Omdat ik schizofreen ben.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:46 schreef CasB het volgende:
[..]
Waarom quote je je eigen bericht en spreek je jezelf tegen?
Maar in Rotterdam is het aantal vergunningen per woning niet gelimiteerd tot 1.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In rotterdam heeft men daarvoor bezoekers kaartjes, waarmee de bewoner een goedkope parkeerkaart voor de bezoeker kan kopen. Dit natuurlijk wel weer met een maximum aantal per jaar.
Amsterdam daarintegen was ik 2 weken geleden in de buurt van de westersgasfabriek en daar konden we voor een 24 uurskaart 19 euro aftikken. Wordt denhaag ook zo duur?
Ieder een parkeervergunning, simpel zat. Je kunt toch bewijzen dat die auto van jou is en die andere van je partner. En dan denk ik dat met 2 vergunningen per huishouden er coulance genoeg is.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 03:56 schreef StefanP het volgende:
Maar wat doe je dan met bewoners die 2 auto's hebben? Er dient gewoon genoeg parkeerplaats te zijn.
In Rotterdam is betalen voor het parkeren voor je deur de normaalste zaak van de wereld. Nu zijn die vergunningen niet extreem duur (10 euro p/m), maar het is wel vervelend als er familie op bezoek komt. Bovendien lost het de parkeerproblemen niet op. Als ik een beetje laat thuis kom, moet ik hem alsnog een halve kilometer verderop parkeren omdat alles vol staat.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Ieder een parkeervergunning, simpel zat. Je kunt toch bewijzen dat die auto van jou is en die andere van je partner. En dan denk ik dat met 2 vergunningen per huishouden er coulance genoeg is.
Ik vind het van de zotte dat je voor je eigen huis moet betalen voor je parkeerplaats.
En indien dit niet anders kan, kan ook nog overwogen worden om tegen sterk gereduceerd tarief een jaarparkeerkaart aan te vragen. Die kun je dan voor zoveel auto's als je hebt op jouw adres (je moet uiteraard wel in die wijk wonen), aanvragen. Zo'n kaart moet dan voorzien zijn van het kenteken van de auto, om misbruik te voorkomen.
Waarom is het daar zo druk met parkeren dan? Zitten er winkels of zo? Bezienswaardigheden?quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In Rotterdam is betalen voor het parkeren voor je deur de normaalste zaak van de wereld. Nu zijn die vergunningen niet extreem duur (10 euro p/m), maar het is wel vervelend als er familie op bezoek komt. Bovendien lost het de parkeerproblemen niet op. Als ik een beetje laat thuis kom, moet ik hem alsnog een halve kilometer verderop parkeren omdat alles vol staat.
Dat heet de olievlekwerking, een beproefde taktiek die ook in Den Haag is toegepast. Daar heeft men uit taktische overwegingen een wijk gekozen (rustenburg oostbroek) in het midden van een stad. Tevens een wijk met een hoog percentage autochtone arbeiders om al te verhitte reacties te voorkomen. Dat heeft een paar maanden gedonder gekost maar intussen is het weer redelijk rustig daar. Omdat de bewoners uit deze wijk hun auto's parkeerden in de omliggende wijken was het voor de gemeente eenvoudig om het betaald parkeren uit te breiden. Volksverlakkerij van de eerste orde, iedereen weet dat maar weet dat je dergelijke streken kunt verwachten van de politiek.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:55 schreef speknek het volgende:
Onze straat was voorstander van betaald parkeren, en het heeft behoorlijk effect gesorteerd. Eerst stond de hele straat dubbelgeparkeerd, nu is de helft leeg. Bleek dat er allemaal mensen Utrecht in reden, auto in onze straat parkeerden, vouwfietsje eruit en laatste stukje naar het werk reden. Stonden ook regelmatig busjes van bedrijven van een paar straten verderop voor m'n deur.
Nu staat het hele wagenpark een straat verder, waar inmiddels ook een haalbaarheidsonderzoek is gestart.
Alleen beetje jammer dat Utrecht het schijnbaar nodig vindt de hoofdprijs te vragen voor parkeren hier.
Slimme tactiek van de gemeentequote:Op woensdag 15 juli 2009 12:11 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat heet de olievlekwerking, een beproefde taktiek die ook in Den Haag is toegepast. Daar heeft men uit taktische overwegingen een wijk gekozen (rustenburg oostbroek) in het midden van een stad. Tevens een wijk met een hoog percentage autochtone arbeiders om al te verhitte reacties te voorkomen. Dat heeft een paar maanden gedonder gekost maar intussen is het weer redelijk rustig daar. Omdat de bewoners uit deze wijk hun auto's parkeerden in de omliggende wijken was het voor de gemeente eenvoudig om het betaald parkeren uit te breiden. Volksverlakkerij van de eerste orde, iedereen weet dat maar weet dat je dergelijke streken kunt verwachten van de politiek.
Ja, echt slim. Gaan ze hele wijken volplanten met betaalapparaten voor het parkeren die om de haverklap gesloopt worden. Sturen ze parkeerwachters de wijk in die de pispaal van de stad zijn en een bijzonder hoog ziekteverzuim hebben. De gemeente mag het salaris betalen + de autootjes waarin ze rijden + de administratieve kosten. Zet de gemeente den haag een parkeergarage van een paar miljoen euro neer op de apeldoornselaan waar 50 auto's in passen en waar de automobilisten een half uur moeten wachten totdat een robot hun autootje komt brengen, een robot waar om de paar dagen een monteur voor langs moet komen om het ding weer te repareren. En intussen zit de gemeente met een electoraat dat het bloed van de politici zo langzamerhand wel kan drinken.quote:
Tsja en aangezien er daarnaast nog een huizen te kort bestaat. Verhuizen mensen niet snel naar een gemeente waar alles wel netjes wordt geregeld.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:26 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, echt slim. Gaan ze hele wijken volplanten met betaalapparaten voor het parkeren die om de haverklap gesloopt worden. Sturen ze parkeerwachters de wijk in die de pispaal van de stad zijn en een bijzonder hoog ziekteverzuim hebben. De gemeente mag het salaris betalen + de autootjes waarin ze rijden + de administratieve kosten. Zet de gemeente den haag een parkeergarage van een paar miljoen euro neer op de apeldoornselaan waar 50 auto's in passen en waar de automobilisten een half uur moeten wachten totdat een robot hun autootje komt brengen, een robot waar om de paar dagen een monteur voor langs moet komen om het ding weer te repareren. En intussen zit de gemeente met een electoraat dat het bloed van de politici zo langzamerhand wel kan drinken.
Maar daar staat inderdaad tegenover dat de autobezitter 's avonds zijn auto weer voor de deur kwijt kan, dat is waar. Maar dezelfde autobezitter die heeft geen zin om al teveel bij zijn moeder een paar wijken verderop op visite te gaan omdat dat toch best wel in de papieren gaat lopen, 50 keer per jaar je auto voor 8 euro per avond ergens neer te zetten.
Precies. Weg met die afzetterij.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:11 schreef Chadi het volgende:
Groot gelijk .. ze moeten al die meters slopen.
Nee, ik heb het hier ook gewoon over een woonwijk met rijtjeshuizen - betaald parkeren hier hoor. En de drukte zit 'm in het feit dat elk huishouden 2 tot 3 auto's heeft....quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is het daar zo druk met parkeren dan? Zitten er winkels of zo? Bezienswaardigheden?
Hier hoef je namelijk alleen in winkel- en uitgaansgebieden betaald te parkeren. In de woonwijken is het gewoon overal gratis.
Da's hier bij sommigen ook wel zo. Onze buren rechts hebben 2 auto's. Op de hoek volgens mij ook, maar die hebben een garage. Wij hebben een parkeerplein, rond, voor de deur. Kunnen 11 auto's staan. Het plein staat bij slechts 3 huizen voor de deur.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik heb het hier ook gewoon over een woonwijk met rijtjeshuizen - betaald parkeren hier hoor. En de drukte zit 'm in het feit dat elk huishouden 2 tot 3 auto's heeft....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |