Ja, dat vind ik zelf ook, alleen denken sommigen sport-fanaten bij bewegingswetenschappen waarschijnlijk hetzelfde, dus zal hem wel niet wordenquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:49 schreef annoh het volgende:
[..]
Je bedoelt die VU-mc loop? Die lijkt me juist super lachen, door al die gangen onder de Vu is dat ookMaar die is pas later in het jaar volgens mij. Nee die Vu loop is gewoon over de campus. Ik vind dat je m maar moet winnen!
Het lijkt me duidelijk dat jij moet gaan kiezen voor de tactiek van de psychologische oorlogsvoeringquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:13 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik zelf ook, alleen denken sommigen sport-fanaten bij bewegingswetenschappen waarschijnlijk hetzelfde, dus zal hem wel niet worden![]()
maar ik ga de eer van de voorlichting hoog houden goed?![]()
Ik gebruik mapymyrun ( www.mapmyrun.com ) handig hierbij vind ik dat het precies de kilometerpunten aangeeft en je hiermee ook routes kan opslaan. Binnenkort komt er een nieuwe versie uit met nog meer mogelijkheden.quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:51 schreef pfaf het volgende:
Afstand meten kan ook wel met Google Earth overigens. Ik doe meestal én GE én Map24.
Volgens heeft hier iemand ooit eens aangegeven dat hij of zijquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:44 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Ik gebruik mapymyrun ( www.mapmyrun.com ) handig hierbij vind ik dat het precies de kilometerpunten aangeeft en je hiermee ook routes kan opslaan. Binnenkort komt er een nieuwe versie uit met nog meer mogelijkheden.
Deze week ga ik de Nike Plus ( http://www.nike.com/nikeplus/ ) aanschaffen, iemand hier ervaring daarmee?
vergeet ook niet deze site: http://www.av23.nl/wedstrijden/afstandmeten.htmlquote:Op dinsdag 10 april 2007 10:46 schreef Grumpey het volgende:
[..]
afstand meten doe je het snelst met afstandmeten.nl, of map24.com.
In de ochtend lopen zou ik geniaal hebben gevonden, ware het niet dat ik meestal teveel moeite met opstaan heb. Maar heb het weleens gedaan en moet zeggen dat het dan heel goed bevalt. Het mooiste vind ik dat het lekker rustig is buiten en dat je nog je hele dag voor je hebt
gemiddelde snelheid van 14,3 km/h. Dat is ver bovengemiddeld van hoe de meeste mensen lopen. Vaak wordt de grens van 'echt' hard lopen in de buurt van 15 km/h gelegd, omdat je bij die snelheid minder dan 20 minuten over 5 kilometer doet (een mooie grens zeg maar). 14,3 is echter heel goed en halen niet zo heel veel mensen en is zeker een zeer nette tijdquote:Op donderdag 12 april 2007 21:43 schreef Sweetbeach het volgende:
ZO! net terug v/h lopen..... Had in het begin niet zoveel motivatie moest namelijk 6.15 opgestaan vanochtend. Maar na een bakje koffie tóch gestart
Heb totaal 6 km gelopen, in een tijd van 25.10... Liep constant met een hartslag tussen de 165-175... (ben 19 jaar, als je 't wint aftrekken vd 220)
Weet niet of ik nu boven de 'gemiddelde loper' zit qua tijd/afstand, maar vind het wel een nette tijd (Persoonlijk record ;p )
Ik loop alleen niet op hartslag. Probeer hetzelfde rondje (6 km) altijd zsm te lopen..... Misschien niet goed, omdat je dan boven je optimale hartslag gaat lopen, maar opzich wél leuk...
Nu lekker uitzweten, groot glas water drinken, douchen en heb de rest vd avond weer een heerlijk gevoelZaterdag weer intervaltraining (hiit), maar wilde nu gewoon weer ff duurloopje doen...
ik ben van nature 'maar' een voetballer en loop pas enkele keren in de week sinds februari..... Maar hoe verbeter je je techniek? alleen door met een trainer te lopen, of gewoon door 't vaak te doen?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:49 schreef LedZep het volgende:
Waarschijnlijk heb je dan gewoon een slechte techniek. Sinds mijn techniek verbetert is loop ik met gemak snelheden tot 16-17 km/u. En dan bedoel ik geen sprinten uiteraard. Het enige nadeel is dat ik het maar kort volhou, maar dat is een cardiovasculair probleem.
zon kale man bij pauw & witteman zitquote:Op donderdag 12 april 2007 23:05 schreef jorienvdherik het volgende:
Wie loopt er zondag mee in Rotterdam ?
ik ben lid van een loopgroep en daar hoor ik tot op heden dat mijn techniek niet slecht is. natuurlijk kan het beter, daar trainen we ook op, maar dat is niet iets wat overnight gebeurt heb ik het idee.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:49 schreef LedZep het volgende:
Waarschijnlijk heb je dan gewoon een slechte techniek. Sinds mijn techniek verbetert is loop ik met gemak snelheden tot 16-17 km/u. En dan bedoel ik geen sprinten uiteraard. Het enige nadeel is dat ik het maar kort volhou, maar dat is een cardiovasculair probleem.
veel gehoorde vraag. ik had em zelf ook. nu ben ik niet zo in de theorie van het lopen thuis en ben dus ook benieuwd naar de antwoorden en praktische tips van de ervaren snelle lopers.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:24 schreef Sweetbeach het volgende:
ik ben van nature 'maar' een voetballer en loop pas enkele keren in de week sinds februari..... Maar hoe verbeter je je techniek? alleen door met een trainer te lopen, of gewoon door 't vaak te doen?
een hobby naast het hardlopen? als je een mountainbike hebt zou je kunnen beginnen met adventure racenquote:Op donderdag 12 april 2007 23:37 schreef ErikN het volgende:
En ik doe ook mee. Daarna wil ik een nwe hobby. Iemand suggesties?
ikke...maar wel de 10 kmquote:Op donderdag 12 april 2007 23:05 schreef jorienvdherik het volgende:
Mijn vaderquote:Op donderdag 12 april 2007 23:05 schreef jorienvdherik het volgende:
33 minuten, viel me zeker niet tegen, want ik loop niet meer zo veel de laatste tijd. Misschien ook wel daardoor, aangezien ik nergens last van kreeg tijdens het lopen.quote:Op donderdag 12 april 2007 20:40 schreef pfaf het volgende:
1:10 op de 15k is niet mis zeg. Het weer was wel heerlijk lijkt me.
Ik ga morgenochtend de 7,9 van m'n batavierenloop eens op tijd lopen.
Niet er naast maar i.p.v. hardlopen (en zwemmen).quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:33 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
ik ben lid van een loopgroep en daar hoor ik tot op heden dat mijn techniek niet slecht is. natuurlijk kan het beter, daar trainen we ook op, maar dat is niet iets wat overnight gebeurt heb ik het idee.
[..]
veel gehoorde vraag. ik had em zelf ook. nu ben ik niet zo in de theorie van het lopen thuis en ben dus ook benieuwd naar de antwoorden en praktische tips van de ervaren snelle lopers.
[..]
een hobby naast het hardlopen? als je een mountainbike hebt zou je kunnen beginnen met adventure racen
Hehe, idd.quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:45 schreef Gelderland het volgende:
zeggen jullie ook altijd andere lopers gedag tijdens het lopenIk wel hoor, beetje buschauffeur-style
Ja, er zit een maand tussen, dus dat moet makkelijk te doen zijn.quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:56 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Jongens jongens, probeerde net te lopen, oefenwedstrijdje te simuleren, aardig hard. Maar ik had nog nooit met 24 graden getraind, dus ging redelijk dramatisch. Althans, 12.6 km/h op 5 km, waar ik volgende week 13.3 km/h op 10 km wil lopen. Ging te snel van start en die klotezon me altijd maar achtervolgen........
Zit te twijfelen, die Dam tot Damloop is natuurlijk leuk, maar wil eigenlijk voorbereiden op hele marathon lopen in Amsterdam. Zou dat te combineren zijn?
Ja, meestal wel.. Soms ben ik zo afwezig tijdens het lopen dat ik het niet eens door hebt dat iemand gedag zegtquote:Op zaterdag 14 april 2007 14:45 schreef Gelderland het volgende:
zeggen jullie ook altijd andere lopers gedag tijdens het lopenIk wel hoor, beetje buschauffeur-style
Misschien leuk als voorbereiding. Wil eigenlijk eerst even afwachten hoe m'n 10 km volgende week gaat. Nouja, misschien bedenk ik me wel, ik bedoel, 10 km of 16 km. Is niet zo gek veel verderquote:Op zaterdag 14 april 2007 15:11 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Ja, er zit een maand tussen, dus dat moet makkelijk te doen zijn.
Arnhem loop ik wel eens rondje De Laar (wijk in zuid)quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:50 schreef Gelderland het volgende:
De enige mooie loop die bij mij in de planning staat is nu de Bridge to Bridge loop in Arnhem.. maar die is pas in September... .Kennen sommige hier nog andere mooie/leuke loopjes van tussen de 5-10 km in omgeving Arnhem/Nijmegen?
www.uitslagen.nl voor het volledige overzichtquote:Op zaterdag 14 april 2007 14:50 schreef Gelderland het volgende:
De enige mooie loop die bij mij in de planning staat is nu de Bridge to Bridge loop in Arnhem.. maar die is pas in September... .Kennen sommige hier nog andere mooie/leuke loopjes van tussen de 5-10 km in omgeving Arnhem/Nijmegen?
Je zou eens rustig moeten proberen te beginnen, probeer niet te forceren. Zeker in het begin is de kans op overbelasting en verkeerd gebruik van je spieren erg groot, dus neem lekker na elke keer lopen 2 dagen rust.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:28 schreef Hertog_Martin het volgende:
Oh hij bedoelde wedstrijden zeker
Anyway, ik ben laatste tijd aan het wandelen geweest na jaren zo goed als helemaal niet bewogen te hebben![]()
en wil nu wel gaan proberen te rennen.
Vorige keer dat ik ff stukje probeerde leek het echter alsof ik zelfs verleerd ben hoe te rennende beweging van mn benen leek helemaal verkeerd en had na 1 min al last van m'n enkels en kuiten waar ik daarna nog 3 dagen last van had
Terwijl ik wel makkelijk 10km kan lopen, en dan stap ik aardig door (6km/uur), en dan heb ik nergens last van.
Zijn gewone sneakers trouwens voldoende om mee te beginnen? of maken echte renschoenen een groot verschil?
* Pringlemaster meldtquote:Op donderdag 12 april 2007 23:05 schreef jorienvdherik het volgende:
vergeet niet dat je gezondheid op het spel staat. je gewrichten krijgen per stap ongeveer 3x je lichaamsgewicht te verdragen en als je dan niet het goede schoeisel hebt kun je al vrij snel blessures aan enkel en knie oplopen. dit komt door het proneren van je voet. de meeste mensen proneren en hebben gerichte ondersteuning nodig.quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:49 schreef Grumpey het volgende:
Gewone sneakers zijn eigenlijk niet zo heel erg goed voor het opvangen van je eigen gewicht, maar ik kan begrijpen dat renschoenen (120 euro) misschien erg duur zijn.
als ik jou was zou ik een dag rust nemen tussen elke hardloopsessie. Conditie bouw je zo echt niet op als je lichaam geen tijd krijgt om te rusten...quote:Op zondag 15 april 2007 13:24 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Vanochtend 20 mn hardlopen na mn oefening voor volgende week gisteren. Gisteren door het warme weer kapot gegaan, vandaag zoveel spierpijn dat ik gewoon met 8 km/u heb gelopen. Maar even goed rekken/strekken, hopen dat het morgen wer wat beter is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |