abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2009 @ 15:49:28 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68501289
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:46 schreef CasB het volgende:

[..]

Waarom quote je je eigen bericht en spreek je jezelf tegen?
Omdat ik schizofreen ben.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:49:48 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68501299
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

Omdat ik schizofreen ben.
Hou je bek jij.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:50:34 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68501335
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hou je bek jij.
Leg me dat eens uit, pauper.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_70992070
Nog wel aardig nieuws uit Den Haag: http://www.ad.nl/denhaag/(...)_fors_goedkoper.html
De gemeente doet net alsof ze Sinterklaas zijn door de prijs van de vergunningen te verlagen, terwijl men intussen wel de straattarieven verhoogt waardoor de haagse autorijdende arbeiders alsnog genaaid worden met hogere lasten. Nog aardig om te vermelden is dat de gemeente Den Haag met een ordinaire propagandastrijd bezig is door middel van artikelen in huis-aan-huis bladen waarin net gedaan wordt alsof iedereen het wel best vindt. Een ander aardigheidje is de parkeergarage aan de apeldoornselaan. Hier parkeer je niet zelf je auto maar wordt dit gedaan dooor een geautomatiseerd systeem. De garage is gebouwd ter compensatie van de parkeerproblemen die bewoners ondervinden. Helaas moet de arbeider die 's ochtends naar zijn werk gaat 12 minuten wachten totdat het systeem zijn auto heeft opgedoken. Dat is niet erg, maar als er 2 mensen voor je staan te wachten die hun auto ook nodig hebben en je moet om 08:30 uur op je werk zijn dan heb je een probleem

Afijn, de gevestigde politieke partijen worden straks zeer zwaar afgestraft voor zovel ellende tijdens de komende gemeenteraadsverkiezingen, zoveel is zeker.
pi_70993352
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In rotterdam heeft men daarvoor bezoekers kaartjes, waarmee de bewoner een goedkope parkeerkaart voor de bezoeker kan kopen. Dit natuurlijk wel weer met een maximum aantal per jaar.

Amsterdam daarintegen was ik 2 weken geleden in de buurt van de westersgasfabriek en daar konden we voor een 24 uurskaart 19 euro aftikken. Wordt denhaag ook zo duur?
Maar in Rotterdam is het aantal vergunningen per woning niet gelimiteerd tot 1.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:33:39 #86
3542 Gia
User under construction
pi_70995367
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 03:56 schreef StefanP het volgende:
Maar wat doe je dan met bewoners die 2 auto's hebben? Er dient gewoon genoeg parkeerplaats te zijn.
Ieder een parkeervergunning, simpel zat. Je kunt toch bewijzen dat die auto van jou is en die andere van je partner. En dan denk ik dat met 2 vergunningen per huishouden er coulance genoeg is.

Ik vind het van de zotte dat je voor je eigen huis moet betalen voor je parkeerplaats.
En indien dit niet anders kan, kan ook nog overwogen worden om tegen sterk gereduceerd tarief een jaarparkeerkaart aan te vragen. Die kun je dan voor zoveel auto's als je hebt op jouw adres (je moet uiteraard wel in die wijk wonen), aanvragen. Zo'n kaart moet dan voorzien zijn van het kenteken van de auto, om misbruik te voorkomen.
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:35:40 #87
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_70995420
Ik woon daar heel dichtbij. Sterker nog, de andere helft van mijn straat is wel betaald parkeren
Ik ben van pindavlees
pi_70995453
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Ieder een parkeervergunning, simpel zat. Je kunt toch bewijzen dat die auto van jou is en die andere van je partner. En dan denk ik dat met 2 vergunningen per huishouden er coulance genoeg is.

Ik vind het van de zotte dat je voor je eigen huis moet betalen voor je parkeerplaats.
En indien dit niet anders kan, kan ook nog overwogen worden om tegen sterk gereduceerd tarief een jaarparkeerkaart aan te vragen. Die kun je dan voor zoveel auto's als je hebt op jouw adres (je moet uiteraard wel in die wijk wonen), aanvragen. Zo'n kaart moet dan voorzien zijn van het kenteken van de auto, om misbruik te voorkomen.
In Rotterdam is betalen voor het parkeren voor je deur de normaalste zaak van de wereld. Nu zijn die vergunningen niet extreem duur (10 euro p/m), maar het is wel vervelend als er familie op bezoek komt. Bovendien lost het de parkeerproblemen niet op. Als ik een beetje laat thuis kom, moet ik hem alsnog een halve kilometer verderop parkeren omdat alles vol staat.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:55:21 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_70996029
Onze straat was voorstander van betaald parkeren, en het heeft behoorlijk effect gesorteerd. Eerst stond de hele straat dubbelgeparkeerd, nu is de helft leeg. Bleek dat er allemaal mensen Utrecht in reden, auto in onze straat parkeerden, vouwfietsje eruit en laatste stukje naar het werk reden. Stonden ook regelmatig busjes van bedrijven van een paar straten verderop voor m'n deur.

Nu staat het hele wagenpark een straat verder, waar inmiddels ook een haalbaarheidsonderzoek is gestart.

Alleen beetje jammer dat Utrecht het schijnbaar nodig vindt de hoofdprijs te vragen voor parkeren hier.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:06:34 #90
3542 Gia
User under construction
pi_70996330
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In Rotterdam is betalen voor het parkeren voor je deur de normaalste zaak van de wereld. Nu zijn die vergunningen niet extreem duur (10 euro p/m), maar het is wel vervelend als er familie op bezoek komt. Bovendien lost het de parkeerproblemen niet op. Als ik een beetje laat thuis kom, moet ik hem alsnog een halve kilometer verderop parkeren omdat alles vol staat.
Waarom is het daar zo druk met parkeren dan? Zitten er winkels of zo? Bezienswaardigheden?

Hier hoef je namelijk alleen in winkel- en uitgaansgebieden betaald te parkeren. In de woonwijken is het gewoon overal gratis.
pi_70996473
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:55 schreef speknek het volgende:
Onze straat was voorstander van betaald parkeren, en het heeft behoorlijk effect gesorteerd. Eerst stond de hele straat dubbelgeparkeerd, nu is de helft leeg. Bleek dat er allemaal mensen Utrecht in reden, auto in onze straat parkeerden, vouwfietsje eruit en laatste stukje naar het werk reden. Stonden ook regelmatig busjes van bedrijven van een paar straten verderop voor m'n deur.

Nu staat het hele wagenpark een straat verder, waar inmiddels ook een haalbaarheidsonderzoek is gestart.

Alleen beetje jammer dat Utrecht het schijnbaar nodig vindt de hoofdprijs te vragen voor parkeren hier.
Dat heet de olievlekwerking, een beproefde taktiek die ook in Den Haag is toegepast. Daar heeft men uit taktische overwegingen een wijk gekozen (rustenburg oostbroek) in het midden van een stad. Tevens een wijk met een hoog percentage autochtone arbeiders om al te verhitte reacties te voorkomen. Dat heeft een paar maanden gedonder gekost maar intussen is het weer redelijk rustig daar. Omdat de bewoners uit deze wijk hun auto's parkeerden in de omliggende wijken was het voor de gemeente eenvoudig om het betaald parkeren uit te breiden. Volksverlakkerij van de eerste orde, iedereen weet dat maar weet dat je dergelijke streken kunt verwachten van de politiek.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:15:57 #92
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_70996590
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:11 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat heet de olievlekwerking, een beproefde taktiek die ook in Den Haag is toegepast. Daar heeft men uit taktische overwegingen een wijk gekozen (rustenburg oostbroek) in het midden van een stad. Tevens een wijk met een hoog percentage autochtone arbeiders om al te verhitte reacties te voorkomen. Dat heeft een paar maanden gedonder gekost maar intussen is het weer redelijk rustig daar. Omdat de bewoners uit deze wijk hun auto's parkeerden in de omliggende wijken was het voor de gemeente eenvoudig om het betaald parkeren uit te breiden. Volksverlakkerij van de eerste orde, iedereen weet dat maar weet dat je dergelijke streken kunt verwachten van de politiek.
Slimme tactiek van de gemeente
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:17:37 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_70996641
Yep, je weet het, en toch wil je betaald parkeren omdat de situatie onhoudbaar wordt. Nou geloof ik op zich wel dat Utrecht net iets anders werkt omdat de binnenstad veel minder op auto's berekend is dan eerder genoemden Rotterdam en Den Haag, waardoor beginnen met de olievlek vrij logisch is, maar toch gebeurt het. En dat merk je inderdaad aan de hoofdprijs vragen, waar een euro per uur ook afdoende geweest zou zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_70996874
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:15 schreef BlaZ het volgende:

Slimme tactiek van de gemeente
Ja, echt slim. Gaan ze hele wijken volplanten met betaalapparaten voor het parkeren die om de haverklap gesloopt worden. Sturen ze parkeerwachters de wijk in die de pispaal van de stad zijn en een bijzonder hoog ziekteverzuim hebben. De gemeente mag het salaris betalen + de autootjes waarin ze rijden + de administratieve kosten. Zet de gemeente den haag een parkeergarage van een paar miljoen euro neer op de apeldoornselaan waar 50 auto's in passen en waar de automobilisten een half uur moeten wachten totdat een robot hun autootje komt brengen, een robot waar om de paar dagen een monteur voor langs moet komen om het ding weer te repareren. En intussen zit de gemeente met een electoraat dat het bloed van de politici zo langzamerhand wel kan drinken.

Maar daar staat inderdaad tegenover dat de autobezitter 's avonds zijn auto weer voor de deur kwijt kan, dat is waar. Maar dezelfde autobezitter die heeft geen zin om al teveel bij zijn moeder een paar wijken verderop op visite te gaan omdat dat toch best wel in de papieren gaat lopen, 50 keer per jaar je auto voor 8 euro per avond ergens neer te zetten.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:36:27 #95
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_70997140
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:26 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ja, echt slim. Gaan ze hele wijken volplanten met betaalapparaten voor het parkeren die om de haverklap gesloopt worden. Sturen ze parkeerwachters de wijk in die de pispaal van de stad zijn en een bijzonder hoog ziekteverzuim hebben. De gemeente mag het salaris betalen + de autootjes waarin ze rijden + de administratieve kosten. Zet de gemeente den haag een parkeergarage van een paar miljoen euro neer op de apeldoornselaan waar 50 auto's in passen en waar de automobilisten een half uur moeten wachten totdat een robot hun autootje komt brengen, een robot waar om de paar dagen een monteur voor langs moet komen om het ding weer te repareren. En intussen zit de gemeente met een electoraat dat het bloed van de politici zo langzamerhand wel kan drinken.

Maar daar staat inderdaad tegenover dat de autobezitter 's avonds zijn auto weer voor de deur kwijt kan, dat is waar. Maar dezelfde autobezitter die heeft geen zin om al teveel bij zijn moeder een paar wijken verderop op visite te gaan omdat dat toch best wel in de papieren gaat lopen, 50 keer per jaar je auto voor 8 euro per avond ergens neer te zetten.
Tsja en aangezien er daarnaast nog een huizen te kort bestaat. Verhuizen mensen niet snel naar een gemeente waar alles wel netjes wordt geregeld.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_71034109
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:11 schreef Chadi het volgende:
Groot gelijk .. ze moeten al die meters slopen.
Precies. Weg met die afzetterij.

De wijk waar ik eerst woonde was ook bewust berekend op veel minder auto's dan dat er daadwerkelijk stonden, om het openbaar vervoer, dat amper reed, te stimuleren. Die ambtenaren zijn echt zo bekrompen.
pi_71034168
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom is het daar zo druk met parkeren dan? Zitten er winkels of zo? Bezienswaardigheden?

Hier hoef je namelijk alleen in winkel- en uitgaansgebieden betaald te parkeren. In de woonwijken is het gewoon overal gratis.
Nee, ik heb het hier ook gewoon over een woonwijk met rijtjeshuizen - betaald parkeren hier hoor. En de drukte zit 'm in het feit dat elk huishouden 2 tot 3 auto's heeft....
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:06:57 #98
3542 Gia
User under construction
pi_71041163
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik heb het hier ook gewoon over een woonwijk met rijtjeshuizen - betaald parkeren hier hoor. En de drukte zit 'm in het feit dat elk huishouden 2 tot 3 auto's heeft....
Da's hier bij sommigen ook wel zo. Onze buren rechts hebben 2 auto's. Op de hoek volgens mij ook, maar die hebben een garage. Wij hebben een parkeerplein, rond, voor de deur. Kunnen 11 auto's staan. Het plein staat bij slechts 3 huizen voor de deur.
Denk dat er bij jullie wat mis is met de mensen die over de infrastructuur gaan. 2 tot 3 auto's per huishouden moet toch te regelen zijn, met extra parkeerplekken, pleintjes of zo.

Moet er toch echt niet aan denken dat wij hier zouden moeten betalen voor parkeren.

Ik denk dat het verstrekken van parkeervergunningen, persoonsgebonden, best een oplossing zou kunnen zijn. En dan niet meer dan 2 vergunningen per huishouden. De rest moet maar betalen.
pi_71059792
Hier in Den Haag hoor ik veel klachten van mensen die minder visite hebben. Men heeft dan wel een bezoekerskaart maar bijvoorbeeld op een verjaardag zullen er toch een aantal mensen zelf de parkeermeter moeten gaan bijvullen. Mensen blijven dan weg omdat men geen zin heeft 8 euro te lappen voor een avondje parkeren. Dit speelt in de arbeiderswijken, terwijl bijvoorbeeld in het centrum 's avond vrij parkeren geldt. Ook in de wat duurdere wijken zoals marlot, de vogelwijk etc. is het vrij parkeren. Dit geeft nogal wat wreven. Van de gevestigde politieke partijen zoals CDA, PvdA en VVD hoeft weinig verwacht te worden. Het electoraat van de VVD woont sowieso in de duurdere wijken dus die vinden het wel best. De populisten van de SP willen in heel de stad betaald parkeren invoeren, op zich een duidelijk standpunt. Alleen de rechtse partijen zoals de PVV worden nog gezien als redding, of dat terecht is weet ik niet.

Ik vraag me echt af waarom deze aantasting van de mobiliteit niet speelt in de andere steden. Amsterdam is bijvoorbeeld bijna allemaal betaald parkeren. Hebben bijvoorbeeld de amsterdammers geen last van minder visite? Of is men daar geheel gewend aan de inperking van de mobiliteit?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:55:56 #100
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_71061246
Zodra er bij mij in de buurt betaald parkeren wordt ingevoerd peer ik hem direct. Ik betaal gvd al méér dan genoeg aan mijn auto. En die parkeerpalen gaan er ook direct aan. Ik kan me de woede van die buurtbewoners helemaal voorstellen. dat je in een druk stadscentrum probeert het autoverkeer wat in te perken lijkt me niet heel erg raar maar in een woonwijk moet je dat gewoon niet willen.

En de persoon die zegt dat het in Rotterdam overal is, dat is ook maar op een paar plaatsen en écht niet overal.

Amsterdam is een verloren stad dus de mensen die daar zich blauw betalen aan parkeren hebben blijkbaar het geld ervoor en de andere helft van de stad is zo arm dat ze geen eens een auto kunnen betalen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')