Bron: http://www.zuidwestnieuwsonline.nl/?p=algemeen&news=403quote:Betaald parkeren maakt meer kapot dan je lief is.
Een spontane uitbarsting van sociale onrust in de wijk Rustenburg Oostbroek. Oorzaak: het betaald parkeren dat vanaf 1 februari geldt. Was dit de bedoeling van de PvdA, VVD en Groen Links toen zij hiertoe besloten? Nee, we verhogen de leefbaarheid van de wijk, zeiden ze. Het tegendeel gebeurt echter. Betaald parkeren maakt meer kapot dan je lief is.
door Hans van Leusden
Rustenburg Oostbroek is altijd een gezellige, knusse woonwijk geweest. De meeste bewoners werken, en stemmen ‘dus’ op de Partij van de Arbeid.Dit is óók de partij die het betaald parkeren in woonwijken heeft uitgevonden. Het gevolg? In Rustenburg Oostbroek worden parkeermeters omgetrokken, parkeerborden beklad en auto’s opengebroken voor de invalidenkaart of parkeervergunning.
Men wijkt massaal uit naar de wijk Leyenburg om daar te parkeren. Het gevolg is dat de bewoners daar ook boos worden. Bijna elke avond en nacht worden de banden van ‘vreemde’ auto’s lek gestoken. En dat leidt er weer toe dat gedupeerde automobilisten op zoek gaan naar de daders.
Elke avond tussen zes en twaalf uur trekt een legertje parkeercontroleurs door Rustenburg Oostbroek. Ter bescherming worden zij begeleid door surveillancewagens van de politie. “Elk uur rijdt een politiewagen voor m’n raam langs. Het doet wat luguber aan”, zegt een bewoner. “Maar”, sneert hij vol venijn, “het parkeerprobleem is opgelost, want de straten zijn nu half leeg”.
Intussen staan opvallend veel huizen te koop in Rustenburg Oostbroek. Het lijkt de aanzet tot sociale verloedering van de wijk. Met dank aan PvdA, VVD en Groen Links. Die vinden dat straks ook de bewoners van Morgenstond en Moerwijk en dertien andere wijken in Den Haag moeten gaan betalen.
Andere gedachten
ABBO, de Actiegroep Boze Bewoners en Ondernemers in Rustenburg Oostbroek, blijft proberen de politiek tot andere gedachten te brengen. Vanaf vandaag kan iedereen die dat wil, via de website http://www.abbo.nu met het invullen van een enquête zijn of haar mening geven over betaald parkeren. Ook de bewoners van andere wijken wordt gevraagd dit te doen.
Tegelijkertijd is ABBO bezig om zoveel mogelijk plaatselijke politici ertoe te bewegen beroep aan te tekenen bij het gemeentebestuur tegen het betaald parkeerbeleid. ABBO maakt ook een zwartboek. Daarin kan elke wijkbewoner melding maken van de (parkeer)problemen die men ervaart. ABBO roept alle bewoners op dat te doen via www.abbo.nu.
De uitslag van de enquête en het zwartboek kunnen daarvoor ondersteunend zijn. Ook benadert ABBO alle bewonersorganisaties die in de toekomst eveneens te maken krijgen met betaald parkeren in hun wijk.
‘Chantage’
De werkgroep Verkeer van het wijkberaad Leyenburg heeft op 16 februari met de Diensten Stadsbeheer en Stedelijke Ontwikkeling gepraat over haar plan voor 550 extra parkeerplaatsen in de wijk. Het bleek dat de gemeente best wil meewerken aan dat plan. Maar wel op één voorwaarde, namelijk: de bewoners moeten eerst instemmen met de invoering van betaald parkeren in hun wijk. “Je reinste chantage”, zo luidt de reactie op deze opstelling van de gemeente.
Twee weken geleden deed de stadsdeelwethouder voor Escamp, Rabin Baldewsingh (PvdA), in zijn column in deze krant een oproep: stuur me goede en leuke ideeën toe die de leefbaarheid van wijk en stad kunnen verbeteren. Maar wie durft dat nog na de ervaring van de werkgroep Verkeer uit Leyenburg? Het moet voor deze PvdA-wethouder toch wrang zijn dat zijn oproep in verband wordt gebracht met veronderstelde chantagepraktijken van de gemeente.
Baldewsingh wilde niet reageren op de groeiende sociale onrust in zijn stadsdeel.
Dat is geen aardige foto maar een uitermate trieste reactie van die vandalisten.quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:55 schreef buachaille het volgende:
Dit is nog een aardige foto: http://www.abbo.nu/Defecte%20meters/Pmeterdefect1groot.JPG
Als de overheid zonder enige gene zoekt naar mogelijkheden om zich te verrijken dan zijn dit soort praktijken legitiem.quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dat is geen aardige foto maar een uitermate trieste reactie van die vandalisten.
Gelul. Vandalisme is nooit legitiem.quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als de overheid zonder enige gene zoekt naar mogelijkheden om zich te verrijken dan zijn dit soort praktijken legitiem.
quote:De gemeenteraad heeft geen boodschap aan:
- 11.000 handtekeningen en kaarten TEGEN dit plan!
- de democratische 62% tegenstanders (slechts 13% van de bewoners is voor dit
plan) !
- de ruim 273 bezwaarschriften worden terzijde geschoven !
- de democratie wordt aan de kant gezet voor een voorstel uit 1999 !
- er wordt niets gedaan met de voorstellen van de bewoners !
Waar is de democratie gebleven, het is niet te geloven dat de gemeente de bewoners gaat vertellen dat zij maar 1 auto per adres mogen hebben en de 2e auto in een parkeergarage voor ¤ 40,--/maand kunnen parkeren.
Vanzelfsprekend, een intellectueel hoeft zich niet te verantwoorden tegen gepeupel. De PvdA weet wel wat goed voor u is!quote:Baldewsingh wilde niet reageren op de groeiende sociale onrust in zijn stadsdeel.
Er dient goed openbaar vervoer te zijn.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 03:56 schreef StefanP het volgende:
Maar wat doe je dan met bewoners die 2 auto's hebben? Er dient gewoon genoeg parkeerplaats te zijn.
Er is kennelijk niet genoeg ruimte. Dus ja, dan moet je wat.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 03:56 schreef StefanP het volgende:
Maar wat doe je dan met bewoners die 2 auto's hebben? Er dient gewoon genoeg parkeerplaats te zijn.
Als de markt daar om vraagt wel ja.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 04:14 schreef Megumi het volgende:
Er dient goed openbaar vervoer te zijn.
Ook als de markt daar niet om vraagt. Gaan voor een schonere lucht.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 04:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als de markt daar om vraagt wel ja.
Gemeenten hebben parkeerplaats na parkeerplaats verkocht aan projectontwikkelaars die er wel wat wilden bouwen. En komt men er ineens achter dat de auto's niet kunnen parkeren. Dat is toch wel een beetje raar. Mensen hebben auto's, dat is gewoon een feit, dus je moet als overheid daar ruimte voor scheppen om te kunnen parkeren. En dat doe je niet met prijsbeleid, maar gewoon door te bouwen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 04:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Er is kennelijk niet genoeg ruimte. Dus ja, dan moet je wat.
De markt gaat er vanzelf om vragen als de prijs van benzine ook daadwerkelijk de kosten voor het milieu die de verbranding ervan met mee brengt bevat.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 04:18 schreef Megumi het volgende:
Ook als de markt daar niet om vraagt. Gaan voor een schonere lucht.
In rotterdam heeft men daarvoor bezoekers kaartjes, waarmee de bewoner een goedkope parkeerkaart voor de bezoeker kan kopen. Dit natuurlijk wel weer met een maximum aantal per jaar.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:11 schreef Den_Haag het volgende:
Een vergunning kopen van een paar honderd euro terwijl het daarvoor niks kostte? En 1 vergunning per woning, wat nou als je beide een auto hebt (wat nodig is als je beide werkt in het Westland), of als je soms een auto van het werk mee hebt? En familie die op bezoek komt?
Merkwaardig dat de burger dit allemaal zomaar accepteert.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:17 schreef 4-elements het volgende:
Het ergste is dat ze in nog veel meer wijken betaald parkeren willen invoeren. Niet omdat er parkeerproblemen zijn maar omdat de gemeente zo nog meer geld uit de bewoners kan persen.
Ik denk dat het met het succes van de nieuwste burger afpers methodes tegenwoordig eerder een 'stubborn' doorzet modus zal forceren vanuit de politiek, en dat ze de kosten gaan verhalen op de bejaarden en onderklasse van de burger.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:06 schreef Chadi het volgende:
Na een paar keer zo'n automaat gesloopt te hebben halen ze hem wel weer weg. Dat gebeurde ook een jaar of 15 geleden. Te veel schade .
Was de welvaart al van dermate hoog niveau in 1500 dat er 2 gezinsleden per huis elke een paard en wagen in bezit haddden.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:03 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Merkwaardig dat de burger dit allemaal zomaar accepteert.
Toen Alva zijn 10e( zeg maar 10% BTW) en 100ste penning (1% onroerend goed belasting) ging heffen, waren wij bereid 80 jaar oorlog te voeren. In die tijd kon je paard en wagen gewoon overal stallen zonder belasting te betalen.
maar toch heeft hij een punt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Was de welvaart al van dermate hoog niveau in 1500 dat er 2 gezinsleden per huis elke een paard en wagen in bezit haddden.
Dat hebben ze hier in de regio met flitskasten gedaan op een gegeven moment wordt het te duur om ze yte verzekeren enw erden er geen nieuwe meer geplaatstquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:42 schreef Chadi het volgende:
Ik denk ook dat dat de enige oplossing is voor het betaald parkeer probleem. Die automaten net zo lang slopen tot ze er genoeg van hebben
Maar die worden gejat. Dus dat is ook geen oplossing.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 03:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Geef de bewoners gewoon een parkeervergunning. Zo moeilijk is het niet.
http://www.zuidwestnieuwsonline.nl/?p=algemeen&news=686quote:Omzetverlies voor winkeliers door betaald parkeren
De recente invoering van betaald parkeren in Rustenburg Oostbroek heeft voor de winkeliers geleid tot omzetverlies. Poelier Victor Meijer die al achttien jaar een winkel heeft op de hoek van de Escamplaan en de Zuiderparklaan,
De recente invoering van betaald parkeren in Rustenburg Oostbroek heeft voor de winkeliers geleid tot omzetverlies. Poelier Victor Meijer die al achttien jaar een winkel heeft op de hoek van de Escamplaan en de Zuiderparklaan, becijfert het omzetverlies voor zijn zaak op ruim honderdvijftig uur per jaar. Hij noemt het “doodordinaire diefstal door de gemeente Den Haag”.
door Hans van Leusden
Officieel sluit een winkel om zes uur. In de praktijk wordt dat doorgaans later, want de zaak moet worden opgeruimd en schoongemaakt, en de kas wordt opgemaakt. Het wordt dan al gauw een kwartier tot een half uur later. Klanten die op de valreep nog iets nodig hebben, stuur je niet weg, maar die help je nog even.
“Dat laatste uurtje van de dag is belangrijk voor veel winkeliers”, zegt Meijer. “Dat wordt ze nu voor een groot deel afgepakt door meneer Deetman en zijn vriendjes op het stadhuis. Ze dwingen ons om nu om kwart vóór zes al de deuren te sluiten. Doen we dat niet dan moeten we een parkeervergunning kopen. Die kost voor een winkelier per half jaar honderdtachtig euro voor één auto. En doe het maar, want elke dag om precies zes uur verschijnt hier de parkeer-gestapo. Die slingert je keihard op de bon als je geen vergunning hebt. Het is je reinste diefstal”.
Bajesklant
Hoe verfoeilijk de betaald parkeerregeling in Rustenburg Oostbroek is maakt Victor Meijer duidelijk met een vergelijking: “Bewoners kunnen een bezoekersvergunning kopen. Daarmee kun je per jaar zeventig uur parkeren. Een bajesklant heeft recht op twee uur bezoek per week. Dat is honderdvier uur per jaar. Die zijn daarmee beter af dan onze wijkbewoners”.
Uit zijn uitgebreide klantenkring krijgt hij regelmatig verhalen te horen over schrijnende gevallen. Zo heeft een echtpaar dat al twintig jaar in de wijk woont, al drie bekeuringen gehad, omdat er drie keer iets fout ging met het apparaat waar je telefonisch meldt dat er gebruik wordt gemaakt van de bezoekersvergunning.
Ook weet Meijer dat andere groepen zijn gedupeerd door de betaald parkeerregeling. “Denk maar aan mensen die hier clubactiviteiten hebben zoals biljarten, klaverjassen, zwemmen. Maar ook mensen van de trombosedienst, van de thuiszorg en vrijwilligers zijn de dupe”.
De wereld uit
Meijer weet een ding zeker. Betaald parkeren voor bewoners moet zo snel mogelijk de wereld uit, te beginnen in Rustenburg Oostbroek. “We moeten terug naar de oude situatie. Dus geen betaald parkeren. En als er mensen zijn die dan hun auto verkeerd of zelfs gevaarlijk parkeren, dan moeten die aangepakt worden. Of een flinke bekeuring, of de auto wegslepen. Want laten we wel wezen: als het parkeren voor je eigen huis wordt bepaald door een parkeermeter, dan is het parkeerbeleid in Den Haag behoorlijk gestoord”.
En voor de winkeliers bepleit Meijer een aanpassing van de huidige regeling: “Geef winkeliers een uur uitstel, zodat ze hun winkel kunnen opruimen en de kas opmaken”.
Poelier Meijer die ooit met succes actie voerde om het toen ‘gevaarlijkste kruispunt van Nederland’ om te vormen tot een veilige kruising (Escamplaan/Zuiderparklaan) staat vierkant achter de activiteiten van de actiegroep ABBO. Hij heeft nog wel een idee voor een ludieke actie: iedereen in Rustenburg Oostbroek die geen parkeervergunning heeft, parkeert zijn auto voor zijn deur en haalt er vervolgens het linker voorwiel vanaf. Want, zegt Meijer: “Voor een auto met pech mogen ze geen bekeuring uitschrijven”.
Foto: Poelier Victor Meijer heft vertwijfeld zijn armen ten hemel: “Wat moet je aan met deze diefstal door de gemeente Den Haag?” Foto ZWN HvL
Hoe zou je zou iets dan willen insteken?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:56 schreef ErwinRommel het volgende:
En toch slikt de burger het maar gewoon. Klagen klagen en klagen is wat men doet, maar geen massale betogingen tegen wanbeleid.
Precies de overheid is er immers voor de burger. Zij weten wat goed is voor de burger.quote:Was dit de bedoeling van de PvdA, VVD en Groen Links toen zij hiertoe besloten? Nee, we verhogen de leefbaarheid van de wijk, zeiden ze
Het ergste is natuurlijk nog dat ondanks het steeds weer vinden van andere manieren om de bevolking geld uit de zak te kloppen, de verschillende overheden nog altijd structureel meer geld uitgeven dan binnenkomt. En zodra het tekort onverwachts iets terugloopt, worden andere plannetjes bedacht.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:56 schreef ErwinRommel het volgende:
En toch slikt de burger het maar gewoon. Klagen klagen en klagen is wat men doet, maar geen massale betogingen tegen wanbeleid.
Wat probeer jij nou weer te bereiken met dit debiele geblaat?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:56 schreef Xith het volgende:
nederlanders mogen natuurlijk wel rellen en politite aanvallen,
stel je voor hoe het gegaan was hier in't topic als boze marrokaanen die parkeer wachten gingen lastigvallen
Ik zou het niet eens zo erg vinden. Ik heb waarschijnlijk nog een grotere hekel aan dat soort NSB'ers dan aan allochtone criminelen. Van de laatste groep weet je tenminste wat je te wachten staat. De overheid pretendeert echter aan jouw zijde te staan, maar ze bestelen je net zo hard en behandelen je als een hond. De politie is een verkapt filiaal van de belastingdienst.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:56 schreef Xith het volgende:
nederlanders mogen natuurlijk wel rellen en politite aanvallen,
stel je voor hoe het gegaan was hier in't topic als boze marrokaanen die parkeer wachten gingen lastigvallen
Zou een gemeente het wel aankunnen, om betaald parkeren in een achterstandsbuurt in te voeren?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:56 schreef Xith het volgende:
nederlanders mogen natuurlijk wel rellen en politite aanvallen,
stel je voor hoe het gegaan was hier in't topic als boze marrokaanen die parkeer wachten gingen lastigvallen
Idem hier, 2 auto's kunnen in onze overdekte garage, rechtstreeks aan de straatquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:23 schreef American_Nightmare het volgende:
Gelukkig hebben wij net een huis gekocht waar je een auto in de garage kunt zetten, een onder de carport, nog 2 op de oprit en nog 80 (gratis) in de straat. Sja je moet maar in de stad willen wonen he
Krapte wordt vaak met opzet gecreëerd om betaald parkeren in te voeren....quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:44 schreef ed_reeb het volgende:
Parkeerbelasting wordt geheven op plekken waar te veel mensen hun auto willen parkeren op openbaar gebied.
Toch woon ik liever hier dan in de VS. Zo een rijk land waar 60% procent van de bevolking in armoe leeft. Daarnaast zouden we contact maken met buitenaardse wezens. En zouden die vragen wat domheid is. Dan kunnen we zo naar de VS wijzen. Met hun president als lichtend voorbeeld.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 03:32 schreef StefanP het volgende:
[..]
Gaat goed weer Nederland! Zo ken ik het ouderwets oubollig heikneuterige betuttelingsbeleid weer.
[..]
Vanzelfsprekend, een intellectueel hoeft zich niet te verantwoorden tegen gepeupel. De PvdA weet wel wat goed voor u is!
Prachtig toch, als ratten op elkaar wonen. Achter elke muur begint de woonkamer van de buurman, wen er maar aan. En een parkeerplaats is al helemaal niet te krijgen. Tenzij je politicus voor het PvdA bent natuurlijk, want dan woon je lekker in je dure wijkje waar het plebs niet kan komen. Laat de paupers maar op elkaars lip wonen, bouw expres te weinig parkeerplaatsen en zorg er voor dat daar 2 euro per uur voor gedokt dient te worden. Anders kan de semicommunistische heilstaat niet bestaan natuurlijk, die kost geld!
http://www.zuidwestnieuwsonline.nl/?p=algemeen&news=750 Het wordt weer eens tijd voor een echte volkspartij in Den Haag die opkomt voor de belangen van de kleine man / vrouw.quote:Verloochening
“Wethouder Norder verloochent de PVDA principes. Hij laat de kleine man in de kou staan. Over de rug van huidige bewoners en bedrijven wil hij goede sier maken en zijn quotum van nieuwe woningen halen”, aldus Pascal de Beer. Ton De Bont is het met hem eens: “Het beleid van deze wethouder en de PVDA is helemaal niks. Op het stadhuis worden plannen gemaakt en als er al heel veel geld in gestoken is, worden ze de wijk ingegooid. Bezwaren van bewoners legt Norder langs zich neer. Niet alleen hier, maar ook bij het plan voor Erasmusgaarde, de volkstuinen, betaald parkeren, overal. Dit gaat de PVDA zeker stemmen kosten als het weer verkiezingstijd is.”
Volgens het CIA factbook is dat in Nederland 10.5%, en inderdaad, met de veel hogere GDPpc in Amerika, zal dat weinig verschillen. Met als verschil dat Amerika natuurlijk ook een veel grotere bovenlaag heeft.quote:Op donderdag 24 mei 2007 08:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oede_in_Amerika.html
Dan maken we er 12,5% onder de armoedegrens van. Nog steeds véél te veel.
bron; www.infothuis.nlquote:Aanhoudingen na vernieling parkeermeters in Zuiderpark-buurt
vrijdag 25 mei 2007, 17:50 uur
Politie en justitie hebben de afgelopen weken in de Haagse wijk Rustenburg-Oostbroek acht mannen en één vrouw (van 17 tot 44 jaar) aangehouden die ervan verdacht worden diverse parkeerautomaten in die buurt in brand gestoken te hebben gestoken. Daarbij werd ook bebording voor betaald parkeren vernield.
De verdachten verklaarden tijdens verhoor dat zij met de vernielingen wilden protesteren tegen het beleid van de gemeente Den Haag om in de wijk Rustenburg-Oostbroek betaald parkeren in te voeren.
De aangerichte schade loopt in de duizenden euro’s. De gemeente Den Haag wil deze op de verdachten verhalen.
Ah, ik ben blijkbaar niet de enige die zich altijd ergert als hij de naam Norder leest. Ik snap die vent niet, hij wil alles wat groen is volbouwen. En dan die volkstuintjes, die zijn meestal van wat we vroeger arbeiders zouden noemen. Wat stom toch om te denken dat de PvdA voor zulke mensen zou opkomen! Trouwens, de PvdA was ook de partij die het liefst het Zuiderpark zou volbouwen...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:11 schreef buachaille het volgende:
Het is wel duidelijk dat de PvdA bij de volgende verkiezingen een groot probleem heeft. De inwoners van Den Haag beginnen het een beetje zat te worden. Wethouder Norder schrikt er niet voor terug om de gewone man die al 40 jaar een volkstuintje bezit en gelukkig leeft in een "sociaal netwerk" te schofferen. Bij de Erasmusweg worden deze arbeiderstuintjes zonder problemen geannexeerd door de Partij 'van de Arbeid' en verkocht aan projectontwikkelaars.
[..]
http://www.zuidwestnieuwsonline.nl/?p=algemeen&news=750 Het wordt weer eens tijd voor een echte volkspartij in Den Haag die opkomt voor de belangen van de kleine man / vrouw.
Lulkoek. Vertel dat maar tegen de verzetshelden die spoorwegen opbliezen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Gelul. Vandalisme is nooit legitiem.
Nooit.
quote:Op zondag 27 mei 2007 09:57 schreef kawotski het volgende:
In Canada, om maar even af te stappen van de VS, kun je ook overal gratis parkeren,
Het onderwerp is in Den Haag niet minder actueel. Je kunt geen kroeg binnenlopen of er wordt geouwehoerd over het rookverbod of het betaald parkeren.quote:
Maar dat is ook omdat die mensen niks meemaken dus daar maar over gaan ouwehoeren. En dat maanden lang.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:22 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het onderwerp is in Den Haag niet minder actueel. Je kunt geen kroeg binnenlopen of er wordt geouwehoerd over het rookverbod of het betaald parkeren.
Het is één smerige truuk van de gemeente om het op papier te doen voorkomen dat de gemeentelijke lasten laag zijn terwijl dat in feite niet zo is. Tot voor enkele jaren geleden was Den Haag nog een artikel 12 gemeente die onder curatele stond van het rijk. Kennelijk is het ambtenarenvolk dat daar verantwoordelijk voor was nog niet opgezouten. Uiteraard ben ik me er van bewust dat het hier een politieke beslissing betreft maar ik ga er toch vanuit dat de politiek tot betaald parkeren genoodzaakt is vanwege een tekort aan inkomsten. Als Den Haag eerlijk is naar de mensen met een autootje (meestal zijn dit de arbeiders) dan zou men het betaald parkeren moeten afschaffen en eventueel het gebruik van parkeerschijven moeten verplichten in de drukke stadsdelen, zoals Scheveningen. Eventueel kan me bij gebrek aan inkomsten de lokale heffingen verhogen. Ook geen populaire maatregel maar zoals het nu gaat slaat ook nergens op. De parkeermeters en controleurs moeten toch ook ergens van betaald worden???quote:Op woensdag 29 april 2009 13:37 schreef Elfletterig het volgende:
Betaald parkeren is in veel gevallen bezopen en een manier om mensen geld uit de zak te kloppen. De auto waarin ze rijden is al fors belast via BPM en de brandstof die ze erin gooien is al fors belast met accijnzen en BTW. Ook betalen de mensen vorstelijke gemeentelijke lasten.
Betaald parkeren in woonwijken is één brug te ver. Ik kan me de woede van die mensen wel voorstellen, hoewel ik vernielingen zeker afkeur. Ik snap bovendien niet wat mensen bezielt om een autoruit in te slaan en een invalidenkaart te stelen. Mensen hebben zo'n kaart niet zonder reden.
Betaald parkeren moet er alleen zijn in centra en alleen op momenten dat het echt nodig is.
Daar zijn het hagenezen voorquote:Op woensdag 29 april 2009 13:42 schreef CasB het volgende:
[..]
Maar dat is ook omdat die mensen niks meemaken dus daar maar over gaan ouwehoeren. En dat maanden lang.
Omdat het schorum is?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:37 schreef Elfletterig het volgende:
Betaald parkeren in woonwijken is één brug te ver. Ik kan me de woede van die mensen wel voorstellen, hoewel ik vernielingen zeker afkeur. Ik snap bovendien niet wat mensen bezielt om een autoruit in te slaan en een invalidenkaart te stelen. Mensen hebben zo'n kaart niet zonder reden.
Hoe kan je dat nou zeggen??quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:19 schreef Ringo het volgende:
Gewoon slopen die parkeerautomaten. Iedere keer weer. Vandalisme is in dit geval welzeker legitiem.
Waarom quote je je eigen bericht en spreek je jezelf tegen?quote:Op woensdag 29 april 2009 15:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou zeggen??
Laat automobilisten zich blauw betalen, ik ben voor. Opgerot met die blikken op wiel. Een auto in de stad is zo twintigste eeuw.
Omdat ik schizofreen ben.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:46 schreef CasB het volgende:
[..]
Waarom quote je je eigen bericht en spreek je jezelf tegen?
Maar in Rotterdam is het aantal vergunningen per woning niet gelimiteerd tot 1.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In rotterdam heeft men daarvoor bezoekers kaartjes, waarmee de bewoner een goedkope parkeerkaart voor de bezoeker kan kopen. Dit natuurlijk wel weer met een maximum aantal per jaar.
Amsterdam daarintegen was ik 2 weken geleden in de buurt van de westersgasfabriek en daar konden we voor een 24 uurskaart 19 euro aftikken. Wordt denhaag ook zo duur?
Ieder een parkeervergunning, simpel zat. Je kunt toch bewijzen dat die auto van jou is en die andere van je partner. En dan denk ik dat met 2 vergunningen per huishouden er coulance genoeg is.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 03:56 schreef StefanP het volgende:
Maar wat doe je dan met bewoners die 2 auto's hebben? Er dient gewoon genoeg parkeerplaats te zijn.
In Rotterdam is betalen voor het parkeren voor je deur de normaalste zaak van de wereld. Nu zijn die vergunningen niet extreem duur (10 euro p/m), maar het is wel vervelend als er familie op bezoek komt. Bovendien lost het de parkeerproblemen niet op. Als ik een beetje laat thuis kom, moet ik hem alsnog een halve kilometer verderop parkeren omdat alles vol staat.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Ieder een parkeervergunning, simpel zat. Je kunt toch bewijzen dat die auto van jou is en die andere van je partner. En dan denk ik dat met 2 vergunningen per huishouden er coulance genoeg is.
Ik vind het van de zotte dat je voor je eigen huis moet betalen voor je parkeerplaats.
En indien dit niet anders kan, kan ook nog overwogen worden om tegen sterk gereduceerd tarief een jaarparkeerkaart aan te vragen. Die kun je dan voor zoveel auto's als je hebt op jouw adres (je moet uiteraard wel in die wijk wonen), aanvragen. Zo'n kaart moet dan voorzien zijn van het kenteken van de auto, om misbruik te voorkomen.
Waarom is het daar zo druk met parkeren dan? Zitten er winkels of zo? Bezienswaardigheden?quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In Rotterdam is betalen voor het parkeren voor je deur de normaalste zaak van de wereld. Nu zijn die vergunningen niet extreem duur (10 euro p/m), maar het is wel vervelend als er familie op bezoek komt. Bovendien lost het de parkeerproblemen niet op. Als ik een beetje laat thuis kom, moet ik hem alsnog een halve kilometer verderop parkeren omdat alles vol staat.
Dat heet de olievlekwerking, een beproefde taktiek die ook in Den Haag is toegepast. Daar heeft men uit taktische overwegingen een wijk gekozen (rustenburg oostbroek) in het midden van een stad. Tevens een wijk met een hoog percentage autochtone arbeiders om al te verhitte reacties te voorkomen. Dat heeft een paar maanden gedonder gekost maar intussen is het weer redelijk rustig daar. Omdat de bewoners uit deze wijk hun auto's parkeerden in de omliggende wijken was het voor de gemeente eenvoudig om het betaald parkeren uit te breiden. Volksverlakkerij van de eerste orde, iedereen weet dat maar weet dat je dergelijke streken kunt verwachten van de politiek.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:55 schreef speknek het volgende:
Onze straat was voorstander van betaald parkeren, en het heeft behoorlijk effect gesorteerd. Eerst stond de hele straat dubbelgeparkeerd, nu is de helft leeg. Bleek dat er allemaal mensen Utrecht in reden, auto in onze straat parkeerden, vouwfietsje eruit en laatste stukje naar het werk reden. Stonden ook regelmatig busjes van bedrijven van een paar straten verderop voor m'n deur.
Nu staat het hele wagenpark een straat verder, waar inmiddels ook een haalbaarheidsonderzoek is gestart.
Alleen beetje jammer dat Utrecht het schijnbaar nodig vindt de hoofdprijs te vragen voor parkeren hier.
Slimme tactiek van de gemeentequote:Op woensdag 15 juli 2009 12:11 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat heet de olievlekwerking, een beproefde taktiek die ook in Den Haag is toegepast. Daar heeft men uit taktische overwegingen een wijk gekozen (rustenburg oostbroek) in het midden van een stad. Tevens een wijk met een hoog percentage autochtone arbeiders om al te verhitte reacties te voorkomen. Dat heeft een paar maanden gedonder gekost maar intussen is het weer redelijk rustig daar. Omdat de bewoners uit deze wijk hun auto's parkeerden in de omliggende wijken was het voor de gemeente eenvoudig om het betaald parkeren uit te breiden. Volksverlakkerij van de eerste orde, iedereen weet dat maar weet dat je dergelijke streken kunt verwachten van de politiek.
Ja, echt slim. Gaan ze hele wijken volplanten met betaalapparaten voor het parkeren die om de haverklap gesloopt worden. Sturen ze parkeerwachters de wijk in die de pispaal van de stad zijn en een bijzonder hoog ziekteverzuim hebben. De gemeente mag het salaris betalen + de autootjes waarin ze rijden + de administratieve kosten. Zet de gemeente den haag een parkeergarage van een paar miljoen euro neer op de apeldoornselaan waar 50 auto's in passen en waar de automobilisten een half uur moeten wachten totdat een robot hun autootje komt brengen, een robot waar om de paar dagen een monteur voor langs moet komen om het ding weer te repareren. En intussen zit de gemeente met een electoraat dat het bloed van de politici zo langzamerhand wel kan drinken.quote:
Tsja en aangezien er daarnaast nog een huizen te kort bestaat. Verhuizen mensen niet snel naar een gemeente waar alles wel netjes wordt geregeld.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:26 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, echt slim. Gaan ze hele wijken volplanten met betaalapparaten voor het parkeren die om de haverklap gesloopt worden. Sturen ze parkeerwachters de wijk in die de pispaal van de stad zijn en een bijzonder hoog ziekteverzuim hebben. De gemeente mag het salaris betalen + de autootjes waarin ze rijden + de administratieve kosten. Zet de gemeente den haag een parkeergarage van een paar miljoen euro neer op de apeldoornselaan waar 50 auto's in passen en waar de automobilisten een half uur moeten wachten totdat een robot hun autootje komt brengen, een robot waar om de paar dagen een monteur voor langs moet komen om het ding weer te repareren. En intussen zit de gemeente met een electoraat dat het bloed van de politici zo langzamerhand wel kan drinken.
Maar daar staat inderdaad tegenover dat de autobezitter 's avonds zijn auto weer voor de deur kwijt kan, dat is waar. Maar dezelfde autobezitter die heeft geen zin om al teveel bij zijn moeder een paar wijken verderop op visite te gaan omdat dat toch best wel in de papieren gaat lopen, 50 keer per jaar je auto voor 8 euro per avond ergens neer te zetten.
Precies. Weg met die afzetterij.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:11 schreef Chadi het volgende:
Groot gelijk .. ze moeten al die meters slopen.
Nee, ik heb het hier ook gewoon over een woonwijk met rijtjeshuizen - betaald parkeren hier hoor. En de drukte zit 'm in het feit dat elk huishouden 2 tot 3 auto's heeft....quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is het daar zo druk met parkeren dan? Zitten er winkels of zo? Bezienswaardigheden?
Hier hoef je namelijk alleen in winkel- en uitgaansgebieden betaald te parkeren. In de woonwijken is het gewoon overal gratis.
Da's hier bij sommigen ook wel zo. Onze buren rechts hebben 2 auto's. Op de hoek volgens mij ook, maar die hebben een garage. Wij hebben een parkeerplein, rond, voor de deur. Kunnen 11 auto's staan. Het plein staat bij slechts 3 huizen voor de deur.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik heb het hier ook gewoon over een woonwijk met rijtjeshuizen - betaald parkeren hier hoor. En de drukte zit 'm in het feit dat elk huishouden 2 tot 3 auto's heeft....
Of het zijn een stelletje makke schapen daar in 020 die voor ze naar de slachtbank gebracht worden nog even over zich heen laten zeikenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:55 schreef Metro2005 het volgende:
Amsterdam is een verloren stad dus de mensen die daar zich blauw betalen aan parkeren hebben blijkbaar het geld ervoor en de andere helft van de stad is zo arm dat ze geen eens een auto kunnen betalen.
Bron: http://www.westonline.nl/nieuwsitem/34229quote:Haagse flatbewoners moeten parkeerplaats inleveren
vandaag 08:27
DEN HAAG - De gemeente wil dat bewoners van flats aan de Heilostraat en de Nieuwendamlaan hun privéparkeerterrein vrijwillig afstaan. Alleen op die manier komen ze in aanmerking voor een betaalde parkeervergunning.
De vereniging van eigenaren van de twee flats weigeren hier aan mee te werken. Er zijn 127 appartementen in de flats, maar de gebouwen beschikken over slechts zestig parkeerplaatsen. Veel bewoners worden dus gedwongen hun auto in de straat te parkeren, maar daar hebben ze een vergunning voor nodig.
Vanaf 1 oktober gaat de gemeente flatbewoners die hun auto zonder vergunning in de straat parkeren, bekeuren. De vergunning krijgen bewoners alleen als ze parkeerplaats op het terrein van de flat opgeven. Vanwege een overgangsregeling kunnen bewoners tot 1 oktober nog wel een parkeervergunning krijgen.
Het moet niet gekker worden in dit landquote:Op dinsdag 8 september 2009 09:16 schreef Gareelloper het volgende:
Dit is wel een heel erg grappig bericht:
[..]
Bron: http://www.westonline.nl/nieuwsitem/34229
Dus de gemeente Den Haag denkt echt dat de bewoners hun eigen parkeerplaats gaan opgeven om een vergunning bij de gemeente Den Haag aan te schaffen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En je mag het natuurlijk geen chantage van de gemeente noemenquote:Op dinsdag 8 september 2009 09:18 schreef Revolution-NL het volgende:
Het moet niet gekker worden in dit land
Truequote:Op dinsdag 8 september 2009 09:32 schreef LXIV het volgende:
Werkende mensen die PVDA stemmen!Dat is net als een Jood die verkiezingsbiljetten voor de NSDAP gaat plakken.
Tis niet voor niets dat de PVV volgend jaar in Den Haag meedoet met de gemeenteraadsverkiezingen. Wilders hoeft nog maar één klapje uit te delen en het haagse pvda kadaver zakt door de hoeven.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:01 schreef Den_Haag het volgende:True
wat een idiooten zitten er soms toch in de politiek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |