abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47055424
quote:
Betaald parkeren maakt meer kapot dan je lief is.
Een spontane uitbarsting van sociale onrust in de wijk Rustenburg Oostbroek. Oorzaak: het betaald parkeren dat vanaf 1 februari geldt. Was dit de bedoeling van de PvdA, VVD en Groen Links toen zij hiertoe besloten? Nee, we verhogen de leefbaarheid van de wijk, zeiden ze. Het tegendeel gebeurt echter. Betaald parkeren maakt meer kapot dan je lief is.
door Hans van Leusden

Rustenburg Oostbroek is altijd een gezellige, knusse woonwijk geweest. De meeste bewoners werken, en stemmen ‘dus’ op de Partij van de Arbeid. Dit is óók de partij die het betaald parkeren in woonwijken heeft uitgevonden. Het gevolg? In Rustenburg Oostbroek worden parkeermeters omgetrokken, parkeerborden beklad en auto’s opengebroken voor de invalidenkaart of parkeervergunning.

Men wijkt massaal uit naar de wijk Leyenburg om daar te parkeren. Het gevolg is dat de bewoners daar ook boos worden. Bijna elke avond en nacht worden de banden van ‘vreemde’ auto’s lek gestoken. En dat leidt er weer toe dat gedupeerde automobilisten op zoek gaan naar de daders.

Elke avond tussen zes en twaalf uur trekt een legertje parkeercontroleurs door Rustenburg Oostbroek. Ter bescherming worden zij begeleid door surveillancewagens van de politie. “Elk uur rijdt een politiewagen voor m’n raam langs. Het doet wat luguber aan”, zegt een bewoner. “Maar”, sneert hij vol venijn, “het parkeerprobleem is opgelost, want de straten zijn nu half leeg”.

Intussen staan opvallend veel huizen te koop in Rustenburg Oostbroek. Het lijkt de aanzet tot sociale verloedering van de wijk. Met dank aan PvdA, VVD en Groen Links. Die vinden dat straks ook de bewoners van Morgenstond en Moerwijk en dertien andere wijken in Den Haag moeten gaan betalen.

Andere gedachten
ABBO, de Actiegroep Boze Bewoners en Ondernemers in Rustenburg Oostbroek, blijft proberen de politiek tot andere gedachten te brengen. Vanaf vandaag kan iedereen die dat wil, via de website http://www.abbo.nu met het invullen van een enquête zijn of haar mening geven over betaald parkeren. Ook de bewoners van andere wijken wordt gevraagd dit te doen.

Tegelijkertijd is ABBO bezig om zoveel mogelijk plaatselijke politici ertoe te bewegen beroep aan te tekenen bij het gemeentebestuur tegen het betaald parkeerbeleid. ABBO maakt ook een zwartboek. Daarin kan elke wijkbewoner melding maken van de (parkeer)problemen die men ervaart. ABBO roept alle bewoners op dat te doen via www.abbo.nu.
De uitslag van de enquête en het zwartboek kunnen daarvoor ondersteunend zijn. Ook benadert ABBO alle bewonersorganisaties die in de toekomst eveneens te maken krijgen met betaald parkeren in hun wijk.

‘Chantage’
De werkgroep Verkeer van het wijkberaad Leyenburg heeft op 16 februari met de Diensten Stadsbeheer en Stedelijke Ontwikkeling gepraat over haar plan voor 550 extra parkeerplaatsen in de wijk. Het bleek dat de gemeente best wil meewerken aan dat plan. Maar wel op één voorwaarde, namelijk: de bewoners moeten eerst instemmen met de invoering van betaald parkeren in hun wijk. “Je reinste chantage”, zo luidt de reactie op deze opstelling van de gemeente.
Twee weken geleden deed de stadsdeelwethouder voor Escamp, Rabin Baldewsingh (PvdA), in zijn column in deze krant een oproep: stuur me goede en leuke ideeën toe die de leefbaarheid van wijk en stad kunnen verbeteren. Maar wie durft dat nog na de ervaring van de werkgroep Verkeer uit Leyenburg? Het moet voor deze PvdA-wethouder toch wrang zijn dat zijn oproep in verband wordt gebracht met veronderstelde chantagepraktijken van de gemeente.
Baldewsingh wilde niet reageren op de groeiende sociale onrust in zijn stadsdeel.
Bron: http://www.zuidwestnieuwsonline.nl/?p=algemeen&news=403
Het wordt tijd dat de politiek op landelijk niveau paal en perk stelt aan het uitmelken van de Heilige Koe van het Nederlandse volk. Iedereen betaalt gewoon wegenbelasting dus in gewone woonwijken als Rustenburg Oostbroek moet parkeren vrij blijven. Okay, in toeristische gebieden is het een goed middel om de verkeerstoestroom te beperken en mensen te stimuleren met het OV te komen, maar ik heb het idee dat gemeenten het betaald parkeren nu gebruiken als gemakkelijke inkomstenbron.

Dit is nog een aardige foto: http://www.abbo.nu/Defecte%20meters/Pmeterdefect1groot.JPG

[ Bericht 1% gewijzigd door buachaille op 08-03-2007 16:04:23 ]
pi_47056728
Ben ik het deels mee eens. Wat mij vooral steekt in A'dam is de vrijheid die stadsdelen hebben m.b.t. de tarifering. Maar goed, die kutstadsdelen hebben hun beste tijd sowieso wel gehad.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_47056941
Vernielingen en vandalisme zijn natuurlijk nooit goed te keuren, maar ik kan me de frustratie van die bewoners goed voorstellen. Ik doe vrijwilligerswerk in Zwolle, waar ik alleen per auto heen kan. Elke avond dat ik dat doe, betaal ik 2,50 euro om m'n auto buiten de stad op een bijna lege parkeerplaats te zetten. Het kost me op jaarbasis honderden euro's.

Nu valt dit tarief relatief gezien nog wel mee, maar het loopt de spuigaten uit. Als ze autobezitters zonodig willen belasten, doe het dan via benzine, via aanschaf, of wat dan ook. Maar houd op om mensen te belasten omdat ze ergens hun auto kwijt moeten.
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:44:09 #4
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_47057484
Ik heb er op zich geen probleem mee dat er parkeerbelastingen geheven wordt. Sterker nog ik vind het gezwets dat er hier zo oeilijk over wordt gedaan. Parkeerbelasting wordt geheven op plekken waar te veel mensen hun auto willen parkeren op openbaar gebied. Als je je auto wil parkeren dan betaal je ook maar voor die parkeerplaats. Een parkeerplaats in de stad aanleggen en onderhouden kost al gauw 20.000 euro, dus als we die 20 jaar gebruiken dan moet deiegenaar van zo'n parkeerplaats daar 1000 euro voor betalen.. zo moeilijk is dat toch niet.

Ik betaal ook een vermogen aan parkeerbelasting maar ik vind het absurd om erover te klagen dat je voor het gebuirk van een stuk grond moet betalen. Zullen we de huur van jullie huizen ook maar meteen afschaffen?

Wat ik wel zorgelijk vind is als ik een vermogen aan parkeerbelasting betaal en de dichtsbijzijnde parkeerplaats is nog een tering eind weg. Dat gebeurt me ook nog wel eens hier in rotterdam.
beer
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:45:19 #5
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_47057537
Lol, iedereen die werkt stemt op PvdA dus?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_47057576
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:55 schreef buachaille het volgende:
Dit is nog een aardige foto: http://www.abbo.nu/Defecte%20meters/Pmeterdefect1groot.JPG
Dat is geen aardige foto maar een uitermate trieste reactie van die vandalisten.
pi_47057836
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dat is geen aardige foto maar een uitermate trieste reactie van die vandalisten.
Als de overheid zonder enige gene zoekt naar mogelijkheden om zich te verrijken dan zijn dit soort praktijken legitiem.
pi_47058612
Groot gelijk .. ze moeten al die meters slopen. Dat betaald parkeren leidt alleen tot meer problemen met parkeren.
pi_47058728
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als de overheid zonder enige gene zoekt naar mogelijkheden om zich te verrijken dan zijn dit soort praktijken legitiem.
Gelul. Vandalisme is nooit legitiem.

Nooit.
pi_47058825
Die parkeermeters zijn inderdaad niet altijd een goeie oplossing. Mensen die er wonen hebben er gewoon veel last van, zij moeten eigenlijk gecompenseerd worden!
Maar gewone meters in de binnenstad is goed daar het probleem wat weg te krijgen. Mensen kiezen dan bewust voor de fiets/trein
pi_47058881
En gelijk hebben ze in die wijk, het is zo onzinnig....en als het nou nog in de buurt van de stad lag dan begreep ikhet maar deze locatie is onzinnig om betaald parkeren in te voeren
  vrijdag 9 maart 2007 @ 03:32:23 #12
46960 StefanP
polemicist
pi_47080740
quote:
De gemeenteraad heeft geen boodschap aan:
- 11.000 handtekeningen en kaarten TEGEN dit plan!
- de democratische 62% tegenstanders (slechts 13% van de bewoners is voor dit
plan) !
- de ruim 273 bezwaarschriften worden terzijde geschoven !
- de democratie wordt aan de kant gezet voor een voorstel uit 1999 !
- er wordt niets gedaan met de voorstellen van de bewoners !
Waar is de democratie gebleven, het is niet te geloven dat de gemeente de bewoners gaat vertellen dat zij maar 1 auto per adres mogen hebben en de 2e auto in een parkeergarage voor ¤ 40,--/maand kunnen parkeren.
Gaat goed weer Nederland! Zo ken ik het ouderwets oubollig heikneuterige betuttelingsbeleid weer.
quote:
Baldewsingh wilde niet reageren op de groeiende sociale onrust in zijn stadsdeel.
Vanzelfsprekend, een intellectueel hoeft zich niet te verantwoorden tegen gepeupel. De PvdA weet wel wat goed voor u is!

Prachtig toch, als ratten op elkaar wonen. Achter elke muur begint de woonkamer van de buurman, wen er maar aan. En een parkeerplaats is al helemaal niet te krijgen. Tenzij je politicus voor het PvdA bent natuurlijk, want dan woon je lekker in je dure wijkje waar het plebs niet kan komen. Laat de paupers maar op elkaars lip wonen, bouw expres te weinig parkeerplaatsen en zorg er voor dat daar 2 euro per uur voor gedokt dient te worden. Anders kan de semicommunistische heilstaat niet bestaan natuurlijk, die kost geld!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 9 maart 2007 @ 03:41:12 #13
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47080776
Geef de bewoners gewoon een parkeervergunning. Zo moeilijk is het niet.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 03:56:08 #14
46960 StefanP
polemicist
pi_47080831
Maar wat doe je dan met bewoners die 2 auto's hebben? Er dient gewoon genoeg parkeerplaats te zijn.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 9 maart 2007 @ 04:14:36 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47080863
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 03:56 schreef StefanP het volgende:
Maar wat doe je dan met bewoners die 2 auto's hebben? Er dient gewoon genoeg parkeerplaats te zijn.
Er dient goed openbaar vervoer te zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 04:14:56 #16
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47080865
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 03:56 schreef StefanP het volgende:
Maar wat doe je dan met bewoners die 2 auto's hebben? Er dient gewoon genoeg parkeerplaats te zijn.
Er is kennelijk niet genoeg ruimte. Dus ja, dan moet je wat.
pi_47080872
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 04:14 schreef Megumi het volgende:
Er dient goed openbaar vervoer te zijn.
Als de markt daar om vraagt wel ja.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 04:18:06 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47080875
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 04:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als de markt daar om vraagt wel ja.
Ook als de markt daar niet om vraagt. Gaan voor een schonere lucht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_47080879
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 04:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Er is kennelijk niet genoeg ruimte. Dus ja, dan moet je wat.
Gemeenten hebben parkeerplaats na parkeerplaats verkocht aan projectontwikkelaars die er wel wat wilden bouwen. En komt men er ineens achter dat de auto's niet kunnen parkeren. Dat is toch wel een beetje raar. Mensen hebben auto's, dat is gewoon een feit, dus je moet als overheid daar ruimte voor scheppen om te kunnen parkeren. En dat doe je niet met prijsbeleid, maar gewoon door te bouwen.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 04:20:11 #20
46960 StefanP
polemicist
pi_47080881
Dus gaan we mensen lekker dwingen om geen auto te hebben? Dus dwingen we ze lekker om in een stinkende bus plaats te nemen, gevolgd door een treinrit waar ze kunnen staan en een uur lopen omdat hun bedrijf niet per bus bereikbaar is?

Jaja, zo ken ik de heikneuterigheid weer! We weten wel wat goed voor je is! Neem het OV maar, want een auto mag je van ons niet hebben!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_47080884
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 04:18 schreef Megumi het volgende:
Ook als de markt daar niet om vraagt. Gaan voor een schonere lucht.
De markt gaat er vanzelf om vragen als de prijs van benzine ook daadwerkelijk de kosten voor het milieu die de verbranding ervan met mee brengt bevat.
pi_47080887
Aan de andere kant. Schaarste drijft de prijs op. Vanuit dat licht bezien zijn parkeertarieven zo gek nog niet. Hmmm. Het is nu alleen niet duidelijk of het parkeertarief gebaseerd is op vraag en aanbod of op de grote van het gat dat de gemeente in zijn begroting heeft.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 04:23:13 #23
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47080888
Volgens mij wil de Sp beter openbaar vervoer dus stem Sp.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_47082741
Ik kom zelf uit een van de buurten. Ben blij dat ik verhuisd ben. In mijn straat waren er door de aanleg van de randstadrail minder parkeerplaatsen dan eerst. Dit was eenvoudig op te lossen door de overgebleven parkeerplekken iets aan te passen zodat er meer auto's pasten. Dit wou de gemeente echter niet, die wou alleen betaald parkeren invoeren. Er valt geen discussie te voeren met de gemeente.
pi_47082920
Beetje belachelijk dit geef de mensen in ieder geval de kans om een vergunning bij te kopen als je zoiets al doet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_47083303
Een vergunning kopen van een paar honderd euro terwijl het daarvoor niks kostte? En 1 vergunning per woning, wat nou als je beide een auto hebt (wat nodig is als je beide werkt in het Westland), of als je soms een auto van het werk mee hebt? En familie die op bezoek komt?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:17:00 #27
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_47083435
Het ergste is dat ze in nog veel meer wijken betaald parkeren willen invoeren. Niet omdat er parkeerproblemen zijn maar omdat de gemeente zo nog meer geld uit de bewoners kan persen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_47083916
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:11 schreef Den_Haag het volgende:
Een vergunning kopen van een paar honderd euro terwijl het daarvoor niks kostte? En 1 vergunning per woning, wat nou als je beide een auto hebt (wat nodig is als je beide werkt in het Westland), of als je soms een auto van het werk mee hebt? En familie die op bezoek komt?
In rotterdam heeft men daarvoor bezoekers kaartjes, waarmee de bewoner een goedkope parkeerkaart voor de bezoeker kan kopen. Dit natuurlijk wel weer met een maximum aantal per jaar.

Amsterdam daarintegen was ik 2 weken geleden in de buurt van de westersgasfabriek en daar konden we voor een 24 uurskaart 19 euro aftikken. Wordt denhaag ook zo duur?
pi_47084710
Ik krijg hier net ook dat ze hier bij de zaak betaald parkeren gaan invoeren. Dit omdat 54,7% van de terug gestuurde stemmers voor betaald parkeren is. Van de 894 hebben er 388 Gestemd. Dat is dus nog niet eens de helft.

Ik heb niet gestemd omdat ik dit reinste onzin vind. Ze duwen je dat betaald parkeren door je strot. Zowat heel Utrecht is betaald parkeren.

Tegen deze maatregel kan je niet in beroep. Dus via de wet kan je het niet meer oplossen... nou dan weet ik wel een oplossing voor ze

En parkeer problemen zijn er nooit geweest totdat zij betaald parkeren overal in de stad gingen invoeren!
pi_47084717
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:17 schreef 4-elements het volgende:
Het ergste is dat ze in nog veel meer wijken betaald parkeren willen invoeren. Niet omdat er parkeerproblemen zijn maar omdat de gemeente zo nog meer geld uit de bewoners kan persen.
Merkwaardig dat de burger dit allemaal zomaar accepteert.
Toen Alva zijn 10e( zeg maar 10% BTW) en 100ste penning (1% onroerend goed belasting) ging heffen, waren wij bereid 80 jaar oorlog te voeren. In die tijd kon je paard en wagen gewoon overal stallen zonder belasting te betalen.
Nu zijn de roofridders uit de middeleeuwen weer terug, Een aantal van hen verschuilen zich achter bomen en plaatsen tolkasten (flitspalen) om de niets vermoedende burger te beroven.
Andere roofridders werken met tollenaars vanuit hun Burchten (gemeentehuizen), die geheel door de lijfeigenen gefinancieerd en onderhouden worden. Als een lijfeigene iets wil, dient hij zich te vervoegen bij de plaatselijke roofridder. Als het de Heren welgevallig is, kan deze lijfeigene tegen betaling een vergunning krijgen. Uiteraard sturen de roofridders regelmatig hun mannen langs om te controleren of hun 1000den regeltjes wel worden nageleefd en wee degene die ze overtreedt .....
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')