Dat frame zit dan ook niet direct tegen je rug, daar zit nog een (bij een goede rugdrager geheel verstelbaar) rugpand tussen. Ik vind de rugdrager 's zomers minder warm zitten dan een doek, maar ik had geloof ik al een stukje eerder in dit topic een lofzang op de rugdrager gehoudenquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:25 schreef cattie het volgende:Het lijkt mij namelijk fijner dan een rugdrager, die zien er zo groot uit en hebben een ijzeren frame wat natuurlijk niet mee vormt.
quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:40 schreef nebelung het volgende:
Ik heb het heel lang niet meer gekund, vanwege reuma en een dochter die niet meer wilde. Maar gisteren heeft ze weer in de doek gezeten tijdens een wandeling. Op mijn rug. Ze heeft zo moeten lachen
Ik ook!quote:
Ik gebruik hem juist met Ronja eigenlijk nooit maar die is natuurlijk kleiner, misschien heeft ze hem later nodig. En ik merk dat ik de MT vooral pak als ik zo min mogelijk stof (en dus gewicht) wil hebben. Het probleem is ook een beetje dat het al heel snel een "beth's mei tai" en het is natuurlijk niet de bedoeling haar patroon te gebruiken als je een doek voor een ander maakt. Aan de andere kant zijn er ook maar zo veel manieren waarop je een mei-tai (of een ringsling, for all that matters) kan maken. Ik ben dus druk bezig om een vast, eigen patroon te maken voor zowel ringsling als mei-tai. Vandaar dat alle draagdoek-maak-acties stopgezet zijn tot alles rond is.quote:Op zaterdag 7 april 2007 14:44 schreef Noli. het volgende:
Oeh, die is zeker heel mooi!
Lekker stoer ook!
(ik verdenk husb ervan dat ie daarom onze Mei tai ook nooit wil gebruiken.. Iiieeeuuuw.. er zit roze in..)
Ik zie dat er niet zo'n flap op/aan zit als bij die van mij. Ik gebruik 'm toch best regelmatig Hanne vind het heerlijk om op mijn rug te slapen.
hahaha!quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:03 schreef Martineke het volgende:
ik gebruik delifter te weinig eigenlijk, ik ben ook nog steeds niet handig met Romijn op mijn rug krijgen. vd week heb ik hem wel gebruikt, om Maxim op mijn rug te binden, kon die er in ieder geval niet vandoor bij het winkelcentrum![]()
same here!quote:Op woensdag 18 april 2007 13:59 schreef Martineke het volgende:
en ik wil even sorry zeggen, ik heb mijn foto's verwijderd van mijn hp. dit ivm dat ik foto's nooit lang online laat staan, hou er niet van dat iedereen mijn foto's kan opslaan e.d.
deze link zie ik nu pas.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:04 schreef owlet het volgende:
Ik kwam nog een site tegen met wat tips voor de ringsling: *klik*
*en klik*
Hoi DeLiedje, leuk dat je over draagdoeken denkt!quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:21 schreef DeLiedje het volgende:
Kent / heeft er iemand hier ervaring met de Shelter draagdoek/wikkeldeken van het merk Lodger?
linkje naar website
Ik vind hem er zeer schatig en fijn uit zien voor een winterkindje (december 2007) en ben benieuwd naar jullie reacties!
(Ik zie het wel echt als een draagdoek voor thuis en op bezoek enzo, niet om te wandelen of boodschappen mee te doen hoor...)
Waar ik aan toe zou willen voegen dat als ik ooit nog een tricot wikkeldoek zou kopen, ik hem bij stormopzolder zou doen. Ik vond mijn doek van draagdoek.nl erg snel doorzakken en ik heb me laten vertellen dat die van stormopzolder dat veel minder doen waardoor je ze langer kan gebruiken.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:27 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Hoi DeLiedje, leuk dat je over draagdoeken denkt!
Ik zie zelf de Shelter niet zitten als draagdoek. Hij is niet te verstellen waardoor het kindje erg laag hangt. Het kindje kan niet echt goed in kommahouding liggen en da's niet fijn voor de rug. 't Is ook niet fijn voor de schouders van de dragende. Er zit nogal wat stof tussen kind en dragende, dat voelt niet zo geborgen voor het kind. En omdat de Shelter van vrij dikke fleece is bestaat bij een tijd aaneengesloten gebruik de kans dat het kind oververhit raakt. Juist als je 'm in huis gebruikt.
Om een slapend kind na een autorit mee over te hevelen vanuit een autostoel lijkt 'ie me wel erg handig.
Als winterdraagdoek zou ik voor een rekkende tricot slen kiezen, of een lange draagdoek met tussenstuk van draagdoek.nl zoals Chacama voor Maud gebruikte.
Nou is het zo dat er een tijd geleden inderdaad klachten waren over de te grote rekbaarheid van de stof die draagdoek.nl gebruikte, maar daar is naar geluisterd en de doek van Chacama (met de nieuwere stof) leek mij zeer in orde.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:37 schreef owlet het volgende:
[..]
Waar ik aan toe zou willen voegen dat als ik ooit nog een tricot wikkeldoek zou kopen, ik hem bij stormopzolder zou doen. Ik vond mijn doek van draagdoek.nl erg snel doorzakken en ik heb me laten vertellen dat die van stormopzolder dat veel minder doen waardoor je ze langer kan gebruiken.
Je kunt best meer draagdingen hebben, is helemaal niet gekquote:Op donderdag 17 mei 2007 19:06 schreef DeLiedje het volgende:
Bedankt voor jullie tips! Ik zal me er eens in gaan verdiepen, en als ik nog vragen heb dan meld ik me hier weer!
Ik wil inderdaad óók gewoon een draagdoek waar ons kindje (bij mij of de papa) langer in kan zitten, en ook met wandelen en winkelen enzo... Dus dan is het wel zo handig om er gewoon één te kiezen die voor alles geschikt is
Ja, ook leuk! Babydragende papa's zijnquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:33 schreef t_igger het volgende:
Tuurlijk Macka! Daar zorg ik persoonlijk voor!![]()
Of p_iglet zet mij op de foto!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |