abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39298773
HIIT is een andere/nieuwe theorie om vet te verbranden én conditie op te bouwen/te vergroten.

Hier meer info:

http://www.bodyimpulse.com/nederlands/training/hiit.html

In dit topic kan gediscussieerd worden/info besproken worde etc.

vorige deel: http://forum.fok.nl/topic/852017/6/50
Haleloeja
pi_39298828
oeps, nog een deel
pi_39299092
ben benieuwd hoeveel mensen er nog Hitten van het vorige deel. DAarom hier een vragenlijstje... Ik zal hem ook ff invullen zo:

------------------------------

Waarom doe je het?

Hoeveelste hiit-sessie is dit voor je?

In welke week zit je? (hoeveel minuten)

Zijn er effecten die je merkt, door het hiitten?

Zo ja, wat en in welke week begonnen die effecten

Hoeveel KG ben je kwijt?

----------------------------------
Haleloeja
pi_39299220
Waarom doe je het?

Wil graag vetverbranden in mijn gezicht + buik. voor de aankomende vakantie

1e

3e week -> 8 minuten

Ik merk wel íets (dat mijn buik heel ietsjes strakker wordt) maar nog niet zo veel eigenlijk , geen constante verandering

nvt (geen échte effecten na 3 weken )

Hoeveel KG ben je kwijt?

1.5 ongeveer schat ik zo. Maar nogmaals... 't zal wel wisselen. Ik meet zo om de week.. in die week zal mijn gewicht ook nog regelmatig heen en weer schommelen
Haleloeja
pi_39303390
Waarom doe je het?
Conditie / afvallen (5 kilo is genoeg)

Eerste

6 minuten

Na de eerste keer (4 minuten) was ik hartstikke dood, de eerste keer 6 minuten was al best vol te houden. M'n conditie lijkt gewoon na 4x al vooruit te zijn gegaan.

De tweede keer 5 minuten ging ook al merkbaar beter dan de eerste keer

Hoeveel KG ben je kwijt?
Ik doe niet aan weegschalen

Ik hou het nog even vol dus.. vind het in ieder geval nog wel leuk
  woensdag 28 juni 2006 @ 00:24:57 #6
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_39306745
Waarom doe je het?
Wilde nog wat cutten voor de zomer, zocht een interessantere manier dan het standaard cardio

Hoeveel minuten zit je?
12 minuten (standaard schema doorgewerkt)

Minimaal, vooral in het begin wat afgevallen, al durf ik niet te zeggen of dat ook specifiek door het HIIT-en komt.

In het begin dus, tweede week was de gewichtsafname te zien (in de spiegel en op de weegschaal). Maar het grootste effect was de verbetering van de conditie (iig tijdens een HIIT-run, verder nog niet echt 'getest')

Hoeveel KG ben je kwijt?
Hoogstens 1,5, maar ik zocht mijn resultaat niet in kilo's maar puur op vetpercentage.

Het is zeker niet het ei van columbus zoals het wordt aangeprezen, maar de verbetering van de conditie was zeker te merken, ik denk dan ook dat het vooral daarvoor goed is en dat je voor echte gewichtsafname (blijvend dus, zonder jezelf uit te hongeren, niet meer dan 15% onder je normale kcal-inname) meer moet doen dan één HIIT-sessie om de andere dag.

Volgend jaar gewoon weer cutten op de reguliere manier waarschijnlijk, en misschien wat HIIT erbij, maar zeker niet als enigste.

* Miguel heeft het wel gezien met HIIT na 6 weken en gaat op vakantie.

De link die mij met HIIT in aanraking heeft gebracht (incl. schema):
http://www.musclemedia.com/training/hiit.asp
pi_39308042
Die bodypulse url in de OT geeft bij mij een 404..
(:
pi_39311437
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 01:40 schreef nein het volgende:
Die bodypulse url in de OT geeft bij mij een 404..
klik hier

in cach doetie 't nog wel

[ Bericht 10% gewijzigd door Mylene op 28-06-2006 13:27:58 (linkje aangepast i.v.m. lay-out) ]
Haleloeja
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:41:56 #9
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39317319
Waarom doe je het?
Omdat ik met een 6pack op vakantie wil, spieren zijn leuk, maar ze moeten wel zichtbaar zijn

eerste keer at ik dit doe.

week 6, dus 10 min.

beetje

betere conditie en vet percentage is beetje gedaald
Ging zeer geleidelijk, dus nooit dat ik in 1 week dacht, shit hee, dit werkt ECHT

Hoeveel KG ben je kwijt?
1 misschien, maar dat is ook meteen 1% BF (en met 11% BF is het erg lastig zo maar ff nog een % eraf te krijgen).

Ik moet wel zeggen dat ik ook behoorlijk aan het cutten ben, ik let dus erg op mijn voedselinname, wat natuurlijk ook meewerkt.
pi_39366350
vanavond wéér, 8 minuten

ik voel altijd wél mijn buikspieren heel erg..... jullie ook? en ik kan nog steeds niet goed joggen tussendoor, jullie wél Ik blijf dan beetje in beweging (op mijn plaats) maar écht lopen, daar ben ik vaak te kapot voor .... (zéker op 't eind dan moet ik soms gewoon 45 ff uithijgen en dán kan ik weer 30 sec. sprinten)
Haleloeja
pi_39372907
Ik ben alweer 4 dagen niet geweest Morgen maar weer es doen
pi_39389375
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:51 schreef Bigs het volgende:
Ik ben alweer 4 dagen niet geweest Morgen maar weer es doen
en, hoe ging 't

Wat ik wél merk, als ik 1 minuut rust neem (joggen) ipv 30 seconden dan kan ik veeeeel beter en harder sprinten...

weet niet of dat heel erg slecht is (1 minuutje joggen) maar ik merk gewoon wél dat ik dan meer uit mijn sprint kan halen (ben ik 'iets' meer hersteld)
Haleloeja
pi_39391960
Waarom doe je het?
Ik wil in eerste instantie een duidelijkere sixpack voordat ik op vakantie ga . Oja, en een goede conditie is natuurlijk gewoon mooi meegenomen nu het voetbalseizoen is afgelopen.

De eerste.

Ik zit in week 4 geloof ik, ik begon met 6 minuten, zit nu op 9.

Ja redelijk.

M'n conditie is duidelijk verbeterd, ik kan langere stukken snel lopen en vooral het herstel is stukke sneller dan voorheen. Qua lichaamsvet, ik heb toch wel het idee dat er wat is afgetraind. Het ziet er ietsjes strakker uit allemaal. Het is niet ineens in een week gebeurd, gewoon een geleidelijk proces. Wel ben ik voordat ik met HIIT begon al een aantal weken bezig geweest met hardlopen, 2 a 3 keer per week.

Hoeveel KG ben je kwijt?
Geen flauw idee, ik weeg eigenlijk nooit. Er zal best wat afgegaan zijn maar dat is dan hooguit 1/2 kg omdat ik toch al een erg laag vetpercentage heb.

Ik moet wel zeggen dat ik naast HIIT ook een ander eetpatroon ben gaan volgen. Gezonder eten (niet elke dag mogelijk helaas ), en vaker kleinere maaltijden dan 3 echt grote maaltijden. Verder eet ik gewoon minder met daarbij vrij veel eiwitten.
pi_39392014
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:10 schreef Gelderland het volgende:

[..]

en, hoe ging 't

Wat ik wél merk, als ik 1 minuut rust neem (joggen) ipv 30 seconden dan kan ik veeeeel beter en harder sprinten...

weet niet of dat heel erg slecht is (1 minuutje joggen) maar ik merk gewoon wél dat ik dan meer uit mijn sprint kan halen (ben ik 'iets' meer hersteld)
Ja dat heb ik ook wel, maar dan kan ik gelijk ook de sprint langer volhouden . Ik deed voor de grap eens 1 minuut joggen, 1 minuut sprinten, en dat 5 keer. Ik moet je zeggen, ik was echt helemaal dood .
pi_39418166
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:32 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook wel, maar dan kan ik gelijk ook de sprint langer volhouden . Ik deed voor de grap eens 1 minuut joggen, 1 minuut sprinten, en dat 5 keer. Ik moet je zeggen, ik was echt helemaal dood .
ja dat zal wel Nja ik ga vanavond weer waarschijnlijk
Haleloeja
pi_39419173
Gisteren niet gegaan wegens een zware verkoudheid.. vandaag ga ik zwemmen, maar ik denk niet dat het verstandig is om te HIIT'en in het zwembad. Of ik moet echt langs de kant heen en weer zwemmen ofzo want ik ben na een sessie meestal wel helemaal kapot.
pi_39422675
Ik ga het vandaag voor het eerst proberen, aangezien ik al flink bezig ben met gezond eten, en buikspieroefeningen.
Hopenlijk gaat mn buik hiermee weg
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_39426821
Ok ik voelde me echt dood
Niet meer gesport sinds 5 jaar geleden en 7 jaar lang roken, nee dat vinden mn longen leuk
Maar ik ga volhouden en hoop dat het de volgende keer beter gaat dan met een heel snelle piep ademhaling te joggen
pi_39427050
Mijn longen hadden het in het begin ook erg zwaar ja (astma-patient), maar daar merkte ik al wel snel verbetering in. Morgenochtend ga ik ECHT weer
pi_39431140
straks eerst ff hiiten (9 min ) dan douchen dan lekker stappen (zuipen)
Haleloeja
pi_39433446
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:30 schreef Gelderland het volgende:
straks eerst ff hiiten (9 min ) dan douchen dan lekker stappen (zuipen)
En dan na 1 biertje lam zijn
pi_39442978
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:20 schreef Gelderland het volgende:
HIIT is een andere/nieuwe theorie om vet te verbranden én conditie op te bouwen/te vergroten.

Hier meer info:

http://www.bodyimpulse.com/nederlands/training/hiit.html
site werkt niet meer?
pi_39446664
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 21:44 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

En dan na 1 biertje lam zijn
viel wel mee. .. 3 pullen bier op en toen voelde ik hem... nu wél flinke kater gelukkig dat ik vandaag niet hoef te hiiten
Haleloeja
pi_39446694
quote:
Op zondag 2 juli 2006 09:20 schreef off_topic het volgende:

[..]

site werkt niet meer?
er zijn zat andere sites met hetzelfde principe, daar heet het dan geen hiit maar bira ofzo
pi_39457302
quote:
Op zondag 2 juli 2006 12:58 schreef Beach het volgende:

[..]

er zijn zat andere sites met hetzelfde principe, daar heet het dan geen hiit maar bira ofzo
waar het om gaat is dat de link dan weggehaald dient te worden (of vervangen) als het niet meer bestaat. Tuurlijk zijn er zat sites te vinden maar dan kun je Fok! net zo goed opdoeken en alleen Google gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')