongelukkig maak.
En dan nog vind ik het in 99% van de gevallen een eigen keuze. Neem pesten in je jeugd. Dat overkomt toch zo'n 10 % van de mensen, de een erger dan de ander, maar het gebeurt. Er zijn mensen die er veel sterker uit komen, er zijn er die het hun hele leven met zich meedragen en de rest doet zichzelf wat aan. Hoe je daarmee om gaat, of je hulp zoekt, zelf gaat modderen of er een einde aan maakt, dát is een eigen keuze. Dat je kapot gemaakt wordt niet, of je weer heel wilt worden wel.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:30 schreef SunChaser het volgende:
Dat is niet altijd waar, je kunt moedwillig iemand zo treiteren dat ie zelfmoord pleegt
quote:
Houden van kun je niet leren of op oefenen. Dan wordt het hooguit genoegen nemen met of wenne aan en dat is denk ik niet wat je wilt in een relatie.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:41 schreef 19patje72 het volgende:
je kunt ook proberen om van hem te gaan houden ipv weg te gaan. geef de liefde een kans, ontdek de vlinders in je buik en heb een gelukkig leven samen.
Ja het zou me zoveel doen dat het een reden zou zijn om haar te verlaten. Chanteren met zelfmoordquote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:48 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan zeggen dat het je niks doet. Tuurlijk doet het je wel wat als je vrouw dreigt om zelfmoord te plegen, het doet je zelfs heel veel... Lijkt mij dan
Hey TS, zit je vriend ook op Fok?quote:Hij is gelukkig zolang hij niet weet ik niet echt van hem hou en ik ben niet diepongelukkig hoor.
We hebben het vaak wel gezellig, maar dan meer als vrienden en niet als vriend en vriendin.
Blijft toch knap hoe je elke keer weer in een enkel zinnetje het hele verhaal ontleedquote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:57 schreef Copycat het volgende:
Vooral doorgaan met je (gebrek aan) levensgeluk ophangen aan het (valse) geluk van een ander.
Ik heb een stinkhekel aan dat soort mensen. Sorrie. Ooit in eenzelfde soort situatie gezeten wat betreft 'ik vermoord mezelf als je het uitmaakt, Boehoequote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:25 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
hee niet gaan zitten slowchatten hier he!
glasbak: zijn gevoelens zijn net zo belangrijk, als hij zichzelf van kant maakt oid (ja zo serieus is het)als ik het uitmaak zou ik me er voor de rest van mijn leven schuldig over voelen.
En het is ook totaal geen teken dat de relatie heel erg serieus voor iemand is. Eerder een teken van vergevorderde labiliteit en afhankelijkheid.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:21 schreef jogy het volgende:
Ik heb een stinkhekel aan dat soort mensen. Sorrie. Ooit in eenzelfde soort situatie gezeten wat betreft 'ik vermoord mezelf als je het uitmaakt, Boehoe![]()
'
Laagste vorm van emotionele chantage, geestelijk de ander gijzelen en haar liefde afwingen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb een stinkhekel aan dat soort mensen. Sorrie. Ooit in eenzelfde soort situatie gezeten wat betreft 'ik vermoord mezelf als je het uitmaakt, Boehoe![]()
'
Naja, bijna 10 jaar later leeft ze nog steeds hoor. Het is gewoon een hele zwakke manier om iemand aan zich te binden.
Ik weet dat hij blij is met de relatie doordat hij me 10 keer per dag belt, elke ruzie probeert te vermijden etc.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:21 schreef fruitig het volgende:
Kennelijk zijn jullie niet echt open naar elkaar. ( jij in ieder geval niet). Hoe weet je of hij wel zo blij is met jou/jullie relatie.
Zie jij hem wel als een vriend, mag je hem wel?
Als ik in zijn schoenen stond zou ik het echt vreselijk vinden om een relatie te hebben met iemand die me eigenlijk niet wil. En ik zou het helemaal verschrikkelijk te weten wanneer mijn partner haar makke op internet zet ipv dit met mij te bespreken.
Het feit dat je niet in staat bent om met je partner te praten maar "hulp" op FOK zoekt met dit probleem betekend dat je in mijn ogen zo wie zo niet volwassen genoeg bent om een evenwichtige relatie aan te gaan. Dus misschien eerst zelf wat verder groeien voordat je een boel verwacht van een partner?
Wanneer je huidige partner dreigt met zelfmoord etc. betekend dit alleen meer dat hij ook niet in staat is om een gezonde relatie te hebben. Dus alleen meer reden om alleen verder te gaan.
Als ik niet meer dan enkel platonisch van degene houdt waar ik een relatie heb, dan houdt het voor mij inderdaad op. Geen leuke beslissing, geen makkelijke ook, maar wel de enige juiste. Hoe eng ook, ik heb 'm een paar keer moeten maken.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Ik had niet verwacht dat iedereen hier zo eensgezind zou reageren... Ik geloof er niks van dat niemand hier nog bij iemand zou blijven als je niet meer van diegene houdt. Wat als je bijv. kinderen hebt? En ik ken ook genoeg uitgebluste relaties die in stand gehouden worden uit wederzijdse angst alleen achter te blijven...
Maar jij hebt geen kinderen. En als je bang bent alleen te blijven (je bent 23 for crying out loud) dan blijf je toch lekker bij hem.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Ik had niet verwacht dat iedereen hier zo eensgezind zou reageren... Ik geloof er niks van dat niemand hier nog bij iemand zou blijven als je niet meer van diegene houdt. Wat als je bijv. kinderen hebt? En ik ken ook genoeg uitgebluste relaties die in stand gehouden worden uit wederzijdse angst alleen achter te blijven...
Het zal best vaak voorkomen, maar dat wil niet zeggen dat die mensen daar gelukkig mee zijn of daar enorm goede redenen voor hebben.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
[..]
En ongelukkig zijn? Inderdaad, dat doen veel mensen... Wil je dat?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Het spijt me zeer hoor maar je vriendje is (zoals jij hem schetst) een flapdrol. Janken als je boos op hem bent, zelfmoord plegen als het uit gaat.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
[..]
Ik weet dat hij blij is met de relatie doordat hij me 10 keer per dag belt, elke ruzie probeert te vermijden etc.
En zoals ik al eerder gezegd heb, hij weet niet dat ik hem niet leuk vind, daarom vind ik het niet egoistisch van mezelf. En hij weet natuurlijk ook niet dat ik dit op internet zet.
En ik verwacht niks van mijn partner, wat bedoel je daar precies mee?
"Je kunt ook proberen om van hem te gaan houden ipv weg te gaan. geef de liefde een kans, ontdek de vlinders in je buik en heb een gelukkig leven samen."
Die vlinders komen er niet. Ik kan wel bij hem blijven maar dan zit ik ook nog met het feit dat hij kinderen wil en ik absoluut niet.
"liefde komt niet op bestelling ....
man man, twee jaar bij iemand blijven waar je je noch lichamelijk nog geestelijk tot aangetroken voelt, dat moet je écht kunnen.
en volgens mij ben je niet bang voor zijn reactie, je blijft toch niet bij iemand voor het belang van de ANDER,volgens mij ben je bang zelf alleen te vallen..."
Ik vind het wel fijn met hem te praten enzo, maar dat komt vooral omdat ik naast mijn vriend totaal geen sociaal leven heb, en sociale contacten heb je toch wel een beetje nodig.
Ik ben zeker niet bang te vallen, voor hem ben ik altijd single geweest en dat is me goed bevallen.
"En als hij dan idd zelfmoord pleegt ben je helemaal beter af, want bij iemand die zichzelf zo aan een ander ophangt wil je toch sowieso niet zijn. "
Daar ben ik het niet mee eens hoor! Iemand kan gewoon wat minder stabiel zijn maar nog wel superaardig...
"Ik denk dat je het antwoord zelf al weet, maar kennelijk heb je nog wat duwtjes in de rug nodig.
Je weet volgens mij al zeker dat dit sowieso niet oneindig door kan gaan - het gaat een keertje eindigen, de vraag is dus wanneer?
Zo te horen hou je de relatie in stand voor de verkeerde redenen: klap voor hem, je hebt geen vangnet. Is dat wel eerlijk tegenover hem, om hem zo lang aan het lijntje te houden?
In ieder geval, dit is echt iets waar je je over heen moet zetten. Gewoon doen. Over de manier waarop valt dan nog wel te disussieren natuurlijk. Hoe 'verzacht' je de klap voor hem, zover dat mogelijk is.""
Ik heb niet het gevoel dat ik hem aan het lijntje hou ik heb het gevoel dat ik hem help.
"Repelsteeltje83,
ben jij verliefd op iemand anders?
J."
Nee.
"Hey TS, zit je vriend ook op Fok? "
Niet actief, en dan nog, hij zou zich niet herkennen in het verhaal denk ik omdat hij echt denkt dat ik ook van hem hou.
"Je begint steeds over zijn leeftijd. Hij is 'al' 26. Poepoe, stokoud hoor. En daarna kun je natuurlijk nooit een nieuwe liefde vinden. Nou dat bestel ik maar alvast een hutje op de hei want ik ben nog eens drie jaar ouder ."
Ik bedoel dus niet dat hij te oud is om iemand anders te vinden, maar dat hij heel weinig ervaring heeft met relaties op zijn leeftijd. Als je als 16 jarige gedumpt wordt kom je daar wel overheen, maar hij heeft al allemaal toekomstplannen gemaakt.
"Vooral doorgaan met je (gebrek aan) levensgeluk ophangen aan het (valse) geluk van een ander. "
Daar heb je een punt, ik blijf bij hem om hem een gunst te doen....
"Ik heb een stinkhekel aan dat soort mensen. Sorrie. Ooit in eenzelfde soort situatie gezeten wat betreft 'ik vermoord mezelf als je het uitmaakt, Boehoe '
Naja, bijna 10 jaar later leeft ze nog steeds hoor. Het is gewoon een hele zwakke manier om iemand aan zich te binden . "
Hij chanteert me dus niet, hij zegt ook niet dat hij zichzelf van kant zou maken, ik weet gewoon van hem dat hij het emotioneel niet aankan.
"Ondanks dat ik weet van het had niet zo moeten zijn blijft het moeilijk met alle klote dingen van dien als alleen zijn, iemand echt loslaten, horen van anderen wat ze doet en het evt een ander die ze kan gaan tegenkomen :S
"
Dat is dus niet waar ik mee zit, ik zou superblij zijn als hij een ander ontmoet.
Ik denk dat iedereen in zo'n geval door een realisatie-fase heen moet. Mensen zijn routinedieren. Eerst moet je het probleem opmerken, daarna ga je het een beetje ontkennen, en vervolgens kun je het niet meer ontkennen en moet je wel. Ik heb 't idee dat jij rationeel al op dat punt bent, maar gevoelsmatig nog niet. Dit is gelukkig meestal een kwestie van tijd.quote:Ik geloof er niks van dat niemand hier nog bij iemand zou blijven als je niet meer van diegene houdt.
Ik heb dat ook meegemaakt. En tussen 'ik geloof dat ik echt niet meer van hem hou' en het uitmaken zat nog wel behoorlijk wat tijd. Maar ik heb het uitgemaakt en ben nu een stuk gelukkiger met iemand waar ik oprecht heel veel van hou. Na 5 jaar relatie kan ik nog naar hem kijken en dan even vlinders voelen. Zalig.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:00 schreef soylent het volgende:
Ik denk dat iedereen in zo'n geval door een realisatie-fase heen moet. Mensen zijn routinedieren. Eerst moet je het probleem opmerken, daarna ga je het een beetje ontkennen, en vervolgens kun je het niet meer ontkennen en moet je wel. Ik heb 't idee dat jij rationeel al op dat punt bent, maar gevoelsmatig nog niet. Dit is gelukkig meestal een kwestie van tijd.
" ja hoi lieverd ik moet je wat vertellen. Ik heb 2 jaar een relatie met je, maar ik heb nooit van je gehouden. Je was alleen goed om mn eenzaamheid weg te nemen. Sorry dat ik in onze relatie 2 jaar lang heb gedaan alsof ik van je hield"quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan moet je er echt mee stoppen.
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt, blij zal hij er niet om zijn, maar ik denk dat hij het wel zal begrijpen nadat je hem het een en ander uitgelegd hebt. Hij zal wel moeten, want jij wil niet verder.
Je maakt het haar er ook niet makkelijker op, ze zit in een klote situatie waar natuurlijk niet opzettelijk zo in is gaan staan. Nu wil ze uit die situatie en dat maakt het moeilijk, verwarrend en pijnlijk.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
" ja hoi lieverd ik moet je wat vertellen. Ik heb 2 jaar een relatie met je, maar ik heb nooit van je gehouden. Je was alleen goed om mn eenzaamheid weg te nemen. Sorry dat ik in onze relatie 2 jaar lang heb gedaan alsof ik van je hield"!
Dan kan beterquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
" ja hoi lieverd ik moet je wat vertellen. Ik heb 2 jaar een relatie met je, maar ik heb nooit van je gehouden. Je was alleen goed om mn eenzaamheid weg te nemen. Sorry dat ik in onze relatie 2 jaar lang heb gedaan alsof ik van je hield"!
Makkelijk? Sorry hoor,maar denk je dat het voor die vent van haar wel makkelijk is? Snap goed, ik vind dat ze niet bij hem moet blijven, maar fucking hell, 2 jaar je partner voor de gek houden is wel erg erg erg idioot : {quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:57 schreef Hoolie2k6 het volgende:
[..]
Je maakt het haar er ook niet makkelijker op, ze zit in een klote situatie waar natuurlijk niet opzettelijk zo in is gaan staan. Nu wil ze uit die situatie en dat maakt het moeilijk, verwarrend en pijnlijk.
Er is niks moeilijker om iemand die je voor een groot deel ook "gewend" bent los te laten en zelf van los te "weken".
Denk dat het echt zaak is voor haar om de klap uit te delen en daarna te dealen met wat er komen gaat.
Op deze manier bouw je de spanningen alleen maar op en op en op tot het klapt , want dat gaat het toch al doen, en ja knap dat je het al 2 jaar volhoudt....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |