abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49220476
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:47 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Cum laude? Goed joh! Had je beter mijn gesprek van vandaag kunnen voeren, ze zochten voor die baan eigenlijk alleen mensen die cum laude waren afgestudeerd. Stond ik daar met mijn zessen en zevens.
Wat ik hoor is dat je bij dat soort kantoren ook wel binnenkomt met 6en en 7ens, mits je een killer van een cv hebt. Maar ze zoeken wel de creme de la creme. Goed, is hun goed recht verder natuurlijk.
pi_49236438
Vandaag de laatste dag college gehad..over 3 weken zijn de laatste tentamens van dit B1 jaar voor mij en ik ga vanaf zaterdag hardcore leren. Ben nu zo dichtbij die 60 ects..wil alles in 1 keer halen

We hebben 4 tentamens in 1 week best wel kut, maar gelukkig zijn het niet de lastigste vakken. Inleidingen Fiscaal, Internationaal en Rechtssociologie. En nog een vak wat rechtenstudenten buiten Rotterdam niet zoveel zal zeggen, Integratievak (gaat over de juristerij als professie en hoe het zich verhoudt tot andere disciplines waar het mee te maken krijgt)

Zou ik ook aan de OP toegevoegd kunnen worden btw? bedankt!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_49236574
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:59 schreef Leonoor het volgende:

[..]

In Utrecht gaat het om ongewogen gemiddeld eindcijfer een 8, met max. 1 herkansing (wat jammerlijk is, want als gewogen gemiddelde werd berekend had ik het door mijn scriptie al lang gered). Maar ik heb niet heel hard gestudeerd ervoor, ben gewoon als brave student altijd voorbereid naar alle colleges gegaan, dat helpt . Nu heb je nog niks over de cops verteld Thisbe! Hoe gaat het met de banenjacht? Veel gesprekken?
Wat is 't verschil tussen gewogen en ongewogen? Aan de UvA moet je overigens een 8,5 hebben voor cum laude. Een 8 moet ook nog wel lukken maar een 8,5

De 19de ben ik er mogelijk ook bij. Onze gezamenlijke Unitas-vriend krijgt dan ook zijn buluitgereikt.
pi_49237006
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:57 schreef Flashwin het volgende:
Vandaag de laatste dag college gehad..over 3 weken zijn de laatste tentamens van dit B1 jaar voor mij en ik ga vanaf zaterdag hardcore leren. Ben nu zo dichtbij die 60 ects..wil alles in 1 keer halen

We hebben 4 tentamens in 1 week best wel kut, maar gelukkig zijn het niet de lastigste vakken. Inleidingen Fiscaal, Internationaal en Rechtssociologie. En nog een vak wat rechtenstudenten buiten Rotterdam niet zoveel zal zeggen, Integratievak (gaat over de juristerij als professie en hoe het zich verhoudt tot andere disciplines waar het mee te maken krijgt)

Succes met je tentamens! Afgelopen had ik 5 tentamens in twee weken, waarvan er 4 in een week stonden. Ik heb keihard geleerd en heb nog nooit zo'n hoge cijfers voor mijn tentamens gehad, dus druk kan ook goed zijn
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:03:40 #205
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49241636
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:01 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Wat is 't verschil tussen gewogen en ongewogen? Aan de UvA moet je overigens een 8,5 hebben voor cum laude. Een 8 moet ook nog wel lukken maar een 8,5

De 19de ben ik er mogelijk ook bij. Onze gezamenlijke Unitas-vriend krijgt dan ook zijn buluitgereikt.
Hmmm mijn vriend is het niet echt hoor, sorry, maar ik weet wie je bedoelt (we hebben het toch over de man die al 2 maanden op zijn hyves elke 3 minuten zijn scriptiecijfer spamt?).

Maar gezellig! Ongewogen houdt in dat geen rekening wordt gehouden met hoeveel punten een vak waard is, ergo 7 cijerfs is gewoon optellen en delen door 7, terwijl scriptie 2x zo zwaar telt qua punten als andere vakken, en dan dus toch maar 1x meetelt, zeg maar.. Ik kan het even niet zo helder uitleggen...

Kom je wel ook op mijn feestje trouwens, 22 juni? Je krijgt uiteraard nog een echte uitnodiging, net als onze gezamenlijke andere vriend uiteraard .

Was jij vorige week donderdag je kozijnen aan het schilderen? Ik had haast anders was ik even gestopt!
Nulla verba sed acta
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:05:37 #206
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49241753
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:57 schreef Flashwin het volgende:

"Integratievak: algemene rechtsleer" heet het hier in Utrecht. Het zweeft de pan uit, zogezegd, en het is echt rampzalig . Ik wou dat het me niks zou zeggen...
Nulla verba sed acta
pi_49242279
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:14 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Succes met je tentamens! Afgelopen had ik 5 tentamens in twee weken, waarvan er 4 in een week stonden. Ik heb keihard geleerd en heb nog nooit zo'n hoge cijfers voor mijn tentamens gehad, dus druk kan ook goed zijn
Bedankt man! Gaat wel lukken, ik begin echt ruim op tijd. Ja mijn doel is ook om zo hoog mogelijke cijfers te halen. Ik sta gemiddeld nu precies een 8..ik lees hier dat de vereisten voor cum laude per uni verschillen. Maar goed, eigenlijk moet ik daar amper aan denken, aangezien ik pas in mn B1 zit maar het is wel een mooi streven
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:05 schreef Leonoor het volgende:

[..]

"Integratievak: algemene rechtsleer" heet het hier in Utrecht. Het zweeft de pan uit, zogezegd, en het is echt rampzalig . Ik wou dat het me niks zou zeggen...
Ah, om een of andere reden dacht ik dat het echt een vak was wat alleen in Rotterdam gedoceerd werd. Maar dats kut idd dat je het ook hebt. Het is zo abstract, we leren uit een boek dat Meesterlijk Recht heet en het taalgebruik is gewoon onwerkelijk. Alsof de auteurs elke zin maar weer hun taalvaardigheid wilden laten zien We krijgen ook les van een van de auteurs en ze praat in het echt ook op zo een manier
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:20:58 #208
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49242712
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:13 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Bedankt man! Gaat wel lukken, ik begin echt ruim op tijd. Ja mijn doel is ook om zo hoog mogelijke cijfers te halen. Ik sta gemiddeld nu precies een 8..ik lees hier dat de vereisten voor cum laude per uni verschillen. Maar goed, eigenlijk moet ik daar amper aan denken, aangezien ik pas in mn B1 zit maar het is wel een mooi streven
[..]

Ah, om een of andere reden dacht ik dat het echt een vak was wat alleen in Rotterdam gedoceerd werd. Maar dats kut idd dat je het ook hebt. Het is zo abstract, we leren uit een boek dat Meesterlijk Recht heet en het taalgebruik is gewoon onwerkelijk. Alsof de auteurs elke zin maar weer hun taalvaardigheid wilden laten zien We krijgen ook les van een van de auteurs en ze praat in het echt ook op zo een manier
Wij hadden een reader, samengesteld door docenten De Vries en Francot, voornamelijk gevuld met teksten van De Vries en Francot, en het enige dat me een jaar later nog bijstaat is dat het ging over utilisme en liberalisme, en over de veranderende rol van de rechter en de advocaat in de rechtszaal, ofzo...
Nulla verba sed acta
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:33:06 #209
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_49261275
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:47 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Cum laude? Goed joh! Had je beter mijn gesprek van vandaag kunnen voeren, ze zochten voor die baan eigenlijk alleen mensen die cum laude waren afgestudeerd. Stond ik daar met mijn zessen en zevens.
Bij welk kantoor had je dat gesprek?
Before all else, be armed.
pi_49261286
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:50 schreef Pool het volgende:
Op de UvT is het gewoon een 8 gemiddeld, volgens mij mag je dan ook vakken herkanst hebben...

http://www.uvt.nl/faculte(...)/regelingen/RenR.pdf

Artikel 4 - cum laude/met genoegen

regels
regels
regels
Ik sta gemiddeld zo'n 7.8 a 7.9. Maar ik doe meer vakken in de master dan het minimum. Zeer waarschijnlijk snijd ik mezelf wat betreft cum laude hiermee in de vingers, maar het laat hopelijk aan de andere kant ook zien dat ik in ieder geval de moeite doe om verder te kijken dan mijn neus lang is.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_49261371
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:13 schreef Flashwin het volgende:

[..]
bhhh 'Meesterlijk recht'. De rillingen lopen me weer over het lijf. Je moet nogal behoorlijk van zelfkastijding houden wanneer je die uit gaat lezen. Ik heb 'm niet uitgelezen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:41:40 #212
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49261560
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:33 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Ik sta gemiddeld zo'n 7.8 a 7.9. Maar ik doe meer vakken in de master dan het minimum. Zeer waarschijnlijk snijd ik mezelf wat betreft cum laude hiermee in de vingers, maar het laat hopelijk aan de andere kant ook zien dat ik in ieder geval de moeite doe om verder te kijken dan mijn neus lang is.
Als je meer vakken doet dan het minimum, kun je dan niet een paar vakken laten vermelden als extra bijvakken? Daar neem je dan de lagere vakken voor, zodat de diplomavakken uiteindelijk samen een 8 gemiddeld opleveren. Volgens mij is er wel zo'n mogelijkheid, maar dat weet ik niet zeker. Zul je tegen die tijd moeten uitzoeken.
pi_49261836
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:41 schreef Pool het volgende:

[..]

Als je meer vakken doet dan het minimum, kun je dan niet een paar vakken laten vermelden als extra bijvakken? Daar neem je dan de lagere vakken voor, zodat de diplomavakken uiteindelijk samen een 8 gemiddeld opleveren. Volgens mij is er wel zo'n mogelijkheid, maar dat weet ik niet zeker. Zul je tegen die tijd moeten uitzoeken.
En dan zo samenstellen dat ik toch mijn accent privaatrecht erbij krijg

Dat zou te mooi zijn om waar te zijn. Ergens kan ik me niet voorstellen dat het zo gemakkelijk zal gaan, maar ik ga het uitzoeken!
Lelijke @@p!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:58:54 #214
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49262105
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:50 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

En dan zo samenstellen dat ik toch mijn accent privaatrecht erbij krijg

Dat zou te mooi zijn om waar te zijn. Ergens kan ik me niet voorstellen dat het zo gemakkelijk zal gaan, maar ik ga het uitzoeken!
Oja, met dat accent is het dan weer minder. Dat je ook per se uit elk cluster twee vakken moet hebben enzo.
pi_49262237
Aangezien ik cum laude afstuderen wel kan vergeten hoop ik maar dat ze die 15 ECTS die ik in de afgelopen dire jaar bij elkaar gesprokkeld en de 60 ECTS die ik volgend jaar hoop te halen ook wel kunnen waarderen.

Bachelorthesis is trouwens zo goed als klaar. 7100 woorden, 1100 meer dan de richtlijn was. Lijkt me een passende straf voor een docent die weigert te begeleiden, terwijl ze daar toch echt voor wordt betaald

[ Bericht 10% gewijzigd door bladibladibla op 11-05-2007 12:09:16 ]
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:15:35 #216
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49264862
Hier aan de overkant is zometeen het auteursrecht kg tussen Campina en Beemster, ik wil er heen, maar ik moet werken
Nulla verba sed acta
pi_49265510
M'n bachelor cum laude gaat niet lukken... M'n master, ach we zullen zien, vast ook niet.
pi_49265525
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:15 schreef Leonoor het volgende:
Hier aan de overkant is zometeen het auteursrecht kg tussen Campina en Beemster, ik wil er heen, maar ik moet werken
Zijn dat soort dingen ook openbaar dan?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:42:09 #219
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49268606
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:31 schreef Sessy het volgende:

[..]

Zijn dat soort dingen ook openbaar dan?
Hmmm, ik zou eigenlijk niet weten waarom niet?
Nulla verba sed acta
pi_49270778
Zijn er in dit topic ook de mindere goden aanwezig, zoals ik?
En nee, ik heb nog niks van de gesprekken gehoord. En ik ga ook niet vermelden om welke kantoren het gaat.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:05:15 #221
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49278166
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:14 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik heb ook geen onvoldoende . Ik heb een 8 waar ik een 9 nodig heb. Een hertentamen mag in Utrecht overigens.
dat verschilt dan kennelijk ook per faculteit, want bij geneeskunde kennen ze dat niet (maarja, ze kennen daar ook de vrije doctoraal niet overigens ).
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:11:55 #222
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49278376
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:35 schreef Thisbe het volgende:
Zijn er in dit topic ook de mindere goden aanwezig, zoals ik?
En nee, ik heb nog niks van de gesprekken gehoord. En ik ga ook niet vermelden om welke kantoren het gaat.
aacchh gossie ik moet nog twee tentamens dit jaar, maar vooralsnog is mijn gemiddelde cijfer per tentamen dit jaar een 8.4
maar de volgende tentamens zijn open en niet mc, dus daar gaat vast (in negatieve zin) verandering in komen nog... ik beredeneer bijna altijd ondoordacht uit praktijkervaring i.p.v. netjes uitgeschreven per peuterstapje zoals de docenten het willen zien

trouwens wel benieuwd naar welke bureau's dat eisen, maar aan andere kant zijn er zoveel rechtenstudenten om uit te kiezen, dan kan het helemaal geen kwaad om de lat wat hoger te leggen; ik bof gelukkig met een leuk CV, waaronder meerdere wetenschappelijke publicaties en een vrij breed interessevlak zeg maar we zullen zien wat 't allemaal brengt
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_49361107
weet iemand van jullie waar je oude tentamens rechten kan krijgen voor universiteit leiden

edit ik weet het al, bij grotius heb ik gelezen

[ Bericht 24% gewijzigd door Originele_Naam op 14-05-2007 13:28:33 ]
pi_49364484
Mijn eerste tentamen is komende woensdag en mijn kamer is nog nooit zo mooi opgeruimd geweest
pi_49364798
Ik had vanochtend om kwart voor negen mijn eerste en gelijk enige deze week. Dit betekent morgenavond borrel (mits er uberhaupt mensen op komen dagen).

Ik kom eigenlijk zelden nog op de campus, maar vanochtend viel het me wel op dat het schrikbarend rustig was.
Lelijke @@p!
  maandag 14 mei 2007 @ 15:43:41 #226
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49367381
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:38 schreef bladibladibla het volgende:
Mijn eerste tentamen is komende woensdag en mijn kamer is nog nooit zo mooi opgeruimd geweest
Heb je de ramen al gezeemd? En ook die in de keuken en de badkamer?
Nulla verba sed acta
pi_49369267
Nee, maar ik heb nog tentamens tot en met 6 juni, dus wat niet is kan nog komen...
pi_49371313
Ik zie hier wat posts over klaar met de master en sollicitaties..

Hoe zit het nu eigenlijk met het beroepsperspectief na een rechtenstudie? Is het aanbod te groot, of valt het wel mee?
pi_49372117
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:33 schreef gurlie het volgende:

Hoe zit het nu eigenlijk met het beroepsperspectief na een rechtenstudie? Is het aanbod te groot, of valt het wel mee?
hangt denk ik van de persoon af
pi_49372160
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:56 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

hangt denk ik van de persoon af
Je persoonlijkheid en kwaliteiten hangt het natuurlijk altijd vanaf. En de specifieke master die je gekozen hebt natuurlijk ook, binnen de ene beroepsgroep is vast meer te vinden dan in de andere, dat fluctueert ook weer.

Maar ik bedoel ook meer over het algemeen.
pi_49373083
er is redelijke vraag naar mensen die rechten hebben gestudeerd, maar rechten is over het algemeen een vrij brede studie dus snel zonder baan zitten zal niet gebeuren

[ Bericht 3% gewijzigd door Originele_Naam op 14-05-2007 18:36:20 ]
pi_49375043
quote:

Er is meer dan genoeg werk. Een baan als advocaat-stagiair is echter wat minder makkelijk te vinden.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_49380426
quote:
Op maandag 14 mei 2007 19:33 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Er is meer dan genoeg werk. Een baan als advocaat-stagiair is echter wat minder makkelijk te vinden.
Hoewel er toch vrij veel vacatures te vinden zijn. Het is keihard werken!
pi_49381594
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:41 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Is dat zwaar ja? Beginnen in de advocatuur?
pi_49382650
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:04 schreef gurlie het volgende:

[..]

Is dat zwaar ja? Beginnen in de advocatuur?
maak eerst je studie af, stap voor stap, je slaat stappen over
pi_49385614
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:41 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Keihard ? Ligt eraan waar je werkt en wat er van je verwacht wordt. Zo zit ik nu ook nog te werken, maar als het morgen een beetje weer is, kan ik gewoon overdag m'n racefiets pakken
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_49387633
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:25 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Keihard ? Ligt eraan waar je werkt en wat er van je verwacht wordt. Zo zit ik nu ook nog te werken, maar als het morgen een beetje weer is, kan ik gewoon overdag m'n racefiets pakken
Nou, ik doelde eerder op het feit dat het vínden van een baan al keihard werken is.
pi_49387716
quote:

Tot nu toe ken ik nog niemand die geen baan had. Zelfs een meisje dat 10 jaar over de studie heeft gedaan, heel onzeker is van zichzelf en ook nog eens een heel onhandige master heeft gekozen, had binnen een halfjaar werk. Met fiscaal recht heb je een hoger beginsalaris dan met de andere rechtenstudies, is mijn impressie.
pi_49390238
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:29 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Nou, ik doelde eerder op het feit dat het vínden van een baan al keihard werken is.
Daarin kan ik je alleen maar gelijk geven.
pi_49392784
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:25 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

maak eerst je studie af, stap voor stap, je slaat stappen over
Daar ging het niet over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')