Stralen + coaten zal +/- 200¤ gaan kosten. Weet alleen nog niet welke kleur, kan er iemand de wielen matzwart photoshoppenquote:Op woensdag 21 maart 2007 21:24 schreef Firenzo het volgende:
toffe bak!
gezien je mods aan de miata, zal t met de lotus ook wel goed komen !
edit: wat kost dat ongeveer setje van 4 velgen stralen en coaten?
offtopic:quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:02 schreef beschuit het volgende:
220 coupe is een mooie aparte bak, lag toch een honda blok in niet?
CPZ en de Ring inderdaadquote:Op woensdag 21 maart 2007 22:40 schreef Paladijn het volgende:
[..]
en weer on-topic,
wat ben je er eigenlijk mee van plan Mex? Naast daily driver ook naar de ring en CPZ?
quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:58 schreef boegschroef het volgende:
Je bent goed bezig... Echt een mooie auto.
Ik ben ook van plan een nieuwe circuit auto te maken. Helaas zal het nog wel 2 jaartjes duren voordat die helemaal klaar is.
iig veel succes ermee.
Dat was niet zo heel moeilijkquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:32 schreef boegschroef het volgende:
ah hij heeft door wie ik ben
het ziet ernaar uit dat we er allebei goed op vooruit gegaan zijn
Zoek eerst eens goed betaald werk en laat de drank vaker staan jongenquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:31 schreef hollander172 het volgende:
Maak er maar weer een mooi verhaaltje van, ik ga niet iemand anders zijn topic vergallen.![]()
Ontopic: heb zelf nog geen spijt van mijn keuze alhoewel een Elise wel ontzettend jummie blijft.Misschien ooit als mijn gezondheid eventuele circuitaspiraties niet meer in de weg zit.
Ze hebben wel meer dingen geleend van andere merken, de zijknipperlichtkapjes komen van een Corsa, het ruitenwissersysteem komt van een AX en er zullen vast nog wel meer dingen geleend zijnquote:Op donderdag 29 maart 2007 15:49 schreef -Muse- het volgende:
Hey je hebt dezelfde knopjes als ik in mn 205je
[afbeelding]
Verder echt een enorm strakke bak, de kleurcombinatie is echt perfect!
Er zit een softtop bij, de noodzaak van een hardtop zie ik nog niet, het is geen dagelijks vervoer.quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:07 schreef zBus het volgende:
Super vette bak gefeliciteerd met je aankoop.
Ga je er nog een hard top op zetten of laat je em zo open?
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:36 schreef DoimeN het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/11877/4b75e980/index.html
wat een stakkerquote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:36 schreef DoimeN het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/11877/4b75e980/index.html
quote:Op maandag 26 maart 2007 17:20 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Zoek eerst eens goed betaald werk en laat de drank vaker staan jongen![]()
Die zijn dus gewoon van een corsa?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:00 schreef Mex_ het volgende:
En mooie grijze knipperlichtjes ipv lelijke oranje
[afbeelding]
quote:Op maandag 2 april 2007 19:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Die zijn dus gewoon van een corsa?
quote:Kon dat gasklephuis niet onder garantie worden vervangen?
En levert het verder nog merkbare voordelen?
Ik snap ook wel dat er met zo'n ding niet zacht wordt geredenquote:Op maandag 2 april 2007 21:54 schreef Jimmeh het volgende:
Als je heel zuinig probeert te rijden zou je theoretisch met zo'n 1.8 plus heel laag gewicht een heel goed brandstofverbruik moeten kunnen halen. Maarja ik zou het nooit kunnen laten om het gas toch een stuk verder in te trappen
Dit is een normale 111 met 118 pk, de 111S met VVC cilinderkop heeft 143pk. Het verbruik heb ik nog geen idee van, ik heb pas 10 liter opgereden. Het knopje om de dashboardverlichting mee in te stellen is tegelijkertijd ook het knopje om de dagteller mee op 0 te zettenquote:Op maandag 2 april 2007 21:34 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
En hoe rijdt het nou? 5.4 naar de 100 lijkt me niet niks..
Natuurlijk compleet irrelevant: maar wat verbruikt zo'n bakkie met een beetje doortrappen? Het is in principe 'maar' een 1.8 16v, dus dat zal nog wel mee moeten vallen of niet?
Edit: een 111s is dit toch? 143 pk, of 111 =! 111s?
Lijkt me wel verstandig met zo'n scheurijzerquote:Op woensdag 4 april 2007 09:35 schreef Mex_ het volgende:
Auto is gister getaxeerd voor de verzekering, kan vanaf morgen all-risk verzekerd rondrijden
quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:41 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Stralen + coaten zal +/- 200¤ gaan kosten. Weet alleen nog niet welke kleur, kan er iemand de wielen matzwart photoshoppen
edit:
[afbeelding]
Beetje dit idee
Geweldig zo'n bakjequote:Op woensdag 4 april 2007 09:35 schreef Mex_ het volgende:
Auto is gister getaxeerd voor de verzekering, kan vanaf morgen all-risk verzekerd rondrijden
Ik zou voor die onderste Honda NA setup gaan... blijft het tenminste ook nog rijdbaar... en anders die supercharged versie...quote:
Uit het standaard blokje kun je ook flink wat vermogen halen, met nokkenassen, bewerken van de kop, andere klepjes, in/uitlaat kom je op 170pk en 190Nm, scheelt maar 9000¤ als je het vergelijkt met een K20 conversie.quote:Op donderdag 5 april 2007 09:29 schreef speedstar het volgende:
[..]
Ik zou voor die onderste Honda NA setup gaan... blijft het tenminste ook nog rijdbaar... en anders die supercharged versie...![]()
haha ja is een flink verschil... en 170 pk met zo een gewicht is super... en NA setup owned.quote:Op donderdag 5 april 2007 09:41 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Uit het standaard blokje kun je ook flink wat vermogen halen, met nokkenassen, bewerken van de kop, andere klepjes, in/uitlaat kom je op 170pk en 190Nm, scheelt maar 9000¤ als je het vergelijkt met een K20 conversie.
Eej, lief doen gei! Die zwarte joekel van jou weegt meer dan het dubbelequote:Op donderdag 5 april 2007 11:03 schreef boegschroef het volgende:
170 pk![]()
Nee geintje... ziet er leuk uit hoewel ik niet hou van donkeren velgen. Verder is het natuurlijk wel een top wagen om te hebben.
Ik dacht 118 maar niets blijkt minder waar te zijn. Het enige wat ik heb aangepast is het luchtfilter en de gasklep. Ik denk dat één van de vorige eigenaren andere nokkenassen ofzo gemonteerd heeft.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:51 schreef Sloper het volgende:
ik dacht dattie 113pk had?
Weet je dus niet of het nog zin heeft om andere nokkenas te monterenquote:Op woensdag 11 april 2007 21:54 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Ik dacht 118 maar niets blijkt minder waar te zijn. Het enige wat ik heb aangepast is het luchtfilter en de gasklep. Ik denk dat één van de vorige eigenaren andere nokkenassen ofzo gemonteerd heeft.
Ik denk dat er al andere inzitten.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:43 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Weet je dus niet of het nog zin heeft om andere nokkenas te monteren
Het is een speeltje, voor het dagelijkse heb ik een Leon II.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:45 schreef benenjerryijs het volgende:
Wat is mij eigenlijk afvraag..rij je hier dagelijks mee of is het een speeltje voor erbij?
Banden (Toyo proxes T1-R), zijn al besteldquote:Op donderdag 12 april 2007 18:40 schreef zBus het volgende:
ZIjn er nog aankomende mods die je sowieso gaat doen? andere uitlaatheaders ofzo? nieuwe banden? aangezien deze oud waren volgens jou?
Wil jij me sponsoren?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:06 schreef Sloper het volgende:
Waarom geen semi-slicks als het toch een speeltje is?
Ik rijd zelfquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:12 schreef bleiblei het volgende:
Neem je em zondag mee of moet ik jullie op komen halen?.
Dat zijn eigenlijk altijd krukaspk'squote:Op vrijdag 13 april 2007 09:58 schreef beschuit het volgende:
niet om t een of t ander; maar die 118pk fabrikesopgave; zijn dat krukaspk's of wielpk's, dat zou wel e.e.a. verklaren natuurlijk
Ik weet dat die een rollerbank voor scooters en brommers heeft, maar ook voor auto's?quote:Op zondag 15 april 2007 15:19 schreef Supra_Turbo het volgende:
Zet de Elise eens op de bank van Dynojet in Goes.
Ik denk dat je dan een heel ander resultaat krijgt.
http://www.rollerbank.nl/dealers_detail.php?dealer=557
Dit is wel een blijvertje hoor, qua snelheid en wegligging is het niet zo heel ingewikkeld om een Exige te evenaren, en voor alleen de looks hoef ik geen s2. Ik ben wel al bij Van Sten geweest maar nog niet op een meeting.quote:Op maandag 16 april 2007 02:10 schreef Jaguarized het volgende:
Erg fijne aankoop Rob! Leuke auto die lekker optrekt en een fijn geluid produceert. Ben je ook al bij de maandelijkse Lotus meeting bij Van Sten geweest?![]()
Is dit een auto voor de langere tijd of zal je op den duur toch overstappen richting een S2 of Exige?:) De laatste is ook erg fijn!
Okee, erg leuk!quote:Op maandag 16 april 2007 08:09 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Dit is wel een blijvertje hoor, qua snelheid en wegligging is het niet zo heel ingewikkeld om een Exige te evenaren, en voor alleen de looks hoef ik geen s2. Ik ben wel al bij Van Sten geweest maar nog niet op een meeting.
Aanpassen van de kop/nokkenassen/kleppen of een swap van het complete blok.quote:Op maandag 16 april 2007 09:24 schreef FunnyName het volgende:
mooie score die 140 pk, hoe ga je die Exige waarden overtreffen denk je?
In NL rijden een aantal Elise's rond met een K20A blok uit de Civic TypeR, allen door VanSten uitgevoerd.quote:Op maandag 16 april 2007 13:16 schreef FunnyName het volgende:
Heb je voorbeelden van mensen die succesvol andere blokken overgezet hebben?
Zo laag is het gewicht nou ook weer niet, ik denk dat je met een motorfietsblokje koppel te kort komt.quote:Op maandag 16 april 2007 13:35 schreef MikeyMan het volgende:
Is het niet handiger om een dik motorfietsblok erin te hangen... Ivm gewicht enzo...?
Die K20 is ook geen plug&play hoor.quote:Op maandag 16 april 2007 14:28 schreef t0n het volgende:
En je zit met APK gezeik enzo, want je moet ZO veel aanpassen.
Hontec bedoel je?quote:
omg, nu al grafittivandalen op bezoek gehad?quote:
links voorgesorteerd staan terwijl ie 50 meter verder rechtsaf wilquote:Op maandag 16 april 2007 17:13 schreef Jaguarized het volgende:
Je bent ook nog gespot.
http://www.autogespot.com(...)48364816042007004059
quote:Op maandag 16 april 2007 20:16 schreef FUFR het volgende:
[..]
links voorgesorteerd staan terwijl ie 50 meter verder rechtsaf wil![]()
Ik denk dat je Hontec's kennen niet moet onderschatten, doen al heel wat jaartjes mee... zelfs voordat ze Hontec heten..quote:Op maandag 16 april 2007 20:01 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Hontec bedoel je?
Denk dat hier een K20 inleggen toch wel wat lastiger is dan in een EG of EK.
Dat is logisch hoor. Rechterbaan staat altijd vol met mensen die richting Karel de Grote laan gaan en niet af kunnen slaan ivm. fietsers. Je moet weer wel soms ff flink peut nood gas geven. Maar dat lukt wel met een Elisequote:Op maandag 16 april 2007 20:16 schreef FUFR het volgende:
[..]
links voorgesorteerd staan terwijl ie 50 meter verder rechtsaf wil![]()
echt waar?quote:Op maandag 16 april 2007 21:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is logisch hoor. Rechterbaan staat altijd vol met mensen die richting Karel de Grote laan gaan en niet af kunnen slaan ivm. fietsers. Je moet weer wel soms ff flink peut nood gas geven. Maar dat lukt wel met een Elise.
Geen probleem, alleen het nrbord aan de voorkant komt geregeld tegen een drempel aan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:16 schreef Party_P het volgende:
Kun je eigenlijk wel een beetje fatsoenlijk over drempels met je Elise?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |