nopes.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:22 schreef teamlead het volgende:
natuurlijk...zit toch gewoon in het basispakket van de zorgverzekering?
Tot je 21e zit ie in het basispakket, daarna niet meer geloof ik (bij vgz iig)quote:Op zondag 11 maart 2007 14:45 schreef Beroepsgokker het volgende:
nopes.
En waarom moet de man weer betalen? Die heeft je toch al een cola gegeven...dat moet genoeg zijn lijkt mij.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:15 schreef StefanieV het volgende:
Waarom wel? Kweet niet, ik wil zelf de pil nemen, kan ook even goed altijd condoom gebruiken en de man laten betalen. Nog nooit over na gedacht eigenlijk.
Volgens mij een tientje per kwartaal...quote:Op zondag 11 maart 2007 14:54 schreef rieski het volgende:
Over welk bedrag praten we?
35 euro voor een half jaar ofzo?
Gaan ze geloof ik weer terug veranderenquote:
TS begint?quote:Op zondag 11 maart 2007 14:11 schreef Beroepsgokker het volgende:
ja/nee en waarom??
Eigenlijk is dat wel een goed punt.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:08 schreef liefie_ het volgende:
ik vind het een beetje elke stuiver afwegen en daar heb ik echt geen zin in hoor en dan ook nog eens om zoiets als sex!!!
ik ben al lang blij als er een keer geneukt word![]()
jij leest echt dingen die er gewoon niet staan geloof ik maar jaquote:Op zondag 11 maart 2007 20:13 schreef mgerben het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat wel een goed punt.
35 euro op jaarbasis?
Dus als je een vrouw een euro geeft mag je er een keer of zes gebruik van maken.
Prima deal.
De lasten? Dan ook de lusten.
Gelijk morgen even wat losse euro's halen.
ik betaal (net een nieuwe pil) nu ¤23 per 3 maanden, dus ¤92 per jaarquote:Op zondag 11 maart 2007 15:16 schreef Typmuts het volgende:
Nee, ik vind het onzin. Alsof de pil zo duur is?! Kost me geloof ik zo'n 30/35 Euro PER JAAR! Geen geld dus..
Nee, mannen kunnen nu eenmaal niet zwanger worden.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:11 schreef Beroepsgokker het volgende:
ja/nee en waarom??
Maar wel zwanger maken. De logica zou idd wel zijn dat je, als je samen niet zwanger wilt worden, daar samen voor opdraaitquote:Op maandag 12 maart 2007 09:54 schreef Pinball het volgende:
[..]
Nee, mannen kunnen nu eenmaal niet zwanger worden.
En waar gáát het over, 100 euro per jaar.![]()
Genoeg meisjes die zelf ook condooms op zak hebben. Sterker nog, de grote mneerderheid die sex denkt te gaan hebbenquote:Op zondag 11 maart 2007 15:50 schreef Nosh het volgende:
[..]
TS begint?
En mannen hoeven niet mee te betalen. Als je als stel doelbewust kiest om kinderen zo veel mogelijk te vermijden: misschien, maar daarbuiten is het net zoiets als mannen die geacht worden een condoom met zich mee te hebben, 'voor het geval dat'. Betaald een vrouw ook niet aan mee, omdat het gewoon iets vanzelfsprekends is.
Dan moeten snoepfabrikanten ook meebetalen aan mijn tandpasta.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:25 schreef Ripley het volgende:
Maar wel zwanger maken. De logica zou idd wel zijn dat je, als je samen niet zwanger wilt worden, daar samen voor opdraait
Je weet zelf ook wel dat dit een onzinvergelijking is, he?quote:Op maandag 12 maart 2007 10:40 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dan moeten snoepfabrikanten ook meebetalen aan mijn tandpasta.
Inderdaad. Het hebben van een condoom in je portemonnee is al lang niet meer enkel het domein der mannen.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:26 schreef JoeyT het volgende:
Genoeg meisjes die zelf ook condooms op zak hebben. Sterker nog, de grote mneerderheid die sex denkt te gaan hebben
Zo onzinnig vind ik hem niet. Ik doe iets waarvan ik weet dat het (ongewenste) gevolgen kan hebben voor mijn lichaam, en ik verwacht dat de 'veroorzaker' meebetaalt om die gevolgen te voorkomen.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:45 schreef Ripley het volgende:
Je weet zelf ook wel dat dit een onzinvergelijking is, he?
Jij bent hoerenloper?quote:Op zondag 11 maart 2007 20:13 schreef mgerben het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat wel een goed punt.
35 euro op jaarbasis?
Dus als je een vrouw een euro geeft mag je er een keer of zes gebruik van maken.
Prima deal.
De lasten? Dan ook de lusten.
Gelijk morgen even wat losse euro's halen.
Wat voor pil heb jij? Die van mij kost 30 euro per 3 maanden... Da's dus wel mooi ¤120 per jaar die van je no-claim afgaan (die van mij telt als geneesmiddel, vandaar)...quote:Op zondag 11 maart 2007 15:16 schreef Typmuts het volgende:
Nee, ik vind het onzin. Alsof de pil zo duur is?! Kost me geloof ik zo'n 30/35 Euro PER JAAR! Geen geld dus..
Dat is een uitzonderingssituatie dan? Bij mij gaat de pil niet van mijn no-claim af.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:33 schreef mousemicky het volgende:
Wat voor pil heb jij? Die van mij kost 30 euro per 3 maanden... Da's dus wel mooi ¤120 per jaar die van je no-claim afgaan (die van mij telt als geneesmiddel, vandaar)...
quote:Op maandag 12 maart 2007 10:57 schreef Pinball het volgende:
[..]
Zo onzinnig vind ik hem niet. Ik doe iets waarvan ik weet dat het (ongewenste) gevolgen kan hebben voor mijn lichaam, en ik verwacht dat de 'veroorzaker' meebetaalt om die gevolgen te voorkomen.
Kinderen, cariës, same difference.
Dat betaal ik altijd zelf hoorquote:Op maandag 12 maart 2007 13:43 schreef Lucille het volgende:
Mannen betalen al genoeg aan die etentjes, bioscoop bezoekjes, de bloemen, af en toe een doosje handgemaakte chocolaatjes. Die heerlijke fles wijn als je samen op de bank zit, de warme croissants bij het ontbijt. Om nog maar de zwijgen over die serades om 3 uur s'nachts en al die liefdesgedichten en kaartjes die ze sturen. Nou, dan mag de vrouw best wel de pil betalen hoor.
Dan doe je iets niet goed.quote:
De logische consequentie zou dan uiteraard zijn dat de man ook zeggenschap krijgt over welke pil gebruikt wordt.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:56 schreef Copycat het volgende:
Verder hoeft een man van mij niet mee te betalen aan mijn anticonceptiepil.
Nee, ik heb de Diane-pil, en dat staat geregistreerd als geneesmiddel (wat dus binnen de no-claim valt)quote:Op maandag 12 maart 2007 13:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is een uitzonderingssituatie dan? Bij mij gaat de pil niet van mijn no-claim af.
Ja dat doe je zelf! Liefdesgedichtjes zijn gratis by the way. En veel meer waard dan een bosje bloemen die met een paar dagen er toch voor jan l*l bij hangen. Dus die mag je wat mij betreft achtwege laten.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:43 schreef Lucille het volgende:
Mannen betalen al genoeg aan die etentjes, bioscoop bezoekjes, de bloemen, af en toe een doosje handgemaakte chocolaatjes. Die heerlijke fles wijn als je samen op de bank zit, de warme croissants bij het ontbijt. Om nog maar de zwijgen over die serades om 3 uur s'nachts en al die liefdesgedichten en kaartjes die ze sturen. Nou, dan mag de vrouw best wel de pil betalen hoor.
Why??? Ik snap dat echt niet van mensen. Als jullie samen wat aan het drinken zijn dan wordt de rekening ook altijd eerlijk verdeeld?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:23 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik vind het niet meer dan normaal dat je als man meebetaalt aan zulke zaken. Anders koop je zelf maar condooms.
Voor zover ik weet hoef je geen seksuele geaardheid in te vullen op je declaratieformulier. Ahoewel ik denk dat vrouwen die 100% voor de lesbische liefde gaan weinig behoefte aan anticonceptie hebben.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
N.B. Wordt de pil voor lesbiennes eigenlijk vergoed![]()
Ja dat leek mij ook. Maar je kunt dus oneigenlijk gebruik maken van de pil begrijp ik. Tijd voor Kamervragen me dunkt, deze maas in de wet moet voortvarend aangepakt worden.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hoef je geen seksuele geaardheid in te vullen op je declaratieformulier. Ahoewel ik denk dat vrouwen die 100% voor de lesbische liefde gaan weinig behoefte aan anticonceptie hebben.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ja dat leek mij ook. Maar je kunt dus oneigenlijk gebruik maken van de pil begrijp ik. Tijd voor Kamervragen me dunkt, deze maas in de wet moet voortvarend aangepakt worden.
Het dient de anticonceptie, en als er geen conceptierisico is, is het inzetten van het middel dus doelloos, dus oneigenlijk.quote:
Maar die betalen ze zelf. Overigens ben ik wel voorstander van het heffen van kansspelbelasting in dat soort gevallen.quote:Zoveel mannen die met condooms in hun portemonnee lopen zonder ooit een kans om ze te gebruikne, tenslotte.
Maar denk jij dan dat er veel lesbische vrouwen zijn die die hormoonpillen slikken,. puur omdat ze vergoed worden door de zorgverzekering?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het dient de anticonceptie, en als er geen conceptierisico is, is het inzetten van het middel dus doelloos, dus oneigenlijk.
Kansspelbelasting? Leg uit!quote:Maar die betalen ze zelf. Overigens ben ik wel voorstander van het heffen van kansspelbelasting in dat soort gevallen.
Geen idee, maar het gaat om het principe!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar denk jij dan dat er veel lesbische vrouwen zijn die die hormoonpillen slikken,. puur omdat ze vergoed worden door de zorgverzekering?
Met het condoom spelen ze mee in het spel vrouw in bed krijgen, alleen de kans dat ze winnen is nihil. Dat lijkt mij toch een kansspel, dus kansspelbelatsing!quote:[..]
Kansspelbelasting? Leg uit!
Er zijn ook vrouwen die de pil om andere reden slikken dan puur en alleen als anticonceptiemiddel. De pil wordt bijvoorbeeld voorgeschreven aan vrouwen die last hebben van zware / onreglmatige menstruaties of net als bij mijn moeder om overgangsklachten te verminderen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja dat leek mij ook. Maar je kunt dus oneigenlijk gebruik maken van de pil begrijp ik. Tijd voor Kamervragen me dunkt, deze maas in de wet moet voortvarend aangepakt worden.
Wat stom. Daar heb ik helemaal niet bij stilgestaanquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:09 schreef MissLeDuq het volgende:
Ook lesbische vrouwen kunnen daar natuurlijk last van hebben![]()
Geloof me, je slikt die hormonen echt niet voor de lolquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Geen idee, maar het gaat om het principe!
[..]
Ik heb aan mijn verzekeraar niets over mijn seksuele geaardheid hoeven opgeven, dus ik vermoed van wel.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
N.B. Wordt de pil voor lesbiennes eigenlijk vergoed![]()
Mara het gaat om de mogelijkheid.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:10 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Geloof me, je slikt die hormonen echt niet voor de lol![]()
Zie mijn eerdere post over andere gebruiksredenen van de pilquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Mara het gaat om de mogelijkheid.
Goedkoop wel. Lekker niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:30 schreef zhe-devilll het volgende:
gewoon niet meer neuken klaar
lekker goedkoop!
Nooit gehoord van geslachtsziektesquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jullie doen dubbelop? Dat is helemaal kut..
Ja, waar is Tijn eigenlijk?quote:Op maandag 12 maart 2007 13:43 schreef Lucille het volgende:
Om nog maar de zwijgen over die serades om 3 uur s'nachts
Oh nee?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:13 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nee! Vrouwen betalen toch ook niet de helft van condooms
![]()
![]()
![]()
Je weet maar nooit... tenzij je jezelf allebei hebt laten testenquote:
In een vaste relatie zekerquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:04 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Nooit gehoord van geslachtsziektes![]()
Waarom is een soa de evrantwoordelijkheid van de manquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:47 schreef LovelyLady het volgende:
Nee, laat de man zijn leuter zelf maar in een rubbertje wikkelen... waarom zou hij moeten meebetalen, ook zijn verantwoordelijkheid op allerlei soa's dus hij betaalt het comdoom en de vrouw de pil, althans ik dan......
Ok, maar ook in een vaste relatie? Overigens is het risico op een geslachtsziekte (en de ernst ervan) buiten de risicogroepen dusdanig dat je het gerust zonder kunt doen...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:11 schreef LovelyLady het volgende:
ik zei OOK zijn verantwoordelijkheid.... niet alleen van de vrouw,
Nou nee, maar wel eens van incubatietijden en symptomen gehoord?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:13 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Je gaat er ook van uit dat de ander nog nooit een relatie heeft gehad![]()
slechte redenatie, sommige SOA's merk je amper iets van, tot je kids wilt en dat niet luktquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nou nee, maar wel eens van incubatietijden en symptomen gehoord?![]()
Oh jeetje de levensgevaarlijke chlamydia zeker. Brr het risico daarop is toch zeker zo groot als een auto ongeluk krijgen. Ik neem ook de auto maar niet meer.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:32 schreef saaw het volgende:
[..]
slechte redenatie, sommige SOA's merk je amper iets van, tot je kids wilt en dat niet lukt
Voor mij de normaalste zaak van de wereld. Allebei testen en de condooms weer ver achterin het nachtkastje.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:42 schreef MarMar het volgende:
is het raar om je gewoon te laten testen zodra een relatie het condoomtijdperk ontgroeit? gewoon een stukje zekerheid dat je elkaar biedt als je samen verder wil toch?
Laat jij je ook ieder jaar op prostaatkanker testen? Je weet maar nooit tenslotte!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:42 schreef MarMar het volgende:
is het raar om je gewoon te laten testen zodra een relatie het condoomtijdperk ontgroeit? gewoon een stukje zekerheid dat je elkaar biedt als je samen verder wil toch?
eh, hebben vrouwen een prostaat dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Laat jij je ook ieder jaar op prostaatkanker testen? Je weet maar nooit tenslotte!
Niet altijd geloof ik.quote:
Weet ik niet zeker, daarom moet je het ook laten testen, dan sluit je elk risico uit!quote:en geef je dat door als je met iemand neukt?
Dat is ook ridicuul, net zo goed als ieder jaar een hartfilmpje laten maken oid.quote:wist ik niet!
ik laat me wel om de zoveel tijd testen op baarmoederhalskanker, telt dat ook?
Naar de klote ga je toch, die testen helpen daar niet bij, als je klachten hebt ga je immers toch wel naar de dokter. De enige ziekte waarbij het daadwerkelijk relevant is (HIV pos), is dusdanig zeldzaam buiten de risicogroepen dat je je er totaal niet druk over hoeft te maken, tenzsij je tot die risicogroepen behoort.quote:anders doe je even lekker kortzichtig joh, later begint pas over 20 jaar en als je dan naar de klote bent zie je dan wel weer, of niet dan?
Hoe oud ben jij?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ok, maar ook in een vaste relatie? Overigens is het risico op een geslachtsziekte (en de ernst ervan) buiten de risicogroepen dusdanig dat je het gerust zonder kunt doen...
Wat je ook gedaan hebt met je leven, algemene ontwikkeling en biologie zaten niet in je vakkenpakket, that's for sure.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat is ook ridicuul, net zo goed als ieder jaar een hartfilmpje laten maken oid.
[..]
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:10 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Wat je ook gedaan hebt met je leven, algemene ontwikkeling en biologie zaten niet in je vakkenpakket, that's for sure.
Ik begrijp trouwens dat jij iedere week een gehele bodycheck laat doen, je weet immers maar nooit?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:10 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Wat je ook gedaan hebt met je leven, algemene ontwikkeling en biologie zaten niet in je vakkenpakket, that's for sure.
Dat ik er de moeite nog voor doe, maar vooruit....quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
misschien niet, maar kansberekening en een gezond kritisch verstand gelukkig wél.
Ik ageer tegen het waanbeeld dat door de calvinistisch geinspireerde soamaffia is geschapen. Wist jij dat handenschudden een b ron van allerlei vervelende infecties kan zijn? Waarom laat je niet iedereen testen die jou de hand schudt?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:11 schreef Copycat het volgende:
Ik weet niet hoe het met jou zit, Diederik, maar ik neuk liever zonder dan met condoom. Ook neuk ik liever met dan zonder de wetenschap dat degene met wie ik neuk (of ik zelf) een SOA onder de leden heeft. Dus, komt een relatie in een serieuzer stadium, laten we ons allebei testen zodat we condoomloos en SOA-loos de sterren van de hemel kunnen neuken.
Want ook een schimmelinfectie is dan wel niet levensbedreigend maar wel enorm vervelend.
Het ging over baarmoederkanker, niet over bodychecks. Het is niet voor niets automatisch geregeld voor iedere vrouw in heel Nederland dat ze iedere 5 jaar een uitstrijkje kunnen laten maken....quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik begrijp trouwens dat jij iedere week een gehele bodycheck laat doen, je weet immers maar nooit?
Ik zou je bijna een SOA gunnen om je de nonsens van je redenatie te doen beseffen. Bijna.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik ageer tegen het waanbeeld dat door de calvinistisch geinspireerde soamaffia is geschapen. Wist jij dat handenschudden een b ron van allerlei vervelende infecties kan zijn? Waarom laat je niet iedereen testen die jou de hand schudt?
Je maakt de denkfout dat het testen zorgt voor een enorme toename van de gezondheid in Nl, tegen een redelijke prijs. Dat klopt helaas niet. "Preventieve" geneeskunde kan dan ook op nogal wat kritiek rekenen vanuit de wetenschap. Maar gezien je leeftijd vergeef ik je dergelijke denkbeelden. Wijsheid komt tenslotte met de jaren.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:18 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat ik er de moeite nog voor doe, maar vooruit....
Je om de zoveel tijd laten testen op baarmoederkanker is zeker een noodzaak. Als je symptomen van baarmoederkanker hebt, dan zit je vaak al in een van de zwaarste stadia (pap4 of pap5). Iedere vrouw loopt kans op baarmoederkanker, een behoorlijke hoge kans ook nog, en de laatste tijd zijn de vrouwen die het krijgen steeds jonger. Om je dan iedere 5 jaar te laten controleren om het zo voortijdig op te speuren, zodat het nog gemakkelijk weggehaald kan worden en je in de toekomst nog kinderen kan krijgen, niet vroegtijdig in de overgang komt enz enz is dan echt niet ridicuul, maar zeer noodzakelijk voor je eigen gezondheid.
Maar waarom alleen die ziektes? Een hartaanval is ook niet zo leuk. Leg het me maar eens uit, je bent duidelijk heel deskundig.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:20 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Het ging over baarmoederkanker, niet over bodychecks. Het is niet voor niets automatisch geregeld voor iedere vrouw in heel Nederland dat ze iedere 5 jaar een uitstrijkje kunnen laten maken....
Waarom zou ik dat in vredesnaam doenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar waarom alleen die ziektes? Een hartaanval is ook niet zo leuk. Leg het me maar eens uit, je bent duidelijk heel deskundig.
Jij komt er wel, met je kansberekening. Je zou net die ene treffenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
misschien niet, maar kansberekening en een gezond kritisch verstand gelukkig wél.
Ik gun jou toch ook geen hartaanval omdat je je niet laat testenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zou je bijna een SOA gunnen om je de nonsens van je redenatie te doen beseffen. Bijna.
Waarom niet? Ook daar is een risico. En risico's moet je voorkomen door te testen begrijp ik.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:29 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat in vredesnaam doen![]()
Kijk, daarmee geef je er nu juist blijk van dat je geen kaas hebt gegeten van kansberekenen. (en overigens ook niet van de betrouwbaarheid van medische testen)quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:58 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Jij komt er wel, met je kansberekening. Je zou net die ene treffen![]()
Ik zeg toch ook bijna ?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik gun jou toch ook geen hartaanval omdat je je niet laat testen![]()
Dus jij beweert dat als er met kansberekening slechts een kleine kans overblijft, jij diegene niet zult zijn? Dat zeg je nu althans zelf.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:02 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kijk, daarmee geef je er nu juist blijk van dat je geen kaas hebt gegeten van kansberekenen. (en overigens ook niet van de betrouwbaarheid van medische testen)
Niets, maar in deze discussie wel. Maar volgens jouw onvolprezen logica is er een enorme gezondheidswinst als je je laat testen op van alles en nog wat. Het is dus heel dom als je het niet doet.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook bijna ?
Maar wat hartaanvallen met SOA's te maken hebben, beats me.
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg dat als je eerst kans 0,001 hebt, en na screening 0,0008 er een verwaarloosbare gezondheidswinst is, waarbij ik nog buiten beschouwing laat dat zo goed als alle soa's uitstekend te behandelen zijn, en ook duidelijke symptomen hebben, zodat het zelfs maar de vraag is óf er daadwerkelijk gezondheidswinst is. Simpel voorbeeld bij kanker: als je uitgebreid gaat testen op longkanker zul je zien dat er een duidelijke winst is in de levensduur van behandelde gevallen. Dat komt echter in een ander licht te staan als je weet dat dat komt doordat de behandeling eerder wordt aangevangen, niet doordat de overlevingskans toeneemt, dat is namelijk niet zo.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:12 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat als er met kansberekening slechts een kleine kans overblijft, jij diegene niet zult zijn? Dat zeg je nu althans zelf.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik, als ik in een ontluikende relatie zit, het prettig vind om het condoomtijdperk af te sluiten middels SOA-testen van mij en mijn partner. Niets meer, niets minder. Je kunt er ook voor kiezen om het risico te nemen de een of andere aandoening seksueel overgedragen te krijgen of om constant met condooms te neuken. Ik kies voor een testje.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
Niets, maar in deze discussie wel. Maar volgens jouw onvolprezen logica is er een enorme gezondheidswinst als je je laat testen op van alles en nog wat. Het is dus heel dom als je het niet doet.
Lieve Copycat, je brengt een hele kleine kans op iets ergs terug tot een hele kleine kans op iets ergs (let wel, niet nul!). Dat mis ik altijd een beetje in dit soort discussies, maar misschien mag ik niet meer verwachten in R&P, en moet ik mijn analytische vaardigheden maar ergens anders inzetten en me hier beperken tot ach gossie zeggen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik, als ik in een ontluikende relatie zit, het prettig vind om het condoomtijdperk af te sluiten middels SOA-testen van mij en mijn partner. Niets meer, niets minder. Je kunt er ook voor kiezen om het risico te nemen de een of andere aandoening seksueel overgedragen te krijgen of om constant met condooms te neuken. Ik kies voor een testje.
Misschien leveren analytische vaardigheden kolder op in dit geval, omdat leven niet iets is wat zich door analyse laat sturen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 00:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Lieve Copycat, je brengt een hele kleine kans op iets ergs terug tot een hele kleine kans op iets ergs (let wel, niet nul!). Dat mis ik altijd een beetje in dit soort discussies, maar misschien mag ik niet meer verwachten in R&P, en moet ik mijn analytische vaardigheden maar ergens anders inzetten en me hier beperken tot ach gossie zeggen.
Ik ben niet dom en met mijn beheersing van de Nederlandse taal is ook niets mis; ik krijg stellig de indruk dat je iets op je toetsenbord hebt laten vallen, ik kan hier in ieder geval geen zinnige mededeling uit halen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 07:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien leveren analytische vaardigheden kolder op in dit geval, omdat leven niet iets is wat zich door analyse laat sturen.
Wellicht schort het dan ook wel aan de vooraanname die je maakt.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik ben niet dom en met mijn beheersing van de Nederlandse taal is ook niets mis; ik krijg stellig de indruk dat je iets op je toetsenbord hebt laten vallen, ik kan hier in ieder geval geen zinnige mededeling uit halen.
En die is, en wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wellicht schort het dan ook wel aan de vooraanname die je maakt.
Wat een hippie-onzin.quote:Op woensdag 14 maart 2007 07:20 schreef Alicey het volgende:
Misschien leveren analytische vaardigheden kolder op in dit geval, omdat leven niet iets is wat zich door analyse laat sturen.
Denk het niet. Nu kun je ze zo halen bij de apotheek, je hoeft er niet eens voor naar de dokter. Als dat al teveel moeite is voor sommige mensen, zullen ze ook niet naar de winkel gaan.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:59 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Als alle pillen nou gewoon in de winkel te koop zijn,
zouden mensen dan niet beter gaan nadenken over geboorte beperking? Of juist niet?
Nee.....quote:Op zondag 11 maart 2007 14:11 schreef Beroepsgokker het volgende:
ja/nee en waarom??
Mijn moeder zei 25 jaar geleden al dat mijn vader die mooi mocht gaan gebruiken aangezien zij dat ding toen al 15 jaar slikte.. (en reken maar dat dat een zware was in 1968!), maar inmiddels is dat ding er nog niet.. (en zijn miijn ouders bejaardquote:Op maandag 12 maart 2007 10:46 schreef Megumi het volgende:
Waar blijft de mannen pil eigenlijk??
De Pil zit helemaal niet in de basisverzekering, schat.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:02 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Jamaar, tot dan mogen ze die domme pil uit mijn basisverzekering halen.
Ik heb geen vriendin. Waarom zou ik moeten meedokken voor andermans neuk-plezier?
Al die neger-pijpende sletten gaan al aan de pil vanaf 14 jaar. Vind je het gek dat de verzekering nu steeds
moeilijker doet met verzekeren. Godver de godver.
Wil je neuken? Maar geen condoom? Koop dan zelf je voorbehoedsmiddel. Kutwijven
Ik wl niet meebetalen tenzij ik er zelf aan toe ben. En zo zou het vor iedereen oeten zijn.
Vrouwen worden weer beschermd, ze willen veel neuken, maar kunnen niet opdraaien voor de anti-comnceptie.
En die hoeren verzekeraars die willen enkelt je geld joh.
Gewoon gemakshalve de hele pil door alle Nederlanders zelf laten betalen. Collectief. Dat terwijl niet iedereen er gebruik van maakt, verdienen ze daar ook weer aan.
Kanker balkenende en al die smerige tyfus-wijven.
Apart, ik ben er alleen voor verzekerd via mijn aanvullende verzekering...quote:Op zondag 18 maart 2007 18:07 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Ik keek laatst onder mijn verzekering en daar stond ie tussen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |