Dat ze dan de eerste week schrappen, eens kijken of Lefèvere het dan nog een goed idee vindt. Op zich stelt die toch niet veel voor, de ene voorspelbare massasprint na de andere, voor de rest worden er enkel interessante klassementsrenners uitgeschakeld door te vermijden valpartijen.quote:
Lefevre ziet ze weer vliegen. Trouwens, hij wil nu dat de Europese Commissie de monopoliepositie van ASO, Unipublic en RCS zou aanpakken die samen '70 % van alle koersen organiseren' , ik vraag mij af hoe hij dat wil doen, want om te beginnen is er net al geen sprake van een monopolie want het zijn al drie verschillende organisaties ... (en als je de macht bij de UCI gaat leggen krijg je pas een monopolie)quote:
Drie verschillende organisaties die afspraken maken kunnen de monopoliewetgeving overtreden doordat ze doen aan kartelvorming.quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
ik vraag mij af hoe hij dat wil doen, want om te beginnen is er net al geen sprake van een monopolie want het zijn al drie verschillende organisaties
Tsjah, dan heeft zijn ploeg er ook niets te zoeken...quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat ze dan de eerste week schrappen, eens kijken of Lefèvere het dan nog een goed idee vindt. Op zich stelt die toch niet veel voor, de ene voorspelbare massasprint na de andere, voor de rest worden er enkel interessante klassementsrenners uitgeschakeld door te vermijden valpartijen.
Als ze de tour gaan inkorten, dan moeten ze zeker 4-5 vlakke etappes eruit halen. Bergetappes of tijdritten kun je nauwelijks veel verminderen, dus dan zie ik Lefevre nog wel anders piepen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat ze dan de eerste week schrappen, eens kijken of Lefèvere het dan nog een goed idee vindt. Op zich stelt die toch niet veel voor, de ene voorspelbare massasprint na de andere, voor de rest worden er enkel interessante klassementsrenners uitgeschakeld door te vermijden valpartijen.
Dat is dus het bezwaar van de Protour, dat je ook wedstrijden móet rijden die niet zo interessant zijn. Ik kan me zo voorstellen dat voor Quickstep het niet zo'n ramp is als ze bv. de Ronde van Romandië of Baskenland niet hoeven te rijden, en ik denk dat ze bij Euskatel alleen maar blij zijn als ze niet meer naar RVV of GW hoeven te komen. Dat kost ze toch alleen maar geld en levert niets op.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:17 schreef -skippybal- het volgende:
Ook klagen over te veel wedstrijd dagen maar wel allemaal die 1.1 prutskoersjes rijden in Vlaanderen....
Hij vergeet eventjes dat niet iedereen dezelfde sponsor heeftr.
Behalve de Tour, want daarin wil iedereen starten.quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:20 schreef ultra_ivo het volgende:
zijn de organisatoren tevreden, hebben ze meer wildcards voor de Continental Ploegen
Dat was al overduidelijk voor die hele Protour begon. Een Protourploeg rijdt tegen z'n zin mee in een wedstrijd, is totaal niet gemotiveerd en presteert niets. Continentale ploegen, die wel wilden, mochten niet meerijden, zijn verplicht elders te gaan rijden, rijden daar ook tegen hun zin en zijn ook niet gemotiveerd.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is dus het bezwaar van de Protour, dat je ook wedstrijden móet rijden die niet zo interessant zijn. Ik kan me zo voorstellen dat voor Quickstep het niet zo'n ramp is als ze bv. de Ronde van Romandië of Baskenland niet hoeven te rijden, en ik denk dat ze bij Euskatel alleen maar blij zijn als ze niet meer naar RVV of GW hoeven te komen. Dat kost ze toch alleen maar geld en levert niets op.
ja maar Ullrich zit er niet die hebben ze toch niet aangenomenquote:Op zaterdag 14 april 2007 18:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Rijdt die nu niet voor dat Oostenrijks ploegje waarbij Ullrich in de omkadering zit ?
Leuke koers gezien vandaag. 2 keer voorbij zien komen op een mooie keienstrook. Heeft iemand de goede startlijst trouwens?quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:55 schreef PLAE@ het volgende:
Zo net op TV Drenthe live de Ronde van Drenthe gezien. Aardige koers met best een leuk deelnemersveld, in tegenstelling tot vroeger in ieder geval.
Glomser, Mattan, Omloop, Guidi, Hunter etc.
Winnaar: Maaskant.
De Gokmaffia zit er voor iets tussen zeg ik je ! De gokmaffia !quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:38 schreef icebliss het volgende:
http://www.cyclingstartlists.com/2007/04Apr/19Drenthe.htm
Unibet deed niet mee (?) en 173 is: HEIZMANN Elnathan
Iets klopt er dus niet helemaal![]()
dank uquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Er is nu trouwens een nieuwe site die de oude UCI ranking een beetje doet herleven : http://www.cqranking.com/
Anjaquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Er is nu trouwens een nieuwe site die de oude UCI ranking een beetje doet herleven : http://www.cqranking.com/
Vorig jaar Parijs-Brussel gewonnen, puntenklassement en drie ritten in de Tour, drie ritten in de Giro , ...quote:Op zondag 15 april 2007 13:59 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Anja![]()
En wtf doet McEwen daar op 6? Die ranking was natuurlijk ook niet alles...
hij ging vandaag zelf als de brommerquote:Op woensdag 11 april 2007 12:29 schreef Bartoli het volgende:
Bjorn Leukemans op sporza:
"Ik ben niet slechter geworden"Björn Leukemans richt zich niet langer op de Waalse klassiekers en het korte rondewerk. "Ik had de toptien in mijn bereik in Luik-Bastenaken-Luik, maar die tijd is voorbij", zegt de renner.
"Drie jaar geleden ging ik op Saint-Nicolas nog met Basso en Sanchez achter Boogerd aan. Nu kan ik Basso en Sanchez niet meer volgen. En dat is niet omdat ik zo veel slechter ben geworden, hoor."
"Er zijn dagen geweest dat Jan Ullrich me bergop in de weg reed. Enkele weken later vloog hij me voorbij. En naar de Ronde van het Baskenland keer ik nooit terug. Daar rij je tegen "brommers"."
yeah right Björn, dat denken de spanjaarden ook als ze hier komen koersen
![]()
quote:Op zondag 15 april 2007 23:10 schreef icebliss het volgende:
Volgende klassieker grote wedstrijd:
[Wielrennen] Amstel Gold Race 2007
De Amstel is ook niet voor niks zelfs in de Pro-Tour een wedstrijdcategorie lager dan Milaan-San Remo, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Luik-Bastenaken-Luik, Ronde van Lombardije, ... hoor.quote:
Die puntentelling klopt voor geen ruk.quote:Op maandag 16 april 2007 23:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De Amstel is ook niet voor niks zelfs in de Pro-Tour een wedstrijdcategorie lager dan Milaan-San Remo, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Luik-Bastenaken-Luik, Ronde van Lombardije, ... hoor.
Over pakweg Plouay heb je gelijk, maar de Waalse Pijl vind ik dan wel weer een koers die zeker naast de Amstel moet staan. De Omloop het Volk zou trouwens ook doodgewoon in die Pro-Tour moeten.quote:Op maandag 16 april 2007 23:50 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Die puntentelling klopt voor geen ruk.
P-T zou bij die grote moeten staan en AGR zo meer waard meoten zijn dan een WP of een Plouay.
Eindelijk kan 'ie weer eens![]()
PRO-TOUR![]()
![]()
![]()
![]()
de Omloop zou er gewoon in moeten als seizoens opener. Je kan je bijna geen betere koers daarvoor bedenken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 00:00 schreef -skippybal- het volgende:
Nouja, over de Omloop ben ik het niet echt eens, maar ik ben dan ook geen Vlaming![]()
En als de Omloop er in moet, moet ook de E3 erin minimaal...
En die plaatsjes kunnen beter op worden gevuld door een Milaan-Turijn en een Ronde van Lazio![]()
Daarom zeg ik: de goede startlijst. Ik Pronk of Scheunemann gok ik.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:38 schreef icebliss het volgende:
http://www.cyclingstartlists.com/2007/04Apr/19Drenthe.htm
Unibet deed niet mee (?) en 173 is: HEIZMANN Elnathan
Iets klopt er dus niet helemaal![]()
quote:De Belgische wielrenner Tom Boonen heeft maandagavond zijn Lamborghini in de prak gereden. De topsprinter belandde met zijn auto tegen een elektriciteitspaal nadat hij uitweek voor een overstekende kat.
Boonen in de Belgische media: ''Maandagavond reed ik met mijn wagen in de buurt van Balen. Bij een verkeerslicht liep een kat de straat over. Ik kon ze ontwijken, maar kwam in de berm terecht. De voorkant van mijn wagen is beschadigd, maar gelukkig leeft de kat nog'', aldus de voormalige wereldkampioen.
AGR mag van mij best bij de groten komen in de plaats van Milaan - San Remo, die stelt niets meer voor. PT vind ik ook een lachertje.quote:Op maandag 16 april 2007 23:50 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Die puntentelling klopt voor geen ruk.
P-T zou bij die grote moeten staan en AGR zo meer waard meoten zijn dan een WP of een Plouay.
Eindelijk kan 'ie weer eens![]()
PRO-TOUR![]()
![]()
![]()
![]()
Door de heuveltjes die tegenwoordig op het einde van P-T zitten, is het de laatste jaren niet vaak meer een massasprint geweest. Winnaars vanaf 1997:quote:Op woensdag 18 april 2007 13:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
AGR mag van mij best bij de groten komen in de plaats van Milaan - San Remo, die stelt niets meer voor. PT vind ik ook een lachertje.
Kortom, wedstrijden die vaak eindigen in massasprints, vind ik de term klassieker onwaardig.
Klopt helemaal. Als de finish nog op de oude plek lag dan konden Ricco en Gilbert dit jaar gaan sprinten voor de overwinning.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Door de heuveltjes die tegenwoordig op het einde van P-T zitten, is het de laatste jaren niet vaak meer
Bij Milaan-San Remo is de ontwikkeling juist andersom. Voor 1997 was het meestal iemand uit een klein groepje of een eenling die won, na 1997 meestal een massasprint. Dit komt volgens mij vooral omdat ze de finish een paar km verderop hebben gelegd, waardoor de sprintersploegen iets meer tijd hebben om te organiseren.
Hoezo dat? De Ronde had laatst toch ook een eigen topicquote:Op woensdag 18 april 2007 14:24 schreef Ambrosius het volgende:
Het is wat overdreven om een apart topic te openen voor de De Scheldeprijs lijkt me?
De Ronde is een ProTour-koers, dit nietquote:Op woensdag 18 april 2007 14:31 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hoezo dat? De Ronde had laatst toch ook een eigen topic
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |