kom d'r net vandaan, na ook nog een gezellige BBQ en vuurkorf-sessie met veel brandbaar hout.quote:Op zaterdag 14 april 2007 11:40 schreef Sessy het volgende:
zeg, het is lekker weer
ga es op terras zitten jullie!
www.overheid.nl > officiele publicaties.quote:Op zondag 15 april 2007 13:04 schreef dr.dunno het volgende:
mensen, help me even; hoe kom je via de kluwer fiscale bieb (of een andere databank) ook alweer bij de MVT's ?
voor de UU'ers: dat OpMaat gebeuren, kennelijk in de plaats gekomen van de SDU wettenbank, werkt voor geen meter (als in, die databank ist kaputt).
dat had ik al geprobeerd; ik krijg alles behalve wat ik zoek (specifiek de MvT bij de WHW, afdeling 7).quote:Op zondag 15 april 2007 13:09 schreef Leonoor het volgende:
[..]
www.overheid.nl > officiele publicaties.
klik hier voor volledige uitspraakquote:Blijft de vraag of het opsteken van de rechtermiddelvinger in de richting van de politieambtenaren moet worden gezien als een belediging bestaande in enige feitelijkheid deze politieambtenaren aangedaan.
De opgestoken middelvinger – hetzij links dan wel rechts – is een – vermoedelijk uit de Verenigde Staten van Amerika overgewaaid – gebaar, verbeeldende de uitdrukking: “up yours”. Even bargoens en plat als het Nederlandse “Stop dat maar in je reet.”
Hier te lande is het gebaar echter in de loop der jaren ingeburgerd als zou het betekenen: “fuck you”.
Hoewel dit letterlijk een seksuele duiding inhoudt, wordt het in feite vrijwel nimmer zo bedoeld. Het betekent, afhankelijk van de omstandigheden, veeleer: “Lazer toch op”, “Krijg de kolere”, “Maak dat de kat wijs”, “Ik heb schijt aan je”, of soms zelfs “Val dood”.
In alle gevallen zonder twijfel hufterig en/of onbeschoft, maar hufterig en/of onbeschoft gedrag is – hoewel spijtig genoeg – op zichzelf naar Nederlands recht niet strafbaar. Ook kan de opgestoken middelvinger onder omstandigheden dan ook als een verwensing worden gezien, maar ook dit houdt nog geen belediging in.
Dat verdachte blijkens het proces-verbaal zijn eigen gedrag een belediging noemt draagt niet bij aan het bewijs. Verdachte heeft een dusdanig uitgebreide en gevarieerde strafrechtelijke documentatie dat betwijfeld moet worden of hij beschikt over een zodanig ingeprent stelsel van normen en waarden dat hij in dit kader geacht moet worden te weten waar hij het over heeft.
Nu verdachte niet ter zitting verschenen is heeft hij ook niet kunnen uitleggen wat hij nu precies met zijn gebaar bedoelde.
Aldus is niet komen vast te staan dat de opgestoken rechtermiddelvinger van verdachte in casu de tenlastegelegde belediging opleverde, zodat verdachte dient te worden vrijgesproken.
R E C H T D O E N D E:
Verklaart niet wettig en overtuigend bewezen hetgeen aan verdachte is tenlastegelegd en spreekt hem daarvan vrij.
Aldus gewezen door mr. Derks, politierechter, in tegenwoordigheid van Endlich, griffier,
en uitgesproken ter openbare terechtzitting van de politierechter in de rechtbank voornoemd, op 10 april 2007.
quote:Verdachte heeft een dusdanig uitgebreide en gevarieerde strafrechtelijke documentatie dat betwijfeld moet worden of hij beschikt over een zodanig ingeprent stelsel van normen en waarden dat hij in dit kader geacht moet worden te weten waar hij het over heeft.
uiteindelijk gevonden dankzij helpdesk per msn; in dank een biertje aangeboden.quote:Op zondag 15 april 2007 13:09 schreef Leonoor het volgende:
[..]
www.overheid.nl > officiele publicaties.
prachtig he.quote:
Dat trekt ze door de dag heen. Soms hebben ze drie dronken automobilisten per uur op een zittingsdagquote:Op zondag 15 april 2007 18:32 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
prachtig he.
die politierechters hebben soms humor.
Bij welk kantoor werkt hij?quote:Op donderdag 12 april 2007 16:37 schreef Sessy het volgende:
M'n ex verdiend over de 3,5k bruto (zit nog wel een auto, laptop en telefoon bij) als pas afgestudeerde. Moet ik wel bij vertellen dat hij rond de 50 uur werkt en fiscaal recht heeft gestudeerd. Fiscaal recht verdient beter dan nederlands recht, schijnt het.
En waarschijnlijk groeit het ook minder als je een hoog startsalaris hebt.
Jazekerquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:20 schreef VrijeVal het volgende:
Zijn er toevallig meer mensen hier die vorige week naar het Landelijk Notarieel Studenten Congres te Nijmegen zijn geweest?![]()
Inderdaad, tamelijk briljant. Summa cum laude dit, magna cum laude datquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:46 schreef VrijeVal het volgende:
Idd die (stevige) Schols maakt zn grappen wel. Ik zelf was ook nogal onder de indruk van Verbeke. Damn.. die is goed!!!
Btw, ze zijn nu al een dag te laat met de foto's!!!
Schols is inderdaad goed, ik ben bij hem afgestudeerd (en bij van Mourik)quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:52 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Inderdaad, tamelijk briljant. Summa cum laude dit, magna cum laude dat
Overigens een leuk scriptieonderwerp behandelde hij: rechtsvergelijkende onderwerpen scoren altijd goed (België - NL) en je tikt Verbeke bij WPNR in en je hebt meteen je bronnen
en, heb je nog wat strafbaars uitgehaald om 't te vieren?quote:Op woensdag 18 april 2007 16:28 schreef Sessy het volgende:
Vandaag laatste wc strafprocesrecht gehad.
ah die mail in mijn mailbox bedoel je?quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:35 schreef Sessy het volgende:
Zooo morrigun99, wat dacht je, dat valt in elk geval op? HOE promotioneel!
quote:Op maandag 16 april 2007 14:10 schreef Sessy het volgende:
En hij heeft geen tijd voor een nieuwe vriendin zegt hij. Ik bedoel dan kun je er rustig een vergoeding voor gederfde levensvreugde vanaf trekken he?![]()
Nou, ik voel toch de neiging om je even te kastijden.quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:12 schreef bladibladibla het volgende:
Tussenstand bachelorthesis na een dag keihard werken:
5000 woorden (de richtlijn is 6000 woorden en hij hoeft over een maand pas af te zijn)
Nu heb ik wel een biertje verdient
6000 woorden? Voor een thesis? Op de middelbare school schreef ik al grotere werkstukkenquote:Op zaterdag 21 april 2007 17:12 schreef bladibladibla het volgende:
Tussenstand bachelorthesis na een dag keihard werken:
5000 woorden (de richtlijn is 6000 woorden en hij hoeft over een maand pas af te zijn)
Nu heb ik wel een biertje verdient
Als arts kun je creatief de NHG Standaarden plagieren, wij moeten creatief schrijvend elk woord op een goudschaaltje wegen.quote:Op zondag 22 april 2007 23:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
6000 woorden? Voor een thesis? Op de middelbare school schreef ik al grotere werkstukken
Vandaar ook het "op de middelbare school"quote:Op zondag 22 april 2007 23:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als arts kun je creatief de NHG Standaarden plagieren, wij moeten creatief schrijvend elk woord op een goudschaaltje wegen.
We weten allebei dat dat geen niveau had. Andre Hazes schreef ook al zijn teksten zelf, ik bedoel maar.quote:Op zondag 22 april 2007 23:16 schreef Repeat het volgende:
[..]
Vandaar ook het "op de middelbare school"
Ik kan even niet vinden wat voor soort drogredenering dit isquote:Op zondag 22 april 2007 23:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
We weten allebei dat dat geen niveau had. Andre Hazes schreef ook al zijn teksten zelf, ik bedoel maar.
Het is inderdaad niet veel, maar kwaliteit gaat ook in dit geval boven kwantiteitquote:Op zondag 22 april 2007 23:10 schreef Repeat het volgende:
6000 woorden? Voor een thesis? Op de middelbare school schreef ik al grotere werkstukken
Ik verzin ze sneller dan ze te benoemen zijnquote:Op zondag 22 april 2007 23:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik kan even niet vinden wat voor soort drogredenering dit is
Oh ja, eerste jaars komen tegenwoordig soms al weer uit 1989.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:11 schreef Addict89 het volgende:
Toch wel slecht van de UU.. we hadden vanmiddag tentamen, maar dat is uiteindelijk afgeblazen omdat er te weinig tafels en stoelen waren.![]()
Eerstejaars hebben hun eigen universitaire verantwoordelijkheid hoor.quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:03 schreef smvs het volgende:
[..]
Oh ja, eerste jaars komen tegenwoordig soms al weer uit 1989.
Tering.
Van sommige van mijn vrienden mag ik me niet meer in de Jam vertonen (te pedo), straks moet ik ook nog van 1e jaars af gaan blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |