Wat ik hoor is dat je bij dat soort kantoren ook wel binnenkomt met 6en en 7ens, mits je een killer van een cv hebt. Maar ze zoeken wel de creme de la creme. Goed, is hun goed recht verder natuurlijk.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:47 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Cum laude?Goed joh! Had je beter mijn gesprek van vandaag kunnen voeren, ze zochten voor die baan eigenlijk alleen mensen die cum laude waren afgestudeerd. Stond ik daar met mijn zessen en zevens.
![]()
Wat is 't verschil tussen gewogen en ongewogen? Aan de UvA moet je overigens een 8,5 hebben voor cum laude. Een 8 moet ook nog wel lukken maar een 8,5quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:59 schreef Leonoor het volgende:
[..]
In Utrecht gaat het om ongewogen gemiddeld eindcijfer een 8, met max. 1 herkansing (wat jammerlijk is, want als gewogen gemiddelde werd berekend had ik het door mijn scriptie al lang gered). Maar ik heb niet heel hard gestudeerd ervoor, ben gewoon als brave student altijd voorbereid naar alle colleges gegaan, dat helpt. Nu heb je nog niks over de cops verteld Thisbe! Hoe gaat het met de banenjacht? Veel gesprekken?
Succes met je tentamens! Afgelopen had ik 5 tentamens in twee weken, waarvan er 4 in een week stonden. Ik heb keihard geleerd en heb nog nooit zo'n hoge cijfers voor mijn tentamens gehad, dus druk kan ook goed zijnquote:Op donderdag 10 mei 2007 18:57 schreef Flashwin het volgende:
Vandaag de laatste dag college gehad..over 3 weken zijn de laatste tentamens van dit B1 jaar voor mij en ik ga vanaf zaterdag hardcore leren. Ben nu zo dichtbij die 60 ects..wil alles in 1 keer halen![]()
We hebben 4 tentamens in 1 weekbest wel kut, maar gelukkig zijn het niet de lastigste vakken. Inleidingen Fiscaal, Internationaal en Rechtssociologie. En nog een vak wat rechtenstudenten buiten Rotterdam niet zoveel zal zeggen, Integratievak (gaat over de juristerij als professie en hoe het zich verhoudt tot andere disciplines waar het mee te maken krijgt)
Zou ik ook aan de OP toegevoegd kunnen worden btw? bedankt!
Hmmm mijn vriend is het niet echt hoor, sorry, maar ik weet wie je bedoelt (we hebben het toch over de man die al 2 maanden op zijn hyves elke 3 minuten zijn scriptiecijfer spamt?).quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:01 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wat is 't verschil tussen gewogen en ongewogen? Aan de UvA moet je overigens een 8,5 hebben voor cum laude. Een 8 moet ook nog wel lukken maar een 8,5![]()
De 19de ben ik er mogelijk ook bij. Onze gezamenlijke Unitas-vriend krijgt dan ook zijn buluitgereikt.
"Integratievak: algemene rechtsleer" heet het hier in Utrecht. Het zweeft de pan uit, zogezegd, en het is echt rampzaligquote:Op donderdag 10 mei 2007 18:57 schreef Flashwin het volgende:
Vandaag de laatste dag college gehad..over 3 weken zijn de laatste tentamens van dit B1 jaar voor mij en ik ga vanaf zaterdag hardcore leren. Ben nu zo dichtbij die 60 ects..wil alles in 1 keer halen![]()
We hebben 4 tentamens in 1 weekbest wel kut, maar gelukkig zijn het niet de lastigste vakken. Inleidingen Fiscaal, Internationaal en Rechtssociologie. En nog een vak wat rechtenstudenten buiten Rotterdam niet zoveel zal zeggen, Integratievak (gaat over de juristerij als professie en hoe het zich verhoudt tot andere disciplines waar het mee te maken krijgt)
Zou ik ook aan de OP toegevoegd kunnen worden btw? bedankt!
Bedankt man! Gaat wel lukken, ik begin echt ruim op tijd. Ja mijn doel is ook om zo hoog mogelijke cijfers te halen. Ik sta gemiddeld nu precies een 8..ik lees hier dat de vereisten voor cum laude per uni verschillen. Maar goed, eigenlijk moet ik daar amper aan denken, aangezien ik pas in mn B1 zitquote:Op donderdag 10 mei 2007 19:14 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Succes met je tentamens! Afgelopen had ik 5 tentamens in twee weken, waarvan er 4 in een week stonden. Ik heb keihard geleerd en heb nog nooit zo'n hoge cijfers voor mijn tentamens gehad, dus druk kan ook goed zijn
Ah, om een of andere reden dacht ik dat het echt een vak was wat alleen in Rotterdam gedoceerd werd. Maar dats kut idd dat je het ook hebt. Het is zo abstract, we leren uit een boek dat Meesterlijk Recht heet en het taalgebruik is gewoon onwerkelijk. Alsof de auteurs elke zin maar weer hun taalvaardigheid wilden laten zienquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:05 schreef Leonoor het volgende:
[..]
"Integratievak: algemene rechtsleer" heet het hier in Utrecht. Het zweeft de pan uit, zogezegd, en het is echt rampzalig. Ik wou dat het me niks zou zeggen...
Wij hadden een reader, samengesteld door docenten De Vries en Francot, voornamelijk gevuld met teksten van De Vries en Francot, en het enige dat me een jaar later nog bijstaat is dat het ging over utilisme en liberalisme, en over de veranderende rol van de rechter en de advocaat in de rechtszaal, ofzo...quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:13 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Bedankt man! Gaat wel lukken, ik begin echt ruim op tijd. Ja mijn doel is ook om zo hoog mogelijke cijfers te halen. Ik sta gemiddeld nu precies een 8..ik lees hier dat de vereisten voor cum laude per uni verschillen. Maar goed, eigenlijk moet ik daar amper aan denken, aangezien ik pas in mn B1 zitmaar het is wel een mooi streven
[..]
Ah, om een of andere reden dacht ik dat het echt een vak was wat alleen in Rotterdam gedoceerd werd. Maar dats kut idd dat je het ook hebt. Het is zo abstract, we leren uit een boek dat Meesterlijk Recht heet en het taalgebruik is gewoon onwerkelijk. Alsof de auteurs elke zin maar weer hun taalvaardigheid wilden laten zienWe krijgen ook les van een van de auteurs en ze praat in het echt ook op zo een manier
Bij welk kantoor had je dat gesprek?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:47 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Cum laude?Goed joh! Had je beter mijn gesprek van vandaag kunnen voeren, ze zochten voor die baan eigenlijk alleen mensen die cum laude waren afgestudeerd. Stond ik daar met mijn zessen en zevens.
![]()
Ik sta gemiddeld zo'n 7.8 a 7.9. Maar ik doe meer vakken in de master dan het minimum. Zeer waarschijnlijk snijd ik mezelf wat betreft cum laude hiermee in de vingers, maar het laat hopelijk aan de andere kant ook zien dat ik in ieder geval de moeite doe om verder te kijken dan mijn neus lang is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:50 schreef Pool het volgende:
Op de UvT is het gewoon een 8 gemiddeld, volgens mij mag je dan ook vakken herkanst hebben...
http://www.uvt.nl/faculte(...)/regelingen/RenR.pdf
Artikel 4 - cum laude/met genoegen
regels
regels
regels
bhhh 'Meesterlijk recht'. De rillingen lopen me weer over het lijf. Je moet nogal behoorlijk van zelfkastijding houden wanneer je die uit gaat lezen. Ik heb 'm niet uitgelezen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:13 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ah, om een of andere reden dacht ik dat het echt een vak was wat alleen in Rotterdam gedoceerd werd. Maar dats kut idd dat je het ook hebt. Het is zo abstract, we leren uit een boek dat Meesterlijk Recht heet en het taalgebruik is gewoon onwerkelijk. Alsof de auteurs elke zin maar weer hun taalvaardigheid wilden laten zienWe krijgen ook les van een van de auteurs en ze praat in het echt ook op zo een manier
Als je meer vakken doet dan het minimum, kun je dan niet een paar vakken laten vermelden als extra bijvakken? Daar neem je dan de lagere vakken voor, zodat de diplomavakken uiteindelijk samen een 8 gemiddeld opleveren. Volgens mij is er wel zo'n mogelijkheid, maar dat weet ik niet zeker. Zul je tegen die tijd moeten uitzoeken.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:33 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ik sta gemiddeld zo'n 7.8 a 7.9. Maar ik doe meer vakken in de master dan het minimum. Zeer waarschijnlijk snijd ik mezelf wat betreft cum laude hiermee in de vingers, maar het laat hopelijk aan de andere kant ook zien dat ik in ieder geval de moeite doe om verder te kijken dan mijn neus lang is.
En dan zo samenstellen dat ik toch mijn accent privaatrecht erbij krijgquote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:41 schreef Pool het volgende:
[..]
Als je meer vakken doet dan het minimum, kun je dan niet een paar vakken laten vermelden als extra bijvakken? Daar neem je dan de lagere vakken voor, zodat de diplomavakken uiteindelijk samen een 8 gemiddeld opleveren. Volgens mij is er wel zo'n mogelijkheid, maar dat weet ik niet zeker. Zul je tegen die tijd moeten uitzoeken.
Oja, met dat accent is het dan weer minder. Dat je ook per se uit elk cluster twee vakken moet hebben enzo.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:50 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
En dan zo samenstellen dat ik toch mijn accent privaatrecht erbij krijg![]()
Dat zou te mooi zijn om waar te zijn. Ergens kan ik me niet voorstellen dat het zo gemakkelijk zal gaan, maar ik ga het uitzoeken!
Zijn dat soort dingen ook openbaar dan?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:15 schreef Leonoor het volgende:
Hier aan de overkant is zometeen het auteursrecht kg tussen Campina en Beemster, ik wil er heen, maar ik moet werken![]()
dat verschilt dan kennelijk ook per faculteit, want bij geneeskunde kennen ze dat niet (maarja, ze kennen daar ook de vrije doctoraal niet overigensquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:14 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb ook geen onvoldoende. Ik heb een 8 waar ik een 9 nodig heb. Een hertentamen mag in Utrecht overigens.
aacchh gossiequote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:35 schreef Thisbe het volgende:
Zijn er in dit topic ook de mindere goden aanwezig, zoals ik?![]()
En nee, ik heb nog niks van de gesprekken gehoord. En ik ga ook niet vermelden om welke kantoren het gaat.
Heb je de ramen al gezeemd? En ook die in de keuken en de badkamer?quote:Op maandag 14 mei 2007 14:38 schreef bladibladibla het volgende:
Mijn eerste tentamen is komende woensdag en mijn kamer is nog nooit zo mooi opgeruimd geweest
hangt denk ik van de persoon afquote:Op maandag 14 mei 2007 17:33 schreef gurlie het volgende:
Ik zie hier wat posts over klaar met de master en sollicitaties..
Hoe zit het nu eigenlijk met het beroepsperspectief na een rechtenstudie? Is het aanbod te groot, of valt het wel mee?
Je persoonlijkheid en kwaliteiten hangt het natuurlijk altijd vanaf. En de specifieke master die je gekozen hebt natuurlijk ook, binnen de ene beroepsgroep is vast meer te vinden dan in de andere, dat fluctueert ook weer.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:56 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
hangt denk ik van de persoon af
Er is meer dan genoeg werk. Een baan als advocaat-stagiair is echter wat minder makkelijk te vinden.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:33 schreef gurlie het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met het beroepsperspectief na een rechtenstudie? Is het aanbod te groot, of valt het wel mee?
Hoewel er toch vrij veel vacatures te vinden zijn. Het is keihard werken!quote:Op maandag 14 mei 2007 19:33 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Er is meer dan genoeg werk. Een baan als advocaat-stagiair is echter wat minder makkelijk te vinden.
Is dat zwaar ja? Beginnen in de advocatuur?quote:Op maandag 14 mei 2007 21:41 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Hoewel er toch vrij veel vacatures te vinden zijn. Het is keihard werken!
maak eerst je studie af, stap voor stap, je slaat stappen overquote:Op maandag 14 mei 2007 22:04 schreef gurlie het volgende:
[..]
Is dat zwaar ja? Beginnen in de advocatuur?
Keihard ? Ligt eraan waar je werkt en wat er van je verwacht wordt. Zo zit ik nu ook nog te werken, maar als het morgen een beetje weer is, kan ik gewoon overdag m'n racefiets pakkenquote:Op maandag 14 mei 2007 21:41 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Hoewel er toch vrij veel vacatures te vinden zijn. Het is keihard werken!
Nou, ik doelde eerder op het feit dat het vínden van een baan al keihard werken is.quote:Op maandag 14 mei 2007 23:25 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Keihard ? Ligt eraan waar je werkt en wat er van je verwacht wordt. Zo zit ik nu ook nog te werken, maar als het morgen een beetje weer is, kan ik gewoon overdag m'n racefiets pakken
Tot nu toe ken ik nog niemand die geen baan had. Zelfs een meisje dat 10 jaar over de studie heeft gedaan, heel onzeker is van zichzelf en ook nog eens een heel onhandige master heeft gekozen, had binnen een halfjaar werk. Met fiscaal recht heb je een hoger beginsalaris dan met de andere rechtenstudies, is mijn impressie.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:33 schreef gurlie het volgende:
Daarin kan ik je alleen maar gelijk geven.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:29 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Nou, ik doelde eerder op het feit dat het vínden van een baan al keihard werken is.
Daar ging het niet over.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:25 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
maak eerst je studie af, stap voor stap, je slaat stappen over
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |