abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:24:16 #101
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47730026
Leuke kleurtjes!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 27 maart 2007 @ 23:25:25 #102
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47732936
Ik kwam vandaag iemand tegen op straat die even wilde worden geïnformeerd over draagdoeken, dus ik heb gezegd dat ze kan googlen en naar draagdoek.nl kan surfen. Maar ze wilde misschien zelf iets maken, dus heb ik haar verteld over dit forum. Dus het kan zijn dat vandaag of morgen iemand even iets komt vragen over hoe je een draagdoek maakt. Jullie helpen haar wel verder, hé?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47733299
Macka, bedankt! Het is denk ik een van de mooiste dingen die ik heb gekregen tijdens mijn zwangerschap. Meegesjouwd door een tant vanuir guatemala en al heel veel gebruikt als deken en omslagdoek. Ik zou bijna een reis naar de andes kunnen financieren als iedereen die er om gevraagd heeft er een zou kopen geloof ik.

PV, ik ben benieuwd!

Kozakken, kom maar op met die foto's!
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:50:34 #104
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47743137
Mooie doek Owlet!

Vanmorgen lekker gewinkeld met Simon in de Storch, wat een bekijks heb je dan, maar Simon kijkt lekker relaxed terug!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:24:10 #105
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47760530
Herkenbaar PM! Wij gebruiken de doek veel, met boodschappen, shoppen. Gister voor het eerst met de bus. En je wordt altijd bekeken. 'Zit hij wel goed vast?' 'Oaw wat lief!' 'Dat is handig! Zelf gemaakt?'etc...
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:04:44 #106
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47762147
Het is veel meer bekijks of aanspraak dan met een wagen. We zouden eens een draagdoekenmeet moeten houden. Dan zien we iedereen pas kijken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:28:58 #107
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47766380
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:04 schreef YPPY het volgende:
Het is veel meer bekijks of aanspraak dan met een wagen. We zouden eens een draagdoekenmeet moeten houden. Dan zien we iedereen pas kijken.
Strak plan, kunnen we reclame maken voor draagdoeken
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:19:55 #108
103793 kozakken
Living the life
pi_47769252
Zal ik dan maar met de reclamecampagne beginnen?
Owlet heeft weer (op bestelling ) een prachtige sling voor me in elkaar gedraaid Met onderaan zelfs een zakje voor wat extra spulletjes

Romme kijkt wat euhm.... onder de indruk. Maar dat kwam meer door het nogal bijzonder dichtbij liggende slaapmoment
Verder heb ik de ringen iets lager dan normaal, maar ja, het moest ff snel veur de foto

pi_47772965
Hij staat goehoed! En wat heeft Romme knallende sloffen
  donderdag 29 maart 2007 @ 08:38:17 #110
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47779582
Kozakken, je houdt Romme vast. Is dat uit liefkozing of is dat nodig? ( misschien een stomme vraag... )
pi_47783279
Ik hoop niet dat het nodig is, want dan heb ik toch iets verkeerds gedaan bij het maken van de doek
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:25:04 #112
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47783806
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:09 schreef owlet het volgende:
Ik hoop niet dat het nodig is, want dan heb ik toch iets verkeerds gedaan bij het maken van de doek
Vanaf welke leeftijd kun je deze gebruiken? En tot welk gewicht?
pi_47784427
Vanaf de geboorte. En eigenlijk tot je het zelf niet meer prettig vind om te dragen. Ik vind zelf een ringsling vooral prettig voor korte stukjes lopen omdat ik het prettiger vind om over twee schouders te dragen. Maar mijn moeder heeft mijn zus bijvoorbeeld een jaar of drie regelmatig gedragen in een (geknoopte) sling.
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:41:58 #114
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47784456
Leuk kozakken (en owlet natuurlijk )

Ik zit soms ook wel eens te twijfelen over een ringsling. In de zomer lijkt het me wel makkelijk, dan kan je lekker zonder jas lopen enzo En ik ben ook wel benieuwd tot wanner je ze kunt gebruiken.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:42:39 #115
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47784487
ah, er is al antwoord
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:51:21 #116
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47787125
mooie sling Kozakken owlet mooi gedaan en een zakje erop om wat in te doen wat een luxe!

Maxim wil ook in de ringsling, soms doe ik dat ook wel. hij vind dat zo fijn "kroel bij" zoals hij dat zegt alleen maxim is vrij zwaaar. stop hem liever in de lifter achterop
pi_47788920
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:41 schreef LadyS het volgende:
Leuk kozakken (en owlet natuurlijk )

Ik zit soms ook wel eens te twijfelen over een ringsling. In de zomer lijkt het me wel makkelijk, dan kan je lekker zonder jas lopen enzo
Waarom moet je bij andere wel je jas aandoen dan?
pi_47790555
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:51 schreef Martineke het volgende:

Maxim wil ook in de ringsling, soms doe ik dat ook wel. hij vind dat zo fijn "kroel bij" zoals hij dat zegt
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 14:32:57 #119
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_47791365
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:39 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Als je net zo bent als ik: om je sleutels, pinpas en strippenkaart in mee te kunnen nemen

Zakjes in ringslings en knoopdoeken zijn
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_47791570
je zou ze moeten zien kijken als ik tusen de plooien van de storch mijn portemonnaie tevoorschijn tover. Ik voel me dan net mary Poppins met d'r gekke tas

Ik kan trouwens best naar de meeting in Den Haag een ringsling, Mei tai, Manta (wat een mooie naam ) en tricotdoek meenemen, naast de storchenwiege. Mochter er behoefte zijn aan passen-proberen.
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:37:13 #121
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47791574
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:39 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Nou, dat hoeft niet natuurlijk, maar omdat ze op de heup zit, lijkt het met niet zo makkelijk om wél een jas aan te hebben.
Een aangezien ik alleen een tricotslen heb en een niet rekbare lekkerder draagt (van wat ik hier heb gelezen dan) als je kind zwaarder wordt en dit me wel een leuke (en makkelijke) doek leek
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:38:25 #122
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47791632
owlet, wij doen aan simultaan posten vandaag
Ik kom waarschijnlijk ook naar die meet, en ik zou zeker wel behoefte hebben aan passen!

edit:
maar is dat niet een ontzettend gezeul in de trein voor je?
pi_47794114

Nee hoor, alleen de storch neemt veel plek in, maar daar zit Ronja in dus da's geen probleem.
pi_47795658
Kun je niet ook naar de Eindhoven meet komen?

Ik ben nu aan het denken over een doek voor de zomer. Vanmiddag ging ik met Anna wandelen en boodschappen doen en ik vond de slen nu al warm worden. Dan zoek ik dus een doek die makkelijk mee te nemen/op te vouwen is. Goed voor de zomer en die ik over beide schouders kan dragen. En voor een baby van een kilo of 8 (?) tegen die tijd. O ja, en dat ze als het kan vooruit kan kijken. Iemand een voorstel?
*OUD heilige*
pi_47795862
Wat voor doek heb je nu dan, een tricot?
Je zou kunnen denken aan een dunnere knoopdoek. Macka had het laatst over een doek voor de zomer, volgens mij was dat een ellaroo wrap?
Of een Mei-tai, maar ik weet niet of je daarbij zo handig vooruit kan laten kijken omdat die echt wel een duidelijk zitje heeft dat de ronding van het kontje volgt. Dat tussen de beentjes proppen lijkt me niets.
Ik denk dat het ook met een storch wel mee valt in de zomer, omdat je je er dan goed op kan kleden. nu is het echt van dat tussenweer. te koud voor een dun shirtje of hemdje, te warm met een trui onder de doek.

nadeel van een mei tai vind ik overigens dat er zo weing mee te varieren is. Je kan niet je kind 'onderuit trekken' als het in slaap valt en er is, op een verlengd nekstuk na, geen mogelijkheid om een stukje stof over het hoofd te trekken bij regen/zon.
pi_47798252
Tricot inderdaad, vooruit kunnen kijken is bijna de belangrijkste eis, Anna vindt dat zo leuk. Het is inderdaad lastig weer nu. Als ik alleen een hempje draag, kan het natuurlijk langer. Ik had nu een trui aan en een winterjas. Handig aan deze vind ik dat Anna er ook in kan slapen als dat nodig is.
*OUD heilige*
pi_47799489
nou dan zou ik echt voor een storch oid gaan
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:41:33 #128
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47801150
werkt een storch dan hetzelfde qua knopen enzo als een tricotslen? Behalve dan rekening houden met het wel/niet rekken van de stof?
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:25:48 #129
108648 cattie
lieve moeder
pi_47802545
Het idee van een draagdoek laat me toch niet los. Nu zit ik naar een mei tai te kijken. Als ik dat zo zie kun je daarmee vrij makkelijk je kind op je rug dragen. Draagt dat een beetje fijn? Het lijkt mij namelijk fijner dan een rugdrager, die zien er zo groot uit en hebben een ijzeren frame wat natuurlijk niet mee vormt. Wat vinden jullie van een mei tai? En heeft iemand misschien nog een adresje waar ze een beetje betaalbaar zijn? Het goedkoopste wat ik tot nu toe vond was ¤ 60. Zelf maken is helaas geen optie.
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 19:46:43 #130
141844 Macka66
pi_47803364
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:15 schreef owlet het volgende:
Wat voor doek heb je nu dan, een tricot?
Je zou kunnen denken aan een dunnere knoopdoek. Macka had het laatst over een doek voor de zomer, volgens mij was dat een ellaroo wrap?
Klopt. En er is ook nog een Calin Blue Gauze Wrap op de markt, speciaal voor warme dagen. Die is van een mousseline geweven stof gemaakt.
De EllaRoo wrap is dun maar van heel stevig katoenen garen gemaakt. Je moet 'm naar mijn ervaring wel secuur knopen om het gewicht goed verdeeld te hebben. Maar dan zit 'ie ook lekker.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 20:29:12 #131
141844 Macka66
pi_47804966
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:25 schreef cattie het volgende:
Het idee van een draagdoek laat me toch niet los. Nu zit ik naar een mei tai te kijken. Als ik dat zo zie kun je daarmee vrij makkelijk je kind op je rug dragen. Draagt dat een beetje fijn? Het lijkt mij namelijk fijner dan een rugdrager, die zien er zo groot uit en hebben een ijzeren frame wat natuurlijk niet mee vormt. Wat vinden jullie van een mei tai? En heeft iemand misschien nog een adresje waar ze een beetje betaalbaar zijn? Het goedkoopste wat ik tot nu toe vond was € 60. Zelf maken is helaas geen optie.
Mei Tai's zijn handig en compact. Ik weet niet hoe ze bij lange tochten dragen, maar bij even uitproberen vond ik het wel een fijne doek.
Voor € 40 heb je een Lifter Hoody bij Beginnings.
Voor € 55 kun je terecht bij thuiswerkmoederbedrijf Storm op Zolder, maar Yvon heeft tijdelijk een aanname stop voor opdrachten
Vanaf € 55 kun je ook terecht bij thuiswerkmoederbedrijf Mister Mirko, waar je uit hele mooie stofjes kunt kiezen.
€ 60 is echt geen gekke prijs, vergelijk maar eens met de diverse Mei Tai's bij tragemaus.de
pi_47805080
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:25 schreef cattie het volgende:
Het idee van een draagdoek laat me toch niet los. Nu zit ik naar een mei tai te kijken. Als ik dat zo zie kun je daarmee vrij makkelijk je kind op je rug dragen. Draagt dat een beetje fijn? Het lijkt mij namelijk fijner dan een rugdrager, die zien er zo groot uit en hebben een ijzeren frame wat natuurlijk niet mee vormt. Wat vinden jullie van een mei tai? En heeft iemand misschien nog een adresje waar ze een beetje betaalbaar zijn? Het goedkoopste wat ik tot nu toe vond was ¤ 60. Zelf maken is helaas geen optie.
je hebt PM
pi_47805194
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:29 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Mei Tai's zijn handig en compact. Ik weet niet hoe ze bij lange tochten dragen, maar bij even uitproberen vond ik het wel een fijne doek.
Voor € 40 heb je een Lifter Hoody bij Beginnings.
Voor € 55 kun je terecht bij thuiswerkmoederbedrijf Storm op Zolder, maar Yvon heeft tijdelijk een aanname stop voor opdrachten
Vanaf € 55 kun je ook terecht bij thuiswerkmoederbedrijf Mister Mirko, waar je uit hele mooie stofjes kunt kiezen.
€ 60 is echt geen gekke prijs, vergelijk maar eens met de diverse Mei Tai's bij tragemaus.de
Idd. Er gaat best wel wat stof in zitten, die ook nog eens van een goede, zware kwaliteit moet zijn. Reken daar een paar uur naaimachinetijd bij en je komt al snel op zo'n bedrag.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:48:00 #134
94046 PM-girl
pi_47805635
YPPY, ik kom wel naar de meet, neem de Storch mee en als je wil ook wel de tricotti!
Leuke foto's en sling Kozakken (en Owlet!)
*
  donderdag 29 maart 2007 @ 22:17:53 #135
103793 kozakken
Living the life
pi_47809578
Een Mei Tai mag hier nog even wachten
Maar m'n sling is idd
Ik houd hier Romme gewoon lekker vast omdat ik toch ergens m'n handen voor de foto moet laten
Maar hij kan er heerlijk rustig in zitten hoor. Ook zonder mijn handen.

Echt.. ik ben op zich helemaal niet zo voor een ingewikkelde doek. Heb dus een draagdoek die ik na de eerste enthousiaste weken eigenlijk niet meer gebruik.
Maar mijn slings
Het past ook bij me. Het 'gemakkelijke' even pakken, al klaar hebben, Romme erin zetten en gaan.
Wereldkoop
(En dunne stof voor de zomer. Dat vind ik ook heel fijn)
  donderdag 29 maart 2007 @ 22:21:55 #136
103793 kozakken
Living the life
pi_47809749
En ik wil ook wel naar de den Haag meet.. Maar toch ietsje te ver weg.
Mss volgende keer
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:53:03 #137
94046 PM-girl
pi_47828833
Vond op Youtube een verzamling filmpjes van een user die uitleg geeft over verschillende doeken en hun draagmethoden. Leuk en informatief! Klik
*
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:56:32 #138
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47828988
owlet, het is nog niet helemaal zeker of wij naar de den haag meet gaan, hoor. Dus neem die doeken alsjeblieft niet alleen voor mij mee!!!

en kan iemand me hier nog mee helpen?
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:41 schreef LadyS het volgende:
werkt een storch dan hetzelfde qua knopen enzo als een tricotslen? Behalve dan rekening houden met het wel/niet rekken van de stof?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:06:05 #139
94046 PM-girl
pi_47829367
Lady S, ik heb zelf geen knoopdoek van tricot maar een 3 delige doek. Volgens mij is een van de verschillen dat een tricot doek voorgeknoopt wordt en je dus je kindje erin schuift. DIt kan omdat de stof uitrekt. Een knoopdoek echter rekt niet (zoals de Storch) en die knoop je dus met een kindje er al in. Het is wat lastiger, maar dat weegt niet op tegen het comfort, wat in mijn ogen vele malen groter is.
Maar met beiden kun je een kangaroo-achtige houding maken bijvoorbeeld.
*
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:08:10 #140
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47829445
ah, dank je, pm. Dus dan moet ik weer flink gaan oefenen
wat dat betreft lijkt die ringsling me wel makkelijker en goedkoper volgens mij
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:10:05 #141
94046 PM-girl
pi_47829540
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:08 schreef LadyS het volgende:
ah, dank je, pm. Dus dan moet ik weer flink gaan oefenen
wat dat betreft lijkt die ringsling me wel makkelijker en goedkoper volgens mij
Ja dat wel. Goedkoper en sneller dan een knoopdoek. Ik heb nog(!) geen ervaring met een ringsling, maar wrs. kan je daar niet uren mee rondsjouwen en dat kan met de knoopdoek wel. Althans voor mij, omdat die op twee schouders draagt.
*
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:14:24 #142
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47829755
ja, daar zit idd ook wel wat in. Aan de andere kant denk ik niet dat wij de doek voor lange stukken gaan gebruiken. En als we wel lange stukken gaan, zijn we vaak met zijn 2-en, dus kan er afgelost worden, mocht dat nodig zijn. Ik ben dus geneigd naar de ringsling vooralsnog.

op marktplaats, staat er maar eentje die ze zelf maakt. voor 25 euro. Is dat duur?
pi_47830023
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:14 schreef LadyS het volgende:
ja, daar zit idd ook wel wat in. Aan de andere kant denk ik niet dat wij de doek voor lange stukken gaan gebruiken. En als we wel lange stukken gaan, zijn we vaak met zijn 2-en, dus kan er afgelost worden, mocht dat nodig zijn. Ik ben dus geneigd naar de ringsling vooralsnog.

op marktplaats, staat er maar eentje die ze zelf maakt. voor 25 euro. Is dat duur?
nee

ik zou wel even informeren waar de ringen vandaan komen. Gordijnringen, zeilringen, stalringen, dat soort dingen zijn niet veilig genoeg.
Zijn het "slingringen", bijvoorbeeld viaij slingrings.com of een thuiswerkmoeder dan kan je er van uit gaan dat ze veilig zijn.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:24:14 #144
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47830160
Ja leuk, doeken tijdens de meet.
*OUD heilige*
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:40:41 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_47830787
Hmm, als ik al die plaatjes zie dan ben ik verkocht!!
Ik ga dus (in de toekomst) draagdoeken gebruiken.

Die ringsling ziet er handig uit, maar lijkt me voor lange stukken (en grotere kinderen) wat zwaar voor 'langere' tijd.
Dan lijkt me zo'n draagdoek over twee schouders weer prettiger.

Ik heb zojuist even wat van die knoopfilmpjes gekeken van die Belgische mevrouw. Ze legt het heel duidelijk uit en volgens mij moet iedereen het kunnen na een beetje oefening. Dus ik al helemaal

Alleen zie ik heel veel stof. Hoe lang is zo'n lap stof eigenlijk bv van zo'n ringsling of zo'n draagdoek?
pi_47831110
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:40 schreef Asyniur het volgende:
Alleen zie ik heel veel stof. Hoe lang is zo'n lap stof eigenlijk bv van zo'n ringsling of zo'n draagdoek?
Een ringsling is grofweg 2 a 2,5 meter. Een lange knoopdoek 4 a 5 meter.
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2007 @ 15:56:19 #147
141844 Macka66
pi_47833639
Nog even een tip over die Marktplaats ringslings; ga als je zoiets koopt ook even na of het 'wit' gebeurt, in verband met garantie op de materialen en de veiligheid van het ontwerp.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:44:44 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_47841054
Owlet, je hebt een pm terug!
Tot welke leeftijd/welk gewicht kunnen kinderen in een mei tai? Op foto's lijken er best wel grote kinderen nog in te zitten!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:48:39 #149
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47847435
aaghh, ik kijk weer eens in dit topic maar ik wordt weer veel te verliefd
voor 40 euro een lifter, is niet duur vind ik, maar ik ben zo bang dat Max het stom vind.
en dan zit ik met zon ding
en 40 euro kan ik ook wel weer ergens anders voor gebruiken. Wat vervelend
wat een twijfel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 30 maart 2007 @ 23:03:50 #150
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47847961
ik vind de ergo drager ook wel hip, maar die is dan weer zo duur

ik houd het wel gewoon bij een improvisatie doek

[ Bericht 64% gewijzigd door pinquit op 30-03-2007 23:13:19 ]
pi_47849958
Ik kan me niet voorstellen dat hij hem stom gaat vinden, Pinquit. Somige kindjes moeten wel even wennen, vooral als moeders nog moeten wennen en het dus wat meer gedoe is. Maar echt bijna alle kinderen vinden het heerlijk om gedragen te worden. Vooral op de rug, waar het lekker veilig is en ze toch alles kunnen zien.
je kan hem altijd nog doorverkopen via marktplaats
pi_47869681
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:25 schreef cattie het volgende:Het lijkt mij namelijk fijner dan een rugdrager, die zien er zo groot uit en hebben een ijzeren frame wat natuurlijk niet mee vormt.
Dat frame zit dan ook niet direct tegen je rug, daar zit nog een (bij een goede rugdrager geheel verstelbaar) rugpand tussen. Ik vind de rugdrager 's zomers minder warm zitten dan een doek, maar ik had geloof ik al een stukje eerder in dit topic een lofzang op de rugdrager gehouden
  zaterdag 31 maart 2007 @ 20:59:32 #153
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47870627
J. heeft een rugtas met frame en daar kan ook lucht tussendoor. Dat koelt juist wel lekker.
*OUD heilige*
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:21:38 #154
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47970464
Mijn verjaardagscadeautje aan mezelf Vandaag binnengekregen

Nu nog even handig ermee worden
pi_47971138
irisjuuuhhh!
leuk joh! Dat handig worden gaat vanzelf.
pi_47971262
Ik heb het heel lang niet meer gekund, vanwege reuma en een dochter die niet meer wilde. Maar gisteren heeft ze weer in de doek gezeten tijdens een wandeling. Op mijn rug. Ze heeft zo moeten lachen
Variety is the spice of life
pi_47972406
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:40 schreef nebelung het volgende:
Ik heb het heel lang niet meer gekund, vanwege reuma en een dochter die niet meer wilde. Maar gisteren heeft ze weer in de doek gezeten tijdens een wandeling. Op mijn rug. Ze heeft zo moeten lachen
Wat lief!
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:38:34 #158
94046 PM-girl
pi_47980991
Leuk LadyS!

Ik hoop vanaf morgen te kunnen gaan oefenen met de ringsling! (was vandaag niet thuis voor de postbode)
*
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:49:35 #159
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47981589
leuk LadyS
zelfde kleur as die van mij en gefeliciteerd
pi_47983567
Oh, LadyS, wat ik nog wilde schrijven... Ik denk dat het iets prettiger draagt als je Iris iets hoger trekt en de doek wat over je schouder uitspreidt. Maar de voor jou ideale manier vind je snel genoeg natuurlijk

ik ben benieuwd PM!
  donderdag 5 april 2007 @ 21:01:22 #161
94046 PM-girl
pi_48056615
Ik heb een Ringsling
Wat een gemak vergeleken met de Storch. Het is wel weer even oefenen maar ik heb goed gekeken naar de filmpjes van zolowear.com, dat legt veel duidelijk uit.
Ik kreeg vandaag bij het CB een vrouw op me af die precies wilde weten hoe het werkte, ik vertelde ook dat ik een Storch had en toen wilde ze natuurlijk het verschil weten!

Foto's volgen nog!
*
  donderdag 5 april 2007 @ 21:28:49 #162
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48057865
Ik heb nog wel ruzie met dat ding hoor
Vandaag voor het eerst echt gebruikt toen ik naar het dorp ging, maar hij zat toch niet echt lekker, dus ik moet nog even goed oefenen.

owlet, ik spreid hem wel uit over de schouder (sinds jouw tip) maar steeds als ik mijn arm bewoog zat ie weer helemaal op mijn schouder Dus ook daar zal het wel niet helemaal goed zijn.

En zijn er trouwens nog andere draagmanieren? Vast wel, maar hoe moet dat dan?
  donderdag 5 april 2007 @ 21:32:43 #163
94046 PM-girl
pi_48058006
Op de site ik hierboven schreef, waren volgens mij meer manieren te vinden LadyS.

Ik heb ook nog niet langer dan 5 minuutjes gedragen ermee, het is nog lastig om Simon in de goede houding te krijgen (kontje lager dan de knietjes) zonder dat hij te ver naar achter hangt. Ook weet ik nog niet goed de juiste hoogte te bepalen.
Maar dat komt wel, als ik zie hoe handig ik inmiddels ben met de Storch!
*
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:55:04 #164
108648 cattie
lieve moeder
pi_48107103
De mei tai is binnen en is helemaal geweldig!!!!
Hartstikke bedankt Owlet, ook voor het leuke en handige zakje erbij!

Mijn man vindt hem ook mooi!

(Het knopen is nog even oefenen, maar dat komt wel.)
pi_48107125
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:22:56 #166
108648 cattie
lieve moeder
pi_48107799
En Ive vindt her erg leuk!
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:28:20 #167
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48107941
wat een mooie Cattie en Ive zit er erg leuk in
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:31:04 #168
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48108005
wauw cattie (eigenlijk owlet ) hij is prachtig

[ Bericht 18% gewijzigd door pinquit op 07-04-2007 13:46:41 ]
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 13:46:10 #169
141844 Macka66
pi_48108399
Leuk, Cattie! Hij staat jullie alledrie ook erg goed

En voor Owlet
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:59:11 #170
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48108727
pm, wat een handige site, dat zolowear
cattie, wat leuk zo een mei tai eigenlijk. En wat een leuke stof!
die wil ik eigenljik ook wel
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:05:00 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48108882
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:59 schreef LadyS het volgende:
die wil ik eigenljik ook wel
Ik ook!
Vooral op de rug lijkt me ideaal.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:44:23 #172
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48109669
Oeh, die is zeker heel mooi!
Lekker stoer ook!

(ik verdenk husb ervan dat ie daarom onze Mei tai ook nooit wil gebruiken.. Iiieeeuuuw.. er zit roze in.. )

Ik zie dat er niet zo'n flap op/aan zit als bij die van mij. Ik gebruik 'm toch best regelmatig Hanne vind het heerlijk om op mijn rug te slapen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_48110160
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:44 schreef Noli. het volgende:
Oeh, die is zeker heel mooi!
Lekker stoer ook!

(ik verdenk husb ervan dat ie daarom onze Mei tai ook nooit wil gebruiken.. Iiieeeuuuw.. er zit roze in.. )

Ik zie dat er niet zo'n flap op/aan zit als bij die van mij. Ik gebruik 'm toch best regelmatig Hanne vind het heerlijk om op mijn rug te slapen.
Ik gebruik hem juist met Ronja eigenlijk nooit maar die is natuurlijk kleiner, misschien heeft ze hem later nodig. En ik merk dat ik de MT vooral pak als ik zo min mogelijk stof (en dus gewicht) wil hebben. Het probleem is ook een beetje dat het al heel snel een "beth's mei tai" en het is natuurlijk niet de bedoeling haar patroon te gebruiken als je een doek voor een ander maakt. Aan de andere kant zijn er ook maar zo veel manieren waarop je een mei-tai (of een ringsling, for all that matters) kan maken. Ik ben dus druk bezig om een vast, eigen patroon te maken voor zowel ringsling als mei-tai. Vandaar dat alle draagdoek-maak-acties stopgezet zijn tot alles rond is.
  zaterdag 7 april 2007 @ 15:03:24 #174
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48110162
ik gebruik delifter te weinig eigenlijk, ik ben ook nog steeds niet handig met Romijn op mijn rug krijgen. vd week heb ik hem wel gebruikt, om Maxim op mijn rug te binden, kon die er in ieder geval niet vandoor bij het winkelcentrum
pi_48110222
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 15:03 schreef Martineke het volgende:
ik gebruik delifter te weinig eigenlijk, ik ben ook nog steeds niet handig met Romijn op mijn rug krijgen. vd week heb ik hem wel gebruikt, om Maxim op mijn rug te binden, kon die er in ieder geval niet vandoor bij het winkelcentrum
hahaha!
Ik gebruik de storch nog steeds het meest. De mei-tai op de tweede plaats, maar liever nog niet op mijn rug als ik in mijn eentje weg ga omdat ze nog niet kan praten en ik ook niet kan zien als er wat is.
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:13:46 #176
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48117903
Dat ziet er echt leuk uit cattie. Mooi gedaan owlet.
*OUD heilige*
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:21:53 #177
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48123627
Met het risico dat dit een topic voor Owlet wordt, ik ga gauw foto's laten maken van Emma in de mei tai Misschien kunne we morgen wel een eindje wandelen met madam.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 11 april 2007 @ 20:35:20 #178
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48230174
Nadat ik de instructies zorvuldig heb bekeken op www.zolowear,com (bedankt pm!!!!) lukt het me nog niet om de ringsling goed te gebruiken Hij blijft niet goed op mijn schouder zitten, maar schuift steeds omhoog naar mijn nek en dat zit niet lekker als er bijna 9 kilo aanhangt
pi_48231725
He wat vervelend, LadyS.
Ik zit te denken wat de oplossing zou kunnen zijn, maar ik herken helaas het probleem een beetje want mijn nek en schouder zijn ook zo gebouwd dat ik een ringsling bijna altijd te veel in mijn nek vind drukken. Of er nou een cup in genaaid zit (plooien vast gestikt zodat het schoudergedeelte smaller is) of niet.
Voor ik Ronja er in zet trek ik hem bijna helemaal over mijn bovenarm met de ringen zo hoog mogelijk. Na het aanspannen zit hij dan precies goed. Maar dan nog heb ik erg snel last van mijn nekspieren, wat voor doek ik ook gebruik, ik denk dat het voor een groot deel aan mijn bouw ligt.

Als je wilt kan ik er wel een aantal plooien in naaien (verzendkosten delen oid), dan heb je kans dat hij wat vaster om je schouder blijft zitten. Als hij dan echter nog steeds omhoog schuift richting je nek dan is het helemaal een gewicht wat daar op komt te hangen omdat het een smaller stuk stof is.

Ik kan zo snel geen echt duidelijke foto vinden, maar je krijgt dan zoiets.
  woensdag 11 april 2007 @ 21:21:21 #180
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48232484
Ik betwijfel of dat werkt, owlet. Toen ik met Iris in de ringsling aan het winkelen was, heb ik meermalen aan mijn zusje gevraagd om hem helemaal om mijn schouder uit te spreiden. Dan zaten de ringen op de goede plek en de stof van mijn nek tot aan halverwege mijn bovenarm (goed strak ook) en toch zat hij bij de minste beweging weer gefrummeld in mijn nek.
Morgenavond zal ik samen met Peter nog eens goed oefenen en dan eens kijken of het aan mijn techniek ligt of aan mijn schouder (wellicht is het wel een idee voor de meeting de 22e? dan kun jij als expert even kijken of het goed is )
En dan kan ik altijd nog beslissen over die plooien. (Peter had idd ook al gezien dat de stof bij de ringslings van zolowear anders zat)
pi_48235203
Of een sling geplooid of niet geplooid beter zit is zo persoonlijk. De een vind het fijn dat de stof niet zo ver uit te spreiden is, de ander heeft het liefst een zo breed mogelijk schouderstuk.
Ik zal kijken of ik een geplooide mee kan nemen naar de meeting, mocht dat lekker zitten dan ruilen we gewoon.
pi_48244890
Ik kwam nog een site tegen met wat tips voor de ringsling: *klik*
*en klik*

[ Bericht 49% gewijzigd door owlet op 12-04-2007 16:07:44 ]
pi_48458067
Gisteren een draagdoekenworkshop gevolgd samen met m'n vriend. Heel erg leuk!
Eerst was er een algemene uitleg over de verschillende types (slings, tricotti, lange doeken zoals de tricot-slen en rugdragers zoals de kubeba) en daarna mochten we zelf uitproberen, inclusief babypoppen.
En er was ook een vrouw met een kindje in een tricot-slen, zij kwam ook andere types uitproberen. Konden we toch al zien hoe dat nu met een echt kindje gaat.
Mijn voorkeur gaat uit naar een lange doek in geweven stof, alhoewel ik de tricot-slen ook wel fijn vond aanvoelen.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:30:50 #184
94046 PM-girl
pi_48459081
Wat leuk dat er workshops voor zijn, dat wist ik niet!

Wat ik je als tip kan geven over de tricotslen is dat hij warm is, misschien te warm voor jullie kleintje die waarschijnlijk in de zomer komt?
*
pi_48459470
Het was in een winkeltje gerund door twee enthousiaste dames, waar je ook boeken, kleertjes, verzorgingsproducten en stoffen luiers kan kopen. Zij doen het eenmaal per maand, net als de info-avonden rond stoffen luiers.

Ons kindje wordt midden augustus verwacht, wat raad je aan? Mijn vriend wil ons kleintje namelijk ook graag dragen af en toe, en die heeft het zo al snel warm
  woensdag 18 april 2007 @ 13:52:41 #186
94046 PM-girl
pi_48460023
Ik vond hem te warm, ook voor het kind, en hij rekt uit, waardoor het ging hangen bij mij. Om die reden is een nietrekkende knoopdoek fijner! Alhoewel die ook veel stof heeft en dus warm, maar niet zo zweterig.
*
  woensdag 18 april 2007 @ 13:56:52 #187
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48460212
bij mij ging de tricotslen ook hangen, vond die helemaal niet fijn toen kreeg echt het gevoel dat Maxim er dan uit ging vallen.

ik zou dan toch wat anders kopen Iksje, ook ivm de warmte. half augustus zal het vast wel hot zijn
  woensdag 18 april 2007 @ 13:59:07 #188
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48460311
en ik wil even sorry zeggen, ik heb mijn foto's verwijderd van mijn hp. dit ivm dat ik foto's nooit lang online laat staan, hou er niet van dat iedereen mijn foto's kan opslaan e.d.
  woensdag 18 april 2007 @ 17:00:08 #189
94046 PM-girl
pi_48468234
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:59 schreef Martineke het volgende:
en ik wil even sorry zeggen, ik heb mijn foto's verwijderd van mijn hp. dit ivm dat ik foto's nooit lang online laat staan, hou er niet van dat iedereen mijn foto's kan opslaan e.d.
same here!
*
  woensdag 18 april 2007 @ 19:06:18 #190
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48473191
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:04 schreef owlet het volgende:
Ik kwam nog een site tegen met wat tips voor de ringsling: *klik*
*en klik*
deze link zie ik nu pas.
Ik ga er nog even mee aan het werk
  woensdag 18 april 2007 @ 20:50:03 #191
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48477797
Anna is ook van half augustus, maar ik ben juist wel bij met de elastische doek. Ze heeft er al een hele winter ingezeten en als het koud is, is die extra warmte wel fijn. Ik vond ook dat ze stevig zat. Ik kan niet met een andere doek vergelijken, maar zeker wel steviger dan in de baby bjorn.
*OUD heilige*
pi_48632337
Beetje een rare foto, maar de storchenwiege is hier nu vooral in gebruik als hangmat in de box.
Weliswaar zo laag dat ze net niet op de bodem ligt, want ze draait zich er zo uit, maar toch. Ze vind het heerlijk!
pi_48632424
hihi wat lief!!

Owlet, heb jij een plaatje van je box in zijn geheel? Want zo te zien krijgen wij straks eentje met precies dezelfde vorm (80 jaar oud, van mijn opa).
pi_48632842

Deze is ook in ieder geval 50 jaar oud (want nog gebruikt door mijn vader, waarschijnlijk ouder (want toen al tweedehands). Er zat een andere bodem in maar die heb ik vervangen door een verstelbare bodem.
Er ligt nu nog een wollen boxkleed in, maar straks als ik de stiksels vervangen heb een plastic oranje kleed uit 19-lang-geleden met plaatjes uit de oude disney sneeuwwitjefilm. Die hoorde er bij maar ik vond wol veel lekkerder voor een kleintje.
Nu zou plastic echter veeeeel practischer zijn
pi_48632924
leuk!!
Inderdaad bijna dezelfde als die van ons.
Mijn vader gaat binnenkort die voor mini opknappen. nieuwe scharnieren enzo en ook verstelbare bodem. kan niet wachten tot die hier in de woonkamer staat!! Het plekje hebben we er al voor gemaakt
  maandag 23 april 2007 @ 22:01:21 #196
94046 PM-girl
pi_48649813
Idee!! Nog een speciale knoop gebruikt Owlet?
*
pi_48650555
Nee, gewoon een platte knoop.
  maandag 23 april 2007 @ 22:38:35 #198
103793 kozakken
Living the life
pi_48651199
En een platte knoop is met als ezelsbrug: Links over rechts, rechts over links
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:12:12 #199
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48944426
Binnenkort ben ik jarig en ik heb nu eindelijk een cadeau bedacht. Ik ga geld vragen voor de Anna van 4.60.
*OUD heilige*
pi_48944472
Anna in een Anna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')