abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49392818
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:32 schreef Sessy het volgende:

[..]

Tot nu toe ken ik nog niemand die geen baan had. Zelfs een meisje dat 10 jaar over de studie heeft gedaan, heel onzeker is van zichzelf en ook nog eens een heel onhandige master heeft gekozen, had binnen een halfjaar werk. Met fiscaal recht heb je een hoger beginsalaris dan met de andere rechtenstudies, is mijn impressie.
Dus het toekomstperspectief is goed.

Beginsalaris is geen maatstaf lijkt me, omdat je met andere rechtenstudies natuurlijk ook kunt doorgroeien.
pi_49393528
Jaaaaa nouja er is natuurlijk een beetje een chronische krapte op de markt qua fiscaal, dus ik denk dat de doorgroeisalarissen misschien ook wel wat hoger liggen dan van de gewone pak-'m-beet jurist, maar de studie is wel droog hoor moet ik zeggen, dus er zijn ook niet zo veel "vrijwilligers" om het voor hun lol te gaan doen.
pi_49393704
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:33 schreef Sessy het volgende:
Jaaaaa nouja er is natuurlijk een beetje een chronische krapte op de markt qua fiscaal, dus ik denk dat de doorgroeisalarissen misschien ook wel wat hoger liggen dan van de gewone pak-'m-beet jurist, maar de studie is wel droog hoor moet ik zeggen, dus er zijn ook niet zo veel "vrijwilligers" om het voor hun lol te gaan doen.
Ja precies, er is meestal wel een redelijk groot aantal rechtenstudenten, maar degenen die het niet echt leuk vinden houden het toch niet vol.
pi_49401395
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:40 schreef gurlie het volgende:

[..]

Ja precies, er is meestal wel een redelijk groot aantal rechtenstudenten, maar degenen die het niet echt leuk vinden houden het toch niet vol.
denk je of spreek je uit ervaring
pi_49406061
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:36 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Dat is toch zo in elke studie? Je moet het leuk vinden om gemotiveerd te blijven.
Ik spreek niet voor mezelf maar ik heb genoeg mensen af zien haken omdat ze het niet leuk vonden.

Maar heb je ook nog een nuttige toevoeging naast mij onderuit proberen te halen?
pi_49407224
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:20 schreef gurlie het volgende:

[..]

Dat is toch zo in elke studie? Je moet het leuk vinden om gemotiveerd te blijven.
Ik spreek niet voor mezelf maar ik heb genoeg mensen af zien haken omdat ze het niet leuk vonden.

Maar heb je ook nog een nuttige toevoeging naast mij onderuit proberen te halen?
jawel hoor, ik zal je vertellen er zijn zat studenten die hun studie niet heel erg leuk vinden maar het toch doen en uiteindelijk toch goed terecht komen het is mooi meegenomen dat je je studie leuk vindt, maar niet zozeer een vereiste om gemotiveerd te blijven
pi_49407266
quote:
5. Op welke manieren zou vorm kunnen worden gegeven aan een uniforme regeling van openbaarmaking als sanctie?
§5.1 Vormgevingen voor algemene regelingen
§5.2 Vormgeving van een uniforme regeling van openbaarmaking als sanctie
euh help? emand enig idee welke richting ik op moet
de vragen mogen ook aangepast wprden hoor ben al de hele middag in gevecht
pi_49407679
Zijn er hier ook mensen die naast Rechten een tweede studie doen? Ben me nu aan het orienteren en ben wel benieuwd naar ervaringen.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:02:11 #249
88233 Steve
Still the best.
pi_49407700
Twee vraagjes.

1) Kantonrechter beslist in een zaak met een vordering hoger dan 5000 euro. Uitzonderingen zijn niet van toepassing, kantonrechter had eigenlijk in de zaak dus niet mogen beslissen. Kan het vonnis toch ten uitvoer worden gelegd?

2) Pool verkoopt een kast aan Leonoor. Leonoor besluit dat ze de kast toch niet wil. Pool wil toch geld zien, stapt naar de rechter en krijgt gelijk, Leonoor moet dokken. Pool heeft nog steeds de kast onder zich. Ik neem aan dat de kast dan toch nog eigendom is/wordt van Leonoor? En mocht Pool de kast willen verkopen, is de enige manier dan om beslag onder zichzelf te leggen, en op die manier de kast te kunnen verkopen?
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_49408155
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:48 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

jawel hoor, ik zal je vertellen er zijn zat studenten die hun studie niet heel erg leuk vinden maar het toch doen en uiteindelijk toch goed terecht komen het is mooi meegenomen dat je je studie leuk vindt, maar niet zozeer een vereiste om gemotiveerd te blijven
Dat is toch niet meer echt van deze tijd lijkt me. Aangezien je met een studie toch een richting bepaald waarin je de pak 'm beet 40 jaar daarna gaat werken lijkt motivatie me erg belangrijk, en iets leuk vinden is een groot deel daarvan.
pi_49408372
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:15 schreef gurlie het volgende:

[..]

Dat is toch niet meer echt van deze tijd lijkt me. Aangezien je met een studie toch een richting bepaald waarin je de pak 'm beet 40 jaar daarna gaat werken lijkt motivatie me erg belangrijk, en iets leuk vinden is een groot deel daarvan.
tja blijkbaar dus wel
pi_49411438
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:15 schreef gurlie het volgende:

[..]

studie <:> beroepsopleiding. Het voordeel van een studie is dat elke werkgever je ziet als iemand die in ieder geval enig denkniveau heeft.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_49415527
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:36 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

40% uitval in het eerste jaar spreekt voor zich.
pi_49415631
leuk dat je je mening geeft
pi_49415725
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:25 schreef Sessy het volgende:

[..]

Rechten mag dan misschien een flutstudie zijn volgens de 'kenners', dit wijst toch ergens anders op.
pi_49416578
komt door andere oorzaken
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:51:26 #257
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49416630
Ik heb geen zin om er wat dan ook voor boek bij te pakken, maar ik denk dat het zo zit. Wetsartikelen noem ik lekker niet.
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:02 schreef alwaysthebest het volgende:
Twee vraagjes.

1) Kantonrechter beslist in een zaak met een vordering hoger dan 5000 euro. Uitzonderingen zijn niet van toepassing, kantonrechter had eigenlijk in de zaak dus niet mogen beslissen. Kan het vonnis toch ten uitvoer worden gelegd?
Als de wederpartij geen actie onderneemt, dan denk ik van wel. Het blijft een rechterlijk vonnis, de geldigheid daarvan vervalt niet automatisch, dat gebeurt pas bij herroeping of vernietiging. Wellicht kun je de staat aansprakelijk stellen voor de schade door deze verkeerde beslissing.
quote:
2) Pool verkoopt een kast aan Leonoor. Leonoor besluit dat ze de kast toch niet wil. Pool wil toch geld zien, stapt naar de rechter en krijgt gelijk, Leonoor moet dokken. Pool heeft nog steeds de kast onder zich. Ik neem aan dat de kast dan toch nog eigendom is/wordt van Leonoor? En mocht Pool de kast willen verkopen, is de enige manier dan om beslag onder zichzelf te leggen, en op die manier de kast te kunnen verkopen?
Voor eigendomsoverdracht is naast een geldige titel en beschikkingsbevoegdheid ook een geldige levering vereist. Ik ga er even vanuit dat er niet c.p. geleverd is, want je zegt niets over een tweezijdige verklaring. Van bezitsverschaffing door de feitelijke macht aan Leonoor te geven is ook geen sprake, want ik heb de kast nog onder me.

Kortom, de kast is nooit geleverd en dus nooit van eigenaar gewisseld en is dus altijd van mij gebleven. Het enige dat Leonoor heeft, is een recht op levering van de kast. Maar zolang ze zelf niet betaalt, kan ik dat recht opschorten. Als ik de kast ondertussen aan iemand anders verkoop, dan kan Leonoor dat niet ongedaan maken. Ik ben immers gewoon beschikkingsbevoegd. Ze kan mij hoogstens aanspreken op grond van wanprestatie, maar dat heeft geen goederenrechtelijke werking.
pi_49417649
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:25 schreef Sessy het volgende:

[..]

Precies.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:02:10 #259
88233 Steve
Still the best.
pi_49420148
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:51 schreef Pool het volgende:
Ik heb geen zin om er wat dan ook voor boek bij te pakken, maar ik denk dat het zo zit. Wetsartikelen noem ik lekker niet.
[..]

Als de wederpartij geen actie onderneemt, dan denk ik van wel. Het blijft een rechterlijk vonnis, de geldigheid daarvan vervalt niet automatisch, dat gebeurt pas bij herroeping of vernietiging. Wellicht kun je de staat aansprakelijk stellen voor de schade door deze verkeerde beslissing.
[..]

Voor eigendomsoverdracht is naast een geldige titel en beschikkingsbevoegdheid ook een geldige levering vereist. Ik ga er even vanuit dat er niet c.p. geleverd is, want je zegt niets over een tweezijdige verklaring. Van bezitsverschaffing door de feitelijke macht aan Leonoor te geven is ook geen sprake, want ik heb de kast nog onder me.

Kortom, de kast is nooit geleverd en dus nooit van eigenaar gewisseld en is dus altijd van mij gebleven. Het enige dat Leonoor heeft, is een recht op levering van de kast. Maar zolang ze zelf niet betaalt, kan ik dat recht opschorten. Als ik de kast ondertussen aan iemand anders verkoop, dan kan Leonoor dat niet ongedaan maken. Ik ben immers gewoon beschikkingsbevoegd. Ze kan mij hoogstens aanspreken op grond van wanprestatie, maar dat heeft geen goederenrechtelijke werking.
Ah kijk, dat levert al wat meer duidelijkheid. Dank je wel.
pi_49421280
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:50 schreef Originele_Naam het volgende:
komt door andere oorzaken
Misschien moet je deze andere oorzaken dan even op de Open Fractie Vergadering van 30 mei in C186 vanaf 19.00 uur komen toelichten, aangezien wij erg blij zouden zijn met je uitgebreide kennis van zaken hieromtrent. Zowel fractie Vrijspraak als de faculteit breken namelijk al sinds jaar en dag hun hoofd over de redenen van deze uitval, maar voorlopig hebben we vooral kunnen bedenken dat de studenten de studie achteraf gezien niet leuk genoeg blijken te vinden (vooral bij Recht en Management speelt dit trouwens nog veel sterker dan bij Rechten, maar je hebt sowieso nooit iets van recht op school gehad en veel mensen kiezen daarom maar blind) en te zwaar blijken te vinden (althans, te zwaar voor henzelf, daar zij niet de benodigde vaardigheden hebben). Daardoor is er ook bijv. een zelfselectietest ontworpen de waarde waarvan zich het komende jaar moet gaan bewijzen.

We hebben er als bestuur uitgebreid over vergaderd en zelfs met de decaan gelunched om erover te discusseren, en wij hebben deze andere significante oorzaken waar jij het over hebt nog altijd niet kunnen benoemen. Mocht jij deze andere oorzaken met naam kunnen benoemen dan stel ik voor dat je dat komt doen, want we vergaderen o.a. over de manieren om deze uitval te beperken op de bovengenoemde Open fractie vergadering, en alle heldere, door niemand eerder gepresenteerde inzichten zijn natuurlijk met name welkom.

Daaraan zou ik nog willen toevoegen dat ik het erg jammer vind dat wij jouw innovatieve en analytische inzichten hieromtrent hebben moeten ontberen bij de recent gehouden discussie omtrent het Activerend Onderwijs in het eerste jaar op de faculteit. Wellicht zou je de volgende keer ons allen met je goedgunstige aanwezigheid en je analyse willen belonen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sessy op 15-05-2007 22:31:06 ]
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:33:37 #261
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49421763
Net of ik ooit een kast van Pool zou kopen

En natuurlijk zou ik de koopovereenkomst gewoon op een of andere tekortkoming in de nakoming laten ontbinden, ik gooi het wel op non-conformiteit omdat het ding niet leek op het model oid.
Nulla verba sed acta
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:35:57 #262
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49421885
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:23 schreef Sessy het volgende:

[..]
lang verhaal, knip!
Studeerde het heerschap niet in Utrecht? Ik zie hem zo gauw niet in de OP staan, maar toch?
Nulla verba sed acta
pi_49422140
In leiden, volgens de OP (gebruik ctrl F)
Ik plaag maar beetje hoor. Heb net een ontzettend lange vergadering achter de rug en zit nu nog steeds aan vrijspraak stukken te werken en ben er voorlopig nog wel even mee bezig, dus dan word ik wat kribbig.
pi_49422151
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:23 schreef Sessy het volgende:

[..]

Misschien moet je deze andere oorzaken dan even op de Open Fractie Vergadering van 30 mei in C186 vanaf 19.00 uur komen toelichten, aangezien wij erg blij zouden zijn met je uitgebreide kennis van zaken hieromtrent. Zowel fractie Vrijspraak als de faculteit breken namelijk al sinds jaar en dag hun hoofd over de redenen van deze uitval, maar voorlopig hebben we vooral kunnen bedenken dat de studenten de studie achteraf gezien niet leuk genoeg blijken te vinden (vooral bij Recht en Management speelt dit trouwens nog veel sterker dan bij Rechten, maar je hebt sowieso nooit iets van recht op school gehad en veel mensen kiezen daarom maar blind) en te zwaar blijken te vinden (althans, te zwaar voor henzelf, daar zij niet de benodigde vaardigheden hebben). Daardoor is er ook bijv. een zelfselectietest ontworpen de waarde waarvan zich het komende jaar moet gaan bewijzen.

We hebben er als bestuur uitgebreid over vergaderd en zelfs met de decaan gelunched om erover te discusseren, en wij hebben deze andere significante oorzaken waar jij het over hebt nog altijd niet kunnen benoemen. Mocht jij deze andere oorzaken met naam kunnen benoemen dan stel ik voor dat je dat komt doen, want we vergaderen o.a. over de manieren om deze uitval te beperken op de bovengenoemde Open fractie vergadering, en alle heldere, door niemand eerder gepresenteerde inzichten zijn natuurlijk met name welkom.

Daaraan zou ik nog willen toevoegen dat ik het erg jammer vind dat wij jouw innovatieve en analytische inzichten hieromtrent hebben moeten ontberen bij de recent gehouden discussie omtrent het Activerend Onderwijs in het eerste jaar op de faculteit. Wellicht zou je de volgende keer ons allen met je goedgunstige aanwezigheid en je analyse willen belonen.

In Leiden nietwaar?
En mag ik je erop wijzen dat ik aan topsport judo doe, waardoor ik niet zoveel tijd heb voor andere dingen
pi_49422239
Je zou haast denken dat met 9 studiepunten die tijd niet ten koste van je vrije tijd gaat

Cheers, ik sport er 10+ in de week, ik snap wel dat je het druk hebt, zoals ik al zei, ik plaag wat
pi_49422421
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:42 schreef Sessy het volgende:
Jij was toch die ene met 9 studiepunten?
10, maar maak je niet druk om mij.
maar als je de oorzaken wilt weten zal ik ze wel geven hoor

en je hoeft je posts niet af te zwakken hoor
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:46:57 #267
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49422496
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:41 schreef Sessy het volgende:
In leiden, volgens de OP (gebruik ctrl F)
Ik plaag maar beetje hoor. Heb net een ontzettend lange vergadering achter de rug en zit nu nog steeds aan vrijspraak stukken te werken en ben er voorlopig nog wel even mee bezig, dus dan word ik wat kribbig.
Ik ben een beetje te garig om moeite te doen, excusez-moi. Het doet me overigens deugd te constateren dat ons topic weer een beetje leeft, hulde!
Nulla verba sed acta
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:51:25 #268
88233 Steve
Still the best.
pi_49422751
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:33 schreef Leonoor het volgende:

En natuurlijk zou ik de koopovereenkomst gewoon op een of andere tekortkoming in de nakoming laten ontbinden, ik gooi het wel op non-conformiteit omdat het ding niet leek op het model oid.
Alsof je anders van een jurist zou kunnen verwachten.

Maar ik moest even weten hoe het nu zat, het begon aan me te knagen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 09:18:14 #269
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49431607
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:51 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Alsof je anders van een jurist zou kunnen verwachten.

Maar ik moest even weten hoe het nu zat, het begon aan me te knagen.
Hey, ik weet niet zeker of het klopt hoor, die antwoorden waren puur op rechtsintuïtie.

En verder was het een erg mooie kast, Leonoor heeft gewoon geen smaak dat ze die niet meer wilde.
  woensdag 16 mei 2007 @ 09:57:16 #270
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49432590
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 09:18 schreef Pool het volgende:

[..]

Hey, ik weet niet zeker of het klopt hoor, die antwoorden waren puur op rechtsintuïtie.

En verder was het een erg mooie kast, Leonoor heeft gewoon geen smaak dat ze die niet meer wilde.
Mag ik je er op wijzen dat ik, met mijn goede smaak, naar aanleiding van een door jou getoond model een schitterende kast uitzocht, en jij uiteindelijk een wanstaltelijk gedrocht bij mij af wilde leveren dat geenszins op het getoonde model leek? Dank u.

En nu ga ik me weer verdiepen in het strafrecht, afstuderen bij het Ministerie van Justitie de bom!

Oh, en ik denk dat je gelijk had, intuitief uiteraard
Nulla verba sed acta
pi_49432657
Originele_naam, noem die oorzaken eens want ik ben oprecht benieuwd (nee echt! serieus).
  woensdag 16 mei 2007 @ 10:17:17 #272
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49433193
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 09:59 schreef Sessy het volgende:
Originele_naam, noem die oorzaken eens want ik ben oprecht benieuwd (nee echt! serieus).
Ik ook.

Ik ben zelf trouwens een omgekeerd geval; ik vond economie na één jaar niet meer leuk en ben toen rechten gaan studeren. Maar goed, economie ís ook niet leuk, rechten wel. Dus wat dat betreft ligt het wel voor de hand dat mensen met economie stoppen omdat het niet leuk is, terwijl mensen met rechten stoppen vanwege andere oorzaken.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:27:15 #273
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_49440021
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:51 schreef Pool het volgende:
Zo had ik eens een bedrijf gedagvaard bij het verkeerde kanton (Maastricht, ipv Heerlen), de Rechtbank had daar echter niets over opgemerkt en de wederpartij ook niet. Op grond van Rv had de rechter ambtshalve moeten verwijzen, maar dus niet gedaan. Een dergelijk vonnis met (evidente) procedure en of andere fouten is evenwel gewoon geldig.
pi_49450198
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:17 schreef Pool het volgende:
Ik ben zelf trouwens een omgekeerd geval; ik vond economie na één jaar niet meer leuk en ben toen rechten gaan studeren. Maar goed, economie ís ook niet leuk, rechten wel. Dus wat dat betreft ligt het wel voor de hand dat mensen met economie stoppen omdat het niet leuk is, terwijl mensen met rechten stoppen vanwege andere oorzaken.
Economie is wel leuk, mits aangeboden in een gecontroleerde dosis. En daarmee is meteen het bestaansrecht van Recht & Management verdedigd
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:05:33 #275
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49517266
iemand even snel bij de hand waar ook alweer die bepalingen staan over datum van verzending van stukken m.b.t. uiterste termijnen in bestuursrecht? net even zitten zoeken, maar kan ze niet vinden; weet wel dat versturen op de laatste dag van de termijn mag, maar wil even weten hoe het exact ook alweer zat
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:08:09 #276
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49517331
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:41 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Hoewel er toch vrij veel vacatures te vinden zijn. Het is keihard werken!
dat is dan wel weer in tegenspraak met de overduidelijke luiheid van veel advocaten, zo leert althans mijn ervaring.
pi_49517360
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 18:05 schreef dr.dunno het volgende:
iemand even snel bij de hand waar ook alweer die bepalingen staan over datum van verzending van stukken m.b.t. uiterste termijnen in bestuursrecht? net even zitten zoeken, maar kan ze niet vinden; weet wel dat versturen op de laatste dag van de termijn mag, maar wil even weten hoe het exact ook alweer zat
Is dat niet in hoofdstuk 6 van de Awb?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:09:40 #278
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49517363
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:01 schreef Addict89 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die naast Rechten een tweede studie doen? Ben me nu aan het orienteren en ben wel benieuwd naar ervaringen.
ja
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:11:55 #279
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49517421
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 18:09 schreef VoreG het volgende:

[..]

Is dat niet in hoofdstuk 6 van de Awb?
ik kan me vaag iets uit het BW ook herinneren, zal meteen eens kijken bij dit hoofdstuk

//edit : 6:9 lid 2 Awb, bedankt!
  zondag 20 mei 2007 @ 14:50:19 #280
146136 retroseksueel
De treurnis van de tosti
pi_49570599
Door een attentie van poster Captain_Redbeard in het topic als de politie roept "HALT!" mag je wegrennen toch? ben ik in dit topic beland. Ik ben ook rechtenstudent! En wel aan de mooiste faculteit van Nederland, de Nijmeegse!

Ik zal proberen in dit topic een effectieve bijdrage te hebben, zoals wij in het WGR forum een taak hebben om de 'niet-juristen' te bevlekken met kennis van het Nederlandse recht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')