Ik beperk me tot Gilze, Volkel en Kleine Brogel / Sanicole (B)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb me vorig jaar in ieder geval goped vermaakt!bewijsmateriaal
Maar qua open dagen van de luchtmacht beperk ik me tot Leeuwarden, dus ik moet weer een paar jaar geduld hebben
5 minuten reizen. 2,5 minuut heen, 2,5 minuut terug.... Niet gewacht op de bus, fiets was snellerquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik beperk me tot Gilze, Volkel en Kleine Brogel / Sanicole (B)
6 uur reizen (3 heen en 3 terug)
Dan nog eens het wachten op de bus (heen en terug van / naar de paarkeerplats)
Bewolkt en de halve dag rondgelopen met hoofdpijn van de kou.
Dat van de Turkish stars had ik al gelezen, maar idd op de Luchtmacht site nog geen bevestigingquote:Op zondag 11 maart 2007 20:36 schreef JoeKurr het volgende:
Uiteraard staat Volkel weer op de agenda dit jaar.
Daarnaas heb ik nog tripjes gepland naar Bierset, Kleine Brogel, Jets Over Pampa en Kecskemét.
Deze laatste gaat denk ik wel de klapper worden dit jaar, met deelname uit o.a. Kroatië, Slovenië, China, Rusland, etc.
Overigens schijnen voor Volkel ook de Zwitserse F-18 demo en de Turkish Stars bevestigd te zijn.
Deze staan op dit moment alleen nog niet op de site.
En de Pilatus Pc-7quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:04 schreef JoeKurr het volgende:
Nog een leuke aanvulling:
het Zwitserse bedrijf Pilatus komt met een of twee prototypes van de nieuwe PC-21 trainer, zowel static als vliegend.
Dit toestel zal op beide dagen worden voorgevlogen door een testpiloot van de fabriek.
[afbeelding]
de Queen van england is jarig...quote:Op maandag 7 mei 2007 22:00 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgens de site van de Patrouille de France treden zij Zaterdag op.
Volgens mij is er een feestje ofzo in Engeland aangezien de gehele BBMF en de Red Arrows het hele weekend overal in GB optreden.
Overigens is de Merlin demo gecancelled aangezien de overheidssteun aan deze teams op losse schroeven staat.
Foto's zullen er heus wel komen......quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:09 schreef don-diablo het volgende:
de mensen die heengaan moeten natuurlijk wel een fotoverslag posten op fok! voor de liefhebbers hiervan (zoals ik)
Ennu .....perfect !?! Het kan altijd beter,.quote:ik vind de f-16's van solo display een hele stoere paintjob hebben. Daarnaast een stoere foto van de solo display f-16 van de zijkant. perfect genomen.
Is er nog geen bevestiging !?!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:52 schreef PNG het volgende:
Brogel als ze de Indische Flankers weten te fixen wordt leuk. Die zijn dan de dag erna op Fairford wel dubbel, maar dat maakt niet uit.
Mmmm geen SU's maar Mirages....quote:Daniel,
bout the Su-30's. Are you guys working on that? Is it possible or just wishfull thinking.
We are indeed working on that topic but we have information (not confirmed) that the Indians could detach some Mirage 2000's instead due to some logistical problems they face in the UK.
We keep our fingers crossed but up to now no confirmation ....
By the way wer'e also working on a German P-3 Orion ....
Regards,
Daniel
quote:Vliegschema 2007: (onder voorbehoud van last-minute wijzigingen)
01 10:00 1:30 11:29 Display Parajumping and Modelflying
02 11:30 0:05 11:34 Display Traumaheli
03 11:35 0:04 11:38 Spare
04 11:39 0:12 11:50 Display Parajumping
05 11:51 0:10 12:00 Opening ceremony
06 12:01 0:12 12:12 Display Parajumping
07 12:13 0:08 12:20 Display CAP-10 Aerobatics
08 12:21 0:07 12:27 Display Pitts Formation Formation Aerobatics
09 12:28 0:07 12:34 Display Robin-300 Aerobatics
10 12:35 0:12 12:46 Display Parajumping
11 12:47 0:08 12:54 Display YAK-52 Aerobatics
12 12:55 0:08 13:02 Display Saab Safir Aerobatics
13 13:03 0:10 13:12 Display B-25 Mitchell Fly-by's
14 13:13 0:12 13:24 Display Double Dutch Formation Formation Aerobatics
15 13:25 0:06 13:30 Display Tipsy Nipper Aerobatics
16 13:31 0:07 13:37 Display Falco 8L Aerobatics
17 13:38 0:12 13:49 Display Victor Romeo Formation Formation Fly-by's
18 13:50 0:12 14:01 Display Parajumping
19 14:02 0:07 14:08 Display Salto Flyer Aerobatics
21 14:09 0:10 14:18 Display Seagull Formation Formatio Aerobatics
22 14:19 0:09 14:27 Display Extra-300 s M. Jefferies
23 14:28 0:12 14:39 Display Parajunping
24 14:40 0:09 14:48 Orange F-16 solo display Aerobatics
25 14:49 0:09 14:57 Display PC-7 Solo Display Aerobatics
26 14:58 0:03 15:00 Spare
27 15:01 0:07 15:07 Display Antonov AN2P Fly-by's
28 15:08 0:08 15:15 Display Zlin 526 Aerobatics
29 15:16 0:10 15:25 Display Catalina Fly-by's
30 15:26 0:09 15:34 Display SU-26 Aerobatics
31 15:35 0:08 15:42 Display CAP-21 Aerobatics
32 15:43 0:12 15:54 Display Parajumping
33 15:55 0:08 16:02 Display P-51 Mustang Fly-by's
34 16:03 0:10 16:12 Display Red Sensation Formation Aerobatics
35 16:13 0:08 16:20 Display Extra-300 F. Versteegh Aerobatics
36 16:21 0:08 16:28 Orange F-16 solo display Aerobatics
Ik heb nog even wat verder gezocht, waarschijnlijk wordt het deze:quote:
Same here....quote:Op zondag 13 mei 2007 23:32 schreef JoeKurr het volgende:
Volkel in de Wolken wordt mijn eerste airshow dit jaar.
Deze week ga ik mijn nieuwe camera halen, kan ik hem daar mooi uitproberen
Bijna geheel groen dusquote:Op maandag 14 mei 2007 12:10 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Ik heb nog even wat verder gezocht, waarschijnlijk wordt het deze:
[afbeelding]
Nee dat was laatst al bij dat spyker event. Ik zal ook aanwezig zijn, moet gewoon werken die dag.quote:Natuurlijk zal het Nederlandse F-16 Solo Display Team ook aanwezig zijn.
Met de nieuwe piloot:
Capitein Ralph (Sjeik) Aarts
Hij zal z'n eerste show geven op eigen bodem.
Er komt wel een B-52 naar Geilenkirchenquote:Op woensdag 9 mei 2007 01:00 schreef JoeKurr het volgende:
Overigens heb ik besloten om na Volkel toch nog maar even door te rijden naar Geilenkirchen, daar verwachten ze toch ook wel erg lekker spul.
(Er gaan geruchten over een B-2...)
Is me te ver weg....quote:Op maandag 14 mei 2007 20:43 schreef JoeKurr het volgende:
De week na de open dagen op Volkel en Geilenkirchen is het ook nog wel interessant om even naar Le Bourget (Parijs) te rijden.
Highlights daar o.a.:
- F-18F Super Hornet (F)
- Airbus A380-841 (F)
- Lockheed Constellation (F)
- Bell 609 Tiltrotor (F)
- HAL LCA Tejas (S)
- MiG-29M-OVT (F)
(F = Flying, S = Static)
Ik zat eerst rechts van de frietkraam (tegen de omheining van de wei)quote:Op maandag 21 mei 2007 09:01 schreef JoeKurr het volgende:
Ja, ik zat precies bij de opening in het hek, was zo'n beetje als eerste aanwezig
Tijdens de demo van Mark Jefferies, de PC-7 en de F-16 hebben we nog even staan praten met de cameramensen van RTL4, die naast ons kwamen staan voor wat beelden van de show.
Nee hoor, in 1993, 1997 en 2005 stond er al een op static op MVK Valkenburg.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:10 schreef -CRASH- het volgende:
voor het eerst (?) op de static een
Lockheed Martin P-3C Orion ( us navy )
[afbeelding]
quote:de Queen van england is jarig...
Zodoende komen de Reds niet...helaas
Denk dat ze het toch een beetje te druk hebben om naar Volkel te komen:quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:39 schreef Nikonnijntje het volgende:
-CRASH- Wrote
[..]
![]()
Is de koningin dan twee dagen jarig???
Een dag voor de tutmuts optreden lijkt me meer dan voldoende...kunnen ze de andere dag tenminste naar Volkel!![]()
quote:June 15th:
- Whitehaven International Maritime Festival, Cumbria
- GoldCoast Oceanfest, Croyde, Devon
June 16th:
- HM The Queen's Birthday Flypast, London
- Margate Airshow, Kent
300mm werkt goed...quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:45 schreef Coelho het volgende:
Ik ga ook weer eens kijken, dat is al wat jaartjes terug. Zou ik een beetje kunnen werken met mijn 300mm lens op eos300d? Of moet je meer mm hebben om de vliegshows een beetje vast te kunnen leggen?
Is dat die 300m zandpad tussen de lichten door, met daarna de parkeerplaats aan je linkerhand?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:09 schreef -CRASH- het volgende:
De spottersplaats bij kop 24 (Mill) inclusief het weggetje ernaar toe
zal afgesloten zijn op de donderdag 14 juni.
Deze afsluiting is de gehele dag van toepassing,
de marechaussee is vanaf 's ochtends vroeg aanwezig en zal niemand door laten.
Ja ... die is DDAY afgeslotenquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:33 schreef Coelho het volgende:
[..]
Is dat die 300m zandpad tussen de lichten door, met daarna de parkeerplaats aan je linkerhand?
Kijk hier eens op EOSDigitaal.nl : Spotten, Technieken en algemene zakenquote:Welke spotter/fotograaf wil wat uitleg geven over hoe de mooiste foto's te maken van static en demo's? Hoek, afstand, beeldvullendheid etc. Instellingen heb ik op auto staan, heb niet veel kaas gegeten van sluitertijd en diafragma.
Kwoon in Limburg... helaas niet in Fryslanquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:26 schreef HAL9000S het volgende:
Er wordt trouwens serieus rekening gehouden met weather aborts...Heb je een beetje kunnen genieten van die airfield attack oefening gisteren?
Was net na de middag, rond 1300.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:42 schreef -CRASH- het volgende:
Niks gehoord op de scanner gisteren (na 16:00).
Laat maar komen... onze OGRV schopt kontquote:Als het weer zo slecht wordt zoals het verwacht wordt
zullen er wel navy seals meewerken![]()
Er kwam toch ook een Belgische Seaking?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:42 schreef -CRASH- het volgende:
Niks gehoord op de scanner gisteren (na 16:00).
Als het weer zo slecht wordt zoals het verwacht wordt
zullen er wel navy seals meewerken![]()
Laten we het hopen, maar de laatste jaren regende het altijd op Volkel...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
Laten we hopen op slechte voorspellingen, 40k mensen minder, en vervolgens een droge dag
We gaan het wel zien, met het huidige weerbeeld kunnen de computermodellen ook niet veel, er is dus nogal wat spreiding in de verwachtingen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 01:40 schreef -CRASH- het volgende:
Open Dagen Volkel 2007![]()
[afbeelding]
Maar welke weersverwachtigen moet je nu geloven....
Die van teletext
DO, VR, ZA 70% kans op regen.
Of die van het KNMI.
DO, VR 90%, ZAT 80%
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | -------------------------------------------------------------------------------------- ETA ETD ## Toestel Eigenaar Callsign Bijzonderheden 08:10 16:30 1 Tornado JBG-32 GAFLC1 Tankstop 09:45 1 CH-53G Heeresflieger GAMN65 10:00 1 PC-21 Pilatus HBHZA 10:30 1 E-3A NAEW&CF NATO03 10:52 14:00 1 An-26 HuAF HUAF608 Tankstop 11:10 2 EF-18A SpAF AME1231 11:10 1 C-550 NLR PHLAB 11:25 2 F-18C Swiss AF SUI511 11:35 4 PC-7 Swiss AF SUI901 11:45 3 PC-7 Swiss AF SUI902 11:55 3 PC-7 Swiss AF SUI903 12:00 1 P28A KLS PHVLK 12:30 1 F-16D HAF HAF341 12:35 1 Jetstream Royal Navy NAVY806 13:20 2 F-16A Port. AF AFP57 13:30 1 CN235 SpAF AME3510 13:30 1 Yak-52 RA3058K 13:55 1 F-16AM BAF BAF471 14:05 1 Gulfstream IV RNLAF NAF11 14:15 1 An-26 Polish AF PLF013 15:15 1 Tornado JBG-32 GAFLC73 15:50 1 Su-17 / Su-22 Pol. AF PLF940 17:40 2 Super Etendard Aeronavale FNY5192 17:40 1 Mirage 2000 AdlA FAF7640 17:45 1 SH-14D Marheli NRN447 |
quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:23 schreef JoeKurr het volgende:
Voor de liefhebbers: de nu bekende aankomsttijden voor morgen
[ code verwijderd ]
Hm, ondanks optimistich blijven!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:26 schreef HAL9000S het volgende:
Er wordt trouwens serieus rekening gehouden met weather aborts...Heb je een beetje kunnen genieten van die airfield attack oefening gisteren?
Het dagprogramma, tijden + wat te zien, zeg maar.quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:31 schreef HAL9000S het volgende:
Wat wil je weten?
Tis maar waar je van houdtquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:46 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het dagprogramma, tijden + wat te zien, zeg maar.
Of het de moeite is om er al om 9 uur te staan, of dat ze eerst met antieke- en burgerkistjes gaan vliegen net als een paar jaar terug (toen waren er iets van 40 tegelijk in de lucht in mijn herinnering, maar allemaal van die grasmaaiermotortjes...
Huh, ik dacht dat ze morgen en overmorgen pas vlogen?quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Tis maar waar je van houdt
Na wat ik gisteren en vandaag gezien heb
Turkish Stars demo![]()
Base attack demo![]()
Belgische F-16 demo![]()
Hunter demo![]()
F-18 demo![]()
Aeromach demo![]()
Fouga demo![]()
Foto's later
Ennu waar was de 90% regenkans![]()
De hele dag zon..... ben nu zo rood als een kreeft
En spottersplek 24 zou afgesloten zijn![]()
Ik heb er de hele dag gezeten (en velen meer)
Volgens mij is morgen vanaf 0700 alles rondom volkel afgesloten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ennu waar was de 90% regenkans![]()
De hele dag zon..... ben nu zo rood als een kreeft
En spottersplek 24 zou afgesloten zijn![]()
Ik heb er de hele dag gezeten (en velen meer)
Dan zeker ja...quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:37 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Volgens mij is morgen vanaf 0700 alles rondom volkel afgesloten.
SGV= Spotters Group Volkelquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Was Matt Herben mooi?400 foto's? Damn dat zijn er veel. Wie zijn SGV, Mo en Fred?
ik vond het juist wel relaxed dat ze geen pendelbussen hadden. Heb vorig jaar in leeuwarden 2 uur in de rij gestaan voor die achterlijke kutbussen :-pquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ben net terug. Mooi de hele dag droog weer, na de middag volop zon.
Parkeren was opzich goed geregeld maar veel te ver wag van de basis. Vanaf mijn parkeerplaats was het een uur lopen.
Vooral 70 plussers en de kleinste kinderen trokken dat niet. Anders waren er altijd pendelbussen.
Ik moet zo nog kijken of de foto's wat geworden zijn.
Ik stond ook op 6 en heb exact 50 minuten gelopen van de uitgang naar de auto. En zeker niet langzaam want ik werd door niemand ingehaald ofzo. Zag wel plenty opa's en oma's met kleinkinderen het bijkans afleggen. Zet dan als Klu duidelijk op de website dat het zo ver is!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:39 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
ik vond het juist wel relaxed dat ze geen pendelbussen hadden. Heb vorig jaar in leeuwarden 2 uur in de rij gestaan voor die achterlijke kutbussen :-p
en daarna als sardientjes in een blikje naar de auto heel fijn.
Mijn parkeerplaats(6) was een klein half uurtje lopen. Wel prima te doen dus.
En vanmorgen kregen we een lift van een boer daar die ons van de parkeerplaats naar het terrein bracht
vorig jaar in leeuwarden was ik er ook op vrijdag(geen idee hoeveel mensen er toen waren overigens).quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik stond ook op 6 en heb exact 50 minuten gelopen van de uitgang naar de auto. En zeker niet langzaam want ik werd door niemand ingehaald ofzo. Zag wel plenty opa's en oma's met kleinkinderen het bijkans afleggen. Zet dan als Klu duidelijk op de website dat het zo ver is!
Vorig jaar in Leeuwarden is onvergelijkbaar. Daar waren op zaterdag 250.000 man, hier vandaag 80.000
heel veelquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:38 schreef matthendriks het volgende:
Ik ben van plan morgen te gaan, met de auto.
Denk dat het beste is om daar zo vroeg mogelijk te zijn, ivm parkeren?
Hoeveel mensen zullen er morgen komen?
Hmmmm...dan was je niet vroegquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ben net terug. Mooi de hele dag droog weer, na de middag volop zon.
Wederom, ik was vroeg en stond op 10 minuten van de basisquote:Parkeren was opzich goed geregeld maar veel te ver wag van de basis. Vanaf mijn parkeerplaats was het een uur lopen.
Yupquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:50 schreef Daantke het volgende:
Ik ga om 7 uur weg met de auto, vanaf Lelystad, zal zo'n anderhalf uur rijden zijn? Ben ik er dus rond half negen/kwart voor negen, vroeg genoeg imho.![]()
Op zaterdag komen er altijd meer dan op vrijdag. Bovendien werd donderdag aangegeven dat het zaterdag iets beter weer zou zijn. Dus ik denk een 120.000.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:38 schreef matthendriks het volgende:
Ik ben van plan morgen te gaan, met de auto.
Denk dat het beste is om daar zo vroeg mogelijk te zijn, ivm parkeren?
Hoeveel mensen zullen er morgen komen?
Waarom niet gewoon A50 richting Eindhoven, afslag Uden-Zuid, auto parkeren bij een bouwmarkt (Gamma zit in de buurt) en een kwartiertje fietsen naar de basis? Fietsparkeerplaats is naast de ingang. Vandaag werkte dit perfect zo.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Op zaterdag komen er altijd meer dan op vrijdag. Bovendien werd donderdag aangegeven dat het zaterdag iets beter weer zou zijn. Dus ik denk een 120.000.
Als je uit het noorden via de A50 aanrijd dan staan er na de waalbrug voor Knooppunt Ewijk borden "Open dagen, via A73 richt. Venlo"
Let op! De kortste route is echter A50 doorrijden en dan afslag Ravenstein naar Uden. Volg je de borden (zoals ik deed) dan zul je merken datde A73 momenteel in onderhoud is er merendeels maar 70 gereden mag worden je door moet rijden tot afslag Boxmeer van afslag Boxmeer naar Volkel weer 15 tot 20 km terug is je op parkeerplaats 6 terecht komt het hiervandaan minstens 45 minuten lopen is
Vanaf Nijmegen moet je minstens anderhalf uur tellen voordat je een vliegtuig ziet, terwijl je Tomtom waarschijnlijk 20 minuten aangeeft.
Dit wetende zou ik via A50/Ravenstein gaan, maar goed moet ieder voor zich weten.
Nee, helaas..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:02 schreef Coelho het volgende:
Ik ben nu mijn foto's aan het sorteren, een 400 geschoten. Superdag, jammer van de regen in de ochtend en het niet doorgaan van de base attack. Iemand het droppen van de brandstoftanks door die bird-hitter nog op foto? Er werd geen woord aan gewijd terwijl het toch echt gebeurde.
Tja...als je fietsen mee kunt nemen en je hebt geen moreel bezwaar om je auto op een parkeerplaats van een winkel te zetten dan kan dat.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:04 schreef Coelho het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon A50 richting Eindhoven, afslag Uden-Zuid, auto parkeren bij een bouwmarkt (Gamma zit in de buurt) en een kwartiertje fietsen naar de basis? Fietsparkeerplaats is naast de ingang. Vandaag werkte dit perfect zo.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:29 schreef Nikonnijntje het volgende:
btw. na afloop hebben ze toch nog een kleine base-attack gedaan. De klaar gelegde munitie (simulatie van een Mk-82) werd tot ontploffing gebracht....kaboem....
Het enige nadeel is dat het veld afloopt.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
Nadeel van Volkel, vliegtuigen die het zicht op de baan versperren.
Voordeel van Volkel. Een piloot die op 10 meter afstand zijn jet gaat opstarten, en na zijn show weer vrolijk zwaaiend terug rijdt naar zijn parkeerplekje
Ik heb 't op Google Earth nagemeten en het was 3,3 km lopen naar de ingang. Maar OK, twee jaar geleden op Gilze Rijen liep ik om 17.00 uur perongeluk de verkeerde uitgang uit. Moest ik 7 km lopen helemaal om de basis heen want van zo'n overijverige soldaat 2e klas mocht ik niet meer terug tet terrein op.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:40 schreef dennistd het volgende:
[KLB] Open dagen Luchtmacht Volkel
mijn foto's: http://www.dennistd.nl/foto/opendagen2007/
Gister wilde een B52 die naar Duitsland ging (Geilenkirchen) een flyby doen over Volkel, maar werd geweigerd door de programmaleiding/aircontrol met de reden: het programma is al zo druk...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Over het programma gesproken...ik ben nu 8x naar de open dagen geweest en er zit maar weinig variatie in het programma van jaar tot jaar.
Ik zou graag een keer een F14, een B52, of de Typhoon in actie zien. In ieder geval apparaten die de grond laten trillen.
Alle F-14's zijn grounded en buiten dienst.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:40 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Gister wilde een B52 die naar Duitsland ging (Geilenkirchen) een flyby doen over Volkel, maar werd geweigerd door de programmaleiding/aircontrol met de reden: het programma is al zo druk...
F14's zijn gestopt met vliegen, misschien vliegen er nog een paar shows in Amerika?
Eurofighter Typhoon is ooit in 2002 geweest (volgens de website, ben toen zelf niet geweest)
Klopt Typhoon was in 2002, ook al in Leeuwarden trouwens. Dat was op de dag dat Oranje tegen Argentinië moest voetballen (HET doelpunt van Bergkamp) en ze het programma omgooiden zodat men wat eerder naar huis kon zonder de hoogtepunten te missen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:40 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Gister wilde een B52 die naar Duitsland ging (Geilenkirchen) een flyby doen over Volkel, maar werd geweigerd door de programmaleiding/aircontrol met de reden: het programma is al zo druk...
F14's zijn gestopt met vliegen, misschien vliegen er nog een paar shows in Amerika?
Eurofighter Typhoon is ooit in 2002 geweest (volgens de website, ben toen zelf niet geweest)
Nederland Argentinië met het doelpunt van Bergkamp was in 1998. Wel tijdens de Open Dag in Leeuwarden, maar niet met 'n Eurofighterquote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Klopt Typhoon was in 2002, ook al in Leeuwarden trouwens. Dat was op de dag dat Oranje tegen Argentinië moest voetballen (HET doelpunt van Bergkamp) en ze het programma omgooiden zodat men wat eerder naar huis kon zonder de hoogtepunten te missen.
En op Leeuwarden nog maar even verder te verheerlijken...vorig jaar op zaterdagmiddag kon door de enorme drukte niemand tot 20.00 uur het terrein af maar de piloten van de F18 Bleu Angels stonden op de static display gewoon met belangstellenden te praten en dingen uit te leggen.
Hmm daar heb je gelijk in, dat was alweer 1998. Maar die Eurofigther heb ik ook gezien. in 2002 dan.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:04 schreef M5 het volgende:
[..]
Nederland Argentinië met het doelpunt van Bergkamp was in 1998. Wel tijdens de Open Dag in Leeuwarden, maar niet met 'n Eurofighter
Dat was in 1998, toen hadden ze op de basis nog een groot scherm neergezet waar de wedstrijd op te zien was. Kan me die dag nog goed herinneren.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Klopt Typhoon was in 2002, ook al in Leeuwarden trouwens. Dat was op de dag dat Oranje tegen Argentinië moest voetballen (HET doelpunt van Bergkamp) en ze het programma omgooiden zodat men wat eerder naar huis kon zonder de hoogtepunten te missen.
En op Leeuwarden nog maar even verder te verheerlijken...vorig jaar op zaterdagmiddag kon door de enorme drukte niemand tot 20.00 uur het terrein af maar de piloten van de F18 Bleu Angels stonden op de static display gewoon met belangstellenden te praten en dingen uit te leggen.
Uh ben toen op zaterdag net als massa's mensen gewoon naar huis gegaan na de Blue Angels show? Was wel superdruk in die pendelbussen, maar niet dat er niemand voor 20:00 het terrein af kon ofzoquote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En op Leeuwarden nog maar even verder te verheerlijken...vorig jaar op zaterdagmiddag kon door de enorme drukte niemand tot 20.00 uur het terrein af maar de piloten van de F18 Bleu Angels stonden op de static display gewoon met belangstellenden te praten en dingen uit te leggen.
Nou, er werd omgeroepen dat het totaal geen nut had om naar de uitgang te lopen omdat het weiland tussen de uitgang en de bushaltes al helemaal vol stond met 20.000 personen. Daar hebben mensen dus uren in de brandende zon staan te wachten.quote:Op zondag 17 juni 2007 11:52 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Uh ben toen op zaterdag net als massa's mensen gewoon naar huis gegaan na de Blue Angels show? Was wel superdruk in die pendelbussen, maar niet dat er niemand voor 20:00 het terrein af kon ofzo![]()
20 en 21 juni 2008 in Leeuwardenquote:Op zondag 17 juni 2007 09:16 schreef jozef444 het volgende:
Zal ik iedereen dan maar eens blij maken die nu loopt te klagen over Volkel en zeggen dat het zeer waarschijnlijk is dat de open dagen hier volgend jaar weer zijn.
Verder nog even een vraagje naar de mensen die op zaterdag zijn geweest, heeft de salto gevlogen en heeft iemand daar foto's van
Nu zeg ik dat ik niet ga........quote:Op zondag 17 juni 2007 20:40 schreef SilentSimon het volgende:
[..]
20 en 21 juni 2008 in Leeuwarden
Kan ik lekker op de fiets![]()
Hoi Simonquote:Op zondag 17 juni 2007 20:40 schreef SilentSimon het volgende:
[..]
20 en 21 juni 2008 in Leeuwarden
Kan ik lekker op de fiets![]()
Tornado vliegt nogquote:Op zondag 17 juni 2007 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom niet Gilze Rijen eigenlijk in 2008? Die zijn toch eigenlijk weer aan de beurt?
En hebben jullie nog iets op het verlangljjstje staan?
De Tornado bijvoorbeeld, vliegt die nog?
F15 heb ik ook al lang niet meer gezien, terwijl die vroeger bij 10-tallen per dag gewoon in Nederland vlogen.
B52 al eerder genoemd.
F111, B1, F104, Stealth, kan dat of is dat sowieso al onmogelijk?
Gezien de hoek van je foto's: Was jij die gast die naast mij stond met die zwarte Digital EOS (350D?) met 70-300 lens? Recht voor de vrachtwagen van die Turkse dubbeldekker?quote:Op maandag 18 juni 2007 00:21 schreef PrinceSL het volgende:
Ik ben op vrijdag geweest. Vond het een leuke show, maar het viel toch wel een beetje tegen, er was nu niet echt een echt spetterende show. Hoe dan ook natuurlijk wel een geslaagde dag geweest, met alleen 's ochtends een klein beetje regen. Hieronder mijn foto's.
Je linkt moet deze zijnquote:Op maandag 18 juni 2007 11:21 schreef Coelho het volgende:
[..]
Gezien de hoek van je foto's: Was jij die gast die naast mij stond met die zwarte Digital EOS (350D?) met 70-300 lens? Recht voor de vrachtwagen van die Turkse dubbeldekker?
Op Dumpert.nl staat een filmpje van de birdhit: http://www.dumpert.nl/mediabase/18147
Dit lijkt mij eerlijk gezegd sterk, de data voor de komende 3 jaar staan al vast.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:36 schreef jozef444 het volgende:
Er gaan geruchten de ronde dat de luchtmacht het te duur vind om elk jaar alle spullen voor de open dagen te versjouwen van de ene plek naar de andere, daarom willen ze kijken of het gaat werken om 2 jaar achter elkaar op dezelfde basis de show te doen.
mja ik hoop ook van niet, maar ik hoorde wat bij de zweefvliegvereniging daar dat ze waarschijnijk volgend jaar weer een nomadenbestaandje moeten gaan hebben. Hoop voor ze van niet iigquote:Op maandag 18 juni 2007 13:37 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Dit lijkt mij eerlijk gezegd sterk, de data voor de komende 3 jaar staan al vast.
- 2008: 20-21 juni, vlb Leeuwarden
- 2009: 19-20 juni, vlb Gilze-Rijen
- 2010: 18-19 juni, vlb Volkel
Logisch: Volkel was BLACK, zoals dat heet, in dat geval is het luchtruim boven het vliegveld verboden gebied voor alle vliegverkeer.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dan snap ik dan niet he, dat zo'n B52 wel anderhalf uur boven Nedeland mag rondvliegen, bahalve dan blijkbaar boven Volkel, waar 80.000 man een dik uur niks in de lucht zien
Soms denk ik wel eens dat men een ontmoedigingsbeleid aan het voeren is en er naar streeft om terug te gaan naar alles op één zaterdag met pakweg 100.000 toeschouwers.
In beide gevallen spreek je over een heel ander situatie dan een show flyby van een vliegtuig dat toevallig in de buurt is. Dat weet jij ook welquote:Op maandag 18 juni 2007 21:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens mij is dat allemaal gewichtigdoenerij. Als er een vijandelijk vliegveld gebombardeerd moet worden wordt er ook niet gekeken of het vliegveld wel geopend is.
En wat als er een andere F16 met de benzinetank bijna leeg moet landen? Is het dan van sorry zweef maar even door naar Eindhoven, misschien dat ze daar een gaatje hebben.
Welnee, ff een sleepkabeltje aanpikken en aan de kant met kreupele kreng.![]()
Wow, da's een lucky one... Gezien de hand aan het "dashboard": is hij hier al bezig met procedures nav de birdhit? Of is het toeval?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:42 schreef Loekje het volgende:
Hier nog een gave foto van het gebeuren
[afbeelding]
Dat is toeval.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:10 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wow, da's een lucky one... Gezien de hand aan het "dashboard": is hij hier al bezig met procedures nav de birdhit? Of is het toeval?
En daar mogen we blij om zijn, dat het bij bijna is gebleven.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:28 schreef Nikonnijntje het volgende:
Wow...dit leest als een spannend jongensboek....
We hebben dus vrijdag echt op een haar na een 'real-time' ejection gemist!
Ik denk dat gaas het niet houdt bij hoge snelheden. Heb ooit eens een docu op discovery gezien waar een vogel dwars door de canopy was geknalt, de piloot zat onder het bloed en veren. Ik denk dat zo'n beest dus ook wel een soort gaas doorboort.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:35 schreef Jimmeh het volgende:
Wat ik me dan afvraag, waarom zit er geen fijn gaas voor de lucht openingen? Want het zijn gewoon dure geintjes om zo'n vogel(tje) in je motor te krijgen.
Zou het in de cockpit een beetje als dit uitgezien hebben?
Ben ookwel benieuwd....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:21 schreef jozef444 het volgende:
Zal kijken wat ik voor je kan doen JoeKurr, als ik t verhaal een keer heb gehoord dan krijg je t wel van me te horen.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:16 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ben ookwel benieuwd....
Super goede reactie(s) van hem![]()
Geef hem maar een schouderklop van mij
Hij houdt zijn linker arm iig omhoogquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:40 schreef JoeKurr het volgende:
Dat is toeval.
Ik heb begrepen van anderen die ook foto's hebben van het 'moment-suprčme', dat de piloot zijn duim opstak of zwaaide naar het publiek, net voordat hij die vogel te verwerken kreeg.
Op een foto die een fractie later gemaakt is, zie je hem focussen op zijn instrumenten.
Die moet nog komen....quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:51 schreef matthendriks het volgende:
Is er iemand op de Paris Airshow geweest?
http://frontpage.fok.nl/video/15310
Of is dat niet toegankelijk voor publiek?
Ben namelijk wel benieuwd naar wat foto's!
Het was gelukkig een zeer ervaren piloot die vloog, anders was er een grote kans dat het anders was afgelopen.quote:Op maandag 18 juni 2007 13:26 schreef JoeKurr het volgende:
De birdhit van vrijdag was behoorlijk schrikken, ik heb al eens eerder een crash gezien, en had eerlijk gezegd niet verwacht dat deze F-16 het zou halen.
Die is nu bezig, 18 t/m 24 juni.quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:51 schreef matthendriks het volgende:
Is er iemand op de Paris Airshow geweest?
http://frontpage.fok.nl/video/15310
Of is dat niet toegankelijk voor publiek?
Ben namelijk wel benieuwd naar wat foto's!
Ben gisteren geweest, zal vrijdag avond wel ff wat foto's uploaden. Als ik het niet vergeet. Leuke show, alleen sta je ver van de flying display's vandaan. Dat is wel erg jammer. Leuke Demo's zijn die van de Rafale, Eurofighter, F/A-18F, A380, C-27J, en Tigre. Ronduit fenomenaal is de demo van de MiG-29 OVT (met 3D thrustvectoring), die voert o.a. een dubbele salto achterwaards uit.quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:51 schreef matthendriks het volgende:
Is er iemand op de Paris Airshow geweest?
http://frontpage.fok.nl/video/15310
Of is dat niet toegankelijk voor publiek?
Ben namelijk wel benieuwd naar wat foto's!
De piloot in kwestie heeft 3 keer toestemming gevraagd om te mogen springen.... 3 keer geweigerd, ook nog een flame out gehad. Of ie erg ervaren was weet ik niet, maar wel stalen zenuwen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:21 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Het was gelukkig een zeer ervaren piloot die vloog, anders was er een grote kans dat het anders was afgelopen.
Vette pics van die birdhit trouwens.
Argh die OVT wil ik ook nog eens zienquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:27 schreef M5 het volgende:
[..]
Ben gisteren geweest, zal vrijdag avond wel ff wat foto's uploaden. Als ik het niet vergeet. Leuke show, alleen sta je ver van de flying display's vandaan. Dat is wel erg jammer. Leuke Demo's zijn die van de Rafale, Eurofighter, F/A-18F, A380, C-27J, en Tigre. Ronduit fenomenaal is de demo van de MiG-29 OVT (met 3D thrustvectoring), die voert o.a. een dubbele salto achterwaards uit.(geen looping, maar een echte salto) Static display is ook wel aardig, the stands zijn erg mooi, maar veel te veel om in 1 dag allemaal te kunnen bekijken. Wel erg druk (was nog maar een bedrijvendag, verkeer rond Le Bourget zelfs een chaos).
Volgens mij hoeft hij in zo'n situatie geen toestemming te vragen om te mogen ejecten hoor.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:28 schreef M5 het volgende:
[..]
De piloot in kwestie heeft 3 keer toestemming gevraagd om te mogen springen.... 3 keer geweigerd, ook nog een flame out gehad. Of ie erg ervaren was weet ik niet, maar wel stalen zenuwen.
Ik heb hem twee jaar terug op MAKS bezig gezien, is inderdaad heel erg gaaf.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:35 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Argh die OVT wil ik ook nog eens zien![]()
Hot seat, hot seat, hot seat!!!quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:28 schreef M5 het volgende:
[..]
De piloot in kwestie heeft 3 keer toestemming gevraagd om te mogen springen.... 3 keer geweigerd, ook nog een flame out gehad. Of ie erg ervaren was weet ik niet, maar wel stalen zenuwen.
Volgens mij moet hij wel degelijk toestemming vragen om te springen als z'n kist hij z'n kist nog onder controle heeft (wat wel het geval was). Probleem is echter dat hij waarchijnlijk niet genoeg vermogen had om hoogte te kunnen winnen voor het geval hij een flameout zou krijgen. Met een onbekende motorschade is dat wel een prettige mogelijkheid. Volgensmij mag een vlieger pas springen op eigen initiatief als hij/zij z'n kist niet meer onder controle heeft.quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:02 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft hij in zo'n situatie geen toestemming te vragen om te mogen ejecten hoor.
Hij kan zelf het beste inschatten hoe zijn kist er aan toe is, daar kan de verkeersleiding weinig over vertellen.
Als de situatie echt onhoudbaar was geweest, was hij gewoon uitgestapt.
Ik hoorde van mensen in het kraampje van 313 achterop het veld dat deze piloot bijna 3000 vlieguren op de F-16 had, en daarmee één van de meest ervaren vliegers is van het squadron.
Er staat 1 MiG-29 OVT op de show, toen ik smorgens aan kwam stond hij op static, half verwege de middag werd hij door het publiek heen gesleept voor z'n demo. Mooie gelegenheid om er wat goede pics van te schieten van dichtbij. (Kwam jammer genoeg niet meer terug op de static op na z'n demo).quote:[..]
Ik heb hem twee jaar terug op MAKS bezig gezien, is inderdaad heel erg gaaf.
Het is verreweg de wendbaarste jager ter wereld, en als ik het goed heb begrepen heeft India inmiddels al een order geplaatst voor een aantal MiG-35's (de operationele versie van de MiG-29OVT)
Overigens kun je op de publieksdagen komend weekend wel dichter langs de baan staan, daarom ga ik ook niet meer doordeweek naar Le Bourget.
Ben er een aantal keer geweest als pers, en vooral de laatste paar keer werden we echt zeer slecht behandeld.
Dit jaar weer gewoon tussen het publiek, het is dan wel wat drukker, maar je hoeft in ieder geval niet over twee verdiepingen chalets heen te kijken om nog een glimp van de vliegshow op te vangen...
@ M5: Staat de MiG-29OVT ook op static, of vliegt hij alleen?
Nog ff een toevoeging, de MiG-35 is geen productie variant van de MiG-29 OVT. De MiG-35 is een verbeterde MiG-29M2, maar heeft geen OVT. Iig heeft de MiG-35 die nu vliegt geen thrust vectoring. Verder zijn er nog geen harde orders voor de MiG-35, hij is wel 'aangeboden' aan India, maar die hebben nog geen kisten gekocht.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:52 schreef JoeKurr het volgende:
Ik had ook niet meer OVT's verwacht, want er is er maar 1, de 156, en dat is eigenlijk van origine de MiG-29M.
Ik heb in Moskou de modificatie gezien die ze in de cockpit hebben aangebracht voor de conversie van MiG-29M naar MiG-29M-OVT: één schakelaar (OVT aan / uit)
Overigens konden we in 1999 nog wel bij de flightline komen, in 2001 was er nog een klein stukje platform beschikbaar waar je uitzicht had op de baan, maar sinds 2003 is ook dat niet meer toegankelijk.
Ik vertrek morgenavond, en ben zaterdag de hele dag op Le Bourget, ga zeker ook nog even een bezoekje brengen aan de stand van Sukhoi, in verband met een flightsim cockpit die we aan het bouwen zijn (replica van de Su-27P)
Wat de F-16 op Volkel betreft, hij kreeg nog een flameout toen hij downwind vloog, en verloor daarna zeer veel hoogte, die hij slechts met grote moeite weer terugwon.
Hij heeft ook het hele stuk zo'n beetje op max AoA gevlogen, wat ook wel aangaf dat het niet van harte ging.
Volgens de mensen van 313 die ik gesproken heb, heeft hij 3x met zijn handen al aan de eject handle gezeten, dus niet alleen overwogen om te springen, hij was er klaar voor.
Tis nooi te laat voor vliegtuig foto'squote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:58 schreef pea4fun het volgende:
Beetje laat misschien, maar ik had nog een leuke foto die ik ff hierneer kwam plempen
[afbeelding]
Op Le Bourget bedoel je?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:50 schreef -CRASH- het volgende:
Is er geen demo van de MIG geweest.
Jaquote:
Op de foto's was de kist onderweg van static om z'n display te gaan doen. Alleen is die display zo ver weg dat met ik er met m'n fototoestel geen fatsoenlijke pics van kan maken.quote:
Ah oke.....quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:00 schreef M5 het volgende:
[..]
Op de foto's was de kist onderweg van static om z'n display te gaan doen. Alleen is die display zo ver weg dat met ik er met m'n fototoestel geen fatsoenlijke pics van kan maken.
Voor wat goede pics van de MiG-29 OVT zie hier
Ik heb ook geen 609 gezien.. zelfs niet op de static, of ik ben er gewoon voorbij gelopen. Ook geen Super Constellation demo, die stond op static.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:40 schreef JoeKurr het volgende:
Mooie platen M5!
Ik ben gisteren naar Le Bourget geweest, en vond het zwaar tegenvallen.
Van alle toestellen waar ik voor was gekomen, vloog er maar één, namelijk de A380.
De MiG-29OVT stond niet op static, en ook niet op het vliegprogramma, de HAL LCA Tejas was er niet, Bell 609 stond in zijn tent en heeft ook niet gevlogen.
Wij moesten het doen met een standaardshow met de Mirage 2000, Rafale B, F-16C, Tornado, Extra 300, etc.
Daarvoor kom ik niet naar Parijs.
Tussen al het standaard spul zaten twee leuke demo's, de A380 en de Super Constellation.
Om deze show te kunnen zien stonden we dan ook nog achter een twee meter hoog bouwhek, dit sloeg echt nergens op.
Dit is dus voor mij voorlopig de laatste keer geweest dat ik naar Le Bourget ben gegaan, voortaan houd ik het wel bij Farnborough, de ILA en MAKS, daar kun je tenminste nog fatsoenlijk fotograferen.
Ik wilde het net veranderen...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:44 schreef PdeHoog het volgende:
Gelukkig gaat de zon niet echt schijnen dinsdag
EF-18A+quote:
THNXquote:
Valt wel mee toch ?quote:Op maandag 23 juli 2007 18:44 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
THNX
F-15....F-18....
Daar zit ik nou altijd mee te klo***n...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |