Ooit van PM gehoord?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:19 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ellen ben jij dat?
Dan moet je er echt mee stoppen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:15 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Maar ik moet er echt niet aan denken om mijn hele leven bij hem te blijven. Ik zou denk ik echt ongelukkig worden...![]()
Ik denk dat dat wel meevalt, blij zal hij er niet om zijn, maar ik denk dat hij het wel zal begrijpen nadat je hem het een en ander uitgelegd hebt. Hij zal wel moeten, want jij wil niet verder.quote:Hij houdt wel heel veel van mij, ik ben alles voor hem. Als ik het uit zou maken denk ik echt dat hij eraan onderdoor zal gaan.
Ik heb 1,5 maand een vriendin gehad, daar was ik ook niet echt verliefd op, ik wilde gewoon weten hoe het zou zijn.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:27 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
bolkesteijn: geloof mij, het valt niet mee. Bedenk wel dat ik zijn eerste vriendin ben, terwijl hij al 26 is.
Zichzelf van kant maken zal niet zo snel gebeuren denk ik. Ik zit in een zelfde situatie waarbij mijn vrouw zich dreigt van kant te maken als ik haar verlaat. Ik zal hier niet in details treden, maar ik heb het regelmatig gezien dat bij fikse ruzies ze dreigde haar polsen door te snijden als ik de deur uit zou lopen, maar als ik dan toch echt wegliep dan zette ze het toch niet door. En er komt een dag dat ik wegloop en niet meer terugkom.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:25 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
hee niet gaan zitten slowchatten hier he!
glasbak: zijn gevoelens zijn net zo belangrijk, als hij zichzelf van kant maakt oid (ja zo serieus is het)als ik het uitmaak zou ik me er voor de rest van mijn leven schuldig over voelen.
Ik zou krom liggen van het lachen, iemand chanteren met dat soort onzin. Meid, dan spring je toch lekker, bel ik vast de brandweer.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:42 schreef glasbak het volgende:
Ik zal hier niet in details treden, maar ik heb het regelmatig gezien dat bij fikse ruzies ze dreigde haar polsen door te snijden als ik de deur uit zou lopen, maar als ik dan toch echt wegliep dan zette ze het toch niet door.
Stoer man!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zou krom liggen van het lachen, iemand chanteren met dat soort onzin. Meid, dan spring je toch lekker, bel ik vast de brandweer.
Dat doet niks af aan het feit dat zo'n relatie op de lange termijn ook voor hem nooit bevredigend zal zijn. Ook al denk je dat je hem er nu een plezier mee doet door net te doen alsof je hem wél leuk vindt, het is natuurlijk niet zo... Uiteindelijk doe je hem alleen maar meer pijn door hier mee door te gaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:44 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Hephaistos: hij weet natuurlijk niet dat ik hem niet leuk vind..
Het is wel de enige manier om met dat soort zielige aandachttrekkerijen om te gaan. Je laat je toch niet chanteren?quote:
2 jaar een relatie zonder dat jij hem echt leuk vond is langer dan 1,5e maand, daarom is het zeker wel een legitieme vergelijking. Ik ben er na 1,5 maand al achter gekomen dat het beter is om te stoppen als je niet van elkaar houdt, dan is na 24 maand zeker de tijd gekomen om er echt mee te stoppen. Er is gewoon geen andere mogelijkheid dan om er mee te stoppen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:44 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Bolkesteijn: we hebben nu al bijna twee jaar een relatie en al die tijd heeft hij nog niet echt gemerkt dat ik helemaal niet op hem val. Dat is toch wel wat anders dan 1.5 maand.
Dat is iets anders dan zeggen dat het je niks doet. Tuurlijk doet het je wel wat als je vrouw dreigt om zelfmoord te plegen, het doet je zelfs heel veel... Lijkt mij danquote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:46 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het is wel de enige manier om met dat soort zielige aandachttrekkerijen om te gaan. Je laat je toch niet chanteren?
Zo is het zeker niet bedoeld, en werkelijk wat zou ik balen als ze echt sprong. Maar dit soort dingen worden in een vlaag van woede en ergernis gezegd, dan kun je daar beter gevat op reageren dan er in mee gaan.quote:
Ja, maar dat hoef je haar niet te vertellen. Ik zou ook zeggen: doe je wel de deur achter je dicht, het tocht anders zo.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:48 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan zeggen dat het je niks doet. Tuurlijk doet het je wel wat als je vrouw dreigt om zelfmoord te plegen, het doet je zelfs heel veel... Lijkt mij dan
Met andere woorden, je liegt hem al 2 jaar voor..quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:44 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Hephaistos: hij weet natuurlijk niet dat ik hem niet leuk vind..
Bolkesteijn: we hebben nu al bijna twee jaar een relatie en al die tijd heeft hij nog niet echt gemerkt dat ik helemaal niet op hem val. Dat is toch wel wat anders dan 1.5 maand.
Daar komt nog bij dat hij supergevoelig is. Hij begint al te huilen als ik boos word...
Ik denk dat je echt wel aan kan voelen of iemand gewoon erg boos is. Of echt naar zelfmoord neigt. Als ze in de laatste catagorie valt merk je dat aan alle kanten, geen tijd meer besteden aan uiterlijke verzorging, op gare tijden naar bed gaan, lamlendigheid en erg negatief zijn.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:48 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat is iets anders dan zeggen dat het je niks doet. Tuurlijk doet het je wel wat als je vrouw dreigt om zelfmoord te plegen, het doet je zelfs heel veel... Lijkt mij dan
Uiteraard doet het me wat, maar dan nog laat ik me er niet door tegenhouden..quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:48 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat is wel wat subtieler inderdaad, maar ik ben het met je eens, als je laat merken dat het je wat doet wordt het zeker vaker gebruikt om je te chanteren.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:51 schreef SunChaser het volgende:
Ja, maar dat hoef je haar niet te vertellen. Ik zou ook zeggen: doe je wel de deur achter je dicht, het tocht anders zo.
Aan de andere kant, ik heb het wel meegemaakt dat door een scheiding een goede vriendin op het randje van de ballustrade zat op 13 hoog.. Dus bij sommigen blijft het niet alleen maar dreigen..quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zou krom liggen van het lachen, iemand chanteren met dat soort onzin. Meid, dan spring je toch lekker, bel ik vast de brandweer.
Hmmm, maar dat is natuurlijk niet iets waar je bij voorbaat vanuit moet gaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:57 schreef glasbak het volgende:
Aan de andere kant, ik heb het wel meegemaakt dat door een scheiding een goede vriendin op het randje van de ballustrade zat op 13 hoog.. Dus bij sommigen blijft het niet alleen maar dreigen..
zo kan ik dus echt niet denken, ik kan niet alleen aan mezelf denken als ik weet dat ik iemand diep ongelukkig maak.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:51 schreef glasbak het volgende:
[..]
Met andere woorden, je liegt hem al 2 jaar voor..
Nogmaals, gewoon aan je zelf blijven denken en niet aan hem. Als je alleen maar bij hem blijft vanwege zijn tere zieltje, dan schiet je er zelf toch niets mee op?
Je bent gewoon overbezorgd omdat je het al zo vervelend van jou tegenover hem vind dat je het nu uit moet maken.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 04:00 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Ik weet gewoon dat het zo'n klap voor hem zal zijn dat hij er helemaal niet mee om zal kunnen gaan.
Je moet dus ook niet in een klap uit zijn leven verdwijnen, laat hem er een beetje aan wennen. Uiteindelijk wel echt het contact verbreken natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 04:07 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Dat denk ik niet bolkesteijn. Het is gewoon niet een superstabiel persoon die stevig in z'n schoenen staat.
Daarbij komt nog dat hij ook niet een zoveel vrienden heeft waar hij mee omgaat, met zn studie gaat het niet geweldig, en thuis bij zijn ouders loopt het ook niet zo soepel..
Nee dat niet maar je moet er wel rekening mee houden uiteraard. Ik heb, nadat ik dus zo'n een keer de deur uit ben gelopen, direct iemand erbij geroepen die haar op kon vangen en eventueel tegen kon houden.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hmmm, maar dat is natuurlijk niet iets waar je bij voorbaat vanuit moet gaan.
Met andere woorden je bent liever zelf ongelukkig voor de rest van je leven dan dat hij een paar maandjes verdriet heeft, misschien weer een jaartje vrijgezel is en daarna waarschijnlijk vrolijk een nieuwe vriendin heeft?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 04:00 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
[..]
zo kan ik dus echt niet denken, ik kan niet alleen aan mezelf denken als ik weet dat ik iemand diep ongelukkig maak.
Over dat chanteren, zo is het dus niet. Hij zegt niet dat hij zichzelf van kant maakt als ik het uitmaak. Ik weet gewoon dat het zo'n klap voor hem zal zijn dat hij er helemaal niet mee om zal kunnen gaan. Hij heeft al zijn toekomstplannen met mij al gemaakt.
Nee, dat werkt niet. Een grote klap is beter dan het rustig aan proberen af te bouwen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 04:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je moet dus ook niet in een klap uit zijn leven verdwijnen, laat hem er een beetje aan wennen. Uiteindelijk wel echt het contact verbreken natuurlijk.
Ik bedoel ook niet dat je er een half jaar over moet doen. Maar ineens vertrekken na 2 jaar lijkt mij ook zowat, ik kan me zo voorstellen dat je elkaar nog wel even wat te melden hebt cq. het een en ander te bespreken hebt. Ik had dat na 1,5 maand al tenminste.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 04:14 schreef glasbak het volgende:
Nee, dat werkt niet. Een grote klap is beter dan het rustig aan proberen af te bouwen.
Ik ken zoveel vrouwelijke en mannelijke vrijgezellen van 25 en ouder. Er is echt wel ruimte voor jullie hoor. In mijn familie zijn kortgeleden 2 mannen van 55 gescheiden van hun vrouw, vorige maand kwamen ze allebei met een moppie van 40 aanzetten op de verjaardag van mijn moeder.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 04:19 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
En ik denk echt niet dat hij een jaar daara weer zomaar een vriend heeft, zo is hij echt niet. Nogmaals, ik ben zijn eerste vriendin en hij is al 26. Hij gaat er gewoon niet bepaald luchtig mee om.
Ik zou juist zeggen: stoppen met aan je zelf denken TS. Je liegt je vriend al twee jaar voor. Een relatie de niet op liefde is gebaseerd aanhouden alleen omdat je geen zin hebt in mogelijk gedoe lijkt mij iig niet zo'n fantastisch plan. Ik denk dat je je vriend juist eerder een dienst bewijst door er een punt achter te zetten. Hoe eerder hoe beter. De kans dat jullie in de toekomst nog gelukkig met elkaar worden acht ik aan de hand van je verhaal niet zo groot. Dat je hem gaat kwetsen kun je nu eenmaal niet om heen. Des te langer je deze situatie laat voortbestaan des te moeilijker het wordt en des te meer je hem uiteindelijk zult kwetsen. Kan niet anders dan dat de bom een keer barst, of niet?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:51 schreef glasbak het volgende:
[..]
Met andere woorden, je liegt hem al 2 jaar voor..
Nogmaals, gewoon aan je zelf blijven denken en niet aan hem. Als je alleen maar bij hem blijft vanwege zijn tere zieltje, dan schiet je er zelf toch niets mee op?
Je bent misschien niet super ongelukkig maar kent ook niet het geluk wat je ervaart als je verliefd bent en van iemand houdt. Daarmee doe je jezelf echt tekort en hem ook. Hij verdient iemand die wel van hem houdt net zoals jij iemand verdient waarvan je wel zielsveel houdt.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 04:19 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Dat is dus juist het probleem glasbak, ik bén niet superongelukkig. Ik zou wel wat gelukkiger zijn als ik niet meer bij hem ben. Ik weet alleen niet of ik mijzelf wat gelukkiger wil maken door hem doodongelukkig te maken (klinkt beetje vaag, maar goed).
En ik denk echt niet dat hij een jaar daara weer zomaar een vriendin heeft, zo is hij echt niet. Nogmaals, ik ben zijn eerste vriendin en hij is al 26. Hij gaat er gewoon niet bepaald luchtig mee om.
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:21 schreef fruitig het volgende:
Het feit dat je niet in staat bent om met je partner te praten maar "hulp" op FOK zoekt met dit probleem betekend dat je in mijn ogen zo wie zo niet volwassen genoeg bent om een evenwichtige relatie aan te gaan.
liefde komt niet op bestelling ....quote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:41 schreef 19patje72 het volgende:
je kunt ook proberen om van hem te gaan houden ipv weg te gaan. geef de liefde een kans, ontdek de vlinders in je buik en heb een gelukkig leven samen.
Nominatie slechtste woord grap van dit topicquote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:54 schreef Brighteyes het volgende:
want bij iemand die zichzelf zo aan een ander ophangtwil je toch sowieso niet zijn.
Zelfmoord heet niet voor niets ZELFmoord. Dat doe je zelf, daar is niemand anders verantwoordelijk voor. Problemen en verdriet horen nu eenmaal bij het leven. Je kunt kiezen te leren daarmee om te gaan, eventueel met psychische hulp, of je kunt 't hazenpad kiezen en jezelf van kant te maken. Maar da's altijd de keuze van de persoon in kwestie, wat hem of haar ook wordt aangedaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:25 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
glasbak: zijn gevoelens zijn net zo belangrijk, als hij zichzelf van kant maakt oid (ja zo serieus is het)als ik het uitmaak zou ik me er voor de rest van mijn leven schuldig over voelen.
Dat is niet altijd waar, je kunt moedwillig iemand zo treiteren dat ie zelfmoord pleegtquote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:28 schreef innovative het volgende:
[..]
Zelfmoord heet niet voor niets ZELFmoord. Dat doe je zelf, daar is niemand anders verantwoordelijk voor.
Mwah, het zou mij iig niet beïnvloeden in mijn keuzes. Ik zou wel even zijn ouders of een goede vriend ofzo bellen voordat ik er vandoor ga, of ze 'm in de gaten kunnen houden en evt. droppen bij 't riagg ofzo. Maar voor mezelf, als ik er klaar mee ben dan laat ik me niet chanteren. Mijn leven vind ik nog net een stap belangrijker dan dat van hem, en bij iemand blijven waar je niks meer voor voelt of diep ongelukkig door wordt, is mental suicide.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:48 schreef Hephaistos. het volgende:
Stop met dit te geloven, dit hoeft echt niet. Sterker nog, je hoort vaak dat mensen een tijdje depressief geweest zijn maar er eigenlijk weer bovenop lijken te komen. Ze zijn vrolijker, doen weer meer dingen. De omgeving denkt dat het beter gaat, in stilte hebben ze echter besloten dat ze nog maar heel kort "hoeven" en dat vooruitzicht maakt ze vrolijk. Die wanhoopsdaad komt dan nog harder aan voor de omgeving. Bij twee van de drie gevallen van zelfmoord in mijn omgeving is dit opgegaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk dat je echt wel aan kan voelen of iemand gewoon erg boos is. Of echt naar zelfmoord neigt. Als ze in de laatste catagorie valt merk je dat aan alle kanten, geen tijd meer besteden aan uiterlijke verzorging, op gare tijden naar bed gaan, lamlendigheid en erg negatief zijn.
Nu leeft hij in een leugen, dat is net zo egoistisch. Je ontneemt hem nu de kans om een partner te vinden die net zoveel van hem houdt als hij van haar.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 04:00 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
zo kan ik dus echt niet denken, ik kan niet alleen aan mezelf denken als ik weet dat ik iemand diep ongelukkig maak.
En dan nog vind ik het in 99% van de gevallen een eigen keuze. Neem pesten in je jeugd. Dat overkomt toch zo'n 10 % van de mensen, de een erger dan de ander, maar het gebeurt. Er zijn mensen die er veel sterker uit komen, er zijn er die het hun hele leven met zich meedragen en de rest doet zichzelf wat aan. Hoe je daarmee om gaat, of je hulp zoekt, zelf gaat modderen of er een einde aan maakt, dát is een eigen keuze. Dat je kapot gemaakt wordt niet, of je weer heel wilt worden wel.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:30 schreef SunChaser het volgende:
Dat is niet altijd waar, je kunt moedwillig iemand zo treiteren dat ie zelfmoord pleegt
quote:
Houden van kun je niet leren of op oefenen. Dan wordt het hooguit genoegen nemen met of wenne aan en dat is denk ik niet wat je wilt in een relatie.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:41 schreef 19patje72 het volgende:
je kunt ook proberen om van hem te gaan houden ipv weg te gaan. geef de liefde een kans, ontdek de vlinders in je buik en heb een gelukkig leven samen.
Ja het zou me zoveel doen dat het een reden zou zijn om haar te verlaten. Chanteren met zelfmoordquote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:48 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hey TS, zit je vriend ook op Fok?quote:Hij is gelukkig zolang hij niet weet ik niet echt van hem hou en ik ben niet diepongelukkig hoor.
We hebben het vaak wel gezellig, maar dan meer als vrienden en niet als vriend en vriendin.
Blijft toch knap hoe je elke keer weer in een enkel zinnetje het hele verhaal ontleedquote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:57 schreef Copycat het volgende:
Vooral doorgaan met je (gebrek aan) levensgeluk ophangen aan het (valse) geluk van een ander.
Ik heb een stinkhekel aan dat soort mensen. Sorrie. Ooit in eenzelfde soort situatie gezeten wat betreft 'ik vermoord mezelf als je het uitmaakt, Boehoequote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:25 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
hee niet gaan zitten slowchatten hier he!
En het is ook totaal geen teken dat de relatie heel erg serieus voor iemand is. Eerder een teken van vergevorderde labiliteit en afhankelijkheid.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:21 schreef jogy het volgende:
Ik heb een stinkhekel aan dat soort mensen. Sorrie. Ooit in eenzelfde soort situatie gezeten wat betreft 'ik vermoord mezelf als je het uitmaakt, Boehoe![]()
'
Laagste vorm van emotionele chantage, geestelijk de ander gijzelen en haar liefde afwingen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb een stinkhekel aan dat soort mensen. Sorrie. Ooit in eenzelfde soort situatie gezeten wat betreft 'ik vermoord mezelf als je het uitmaakt, Boehoe![]()
'
Naja, bijna 10 jaar later leeft ze nog steeds hoor. Het is gewoon een hele zwakke manier om iemand aan zich te binden.
Ik weet dat hij blij is met de relatie doordat hij me 10 keer per dag belt, elke ruzie probeert te vermijden etc.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:21 schreef fruitig het volgende:
Kennelijk zijn jullie niet echt open naar elkaar. ( jij in ieder geval niet). Hoe weet je of hij wel zo blij is met jou/jullie relatie.
Zie jij hem wel als een vriend, mag je hem wel?
Als ik in zijn schoenen stond zou ik het echt vreselijk vinden om een relatie te hebben met iemand die me eigenlijk niet wil. En ik zou het helemaal verschrikkelijk te weten wanneer mijn partner haar makke op internet zet ipv dit met mij te bespreken.
Het feit dat je niet in staat bent om met je partner te praten maar "hulp" op FOK zoekt met dit probleem betekend dat je in mijn ogen zo wie zo niet volwassen genoeg bent om een evenwichtige relatie aan te gaan. Dus misschien eerst zelf wat verder groeien voordat je een boel verwacht van een partner?
Wanneer je huidige partner dreigt met zelfmoord etc. betekend dit alleen meer dat hij ook niet in staat is om een gezonde relatie te hebben. Dus alleen meer reden om alleen verder te gaan.
Als ik niet meer dan enkel platonisch van degene houdt waar ik een relatie heb, dan houdt het voor mij inderdaad op. Geen leuke beslissing, geen makkelijke ook, maar wel de enige juiste. Hoe eng ook, ik heb 'm een paar keer moeten maken.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Ik had niet verwacht dat iedereen hier zo eensgezind zou reageren... Ik geloof er niks van dat niemand hier nog bij iemand zou blijven als je niet meer van diegene houdt. Wat als je bijv. kinderen hebt? En ik ken ook genoeg uitgebluste relaties die in stand gehouden worden uit wederzijdse angst alleen achter te blijven...
Maar jij hebt geen kinderen. En als je bang bent alleen te blijven (je bent 23 for crying out loud) dan blijf je toch lekker bij hem.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Ik had niet verwacht dat iedereen hier zo eensgezind zou reageren... Ik geloof er niks van dat niemand hier nog bij iemand zou blijven als je niet meer van diegene houdt. Wat als je bijv. kinderen hebt? En ik ken ook genoeg uitgebluste relaties die in stand gehouden worden uit wederzijdse angst alleen achter te blijven...
Het zal best vaak voorkomen, maar dat wil niet zeggen dat die mensen daar gelukkig mee zijn of daar enorm goede redenen voor hebben.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
[..]
En ongelukkig zijn? Inderdaad, dat doen veel mensen... Wil je dat?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Het spijt me zeer hoor maar je vriendje is (zoals jij hem schetst) een flapdrol. Janken als je boos op hem bent, zelfmoord plegen als het uit gaat.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
[..]
Ik weet dat hij blij is met de relatie doordat hij me 10 keer per dag belt, elke ruzie probeert te vermijden etc.
En zoals ik al eerder gezegd heb, hij weet niet dat ik hem niet leuk vind, daarom vind ik het niet egoistisch van mezelf. En hij weet natuurlijk ook niet dat ik dit op internet zet.
En ik verwacht niks van mijn partner, wat bedoel je daar precies mee?
"Je kunt ook proberen om van hem te gaan houden ipv weg te gaan. geef de liefde een kans, ontdek de vlinders in je buik en heb een gelukkig leven samen."
Die vlinders komen er niet. Ik kan wel bij hem blijven maar dan zit ik ook nog met het feit dat hij kinderen wil en ik absoluut niet.
"liefde komt niet op bestelling ....
man man, twee jaar bij iemand blijven waar je je noch lichamelijk nog geestelijk tot aangetroken voelt, dat moet je écht kunnen.
en volgens mij ben je niet bang voor zijn reactie, je blijft toch niet bij iemand voor het belang van de ANDER,volgens mij ben je bang zelf alleen te vallen..."
Ik vind het wel fijn met hem te praten enzo, maar dat komt vooral omdat ik naast mijn vriend totaal geen sociaal leven heb, en sociale contacten heb je toch wel een beetje nodig.
Ik ben zeker niet bang te vallen, voor hem ben ik altijd single geweest en dat is me goed bevallen.
"En als hij dan idd zelfmoord pleegt ben je helemaal beter af, want bij iemand die zichzelf zo aan een ander ophangt wil je toch sowieso niet zijn. "
Daar ben ik het niet mee eens hoor! Iemand kan gewoon wat minder stabiel zijn maar nog wel superaardig...
"Ik denk dat je het antwoord zelf al weet, maar kennelijk heb je nog wat duwtjes in de rug nodig.
Je weet volgens mij al zeker dat dit sowieso niet oneindig door kan gaan - het gaat een keertje eindigen, de vraag is dus wanneer?
Zo te horen hou je de relatie in stand voor de verkeerde redenen: klap voor hem, je hebt geen vangnet. Is dat wel eerlijk tegenover hem, om hem zo lang aan het lijntje te houden?
In ieder geval, dit is echt iets waar je je over heen moet zetten. Gewoon doen. Over de manier waarop valt dan nog wel te disussieren natuurlijk. Hoe 'verzacht' je de klap voor hem, zover dat mogelijk is.""
Ik heb niet het gevoel dat ik hem aan het lijntje hou ik heb het gevoel dat ik hem help.
"Repelsteeltje83,
ben jij verliefd op iemand anders?
J."
Nee.
"Hey TS, zit je vriend ook op Fok? "
Niet actief, en dan nog, hij zou zich niet herkennen in het verhaal denk ik omdat hij echt denkt dat ik ook van hem hou.
"Je begint steeds over zijn leeftijd. Hij is 'al' 26. Poepoe, stokoud hoor. En daarna kun je natuurlijk nooit een nieuwe liefde vinden. Nou dat bestel ik maar alvast een hutje op de hei want ik ben nog eens drie jaar ouder ."
Ik bedoel dus niet dat hij te oud is om iemand anders te vinden, maar dat hij heel weinig ervaring heeft met relaties op zijn leeftijd. Als je als 16 jarige gedumpt wordt kom je daar wel overheen, maar hij heeft al allemaal toekomstplannen gemaakt.
"Vooral doorgaan met je (gebrek aan) levensgeluk ophangen aan het (valse) geluk van een ander. "
Daar heb je een punt, ik blijf bij hem om hem een gunst te doen....
"Ik heb een stinkhekel aan dat soort mensen. Sorrie. Ooit in eenzelfde soort situatie gezeten wat betreft 'ik vermoord mezelf als je het uitmaakt, Boehoe '
Naja, bijna 10 jaar later leeft ze nog steeds hoor. Het is gewoon een hele zwakke manier om iemand aan zich te binden . "
Hij chanteert me dus niet, hij zegt ook niet dat hij zichzelf van kant zou maken, ik weet gewoon van hem dat hij het emotioneel niet aankan.
"Ondanks dat ik weet van het had niet zo moeten zijn blijft het moeilijk met alle klote dingen van dien als alleen zijn, iemand echt loslaten, horen van anderen wat ze doet en het evt een ander die ze kan gaan tegenkomen :S
"
Dat is dus niet waar ik mee zit, ik zou superblij zijn als hij een ander ontmoet.
Ik denk dat iedereen in zo'n geval door een realisatie-fase heen moet. Mensen zijn routinedieren. Eerst moet je het probleem opmerken, daarna ga je het een beetje ontkennen, en vervolgens kun je het niet meer ontkennen en moet je wel. Ik heb 't idee dat jij rationeel al op dat punt bent, maar gevoelsmatig nog niet. Dit is gelukkig meestal een kwestie van tijd.quote:Ik geloof er niks van dat niemand hier nog bij iemand zou blijven als je niet meer van diegene houdt.
Ik heb dat ook meegemaakt. En tussen 'ik geloof dat ik echt niet meer van hem hou' en het uitmaken zat nog wel behoorlijk wat tijd. Maar ik heb het uitgemaakt en ben nu een stuk gelukkiger met iemand waar ik oprecht heel veel van hou. Na 5 jaar relatie kan ik nog naar hem kijken en dan even vlinders voelen. Zalig.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:00 schreef soylent het volgende:
Ik denk dat iedereen in zo'n geval door een realisatie-fase heen moet. Mensen zijn routinedieren. Eerst moet je het probleem opmerken, daarna ga je het een beetje ontkennen, en vervolgens kun je het niet meer ontkennen en moet je wel. Ik heb 't idee dat jij rationeel al op dat punt bent, maar gevoelsmatig nog niet. Dit is gelukkig meestal een kwestie van tijd.
" ja hoi lieverd ik moet je wat vertellen. Ik heb 2 jaar een relatie met je, maar ik heb nooit van je gehouden. Je was alleen goed om mn eenzaamheid weg te nemen. Sorry dat ik in onze relatie 2 jaar lang heb gedaan alsof ik van je hield"quote:Op vrijdag 16 maart 2007 03:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan moet je er echt mee stoppen.
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt, blij zal hij er niet om zijn, maar ik denk dat hij het wel zal begrijpen nadat je hem het een en ander uitgelegd hebt. Hij zal wel moeten, want jij wil niet verder.
Je maakt het haar er ook niet makkelijker op, ze zit in een klote situatie waar natuurlijk niet opzettelijk zo in is gaan staan. Nu wil ze uit die situatie en dat maakt het moeilijk, verwarrend en pijnlijk.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
" ja hoi lieverd ik moet je wat vertellen. Ik heb 2 jaar een relatie met je, maar ik heb nooit van je gehouden. Je was alleen goed om mn eenzaamheid weg te nemen. Sorry dat ik in onze relatie 2 jaar lang heb gedaan alsof ik van je hield"!
Dan kan beterquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
" ja hoi lieverd ik moet je wat vertellen. Ik heb 2 jaar een relatie met je, maar ik heb nooit van je gehouden. Je was alleen goed om mn eenzaamheid weg te nemen. Sorry dat ik in onze relatie 2 jaar lang heb gedaan alsof ik van je hield"!
Makkelijk? Sorry hoor,maar denk je dat het voor die vent van haar wel makkelijk is? Snap goed, ik vind dat ze niet bij hem moet blijven, maar fucking hell, 2 jaar je partner voor de gek houden is wel erg erg erg idioot : {quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:57 schreef Hoolie2k6 het volgende:
[..]
Je maakt het haar er ook niet makkelijker op, ze zit in een klote situatie waar natuurlijk niet opzettelijk zo in is gaan staan. Nu wil ze uit die situatie en dat maakt het moeilijk, verwarrend en pijnlijk.
Er is niks moeilijker om iemand die je voor een groot deel ook "gewend" bent los te laten en zelf van los te "weken".
Denk dat het echt zaak is voor haar om de klap uit te delen en daarna te dealen met wat er komen gaat.
Op deze manier bouw je de spanningen alleen maar op en op en op tot het klapt , want dat gaat het toch al doen, en ja knap dat je het al 2 jaar volhoudt....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |