berney | woensdag 7 maart 2007 @ 08:50 |
Arghhhhhhhhh, Er zal vast een centraal topic over zijn. Boeit me effe niet. Heb geen in om te zoeken. ![]() Wat is nu mijn ergernis? Dat sommige ballen niet uit hun doppen kijken en de verkeersregels kennen. Met ballen bedoel ik die mannen in die grote leasebakken. Ze weten bv niet dat als ik op een voorrangskruispunt rijd. IK voorrang heb en hun mij voorrang moeten verlenen. ![]() Gevolg dat ik dus op de rem moet staan voor die etterbakken. Als ik op datzelfde kruispunt ben maar dan voorrang moet verlenen en ik rechtsaf sla die bal aan de overkant wil linksaf slaan. Moet mij dus voorrang verlenen en vervolgens niet doet. ![]() Gevol dat ik op de rem moet staan voor die etterbakken. Arghhhhhhhhhhhhhh, ![]() ![]() | |
superbam | woensdag 7 maart 2007 @ 08:53 |
zet je auto een keer in de zijkant van zo'n bal, dat helpt echt! | |
whoops | woensdag 7 maart 2007 @ 08:53 |
Lang verhaal kort: hoe groter de auto, hoe slechter de rijstijl... ![]() | |
Pakspul | woensdag 7 maart 2007 @ 08:55 |
quote:Deze regel gaat niet op wanneer er een vrouw achter het stuur zit. Dan maakt het formaat van de auto niet uit. | |
whoops | woensdag 7 maart 2007 @ 09:00 |
quote: ![]() | |
vinnieboy | woensdag 7 maart 2007 @ 09:05 |
quote: ![]() | |
fembol | woensdag 7 maart 2007 @ 09:09 |
quote:Nee, vrouwen rijden altijd goed, toch?? ![]() | |
whoops | woensdag 7 maart 2007 @ 09:12 |
quote:Bij vrouwen is het: hoe groter haar ego, hoe beroerder de rijstijl... ![]() | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 09:15 |
Mwoi, ik erger me vooral aan mensen die twijfelen in t verkeer, daarmee bedoel ik: niet in durven voegen, niet over durven steken, stapvoets een bocht nemen... En als ergste, Nederlanders op de snelweg!! AAAARGH!!! Kom je lekker vanaf Oostenrijk, lekker rap tempo, zit er weer zo'n schijthollander op de linker baan, die maar niet aan de kant wil, onder het motto "t gaat hard genoeg", optieften jankers.. daar erger ik me aan ![]() | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 09:15 |
![]() ![]() | |
Pakspul | woensdag 7 maart 2007 @ 09:20 |
quote:Ik moest lachen ![]() | |
SlideAway | woensdag 7 maart 2007 @ 09:20 |
Raketwerper op je auto doet wonderen. | |
jitzzzze | woensdag 7 maart 2007 @ 09:23 |
Dus jij remt altijd zo hard voor me? | |
DrDarwin | woensdag 7 maart 2007 @ 09:25 |
quote:Ik erger me aan Nederlanders die denken dat ze Duitser zijn dan Duitsers, en zich dan asociaal gaan gedragen in het verkeer, terwijl juist de Duitsers zelf meestal erg netjes hard rijden. | |
Pakspul | woensdag 7 maart 2007 @ 09:25 |
quote:Jewel, als jij bier teveel hebt ben je bij ons aan goede adres ![]() | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 09:27 |
Het gekke was dat die vent echt dacht dat hij voorrang had. ![]() Iedereen weet toch als iemand rechtsaf slaat dat die voorrang heeft? | |
Hugo- | woensdag 7 maart 2007 @ 09:27 |
Mensen die net onder de maximumsnelheid gaan rijden. | |
jitzzzze | woensdag 7 maart 2007 @ 09:29 |
quote:Als je rechtsafslaat heb je niet automatisch voorrang; als je van rechts komt wel ![]() | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 09:31 |
quote:Het betreft een voorrangskruising. | |
jitzzzze | woensdag 7 maart 2007 @ 09:32 |
quote:Maak even een paint ofzo | |
FJD | woensdag 7 maart 2007 @ 09:32 |
quote:Bal komt van tegenovergestelde richting en wil linksaf. Aangezien we aan de rechterkant v/d weg rijden is de rechterbocht de kortste bocht en heeft voorrang ![]() | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 09:33 |
quote:wanneer je beide staat te wachten op een kruising en je wilt beide dezelfde kant op, mag degene die rechtsaf moet, eerst!! ik denk eerder dat ze door rijden, omdat de ander twijfelt... ohjah @ moraalridder over zijn duitser blabla... blijf dan lekker thuis met je LADA 1.0... jaloers??? ![]() ![]() ![]() | |
SlideAway | woensdag 7 maart 2007 @ 09:34 |
quote:Wij zijn het eens. | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 09:35 |
quote:dit is trouwens het school voorbeeld van het type schijt hollander wat ik bedoel... maar dat was al duidelijk denk ik... ![]() | |
Metro2005 | woensdag 7 maart 2007 @ 09:35 |
ik erger me dood aan scooterrijders met bontkragen die je op een fucking rotonde rechts gaan inhalen ![]() en vervolgens als je 50 rijdt precies rechts schuin achter me gaan rijden, 1 keer remmen en hij ligt over de auto heen. Wat een sukkel was dat ![]() en verkeerslichten die 15 minuten op rood blijven en de boel blokkeren heb ik een hekel aan. Rotondes roeleren ![]() | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 09:36 |
![]() Mijn bocht is korter dus heb ik voorrang. ![]() | |
whoops | woensdag 7 maart 2007 @ 09:36 |
quote:Goed plan.... ![]() | |
whoops | woensdag 7 maart 2007 @ 09:36 |
quote:Goeie uitvoering ook... ![]() Tja, irritante situatie... ![]() | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 09:36 |
quote: ![]() | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 09:37 |
dat is inderdaad wel irritant... maar als jij ziet dat hij aan wil rijden en jij doet dat ook, zal hij weinig anders kunnen dan op de rem staan... Laat me raden trouwens: Mercedes rijder?? ![]() | |
jitzzzze | woensdag 7 maart 2007 @ 09:38 |
Wat een paint ![]() Maar het maakt de situatie wel een stuk duidelijker | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 09:38 |
quote:Gister reed ik dus op de horizontale vlak op de paint en dat betreft een voorrangsweg waar doodleuk iemand voor mijn neus de weg overstak linksaf ging. | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 09:39 |
quote:Sorry. ![]() | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 09:39 |
quote:Geen diee, geen verstand van. ![]() | |
rival | woensdag 7 maart 2007 @ 09:40 |
kerel, voorrang krijg je niet, voorrang neem je! als het jou dus vaak voorkomt dat grote bakken voor je duiken terwijl jij voorrang heb dan moeje misschien iets minder voorzichtig richting het kruispunt komen. mensen zien dat je voorzichtig aankomt en denken dan, oooooowww daar kan ik nog wel ff voor... er is bij mij nog nooit (uitzonderingen daargelaten) iemand zomaar voorgedoken terwijl ik voorrang had ![]() | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 09:41 |
hahaha, je moet er eens op letten, blijkt best vaak een auto te zijn met zo'n vizier op de moterkap!! | |
Pakspul | woensdag 7 maart 2007 @ 09:41 |
Typisch geval van geen voorrang durven te nemen ![]() | |
jitzzzze | woensdag 7 maart 2007 @ 09:41 |
Als jij in dat Elvis-pak aan komt, ga ik ook wel aan de kant ![]() | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 09:42 |
quote:hier heb je alleen zo tering weinig aan als je je auto in de prak rijdt en je zelf in de kreukels ligt.... Voorang neem je jah, maar niet onvoorwaardelijk... | |
rival | woensdag 7 maart 2007 @ 09:42 |
quote:en zo hoort het ook.. respect the king! ![]() | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 09:43 |
Ik ben een meid dank je. ![]() En ik nam voorrang alleen hij nam het ook. ![]() En in dit geval heeft het niets met voorzichtig aankomen te maken we stonden allebeide stil. ![]() | |
jitzzzze | woensdag 7 maart 2007 @ 09:43 |
quote: ![]() Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ook altijd wel hard aan kom rijden bij een kruising, en dan laat rem. Ook toen ik nog een klein autotje had, lieten mensen mij heel vaak voor gaan. | |
rival | woensdag 7 maart 2007 @ 09:44 |
quote:excuses meid! als je beide stil staat, hoezo moet je dan op je rem voor die kerel? ![]() | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 09:44 |
quote:Jawel hoor, heb ik geen moeite mee. | |
jitzzzze | woensdag 7 maart 2007 @ 09:45 |
Handrem erbij ![]() | |
FJD | woensdag 7 maart 2007 @ 09:46 |
quote:Eens. Duitsland is een verademing om te rijden. Van de zomer deed ik het elke dag een stukje en hoe verder je Duitsland in komt hoe beter het rijden is. De eerste paar kilometer heb je nog van die achterlijke Hollanders die met 100 een vrachtauto inhalen zonder zich te realiseren dat ik met 160 aan kom zakken maar zodra je iets verder komt merk je gewoon dat er vele malen beter wordt gereden. Jammer genoeg moest ik er na 10km altijd weer vanaf en terug Nederland in maar het was altijd lekker rijden ![]() | |
rival | woensdag 7 maart 2007 @ 09:48 |
quote:dat doe ik ook.. en dan zie je heel vaak mensen die voorrang hebben al gaan remmen... ja dan stop ik met remmen en ga ik ervoor.. en bedank altijd..... de gezichten die je dan ziet ![]() | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 09:48 |
quote:Omdat we tegelijk afsloegen. ![]() | |
rival | woensdag 7 maart 2007 @ 09:49 |
quote:je stond stil? ![]() | |
jitzzzze | woensdag 7 maart 2007 @ 09:49 |
quote:Precies, zo doe ik het ook | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 09:50 |
quote:hmmz heb ik t nu verkeerd begroepen, of jij?? Dat bedoel ik dus ook, mensen die absoluut niet in hun spiegels kijken, zodat je telkens af moet remmen... maar dacht dat je reactie is, op mensen die daar totaal anders over denken en "ons" (de hardere rijders) dus zien als asociale chauffeurs... snap er niks meer van ![]() ![]() | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 09:51 |
quote:Jemig, we trokken tegelijkertijd op man. ![]() | |
tong_poh | woensdag 7 maart 2007 @ 09:55 |
quote:Helemaal mee eens. | |
FJD | woensdag 7 maart 2007 @ 09:56 |
quote:Deel van de frustratie komt natuurlijk ook omdat Nederlandse hardrijders zich meer dan eens schuldig maken aan bumperkleven. Komt er weer zo'n mongool in een GTI aan die bovenop je bumper duikt en vervolgens met groot licht gaat seinen. Echt de tiefus kunnen ze krijgen ![]() Als ik een BMW, Audi of Mercedes in m'n spiegel zie ga ik iig eerder netjes aan de kant dan als ik zo'n sjonnie zie ![]() | |
NT-T.BartMan | woensdag 7 maart 2007 @ 09:58 |
quote:[moraalridder] Voorrang moet je krijgen, niet nemen. Zo'n patser-lease-aso-bak is vermoedelijk honderd keer sterker dan jouw roestige voertuigje. Je gaat het niet winnen... hij een krasje... jij total loss... | |
jitzzzze | woensdag 7 maart 2007 @ 09:58 |
Bij snonnies ga ik zeker niet aan de kant. En ga hun ook bumperkleven. Die gezichten van hun altijd ![]() | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 10:01 |
quote:ik ga ook voor n mazda aan de kant, als ie maar sneller is dan ik... Maar ik geniet inderdaad wel van de golf GTI bumperklevers... willen ze erlangs... heel ff ophouden en dan zelf plankgas geven... Dan zie je ze ook plankgas geven en ze kunnen ze niet bijhouden... dan lief naar rechts en ff zwaaien.... ![]() ![]() maar dat alleen in nederland natuurlijk ![]() | |
FJD | woensdag 7 maart 2007 @ 10:04 |
quote:Vorige keer zo'n rasmongool. Mocht je 70 dus ik haal iemand met 80 in (A15 bij Gorinchem) meneer komt in z'n Golf met 100 achterop, duikt vol op m'n bumper en begint meteen te seinen. Echt de tiefus kunnen ze krijgen. Lekker even de rem aangetikt en sjonnie op stang gejaagd. Sue me ![]() ![]() Oh ja grootste ergernis blijf natuurlijk de eikels die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde ![]() | |
WyriHaximus | woensdag 7 maart 2007 @ 10:05 |
Mensen die zonder te kijken de weg op rijden/lopen of zonder te kijken links of rechts afslaan. Willen schijnbaar dood ![]() | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 10:06 |
quote:OOOOH jah inderdaad, en dit zijn 9 van de 10 keer "ervaren rijders" die de jeugd verwijten dat ze asociaal rijden... ze moesten eens weten!! | |
pisnicht | woensdag 7 maart 2007 @ 10:08 |
Ik doe altijd gewoon mijn groot licht op als er weer eens een debiel links blijft rijden. Zó snel is een D5 nou ook weer niet btw... wat irritant is; - geen richting aangeven bij verlaten rotonde - 30 rijden waar je 50 mag - met 121 naar links gaan een auto inhalen terwijl je er met 140 aankomt (spiegels!) - links blijven rijden en bij de afslag ineens tussen twee vrachtwagens door afslaan - om de 2 seconden remmen omdat er geen afstand wordt gehouden (harmonica effect) | |
FJD | woensdag 7 maart 2007 @ 10:08 |
quote:Ik toeter altijd ![]() Ow ja en op de A15 rijden is ook een drama. Kachel je daar lekker met 140 (want geen flitspalen) rijdt er een bejaarde met 80 achter een vrachtwagen. Daar blijven ze dan een seconde of twintig totdat jij ze wil inhalen en dan is het snel knipperen en de auto er voor gooien ![]() | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 10:18 |
quote:klopt, maar hij wil prima vooruit en n gti kan t toch echt vergeten :p en na chiptuning gaat ie van 180 pk, naar 215 met een koppel van 420 Nm, dan heb je niks te klagen ![]() hoewel ik bij terugkomst van oostenrijk wel moest afhaken tegen een m3 en passat ![]() | |
BertV | woensdag 7 maart 2007 @ 10:19 |
Schrikkende mensen die seinen omdat ze gewoon niet opletten... | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 10:24 |
quote:huh??? mensen die schrikken omdat ze de spiegels gebruiken om te kijken of t haar nog goed zit... die schrikken toch juist?!?! ![]() | |
-Muse- | woensdag 7 maart 2007 @ 10:26 |
quote:Diesels heerschen de snelweg ![]() | |
BertV | woensdag 7 maart 2007 @ 10:28 |
Ik heb het over inhaalakties op B-wegen en de schrikreactie van automobilisten op de andere weghelft. Als je tijd hebt om me te seinen, dan was het helemaal niet nodig. ![]() (ik sein voortaan terug) | |
pisnicht | woensdag 7 maart 2007 @ 10:44 |
quote:juist op de snelweg legt koppel het af tegen pk's hoor... | |
rival | woensdag 7 maart 2007 @ 10:46 |
quote:want? de sjonnie is toch ook sneller dan jij? (of hij rijd iig harder) waarom wel voor een merc opzij maar niet voor een golf gti oid? kanker wat een randdebielen hier op de wereld... zien alles als een spelletje... je behoort gewoon rechts op de weg te rijden voor zover dat kan.... en als je je daar aan houd zal je bijna nooit last hebben van klevers! | |
-Muse- | woensdag 7 maart 2007 @ 10:48 |
quote:Juist op de snelweg is een vergelijkbare diesel sneller dan een beznine. Daar komt het koppel pas echt kijken | |
rival | woensdag 7 maart 2007 @ 10:50 |
quote:wat wilt een 2 liter turbodiesel doen tegen een 2 liter turbo benzine auto? ik geloof niks hoor ![]() | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 10:52 |
quote:inderdaad, hoog koppel --> veel sneller optrekken --> daaag benzine bakken.... maar inderdaad, ik vind het wel bullshit om voor n dikke bak wel te wijken en voor n andere niet... | |
rival | woensdag 7 maart 2007 @ 10:54 |
quote:dat snap ik ook niet helemaal. ik rij altijd te hard. maar let ook altijd op me spiegels... zodra ik zie dat iemand op me af komt rijden dan ga ik aan de kant om hem voorbij te laten.... | |
FJD | woensdag 7 maart 2007 @ 10:58 |
quote: ![]() Omdat de gemiddelde BMW/Audi/Mercedes gewoon rustig op de linkerbaan een hoger tempo rijdt terwijl de gemiddelde GTI als een dwaas achterop komt en gaat bumperkleven. Als ik naar rechts kan dan zal ik de eerste zijn die naar rechts gaat maar als ik links moet rijden omdat ik fatsoenlijk aan het inhalen ben dan zal zo'n sjonnie op m'n bumper duiken en de gemiddelde BMW/Audi/Mercedes niet en daarom kan zo'n sjonnie van mij gewoon de tiefus krijgen en ben ik minder geneigd om zo snel mogelijk naar rechts te gaan. | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 10:59 |
quote:wat die wilt doen?? sowieso ff op hem wachten wanneer de benzine auto weer moet tanken :p ![]() | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 11:00 |
quote:hier heeft ie toch n punt... de gemiddelde gti rijder wil iets TE graag laten zien dat zijn / haar bakkie aardig vooruit wil... ik laat ook altijd gas los, laat maar wat uitrollen en dan weer gaserop, veel relaxter rijden... | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 11:02 |
quote:Ik heb geen roestbak, de mijne is 1.4 dus opzich kan ie best leuk optrekken+ het feit dat het een automaatje is. (geen grappen graag) Daarom heeft hij niet het recht om voorrang te nemen als hij het niet heeft. | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 11:03 |
grap!!![]() | |
AlphaOmega | woensdag 7 maart 2007 @ 11:11 |
quote:Ben je nou echt zo dom, of lijkt het maar zo? Eén aanrijding met één bal veroorzaken zal er volgens jou in resulteren dat alle ballen in de toekomst begrijpen dat ze voor TS uit moeten kijken? | |
AlphaOmega | woensdag 7 maart 2007 @ 11:12 |
quote:Gebruik je ruitensproeiers. Vooral als sjonnie of anita net zijn autootje blinkend heeft opgepoetst zullen ze dat niet grappig vinden... | |
rival | woensdag 7 maart 2007 @ 11:13 |
quote:het duurt even voordat alle ballen het door hebben dat er met TS niet gefuckt moet worden, en tot die tijd gewoon steeds auto's met airbag kopen TS ![]() | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 11:15 |
quote:Daar moet je de ballen wel voor hebben. ![]() | |
DrMarten | woensdag 7 maart 2007 @ 11:36 |
Mensen die niet doorrijden ![]() Als mensen zich gewoon aan de snelheid houden hoor je mij niet klagen, maar als ze 70 rijden waar ze 80 mogen en 80-90 waar ze 100 mogen.... Voor mij ergernis nummer 1. | |
BobbyB | woensdag 7 maart 2007 @ 11:42 |
quote:Tis wel irritant soms, maar ja, je zegt het zelf al: ze mogen er 80 of 100, het is niet verplicht. Zelf wil ik op de snelweg ook wel eens 100 rijden in plaats van 120. Uiteraard op de rechter baan. Rijdt een stuk relaxter. Mijn grootste ergernis zijn die lamballen die links rijden en eigenlijk ook de afslag moeten hebben en dus hun pauperbak tussen de linkse rij (doorgaans vrachtauto's, dus langzamer verkeer) persen en dus ook zorgen dat de linker rij moet remmen. Verder natuurlijk bumperklevers, linksplakkers, file coureurs (mensen die constant van baan verwisselen in een file als de andere rij ook maar 1 milimeter per seconde harder gaat.), haastige flitsfiguren (mensen die met een te hoge snelheid aan komen rijden en beginnen te knipperen met hun lampen dat je een eind op moet zouten) en mensen die geen richting aangeven. | |
DrMarten | woensdag 7 maart 2007 @ 11:45 |
quote:Als je geen 80 of 100 wilt rijden dan heb je naar mijn mening niks op die weg te zoeken, dan zoek je maar een achterafweggetje op om rustig te rijden. Mensen die niet harder mogen, bijvoorbeeld met een aanhanger of vrachtwagen, daar zul je mij niet over horen klagen. Maar verder is het gewoon doorrijden of optyfen. | |
Keerzijde | woensdag 7 maart 2007 @ 11:45 |
quote:Sorry hoor: Vrouw + 1.4L autootje + Automaat Dat is wel HEEEEEL erg vooroordeelbevestigend ![]() Tuurlijk heb je gelijk dat hij jou eigenlijk voorrang zou moeten verlenen, maar zo werkt het in de praktijk nou eenmaal niet. Die vent in die grote leasebak ziet een klein vrouwenautootje en denkt "Daar druk ik hem nog even voor, anders moet ik er straks de hele tijd achter hangen" ps: 1.4 en 'best leuk optrekken' ??? ![]() | |
DrMarten | woensdag 7 maart 2007 @ 11:46 |
quote:ALs je een licht autootje hebt met een 1.4 automaat dan laat je menig dikke bak achter je bij het stoplicht hoor. | |
BobbyB | woensdag 7 maart 2007 @ 11:48 |
quote:Er is geen minimale snelheid tenzij het gevaar oplevert, iedereen mag zijn eigen snelheid bepalen als je maar niet harder rijdt dan de toegestane snelheid. Ik en anderen die langzamer rijden hebben net zo veel op de weg te zoeken als mensen die willen opschieten, zoals jij blijkbaar. ![]() Gelukkig maak jij niet uit wie er wel en niet op de weg mag komen. ![]() | |
tong_poh | woensdag 7 maart 2007 @ 11:51 |
Voor mensen die zeggen, dat je even de rem aan moet tikken bij bumperklevers moeten even het volgende in acht nemen. Enkele weken geleden deed ik dit ook. Het was maar een klein tikje, maar de bumperklever schrok hier zo danig van dat hij vol op de rem drukte en zijn stuur naar rechts draaide. Gelukkig hield hij na een slinger beweging de controle over de auto. Door de oplettendheid van de andere automobilisten is er dus niks gebeurd. Maar was hij de controle kwijtgeraakt, dan had hij waarschijnlijk 3 of meerdere auto's meegenomen. Dat zo'n eikel zich doodrijdt, dat kan mij geen ruk schelen. Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen. Maar onschuldige mensen die door zo'n eikel aangereden worden, daar heb ik wel een probleem mee. | |
Keerzijde | woensdag 7 maart 2007 @ 11:53 |
quote:Dat ligt aan je definitie van 'dikke bak'. Als je daarmee een te grote, te zware auto met een te lichte motor bedoelt heb je helemaal gelijk. Maar die kunnen ook niet 'leuk optrekken'. Als je met 'dikke bak' een M3 of een S4 bedoelt, kom je met een 1.4 nevernooitniet in de buurt. (als dat wel zo is, graag merk en type, want dan wil ik er ook eentje ![]() Volgens mij is er geen enkele 1.4 automaat die 0-100 binnen de 10 sec doet. Dus waar hebben we het dan over met lekker optrekken? | |
jitzzzze | woensdag 7 maart 2007 @ 11:55 |
quote:Ik heb een tijdje een 1.4 100pk seat ibiza gehad, en menig sjonnie/dikke bak legde het af tegen die auto | |
rival | woensdag 7 maart 2007 @ 11:56 |
quote:? snap je nu wat voor gevaarlijke situaties je maakt door plotseling zonder reden te remmen? | |
BobbyB | woensdag 7 maart 2007 @ 11:56 |
quote:Het is ook gevaarlijk ook al doe je het alleen maar om aan te geven dat je er niet van gediend bent. Je kan beter even de alarm lichten aan doen of met gebaren aangeven dat ie afstand moet houden. Was een tijd terug ook op TV, dat zo'n bumperklever dus was verongelukt door zo'n actie en ik denk eerlijk gezegd dat je ook dat niet op je geweten wilt hebben, ik niet in ieder geval. ![]() | |
rival | woensdag 7 maart 2007 @ 11:57 |
quote:maar omdat die bakkies altijd heel snel door hun versnellingen gaan (je geeft gas en moet alweer schakelen) lijkt het voor de mensen er in of het best rap gaat ![]() | |
DrMarten | woensdag 7 maart 2007 @ 11:59 |
quote:Als jij met 80 rijdt op een weg waar je 100 mag en je hebt ondertussen een rij van 30 auto's achter je hangen en je weigert dan nog om wat gas bij te geven dan ben jij er mede de oorzaak van dat er gevaarlijke situaties gaan ontstaan aangezien er dan mensen in gaan halen op wegen met tegenliggers. Als je 80 rijdt omdat je van de omgeving wilt genieten, zoek dan een andere weg op, als je 80 rijdt omdat je niet harder durft, lever dan je rijbewijs in. Ik ben niet iemand die altijd te hard rijdt, helemaal niet, maar rij gewoon de snelheid die toegestaan is op de betreffende weg, die wegen zijn dusdanig aangelegd dat die snelheid bijna altijd zonder problemen gereden kan worden. | |
FJD | woensdag 7 maart 2007 @ 12:00 |
quote:Gelukkig dat het bumperkleven daar niets mee te maken had. Ik kan er werkelijk geen enkel probleem mee hebben. Eigen rechter spelen? Ja natuurlijk maar in dit geval brengt meneer de bumperklever ook jou in gevaar. Gebeurt er een keer echt iets voor je neus dan duikt hij gewoon vol in je achterkant met alle mogelijke gevolgen van dien. | |
rival | woensdag 7 maart 2007 @ 12:03 |
quote:dat jij geen inzicht hebt kan ik niks aan doen. ik kleef ook. maar dan kijk ik wel 2 of 3 auto's voor me.. dus er gebeurt niet plotseling iets.... als alles voor me gaat remmen heb ik dat 9 van de 10 keer eerder door dan me voorligger..... echter als je zomaar ineens gaat remmen wordt het een ander verhaal... maarja, mij zie je dan geen gekke actie maken zoals hierboven was verteld ... | |
BobbyB | woensdag 7 maart 2007 @ 12:07 |
quote:Nee hoor, de mensen die gaan inhalen leveren gevaarlijke situaties op, niet ik. Dan zouden tractoren die 30 rijden op een 80KM en vrachtwagens op een 100 weg ook gevaarlijk zijn. Je reactie is nogal onzin. Daarbij: wat is er mis met een beetje geduld, vooral in het verkeer? Juist, dat is er mis in het verkeer en de reden dat er zoveel ongelukken gebeuren. Iedereen heeft haast, iedereen wil opschieten en snel rijden en dat is helemaal nergens voor nodig. Die paar minuten maken ook geen ruk uit hoor. Al dat gestress op de weg om niks. ![]() En het is heus niet dat ik niet harder rijd omdat ik van de omgeving wil genieten of omdat ik niet durf maar gewoon omdat het veel prettiger rijdt en ik niet altijd zin heb in dat gehaast. Als ik zie dat de rij achter me echt te lang wordt wil ik gerust wat harder gaan overigens of even ergens een parkeer haven induiken maar hoe hard je rijdt bepaal je nog altijd zelf. | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 12:10 |
quote:zelfs een SEAT ibiza a.4 16v heeft maar 75 pk... dus een normal 1.4 KAN geen 100 pk hebben... i'm sorry ![]() | |
rival | woensdag 7 maart 2007 @ 12:11 |
quote:wat heeft 100 rijden op een weg waar je 100 mag met haast te maken? ik geloof niks hoor.... | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 12:13 |
quote:mijn welgemeende excuses, het is mogelijk... maar dan moet je wel de sport uitvoering hebben, en ik twijfel ernstig of die in automaat leverbaar is :p | |
NT-T.BartMan | woensdag 7 maart 2007 @ 12:29 |
quote:Deze is héél érg írrítánt!!! Vooral als een file op gang komt. Meteen te hard willen rijden, weer in de remmen gaan en iedereen staat weer stil.... Maar als ik rustig bijmet een oplossende file meerol dan heb je ook weer nitwits die zonodig van baan moeten wisselen in het gat dat daardoor (in eerste instantie) ontstaat, waardoor het effect weer teniet gedaan wordt. | |
jitzzzze | woensdag 7 maart 2007 @ 12:30 |
quote:Helaas, zoek maar op bij de RDW: 86-TD-GN | |
jitzzzze | woensdag 7 maart 2007 @ 12:31 |
quote:Ik had dan ook geen automaat ![]() | |
NT-T.BartMan | woensdag 7 maart 2007 @ 12:31 |
quote:Jij hebt ook het recht niet om voorrang te nemen als je dat wél hebt. | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 12:34 |
quote:hahahaha dat is inderdaad de enige mogelijkheid. de sport uitvoering.. | |
NT-T.BartMan | woensdag 7 maart 2007 @ 12:39 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
BobbyB | woensdag 7 maart 2007 @ 12:40 |
quote:Als je vind dat anderen maar op moeten zouten op het moment dat zij onder de maximale snelheid rijden dan heeft dat wel degelijk met haast te maken. Je hoeft echt niet de maximale snelheid te rijden, zeker wanneer dat eigenlijk niet kan. Men wil namelijk, ongeacht de situatie op de weg, altijd de maximum snelheid rijden en daarom was het afgelopen dagen ook weer feest op de weg want niemand past zijn snelheid aan en dan krijg je dus ongelukken. | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 13:47 |
het begint met een M en eindigt op ORAALRIDDER.... dit lijkt me vrij logisch... ongelukken kunnen inderdaad het resultaat zijn van te hard rijden... maar er gebeuren mere ongelukken door mensen die belachelijk langzaam rijden... uiteraard is t beste: "go with the flow".. dat snap k ook wel... | |
NT-T.BartMan | woensdag 7 maart 2007 @ 15:09 |
quote:Het is nog veel simpeler dan dat: Ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen. Als je veel sneller dan het overige verkeer gaat dan is dat een risico, net als veel langzamer dan het overige verkeer. Als 'iedereen' 's avonds in een regenbui langzamer gaat rijden en jíj wilt er snel langs omdat je radarogen hebt, dan ben jíj het gevaar op de weg. | |
PPL | woensdag 7 maart 2007 @ 15:10 |
en geef verdorie eens richting aan als je van rijstrook veranderd | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 15:12 |
quote:true... ik snap je, ben het er oko wel mee eens, maar k zeg t anders ;p | |
BobbyB | woensdag 7 maart 2007 @ 15:32 |
quote:en zie die richting aanwijzer niet als waarschuwingslamp van "Heuj, allemaal uitkijken ik kom naar links" maar kijk verdorie ook eerst eens of er niet toevallig al iemand aankomt. | |
Sant | woensdag 7 maart 2007 @ 15:35 |
hahahaha JAAA, ik ken t... oh nee, ik DOE t :p nee serieus, hier maak ik me wel eens schuldig aan, maar dat is dan vooral n foutje van mezelf en niet bewust.. | |
berney | woensdag 7 maart 2007 @ 20:46 |
Had ik mijn twee meter bak nog maar, ik scheurde ze allemaal voorbij. ![]() was altijd wel lachen bij de stoplichten. Een vent met leasbak links naast mij grijnzen zo van kom maar op. Ik terug glimlachen, en in mezelf denken wacht maar ik krijg je wel Stoplicht op groen * berney ging er vandoor als een speer Die vent huh? Bij volgende stoplicht stak ik twee vingers op en wees naar schakelbak. Toen viel het kwartje bij hem. ![]() Die auto mis ik enorm (was opel/vectra) | |
Pascal86 | woensdag 7 maart 2007 @ 21:11 |
Mischien was het wel helemaal geen lease bak en heeft hij hem gewoon gekocht ![]() Dat gezeur over lease altijd ![]() | |
pisnicht | donderdag 8 maart 2007 @ 13:03 |
quote:Daarom rijden ze met de formule 1 en DTM ook met diesel ipv benzine | |
berney | donderdag 8 maart 2007 @ 13:26 |
quote:T was er wel eentje. ![]() ![]() | |
-Muse- | donderdag 8 maart 2007 @ 14:00 |
quote:Jup, Peugeot heeft goed gereden met de diesel! ![]() | |
jitzzzze | donderdag 8 maart 2007 @ 14:41 |
quote:Dat zegt niets; hij kan hem nog steeds zelf gekocht hebben | |
Sant | donderdag 8 maart 2007 @ 14:54 |
quote: | |
berney | donderdag 8 maart 2007 @ 15:28 |
quote:Ik rijd in automaat en die man had niet verwacht dat ik zo snel weg zou zijn. Dat voordeel heb je bij een automaat en niet bij een schakelbak | |
berney | donderdag 8 maart 2007 @ 15:32 |
Argghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ![]() fijn dit topic Net zo'n kankertrut van een taxibusje verrot gescholden wat een bich zeg. Ik moet voor mevrouw aan de kant. Weggetje hier om de hoek was te smal voor twee auto's. i.p.v dat die trut op mij wacht waar ruimte is. Die had ik niet met allemaal geparkeerde auto's. takkezooi ook. ze had haar voorlicht al in het plastic dus die was al eens beschadigd. toen dacht ik laat ik maar achteruit rijden voor ze mij wegdrukt. daar was ze toe in staat. wat een gezeik met die mensen steeds. Ik boos tegen haar, denk je dat je meer rechten hebt met die taxibus stomme trut. ![]() Zij; je kon nog wel een stukje naar links hoor. dat was mm werk geweest. ![]() Maar even een half metertje naar achteren dan kon ik ruimte maken voor mevr maar nee ze laat mij meters naar achteren rijden. ben nog boos | |
rival | donderdag 8 maart 2007 @ 15:35 |
quote:dat voordeel heb je in een schakelbak hoor als je kan schakelen ![]() | |
berney | donderdag 8 maart 2007 @ 15:36 |
quote: ![]() Dan merk je het verschil wel. ![]() | |
rival | donderdag 8 maart 2007 @ 15:36 |
quote:dus auto's aan jou kant en jij klaagt dat ze jou er niet voor wilt laten? ![]() | |
rival | donderdag 8 maart 2007 @ 15:36 |
quote:ja dat heb ik! maakt weinig verschil, mits je kan schakelen! | |
Sant | donderdag 8 maart 2007 @ 15:47 |
quote:tegen n moderne automaat is niet op de schakelen... rijdt nu regelmatig met een D5 van pa en ma... knappe jongen die me bijhoudt in een vergelijkbare auto die handgeschakeld is... | |
berney | donderdag 8 maart 2007 @ 15:47 |
quote:Zij had er meer ruimte voor om mij voor te laten gaan dan ik haar. Fatsoensnormen kennen sommige mensen niet. Nee, ze moeten en zullen voorrang krijgen. ![]() | |
berney | donderdag 8 maart 2007 @ 15:50 |
quote: ![]() | |
EdAtTheBar | vrijdag 9 maart 2007 @ 00:09 |
Damn.. Als ik dit allemaal lees heb ik niet eens meer zin om mn rijbewijs te halen | |
berney | vrijdag 9 maart 2007 @ 07:53 |
quote:Jawel doorgaan hoor. ![]() Alleen de situatie van gister is niet goed voor mijn gemoedsgesteldheid. ![]() | |
Sant | vrijdag 9 maart 2007 @ 09:06 |
haha, ik ken t... maatje van me had me eigenlijk op de film willen zetten toen we van oostenrijk naar huis reden... hij lag de halve tijd dubbel om mijn gevloek en getier op medewegmisbruikers... | |
DrDarwin | zaterdag 10 maart 2007 @ 08:42 |
Even kort door de bocht na dit topic nog eens doorgelezen te hebben; Er rijden teveel mensen op de weg die te weinig rekening met andere weggebruikers houden. Er rijden er teveel rond die hun eigen asociale gedrag bagatelliseren, en dat van anderen veroordelen. En het ergste van alles is dat geduld ver te zoeken is op de weg. Ga gewoon op tijd van huis en maak je niet druk als iemand jou wil inhalen, de snelweg is geen racebaan maar een verbinding tussen daar waar je was en daar waar je naar toe wilt, iedere chauffeur heeft recht om zich op die weg te begeven en als iedereen wat meer rekening zou houden met de anderen zouden er nog veel minder ongelukken gebeuren. Ook ik rij weleens te hard, maar nooit in een opjagende manier, en als het verkeer het niet toelaat laat ik de snelheid gewoon teruglopen en houd afstand. Bumperklevers negeer ik net zolang tot ik naar rechts kan, en mensen die voor mij in willen voegen laat ik invoegen. Dat is de enige manier om niet doodop op je eindbestemming te arriveren zelfs als je net 1200 kilometer gereden hebt. | |
BobbyB | zaterdag 10 maart 2007 @ 19:39 |
* BobbyB zou willen dat iedereen er zo over dacht als DrDarwin. | |
tong_poh | zondag 11 maart 2007 @ 01:28 |
quote:Sorry, maar ik lees dit nu pas. Een gekke actie was dit niet echt. Ik tikte alleen maar mijn rem aan, zodat mijn remlichten aangingen. Dat die mongool daar zo van schrikt omdat hij zo dicht op mij zat is toch echt zijn schuld. Enige waar ik van schrok is, dat hij door zijn manoeuvre bijna meerdere auto's mee de verdoemenis nam. En dat jij denkt, dat bumperkleven ok is als je maar een paar auto's vooruitkijkt is het meest idiote dat ik ooit heb gehoord. Gewoon afstand houden mannetje. Het is helemaal niet nodig om te bumperkleven. [ Bericht 0% gewijzigd door tong_poh op 11-03-2007 01:34:05 ] | |
tong_poh | zondag 11 maart 2007 @ 01:33 |
quote:Helaas begrijpen die mensen dat niet. Bumperklevers zijn meestal niet gezgend met een enigszins nominale hoeveelheid breincapaciteit. quote:Bumperklever interessert me niet. Eigen schuld dikke bult. Moeten ze mijn leven maar niet in gevaar brengen. Onschuldige mensen daarentegen die misschien in een ongeluk betrokken raken is een andere zaak. | |
drexciya | zondag 11 maart 2007 @ 12:18 |
quote:Inderdaad het gaat niet om het hard rijden op zich, maar de manier waarop. Als ik zelf redelijk doorrij ga ik, als iemand gaat inhalen en dus langzamer rijdt dan ik, niet kleven. Je ziet dat al ruim van tevoren en laat het gas alvast los. Jammer alleen dat gejaagde personen achter je kennelijk niet verder kijken. | |
drexciya | zondag 11 maart 2007 @ 12:28 |
quote:Ach, je leert na verloop van tijd wel te relativeren. Afgelopen donderdagnacht ook zoiets. Ik sta voor de verkeerslichten vanaf Utrecht voor de rotonde over de A2, naast me (links) staat iemand anders ook op de rechtdoorbaan. Licht springt op groen en "uit het niets" komt iemand me rechts (dat is dus sowieso al geen rechtdoor voorsorteervak en je hebt pakweg 100-200 meter om je auto voor die van mij te zetten) voorbij met een nogal hoge snelheid. Natuurlijk was het een Golf; dat soort acties horen kennelijk bij het volk wat in dat soort auto's rijdt. Dat soort mensen moet echt het rijbewijs worden afgepakt; je brengt jezelf en anderen onnodig, zelfs moedwillig in gevaar en waarvoor? Ik schrok er trouwens niet van, ik had meer zoiets van "Dat doe je toch niet als je werkende hersencellen hebt?". | |
drexciya | zondag 11 maart 2007 @ 12:30 |
quote:Niet remmen, dat kan de schuld mede bij jou terecht doen komen. Wat je wel kunt en "mag'" doen is je ruitensproeier gebruiken. Dat is iets waar je niet op kan worden gepakt en het werkt ook prima. | |
Zolena | zondag 11 maart 2007 @ 13:17 |
quote:Inderdaad de meest efficiënte en veilige manier om van bumperklevers af te komen. En ik denk overigens dat ja soms maar goed naar je zelf moet kijken als je je ergert aan het gedrag van anderen. Als ik in de spits naar een afspraak moet oid, ben ik soms denk ik ook wel erg vervelend. En als ik relaxt naar huis rij of verder die dag niks hoef ben ik de rust zelve en zit ik menig bumperkleverd in de weg omdat ik relaxt met 120 die vrachtwagen inhaal. ![]() ![]() | |
tong_poh | zondag 11 maart 2007 @ 14:21 |
Geloof me maar, wanneer 1tje bij mij bumperkleeft, dan is het niet omdat ik op mijn dooie gemak aan het rijden ben. Ik ga alleen niet als ik al 140 rijd nog harder rijden omdat meneertje of mevrouwtje achter mij haast heeft. En als ik de ruimte heb, dan ga ik zo snel mogelijk naar rechts om sneller verkeer door te laten. Ik ga zeer zeker niet naar rechts met 140 tussen 2 auto's of vrachtwagens die nog geen 100 rijden en dan vol op de rem. En dan ook nog het probleem hebben om zelf weer naar de linkerbaan te komen. Wat me met name het meeste stoort zijn de bumperklevers die helemaal je kofferbak inkruipen terwijl je een rij auto's voor je hebt. 'Wat voor zin heeft het om dan te gaan kleven. Het schiet echt niet harder op dan. | |
berney | zondag 11 maart 2007 @ 16:45 |
Ook zo mooi was laatst met die tweede weeralarm van het KNMI De regen kwam met 'bakken' uit de lucht vallen. Storm erbij. We reden op weer die zelfde voorrangsweg. Waarj e na de kruising max 50 mag. Vanwege de weersomstandigheden konden wij niet harder tussen de 30/40 km p/u. omdat er grote plassen water stonden. Werden we doodleuk door iemand ingehaald die zeker een gangetje van 60 had. Dan heb je wat mij betreft een grote gat in je bovenkamer zitten. ![]() | |
BobbyB | zondag 11 maart 2007 @ 22:59 |
quote:Nou ja, ik maak het regelmatig mee op momenten dat het glad is (sneeuw, ijzel) dat vrachtwagens je doodleuk gaan inhalen terwijl er dan ook nog eens een inhaal verbod geldt. Die gasten denken echt dat ze alles maar kunnen. | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 09:27 |
quote:die gasten kunnen gewoon 10 x beter rijden... daarnaast hebben ze banden die veel beter tegen zulke omstandigheden kunnen en voila, daar heb je je antwoord waarom die echt niet gaan wachten op bras chauffeurs die niet door kunnen / willen / durven rijden... Niet meer dan logisch dat vrachtwagenchauffeurs doorrijden... Ik vind ze ook irritant hoor, maar als ik hen was, zou ik exact t zelfde doen... | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 09:37 |
quote:ja met sneeuw of ijzel is het ook te bizar hoe sommige mensen bijna stilstaan op de weg! vorige keer reed iedereen geloof ik een gangetje van 30 op de A8 (4baans) lijkt me logisch dat er mensen zijn die daar voorbij gaan | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 10:21 |
quote:inderdaad, ik heb winterbanden en 4wd.. denk je dan echt dat ik achter zo'n schijtbak aan blijf tutteren die niet harder kan / wil of durft?? (no offense) winterbanden moeten verplicht worden trouwens!! | |
BobbyB | maandag 12 maart 2007 @ 11:23 |
quote:Ja, daar was vanochtend op de A15 weer een mooi voorbeeld van hoe goed die gasten kunnen rijden ![]() Je moet inderdaad niet half stil gaan staan maar om nu gewoon met maximale snelheid door te raggen terwijl het overige verkeer langzamer rijdt is nooit verstandig. De snelheidsverschillen zijn te groot en zolang je doorrijdt is er misschien niks aan de hand, maar op het moment dat je hard moet remmen door het overige verkeer heb je wel een probleem. | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 11:31 |
quote:Ik doelde ook op de vrachtwagens.. die chauffeurs zien ten eerste veel meer dan automobilisten en zitten ALTIJD op de weg... Daarnaast hebben die heel wat meer grip met die dikke banken / profiel, waardoor ze in staat zijn om "verantwoord harder" te rijden dan de auto's... je hebt gelijk wat betreft t aanpassen vand e snelheid e.d. | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 11:32 |
quote:die vrachtwagens hebben juist een omgeluk gehad vanmorgen ![]() | |
BobbyB | maandag 12 maart 2007 @ 11:35 |
quote:Dat ze meer grip hebben ook omdat ze zwaarder zijn snap ik wel maar daar gaat het niet om, het is niet slim om harder te rijden (zeker niet als vrachtwagen) als het overige verkeer langzaam rijdt. Je moet niet vergeten dat een vrachtwagen ook een langere remweg heeft door dat gewicht en op het moment dat ie in de slip raakt ben je verder van huis dan wanneer dat met een auto gebeurt. Zo'n vrachtwagen in je nek is namelijk alles behalve comfortabel. | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 11:38 |
quote:klopt! daarnaast het feit dat ze ALTIJD door willen knallen als t kan, scheelt ze werktijd en daarnaast file / stapvoets rijden kost ze veel te veel geld, zeker sinds al die maffe polen hier komen om transport e.d. te doen... Die gaan simpelweg niet achter een presoon aantutteren omdat die niet durft / wil / kan door rijden... Als ik chauf zou zijn, knalde ik er ook voorbij... | |
BobbyB | maandag 12 maart 2007 @ 11:41 |
Okee, dus kosten wat het kost mensen levens op het spel zetten om maar op tijd je ladinkje af te leveren? Nee, dat verklaart een boel. | |
DrDarwin | maandag 12 maart 2007 @ 11:46 |
quote:Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia. Pas gewoon de snelheid aan, dan gebeurt er niets, ik rij al bijna dertig jaar zonder winterbanden en ik ben nog nooit in een niet door mezelf veroorzaakte slip geraakt. Leer eens autorijden, neem een slipcursus, maar vergeet die winterbanden verkooptruc. | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 11:47 |
quote:nee dat bedoel ik niet.. de gemiddelde nederlandse weggebruiker stampt al op de rem wanneer de eerste druppels regen vallen... je hebt slecht weer en heel slecht weer, bij dat laatste zul je je aan moeten passen.. maar als je bij slecht weer nergens last van hebt (vrachtwagens zijn wat beter geschikt bij slecht weer, lees: regen, lichte sneeuw) waarom zouden die dan meedoen met het geklungel van anderen.. Dat bedoel ik te zeggen met dat ik ze groot gelijk geef dat ze doorrijden... | |
BobbyB | maandag 12 maart 2007 @ 11:48 |
quote:De winterbanden kunnen misschien best wel zorgen voor iets beter grip maar op het moment dat je in de slip raakt maakt het niet meer uit wat voor een banden je hebt. Heb zelf overigens ook geen winterbanden, wel een slipcursus gehad ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 maart 2007 @ 11:48 |
quote: ![]() | |
BobbyB | maandag 12 maart 2007 @ 11:49 |
quote:Ja, in dat geval wel ja ![]() | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 11:50 |
quote:Lol, wat een bullshit... Winterbanden hebben wel degelijk invloed... Al is het alleen al tegen aquaplaning Door het gebruik van een andere rubbersamenstelling in het loopvlak en lamellen op het profielvlak, is er een betere afvoer van sneeuw en vuil. Zomerbanden worden in de winter stugger en harder, wat van invloed is op de rijeigenschappen. Volgens 3VO wijst onderzoek door de jaren heen uit dat 25 tot 35 procent van alle aanrijdingen een gevolg is van het weer. Gladheid is bij slechte weersomstandigheden, zoals regen, sneeuw en ijzel, bij vier op de vijf ongevallen de oorzaak. De onderzoeksresultaten en de reactie van minister Peijs zijn voor Profile Tyrecenter directe aanleiding om een landelijke communicatiecampagne te starten onder de noemer "Grip op je leven... Grip op de weg", om Nederlanders te informeren over het belang van winterbanden. Dit gaat ze onder meer doen met de uitgave van een speciale "winterbanden DVD", een "winterbanden-glossy", een intensieve advertentiecampagne en radiocommercials. maargoed, jij weet t beter... | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 12:33 |
quote:verzinsel? dus winterbanden hebben niet een profiel wat een aantal milimeters dieper is dan normale banden? vreemd.... dan verbeeld ik me dat al jaren ![]() | |
DrDarwin | maandag 12 maart 2007 @ 13:46 |
quote:Blijkbaar heb je het geld er al voor over gehad. Dat belemmerd je natuurlijk enigszins in het meegaan in mijn stelling dat een slipcursus een zinniger uitgave is dan die banden. | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 13:59 |
Uit diverse testen die de ANWB heeft gehouden met winterbanden en zomerbanden bleek het volgende: Op een droge weg is de gemiddelde remweg (zonder reactietijd) van een (gemiddelde) moderne auto vanaf 50 km/h zo'n 12 meter, op nat wegdek is dit zo'n 14 à 15 meter, op sneeuw is dit voor een auto met winterbanden al gemiddeld 30 meter en voor een auto met zomerbanden 65 meter. Op sneeuw met zomerbanden is de gemiddelde remweg op lage snelheid dus al meer dan twee keer zo lang als met winterbanden en meer dan vijf keer zo lang als u gewend bent op droge weg. met fatsoenljike winterbande raak je sowieso niet zo snel in een slip doordat de grip wezenlijk wordt verbeterd... Maar in my opinion moeten ze een slipcursus verplichten bij het halen van je rijbewijs... maar goed... | |
DrDarwin | maandag 12 maart 2007 @ 14:16 |
Is de ANWB ook al omgekocht door die maffiabende ... het is me toch wat. | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 14:18 |
quote:niet alleen de ANWB, maar het is aardig bewezen hoor.. Waarom is het anders in bijvoorbeeld Finland VERPLICHT om winterbanden te hebben / gebruiken en in Duitsland wordt t zeer sterk aangeraden..(NOG niet verplicht)... Uit diverse testen die de ANWB heeft gehouden met winterbanden en zomerbanden bleek het volgende: Op een droge weg is de gemiddelde remweg (zonder reactietijd) van een (gemiddelde) moderne auto vanaf 50 km/h zo'n 12 meter, op nat wegdek is dit zo'n 14 à 15 meter, op sneeuw is dit voor een auto met winterbanden al gemiddeld 30 meter en voor een auto met zomerbanden 65 meter. Op sneeuw met zomerbanden is de gemiddelde remweg op lage snelheid dus al meer dan twee keer zo lang als met winterbanden en meer dan vijf keer zo lang als u gewend bent op droge weg. | |
berney | maandag 12 maart 2007 @ 15:21 |
![]() ![]() | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 15:27 |
quote:lol, dat kan ook!! ![]() ze hebben al wezenlijk nut wanneer de temperatuur onder de 7 graden zakt.. dus daar hebben wij ook wel wat aan hiero... al is t maar om de winterse regenbuien te trotseren... | |
jitzzzze | maandag 12 maart 2007 @ 15:27 |
quote:Gezien de laatste winters zijn winterbanden hier in Nederland echt onzin. | |
berney | maandag 12 maart 2007 @ 15:31 |
quote:Precies. ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 maart 2007 @ 15:35 |
quote:En die 5 dagen in het jaar dat het wel sneeuwt/belachelijk hard regent dan rij ik wel wat rustiger | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 15:36 |
sowieso een setje thuis liggen voor wintersport e.d. dus ze liggen er 's winters dan ook op, maar inmiddels weer opgeborgen... | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 15:37 |
quote:dat jij nou heilig gelooft in een slipcursus ken ik ook niks aan doen. ik ben er geweest slipcursus. zonde van me geld. ik begrijp dat het voor een hoop mensen een hele nuttige ervaring is. maar mij heeft hij niks nieuws geleerd helaas! | |
BobbyB | maandag 12 maart 2007 @ 15:38 |
quote:Ja, als iedereen er nou maar zo over dacht maar nee, men moet de maximum snelheid rijden alsof het een minimum snelheid is. En ja, eerder op staan om wat vroeger van huis te gaan, gaat ook al te ver voor sommigen. | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 15:39 |
quote:ben je helemaal gek geworden? ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 maart 2007 @ 15:41 |
quote:Ik hou rekening met de dagelijkse files. En als er slecht weer voorspelt is dan ga ik nog eerder weg. En de maximum snelheid rij ik alleen als ik ervan overtuigd ben dat het 100% veilig is, anders rij ik een lagere snelheid waarbij ik me veilig voel. | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 15:44 |
quote:aha, toevallig vandaag rond 08.45 op de A67 Venlo Eindhoven tussen Someren en Geldrop gereden?? metallic blauwe Renault Scenic?? ![]() sorry dan.... dan heb ik je geloof ik maar 3 kilometer naar de rechter baan proberen te knuffelen... | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 15:45 |
quote:de maximum snelheid is altijd veilig want die is gebaseerd op auto''s toen we nog geen abs hadden en elke auto op 115 brede banden stond! ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 maart 2007 @ 15:46 |
quote:Waar slaat dit nou weer op? Hoe kan dit nou afleiden uit mijn vorige reactie? ![]() | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 15:46 |
hahaha 2CV style!!! levensgevaarlijk... de gemiddelde scooter heft bredere banden ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 maart 2007 @ 15:46 |
quote:Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik altijd 10 km te hard rij ![]() Behalve als de omstandigheden dat niet toelaten | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 15:47 |
quote:toen jij zei, ik rij alleen de max snelheid als ik zeker weet dat het 100% veilig is..... nam niemand je al meer serieus denk ik ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 maart 2007 @ 15:47 |
quote:Amateur ![]() Het gaat om de context van slecht weer en mensen die dan nog de max snelheid rijden. | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 15:48 |
quote:maar net zeg je dat je alleen de max rijd als je zeker weet dat het veilig is en nu ga je er standaard al 10 overheen? een echte vrouw ![]() | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 15:48 |
quote: ![]() ![]() | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 15:49 |
quote:omdat er vanmorgen eentje voor me reed die ook reed "waar die zich prettig bij voelde", dat dat 100 is waar je 120 kan / mag... mwoi, had je bij moeten zijn denk ik.. ![]() Ik snap wat je bedoeld hoor, als t niet kan moet t wel rustig... levensgevaarlijk mensen die met de stroom mee willen rijden, maar eigenlijk vinden dat ze te hard gaan... krijg je ongelukken van ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 maart 2007 @ 15:49 |
quote:Ik had de reacties over het rijden van de max snelheid en altijd te hard even in 1 post moeten doen ![]() En ik ben geen vrouw. | |
jitzzzze | maandag 12 maart 2007 @ 15:50 |
quote: ![]() | |
Jekoos | maandag 12 maart 2007 @ 15:50 |
Lompe verkeers acties | |
jitzzzze | maandag 12 maart 2007 @ 15:50 |
quote:Precies, ga dan op de rechterbaan een snelheid rijden waar je je wel veilig bij voelt. | |
BobbyB | maandag 12 maart 2007 @ 15:50 |
quote:Nee hoor, de maximum snelheid is niet altijd veilig. In een file is het niet veilig, in de sneeuw is het niet veilig, in de mist is het niet veilig en in de stromende regen ook niet. Blindelings vertrouwen op je banden of elektronische snufjes is ook niet verstandig. De rest van de tijd kan je natuurlijk wel de maximum snelheid (of zelfs harder ![]() | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 15:50 |
quote: ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 maart 2007 @ 15:52 |
quote: ![]() | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 15:52 |
quote:maar elektronica en fatsoenlijke banden helpen wel degelijk mee aan het "veilige" gevoel!! Daarnaast zijn fatsoenlijk sturende mede wegmisbruikers ook van harte welkom ![]() | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 15:53 |
quote:scherp! op dat met stromende regen na, mits je goede banden hebt! eneuhmmmm ik MOET blindelings op mijn banden kunnen vertrouwen hoor. daar betaal ik ook zeker voor. mijn banden zijn het enige die me auto met de weg in contact brengen. | |
jitzzzze | maandag 12 maart 2007 @ 15:56 |
quote:Precies; en dan ook nog maar het oppervlakte van een pakje sigaretten per band. Bij elkaar niet eens een half a4'tje bandoppervlakte. Dit hangt dan wel weer af van de breedte van je band | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 15:57 |
quote:215 40 17 ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 maart 2007 @ 15:58 |
quote:Dan zijn het 2 pakjes per band ![]() | |
BobbyB | maandag 12 maart 2007 @ 16:01 |
quote:Da's allemaal prima maar omdat mensen zich veilig voelen denken ze dat ze wel gewoon door kunnen raggen en dat is gewoon een grote fout. Op het moment dat je in de slip raakt maken al die snufjes niks meer uit ![]() quote:Ja en dat is dus de fout die veel mensen maken. "Ik heb goede banden dus er kan niks mis gaan, dus rag ik maar een eind weg." | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 16:04 |
quote:waarom moet ik meteen denken er kan niks mis gaan als ik goede banden heb? ik weet dat ze meer grip hebben, en dus kan ik harder door de bocht oid.. maar ik snap toch ook wel dat ik nog steeds geen afrit met 215 kan maken? ![]() op de grens van je banden rijden is wat anders dan, een eind heenraggen! | |
BobbyB | maandag 12 maart 2007 @ 16:05 |
quote:Ik bedoelde niet zozeer dat jij dat deed, maar veel mensen maken die fout ![]() | |
rival | maandag 12 maart 2007 @ 16:05 |
quote:ik voel me ook altijd zo snel aangesproken! ![]() | |
Jill-RMC | maandag 12 maart 2007 @ 16:06 |
Ik wil nog een keer oudere mensen en tevens toeristen nomineren, helemaal erg is het als ze tot beide doelgroepen behoren. Vooral nu het weer zonnig is komen ze weer naar buiten en kruipen ze achter het stuur. Ik woon op Scheveningen en vandaar dat ik nogal vaak in en rondom Scheveningen rij en OMG wat erger ik me aan die klojo's. Op de boulevard: Oeeeh Zee kijk nou eens! Laat ik daarom maar met 3km per uur midden op de weg gaan rijden. ![]() | |
Sant | maandag 12 maart 2007 @ 16:23 |
quote:JAAAA vooral die mensen die de weg aan het zoeken zijn of sightseeing uitvoeren.. zonder de spiegels te gebruiken en rijden alsof ze alleen op de weg zitten.... en dan ook nog kwaad worden als je vriendelijk laat weten dat ze gevaarlijk bezig zijn... (per claxon, lichten, etc.) | |
BobbyB | maandag 12 maart 2007 @ 17:49 |
Hoe krijgen ze het toch voor elkaar in 1 dag ![]() quote: quote: quote:Deze is dan van gister, maar goed. quote:En nu staan er weer drie. Eén op de A15, één op de A9 en één op de A58. ![]() Wanneer gaan mensen nu eens auto leren rijden? Zo moeilijk is het allemaal niet hoor! ![]() | |
Jill-RMC | maandag 12 maart 2007 @ 18:05 |
Denk dat de zon ook aardig meespeelt...mensen zijn dat niet meer gewend ![]() | |
DrDarwin | maandag 12 maart 2007 @ 19:22 |
quote:Maat 165 is bij regen en sneeuw, mits het een goede band is, veel veiliger dan 215 of hoger. Eigenlijk zou je in de winter juist smallere banden moeten monteren. Er is geen enkele band veilig, en geen enkele band voldoet precies aan de eisen die er op elk bepaald moment aan gesteld zouden moeten worden, dat kan ook niet, tenzij men elke weg op dezelfde manier zou plaveien en het altijd hetzelfde weer met dezelfde temperatuur zou zijn. Zo is het ook voor testers van autobanden een godsonmogelijke taak om banden echt goed te testen, ze testen ze maar op één circuit en in één weersomstandigheid, ze testen nooit wat er gebeurt als iemand bovenop de rem gaat staan op een natte weg en dan ineens een droog stuk op schiet. Dat komt in de praktijk gewoon voor, tijdens tests echter niet. Winterbanden test men in winterse omstandigheden, maar niet in zomerse, als je van de wintersport afkomt en je gaat richting Nederland dan kan het zomaar voorkomen dat het de helft of meer van de reistijd boven de 15 graden is, wat dan te doen met de winterband, snel effe wisselen onderweg? De enige die een moderne auto onveilig maakt is de mens aan het stuur. Toen ik net mijn rijbewijs had reden we op onverlichte, onveilige wegen, met auto's die nooit werden uitgelijnd met brakke verlichting en slechte banden zorgeloos met 160 aan het uur over een slecht aangelegde weg naar daar waar we heen wilden. Ging de auto onverhoopt kapot, dan had je pech, mobieltjes bestonden niet en je enige hoop op hulp was de dichtstbijzijnde boerderij, of wachten op de eerstvolgende auto die voorbij kwam. Ik heb de nacht wel eens doorgebracht in een koude auto.. Ah, dat waren nog eens tijden. Not!!!! | |
Pizzahut | woensdag 14 maart 2007 @ 09:29 |
gister had was er echt een mongool ![]() mijn vriendin en ik waren onderweg en we gingen de snelweg af. aan het einde van die snelweg kan je naar links en rechts en die weg is breed genoeg voor 2 auto's zodat je links en rechts kan voorsoorteren. mijn vriendin sorteert links voor omdat we naar links gingen, het was nog best druk. komt er een gozertje van een jaar of 18, net zijn rijbewijs en denkt de koning van de weg te zijn zet zijn auto naast die van ons (rechts voorgesorteert), wij nemen aan dat hij dus naar rechts ging, op het moment dat mijn vriendin gas gaf om weg te rijden gaat die knuppel ook naar links waardoor wij dus werden weggedrukt ![]() komen we hem later tegen, mijn vriendin toeteren, ik riep mongool had ik beter niet kunnen doen maar was wel een beetje boos ![]() vriendin parkeert de auto komt die gozer aanrijden, staat stil met slippende banden, heel woest enzo blablabla van wat had je nou sukkel... ik zo: En je was verkeert voorgesorteert EN je gaf geen richting EN je drukte ons van de weg waardoor je bijna een ongeluk veroorzaakte. hij: ja euh ja, keek me schaapachtig aan een reed "stoer" weg. pikkies die net hun rijbewijs hebben en denken dat ze alles mogen op de weg ![]() | |
berney | woensdag 14 maart 2007 @ 10:14 |
Ik irriteer even met je mee hoor. kan mij er ook boos om maken. laatst ging er een broekie van 18 voorbij met een gangetje van 60 waar je 30 mag, én mij geen voorrang verlenen ook nog. Ongelooflijk dat ze hun rijbewijs gehaald hebben. ![]() (wat een succes dit topic zeg!) | |
rival | woensdag 14 maart 2007 @ 10:25 |
quote:je hebt gelijk dat je smallere banden moet monteren als er sneeuw ligt. maar dan ook echt alleen als er sneeuw ligt.. maar bovenstaand verhaal klopt niet. ze testen dit onder verschillende omstandigheden. en zelfs dingen als beginnen met remmen op nat wegdek en doorglijden op droog en andersom e.d. | |
BobbyB | woensdag 14 maart 2007 @ 11:38 |
quote:Oh, maar als er iemand bij zit kunnen ze zich wel gedragen. Ze weten ook wel hoe het hoort, maar ja het is vet stoer om je gewoon te misdragen. Dit soort figuren gaan ook boven op de rem staan als ze zo'n witte auto met rode en blauwe strepen zien rijden. ![]() | |
rival | woensdag 14 maart 2007 @ 11:41 |
quote:dat is een schrikreactie die je heel moeilijk kwijt raakt hoor ![]() | |
Jill-RMC | woensdag 14 maart 2007 @ 15:05 |
Ik had laatst wel een leuke involving een witte auto met rode en blauwe strepen. Hier op Scheveningen/ Den Haag rijden van die Jeep-politie wagens meestal zijn dit wagen die van of naar een ambassade gaan (aflossing enzo), die houden praktisch nooit iemand aan tenzij je zeer achterlijke manouvres uithaalt. Dus ik reed achter ze op een weg waar je 50 mag, en waar halverwege die beruchte flitspaal staat die alleen op het stoplicht flitst. Ik haal ze zo in met 60/65, waren de enigste twee auto's op dat stuk. En echt vlak voordat we bij die flitser komen, gaat die politiewagen naar mij seinen. Ik tuf rustig door. Bij het eerst volgende stoplicht stond ie zo naast me, raampje open: Zag je me niet seinen? Uhm jawel..maar ik gokte dat het voor die flitskast was. Ja, inderdaad je reed er best vlot op af. Ja, dat weet ik, maar die kast flitst alleen op het stoplicht. Joh..echt waar? Ja. Ow dat is handig om te weten *stoplicht springt op groen* nouja fijne avond nog. Meest briljante gesprek met een politieman tot nu toe ![]() | |
Sant | woensdag 14 maart 2007 @ 15:11 |
quote:waren ze allemaal maar zo!! 1 keer, smorgens op weg naar het werk.. zonder gordel... werd staande gehouden jongeman, je hebt geen gordel om... - Jah dat klopt, ik heb namelijk airbags... Huh?? hij lachen... noujah, doe maar gauw om, fijne dag Ik: happy | |
rival | woensdag 14 maart 2007 @ 15:15 |
dat had ik toen ik net mijn motor had. werd ik aangehouden door een motoragent. jongeman, dat ging nogal met een noodgang he? dus ik keek zo onschuldig mogelijk en zei.. ja ik ben met de auto gewent om in 1 en 2 lekker door te trekken (je mag daar 80) en dan rustig aan te doen. dat deed ik nu ook maar me 1 en 2 gaan iets langer door (zx6r).... begon ie ook te lachen en hebben we nog een heel gesprek gehouden over hoe leuk motorrijden was en toen vroeg hij of ik wel iets rustiger wilde doen voor me eigen veiligheid! super!!!!! al kan het ook zijn dat hij me alleen niet heeft bekeurt doordat hij geen correcte meting kon doen natuurlijk maja | |
ANWB | woensdag 14 maart 2007 @ 15:21 |
quote:Juist met airbag's is het belangrijk op je gordels om te doen! Op het moment dat je probeert je stuur te koppen(bij een ongeluk) komt de blofzak in actie, gevolg gezicht verbrand van de gassen en je nek gebroken door de tegendruk. ![]() | |
Sant | woensdag 14 maart 2007 @ 15:27 |
quote:dat zal ook echt niet de reden zijn geweest dat ie me liet gaan.. T was smorgens vroeg en ik begreep mijn eigen reactie eigenlijk niet eens, laat staan dat hij er wat van begreep.. was vooral grappig moment met 2 verbaaste gezichten van: "waar gaat dit over". wel aardig in elk geval... Heb t ook eens gehad dat ik een boete kreeg omdat ik op mijn kentekenbewijs een duplicaatcode had staan (het kleine 1-tje, wanneer je nieuwe papieren hebt aan moeten vragen), maar deze code (het 1-tje) stond niet op mijn platen.. kreeg k een boete voor... ik naar huis en uitgezocht, blijkt dat dus niet te hoeven voor auto's ouder dan x jaar... (dan mag je met je normale platen blijven rijden terwijl op je kentekenbewijs de duplicaatcode wel staat) anyway, ik terug naar die wout, alles uitgelegd en bewijs laten zien.. gewoon boete laten staan. hoer van n vent gelukkig wel kwijtgescholden na protest... | |
DrMarten | woensdag 14 maart 2007 @ 15:28 |
quote:Zo stopte ik in het donker met m'n fiets voor het stoplicht, had er niet aan gedacht m'n lichtjes aan te zetten. Stopt er een politieauto naast me, raampje gaat naar beneden... Leuke agente "je hebt je licht niet aan" Ik: "jullie ook niet" Agent achter het stuur met het schaamrood op de kaken doet een greep naar de knop van het licht. Ik: "Als ik nou net als jullie ook de lichtjes aanzet, zullen we het er dan maar verder niet meer over hebben?" Leuke agente: "lijkt me een goed plan" Was ook wel een leuke ervaring ![]() | |
tong_poh | woensdag 14 maart 2007 @ 15:39 |
quote:Het is gewoon een stuk relaxter als ze je gewoon normaal behandelen. Niet meteen met een bonnenboekje aankomen lopen en een preek van hier tot ginder. Trouwens uit ervaring weet ik dat prekende agenten in hun priveleven waarschijnlijk ook zo zijn. Een kennis van mij doet dat. Alleen maar aan andere mensen hun kop zeiken. Maar dan wel zelf met een biertje en een joint achter de rug in de auto stappen. | |
Sant | woensdag 14 maart 2007 @ 16:02 |
quote:dan ben je echt n kutmongool... | |
tong_poh | donderdag 15 maart 2007 @ 01:56 |
quote:Tja, dan weet je meteen waarom ik agenten in zijn algemeen niet serieus neem. | |
BloodyLotte | donderdag 15 maart 2007 @ 03:12 |
quote:Die onderste, met die motorrijder en bijrijdster, dat zijn vrienden van mij. ![]() | |
BobbyB | donderdag 15 maart 2007 @ 10:36 |
quote:Hoe gaat het nu met ze? | |
BloodyLotte | donderdag 15 maart 2007 @ 13:43 |
Ze liggen op de trauma-afdeling. Hij heeft verbrijzelde polsen en zij een verbrijzelde heup en wat inwendige problemen. Ze zijn nu buiten levensgevaar, en gisteravond kreeg ik een foto in de mail van een andere vriendin die was langsgeweest. 't Is heftig, maar ze leven nog, en daar ben ik al blij genoeg mee. ![]() | |
Sant | donderdag 15 maart 2007 @ 14:59 |
dit is dus ff niet het moment om weer volle bak te gaan klagen... dus eerst even een sterkte post, ik hoop voor je (en voor hen ![]() nu weer klagen... t is hier gvd geen meeleef centrum!! van zulke posts gaat t topic dood... ![]() |