abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47055424
quote:
Betaald parkeren maakt meer kapot dan je lief is.
Een spontane uitbarsting van sociale onrust in de wijk Rustenburg Oostbroek. Oorzaak: het betaald parkeren dat vanaf 1 februari geldt. Was dit de bedoeling van de PvdA, VVD en Groen Links toen zij hiertoe besloten? Nee, we verhogen de leefbaarheid van de wijk, zeiden ze. Het tegendeel gebeurt echter. Betaald parkeren maakt meer kapot dan je lief is.
door Hans van Leusden

Rustenburg Oostbroek is altijd een gezellige, knusse woonwijk geweest. De meeste bewoners werken, en stemmen ‘dus’ op de Partij van de Arbeid. Dit is óók de partij die het betaald parkeren in woonwijken heeft uitgevonden. Het gevolg? In Rustenburg Oostbroek worden parkeermeters omgetrokken, parkeerborden beklad en auto’s opengebroken voor de invalidenkaart of parkeervergunning.

Men wijkt massaal uit naar de wijk Leyenburg om daar te parkeren. Het gevolg is dat de bewoners daar ook boos worden. Bijna elke avond en nacht worden de banden van ‘vreemde’ auto’s lek gestoken. En dat leidt er weer toe dat gedupeerde automobilisten op zoek gaan naar de daders.

Elke avond tussen zes en twaalf uur trekt een legertje parkeercontroleurs door Rustenburg Oostbroek. Ter bescherming worden zij begeleid door surveillancewagens van de politie. “Elk uur rijdt een politiewagen voor m’n raam langs. Het doet wat luguber aan”, zegt een bewoner. “Maar”, sneert hij vol venijn, “het parkeerprobleem is opgelost, want de straten zijn nu half leeg”.

Intussen staan opvallend veel huizen te koop in Rustenburg Oostbroek. Het lijkt de aanzet tot sociale verloedering van de wijk. Met dank aan PvdA, VVD en Groen Links. Die vinden dat straks ook de bewoners van Morgenstond en Moerwijk en dertien andere wijken in Den Haag moeten gaan betalen.

Andere gedachten
ABBO, de Actiegroep Boze Bewoners en Ondernemers in Rustenburg Oostbroek, blijft proberen de politiek tot andere gedachten te brengen. Vanaf vandaag kan iedereen die dat wil, via de website http://www.abbo.nu met het invullen van een enquête zijn of haar mening geven over betaald parkeren. Ook de bewoners van andere wijken wordt gevraagd dit te doen.

Tegelijkertijd is ABBO bezig om zoveel mogelijk plaatselijke politici ertoe te bewegen beroep aan te tekenen bij het gemeentebestuur tegen het betaald parkeerbeleid. ABBO maakt ook een zwartboek. Daarin kan elke wijkbewoner melding maken van de (parkeer)problemen die men ervaart. ABBO roept alle bewoners op dat te doen via www.abbo.nu.
De uitslag van de enquête en het zwartboek kunnen daarvoor ondersteunend zijn. Ook benadert ABBO alle bewonersorganisaties die in de toekomst eveneens te maken krijgen met betaald parkeren in hun wijk.

‘Chantage’
De werkgroep Verkeer van het wijkberaad Leyenburg heeft op 16 februari met de Diensten Stadsbeheer en Stedelijke Ontwikkeling gepraat over haar plan voor 550 extra parkeerplaatsen in de wijk. Het bleek dat de gemeente best wil meewerken aan dat plan. Maar wel op één voorwaarde, namelijk: de bewoners moeten eerst instemmen met de invoering van betaald parkeren in hun wijk. “Je reinste chantage”, zo luidt de reactie op deze opstelling van de gemeente.
Twee weken geleden deed de stadsdeelwethouder voor Escamp, Rabin Baldewsingh (PvdA), in zijn column in deze krant een oproep: stuur me goede en leuke ideeën toe die de leefbaarheid van wijk en stad kunnen verbeteren. Maar wie durft dat nog na de ervaring van de werkgroep Verkeer uit Leyenburg? Het moet voor deze PvdA-wethouder toch wrang zijn dat zijn oproep in verband wordt gebracht met veronderstelde chantagepraktijken van de gemeente.
Baldewsingh wilde niet reageren op de groeiende sociale onrust in zijn stadsdeel.
Bron: http://www.zuidwestnieuwsonline.nl/?p=algemeen&news=403
Het wordt tijd dat de politiek op landelijk niveau paal en perk stelt aan het uitmelken van de Heilige Koe van het Nederlandse volk. Iedereen betaalt gewoon wegenbelasting dus in gewone woonwijken als Rustenburg Oostbroek moet parkeren vrij blijven. Okay, in toeristische gebieden is het een goed middel om de verkeerstoestroom te beperken en mensen te stimuleren met het OV te komen, maar ik heb het idee dat gemeenten het betaald parkeren nu gebruiken als gemakkelijke inkomstenbron.

Dit is nog een aardige foto: http://www.abbo.nu/Defecte%20meters/Pmeterdefect1groot.JPG

[ Bericht 1% gewijzigd door buachaille op 08-03-2007 16:04:23 ]
pi_47056728
Ben ik het deels mee eens. Wat mij vooral steekt in A'dam is de vrijheid die stadsdelen hebben m.b.t. de tarifering. Maar goed, die kutstadsdelen hebben hun beste tijd sowieso wel gehad.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_47056941
Vernielingen en vandalisme zijn natuurlijk nooit goed te keuren, maar ik kan me de frustratie van die bewoners goed voorstellen. Ik doe vrijwilligerswerk in Zwolle, waar ik alleen per auto heen kan. Elke avond dat ik dat doe, betaal ik 2,50 euro om m'n auto buiten de stad op een bijna lege parkeerplaats te zetten. Het kost me op jaarbasis honderden euro's.

Nu valt dit tarief relatief gezien nog wel mee, maar het loopt de spuigaten uit. Als ze autobezitters zonodig willen belasten, doe het dan via benzine, via aanschaf, of wat dan ook. Maar houd op om mensen te belasten omdat ze ergens hun auto kwijt moeten.
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:44:09 #4
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_47057484
Ik heb er op zich geen probleem mee dat er parkeerbelastingen geheven wordt. Sterker nog ik vind het gezwets dat er hier zo oeilijk over wordt gedaan. Parkeerbelasting wordt geheven op plekken waar te veel mensen hun auto willen parkeren op openbaar gebied. Als je je auto wil parkeren dan betaal je ook maar voor die parkeerplaats. Een parkeerplaats in de stad aanleggen en onderhouden kost al gauw 20.000 euro, dus als we die 20 jaar gebruiken dan moet deiegenaar van zo'n parkeerplaats daar 1000 euro voor betalen.. zo moeilijk is dat toch niet.

Ik betaal ook een vermogen aan parkeerbelasting maar ik vind het absurd om erover te klagen dat je voor het gebuirk van een stuk grond moet betalen. Zullen we de huur van jullie huizen ook maar meteen afschaffen?

Wat ik wel zorgelijk vind is als ik een vermogen aan parkeerbelasting betaal en de dichtsbijzijnde parkeerplaats is nog een tering eind weg. Dat gebeurt me ook nog wel eens hier in rotterdam.
beer
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:45:19 #5
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_47057537
Lol, iedereen die werkt stemt op PvdA dus?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_47057576
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:55 schreef buachaille het volgende:
Dit is nog een aardige foto: http://www.abbo.nu/Defecte%20meters/Pmeterdefect1groot.JPG
Dat is geen aardige foto maar een uitermate trieste reactie van die vandalisten.
pi_47057836
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dat is geen aardige foto maar een uitermate trieste reactie van die vandalisten.
Als de overheid zonder enige gene zoekt naar mogelijkheden om zich te verrijken dan zijn dit soort praktijken legitiem.
pi_47058612
Groot gelijk .. ze moeten al die meters slopen. Dat betaald parkeren leidt alleen tot meer problemen met parkeren.
pi_47058728
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als de overheid zonder enige gene zoekt naar mogelijkheden om zich te verrijken dan zijn dit soort praktijken legitiem.
Gelul. Vandalisme is nooit legitiem.

Nooit.
pi_47058825
Die parkeermeters zijn inderdaad niet altijd een goeie oplossing. Mensen die er wonen hebben er gewoon veel last van, zij moeten eigenlijk gecompenseerd worden!
Maar gewone meters in de binnenstad is goed daar het probleem wat weg te krijgen. Mensen kiezen dan bewust voor de fiets/trein
pi_47058881
En gelijk hebben ze in die wijk, het is zo onzinnig....en als het nou nog in de buurt van de stad lag dan begreep ikhet maar deze locatie is onzinnig om betaald parkeren in te voeren
  vrijdag 9 maart 2007 @ 03:32:23 #12
46960 StefanP
polemicist
pi_47080740
quote:
De gemeenteraad heeft geen boodschap aan:
- 11.000 handtekeningen en kaarten TEGEN dit plan!
- de democratische 62% tegenstanders (slechts 13% van de bewoners is voor dit
plan) !
- de ruim 273 bezwaarschriften worden terzijde geschoven !
- de democratie wordt aan de kant gezet voor een voorstel uit 1999 !
- er wordt niets gedaan met de voorstellen van de bewoners !
Waar is de democratie gebleven, het is niet te geloven dat de gemeente de bewoners gaat vertellen dat zij maar 1 auto per adres mogen hebben en de 2e auto in een parkeergarage voor ¤ 40,--/maand kunnen parkeren.
Gaat goed weer Nederland! Zo ken ik het ouderwets oubollig heikneuterige betuttelingsbeleid weer.
quote:
Baldewsingh wilde niet reageren op de groeiende sociale onrust in zijn stadsdeel.
Vanzelfsprekend, een intellectueel hoeft zich niet te verantwoorden tegen gepeupel. De PvdA weet wel wat goed voor u is!

Prachtig toch, als ratten op elkaar wonen. Achter elke muur begint de woonkamer van de buurman, wen er maar aan. En een parkeerplaats is al helemaal niet te krijgen. Tenzij je politicus voor het PvdA bent natuurlijk, want dan woon je lekker in je dure wijkje waar het plebs niet kan komen. Laat de paupers maar op elkaars lip wonen, bouw expres te weinig parkeerplaatsen en zorg er voor dat daar 2 euro per uur voor gedokt dient te worden. Anders kan de semicommunistische heilstaat niet bestaan natuurlijk, die kost geld!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 9 maart 2007 @ 03:41:12 #13
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47080776
Geef de bewoners gewoon een parkeervergunning. Zo moeilijk is het niet.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 03:56:08 #14
46960 StefanP
polemicist
pi_47080831
Maar wat doe je dan met bewoners die 2 auto's hebben? Er dient gewoon genoeg parkeerplaats te zijn.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 9 maart 2007 @ 04:14:36 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47080863
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 03:56 schreef StefanP het volgende:
Maar wat doe je dan met bewoners die 2 auto's hebben? Er dient gewoon genoeg parkeerplaats te zijn.
Er dient goed openbaar vervoer te zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 04:14:56 #16
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47080865
quote:
Er is kennelijk niet genoeg ruimte. Dus ja, dan moet je wat.
pi_47080872
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 04:14 schreef Megumi het volgende:
Er dient goed openbaar vervoer te zijn.
Als de markt daar om vraagt wel ja.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 04:18:06 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47080875
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 04:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als de markt daar om vraagt wel ja.
Ook als de markt daar niet om vraagt. Gaan voor een schonere lucht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_47080879
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 04:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Er is kennelijk niet genoeg ruimte. Dus ja, dan moet je wat.
Gemeenten hebben parkeerplaats na parkeerplaats verkocht aan projectontwikkelaars die er wel wat wilden bouwen. En komt men er ineens achter dat de auto's niet kunnen parkeren. Dat is toch wel een beetje raar. Mensen hebben auto's, dat is gewoon een feit, dus je moet als overheid daar ruimte voor scheppen om te kunnen parkeren. En dat doe je niet met prijsbeleid, maar gewoon door te bouwen.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 04:20:11 #20
46960 StefanP
polemicist
pi_47080881
Dus gaan we mensen lekker dwingen om geen auto te hebben? Dus dwingen we ze lekker om in een stinkende bus plaats te nemen, gevolgd door een treinrit waar ze kunnen staan en een uur lopen omdat hun bedrijf niet per bus bereikbaar is?

Jaja, zo ken ik de heikneuterigheid weer! We weten wel wat goed voor je is! Neem het OV maar, want een auto mag je van ons niet hebben!
-Mark Steyn
pi_47080884
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 04:18 schreef Megumi het volgende:
Ook als de markt daar niet om vraagt. Gaan voor een schonere lucht.
De markt gaat er vanzelf om vragen als de prijs van benzine ook daadwerkelijk de kosten voor het milieu die de verbranding ervan met mee brengt bevat.
pi_47080887
Aan de andere kant. Schaarste drijft de prijs op. Vanuit dat licht bezien zijn parkeertarieven zo gek nog niet. Hmmm. Het is nu alleen niet duidelijk of het parkeertarief gebaseerd is op vraag en aanbod of op de grote van het gat dat de gemeente in zijn begroting heeft.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 04:23:13 #23
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47080888
Volgens mij wil de Sp beter openbaar vervoer dus stem Sp.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_47082741
Ik kom zelf uit een van de buurten. Ben blij dat ik verhuisd ben. In mijn straat waren er door de aanleg van de randstadrail minder parkeerplaatsen dan eerst. Dit was eenvoudig op te lossen door de overgebleven parkeerplekken iets aan te passen zodat er meer auto's pasten. Dit wou de gemeente echter niet, die wou alleen betaald parkeren invoeren. Er valt geen discussie te voeren met de gemeente.
pi_47082920
Beetje belachelijk dit geef de mensen in ieder geval de kans om een vergunning bij te kopen als je zoiets al doet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_47083303
Een vergunning kopen van een paar honderd euro terwijl het daarvoor niks kostte? En 1 vergunning per woning, wat nou als je beide een auto hebt (wat nodig is als je beide werkt in het Westland), of als je soms een auto van het werk mee hebt? En familie die op bezoek komt?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:17:00 #27
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_47083435
Het ergste is dat ze in nog veel meer wijken betaald parkeren willen invoeren. Niet omdat er parkeerproblemen zijn maar omdat de gemeente zo nog meer geld uit de bewoners kan persen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_47083916
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:11 schreef Den_Haag het volgende:
Een vergunning kopen van een paar honderd euro terwijl het daarvoor niks kostte? En 1 vergunning per woning, wat nou als je beide een auto hebt (wat nodig is als je beide werkt in het Westland), of als je soms een auto van het werk mee hebt? En familie die op bezoek komt?
In rotterdam heeft men daarvoor bezoekers kaartjes, waarmee de bewoner een goedkope parkeerkaart voor de bezoeker kan kopen. Dit natuurlijk wel weer met een maximum aantal per jaar.

Amsterdam daarintegen was ik 2 weken geleden in de buurt van de westersgasfabriek en daar konden we voor een 24 uurskaart 19 euro aftikken. Wordt denhaag ook zo duur?
pi_47084710
Ik krijg hier net ook dat ze hier bij de zaak betaald parkeren gaan invoeren. Dit omdat 54,7% van de terug gestuurde stemmers voor betaald parkeren is. Van de 894 hebben er 388 Gestemd. Dat is dus nog niet eens de helft.

Ik heb niet gestemd omdat ik dit reinste onzin vind. Ze duwen je dat betaald parkeren door je strot. Zowat heel Utrecht is betaald parkeren.

Tegen deze maatregel kan je niet in beroep. Dus via de wet kan je het niet meer oplossen... nou dan weet ik wel een oplossing voor ze

En parkeer problemen zijn er nooit geweest totdat zij betaald parkeren overal in de stad gingen invoeren!
pi_47084717
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:17 schreef 4-elements het volgende:
Het ergste is dat ze in nog veel meer wijken betaald parkeren willen invoeren. Niet omdat er parkeerproblemen zijn maar omdat de gemeente zo nog meer geld uit de bewoners kan persen.
Merkwaardig dat de burger dit allemaal zomaar accepteert.
Toen Alva zijn 10e( zeg maar 10% BTW) en 100ste penning (1% onroerend goed belasting) ging heffen, waren wij bereid 80 jaar oorlog te voeren. In die tijd kon je paard en wagen gewoon overal stallen zonder belasting te betalen.
Nu zijn de roofridders uit de middeleeuwen weer terug, Een aantal van hen verschuilen zich achter bomen en plaatsen tolkasten (flitspalen) om de niets vermoedende burger te beroven.
Andere roofridders werken met tollenaars vanuit hun Burchten (gemeentehuizen), die geheel door de lijfeigenen gefinancieerd en onderhouden worden. Als een lijfeigene iets wil, dient hij zich te vervoegen bij de plaatselijke roofridder. Als het de Heren welgevallig is, kan deze lijfeigene tegen betaling een vergunning krijgen. Uiteraard sturen de roofridders regelmatig hun mannen langs om te controleren of hun 1000den regeltjes wel worden nageleefd en wee degene die ze overtreedt .....
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_47084800
Na een paar keer zo'n automaat gesloopt te hebben halen ze hem wel weer weg. Dat gebeurde ook een jaar of 15 geleden. Te veel schade .
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:36:21 #32
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47085786
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:06 schreef Chadi het volgende:
Na een paar keer zo'n automaat gesloopt te hebben halen ze hem wel weer weg. Dat gebeurde ook een jaar of 15 geleden. Te veel schade .
Ik denk dat het met het succes van de nieuwste burger afpers methodes tegenwoordig eerder een 'stubborn' doorzet modus zal forceren vanuit de politiek, en dat ze de kosten gaan verhalen op de bejaarden en onderklasse van de burger.
It worked before, it works forever.
Probeer er maar wat tegen te doen, een demonstratie word gedirigeerd door M.E. zonodig, en geweld bestempeld u als terrorist
Wee u een baard groeit en lachend op de pasfoto gaat, een gevaar voor de 'euronomische zekerheid!
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_47086005
Ik denk ook dat dat de enige oplossing is voor het betaald parkeer probleem. Die automaten net zo lang slopen tot ze er genoeg van hebben
pi_47086033
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Merkwaardig dat de burger dit allemaal zomaar accepteert.
Toen Alva zijn 10e( zeg maar 10% BTW) en 100ste penning (1% onroerend goed belasting) ging heffen, waren wij bereid 80 jaar oorlog te voeren. In die tijd kon je paard en wagen gewoon overal stallen zonder belasting te betalen.
Was de welvaart al van dermate hoog niveau in 1500 dat er 2 gezinsleden per huis elke een paard en wagen in bezit haddden.
pi_47124871
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Was de welvaart al van dermate hoog niveau in 1500 dat er 2 gezinsleden per huis elke een paard en wagen in bezit haddden.
maar toch heeft hij een punt.
Het wordt er gewoon doorgeduwd ook al prottesteer je het maakt niets uit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_47124885
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:42 schreef Chadi het volgende:
Ik denk ook dat dat de enige oplossing is voor het betaald parkeer probleem. Die automaten net zo lang slopen tot ze er genoeg van hebben
Dat hebben ze hier in de regio met flitskasten gedaan op een gegeven moment wordt het te duur om ze yte verzekeren enw erden er geen nieuwe meer geplaatst
pi_47125350
Ik hoop dat het werkt...weg met dat betaald parkeren!!
Het gedeelte wat grenst aan de Heesterbuurt had voor dit gedoe al heel veel lege parkeerplekken en de Heesterbuurt stond propvol.
Nu is Rustenburg nog leger en mijn Heesterbuurtje nog voller!!

Ik heb al een paar keer gehad dat ik visite kreeg en die zijn van ellende maar weer naar huis gegaan omdat er geen parkeerplek in mijn buurt was.
En niet omdat ze niet die paar rotcenten wilden betalen, maar een kwartier lopen om effe een uurtje op visite te gaan is niet te doen.

Maar ja, dan zal de gemeente het wel weer slim gaan spelen en word mijn wijk ook betaald parkeren en zo gaat het steeds verder en krijgen ze stapels met geld binnen.
Als je dat nou nog terug zou zien aan de speeltuin, of een buurthuis of wat dan ook..maar nee, ze kopen liever domme dure schilderijen voor in een duf stadhuis.

En buiten dat..er was geen parkeerprobleem in Rustenburg, alleen rond het winkelgedeelte overdag...doe het dan daar zoals overal betaald parkeren tijdens openingstijden!!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 16:22:14 #38
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47126269
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 03:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Geef de bewoners gewoon een parkeervergunning. Zo moeilijk is het niet.
Maar die worden gejat. Dus dat is ook geen oplossing.

Maar zo zie je maar je wordt beloond voor waar je op gestemd hebt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 10 maart 2007 @ 17:19:03 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_47127778
Gewoon slopen die parkeerautomaten. Iedere keer weer. Vandalisme is in dit geval welzeker legitiem.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_49400027
Het verhaal gaat weer verder. Wanneer stopt de gemeente Den Haag met die onzin. Bij de volgende verkiezingen zal de PvdA afgestraft worden dat is zeker.
quote:
Omzetverlies voor winkeliers door betaald parkeren
De recente invoering van betaald parkeren in Rustenburg Oostbroek heeft voor de winkeliers geleid tot omzetverlies. Poelier Victor Meijer die al achttien jaar een winkel heeft op de hoek van de Escamplaan en de Zuiderparklaan,

De recente invoering van betaald parkeren in Rustenburg Oostbroek heeft voor de winkeliers geleid tot omzetverlies. Poelier Victor Meijer die al achttien jaar een winkel heeft op de hoek van de Escamplaan en de Zuiderparklaan, becijfert het omzetverlies voor zijn zaak op ruim honderdvijftig uur per jaar. Hij noemt het “doodordinaire diefstal door de gemeente Den Haag”.

door Hans van Leusden

Officieel sluit een winkel om zes uur. In de praktijk wordt dat doorgaans later, want de zaak moet worden opgeruimd en schoongemaakt, en de kas wordt opgemaakt. Het wordt dan al gauw een kwartier tot een half uur later. Klanten die op de valreep nog iets nodig hebben, stuur je niet weg, maar die help je nog even.
“Dat laatste uurtje van de dag is belangrijk voor veel winkeliers”, zegt Meijer. “Dat wordt ze nu voor een groot deel afgepakt door meneer Deetman en zijn vriendjes op het stadhuis. Ze dwingen ons om nu om kwart vóór zes al de deuren te sluiten. Doen we dat niet dan moeten we een parkeervergunning kopen. Die kost voor een winkelier per half jaar honderdtachtig euro voor één auto. En doe het maar, want elke dag om precies zes uur verschijnt hier de parkeer-gestapo. Die slingert je keihard op de bon als je geen vergunning hebt. Het is je reinste diefstal”.

Bajesklant
Hoe verfoeilijk de betaald parkeerregeling in Rustenburg Oostbroek is maakt Victor Meijer duidelijk met een vergelijking: “Bewoners kunnen een bezoekersvergunning kopen. Daarmee kun je per jaar zeventig uur parkeren. Een bajesklant heeft recht op twee uur bezoek per week. Dat is honderdvier uur per jaar. Die zijn daarmee beter af dan onze wijkbewoners”.
Uit zijn uitgebreide klantenkring krijgt hij regelmatig verhalen te horen over schrijnende gevallen. Zo heeft een echtpaar dat al twintig jaar in de wijk woont, al drie bekeuringen gehad, omdat er drie keer iets fout ging met het apparaat waar je telefonisch meldt dat er gebruik wordt gemaakt van de bezoekersvergunning.
Ook weet Meijer dat andere groepen zijn gedupeerd door de betaald parkeerregeling. “Denk maar aan mensen die hier clubactiviteiten hebben zoals biljarten, klaverjassen, zwemmen. Maar ook mensen van de trombosedienst, van de thuiszorg en vrijwilligers zijn de dupe”.

De wereld uit
Meijer weet een ding zeker. Betaald parkeren voor bewoners moet zo snel mogelijk de wereld uit, te beginnen in Rustenburg Oostbroek. “We moeten terug naar de oude situatie. Dus geen betaald parkeren. En als er mensen zijn die dan hun auto verkeerd of zelfs gevaarlijk parkeren, dan moeten die aangepakt worden. Of een flinke bekeuring, of de auto wegslepen. Want laten we wel wezen: als het parkeren voor je eigen huis wordt bepaald door een parkeermeter, dan is het parkeerbeleid in Den Haag behoorlijk gestoord”.
En voor de winkeliers bepleit Meijer een aanpassing van de huidige regeling: “Geef winkeliers een uur uitstel, zodat ze hun winkel kunnen opruimen en de kas opmaken”.
Poelier Meijer die ooit met succes actie voerde om het toen ‘gevaarlijkste kruispunt van Nederland’ om te vormen tot een veilige kruising (Escamplaan/Zuiderparklaan) staat vierkant achter de activiteiten van de actiegroep ABBO. Hij heeft nog wel een idee voor een ludieke actie: iedereen in Rustenburg Oostbroek die geen parkeervergunning heeft, parkeert zijn auto voor zijn deur en haalt er vervolgens het linker voorwiel vanaf. Want, zegt Meijer: “Voor een auto met pech mogen ze geen bekeuring uitschrijven”.

Foto: Poelier Victor Meijer heft vertwijfeld zijn armen ten hemel: “Wat moet je aan met deze diefstal door de gemeente Den Haag?” Foto ZWN HvL
http://www.zuidwestnieuwsonline.nl/?p=algemeen&news=686
pi_49406563
Het is echt helemaal te gek voor woorden dat betaald parkeren. Ze meten de parkeer druk.. als die meer dan 80% is gaan ze het invoeren. En dan meten ze aan aangrenzende gebieden van een betaald parkeer gebied.. tuurlijk zal daar meer dan 80% gevuld zijn halve gare idioot . Meet maar eens in betaald parkeer gebieden dan heb je die 80% bijna niet.. behalve in het centrum..

En die parkeer gestapo is echt zo onredelijk... overbuurman parkeert zijn auto 5 meter om de hoek waar hij woont om zijn zoontje van 4 ,Gerard, thuis te zetten ..komt er nou net zo'n gast van parkeerbeheer en begint rondjes om die auto te lopen... ik zeg tegen die kerel dat ie van de buurman is en dat ie er zo aan komt.. zegt ie dood leuk dat ie dat maar niet moet doen en begint te schrijven.... nou toen vroeg ik waarom die niet naar een uitzendbureau ging om een normale baan te zoeken... kwam die collega van hem erbij .. dat ze als ik door ging de polisie gingen bellen...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:56:47 #42
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_49409678
En toch slikt de burger het maar gewoon. Klagen klagen en klagen is wat men doet, maar geen massale betogingen tegen wanbeleid.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:07:37 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49474108
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:56 schreef ErwinRommel het volgende:
En toch slikt de burger het maar gewoon. Klagen klagen en klagen is wat men doet, maar geen massale betogingen tegen wanbeleid.
Hoe zou je zou iets dan willen insteken?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49648524
Het zou gewoon op de agenda gezet moeten worden van een politieke partij maar geen enkele partij wil dat doen omdat het namelijk een hoop geld oplevert die anders door belasting heffingen moet zien te krijgen als gemeente.
pi_49652487
quote:
Was dit de bedoeling van de PvdA, VVD en Groen Links toen zij hiertoe besloten? Nee, we verhogen de leefbaarheid van de wijk, zeiden ze
Precies de overheid is er immers voor de burger. Zij weten wat goed is voor de burger.

Waar zou de wereld zijn zonder dit soort zorgzame overheden.

Dat het wat geld kost maakt toch niet uit. Wie wil er geen zorgzame overheid. Niemand heeft nog ouders nodig slechts een goede overheid .

Maar nu serieus. "Mooi" hoe de overheid zich in bochten wringt om het primaire doel van de overheid maar te maskeren .
pi_49653139
nederlanders mogen natuurlijk wel rellen en politite aanvallen,

stel je voor hoe het gegaan was hier in't topic als boze marrokaanen die parkeer wachten gingen lastigvallen
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:25:29 #47
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_49654328
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Het ergste is natuurlijk nog dat ondanks het steeds weer vinden van andere manieren om de bevolking geld uit de zak te kloppen, de verschillende overheden nog altijd structureel meer geld uitgeven dan binnenkomt. En zodra het tekort onverwachts iets terugloopt, worden andere plannetjes bedacht.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:29:38 #48
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_49656886
Het zijn allemaal dieven die parkeerlui!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:56:13 #49
117098 Hathor
Effe niet
pi_49660954
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:56 schreef Xith het volgende:

stel je voor hoe het gegaan was hier in't topic als boze marrokaanen die parkeer wachten gingen lastigvallen
Wat probeer jij nou weer te bereiken met dit debiele geblaat?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:27:46 #50
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_49668847
Die ene winkelier op de foto is gewoon een NIMBY. Wat heb je liever: twee stroken vol blik of een goede doorstroom van klanten.

Aan de ene kant mag de HTM ook vaart maken met sneller (goedkoper) OV. Ik vermoed dat de desbetreffende wijk het woord 'alternatief' een vies plan vindt.
  woensdag 23 mei 2007 @ 04:41:47 #51
46960 StefanP
polemicist
pi_49673137
quote:

Ik zou het niet eens zo erg vinden. Ik heb waarschijnlijk nog een grotere hekel aan dat soort NSB'ers dan aan allochtone criminelen. Van de laatste groep weet je tenminste wat je te wachten staat. De overheid pretendeert echter aan jouw zijde te staan, maar ze bestelen je net zo hard en behandelen je als een hond. De politie is een verkapt filiaal van de belastingdienst.

Het is maar goed dat ik in Nederland nooit in zo'n wijk met dat soort kut-regels, vergunningen en parkeernazi's woonde. Ik acht mezelf heel goed in staat om zo'n figuur recht op z'n bek te slaan dus het is maar beter dat ik me nooit in zo'n situatie bevond. Uitschot is het.
-Mark Steyn
pi_49678158
quote:

Zou een gemeente het wel aankunnen, om betaald parkeren in een achterstandsbuurt in te voeren?
pi_49678478
Gelukkig hebben wij net een huis gekocht waar je een auto in de garage kunt zetten, een onder de carport, nog 2 op de oprit en nog 80 (gratis) in de straat. Sja je moet maar in de stad willen wonen he
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:04:36 #54
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_49696036
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:23 schreef American_Nightmare het volgende:
Gelukkig hebben wij net een huis gekocht waar je een auto in de garage kunt zetten, een onder de carport, nog 2 op de oprit en nog 80 (gratis) in de straat. Sja je moet maar in de stad willen wonen he
Idem hier, 2 auto's kunnen in onze overdekte garage, rechtstreeks aan de straat

Nee, je zal maar een huis hebben gekocht in NL met carport, daar waar je dacht gewoon je auto kwijt te kunnen omdat dat behoort bij het perceeloppervlak.
Nee, toch zal en moet je dokken omdat je namelijk de stoep als oprit gebruikt en deze dus verlaagd moet worden naar straat niveau plus markeringen.
Ben je alsnog geld kwijt per jaar voor een oprit vergunning.
Nederland is ziek mensen!!!!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 24 mei 2007 @ 03:47:45 #55
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_49712302
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:44 schreef ed_reeb het volgende:
Parkeerbelasting wordt geheven op plekken waar te veel mensen hun auto willen parkeren op openbaar gebied.
Krapte wordt vaak met opzet gecreëerd om betaald parkeren in te voeren....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 24 mei 2007 @ 04:13:18 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49712385
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 03:32 schreef StefanP het volgende:

[..]

Gaat goed weer Nederland! Zo ken ik het ouderwets oubollig heikneuterige betuttelingsbeleid weer.
[..]

Vanzelfsprekend, een intellectueel hoeft zich niet te verantwoorden tegen gepeupel. De PvdA weet wel wat goed voor u is!

Prachtig toch, als ratten op elkaar wonen. Achter elke muur begint de woonkamer van de buurman, wen er maar aan. En een parkeerplaats is al helemaal niet te krijgen. Tenzij je politicus voor het PvdA bent natuurlijk, want dan woon je lekker in je dure wijkje waar het plebs niet kan komen. Laat de paupers maar op elkaars lip wonen, bouw expres te weinig parkeerplaatsen en zorg er voor dat daar 2 euro per uur voor gedokt dient te worden. Anders kan de semicommunistische heilstaat niet bestaan natuurlijk, die kost geld!
Toch woon ik liever hier dan in de VS. Zo een rijk land waar 60% procent van de bevolking in armoe leeft. Daarnaast zouden we contact maken met buitenaardse wezens. En zouden die vragen wat domheid is. Dan kunnen we zo naar de VS wijzen. Met hun president als lichtend voorbeeld.
  donderdag 24 mei 2007 @ 06:18:21 #57
46960 StefanP
polemicist
pi_49712604
Voelt dat nou goed, overal die VS-bash bullshit plaatsen? Ja, 60% van de bevolking leeft in armoede, tuurlijk.
-Mark Steyn
pi_49713439
http://www.telegraaf.nl/b(...)oede_in_Amerika.html
Dan maken we er 12,5% onder de armoedegrens van. Nog steeds véél te veel.
pi_49753728
De amerikaanse armoedegrens ligt ook een stuk hoger dan in Nederland. Anderhalf x zo hoog dacht ik. Daarnaast leven hier in Nederland ook z'on 8% van de mensen onder die zogenaamde "armoedegrens".
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_49753999
Het is wel duidelijk dat de PvdA bij de volgende verkiezingen een groot probleem heeft. De inwoners van Den Haag beginnen het een beetje zat te worden. Wethouder Norder schrikt er niet voor terug om de gewone man die al 40 jaar een volkstuintje bezit en gelukkig leeft in een "sociaal netwerk" te schofferen. Bij de Erasmusweg worden deze arbeiderstuintjes zonder problemen geannexeerd door de Partij 'van de Arbeid' en verkocht aan projectontwikkelaars.
quote:
Verloochening
“Wethouder Norder verloochent de PVDA principes. Hij laat de kleine man in de kou staan. Over de rug van huidige bewoners en bedrijven wil hij goede sier maken en zijn quotum van nieuwe woningen halen”, aldus Pascal de Beer. Ton De Bont is het met hem eens: “Het beleid van deze wethouder en de PVDA is helemaal niks. Op het stadhuis worden plannen gemaakt en als er al heel veel geld in gestoken is, worden ze de wijk ingegooid. Bezwaren van bewoners legt Norder langs zich neer. Niet alleen hier, maar ook bij het plan voor Erasmusgaarde, de volkstuinen, betaald parkeren, overal. Dit gaat de PVDA zeker stemmen kosten als het weer verkiezingstijd is.”
http://www.zuidwestnieuwsonline.nl/?p=algemeen&news=750 Het wordt weer eens tijd voor een echte volkspartij in Den Haag die opkomt voor de belangen van de kleine man / vrouw.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:17:40 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_49754158
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oede_in_Amerika.html
Dan maken we er 12,5% onder de armoedegrens van. Nog steeds véél te veel.
Volgens het CIA factbook is dat in Nederland 10.5%, en inderdaad, met de veel hogere GDPpc in Amerika, zal dat weinig verschillen. Met als verschil dat Amerika natuurlijk ook een veel grotere bovenlaag heeft.

edit- het valt mee, de poverty line van Nederland is 7000 euro bruto, en van Amerika 7300 euro bruto.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_49771986
De gemeente laat de zaak compleet uit de hand lopen, het wordt nu zelfs landelijk nieuws.
quote:
Aanhoudingen na vernieling parkeermeters in Zuiderpark-buurt
vrijdag 25 mei 2007, 17:50 uur

Politie en justitie hebben de afgelopen weken in de Haagse wijk Rustenburg-Oostbroek acht mannen en één vrouw (van 17 tot 44 jaar) aangehouden die ervan verdacht worden diverse parkeerautomaten in die buurt in brand gestoken te hebben gestoken. Daarbij werd ook bebording voor betaald parkeren vernield.

De verdachten verklaarden tijdens verhoor dat zij met de vernielingen wilden protesteren tegen het beleid van de gemeente Den Haag om in de wijk Rustenburg-Oostbroek betaald parkeren in te voeren.
De aangerichte schade loopt in de duizenden euro’s. De gemeente Den Haag wil deze op de verdachten verhalen.
bron; www.infothuis.nl
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:03:59 #63
46960 StefanP
polemicist
pi_49803137
Ik zou die zooi ook slopen. En zodra het gerepareerd is weer.
-Mark Steyn
  zondag 27 mei 2007 @ 09:10:40 #64
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_49811984
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 10:11 schreef buachaille het volgende:
Het is wel duidelijk dat de PvdA bij de volgende verkiezingen een groot probleem heeft. De inwoners van Den Haag beginnen het een beetje zat te worden. Wethouder Norder schrikt er niet voor terug om de gewone man die al 40 jaar een volkstuintje bezit en gelukkig leeft in een "sociaal netwerk" te schofferen. Bij de Erasmusweg worden deze arbeiderstuintjes zonder problemen geannexeerd door de Partij 'van de Arbeid' en verkocht aan projectontwikkelaars.
[..]

http://www.zuidwestnieuwsonline.nl/?p=algemeen&news=750 Het wordt weer eens tijd voor een echte volkspartij in Den Haag die opkomt voor de belangen van de kleine man / vrouw.
Ah, ik ben blijkbaar niet de enige die zich altijd ergert als hij de naam Norder leest. Ik snap die vent niet, hij wil alles wat groen is volbouwen. En dan die volkstuintjes, die zijn meestal van wat we vroeger arbeiders zouden noemen. Wat stom toch om te denken dat de PvdA voor zulke mensen zou opkomen! Trouwens, de PvdA was ook de partij die het liefst het Zuiderpark zou volbouwen...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_49812036
Ik woon er in de buurt en bij mij is het betaald parkeren niet ingevoerd. Ik kan dus nu m'n auto 's avonds letterlijk niet meer kwijt, terwijl hiervoor dat altijd ruim kon. Heerlijk hoor, dat betaald parkeren. Ik ben blij dat ik hier over twee maanden verhuisd ben
  zondag 27 mei 2007 @ 09:57:01 #66
132605 kawotski
Il Dottore
pi_49812219
In Canada, om maar even af te stappen van de VS, kun je ook overal gratis parkeren, misschien op een paar vierkante meter in de binnenstad van Toronto niet maar dat is dan ook alles. Daarnaast ook geen files. Huizen kosten een fractie van wat ze hier kosten... dus..

Zelf erger ik me rot aan de manier waarop ze hier zgn parkeerproblemen oplossen. Je kan makkelijk de bewoners van een gebied gratis een parkeervergunning verstrekken. Tenslotte betalen we belasting.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 27 mei 2007 @ 11:00:46 #67
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_49812982
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Gelul. Vandalisme is nooit legitiem.

Nooit.
Lulkoek. Vertel dat maar tegen de verzetshelden die spoorwegen opbliezen.

Toen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_49813528
Waar blijven de massa-protestacties? Petitie? Gemeentehuis bestormen met die 60%.
  zondag 27 mei 2007 @ 11:39:48 #69
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49813732
quote:
Op zondag 27 mei 2007 09:57 schreef kawotski het volgende:
In Canada, om maar even af te stappen van de VS, kun je ook overal gratis parkeren,
Nee hoor. Daar is het systeem van parkeervergunningen vooral in de steden nog veel erger. In Quebec, bijvoorbeeld.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_68495181
Dat is nog eens een aardige site over het onderwerp: http://www.parkeergeldzucht.nl Gesponsord door Vishandel de Otter
pi_68495708
Wat een kutkick.
pi_68495859
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:19 schreef CasB het volgende:
Wat een kutkick.
Het onderwerp is in Den Haag niet minder actueel. Je kunt geen kroeg binnenlopen of er wordt geouwehoerd over het rookverbod of het betaald parkeren.
pi_68496449
Betaald parkeren is in veel gevallen bezopen en een manier om mensen geld uit de zak te kloppen. De auto waarin ze rijden is al fors belast via BPM en de brandstof die ze erin gooien is al fors belast met accijnzen en BTW. Ook betalen de mensen vorstelijke gemeentelijke lasten.

Betaald parkeren in woonwijken is één brug te ver. Ik kan me de woede van die mensen wel voorstellen, hoewel ik vernielingen zeker afkeur. Ik snap bovendien niet wat mensen bezielt om een autoruit in te slaan en een invalidenkaart te stelen. Mensen hebben zo'n kaart niet zonder reden.

Betaald parkeren moet er alleen zijn in centra en alleen op momenten dat het echt nodig is.
pi_68496648
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:22 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het onderwerp is in Den Haag niet minder actueel. Je kunt geen kroeg binnenlopen of er wordt geouwehoerd over het rookverbod of het betaald parkeren.
Maar dat is ook omdat die mensen niks meemaken dus daar maar over gaan ouwehoeren. En dat maanden lang.
pi_68496746
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:37 schreef Elfletterig het volgende:
Betaald parkeren is in veel gevallen bezopen en een manier om mensen geld uit de zak te kloppen. De auto waarin ze rijden is al fors belast via BPM en de brandstof die ze erin gooien is al fors belast met accijnzen en BTW. Ook betalen de mensen vorstelijke gemeentelijke lasten.

Betaald parkeren in woonwijken is één brug te ver. Ik kan me de woede van die mensen wel voorstellen, hoewel ik vernielingen zeker afkeur. Ik snap bovendien niet wat mensen bezielt om een autoruit in te slaan en een invalidenkaart te stelen. Mensen hebben zo'n kaart niet zonder reden.

Betaald parkeren moet er alleen zijn in centra en alleen op momenten dat het echt nodig is.
Het is één smerige truuk van de gemeente om het op papier te doen voorkomen dat de gemeentelijke lasten laag zijn terwijl dat in feite niet zo is. Tot voor enkele jaren geleden was Den Haag nog een artikel 12 gemeente die onder curatele stond van het rijk. Kennelijk is het ambtenarenvolk dat daar verantwoordelijk voor was nog niet opgezouten. Uiteraard ben ik me er van bewust dat het hier een politieke beslissing betreft maar ik ga er toch vanuit dat de politiek tot betaald parkeren genoodzaakt is vanwege een tekort aan inkomsten. Als Den Haag eerlijk is naar de mensen met een autootje (meestal zijn dit de arbeiders) dan zou men het betaald parkeren moeten afschaffen en eventueel het gebruik van parkeerschijven moeten verplichten in de drukke stadsdelen, zoals Scheveningen. Eventueel kan me bij gebrek aan inkomsten de lokale heffingen verhogen. Ook geen populaire maatregel maar zoals het nu gaat slaat ook nergens op. De parkeermeters en controleurs moeten toch ook ergens van betaald worden???
pi_68496763
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:42 schreef CasB het volgende:

[..]

Maar dat is ook omdat die mensen niks meemaken dus daar maar over gaan ouwehoeren. En dat maanden lang.
Daar zijn het hagenezen voor
pi_68500548
- knip -

[ Bericht 96% gewijzigd door sp3c op 29-04-2009 16:58:31 ]
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_68500904
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:37 schreef Elfletterig het volgende:

Omdat het schorum is? Gewoon keihard aanpakken en parkeertarieven verhogen om de schade te betalen, mensen die betrapt worden maandje of 3 cel doen, elke keer dat ze wéér de fout in gaan straf verdubbelen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 29 april 2009 @ 15:44:32 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68501101
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 17:19 schreef Ringo het volgende:
Gewoon slopen die parkeerautomaten. Iedere keer weer. Vandalisme is in dit geval welzeker legitiem.
Hoe kan je dat nou zeggen??

Laat automobilisten zich blauw betalen, ik ben voor. Opgerot met die blikken op wiel. Een auto in de stad is zo twintigste eeuw.
pi_68501178
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou zeggen??

Laat automobilisten zich blauw betalen, ik ben voor. Opgerot met die blikken op wiel. Een auto in de stad is zo twintigste eeuw.
Waarom quote je je eigen bericht en spreek je jezelf tegen?
  woensdag 29 april 2009 @ 15:49:28 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68501289
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:46 schreef CasB het volgende:

[..]

Waarom quote je je eigen bericht en spreek je jezelf tegen?
Omdat ik schizofreen ben.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:49:48 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68501299
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

Omdat ik schizofreen ben.
Hou je bek jij.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:50:34 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68501335
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hou je bek jij.
Leg me dat eens uit, pauper.
pi_70992070
Nog wel aardig nieuws uit Den Haag: http://www.ad.nl/denhaag/(...)_fors_goedkoper.html
De gemeente doet net alsof ze Sinterklaas zijn door de prijs van de vergunningen te verlagen, terwijl men intussen wel de straattarieven verhoogt waardoor de haagse autorijdende arbeiders alsnog genaaid worden met hogere lasten. Nog aardig om te vermelden is dat de gemeente Den Haag met een ordinaire propagandastrijd bezig is door middel van artikelen in huis-aan-huis bladen waarin net gedaan wordt alsof iedereen het wel best vindt. Een ander aardigheidje is de parkeergarage aan de apeldoornselaan. Hier parkeer je niet zelf je auto maar wordt dit gedaan dooor een geautomatiseerd systeem. De garage is gebouwd ter compensatie van de parkeerproblemen die bewoners ondervinden. Helaas moet de arbeider die 's ochtends naar zijn werk gaat 12 minuten wachten totdat het systeem zijn auto heeft opgedoken. Dat is niet erg, maar als er 2 mensen voor je staan te wachten die hun auto ook nodig hebben en je moet om 08:30 uur op je werk zijn dan heb je een probleem

Afijn, de gevestigde politieke partijen worden straks zeer zwaar afgestraft voor zovel ellende tijdens de komende gemeenteraadsverkiezingen, zoveel is zeker.
pi_70993352
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In rotterdam heeft men daarvoor bezoekers kaartjes, waarmee de bewoner een goedkope parkeerkaart voor de bezoeker kan kopen. Dit natuurlijk wel weer met een maximum aantal per jaar.

Amsterdam daarintegen was ik 2 weken geleden in de buurt van de westersgasfabriek en daar konden we voor een 24 uurskaart 19 euro aftikken. Wordt denhaag ook zo duur?
Maar in Rotterdam is het aantal vergunningen per woning niet gelimiteerd tot 1.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:33:39 #86
3542 Gia
User under construction
pi_70995367
quote:
Ieder een parkeervergunning, simpel zat. Je kunt toch bewijzen dat die auto van jou is en die andere van je partner. En dan denk ik dat met 2 vergunningen per huishouden er coulance genoeg is.

Ik vind het van de zotte dat je voor je eigen huis moet betalen voor je parkeerplaats.
En indien dit niet anders kan, kan ook nog overwogen worden om tegen sterk gereduceerd tarief een jaarparkeerkaart aan te vragen. Die kun je dan voor zoveel auto's als je hebt op jouw adres (je moet uiteraard wel in die wijk wonen), aanvragen. Zo'n kaart moet dan voorzien zijn van het kenteken van de auto, om misbruik te voorkomen.
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:35:40 #87
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_70995420
Ik woon daar heel dichtbij. Sterker nog, de andere helft van mijn straat is wel betaald parkeren
Ik ben van pindavlees
pi_70995453
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Ieder een parkeervergunning, simpel zat. Je kunt toch bewijzen dat die auto van jou is en die andere van je partner. En dan denk ik dat met 2 vergunningen per huishouden er coulance genoeg is.

Ik vind het van de zotte dat je voor je eigen huis moet betalen voor je parkeerplaats.
En indien dit niet anders kan, kan ook nog overwogen worden om tegen sterk gereduceerd tarief een jaarparkeerkaart aan te vragen. Die kun je dan voor zoveel auto's als je hebt op jouw adres (je moet uiteraard wel in die wijk wonen), aanvragen. Zo'n kaart moet dan voorzien zijn van het kenteken van de auto, om misbruik te voorkomen.
In Rotterdam is betalen voor het parkeren voor je deur de normaalste zaak van de wereld. Nu zijn die vergunningen niet extreem duur (10 euro p/m), maar het is wel vervelend als er familie op bezoek komt. Bovendien lost het de parkeerproblemen niet op. Als ik een beetje laat thuis kom, moet ik hem alsnog een halve kilometer verderop parkeren omdat alles vol staat.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:55:21 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_70996029
Onze straat was voorstander van betaald parkeren, en het heeft behoorlijk effect gesorteerd. Eerst stond de hele straat dubbelgeparkeerd, nu is de helft leeg. Bleek dat er allemaal mensen Utrecht in reden, auto in onze straat parkeerden, vouwfietsje eruit en laatste stukje naar het werk reden. Stonden ook regelmatig busjes van bedrijven van een paar straten verderop voor m'n deur.

Nu staat het hele wagenpark een straat verder, waar inmiddels ook een haalbaarheidsonderzoek is gestart.

Alleen beetje jammer dat Utrecht het schijnbaar nodig vindt de hoofdprijs te vragen voor parkeren hier.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:06:34 #90
3542 Gia
User under construction
pi_70996330
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In Rotterdam is betalen voor het parkeren voor je deur de normaalste zaak van de wereld. Nu zijn die vergunningen niet extreem duur (10 euro p/m), maar het is wel vervelend als er familie op bezoek komt. Bovendien lost het de parkeerproblemen niet op. Als ik een beetje laat thuis kom, moet ik hem alsnog een halve kilometer verderop parkeren omdat alles vol staat.
Waarom is het daar zo druk met parkeren dan? Zitten er winkels of zo? Bezienswaardigheden?

Hier hoef je namelijk alleen in winkel- en uitgaansgebieden betaald te parkeren. In de woonwijken is het gewoon overal gratis.
pi_70996473
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:55 schreef speknek het volgende:
Onze straat was voorstander van betaald parkeren, en het heeft behoorlijk effect gesorteerd. Eerst stond de hele straat dubbelgeparkeerd, nu is de helft leeg. Bleek dat er allemaal mensen Utrecht in reden, auto in onze straat parkeerden, vouwfietsje eruit en laatste stukje naar het werk reden. Stonden ook regelmatig busjes van bedrijven van een paar straten verderop voor m'n deur.

Nu staat het hele wagenpark een straat verder, waar inmiddels ook een haalbaarheidsonderzoek is gestart.

Alleen beetje jammer dat Utrecht het schijnbaar nodig vindt de hoofdprijs te vragen voor parkeren hier.
Dat heet de olievlekwerking, een beproefde taktiek die ook in Den Haag is toegepast. Daar heeft men uit taktische overwegingen een wijk gekozen (rustenburg oostbroek) in het midden van een stad. Tevens een wijk met een hoog percentage autochtone arbeiders om al te verhitte reacties te voorkomen. Dat heeft een paar maanden gedonder gekost maar intussen is het weer redelijk rustig daar. Omdat de bewoners uit deze wijk hun auto's parkeerden in de omliggende wijken was het voor de gemeente eenvoudig om het betaald parkeren uit te breiden. Volksverlakkerij van de eerste orde, iedereen weet dat maar weet dat je dergelijke streken kunt verwachten van de politiek.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:15:57 #92
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_70996590
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:11 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat heet de olievlekwerking, een beproefde taktiek die ook in Den Haag is toegepast. Daar heeft men uit taktische overwegingen een wijk gekozen (rustenburg oostbroek) in het midden van een stad. Tevens een wijk met een hoog percentage autochtone arbeiders om al te verhitte reacties te voorkomen. Dat heeft een paar maanden gedonder gekost maar intussen is het weer redelijk rustig daar. Omdat de bewoners uit deze wijk hun auto's parkeerden in de omliggende wijken was het voor de gemeente eenvoudig om het betaald parkeren uit te breiden. Volksverlakkerij van de eerste orde, iedereen weet dat maar weet dat je dergelijke streken kunt verwachten van de politiek.
Slimme tactiek van de gemeente
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:17:37 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_70996641
Yep, je weet het, en toch wil je betaald parkeren omdat de situatie onhoudbaar wordt. Nou geloof ik op zich wel dat Utrecht net iets anders werkt omdat de binnenstad veel minder op auto's berekend is dan eerder genoemden Rotterdam en Den Haag, waardoor beginnen met de olievlek vrij logisch is, maar toch gebeurt het. En dat merk je inderdaad aan de hoofdprijs vragen, waar een euro per uur ook afdoende geweest zou zijn.
pi_70996874
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:15 schreef BlaZ het volgende:

Slimme tactiek van de gemeente
Ja, echt slim. Gaan ze hele wijken volplanten met betaalapparaten voor het parkeren die om de haverklap gesloopt worden. Sturen ze parkeerwachters de wijk in die de pispaal van de stad zijn en een bijzonder hoog ziekteverzuim hebben. De gemeente mag het salaris betalen + de autootjes waarin ze rijden + de administratieve kosten. Zet de gemeente den haag een parkeergarage van een paar miljoen euro neer op de apeldoornselaan waar 50 auto's in passen en waar de automobilisten een half uur moeten wachten totdat een robot hun autootje komt brengen, een robot waar om de paar dagen een monteur voor langs moet komen om het ding weer te repareren. En intussen zit de gemeente met een electoraat dat het bloed van de politici zo langzamerhand wel kan drinken.

Maar daar staat inderdaad tegenover dat de autobezitter 's avonds zijn auto weer voor de deur kwijt kan, dat is waar. Maar dezelfde autobezitter die heeft geen zin om al teveel bij zijn moeder een paar wijken verderop op visite te gaan omdat dat toch best wel in de papieren gaat lopen, 50 keer per jaar je auto voor 8 euro per avond ergens neer te zetten.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:36:27 #95
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_70997140
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:26 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ja, echt slim. Gaan ze hele wijken volplanten met betaalapparaten voor het parkeren die om de haverklap gesloopt worden. Sturen ze parkeerwachters de wijk in die de pispaal van de stad zijn en een bijzonder hoog ziekteverzuim hebben. De gemeente mag het salaris betalen + de autootjes waarin ze rijden + de administratieve kosten. Zet de gemeente den haag een parkeergarage van een paar miljoen euro neer op de apeldoornselaan waar 50 auto's in passen en waar de automobilisten een half uur moeten wachten totdat een robot hun autootje komt brengen, een robot waar om de paar dagen een monteur voor langs moet komen om het ding weer te repareren. En intussen zit de gemeente met een electoraat dat het bloed van de politici zo langzamerhand wel kan drinken.

Maar daar staat inderdaad tegenover dat de autobezitter 's avonds zijn auto weer voor de deur kwijt kan, dat is waar. Maar dezelfde autobezitter die heeft geen zin om al teveel bij zijn moeder een paar wijken verderop op visite te gaan omdat dat toch best wel in de papieren gaat lopen, 50 keer per jaar je auto voor 8 euro per avond ergens neer te zetten.
Tsja en aangezien er daarnaast nog een huizen te kort bestaat. Verhuizen mensen niet snel naar een gemeente waar alles wel netjes wordt geregeld.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_71034109
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:11 schreef Chadi het volgende:
Groot gelijk .. ze moeten al die meters slopen.
Precies. Weg met die afzetterij.

De wijk waar ik eerst woonde was ook bewust berekend op veel minder auto's dan dat er daadwerkelijk stonden, om het openbaar vervoer, dat amper reed, te stimuleren. Die ambtenaren zijn echt zo bekrompen.
pi_71034168
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom is het daar zo druk met parkeren dan? Zitten er winkels of zo? Bezienswaardigheden?

Hier hoef je namelijk alleen in winkel- en uitgaansgebieden betaald te parkeren. In de woonwijken is het gewoon overal gratis.
Nee, ik heb het hier ook gewoon over een woonwijk met rijtjeshuizen - betaald parkeren hier hoor. En de drukte zit 'm in het feit dat elk huishouden 2 tot 3 auto's heeft....
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:06:57 #98
3542 Gia
User under construction
pi_71041163
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik heb het hier ook gewoon over een woonwijk met rijtjeshuizen - betaald parkeren hier hoor. En de drukte zit 'm in het feit dat elk huishouden 2 tot 3 auto's heeft....
Da's hier bij sommigen ook wel zo. Onze buren rechts hebben 2 auto's. Op de hoek volgens mij ook, maar die hebben een garage. Wij hebben een parkeerplein, rond, voor de deur. Kunnen 11 auto's staan. Het plein staat bij slechts 3 huizen voor de deur.
Denk dat er bij jullie wat mis is met de mensen die over de infrastructuur gaan. 2 tot 3 auto's per huishouden moet toch te regelen zijn, met extra parkeerplekken, pleintjes of zo.

Moet er toch echt niet aan denken dat wij hier zouden moeten betalen voor parkeren.

Ik denk dat het verstrekken van parkeervergunningen, persoonsgebonden, best een oplossing zou kunnen zijn. En dan niet meer dan 2 vergunningen per huishouden. De rest moet maar betalen.
pi_71059792
Hier in Den Haag hoor ik veel klachten van mensen die minder visite hebben. Men heeft dan wel een bezoekerskaart maar bijvoorbeeld op een verjaardag zullen er toch een aantal mensen zelf de parkeermeter moeten gaan bijvullen. Mensen blijven dan weg omdat men geen zin heeft 8 euro te lappen voor een avondje parkeren. Dit speelt in de arbeiderswijken, terwijl bijvoorbeeld in het centrum 's avond vrij parkeren geldt. Ook in de wat duurdere wijken zoals marlot, de vogelwijk etc. is het vrij parkeren. Dit geeft nogal wat wreven. Van de gevestigde politieke partijen zoals CDA, PvdA en VVD hoeft weinig verwacht te worden. Het electoraat van de VVD woont sowieso in de duurdere wijken dus die vinden het wel best. De populisten van de SP willen in heel de stad betaald parkeren invoeren, op zich een duidelijk standpunt. Alleen de rechtse partijen zoals de PVV worden nog gezien als redding, of dat terecht is weet ik niet.

Ik vraag me echt af waarom deze aantasting van de mobiliteit niet speelt in de andere steden. Amsterdam is bijvoorbeeld bijna allemaal betaald parkeren. Hebben bijvoorbeeld de amsterdammers geen last van minder visite? Of is men daar geheel gewend aan de inperking van de mobiliteit?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:55:56 #100
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_71061246
Zodra er bij mij in de buurt betaald parkeren wordt ingevoerd peer ik hem direct. Ik betaal gvd al méér dan genoeg aan mijn auto. En die parkeerpalen gaan er ook direct aan. Ik kan me de woede van die buurtbewoners helemaal voorstellen. dat je in een druk stadscentrum probeert het autoverkeer wat in te perken lijkt me niet heel erg raar maar in een woonwijk moet je dat gewoon niet willen.

En de persoon die zegt dat het in Rotterdam overal is, dat is ook maar op een paar plaatsen en écht niet overal.

Amsterdam is een verloren stad dus de mensen die daar zich blauw betalen aan parkeren hebben blijkbaar het geld ervoor en de andere helft van de stad is zo arm dat ze geen eens een auto kunnen betalen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')