Waarom doe je het?Wilde nog wat cutten voor de zomer, zocht een interessantere manier dan het standaard cardio
Hoeveel minuten zit je?12 minuten (standaard schema doorgewerkt)
Zijn er effecten die je merkt, door het hiitten?Minimaal, vooral in het begin wat afgevallen, al durf ik niet te zeggen of dat ook specifiek door het HIIT-en komt.
Zo ja, wat en in welke week begonnen die effectenIn het begin dus, tweede week was de gewichtsafname te zien (in de spiegel en op de weegschaal). Maar het grootste effect was de verbetering van de conditie (iig tijdens een HIIT-run, verder nog niet echt 'getest')
Hoeveel KG ben je kwijt?Hoogstens 1,5, maar ik zocht mijn resultaat niet in kilo's maar puur op vetpercentage.
Het is zeker niet het ei van columbus zoals het wordt aangeprezen, maar de verbetering van de conditie was zeker te merken, ik denk dan ook dat het vooral daarvoor goed is en dat je voor echte gewichtsafname (blijvend dus, zonder jezelf uit te hongeren, niet meer dan 15% onder je normale kcal-inname) meer moet doen dan één HIIT-sessie om de andere dag.
Volgend jaar gewoon weer cutten op de reguliere manier waarschijnlijk, en misschien wat HIIT erbij, maar zeker niet als enigste.
* Miguel heeft het wel gezien met HIIT na 6 weken en gaat op vakantie. ![]()
De link die mij met HIIT in aanraking heeft gebracht (incl. schema):
http://www.musclemedia.com/training/hiit.asp